Πεντηκοστάριο

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Φίλοι μου ανεβάζω το δοξαστικό των Αγίων Πατέρων όπως το έψαλλα χθές στην εκκλησία.Σκέφτηκα μια που σας βάζω και ακούτε την περδικά μου γιατί να μην σας βάλω να ακούσετε και το κοκκοράκι μου........Καλή ακρόαση
 

Attachments

  • Των αγιων πατερων.mp3
    6.6 MB · Views: 104
Γ

Γεώργιος Κ. Σιαπερόπουλος

Guest
Φίλοι μου ανεβάζω το δοξαστικό των Αγίων Πατέρων όπως το έψαλλα χθές στην εκκλησία.Σκέφτηκα μια που σας βάζω και ακούτε την περδικά μου γιατί να μην σας βάλω να ακούσετε και το κοκκοράκι μου........Καλή ακρόαση

Ενας πολύ καλός Αντώνης και ένας Μεγάλος Πρίγγος έδωσαν ένα τέλειο άκουσμα. ΜΠΡΑΒΟ
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Ενας πολύ καλός Αντώνης και ένας Μεγάλος Πρίγγος έδωσαν ένα τέλειο άκουσμα. ΜΠΡΑΒΟ
Κύριε Σιαπερόπουλε ιδιαιτέρως τιμητικά τα λόγια σας όσον αφορά το προσωπό μου και θερμά ευχαριστώ.Θέλω όμως να σταθώ στο αλάθητο των γραφομένων σας και αυτό δεν είναι άλλο απο την φράση:Μεγάλος Πρίγγος.Πραγματικά αυτός ο άνθρωπος κατέγραψε την πεμπτουσία της πατριαρχικής παράδοσης και έτσι σήμερα και οι μετριότητες όπως εγώ ,μπορούμε να προσεγγίζουμε έστω και στο ελάχιστο τέτοια ακούσματα.Πάντα γειά
 
Γ

Γεώργιος Κ. Σιαπερόπουλος

Guest
Κύριε Σιαπερόπουλε ιδιαιτέρως τιμητικά τα λόγια σας όσον αφορά το προσωπό μου και θερμά ευχαριστώ.Θέλω όμως να σταθώ στο αλάθητο των γραφομένων σας και αυτό δεν είναι άλλο απο την φράση:Μεγάλος Πρίγγος.Πραγματικά αυτός ο άνθρωπος κατέγραψε την πεμπτουσία της πατριαρχικής παράδοσης και έτσι σήμερα και οι μετριότητες όπως εγώ ,μπορούμε να προσεγγίζουμε έστω και στο ελάχιστο τέτοια ακούσματα.Πάντα γειά

Φίλε Αντώνη,

θέλω να μιλάμε σε ενικό. Μπορεί από μετριοφροσύνη να χαρακτηρίζεις τον εαυτό σου μετριότητα. Όμως η εκτέλεση του μαθήματος είναι άριστη. Πράγματι και εμένα με συγκινεί ο Μεγάλος αυτός Δάσκαλος και σπάνια ψάλλω δοξαστικά που δεν είναι δικά του. 'Οπως λέει και ο Άρχων Χαρ. Ταλιαδώρος ο Άνθρωπος αυτός ήταν γεννημένος να γράφει Δοξαστικά. Και όχι μόνο Δοξαστικά πιστεύω εγώ. Νομίζω ότι ήταν ο τελευταίος Μεγάλος και κάπου εκεί σταματάει η Βυζαντινή μουσική.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Από τον σημερινό εσπερινό ανεβάζω το δοξαστικό απο το δοξαστάριο του Πέτρου με την ευχή για καλή δύναμη σε όσους ψάλλουν αύριο.Α και σε όσους ιερουργούν όπως ο αγαπητός π.Μάξιμος και ο εξίσου αγαπητός π.Σπυρίδων
 

Attachments

  • Δευτε λαοι.mp3
    5.1 MB · Views: 72
Last edited:

