Πεντ-07-07. Ψυχοσάββατον πρὸ Πεντηκοστῆς

christh55

Μέλος
Ακολουθια Ψυχοσαββατου προ της Πεντηκοστης

22 Μαιου 2010
 

Attachments

  • All Souls- Pentecost.doc
    206.5 KB · Views: 486

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Ἴσως δέν καταλάβατε τήν παρατήρηση μου γιά τήν ἀκολουθία πού ἀντιγράψατε καί ἀνεβάσατε ἐδῶ
http://www.analogion.com/forum/showthread.php?p=73325#post73325

Ἐπαινετή ἡ προσπάθεια τῆς ἐν Η.Π.Α. Μονῆς, ἀλλά λείπει ἕνα μεγάλο καί σημαντικό μέρος τοῦ ὄρθρου.
Ποῦ εἶναι ὁ κανόνας μετά τόν Ν΄ ψαλμόν, τά μεσῴδια καθίσματα, οἱ ἀπό γ΄, στ΄ καί η΄ ᾠδῆς (σέ ἐπανάληψη) εἱρμοί;
Ἀπορίας ἄξιον, πῶς τηρεῖται ἡ ψαλμωδία τοῦ κανόνος στήν θ΄ ᾠδή μετά τήν στιχολογίαν τῆς ᾠδῆς τῆς Θεοτόκου (Τιμιωτέρα).
Μέ τήν συμπλήρωση τῶν ἐλλειπόντων καί τήν παράλειψη τῶν μετά τά ἀπολυτίκια τοῦ τέλους δεήσεων καί ἀπολύσεως, ἐφ᾿ ὅσον ἡ λειτουργία τελεῖται συναπτῶς μέ τόν ὄρθρο (κατά τήν τάξιν τῶν ἐνοριῶν καί τοῦ ΤΜΕ), δύναται ἡ παραπάνω ἀνάρτησις νά καταστεῖ χρήσιμη.

Σχετικόν θέμα:
Ψυχοσάββατον πρό τῆς Πεντηκοστῆς

 
Last edited:

Γιώργος Πυργάκης

Γιώργος Πυργάκης
Ανεβάζω, λοιπόν, την ακολουθία του όρθρου, όπως αυτή θα τελεσθεί το Σάββατο 11/06 (ψυχοσάββατο). Οποιαδήποτε λάθη υπάρχουν ας επισημανθούν για να διορθωθούν.


Υ.Γ. 1)Προσοχή στα νεκρώσιμα ευλογητάρια στον όρθρο καθώς λέγονται και τα δύο επιπλέον (βλ. εγκόλπιο του αναγνώστου) τα οποία δεν περιέχονται στην ακολουθία που ανέβασα.
2)Στα απολυτίκια: Ο βάθει σοφίας... Δόξα... το τέλος Και νυν... Σε και τείχος...
3)Διευκρινίζω πως το έγγραφο δημιουργήθηκε με αποσπάσματα από την εργασία του π. Leo.
ΕΧΕΙ ΑΝΑΡΤΗΘΕΙ ΕΚ ΝΕΟΥ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΜΕ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ
 

Attachments

  • ΟΡΘΡΟΣ ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΟΥ.doc
    161 KB · Views: 265
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Υ.Γ. 1)Προσοχή στα νεκρώσιμα ευλογητάρια στον όρθρο καθώς λέγονται και τα δύο επιπλέον (βλ. εγκόλπιο του αναγνώστου) τα οποία δεν περιέχονται στην ακολουθία που ανέβασα.
Τά νεκρώσιμα εὐλογητάρια ἐδῶ στό συνημμένο.

Τό ὑπόμνημα τοῦ Συναξαρίου (καί ἄλλα) ἐδῶ.


 

Γιώργος Πυργάκης

Γιώργος Πυργάκης
Ανεβάζω λοιπόν μετά τινών προσθηκών και διορθώσεων τον όρθρο του ψυχοσάββατου.

