Περί αναγραφής και εκτέλεσης των μελωδικών έλξεων

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Και πιο δύσκολα ακόμα, θα το παρασήμαινε έτσι!
&
Αν θέλαμε να το καταγράψουμε (Υι-υι-..): ολίγον με κεντήματα και γοργό παρεστιγμένο δεξιά και ίσον. Τα υπόλοιπα είναι, φοβούμαι, μουσει(κοτ)ολογίες! :wink::D
Ο ίδιος ο Φωκαεύς πάντως το έχει έτσι:
View attachment DoxaKaiNyn_EisTonN_Triwdiou_Fwkaeas_1_Page_1.jpg

Ο κ.Μαφίδης το εκτελεί έτσι. (βλέποντας το κείμενο του Φωκαέως)

Αν εσείς δεν το θεωρείτε έλξη, δικαίωμά σας. Εγώ πάλι το θεωρώ και μάλιστα μεγάλη.
ΥΓ. Ο υπερήλιξ Μαφίδης "σιμωνοκαραϊτίζει" λίγο στις πρόσφατες ηχογρ. ή ιδέα μου είναι; (Φθείρουσιν ύφη χρηστά..:rolleyes:)
Αυτές δεν είναι καθόλου πρόσφατες. Τα υπόλοιπα τα παραβλέπω, για να μην παρεκτραπεί (κι άλλο) το θέμα.

Ευχαριστώ.
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Για την αλλεργία, αν είναι και χρόνια, δοκίμασε το Ζιρτέκ (είναι και μη κορτιζονούχο) χε χε! (δεν έχει φατσούλες το αϊφόν)···
:wink:
Πάντως, αυτό που ήθελα να επισημάνω, είναι πως κ οι έλξεις (όπως και πολλά άλλα) δεν υπακούουν σε συστηματικούς κανόνες και φιξαρίσματα.
Δεν διαφωνώ. Η καταγραφή του ελκτικού ιδιώματος (όποτε κι από όποιους αυτό γίνεται) είναι όχι ακριβής και απόλυτη, αλλά περιγραφική (τα έχω ξαναπεί). Αν το δούμε ως μια καταγραφή ακριβείας, έχουμε πρόβλημα...
Αν και απήντησε σε αυτό ο Δημήτρης Ζαγκανάς, εγώ θα ρώταγα: και πως παρασημαίνεται δηλαδη; Με 5γραμμη ή 6γραμμη δίεση; (ή μήπως με 5μισάγραμμη) χε χε!
Όχι. Εγώ θα το (κατ)έγραφα με μονόγραμμη στο ολίγον-δίγραμμη στην απόστροφο και θα το εκτελούσα (μ' αυτήν την καταγραφή των έλξεων που ανέφερα) όπως ο κ.Μαφίδης. Σχεδόν ταυτοφωνία.

Δεν σημαίνει ότι στην μονόγραμμη πρέπει να κάνω +4 μόρια και +6 στην δίγραμμη... Είναι περιγραφική η καταγραφή ξαναλέω-όχι ακριβής.

(Ξανα)ευχαριστώ.
 
Last edited:

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Αν και πάλαι ποτέ μιλούσαμε για το άσκοπο και περιττό των παραπάνω συνθέσεων έχω να αναφέρω μόνον το εξής περί έλξεων:
Ανεξαρτήτως του μεγέθους του θεωρητικού Σίμωνος Καρά, η εκτέλεση των έλξεων από τη σχολή του και όσους διδάσκονται έστω και λίγο απ' αυτήν είναι αυτό που στα μαθηματικά λέμε "λήψη του ζητουμένου". Αφού τις δέχονται, ασφαλώς και τις εκτελούν. Το ερώτημα είναι που τις ανακάλυψαν; Γι αυτό: Μόνον σε προ Καρά εκτελεστές και από τους εκτός Καρά μερικούς που δε θα θεωρούσαμε νεωτερίζοντες δικαιούμαστε ολοι -Καραϊδικοί και μη- να αναζητήσουμε έλξεις και να πασχίσουμε να θεμελιώσουμε κάποια εμπειρική θεώρησή τους.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Ο ίδιος ο Φωκαεύς πάντως το έχει έτσι:
Ο κ.Μαφίδης το εκτελεί έτσι. (βλέποντας το κείμενο του Φωκαέως)

