Πιστεύω κύριε Νίκο ότι θα το παλέψω και με τους άλλους συναδέλφους να βγαίνει κάτι σωστό και να μην έχει ψεγάδια!!!!! Και να βοηθήσουμε όπου μπορούμε κάποιους ανθρώπους.
Οι συμβουλές σας για μένα είναι πολύ χρήσιμες και ωφέλιμες……………..
Και σας ευχαριστώ για τον τρόπο με τον οποίο τα διατυπώνετε!!!!
Αφού μου... δίνεις το θάρρος, θα αναφερθώ και πιο συγκεκριμένα:
Στο βίντεο με την παραλλαγή στον λέγετο (κύριε εκέκραξα και κατευθυνθήτω) πρόσεξε καταρχήν το ΒΟΥ. Θέλει πιο κάτω. Όχι κατ' ανάγκη πολύ πιο κάτω , δεν είναι ουδέτερος τόνος (9/12), όπως κάποιοι τον παρουσιάζουν, αλλά ελάσσων τόνος (10/12), όπως τον ονομάζει τόσο ο Χρύσανθος όσο και η Επιτροπή, αλλά και ο Καράς. Άλλωστε και από τους μεγάλους ψάλτες άλλοι το χαμηλώνουν πολύ (π.χ. Ιάκωβος), άλλοι λιγότερο (π.χ. Χρύσανθος Θεοδοσόπουλος), άλλοι ακόμα λιγότερο (π.χ. Δανιήλ και Δαμασκηνός από τους Δανιηλαίους). Όχι όμως τόσο κολλητά με το ΓΑ. Επίσης, καμιά φορά σου ξεφεύγουν κάποιες τονικότητες (π.χ. "εν τω κεκραγέναι με ΠΡΟΣ σε", ο ΓΑ είναι φυσικός και όχι με δίεση).
Στο βίντεο με την παραλλαγή στον πλ. Α΄:
-Στο απήχημα α-νε-α-νες (κατ' εμέ περιττό, τέλος πάντων), το αρχικό "α" ακούγεται ισχνά, δεν είναι καθαρό ΝΗ.
-Στο δεύτερο "Κύριε εκέκραξα" (από το άνω ΝΗ) γίνεται λίγο χαμός... Καταρχήν το ΖΩ πήγες στην αρχή να το κάνεις φυσικό, μετά με ύφεση, βγήκε κάτι ενδιάμεσο... (π.χ. στο "ειΣΑκουσόν μου" είναι πιο καθαρός ο ΖΩ ύφεση). Μετά, τα διαστήματα του "εκέκραξα" παλαντζάρουν λίγο, γιατί δεν έχει πιαστεί σωστά τονικά ο άνω ΠΑ. Νομίζω ότι αν έπιανες καλά το φθόγγο αυτόν, η φράση θα έβγαινε σωστότερα.
-Το δεύτερο "εισάκουσόν μου" δεν είναι κατανεμημένο σωστά χρονικά. Το "σα", παρότι σωστό τονικά, το κρατάς πιο πολύ απ' ότι πρέπει και τα άλλα τα γοργά τα κάνεις ελαφρώς παρεστιγμένα, με αποτέλεσμα να μην είναι ομαλό το άκουσμα. Το "σον" επίσης, αν και απλός χρόνος, κρατιέται πιο πολύ απ' ότι πρέπει, ενώ το δίγοργο στο "μου" ακούγεται κι αυτό παρεστιγμένο και μη ομαλό.
- Στο τελικό "εισάκουσόν μου" στην τελευταία γραμμή, το "σα" δεν είναι καθόλου σωστό τονικά και δυστυχώς το τονίζεις και ακούγεται χαρακτηριστικά το λάθος.
Και μερικές γενικές παρατηρήσεις:
α) Να προσέξεις καταρχήν να πιάνεις πρώτα σωστά τους φθόγγους και αφού γίνει αυτό, μετά να προσπαθήσεις για τα γυρίσματα, που καλώς είναι ακόμα συγκρατημένα, αλλά ακόμα κι έτσι, μερικές φορές η εκτέλεσή τους αποβαίνει εις βάρος της σωστής τονικότητας.
β) Πρόσεξε επίσης το θέμα του χρόνου: πολλοί φθόγγοι κρατούνται παραπάνω απ' ότι πρέπει, κάποια γοργά παρεστιγμένα, ενώ δεν πρέπει, με αποτέλεσμα να μην είναι ισορροπημένο το άκουσμα στις φράσεις αυτές.
γ) Πρόσεξε την ακρίβεια όταν πιάνεις έναν υψηλό φθόγγο. Κάποιες φορές ένα λάθος αποβαίνει εις βάρος ολόκληρης της φράσης, γιατί παρασύρονται και τα υπόλοιπα διαστήματα.
δ) Τέλος, η άρθρωσή σου, αν και καθαρή, θα ήταν πολύ καλύτερα αν την έκανες πιο ισορροπημένη. Όλα δηλ. τα φωνήεντα να γίνουν κάπως πιο στρογγυλά και ομογενοποιημένα (όχι όμως με προσπάθεια μίμησης της φωνής κάποιου άλλου, όπως ακούμε επανειλημμένως, αλλά με τη δική σου φωνή!). Αφού το καταφέρεις αυτό, αν ακούσεις πιο προσεκτικά κάποιους ψάλτες και προσπαθήσεις να "γλυκάνεις" κάπως τη μεταφορά από φωνήεν σε φωνήεν (και πάλι με τη δική σου φωνή, προσωπικά προτιμώ σαν ακούσματα το Χρύσανθο Θεοδοσόπουλο και το Δανιήλ Δανιηλίδη στο θέμα αυτό, υπάρχουν πολλοί βέβαια), θα ήταν ευχής έργον!
Πάντως το θετικό είναι ότι ο ρυθμός είναι πολύ σωστός για μαθήματα και οι φθόγγοι ξεχωρίζουν ο ένας από τον άλλον και ο μαθητής παρακολουθεί το μάθημα πραγματικά πολύ άνετα! Αν διορθώσεις και κάποιες φωνητικές και χρονικές ατέλειες, θα βγει σαφώς καλύτερο αποτέλεσμα. Καλή συνέχεια!