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Αγαπητοί μου διαβάζοντας και ψάλλοντας το δοξαστικό απο τον Πέτρο, καταλαβαίνουμε και το εκκλησιαστικό ήθος του ανδρός.Πχ χρησιμοποιεί την ίδια κατάληξη στις λέξεις εκπορευόμενον και αναπαυόμενον για να δείξει την ισοτιμία και των 3 προσώπων.Στο αναπαυόμενον δεν κάνει την νεωτερίστικη και τελικά θεατρινίστικη κατάληξη στο κάτω δι.Το Αγιο πνεύμα μια χαρά αναπαύεται εν υιω και στο πάνω δι το ίδιο όπως και εκπορεύεται εκ του πατρός.Συγνώμη για την φλυαρία και χρονια πολλά σε όλους
 
Last edited:

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
Αγαπητοί μου διαβάζοντας και ψάλλοντας το δοξαστικό απο τον Πέτρο, καταλαβαίνουμε και το εκκλησιαστικό ήθος του ανδρός.Πχ χρησιμοποιεί την ίδια κατάληξη στις λέξεις εκπορευόμενον και αναπαυόμενον για να δείξει την ισοτιμία και των 3 προσώπων.Στο αναπαυόμενον δεν κάνει την νεωτερίστικη και τελικά θεατρινίστικη κατάληξη στο κάτω δι.Το Αγιο πνεύμα μια χαρά αναπαύεται δι υιού και στο πάνω δι το ίδιο όπως και εκπορεύεται εκ του πατρός.Συγνώμη για την φλυαρία και χρονια πολλά σε όλους

Αγαπητε κ.Αντωνη χρονια πολλα . Επιτρεψτε μου να διαφωνησω για το "αναπαυομενον" . Ανοιξανταρια ΦΩΚΑΕΩΣ κατω ΔΙ. Μηπως δεν ειναι κλασσικος ο Φωκαεας ? Ομοιως στη συνθεση του εν λογω δοξαστικου του μακαριστου Μητροπολιτη μας Νικοδημου Βαλληνδρα εχουμε "αναπαυση" στον κατω ΔΙ . Γνωριζετε ασφαλως οτι ο μακαριστος ηταν αρχαιοπρεπης και αυστηρα παραδοσιακος ως προς την γραφη του και την ερμηνεια του ! ! !
 
Επιτρεψτε μου να διαφωνησω για το "αναπαυομενον" . Ανοιξανταρια ΦΩΚΑΕΩΣ κατω ΔΙ.

Πρβλ και τις δύο έξοχες εκτελέσεις του Θρ. Στανίτσα που ανέβηκαν προσφάτως στο Ψαλτολόγιον.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Αγαπητε κ.Αντωνη χρονια πολλα . Επιτρεψτε μου να διαφωνησω για το "αναπαυομενον" . Ανοιξανταρια ΦΩΚΑΕΩΣ κατω ΔΙ. Μηπως δεν ειναι κλασσικος ο Φωκαεας ? Ομοιως στη συνθεση του εν λογω δοξαστικου του μακαριστου Μητροπολιτη μας Νικοδημου Βαλληνδρα εχουμε "αναπαυση" στον κατω ΔΙ . Γνωριζετε ασφαλως οτι ο μακαριστος ηταν αρχαιοπρεπης και αυστηρα παραδοσιακος ως προς την γραφη του και την ερμηνεια του ! ! !
Αγαπητέ κ Βασίλη, μπορείτε να διαφωνήσετε αφού απο την αρχή ζήτησα συγνώμη γνωρίζοντας ότι προβαίνω σε μια για πολλούς ,τραβηγμένη ερμηνεία.Κοιτάξτε είναι απλό ,με βόλεψε ο Πέτρος αλλά και ο Στέφανος ,να συνδυάσω την μουσική απο την μια και τα υποστατικά ιδιώματα απο την άλλη, για να ερμηνεύσω ότι αυτοί οι συνθέτες είτε συνειδητά είτε εκ παραδόσεως ,πέρασαν μέσα από την μουσική ,το ισότιμον της Αγίας Τριαδος.Αυτό τον συσχετισμό δεν θα μπορούσα να τον κάνω ίσως ούτε με τον Φωκαέα, ούτε με τον Μακαριστό Νικόδημο, ούτε ίσως με τον Στανίτσα(δεν έχω καταφέρει να ακούσω τις ηχογραφήσεις που παραπέμπετε κ.Λάμπρου)αλλά αυτό σε τίποτα δεν χαρακτηρίζει αυτούς ,αλλά αντίθετα εμένα ως ένα φλύαρο θεολόγο.Νάστε καλά
 