Εν προκειμένω, το Υι-υι-ω μπορεί να εκτελεστεί :
1) και ως έχει στο πρωτότυπο κείμενο χωρίς "αλλοιώσεις" (ολίγον με κεντήματα και γοργό και απόστροφο),
2) και όπως το λέει ο κ.Μαφίδης (ολίγον με κεντήματα και παρεστιγμένο δεξιά γοργό και ίσον), αλλά
3) και αλλιώς: ολίγον με κεντήματα και γοργό, και απόστροφο με κεντήματα και γοργό άνωθεν ολίγου, ή
4) και (απλούστερα) με ολίγον και κεντήματα.

"Καλούπια" δεν υπάρχουν! Ο καθένας διαλέγει και παίρνει. :wink:

Αν εσείς δεν το θεωρείτε έλξη, δικαίωμά σας. Εγώ πάλι το θεωρώ και μάλιστα μεγάλη.

Αν αυτό σας βολεύει να "το φέρετε" στα μέτρα σας και να το...εκτελέσετε (με ή χωρίς εισαγωγικά), δικαίωμά σας επίσης. Προσωπικά, δεν μου αρέσει να "τετραγωνίζω τον κύκλο".
 
Last edited:

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Εν προκειμένω, το Υι-υι-ω μπορεί να εκτελεστεί :
1) και ως έχει στο πρωτότυπο κείμενο χωρίς "αλλοιώσεις" (ολίγον με κεντήματα και γοργό και απόστροφο),
2) και όπως το λέει ο κ.Μαφίδης (ολίγον με κεντήματα και παρεστιγμένο δεξιά γοργό και ίσον), αλλά
3) και αλλιώς: ολίγον με κεντήματα και γοργό, και απόστροφο με κεντήματα και γοργό άνωθεν ολίγου, ή
4) και (απλούστερα) με ολίγον και κεντήματα.

"Καλούπια" δεν υπάρχουν! Ο καθένας διαλέγει και παίρνει. :wink:
Και 4 ακόμα τρόπους να βάζατε, πάλι θα ήσασταν σωστός.

Στο πως μπορεί να εκτελεστεί αυτή η θέση κι ότι καλούπια δεν υπάρχουν κι ακόμη ότι υπάρχει (και πρέπει να υπάρχει) ελευθερία επιλογής, συμφωνούμε.

Αυτό που έλεγα εγώ ήταν απάντηση στο "αν θέλαμε να το καταγράψουμε". Και εν προκειμένω η καταγραφή υπήρχε ήδη από τον ίδιο τον συνθέτη. Το πως θα καταγράφαμε την δυνητική εκτέλεση, είναι άλλο θέμα.
Αν αυτό σας βολεύει να "το φέρετε" στα μέτρα σας και να το...εκτελέσετε (με ή χωρίς εισαγωγικά), δικαίωμά σας επίσης. Προσωπικά, δεν μου αρέσει να "τετραγωνίζω τον κύκλο".
Μάλιστα.

Εγώ δεν έχω να προσθέσω κάτι, τα είπα παραπάνω. Αν με όλα αυτά που είπα το "φέρνω" στα μέτρα μου ή προσπαθώ να τετραγωνίσω (sic) τον κύκλο, θα αφήσω να το συμπεράνει ο καθείς μόνος του.

Ευχαριστώ.
Υ.Γ.
Ο ΓΑ του κ. Μαφίδη διδάσκει (;) πολλά!!!
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Ο ίδιος ο Φωκαεύς πάντως το έχει έτσι:
View attachment 23103
Ο κ.Μαφίδης το εκτελεί έτσι. (βλέποντας το κείμενο του Φωκαέως)

