Περί Βασιλικού

Status
Not open for further replies.
Κύριοι, ο κιτρινισμός και η χολή εκ μέρους μερικών-πολύ ολίγων-αυτο ονομαζόμενων "ιεροψαλτών"-μιρακίων κατά τη γνώμημου-εναντίων του Βασιλικού, εξυπηρετούν την αρρώστια τους, αποκαλύπτοντας μέσω αυτής και του παγκόσμιου ιστού, το περίσευμα της χολής που διαθέτουν. Βέβαια ο χρυσός δεν έχει ανάγκη απο τέτοια απόνερα. Προσωπικά δεν γνωρίζω τον άνθρωπο. Γνωρίζω όμως τα κρυστάλινα και διαυγή ακούσματα του σπάνιου χαρίσματος της φωνής του, διότι με αυτά τα ακούσματα μεγάλωσα και ανδρώθηκα σαν ιεροψάλτης, 'οπως και τόσοι άλλοι ανα τον κόσμο-'Εχω γεννηθεί στήν Κωνσταντινούπολη και έχω μεγαλώση με τα ακούσματα του Φαναρίου. Και τί μαυτό?? Έχω ηθικό δικαίωμα να ακυρόνω το πρωτοφανές-για τα ιεροψαλτικά χρονικά-τεσσάρων εκατοντάδωνκαι πλέον δίσκων του, μαζί με τις εκατοντάδες συναυλίες του, και τόσες άλλες ιεροψαλτικές δραστηριότητές του που δεν είναι γνωστές στούς περισσότερους απο μας??? Ο Βασιλικός, και ο κάθε Βασιλικός που έχει ένα τέτοιο τεράστιο έργο, δεν έχει ανάγκη απο παρασιτικά κακόχολα σχόλια. Μιλάει αντί αυτού το έργο του που είναι διαχρονικό. Όλα τα άλλα.....έχουν να κάνουν με την ευτέλια.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Κύριοι, ο κιτρινισμός και η χολή εκ μέρους μερικών-πολύ ολίγων-αυτο ονομαζόμενων "ιεροψαλτών"-μιρακίων κατά τη γνώμημου-εναντίων του Βασιλικού, εξυπηρετούν την αρρώστια τους, αποκαλύπτοντας μέσω αυτής και του παγκόσμιου ιστού, το περίσευμα της χολής που διαθέτουν. .................................................................................
.......................................................................................................
Ο Βασιλικός, και ο κάθε Βασιλικός που έχει ένα τέτοιο τεράστιο έργο, δεν έχει ανάγκη απο παρασιτικά κακόχολα σχόλια. Μιλάει αντί αυτού το έργο του που είναι διαχρονικό. Όλα τα άλλα.....έχουν να κάνουν με την ευτέλια.

Αγαπητε Νικο
Νομιζω οι εκφρασεις που χρησιμοποιεις δεν ειναι συμφωνες με το πνευμα του Φορουμ . Ετσι χανεις και το οποιο δικιο σου . Καλο θα ηταν να ανασκευασεις το μηνυμα σου . Ευχαριστω .
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
..... κ. Βαγγέλη, νομίζω και άλλα έπρεπε να γράψει!!!! Αρκετά έχουν ακουστεί από ψάλτες της σειράς!

