Πατριαρχικοί Χοροί (Φλοίκος - Παϊκόπουλος) στη Θρονική Εορτή του 2014 (Επίσκεψη Πάπα Φραγκίσκου)

Lakedaimonios

Ευάγγελος Θεοδώρου
Περιέργως (με μια ετεροχρονισμένη χρήση των οφικίων), η τάξη των αναλογίων δεν σαλεύτηκε (προσωρινά;). Τοποτηρητής του δεξιού αναλογίου εμφανίζεται ο Άρχων Α' Δομέστικος κ. Φλοίκος και στο αριστερό ο Άρχων Β' Δομέστικος κ. Παϊκόπουλος. Το μόνο ερώτημα είναι αν στο Πατριαρχείο υπάρχει χειροθετημένος εν ενεργεία Β' Δομέστικος. Κατά τα άλλα... Ασφαλώς το εν ενεργεία συνεχίζων την Πατριαρχική παράδοση δεξιό αναλόγιο εμφανίζει μια άνεση. Κι όπως παρατηρεί ο κ. Τζανάκος Παναγιώτης στην προσωπική σελίδα του στο facebook:
"Ψαλτικά ένα μεγάλο μπράβο πού εκτελούν την ακολουθία όπως πάντα, χωρίς καμία μεταβολή που παρίσταται ο Πάπας. Τα μέλη όπως πάντα. Το ύφος το ίδιο. Καμία νευρικότητα. Και βέβαια ένα διπλό μπράβο στους ιθύνοντες πού δεν μετέβαλαν την πατροπαράδοτη ιεραρχία στους Πρωτοψάλτες, Λαμπαδαρίους Δομεστίκους κλπ κλπ. Ενώ ο Αρχων Πρωτοψάλτης είναι ασθενής, δεν αντικατεστάθη από κάποιον μετακλητό [όνομα κλπ], αλλά από τον Α' Δομέστικο, ως απαιτεί η τάξη. Και με τον Λαμπαδάριο το αυτό. Ας τα βλέπουν εδώ στην Ελλάδα, ως αναφορά τάξη και Εκκλησιαστική ευταξία. Και μουσικά ο δεξιός χορός πού μάλλον θα είναι η διάδοχη κατάσταση, επαρκέστατος και με λαμπρό ψαλτικό μέλλον. Ας καταλάβουν μερικοί ότι το ψάλσιμο ΔΕΝ είναι συναυλία αλλά προσευχή. Εύγε."
 

Kostas Tsig

Μαθητευόμενος Ιεροψάλτης
Η εισαγωγή του χερουβικού πού έψαλλαν ποιανού μελοποιού είναι; Το χερουβικό πρέπει να ήταν του Φωκαέα.....
 

PANROUST

Μέλος
Και βέβαια ένα διπλό μπράβο στους ιθύνοντες πού δεν μετέβαλαν την πατροπαράδοτη ιεραρχία στους Πρωτοψάλτες, Λαμπαδαρίους Δομεστίκους κλπ κλπ. Ενώ ο Αρχων Πρωτοψάλτης είναι ασθενής, δεν αντικατεστάθη από κάποιον μετακλητό [όνομα κλπ], αλλά από τον Α' Δομέστικο, ως απαιτεί η τάξη. Και με τον Λαμπαδάριο το αυτό. Ας τα βλέπουν εδώ στην Ελλάδα, ως αναφορά τάξη και Εκκλησιαστική ευταξία.
Να τα βλέπουν στην Ελλάδα...όπως, παρ όλου όπου υπάρχει ψάλτης σε πανηγυρίζοντα ναό,καταργείτε ο πρωτοψάλτης του ναού και ανεβαίνει ο φίλος του Δεσπότη όπου θα πάει να Λειτουργήσει με το έτσι θέλω;
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Δηλαδή, εσείς ακούτε ένα ανάστημα ιεροψαλτικό που μπορεί να συνεχίσει επάξια την παράδοση του Ναυπλιώτου, του Πρίγγου, του Στανίτσα, του Νικολαΐδη και του Αστέρη; Γιατί εγώ ακούω απλά ένα σοβαρό ψάλτη, χώρις να με συγκινεί ιδιαίτερα. Σίγουρα, δεμένο το άκουσμα, αλλά δεν κάνει τη διαφορά. Και μάλιστα, για έναν άνθρωπο που επί πόσα χρόνια ψάλλει δίπλα στον Πρωτοψάλτη που χαρακτηρίζεται από το πάθος, το λυρισμό και την εκφραστικότητα στην εκτέλεση, που όπως λένε όλοι είναι αυτός που έβαλε την καρδιά στα ψαλλόμενα του Πατριαρχείου, ο πήχης είναι ψηλά και οι απαιτήσεις αντίστοιχες. Ιδιαίτερα το Χερουβικό, το οποίο σχολιάστηκε πολύ ευμενώς, μου ακούγεται εξαιρετικά υποτονικό...