Εμ, ποιό κείμενο ήθελες να βλέπει ο άνθρωπος; Το "νοθευμένο" του πρώτου μηνύματος σε αυτό το θέμα, που βρίσκεται κάτω από τον παραπλανητικό τίτλο "Της μετανοίας, Ήχος Β΄Φωκαέως"; (Το bastardised πήρε απαγορευτικό :() (Κάπως ξαναγύρισα στο θέμα, έτσι; :wink:)
:wink:
Η καταγραφή του ελκτικού ιδιώματος (όποτε κι από όποιους αυτό γίνεται) είναι όχι ακριβής και απόλυτη, αλλά περιγραφική (τα έχω ξαναπεί). Αν το δούμε ως μια καταγραφή ακριβείας, έχουμε πρόβλημα...
Τότε, γιατί να γίνει η καταγραφή των έλξεων και μάλιστα με 1, 2, 3 ή και 4 γραμμές; Οι παραδοσιακοί τα εκτελούν, όπως βλέπεις, με ελευθερία που δεν υπάγεται σε κανόνες, χωρίς να χρειάζονται καμιά παρασήμανση. Και ως δια μαγείας, το άκουσμα είναι πάντα σωστό κι αποδεκτό. Σε αντίθεση αυτοί, ή άντε ας πω: οι πλείστοι όσων, τα γράφουν και τα εκτελούν από αυτά τα ...νοθευμένα κείμενα, ακούγονται ...εξωγήινοι (αυτό επιτρέπεται ακόμα, έτσι; :p:D)
Εγώ θα το (κατ)έγραφα με μονόγραμμη στο ολίγον-δίγραμμη στην απόστροφο και θα το εκτελούσα (μ' αυτήν την καταγραφή των έλξεων που ανέφερα) όπως ο κ.Μαφίδης. Σχεδόν ταυτοφωνία. Δεν σημαίνει ότι στην μονόγραμμη πρέπει να κάνω +4 μόρια και +6 στην δίγραμμη... Είναι περιγραφική η καταγραφή ξαναλέω-όχι ακριβής.
Πάντως, εσύ μπορεί να το έλεγες σωστά, όσοι την διάβαζαν όμως θα το έλεγαν μάλλον λάθος. Δε μπορεί να γίνει εύκολα κατανοητό, γιατί μια δίεση +6 μορίων πρέπει να εκτελεστεί +11 ή +12 (ταυτοφωνία). Δεν λύνετε έτσι τα προβλήματα (που μάλλον δεν υπάρχουν, αν γίνει παραδοσιακά η διδασκαλία), αλλά δημιουργείτε μεγαλύτερα. Και τα αποτελέσματα φαίνονται στο συνολικό άκουσμα (ή καλύτερα της μεγάλης πλειοψηφίας) μαθητών και εκτελεστών που βγαίνουν από τη Σχολή Καρά-Αγγελόπουλου.

Ευχαριστώ κι εγώ

Χάρης
 
Last edited:

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
(Το bastardised πήρε απαγορευτικό :()
Πάντως κι εμένα δεν μ' αρέσει αυτός ο όρος.
Τότε, γιατί να γίνει η καταγραφή των έλξεων και μάλιστα με 1, 2, 3 ή και 4 γραμμές;
Το έχω πει στο σχετικό θέμα Χάρη παλαιότερα το γιατί. Δεν μπορώ να τα ξαναγράψω.(είναι και κάμποσα)
Οι παραδοσιακοί τα εκτελούν, όπως βλέπεις, με ελευθερία που δεν υπάγεται σε κανόνες, χωρίς να χρειάζονται καμιά παρασήμανση. Και ως δια μαγείας, το άκουσμα είναι πάντα σωστό κι αποδεκτό. Σε αντίθεση αυτοί, ή άντε ας πω: οι πλείστοι όσων, τα γράφουν και τα εκτελούν από αυτά τα ...νοθευμένα κείμενα, ακούγονται ...εξωγήινοι (αυτό επιτρέπεται ακόμα, έτσι; :p:D)
Δεν μπορώ ν' απολογηθώ για τους πλείστους. Για εμένα και μόνο μιλάω.