Υ.Γ. 1)Ολα τα κείμενα είναι αποσπάσματα της εργασίας του π. Leo
2)Ας διευκρινίσει κάποιος, που ξέρει, τι στίχο λέμε, στα θεοτοκία του κανόνος (Δόξα... Και νυν... και το θεοτοκίο ή Υπεραγία θεοτόκε... και το θεοτοκίο) καθώς οι στίχοι που ορίζονται από το τυπικό για το προηγούμενο ψυχοσάββατο (26 Φλεβάρη) είναι 3 όσα και τα τροπάρια και δεν υπάρχει η δυνατότητα να ειπωθεί το "Δόξα..." στο προηγούμενο τροπάριο από το Θεοτοκίο.
3)ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ π. ΜΑΞΙΜΟΥ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΟΣΟΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ
 

Attachments

  • ΟΡΘΡΟΣ ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΟΥ.doc
    182 KB · Views: 200
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
2)Ας διευκρινίσει κάποιος, που ξέρει, τι στίχο λέμε, στα θεοτοκία του κανόνος (Δόξα... Και νυν... και το θεοτοκίο ή Υπεραγία θεοτόκε... και το θεοτοκίο) καθώς οι στίχοι που ορίζονται από το τυπικό για το προηγούμενο ψυχοσάββατο (26 Φλεβάρη) είναι 3 όσα και τα τροπάρια και δεν υπάρχει η δυνατότητα να ειπωθεί το "Δόξα..." στο προηγούμενο τροπάριο από το Θεοτοκίο.
Τί σχέση ἔχει ὁ κανόνας τοῦ Ψυχοσάββατου πρό τῶν Ἀπόκρεω μέ αὐτό; Ἔχουν ἴδιο ἀριθμό τροπαρίων οἱ ᾠδές;
Στά δύο τελευταῖα τροπάρια κάθε ᾠδῆς τίθενται (ὑποχρεωτικῶς) τό Δόξα... καί τό Καὶ νῦν... ἀντιστοίχως.
Στίχοι νεκρώσιμοι θά χρησιμοποιηθοῦν ὅσοι χρειάζονται, δηλ. δύο.
Ὁ εἱρμός διπλασιάζεται, ἀφοῦ τά τροπάρια εἶναι 4.

ΥΓ. Δεῖτε καί τό σταθερό φυλλάδιο γιά τό Ψυχοσάββατο πρό τῶν Ἀπόκρεω, ἐδῶ.


 

Toniiskorg

Νέο μέλος
Ανεβάζω λοιπόν μετά τινών προσθηκών και διορθώσεων τον όρθρο του ψυχοσάββατου.

Υ.Γ. 1)Ολα τα κείμενα είναι αποσπάσματα της εργασίας του π. Leo
2)Ας διευκρινίσει κάποιος, που ξέρει, τι στίχο λέμε, στα θεοτοκία του κανόνος (Δόξα... Και νυν... και το θεοτοκίο ή Υπεραγία θεοτόκε... και το θεοτοκίο) καθώς οι στίχοι που ορίζονται από το τυπικό για το προηγούμενο ψυχοσάββατο (26 Φλεβάρη) είναι 3 όσα και τα τροπάρια και δεν υπάρχει η δυνατότητα να ειπωθεί το "Δόξα..." στο προηγούμενο τροπάριο από το Θεοτοκίο.
3)ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ π. ΜΑΞΙΜΟΥ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΟΣΟΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ


Πολυ καλη δουλεια μπραβο!!! Μακαρι να υπηρχε μια τοσο οργανωμενη δουλεια γενικωτερα ετσι ωστε να μην πελαγωνουμε με το τυπικον.Δηλαδη να ητανε ολα τυφλοσουρτη..Αν και πιστευω οτι γινεται απλα δεν εχει οργανωθει το θεμα..
 

jhonny

Παλαιό Μέλος
Ευχαριστώ πάρα πολύ για την ακολουθία,γιατί τη χρειαζόμουνα!Συμφωνώ επίσης με τον Toniiskorg για την επισήμανσή του ότι θα ήταν πραγματικά ευχής έργον αν κάποιος ή κάποιοι ανέβαζαν την ακολουθία για κάθε Κυριακή,γιορτή ή άλλη σημαντική ημέρα βήμα-βήμα ώστε να μην ταλαιπωρούμαστε με το βαρύ και ελλιπές βυσσινί βιβλίο των Διπτύχων.Εγώ,ευτυχώς,έχω βρει τη λύση από εδώ με μια συνδρομή των 10€:wink:Το μόνο κακό είναι ότι στέλνει την ακολουθία μόνο για τις Κυριακές και επίσης πρέπει να εκτυπώνω περί τις 10 σελίδες κάθε φορά:(
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
... θα ήταν πραγματικά ευχής έργον αν κάποιος ή κάποιοι ανέβαζαν την ακολουθία για κάθε Κυριακή,...
Αὐτό δέν γίνεται στό Ψαλτολόγιον;

..ώστε να μην ταλαιπωρούμαστε με το βαρύ και ελλιπές βυσσινί βιβλίο των Διπτύχων.
Κατ' ἀρχάς ἐκδίδεται καί σέ μαῦρο...