Domesticus, γιατί πρέπει να πηγάζει από κάπου η αντίδρασή μου; Δε δικαιούμαστε να εκφέρουμε άποψη; Αν μη τι άλλο, έχουμε κάποια ακούσματα Πατριαρχικών ψαλτών και εκ του σύνεγγυς ώστε να έχουμε αναπτύξει και κάποιο αισθητήριο.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Δηλαδή, εσείς ακούτε ένα ανάστημα ιεροψαλτικό που μπορεί να συνεχίσει επάξια την παράδοση του Ναυπλιώτου, του Πρίγγου, του Στανίτσα, του Νικολαΐδη και του Αστέρη; Γιατί εγώ ακούω απλά ένα σοβαρό ψάλτη, χώρις να με συγκινεί ιδιαίτερα. Σίγουρα, δεμένο το άκουσμα, αλλά δεν κάνει τη διαφορά. Και μάλιστα, για έναν άνθρωπο που επί πόσα χρόνια ψάλλει δίπλα στον Πρωτοψάλτη που χαρακτηρίζεται από το πάθος, το λυρισμό και την εκφραστικότητα στην εκτέλεση, που όπως λένε όλοι είναι αυτός που έβαλε την καρδιά στα ψαλλόμενα του Πατριαρχείου, ο πήχης είναι ψηλά και οι απαιτήσεις αντίστοιχες. Ιδιαίτερα το Χερουβικό, το οποίο σχολιάστηκε πολύ ευμενώς, μου ακούγεται εξαιρετικά υποτονικό...

Domesticus, γιατί πρέπει να πηγάζει από κάπου η αντίδρασή μου; Δε δικαιούμαστε να εκφέρουμε άποψη; Αν μη τι άλλο, έχουμε κάποια ακούσματα Πατριαρχικών ψαλτών και εκ του σύνεγγυς ώστε να έχουμε αναπτύξει και κάποιο αισθητήριο.

Καὶ φυσικὰ ἐκφέρεις τὴν ἄποψή σου, ἁπλὰ διαφωνῶ μὲ τὴν ἐκ τοῦ ... σύνεγγυς ἀπόρριψή σου.