Αν νομίζεις ότι οι παραδοσιακοί ψάλτες κι ένα μαθητής του σήμερα, έχουν τα ίδια ακούσματα και το ίδιο βίωμα στο ψαλτήρι, πάω πάσο! Άλλωστε εγώ έχω πει χιλιάδες φορές. ΚΑΝΤΕΣ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΜΗΝ ΤΙΣ ΓΡΑΨΕΙΣ ΠΟΤΕ. Κάντες όμως...
Πάντως, εσύ μπορεί να το έλεγες σωστά, όσοι την διάβαζαν όμως θα το έλεγαν μάλλον λάθος. Δε μπορεί να γίνει εύκολα κατανοητό, γιατί μια δίεση +6 μορίων πρέπει να εκτελεστεί +11 ή +12 (ταυτοφωνία).
Πιθανότατα. Έχω ξαναπεί σχετικά, ότι δεν φτάνει μόνο να τις γράψεις... Πρέπει να μάθεις και να τις εκτελείς βλέποντάς τις γραμμένες...
Δεν λύνετε έτσι τα προβλήματα (που μάλλον δεν υπάρχουν, αν γίνει παραδοσιακά η διδασκαλία), αλλά δημιουργείτε μεγαλύτερα.
Αν νομίζεις ότι έχεις καλύτερο τρόπο, μπορείς ελεύθερα να τον εφαρμόσεις. Εγώ χρησιμοποιώ αυτόν.
Και τα αποτελέσματα φαίνονται στο συνολικό άκουσμα (ή καλύτερα της μεγάλης πλειοψηφίας) μαθητών και εκτελεστών που βγαίνουν από τη Σχολή Καρά-Αγγελόπουλου.
Δεν τα πάω καλά με τις πλειοψηφίες... (κι άλλο χάπι πρέπει να πάρω;) Μόνο για μένα μπορώ να μιλήσω.

Ευχαριστώ
Υ.Γ.
Σε δουλειά να βρισκόμαστε. Ας τα μετακινήσουν κι οι συντονιστές.
 
.. εκτός από το Ζιρτέκ υπάρχει ( πιο καινούριο σκεύασμα με λιγότερες παρενέργειες ) το AERIUS ( θα μας μηνύσουν και οι φαρμακευτικές ) :)
.. ρε σεις ... πως τα καταφέρατε και πήγε πάλι στις έλξεις η συζήτηση:confused:
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
.. ρε σεις ... πως τα καταφέρατε και πήγε πάλι στις έλξεις η συζήτηση:confused:
Εγώ πάντως απλά τον ήχο του κομματιού πήγα να βάλω, για να είναι πιο πλήρες το θέμα...

Υ.Γ.
Το ωραίο είναι ότι ούτε κι εγώ έχω ψάλλει ποτέ αυτό το κομμάτι και δεν προβλέπω κιόλας να το κάνω!
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Πάντως κι εμένα δεν μ' αρέσει αυτός ο όρος.
ΟΚ, δε χαλάω καρδιές δύο φίλων, για μια λέξη. :)
Αν νομίζεις ότι οι παραδοσιακοί ψάλτες κι ένα μαθητής του σήμερα, έχουν τα ίδια ακούσματα και το ίδιο βίωμα στο ψαλτήρι, πάω πάσο!
Για τα ακούσματα, θάλεγα πως οι σύγχρονοι έχουν και περισσότερα, αν το ψάχνουν (λ.χ. εδώ στο φόρουμ). Το πόσο θα "ποτιστούν" από αυτά τα ακούσματα, συζητιέται, έχει να κάνει με το "χωράφι" όμως. Αν είναι "χέρσο" όλα να τα ακούσει, από έλξεις ή όχι αν διαβάζει, πάλι φάλτσα θα τα λέει.