Μπορεῖς νά μᾶς ἐξηγήσεις ποιά εἶναι ἡ ταλαιπωρία μέ τά Δίπτυχα; Καί ποιά εἶναι ἡ ἔλλειψη;

Βαρειές εἶναι οἱ κουβέντες σου...


 

jhonny

Παλαιό Μέλος
Αὐτό δέν γίνεται στό Ψαλτολόγιον;
Εννοούσα με τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάστηκε από τον ipur27 ο οποίος συμπεριέλαβε και μουσική σημειογραφία στα κείμενα.

Κατ' ἀρχάς ἐκδίδεται καί σέ μαῦρο... Μπορεῖς νά μᾶς ἐξηγήσεις ποιά εἶναι ἡ ταλαιπωρία μέ τά Δίπτυχα; Καί ποιά εἶναι ἡ ἔλλειψη;

Καλά δεν θα κολλήσουμε στο χρώμα...:D Για μένα που ψάλλω μόνος μου π.Μάξιμε είναι ταλαιπωρία.Δύσκολο να το μεταχειριστείς,να το ανοιγοκλείνεις,να βρεις θέση να το τοποθετήσεις και να πρέπει διαρκώς να το συμβουλεύεσαι ενώ ψάλλεις... Όσο για τις ελλείψεις...μία που μου έρχεται πρόχειρα στο μυαλό είναι η περίπτωση των νεκρώσιμων ευλογητάριων: Πουθενά δεν αναφέρει ότι ψάλλονται και τα δύο επιπλέον που επισήμανε ο ipur27 .Γιατί δεν έχει αναλυτική τάξη όπως έχει για τις Κυριακές; Σίγουρα αν ψάξω θα βρω κι άλλες.

Βαρειές εἶναι οἱ κουβέντες σου...
Τόσο βαριά είναι η κουβέντα πια;Δεν νομίζω να χρησιμοποίησα άσχημους χαρακτηρισμούς ούτε να προσέβαλα βάναυσα το βιβλίο σαν εμφάνιση και σαν περιεχόμενο...Τα "βαρύ" και "ελλιπές" θεωρώ ότι είναι κόσμιοι χαρακτηρισμοί:)
 
Last edited by a moderator:
Για μένα που ψάλλω μόνος μου π.Μάξιμε είναι ταλαιπωρία.Δύσκολο να το μεταχειριστείς,να το ανοιγοκλείνεις,να βρεις θέση να το τοποθετήσεις και να πρέπει διαρκώς να το συμβουλεύεσαι ενώ ψάλλεις...

Να σου δώσω μία καλή ιδέα; Εγώ το συμβουλεύομαι από την προηγούμενη τουλάχιστον ημέρα, και είμαι προετοιμασμένος!!!
Άλλωστε το τυπικό είναι οδηγός και όχι λυσσάρι...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Εννοούσα με τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάστηκε από τον ipur27 ο οποίος συμπεριέλαβε και μουσική σημειογραφία στα κείμενα.
Θά ἐννοεῖς τούς συνδέσμους τῶν ἠχητικῶν πού ἔχει ὁ π. Leo στήν ἱστοσελίδα του, ἀπ᾿ ὅπου ἀντέγραψε ὁ ipur27. Γιατί μουσική σημειογραφία δέν βλέπω. Στόν οἰκεῖο τόπο τοῦ Ψαλτολογίου ἀνέβηκαν καί τά μουσικά κείμενα τοῦ συγκεκριμένου Ψυχοσάββατου μέ τή σειρά τῆς τυπικῆς διατάξεως.
Πάντως γιά κάθε Κυριακή (ἐνίοτε καί ἑορτή) ἀνεβαίνουν ἕτοιμες φυλλάδες (τυφλοσούρτης, ὅπως λές) στό Ψαλτολόγιον.