Last edited:
Αγαπητοί μου διαβάζοντας και ψάλλοντας το δοξαστικό απο τον Πέτρο, καταλαβαίνουμε και το εκκλησιαστικό ήθος του ανδρός.Πχ χρησιμοποιεί την ίδια κατάληξη στις λέξεις εκπορευόμενον και αναπαυόμενον για να δείξει την ισοτιμία και των 3 προσώπων.Στο αναπαυόμενον δεν κάνει την νεωτερίστικη και τελικά θεατρινίστικη κατάληξη στο κάτω δι.Το Αγιο πνεύμα μια χαρά αναπαύεται δι υιού και στο πάνω δι το ίδιο όπως και εκπορεύεται εκ του πατρός.Συγνώμη για την φλυαρία και χρονια πολλά σε όλους

Αγαπητέ κ. Μιχελουδάκη, κατ' αρχάς συγχαρητήρια και μόνον διά την σκέψη σας, διότι φανερώνει ότι ψάλλετε θεολογών και προσευχόμενος. Θα διαφωνήσω, όμως, με την λέξη θεατρινίστικη. Γιατί, άραγε; Και όποτε έχουμε τέτοια κατάληξη παίζομεν θέατρο; Σίγουρα δε το Άγιον Πνεύμα αναπαύεται εν Υιώ (όχι δι' Υιού) και στον άνω Δι, αλλά δεν νομίζω ότι υποτιμούμε το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος εάν κάνουμε κατάληξη στον κάτω Δι. Άλλωστε, ο αυτός Πέτρος στην αργή δοξολογία εις ήχον λέγετον στην φράση "Ιησού Χριστέ" κατεβαίνει στον κάτω ζω, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υποτιμά το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος.

Τα ακούσματα του Στανίτσα είναι στην πρόσφατη εκπομπή του κ. Λιναρδάκη και στον Εσπερινό της Πεντηκοστής στην Χαλκηδόνα.

Να είσθε καλά.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Αγαπητοί μου διαβάζοντας και ψάλλοντας το δοξαστικό απο τον Πέτρο, καταλαβαίνουμε και το εκκλησιαστικό ήθος του ανδρός.Πχ χρησιμοποιεί την ίδια κατάληξη στις λέξεις εκπορευόμενον και αναπαυόμενον για να δείξει την ισοτιμία και των 3 προσώπων.Στο αναπαυόμενον δεν κάνει την νεωτερίστικη και τελικά θεατρινίστικη κατάληξη στο κάτω δι.Το Αγιο πνεύμα μια χαρά αναπαύεται δι υιού και στο πάνω δι το ίδιο όπως και εκπορεύεται εκ του πατρός.Συγνώμη για την φλυαρία και χρονια πολλά σε όλους

Αγαπητέ κ. Μιχελουδάκη, κατ' αρχάς συγχαρητήρια και μόνον διά την σκέψη σας, διότι φανερώνει ότι ψάλλετε θεολογών και προσευχόμενος. Θα διαφωνήσω, όμως, με την λέξη θεατρινίστικη. Γιατί, άραγε; Και όποτε έχουμε τέτοια κατάληξη παίζομεν θέατρο; Σίγουρα δε το Άγιον Πνεύμα αναπαύεται εν Υιώ (όχι δι' Υιού) και στον άνω Δι, αλλά δεν νομίζω ότι υποτιμούμε το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος εάν κάνουμε κατάληξη στον κάτω Δι. Άλλωστε, ο αυτός Πέτρος στην αργή δοξολογία εις ήχον λέγετον στην φράση "Ιησού Χριστέ" κατεβαίνει στον κάτω ζω, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υποτιμά το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος.

Τα ακούσματα του Στανίτσα είναι στην πρόσφατη εκπομπή του κ. Λιναρδάκη και στον Εσπερινό της Πεντηκοστής στην Χαλκηδόνα.