Αγαπητε Νικο
Νομιζω οι εκφρασεις που χρησιμοποιεις δεν ειναι συμφωνες με το πνευμα του Φορουμ . Ετσι χανεις και το οποιο δικιο σου . Καλο θα ηταν να ανασκευασεις το μηνυμα σου . Ευχαριστω .
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
..... κ. Βαγγέλη, νομίζω και άλλα έπρεπε να γράψει!!!! Αρκετά έχουν ακουστεί από ψάλτες της σειράς!
Κάποιοι δεν καταλαβαίνουν πως με τη στάση τους θίγουν χειρότερα αντί να ενισχύουν αυτά που υποστηρίζουν...
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Θα παρακαλούσα να μην δημιουργούμε θέματα που εξ αρχής στοχεύουν στο να γίνουν show και τίποτα άλλο. Το αυτί του καθενός δεν αποτελούσε ποτέ, ούτε θα αποτελέσει αντικειμενικό κριτήριο, μέσω του οποίου θα πείσει η μία μεριά την άλλη ώστε και οι δύο να αρέσκονται στα ίδια ακούσματα και ύφος. Ας συμφωνήσουμε επιτέλους, ότι κάποιοι κάποιους ψάλτες αγαπάμε να τους μισούμε και να τελιώσει εκεί το θέμα...

Υ.Γ. Προσωπικά, η γνώμη μου και η προτροπή μου προς τη συντονιστική ομάδα είναι να αποσυρθεί το θέμα, τώρα που είναι νωρίς.
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Κάποιοι δεν καταλαβαίνουν πως με τη στάση τους θίγουν χειρότερα αντί να ενισχύουν αυτά που υποστηρίζουν...

Δεν το κατάλαβα αυτό που γράφεις Ιωάννη? Έγραψα κάτι που ενόχλησε?
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Δεν το κατάλαβα αυτό που γράφεις Ιωάννη? Έγραψα κάτι που ενόχλησε?
Πέρα του ότι ο άλλος ο άνθρωπος έπρεπε να γράψει κι άλλα προκλητικά σχόλια και πέρα του ότι "ψάλτες της σειράς" μιλάνε αρνητικά για τον Βασιλικό; Όχι, τίποτα. Γράφει κάποιος κάτι ακραίο. Γιατί πρέπει να ρίχνουμε οι υπόλοιποι λάδι στη φωτιά;
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Δεν είναι έτσι? Ποιοί είμαστε εμείς που θα κρίνουμε τον Βασιλικό? Ψάλτες της σειράς δεν είμαστε μπροστά του? Δεν είναι κακό αυτό!! Ίσα ίσα που έχουμε και ένα παράδειγμα να ακολουθήσουμε. Αυτό ακριβώς εννοούσα!!

Πέρα του ότι ο άλλος ο άνθρωπος έπρεπε να γράψει κι άλλα προκλητικά σχόλια και πέρα του ότι "ψάλτες της σειράς" μιλάνε αρνητικά για τον Βασιλικό; Όχι, τίποτα. Γράφει κάποιος κάτι ακραίο. Γιατί πρέπει να ρίχνουμε οι υπόλοιποι λάδι στη φωτιά;
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Για να παρέμβω στη γνώριμη συζήτηση που ξαναφουντώνει τελικά, πρόσφατα σχημάτισα μια άποψη για το ποιοι τελικά ασκούν κριτική στον Βασιλικό. Νομίζω όχι όσοι τον ζηλεύουν για τη δόξα και την προβολή του (όπως συχνά-πυκνά υπαινίσσονται οι οπαδοί του), αλλά όσοι για διάφορους λόγους δεν παρακολούθησαν συνολικά την πορεία του κι έχουν ακούσει μόνο τον εντεύθεν του 90 Βασιλικό (τότε δηλαδή που κατά τη γνώμη μου άρχισε η παρακμή) και δεν μπορούν βάσει αυτού να δικαιολογήσουν τη φήμη που έχει.