Για μένα που ψάλλω μόνος μου π.Μάξιμε είναι ταλαιπωρία.Δύσκολο να το μεταχειριστείς,να το ανοιγοκλείνεις,να βρεις θέση να το τοποθετήσεις και να πρέπει διαρκώς να το συμβουλεύεσαι ενώ ψάλλεις...
Αὐτά τά πρακτικά νομίζω λύνονται. Ἐννοεῖται ὅτι ἔχεις ἑτοιμασθεῖ ἀπό πρίν. Κανείς δέν μπορεῖ ὅταν ψάλλει νά διαβάζει συγχρόνως τό τυπικό.

Όσο για τις ελλείψεις...μία που μου έρχεται πρόχειρα στο μυαλό είναι η περίπτωση των νεκρώσιμων ευλογητάριων:Πουθενά δεν αναφέρει ότι ψάλλονται και τα δύο επιπλέον που επισήμανε ο ipur27.Γιατί δεν έχει αναλυτική τάξη όπως έχει για τις Κυριακές;Σίγουρα αν ψάξω θα βρω κι άλλες.
Παραμέμπει στήν διάταξη τοῦ Ψυχοσάββατου τῆς Ἀπόκρεω, ὅπου καί αὐτό καί ἄλλα ἀναλυτικά ἀναφέρονται. Δέν μπορεῖ τήν ὥρα πού ψάλλω νά ἐνημερώνομαι συγχρόνως. Ἔχω προετοιμασθεῖ.

Τώρα μέ τίς Κυριακές εἶσαι εὐχαριστημένος;

Κοίταξε· ἄν πίνω μόνο γάλα, ἄντε καί καμμιά κρεμούλα, πῶς θά φάω καί κρέας καί ψάρι καί χταπόδια; Πρέπει ὅμως...


 
Τὰ λόγια ὅμως τοῦ κειμένου ποὺ ἀνηρτήθησαν ἐδῶ (Καὶ νῦν... Ἦχος πλ. β'
Σὺ εἶ ὁ Θεὸς ἡμῶν ὁ ἐν σοφίᾳ δημιουργήσας τὸ πᾶν, ὁ καὶ τοὺς Προφήτας ἐξαποστείλας ἡμῖν προφητεῦσαί σου τὴν παρουσίαν, καὶ Ἀποστόλους κηρῦξαι σου τὰ μεγαλεῖα· καὶ οἱ μέν, προεφήτευον τὴν ἔλευσίν σου, οἱ δέ, τῷ βαπτίσματι ἐφώτισαν τὰ ἔθνη, Μάρτυρες δὲ ἔτυχον δόξης ἐκ τούτων, καὶ πρεσβεύουσιν ἐκτενῶς σοι τῷ Δεσπότῃ, σὺν τῇ τεκούσῃ σε Μητρί. Ἀνάπαυσον ὁ Θεὸς ψυχάς, ἃς προσελάβου, καὶ ἡμᾶς καταξίωσον τῆς βασιλείας σου, ὁ Σταυρὸν ὑπομείνας δι' ἐμὲ τὸν κατάκριτον, ὁ λυτρωτής μου καὶ Θεός
) δὲν συμβαδίζουν μὲ αὐτὰ τῶν μουσικῶν κειμένων ποὺ ἔχουν ἀναρτηθεῖ ἀλλοῦ. Ποιά εἶναι τὰ σωστά;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Τὰ λόγια ὅμως τοῦ κειμένου ποὺ ἀνηρτήθησαν ἐδῶ (Καὶ νῦν... Ἦχος πλ. β'
Σὺ εἶ ὁ Θεὸς ἡμῶν ὁ ἐν σοφίᾳ δημιουργήσας τὸ πᾶν, ὁ καὶ τοὺς Προφήτας ἐξαποστείλας ἡμῖν προφητεῦσαί σου τὴν παρουσίαν, καὶ Ἀποστόλους κηρῦξαι σου τὰ μεγαλεῖα· καὶ οἱ μέν, προεφήτευον τὴν ἔλευσίν σου, οἱ δέ, τῷ βαπτίσματι ἐφώτισαν τὰ ἔθνη, Μάρτυρες δὲ ἔτυχον δόξης ἐκ τούτων, καὶ πρεσβεύουσιν ἐκτενῶς σοι τῷ Δεσπότῃ, σὺν τῇ τεκούσῃ σε Μητρί. Ἀνάπαυσον ὁ Θεὸς ψυχάς, ἃς προσελάβου, καὶ ἡμᾶς καταξίωσον τῆς βασιλείας σου, ὁ Σταυρὸν ὑπομείνας δι' ἐμὲ τὸν κατάκριτον, ὁ λυτρωτής μου καὶ Θεός
) δὲν συμβαδίζουν μὲ αὐτὰ τῶν μουσικῶν κειμένων ποὺ ἔχουν ἀναρτηθεῖ ἀλλοῦ. Ποιά εἶναι τὰ σωστά;
Αὐτό τό Καὶ νῦν τῶν αἴνων ἐδῶ εἶναι περίπου ὅμοιο μέ τό Καὶ νῦν τῶν ἀποστίχων τῶν αἴνων τοῦ Σαββάτου πρό τῆς Ἀπόκρεω. Τά μουσικά διατηροῦν τοῦ Σαββάτου πρό τῆς Ἀπόκρεω. Τό ἴδιο εἶναι.