Να είσθε καλά.
Αγαπητέ κ.Λάμπρου σας ευχαριστώ για την εύστοχή διορθωσή σας,εν υιω και όχι δι υιού.Τώρα εγώ έκανα ένα συσχετισμό σε ένα δοξαστικό που αναφέρεται κατεξοχήν στα πρόσωπα της Αγίας Τριάδος και που γι αυτό έχει και την σημασία του πως κινείται η μουσική του.Πέτρος και Στέφανος κατέγραψαν το απολύτως σωστό.Απο κει και πέρα τα πράγματα εξελλίσονται και καμμιά φορά και η μουσική και ο τρόπος του ψάλλειν επηρεάζεται και απο άλλους παράγοντες.Πολλές φορές χρειάστηκε σπουδαίοι ψάλτες να ξεφύγουν συνειδητά η και ασυνείδητα και να παίξουν και λίγο μουσικό θέατρο προκειμ'ενου να γίνουν περισσότερο αρεστοί.Αυτό δεν το θεωρώ κακό αλλά αναγκαίο και έχω πιάσει και τον εαυτό μου να το κάνει.Αλλά ο Πέτρος είναι πέρα απο αυτά.Τον Στανίτσα τον άκουσα και κάνει κατάληξη στον νη και είναι πολύ σπουδαίος, αλλά δεν με καλύπτει ως προς τον συλλογισμό, μου.Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια ναστε καλά
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Αγαπητοί ανεβάζω αποσπάσματα απο την χθεσινή εορτή της πεντηκοστής με τις εξης επισημάνσεις:Καταρχίν ακούγεται και ο λαμπαδάριος του ναού Αριστείδης Μιχελουδάκης ηλικίας 17 χρονών.Τα εξαποστειλάρια τα ψάλλουμε απο την συλλογή του φίλου Χρήστου, τον οποίο και ευχαριστώ.Θέλω όμως να πω ότι ενώ τον κανόνα και τις καταβασίες τις ευχαριστήθηκα απο κεί ,μου έλειψε το κλασσικό κείμενο των εξαποστειλαρίων με το ομαλόν και τους συνδέσμους στις καταλήξεις.Χρήστο αν θες του χρόνου βάλε και αυτή την κλασσική και πανέμορφη καταγραφή.Στη συνέχεια στους αίνους στο πρώτο απο τα στιχηρά ,στην εκτέλεση υπάρχει έντονη δραματοποίηση-θεατρινιμός απο μέρους μου -έγραψα και πιο πάνω-ενω το επόμενο ο αριστερός το λέει απο τον Στέφανο και το μέλος έχει άλλη χάρη.Το δοξαστικό αποτελείται απο ανεμομαζώματα ανεμοσκορπίσματα και παρότι μου αρέσει δεν με ικανοποίησε την ώρα που το έψαλλα.Το δύναμις του Χρυσάνθου το έψαλλα πρώτη φορά μετά απο χρόνια και παρόλα τα λαθάκια με ανέπαυσε η σύνθεση και για μια ακόμα φορά διαπίστωσα την ευφυια του μεγάλου δασκάλου.Ολα τα παραπάνω τα παραθέτω προς προβληματισμό όλων όσοι το κρίνουν χρήσιμο, ξεκινώντας απο εμένα.Καλή ακρόαση
 

Attachments

  • Εξαποστειλάρια.mp3
    3 MB · Views: 27
  • Αίνοι.mp3
    5.4 MB · Views: 26
  • Βασιλεύ ουράνιε (αίνων).mp3
    3.5 MB · Views: 30
  • Δύναμις Χρυσάνθου.mp3
    4.1 MB · Views: 26