Το πρόβλημα νομίζω στην πορεία αυτού του λαμπρού ψάλτη ήταν ότι η φωνή του κουράστηκε πρόωρα με αποτέλεσμα εκείνος να στραφεί σε ένα πιο έντεχνο ύφος προσπαθώντας να δημιουργήσει κάτι που να ταιριάζει στη μειωμένη φωνητική στιλπνότητα. Να αναπληρώσει δηλαδή το αρθρωτικά έντονο, μεγαλεπήβολο και ζωντανό (με το οποίο έγινε γνωστός) με κάτι πιο ζεστό και ευαίσθητο, αλλά που ταίριαζε περισσότερο σε τραγουδιστικές τεχνικές. (Είναι χαρακτηριστικό πως όλη η κριτική που έχω δει στο φόρουμ σε συγκεκριμένα ακουστικά του δείγματα είναι της τελευταίας περιόδου, θυμηθείτε π.χ. τα βίντεο του youtube, το Πάτερ ημών κλπ.). Στο σημείο αυτό νομίζω ότι ήλθε η ρήξη με τον παραδοσιακό ψαλτικό κόσμο, κυρίως αυτόν που είτε λόγω νεαρής ηλικίας, είτε λόγω μη πρόσβασης στο παλαιό ηχητικό υλικό, είτε λόγω αυστηρών αρχών από δασκάλους στο τι ακούν και τι τους αρέσει, δεν μπόρεσαν να γνωρίσουν τον πραγματικά αξιόλογο Βασιλικό.

Όσοι όμως έζησαν ή έτυχε να ανδρωθούν μουσικά με τη λαμπρή περίοδο του Βασιλικού (η οποία κατά τη γνώμη μου είναι κυρίως η εποχή που ηχογραφούσε ακατάπαυστα τους εσπερινούς και όρθρους των αγίων και των εορτών) είναι λογικό να τον θεωρούν, αν μη τι άλλο, πολύ σημαντικό γι' αυτό που προσέφερε: ένα πολύ ολοκληρωμένο σε σύνολο και πάρα πολύ επεξεργασμένο ερμηνευτικά υλικό, εκτελεσμένο όμως με μια φωνή που είχε τις δυνατότητες να το κάνει.

Πιστεύω ότι τα πραγματικά δεδομένα γύρω από την ουσιαστική του προσφορά θα έλθουν στο φως στο μέλλον, όταν καταλαγιάσουν οι ηχηρές φωνές τόσο της ανενημέρωτης απαξίωσης από τη μία όσο και της άκαρπης και απροβλημάτιστης θεοποίησης από την άλλη.
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Για να παρέμβω στη γνώριμη συζήτηση που ξαναφουντώνει τελικά, πρόσφατα σχημάτισα μια άποψη για το ποιοι τελικά ασκούν κριτική στον Βασιλικό. Νομίζω όχι όσοι τον ζηλεύουν για τη δόξα και την προβολή του (όπως συχνά-πυκνά υπαινίσσονται οι οπαδοί του), αλλά όσοι για διάφορους λόγους δεν παρακολούθησαν συνολικά την πορεία του κι έχουν ακούσει μόνο τον εντεύθεν του 90 Βασιλικό (τότε δηλαδή που κατά τη γνώμη μου άρχισε η παρακμή) και δεν μπορούν βάσει αυτού να δικαιολογήσουν τη φήμη που έχει.

Το πρόβλημα νομίζω στην πορεία αυτού του λαμπρού ψάλτη ήταν ότι η φωνή του κουράστηκε πρόωρα με αποτέλεσμα εκείνος να στραφεί σε ένα πιο έντεχνο ύφος προσπαθώντας να δημιουργήσει κάτι που να ταιριάζει στη μειωμένη φωνητική στιλπνότητα. Να αναπληρώσει δηλαδή το αρθρωτικά έντονο, μεγαλεπήβολο και ζωντανό (με το οποίο έγινε γνωστός) με κάτι πιο ζεστό και ευαίσθητο, αλλά που ταίριαζε περισσότερο σε τραγουδιστικές τεχνικές. (Είναι χαρακτηριστικό πως όλη η κριτική που έχω δει στο φόρουμ σε συγκεκριμένα ακουστικά του δείγματα είναι της τελευταίας περιόδου, θυμηθείτε π.χ. τα βίντεο του youtube, το Πάτερ ημών κλπ.). Στο σημείο αυτό νομίζω ότι ήλθε η ρήξη με τον παραδοσιακό ψαλτικό κόσμο, κυρίως αυτόν που είτε λόγω νεαρής ηλικίας, είτε λόγω μη πρόσβασης στο παλαιό ηχητικό υλικό, είτε λόγω αυστηρών αρχών από δασκάλους στο τι ακούν και τι τους αρέσει, δεν μπόρεσαν να γνωρίσουν τον πραγματικά αξιόλογο Βασιλικό.