 
Πῶς γίνεται ὅμως νὰ εἶναι τὸ ἴδιο, ἀφοῦ στὰ λόγια διαφέρουν, ἔστω καὶ μερικῶς; Κανονικῶς δὲν πρέπει νὰ ψαλεῖ τὸ "Σὺ εἶ ὁ Θεὸς ἡμῶν ὁ ἐν σοφίᾳ δημιουργήσας τὸ πᾶν", μὲ τὶς ἀνάλογες μουσικὲς τροποποιήσεις; Πῶς ἐξηγεῖται, στὸ Πεντηκοστάριον τοῦ μ. π. Κωνστ. Παπαγιάννη νὰ ὑπάρχει τὸ δοξαστικὸν [ποὺ ψάλλεται τὸ Σάββατο πρὸ τῆς Ἀπόκρεω; Κάποιος ποὺ θέλει νὰ εἶναι τυπικῶς ἀκριβής, ποιό δοξαστικὸν πρέπει νὰ ψάλει.
 

nkioster

Πατήρ Νεκτάριος Κιοστεράκης
Πλήρης Ακολουθία του Ψυχοσάββατου. Εσπερινός-Όρθρος-Θεία Λειτουργία. Για τυχόν λάθη συγχωρέστε με.
 

Attachments

  • ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΟΥ ΠΡΟ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ.docx
    68.5 KB · Views: 23

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
Μετὰ τὴν γ' ᾠδὴ τοῦ κανόνα τῆς παννυχίδας:

Καθίσματα
Ἦχος πλ. β'
Ἀληθῶς ματαιότης τὰ σύμπαντα, ὁ δὲ βίος σκιὰ καὶ ἐνύπνιον· καὶ γὰρ μάτην ταράττεται πᾶς γηγενής, ὡς εἶπεν ἡ Γραφή, ὅτε τὸν κόσμον κερδήσωμεν, τότε τῷ τάφῳ οἰκήσωμεν, ὅπου ὁμοῦ βασιλεῖς καὶ πτωχοί· διὸ Χριστὲ ὁ Θεός, τοὺς μεταστάντας ἀνάπαυσον, ὡς φιλάνθρωπος.
Δόξα... Καὶ νῦν... Θεοτοκίον
Παναγία Θεοτόκε, τὸν χρόνον τῆς ζωῆς μου μὴ ἐγκαταλίπῃς με, ἀνθρωπίνη προστασία μὴ καταπιστεύσῃς με· ἀλλ' αὐτὴ ἀντιλαβοῦ, καὶ ἐλέησόν με.

Μετὰ τὴν στ' ᾠδὴ τοῦ κανόνα τῆς παννυχίδας:

Κοντάκιον
Ἦχος πλ. δ'
Μετὰ τῶν Ἁγίων ἀνάπαυσον, Χριστέ, τὰς ψυχὰς τῶν δούλων σου, ἔνθα οὐκ ἔστι πόνος, οὐ λύπη, οὐ στεναγμός, ἀλλὰ ζωὴ ἀτελεύτητος.
Ὁ Οἶκος
Αὐτὸς μόνος ὑπάρχεις ἀθάνατος ὁ ποιήσας καὶ πλάσας τὸν ἄνθρωπον· οἱ βροτοὶ οὖν ἐκ γῆς διεπλάσθημεν, καὶ εἰς γῆν τὴν αὐτὴν πορευσόμεθα, καθὼς ἐκέλευσας ὁ πλάσας με καὶ εἰπών μοι· Ὅτι γῆ εἶ, καὶ εἰς γῆν ἀπελεύσῃ, ὅπου πάντες βροτοὶ πορευσόμεθα, ἐπιτάφιον θρῆνον ποιοῦντες ᾠδήν, τό, Ἀλληλούϊα.