spyridon

Ἀρχιμ. Σπυρίδων Σκορδίλης
κ. Μιχαλουδάκη
Χρόνια πολλά σε σας, ἀλλά καὶ σὲ ὅλλα τὰ μέλη τοῦ φόρουμ. Τὸ Πανάγιο Πνεύμα να μᾶς φωτίζει, να μᾶς ἐνισχύει καὶ νὰ μᾶς χαριτῶνει.
Πολύ εὔστοχη, ἀλλά καὶ ὅμορφη, ἡ σκέψη καὶ ἡ θεολογική ἐρμηνεία τῆς μουσικῆς σύνθεσης τοῦ Πέτρου. Δέν τὸ εἴχα καθόλου σκεφτεῖ. Φανερώνει καὶ τὴ δική σας εὐαισθησία στὰ θεολογικά θέματα, ἀλλά καὶ στὴν διακονία τοῦ ἀναλογίου. Ὑπάρχουν πολλές συνθέσεις, ὅπως καὶ πολλές ἀπόψεις. Δέ νομίζω ὁτι ἔχει ιδιαίτερο νόημα να σταθούμε σε σχόλια ἐπί τῶν συνθέσεων, γιατί ἡ κάθε μιά ἔχει τὴν ὁμορφιά της. Ἀς σταθούμε στο σχόλιό σας τὸ ὁποίο ἀναλύει θεολογικά καὶ εὔστοχα το μουσικό κείμενο. Ἡ Θεολογία ὑπάρχει παντοῦ μέσα στὴν Ἐκκλησία. Στὴ διδασκαλία, στὸ κήρυγμα, στὴν ἀρχιτεκτονική, στὴν εἰκονογραφία, στὴν ὑμνολογία καὶ στὴν μουσική! Τόσος πνευματικός πλούτος συσωρευμένος μέσα στὴν Εκκλησία, που ἐμείς κάθε φορά ἕνα μέρος ἀνακαλύπτουμε...
Συγχαρητήρια για τὴν εκτέλεση τῶν ὕμνων ἀλλά καὶ γιὰ τὸν ἀριστερό σας. Μόλις 17 ἐτῶν! Ἄξιος! Ὁ Θεός νὰ τὸν ἐνισχύει καὶ νὰ τὸ φωτίζει ὅπως καὶ ὅλους μας.
Σας εὐχαριστώ πολύ για τὶς εὐχές καὶ τὴν ἀγάπη σας. Καλή δύναμη.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Μαζί με τα ευχαριστήρια και τα συγχαρητήρια, επιτρέψτε και σε μένα μια προσέγγιση, γιατί είναι ωραία αφορμή για σκέψεις η παρατήρησή του Αντώνη.
Η μουσική μας βέβαια από τη στιγμή που διακονεί τον λόγο έχει σημαντική περιγραφική λειτουργία (προγραμματική θα την έλεγαν σε ωδεία) και ακολουθεί τα νοήματα όσο είναι δυνατόν, χωρίς όμως να παραβιάζει ή να προηγείται της μουσικής ευρυθμίας του μέλους. Με άλλα λόγια ο βασικός κορμός π.χ. ενός δοξαστικού είναι προδιαγεγραμμένος από τις ιδιότητες του ήχου και τις συνήθεις σε αυτόν παραδοσιακές αναπτύξεις του στιχηραρικου μέλους, αλλά σε επιμέρους σημεία είναι δυνατόν να χρησιμοποιούνται μουσικά σχήματα με εκφραστική αξία (τέτοια μπορεί να είναι μια απότομη ανάβαση ή κατάβαση, μια αλλαγή ήχου ή γένους, μια αυξομείωση του χρόνου κ.ό.κ.). Νομίζω όμως ότι το κριτήριο της μουσικής ευρυθμίας υπερισχύει του νοηματικού.
Στην περίπτωση τώρα της κατάληξης στο κάτω Δι στο αναπαυόμενον, η οποία αμιγώς μουσικά σίγουρα στέκει πολύ ωραία, εμένα προσωπικά δεν με ενοχλεί σε νοηματικό επίπεδο (επισημάνθηκε σωστά το παράλληλό της στα ανοιξαντάρια) γιατί περισσότερο από κάποια μορφή υποτίμησης δηλώνεται με αυτήν μια διαφορά του εκπορευόμενον από το αναπαυόμενον. Η διαφορά όντως υπάρχει. Είναι η διαφορά των υποστατικών ιδιωμάτων, γιατί, καθώς ο Αντώνης ξέρει καλύτερα από τον καθένα, οι λέξεις πρώτο, δεύτερο και τρίτο πρόσωπο της Αγία Τριάδος δεν δηλώνουν ιεράρχηση, αλλά διαφορετική υποστατική σχέση: άλλη η σχέση του Αγίου Πνεύματος με τον Πατέρα και άλλη με τον Υιό (αλλά μία η δύναμις, η ουσία, η θεότης, όπως λέγεται παραπάνω στο ίδιο δοξαστικό).
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι στην ψαλτική όπως και στη λατρεία γενικά είναι θεμιτό σε κάθε άνθρωπο ανάλογα με τη γνώση, τη φώτιση και την ευαισθησία του (όπως συμβαίνει στην περίπτωση του Αντώνη) να ανακαλύπτει σε ένα υπάρχον μέλος ιδιαίτερα στοιχεία που τον αναπαύουν και τον κατανύσσουν. Στην περίπτωση αυτή είναι καλοδεχούμενη η ερμηνεία του πάνω Δι, όπως και για κάποιον που θα στεκόταν νοηματικά στη διαφορά των ιδιωμάτων είναι καλοδεχούμενη η ερμηνεία του κάτω Δι. (Και τονίζω, για να μην παρεξηγηθώ, ότι δεν αναφέρομαι σε προσωπική ερμηνεία των δογμάτων, αλλά σε προσωπική προσευχητική λειτουργία της καρδιάς).