Δεν τα πάω καλά με τις πλειοψηφίες... (κι άλλο χάπι πρέπει να πάρω;)
Αγοραφοβίας;;; :D:D:D
Έ! όχι! μη σε ρίξουμε και στα ψυχοφάρμακα!!! :p:eek::p

Χάρης
 
Υ.Γ.
Το ωραίο είναι ότι ούτε κι εγώ έχω ψάλλει ποτέ αυτό το κομμάτι και δεν προβλέπω κιόλας να το κάνω![/QUOTE]


so do i
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
ΥΓ. Ο υπερήλιξ Μαφίδης "σιμωνοκαραϊτίζει" λίγο στις πρόσφατες ηχογρ. ή ιδέα μου είναι; (Φθείρουσιν ύφη χρηστά..:rolleyes:)

Το έχω γράψει και παλαιότερα...αν ζούσε στις μέρες μας ο Ιάκωβος και πήγαινε στην Αγ.Ειρήνη (καταλάθως) θα τον βγάζατε ότι γέρασε πλέον, ότι έχασε τα λογικά του και δεν ξέρει τι του γίνεται και πολλά άλλα τα οποία δεν αναφέρω σεβόμενος το πρόσωπο του...
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Για τα ακούσματα, θάλεγα πως οι σύγχρονοι έχουν και περισσότερα, αν το ψάχνουν (λ.χ. εδώ στο φόρουμ). Το πόσο θα "ποτιστούν" από αυτά τα ακούσματα, συζητιέται, έχει να κάνει με το "χωράφι" όμως. Αν είναι "χέρσο" όλα να τα ακούσει, από έλξεις ή όχι αν διαβάζει, πάλι φάλτσα θα τα λέει.
Αν είναι χέρσο, άστα βράστα. Νομίζω όμως ότι κατάλαβες τι ήθελα να πω.

Σήμερα είναι εύκολο να κατεβάσεις (τζάμπα φυσικά-και παρανόμως) την πλήρη δισκογραφία των Deep Purple ας πούμε. Πόσοι όμως έκατσαν να ψάξουν να βρουν το ένα εκείνο τραγούδι που κάπου άκουσαν; Πόσοι έκατσαν κι έλιωσαν τον δίσκο ή την κασσέτα να το ακούν χιλιάδες φορές; Πόσοι πρόσεξαν και την παραμικρή ιδιαιτερότητα του ήχου ή των συγχορδιών;

Τα ίδια κι ακόμη περισσότερα για τα ψαλτικά.

Όλοι φωνάζουν για ηχογραφήσεις και για χειρόγραφα (και καλά κάνουν).

Πόσοι εκτίμησαν αυτό που με ένα κλίκ κατέβασαν απλά για "να υπάρχει" το οποίο παλαιότερα έψαχνες μήνες να το βρεις και πλήρωνες και παρακαλούσες και ζητιάνευες για να το πάρεις....

Και μετά το έλιωνες στο διάβασμα (αν ήταν βιβλίο ή χειρόγραφο) ή στο άκουσμα (αν ήταν ήχος) και το μάθαινες απ' έξω.

Σήμερα το κατεβάζεις, του ρίχνεις μια ματιά και μετά ξεχνάς και που το έβαλες.

Κι αυτά την εποχή που υπήρχε η δυνατότητα του καταγεγραμμένου ήχου. Ούτε να φανταστώ δεν μπορώ τι γινόταν την εποχή που έπρεπε να πας να ακούσεις live κι ότι κατάλαβες-κατάλαβες!

Δεν είναι μόνο τα χέρσα χωράφια... Είμαστε κι εμείς που γίναμε γιαλαντζί ψάλτες του mp3 και της ψηφιακής φωτογραφίας... (για εμένα τα γράφω πιο πολύ)

Αν μπορείς να κάνεις λοιπόν την δουλειά σου χωρίς να καταγράφεις τις έλξεις, με γειά σου με χαρά σου και σου βγάζω το καπέλο. Κάνε τις και μην τις γράψεις ποτέ, κανένα πρόβλημα! Εμένα πάλι με βολεύει η καταγραφή τους.

Ευχαριστώ.
Υ.Γ.
"... .... .... σε ξένο αχυρώνα"!:D:D
Ακριβώς... Εγώ τον ήχο έβαλα μόνο. Γιατί δεν κυνηγάτε και τον mr.Σκρέκας λιγάκι;;;;
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ακριβώς... Εγώ τον ήχο έβαλα μόνο. Γιατί δεν κυνηγάτε και τον mr.Σκρέκας λιγάκι;;;;


Λοιπόν....δυο παπαδοπαίδια μάλωναν σε άλλου παπαδοπαιδιού τον αχυρώνα που τον είχε κλεμμένο!