Ἀπολυτίκιον, Ἦχος πλ. δ'​

Ὁ βάθει σοφίας φιλανθρώπως πάντα οἰκονομῶν, καὶ τὸ συμφέρον πᾶσιν ἀπονέμων μόνε Δημιουργέ, ἀνάπαυσον Κύριε τὰς ψυχὰς τῶν δούλων σου· ἐν σοὶ γὰρ τὴν ἐλπίδα ἀνέθεντο, τῷ ποιητῇ καὶ πλάστῃ καὶ Θεῷ ἡμῶν.

Δόξα. Ἦχος πλ. δ'

Ἐν σοὶ γὰρ τὴν ἐλπίδα ἀνέθεντο, τῷ ποιητῇ καὶ πλάστῃ καὶ Θεῷ ἡμῶν.

Καὶ νῦν. Ἦχος πλ. δ'

Σὲ καὶ τεῖχος, καὶ λιμένα ἔχομεν, καὶ πρέσβιν εὐπρόσδεκτον, πρὸς ὃν ἔτεκες Θεόν, Θεοτόκε ἀνύμφευτε, τῶν πιστῶν ἡ σωτηρία.



Ἡ μόνη ἁγνὴ καὶ ἄχραντος Παρθένος, ἡ Θεόν ἀσπόρως κυήσασα...


Ἐλέησον ἡμᾶς ὁ Θεὸς κατὰ τὸ μέγα ἔλεός σου, δεόμεθά σου, ἐπάκουσον καὶ ἐλέησον.

Κύριε ἐλέησον γ'.

Ἐτι δεόμεθα ὑπὲρ ἀναπαύσεως τῆς ψυχῆς τοῦ κεκοιμημένου δούλου τοῦ Θεοῦ..., καὶ ὑπὲρ τοῦ συγχωρηθῆναι αὐτῷ πᾶν πλημμέλημα ἑκούσιόν τε καὶ ἀκούσιον.

Κύριε ἐλέησον γ'.

Ὅπως Κύριος ὁ Θεός, τάξῃ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ ἔνθα οἱ δίκαιοι ἀναπαύονται.

Κύριε ἐλέησον γ’.

Τὰ ἐλέη τοῦ Θεοῦ, καὶ τὴν φιλανθρωπίαν αὐτοῦ αἰτησάμενοι, ἑαυτοὺς καὶ ἀλλήλους καὶ πᾶσαν τὴν ζωὴν ἡμῶν Χριστῷ τῷ Θεῷ παραθώμεθα

Ὁ λαός· Σοὶ Κύριε.

Ὁ Θεὸς τῶν πνευμάτων καὶ πάσης σαρκός, ὁ τὸν θάνατον καταργήσας καὶ τὸν διάβολον καταπατήσας καὶ ζωὴν τῷ κόσμῳ χαρισάμενος, ἀνάπαυσον τὴν ψυχὴν τοῦ δούλου σου (τοῦδε) ἐν τόπῳ φωτεινῷ, ἐν τόπῳ ἀναψύξεως, ἔνθα ἀπέδρα ὀδύνη, λύπη καὶ στεναγμός. Πᾶν ἁμάρτημα παρ’ αὐτῶν πραχθέν, ἐν λόγῳ ἤ ἔργῳ ἤ κατὰ διάνοιαν ὡς ἀγαθὸς καί φιλάνθρωπος Θεὸς συγχώρησον· ὅτι οὐκ ἔστιν ἄνθρωπος, ὅς ζήσεται καί οὐχ ἁμαρτήσει. Σὺ γὰρ μόνος πάσης ἁμαρτίας ἐκτὸς ὑπάρχεις καὶ ἡ δικαιοσύνη σου δικαιοσύνη εἰς τόν αἰῶνα Κύριε, καί ὁ λόγος σου ἀλήθεια. ῞Οτι σύ εἶ ἡ ζωή καί ἡ ἀνάστασις τῶν κεκοιμημένων καὶ σοὶ τὴν δόξαν» ἀναπέμπομεν τῷ Πατρὶ καὶ τῷ Υἱῷ καὶ τῷ ἁγίῳ Πνεύματι νῦν καὶ ἀεὶ καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων.



ΕΙΣ ΤΗΝ ΘΕΙΑΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΝ​

ΑΝΤΙΦΩΝΑ ( τῶν Καθημερινῶν)
...............​
Δόξα, Καὶ νῦν.