Και κλείνω τα μακροσκελή αυτα με ένα αντίστοιχο προσωπικό παράδειγμα. Όταν στην αντίστοιχη ηχογράφηση του Στανίτσα πρωτοάκουσα το μία ουσία τονισμένο με εκείνη την χαρακτηριστική αναπτυγμένη θέση του πρώτου ήχου, ιδιαίτερα αγαπητή μάλλον στον Στανίτσα, σκέφτηκα ότι μουσικώς ήταν υπερβολή να τεθεί αυτή σε ένα μη κεντρικό σημείο του δοξαστικού αντί να μπει σε ένα άλλο σημείο όπου ταίριαζαν οι συλλαβές (π.χ. τι πιο καλύτερο από το Παράκλητον Πνεύμα). Σε δεύτερη σκέψη όμως (πιο φωτισμένη;) διαπίστωσα ότι αυτο ακριβώς το μίαν ουσίαν ήταν το κεντρικό σημείο του δοξαστικού, γιατί αυτό είναι το δόγμα που αποτελεί τον πυρήνα της θεολογίας της Αγίας Τριάδος και για το οποίο τόσο αγωνίστηκαν οι πατέρες και οι οικουμενικές σύνοδοι. Ε, η σκέψη αυτή με ανέπαυσε και αλλιώς το ακούω εφεξής.
Χρόνια πολλά και συγγνώμη που σας κούρασα.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Αγαπητοί χαίρομαι που με την ανταπόκρισή σας προκλήθηκε μαι τέτοια θεολογικό-μουσικολογική συζήτηση.Φίλε Γιώργο αν είχα στα χέρια μου την ευθύνη της μουσικής επένδυσης του εν λόγω δοξαστικού,όπως είναι φυσικό,με το σκεπτικό που παρέθεσα,θα ακολουθούσα τις ίδιες καταλήξεις με τον Πέτρο(αλλά ευτυχώς που με πρόλαβε γιατί αλλιώς......).Θέλω να πω ,πως έχει μεγάλη σημασία η βάση απο την οποία κάποιος ξεκινά για να γράψει ή και να ακούσει μια μουσική,πράγμα το οποίο και συ έγραψες.Τα υποστατικά ιδιώματα ασφαλώς και τονίζουν την διαφορετικότητα των προσώπων εν τη ισοτιμία όμως.Μιλάμε για ισοτιμία και όχι για ισότητα-ισοπέδωση-μαζοποίηση,όπως δυστυχώς νοείται σήμερα.Η κατανόηση της ισοτιμίας είναι αυτό που λείπει και απο μας τους χριστιανούς στις μεταξύ μας σχέσεις ,κάτι που δεν θα έπρεπε να συμβαίνει, αν πραγματικά βιώναμε το μυστήριο της Αγίας Τριάδος.Γι αυτό και στέκομαι περισσότερο στον τονισμό αυτής της ισοτιμίας ως πραγματικά επίκαιρης αλλά και σε έλλειψη έννοιας.Ο Πέτρος και ο Στέφανος μου προσφέρουν την ευκαιρία με την μουσική τους στο δοξαστικό.Επίσης θέλω να πω ότι συμφωνώ μαζί σου στα γενικά που αναφερεις για την σχέση νοήματος και μουσικής.Δεν πρέπει πάντοτε να συσχετίζονται απόλυτα γιατί τότε μπορεί να οδηγήσουν στην έξαρση του συναισθηματισμού κάτι που αποκλείει την ασφαλή βίωση του μυστηρίου της σωτηρίας μας.Αυτά και ευχαριστώ για την ευκαιρία
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Τα υποστατικά ιδιώματα ασφαλώς και τονίζουν την διαφορετικότητα των προσώπων εν τη ισοτιμία όμως.[...].Η κατανόηση της ισοτιμίας είναι αυτό που λείπει και απο μας τους χριστιανούς στις μεταξύ μας σχέσεις ,κάτι που δεν θα έπρεπε να συμβαίνει, αν πραγματικά βιώναμε το μυστήριο της Αγίας Τριάδος.Γι αυτό και στέκομαι περισσότερο στον τονισμό αυτής της ισοτιμίας ως πραγματικά επίκαιρης αλλά και σε έλλειψη έννοιας.
Πάρα πολύ σωστή παρατήρηση, Αντώνη, και σ' ευχαριστώ.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Αντωνης Μιχελουδακης;39068 said:
Θέλω όμως να πω ότι ενώ τον κανόνα και τις καταβασίες τις ευχαριστήθηκα απο κεί ,μου έλειψε το κλασσικό κείμενο των εξαποστειλαρίων με το ομαλόν και τους συνδέσμους στις καταλήξεις.Χρήστο αν θες του χρόνου βάλε και αυτή την κλασσική και πανέμορφη καταγραφή.