Δ.
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Πέρα από το black humor για εκτόνωση του άγχους μου εξακολουθώ να διατηρώ την απορία αρχαρίου και όλως απαιδεύτου:
Πόθεν, όχι μόνον ο επακριβέστατος καθορισμός των έλξεων -της τάξεως κλάσματος του κόμματος- που αντιμετώπισα μελετώντας το Θεωρητικό του Σίμωνος Καρά αλλά και η ίδια η ύπαρξη πολλών εξ αυτών;
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Πόθεν, όχι μόνον ο επακριβέστατος καθορισμός των έλξεων -της τάξεως κλάσματος του κόμματος- που αντιμετώπισα μελετώντας το Θεωρητικό του Σίμωνος Καρά αλλά και η ίδια η ύπαρξη πολλών εξ αυτών;
Επακριβής καθορισμός δεν μπορεί (κατα την γνώμη μου) να γίνει. Που κι ακόμα αν γίνει, δεν μπορεί να εκτελεστεί (επακριβώς).

Για την ύπαρξη έχει γράψει η Επιτροπή του '81-'83. Πολλά περισσότερα διασώζει η προφορική παράδοση. Λιγότερα συναντώνται σποραδικά μέσα στις κλασσικές έντυπες εκδόσεις και στα χειρόγραφα.

Πριν τον Καρά κι άλλοι έχουν μιλήσει περι έλξεων όπως π.χ. ο Ψάχος.

Είμαστε όμως πολύ εκτός θέματος εδώ. Ας μεταφερθούν τα μηνύματα αυτά.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Το έχω γράψει και παλαιότερα...αν ζούσε στις μέρες μας ο Ιάκωβος και πήγαινε στην Αγ.Ειρήνη (καταλάθως) θα τον βγάζατε ότι γέρασε πλέον, ότι έχασε τα λογικά του και δεν ξέρει τι του γίνεται και πολλά άλλα τα οποία δεν αναφέρω σεβόμενος το πρόσωπο του...

Άστοχο το παράδειγμα και ο παραλληλισμός. :eek: Ο κ.Μαφίδης δεν πήγε καταλάθως (sic) στην αγ.Ειρήνη. Τον "επισκέπτεται" συνέχεια στο σπίτι του η αγ.Ειρήνη τα τελευταία χρόνια...:rolleyes:
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Ο κ.Μαφίδης δεν πήγε καταλάθως (sic) στην αγ.Ειρήνη. Τον "επισκέπτεται" συνέχεια στο σπίτι του η αγ.Ειρήνη τα τελευταία χρόνια...:rolleyes:

Είπαμε κάποια άτομα δεν μπορούν δυστυχώς να δεχθούν κάποια πράγματα...πρέπει οπωσδήποτε να βρουν κάτι το αρνητικό, ακόμα και σε περιπτώσεις σχέσης ανθρώπων, πρέπει και εκεί να βρούμε κάτι το μεμπτό δεν γίνεται διαφορετικά...άρα ότι και να πεις θα βρουν κάτι να πουν...τέλος πάντων έχει προϊστορία το πράγμα...
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
...είδες άμα σου βγει το όνομα ("αιρετικός")...
Ε, ας την ακούσει όποιος θέλει στο κυρίως αρχείο, εγώ ήθελα απλά να δείξω την υποδειγματική εκτέλεση της έλξης του Γα προς τον Δι από τον κ.Μαφίδη σε αυτό το σημείο (και ιδίως στο "...και Υιώ..."), η οποία όπως σωστά πρώτος επισήμανες:
Θα θεωρηθεί άραγε, για άλλη μια φορά, ότι αλλοιώνω τα λεγόμενά σου Βασίλη αν πω ότι το κόλλημα ενός φθόγγου προς τον άλλο το θεωρείς υποδειγματική έλξη; (όπως κι εγώ φυσικά). Η "υποδειγματική" έλξη την οποία επισημαίνεις είναι στην ουσία εναρμόνια: ο Μαφίδης εκτελεί σχεδόν Υ-Υ-Ι-Ω=ΓΑ-ΔΙ-ΔΙ-|ΔΙ. Το ΓΑ δίεση δηλ. το κολλάει στο ΔΙ και δεν το κάνει σκληρή δίεση, όπως λέει ο Καράς στο θεωρητικό του και εκτελεί -κυριολεκτικά- κατά κόρον η ΕΛΒΥΧ. Κάτι τέτοιο (απευθείας πάτημα με σκληρή δίεση) και μάλιστα ως κανόνας ανάβασης του ΓΑ προς τον ΔΙ στο β' ήχο, δεν απαντάται σε κανέναν παραδοσιακό εκτελεστή παρά μόνο στις εκτελέσεις της χορωδίας του Καρά, ΕΛΒΥΧ και παρομοίων. Μην προσπαθείτε λοιπόν οι του Καρά να απομονώσετε ένα σημείο, στο οποίο μάλιστα η έλξη δεν γίνεται όπως την θέλετε εσείς, και με βάση αυτό να βγάλετε με το ζόρι σωστό τον Καρά.