Όσοι όμως έζησαν ή έτυχε να ανδρωθούν μουσικά με τη λαμπρή περίοδο του Βασιλικού (η οποία κατά τη γνώμη μου είναι κυρίως η εποχή που ηχογραφούσε ακατάπαυστα τους εσπερινούς και όρθρους των αγίων και των εορτών) είναι λογικό να τον θεωρούν, αν μη τι άλλο, πολύ σημαντικό γι' αυτό που προσέφερε: ένα πολύ ολοκληρωμένο σε σύνολο και πάρα πολύ επεξεργασμένο ερμηνευτικά υλικό, εκτελεσμένο όμως με μια φωνή που είχε τις δυνατότητες να το κάνει.

Πιστεύω ότι τα πραγματικά δεδομένα γύρω από την ουσιαστική του προσφορά θα έλθουν στο φως στο μέλλον, όταν καταλαγιάσουν οι ηχηρές φωνές τόσο της ανενημέρωτης απαξίωσης
από τη μία όσο και της άκαρπης και απροβλημάτιστης θεοποίησης από την άλλη
.

Αφαιρωντας τα της παραθεσης δινω thanks !

Υ.Γ Προς αποφυγη παρερμηνειων ( π.χ οτι τον θεοποιω ) , δεστε εδω το μηνυμα 41!
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Φιλε Γιωργο Μ. σωστες οι παρατηρησεις σου!! Επισης ως προς τους οπαδους -χαρακτηρισμο τον οποιο θεωρω αρνητικο διοτι υποδηλωνει φανατισμο και δεν ανηκω σε αυτους- στους οποιους αναφερθηκες οντως κανουν κακο κ στη φημη του Αρχοντα αλλα και στον εαυτο τους ως ψαλτες. Ειναι αλλο πραγμα ο θαυμασμος κ ο δανεισμος καλων στοιχειων κ αλλο το ''κολλημα'':wink: Επισης ειναι λαθος κ ο καθολικος αφορισμος ψαλτων της εμβελειας του Βασιλικου. Και αυτο υποδηλωνει φανατισμο! Οπως εχω ξαναπει θα πρεπει περα απο τις οποιες συμπαθειες που εχουμε να ακουμε ολους τους ψαλτες με σωστη κριτικη ματια διοτι κατι θα μπορεσουμε να παρουμε κ να ωφεληθουμε... Προσωπικα ο φανατισμος κ ο απολυτος τροπος σκεψης καποιων στα θεματα της μουσικης με ενοχλει διοτι δηλωνει αν μη τι αλλο αλαζονεια κατι το οποιο δεν προσφερει αλλα αποδομει...:cool:
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Δεν είναι έτσι? Ποιοί είμαστε εμείς που θα κρίνουμε τον Βασιλικό? Ψάλτες της σειράς δεν είμαστε μπροστά του? Δεν είναι κακό αυτό!! Ίσα ίσα που έχουμε και ένα παράδειγμα να ακολουθήσουμε. Αυτό ακριβώς εννοούσα!!
Ψάλτες της σειράς είμαστε, σίγουρα. Όμως τα πρότυπα είναι πολύ σημαντικά στον τρόπο που εξελίσσεται ο καθένας. Η μη τεκμυριωμένη κριτική (όπως αυτή που ξεκινάει το θέμα) είναι αθέμιτη ακόμη και από τους μεγάλους δασκάλους. Η τεκμυριωμένη όμως είναι πάντα θεμιτή και γίνεται πάντοτε με γνώμονα τα βιώματα του καθενός αλλά και τα παραδοσιακότερα πρότυπα. Η κριτική σκέψη είναι απαραίτητη στην εξελικτική μας πορεία.
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Ψάλτες της σειράς είμαστε, σίγουρα. Όμως τα πρότυπα είναι πολύ σημαντικά στον τρόπο που εξελίσσεται ο καθένας. Η μη τεκμυριωμένη κριτική (όπως αυτή που ξεκινάει το θέμα) είναι αθέμιτη ακόμη και από τους μεγάλους δασκάλους. Η τεκμυριωμένη όμως είναι πάντα θεμιτή και γίνεται πάντοτε με γνώμονα τα βιώματα του καθενός αλλά και τα παραδοσιακότερα πρότυπα. Η κριτική σκέψη είναι απαραίτητη στην εξελικτική μας πορεία.