Αγαπητέ μου Αντώνη, κατ' αρχήν συγγνώμη για την αρκετά καθυστερημένη μου απάντηση, αλλά στο δαιδαλώδες ψαλτολόγιον είναι κάπως δύσκολο να παρατηρεί κανείς τα πάντα, εκτός κι αν ασχολείται κάθε μέρα full time :wink:. Το θέμα των εξαποστειλαρίων αυτών περιέχει μία μικρή περιπέτεια. Γράφοντάς τα στην αρχή, χρησιμοποίησα την μουσική φράση που μου ζητάς την οποία και βλέπουμε να καταγράφεται στο Ειρμολόγιο του Ιωάννου στα ομόηχα εξαποστειλάρια.
View attachment Επεσκέψατο ημάς.jpg
View attachment Επεφάνη ο Σωτήρ.jpg
Ρίχνοντας μία ματία στο Πεντηκοστάριο του Χρύσανθου Θεοδοσόπουλου για μία "δεύτερη γνώμη" και λόγω του ότι τον θεωρώ πολύ σοβαρό συγγραφέα γενικότερα, το βρήκα έτσι...
View attachment Χρύσανθος.jpg
... όπου μου έκανε εντύπωση το ότι δεν κάνει χρήση της προαναφερθήσης θέσεως. Παρατήρησα δε από το Πεντηκοστάριο της Αποστολικής Διακονίας, ότι και τα δύο εξαποστειλάρια της Πεντηκοστής, έχουν ως πρόλογο το "Ο ουρανόν τοις άστροις". Ρίχνοντας λοιπόν μία ματιά στον Ιωάννη για αυτό τον πρόλογο, βρήκα αυτό...
View attachment Ο ουρανόν τοις άστροις.jpg
... το οποίο δικαιώνει την επιλογή του Χρύσανθου και εν τέλει ακολούθησα, διορθώνοντας τα όσα είχα γράψει στην αρχή. Για να κάνω αυτό που μου ζητάς του χρόνου, θα προτιμήσω πρώτα να διασταυρώσω τις γνώμες που αφορούν στο εν λόγω εξαποστειλάριο και εφόσον υπάρχουν κλασικές καταγραφές που να διαφωνούν με τον Ιωάννη (δεν θα είναι σίγουρα και η πρώτη φορά, είναι γνωστό ότι ο Ιωάννης ποτέ δεν θα έφτανε το μέγεθος ενός Πέτρου ως καταγραφέας της παράδοσης), θα γίνει η καταγραφή όπως το ζητάς, αλλά όπως κι εγώ προσωπικά στην αρχή την είχα σκεφθεί.

Θερμά συγχαρητήρια για τα ακούσματα που μας προσφέρεις. Κι όπως λέμε και στην Κρήτη: Πάντα ετσά δουλειές να κάνεις! :wink:
 
Last edited:

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Ναι Χρήστο το είδα και γω και αφού ο πρόλογος είναι το'' Ο ουρανων τοις άστροις'' το έψαλλα σωστά με την βοήθειά σου, ενώ ταυτόχρονα έκανα λάθος σκέψεις απο άγνοια.Σε ευχαριστώ για το ψάξιμο και για όλα όσα μας προσφέρεις είσαι εγγύηση!!!!
 
Top