Να παραθέσω και ένα απόσπασμα από προηγούμενη συζήτηση σχετικά αυτή τη φορά με την έλξη του ΓΑ στον Α' ήχο, την οποία εμφανίζομαι να μην ξέρω "τι εστί" επειδή υποστηρίζω το κόλλημα στον ΔΙ, το οποίο μόλις τώρα ο Βασίλης θεώρησε περίπτωση "υποδειγματικής" έλξης στο Β' ήχο (όχι άραγε και στον Α';;:confused:)
konstantinou: Κατά την άποψή μου νομίζω, κ. Θεοτοκάτε, δεν ξέρετε τί εστι δίεση του Γα προς το Δι. Το μόνο που ξέρετε είναι ή να μην την κάνετε ή να το κολλάτε (αυτά τουλάχιστον γράψατε και συμπεραίνω από τα γραφόμενά σας. Εάν είναι λάθος, ζητώ συγνώμη)...
nikosthe: Για την περίπτωση αυτή, σωστά συμπεράνατε από τα γραφόμενά μου: εάν δεν εκτελεστεί αυτή η εναρμόνια αυτή δίεση, προτιμώτερο είναι να γίνει φυσικός ο ΓΑ, παρά με σκληρή δίεση. Κι αυτό γιατί στις παραδοσιακές εκτελέσεις της θέσης αυτής, είτε δεν ακούμε καθόλου δίεση είτε, όταν ακούμε εκτέλεση της δίεσης, την ακούμε με πάτημα στον φυσικό ΓΑ και κατόπιν σύρσιμο της φωνής ή με πάτημα κατευθείαν στον "εναρμόνιο ΓΑ", δηλ. κοντά στο ΔΙ.

Όσο για το ότι η καταγραφή των έλξεων είναι περιγραφική, όπως λες (δηλ. στο περίπου), αυτό έχει μια διαφορά: άλλο να πεις έλξη 4 τμημάτων = μαλακή (Επιτροπή, κι αυτή όχι σε κάθε περίπτωση) κι άλλο να πεις έλξη 6 τμημάτων = σκληρή = πιάνου (Καράς, κι αυτή κατά κανόνα). Έχει νομίζω διαφορά το ένα από το άλλο... Εφόσον λοιπόν η καταγραφή σκληρής έλξης οδηγεί σε τέτοιες εκτελέσεις τύπου Καρά, ΕΛΒΥΧ κλπ., ενώ η μη καταγραφή οδηγεί σε σωστές εκτελέσεις της έλξης ως "νόμο της φύσεως", που λέει κι η Πατριαρχική Επιτροπή, μήπως υπάρχει εδώ ένα θέμα για το αν θα πρέπει να καταγράφονται σε τόσο μεγάλη καραϊκή συχνότητα ή όχι;;

[Σημείωμα Συντονιστή]: Έπεσα κατευθείαν στο μήνυμα του Βασίλη και δεν διάβασα κάποια ενδιάμεσα μηνύματα, νομίζω όμως ότι πολλά είναι υποψήφια προς διαγραφή, αν κρίνω από τα τελευταία.
 
Last edited:
Top