Εάν Ιωάννη, διαβάσεις τα μηνύματα θα δεις ότι αυτό που γράφηκε σε αυτό το ποστ, είναι ένα σκάσιμο κάποιου που απλά δεν μπορεί να βλέπει από ψάλτες της σειράς να μιλάνε έτσι για κάποιον δάσκαλο. και θα το ξαναπώ, εάν έχετε πρόβλημα με κάποιον μπορείτε να πάε να του το πείτε και όχι να τον σχολιάζετε εδώ. Αυτό είναι το παντελονάτο και το αντρίκιο. Στην συγκεκριμένη περίπτωση επειδή ούτε ο Βασιλικός είναι εδώ, αλλά μπορεί και κανένας να μην μας έχει μεταφέρει την αποψή του περί των πραγμάτων που λέγονται γι΄αυτόν, εδώ στο φόρουμ, μερικοί ψάλτες της σειράς απλά μιλάνε! Το ίδιο ισχύει για όλους με τους οποίους διαφωνούμε μουσικά.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Δε συμφωνώ. Όπως λέμε και τα καλά έτσι πρέπει να λέγονται και τα κακά ή υπερβολικά. Δε χρειάζεται να είναι κάποιος φτασμένος ψάλτης για να κρίνει τον οποιονδήποτε.
Σχετικά με το Βασιλικό τώρα, τα ίδια λένε όλοι οι "φτασμένοι" ψάλτες σχετικά με τον τρόπο που έχει επιλέξει να ψάλλει. Γιατί, πιστεύω, ότι αν θέλει, μπορεί να ψάλλει... κανονικά!
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Δε συμφωνώ. Όπως λέμε και τα καλά έτσι πρέπει να λέγονται και τα κακά ή υπερβολικά. Δε χρειάζεται να είναι κάποιος φτασμένος ψάλτης για να κρίνει τον οποιονδήποτε.
Σχετικά με το Βασιλικό τώρα, τα ίδια λένε όλοι οι "φτασμένοι" ψάλτες σχετικά με τον τρόπο που έχει επιλέξει να ψάλλει. Γιατί, πιστεύω, ότι αν θέλει, μπορεί να ψάλλει... κανονικά!


Επειδη ειναι κουβαρντας :wink: το "κανονικο" ψαλσιμο το αφηνει στους ψαλτες της σειρας οπως πολυ σωστα ειπωθηκε !
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημείωμα συντονιστή] Επανάληψη της γνωστής κόντρας με το γνωστό τρόπο. Κλείνω το θέμα και θα υπενθυμίσω ξανά οτι το δικαίωμα στην ψαλτική κριτική είναι δικαίωμα του κάθε μέλους στο Ψαλτολόγιον. Το πώς γίνεται αυτή η κριτική όμως καθώς και ο αντίλογος σε αυτή έχει κανόνες και όρια. Παραπέμπω στους συντονιστές.
 
Status
Not open for further replies.
Top