Ταῖς πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου, Σῶτερ, σῶσον ἡμᾶς.

Ἀντίφωνον Β'​

Ἦχος πλ. β'. Ψαλμὸς 92ος​

Ὁ β’ χορός.​



Στίχ. Ὁ Κύριος ἐβασίλευσεν, εὐπρέπειαν ἐνεδύσατο, ἐνεδύσατο Κύριος δύναμιν καὶ περιεζώσατο.

Πρεσβείαις τῶν ἁγίων σου σῶσον ἡμᾶς Κύριε.



Στίχ. Καὶ γὰρ ἐστερέωσε τὴν οἰκουμένην, ἥτις οὐ σαλευθήσεται.

Πρεσβείαις τῶν ἁγίων σου σῶσον ἡμᾶς Κύριε.



Στίχ. Τῷ οἴκῳ σου πρέπει ἁγίασμα, Κύριε, εἰς μακροτητα ἡμερῶν.

Πρεσβείαις τῶν ἁγίων σου σῶσον ἡμᾶς Κύριε.



Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱὼ καὶ ἁγίω Πνεύματι.

Πρεσβείαις τῶν ἁγίων σου σῶσον ἡμᾶς Κύριε.



Καὶ νῦν καὶ ἀεὶ καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.

Ἦχος πλ. β’.

Ὁ μονογενὴς Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ, ἀθάνατος ὑπάρχων καὶ καταδεξάμενος διὰ τὴν ἡμετέραν σωτηρίαν σαρκωθῆναι ἐκ τῆς ἁγίας Θεοτόκου καὶ ἀειπαρθένου Μαρίας, ἀτρέπτως ἐνανθρωπῆσαι, σταυρωθῆναι Χριστὲ ὁ Θεὸς θανάτῳ θάνατον πατήσας, εἷς ὢν τῆς ἁγίας τριάδος, συνδοξαζόμενος τῷ Πατρὶ καὶ τῷ ἁγίῳ Πνεύματι σῶσον ἡμᾶς.


Ἀντίφωνον Γ'​

Ἦχος β’. Ψαλμὸς 94ος​

Ὁ Λαός˙ Ἀμήν.

Στίχ. Δεῦτε ἀγαλλιασώμεθα τῷ Κυρίῳ, ἀλαλάξωμεν τῷ Θεῷ τῷ Σωτῆρι ἡμῶν.

Σῶσον ἡμᾶς Υἱὲ Θεοῦ, ὁ ἐν ἁγίοις θαυμαστός, ψάλλοντάς σοι Ἀλληλούϊα.

Στίχ. Προφθάσωμεν τὸ πρόσωπον αὐτοῦ ἐν ἐξομολογήσει καὶ ἐν ψαλμοῖς ἀλαλάξωμεν αὐτῷ, ὅτι Θεὸς μέγας Κύριος καὶ βασιλεὺς μέγας ἐπὶ πᾶσαν τὴν γῆν.

Σῶσον ἡμᾶς Υἱὲ Θεοῦ, ὁ ἐν ἁγίοις θαυμαστός, ψάλλοντάς σοι Ἀλληλούϊα.

Στίχ. Ὅτι ἐν τῇ χειρὶ αὐτοῦ τὰ πέρατα τῆς γῆς, καὶ τὰ ὕψη τῶν ὀρέων αὐτοῦ εἰσιν ὅτι αὐτοῦ ἐστιν ἡ θάλασσα, καὶ αὐτὸς ἐποίησεν αὐτήν, καὶ τὴν ξηρὰν αἱ χεῖρες αὐτοῦ ἔπλασαν.

Σῶσον ἡμᾶς Υἱὲ Θεοῦ, ὁ ἐν ἁγίοις θαυμαστός, ψάλλοντάς σοι Ἀλληλούϊα.

Ὁ Διάκονος˙ Σοφία. Ὀρθοί.

Καὶ ψάλλεται τὸ εἰσοδικὸν ὑπὸ τοῦ λαοῦ εἰς ἦχον β’.

Δεῦτε προσκυνήσωμεν καὶ προσπέσωμεν Χριστῷ.

Σῶσον ἡμᾶς Υἱὲ Θεοῦ ὁ ἐν ἁγίοις θαυμαστὸς ψάλλοντάς σοι Ἀλληλούϊα.
 
Top