Ἐγὼ ἄκουσα καλὴ ψαλτικὴ ποὺ μὲ ἰκανοποίησε.
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
Ήταν μια προσπάθεια προς την σωστή κατεύθυνση, ιδιαίτερα την Κυριακή το πρωί. Την προηγούμενη ημέρα δεν μου ακούστηκε τόσο καλά, στα απολυτίκια και την δοξολογία.
Μπράβο σε όσους συνέβαλαν σε αυτό. Θέλει υπομονή και δουλειά και μάλλον περισσότερο χορωδιακή απόδοση, τουλάχιστον στην αρχή, και ψαλμώδηση με βάση τα παλαιότερα ακούσματα. Αν περιμένουμε Αστέρη, Πρίγγο, Στανίτσα, Ναυπλιώτη, κλπ. θα περιμένουμε πολύ... Ας ελπίσουμε βέβαια, αλλά δεν φαίνεται. Μήπως δεν γνωρίζαμε ότι τέτοιοι δεν υπάρχουν; Μήπως δεν γνωρίζαμε ότι οι παλαιοί ήταν σε άλλο επίπεδο και ότι "έρχεται" μια άλλη εποχή;
Πρέπει αν στηριχθούν οι χοροί, και βέβαια ακόμη δεν έχουν ξεκαθαρίσει τα μέλη τους. Και πρέπει να στηριχθεί ο α' δομέστικος. Πέρα από προσωπικές θέσεις, αντιθέσεις, επιθυμίες, φιλοδοξίες, εύκολα λόγια.
Χάρηκα ακούγοντας και τον έντονο χρόνο και τονισμό στην ψαλμώδηση, ιδιαίτερα από τον χορό του κ. Δημοσθένη Παϊκόπουλου, αλλά και από τον δεξιό χορό. Ήταν κάτι που επίσης έδωσε άριστο πατριαρχικό χρώμα και δεν θα πρέπει να ξεχαστεί, ούτε να φτάσουμε (σε καμιά περίπτωση!) στα άρρυθμα και άχρονα πολλών... Και ας μην ξεχνούμε ότι από το 1964-65 και για περίπου 20 χρόνια κάποιος σήκωσε το βάρος χωρίς Πρίγγους, Στανίτσες, και Ναυπλιώτες. Υπάρχει ακόμη η ψαλτική στο Πατριαρχείο.
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Καλημέρα,
Με λύπη διαπίστωσα τη διαγραφή του χθεσινού μηνύματός μου σχετικά με έναν ύμνο που έψαλαν για τον αιρετικό πάππα.
Λυπάμαι π.Μάξιμε που μεγαλύτερη αξία έχει το εαν κάθησαν σωστα οι ιεροψαλτες ή αν εκτελέστηκε άψογα ο χερουβικός ύμνος σε σχέση με αυτα τα τερατώδη που λέει αυτος ο ύμνος με κυριοτερο την αναφορα στο Αγιο Πνεύμα (sic)
Εαν εχουμε επιγνωση του λειτουργήματός μας πρέπει να λάβουμε θέση και να αντιδράσουμε..
Εγω θα επιμείνω να αλλαζω την κατευθυνση της συζητησης προς την ουσία..
Ευχαριστώ...
Ελπίζω το μηνυμα μου να μην εχει την ιδια τυχη π.Μαξιμε
Α και για να μη ξεχνιομαστε..ΙΔΟΥ η εμπνευση μας
«Κωνσταντίνου ἡ Πόλις,
Πρωτοκλήτου λυχνία τε,
ἅγει ἑορτήν λαμπροφόρον,
δεχομένη τόν Πρόεδρον,
Ρωμαίων Ἐκκλησίας τῆς σεπτῆς,
Καθέδρας κορυφαίου μαθητοῦ,
διαδέχων διαθέσει τε ἐκ ψυχῆς,
εὐξώμεθα γηθοσύνως,
μεῖνον Παράκλητε ἐν ἡμῖν,
ἄγων ἡμᾶς πρός σήν βοήθεια,
ἥν ὁμοφώνως στόματι ἑνί,
καρδίᾳ σέ δοξάζομεν»!
Αν και δε μου πεφτει λογος, ωστοσο πρεπει να ξερεις πως οσα μηνυματα ειναι εκτος της θεματολογιας του φορουμ σβήνονται. Αυτο δε σημαινει απαραιτητα πως διαφωνούμε μαζι σου. Μπορει να συμφωνουμε και να βρίσκουμε σωστά οτι μας γραφεις αλλα δεν ειναι ο κατάλληλος χώρος.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
... πρέπει να λάβουμε θέση και να αντιδράσουμε..
Εγω θα επιμείνω να αλλαζω την κατευθυνση της συζητησης προς την ουσία..
Ευχαριστώ...
Το Ψ έχει κανόνες και συγκεκριμένη θεματολογία.
Αντιδράστε από αλλού.
Η προσωπική επιμονή σε κατευθύνσεις δεν έχει θέση στο φόρουμ, που αυτές τις καθορίζει η διαχείριση και όχι μεμονωμένες θελήσεις.
Σεβαστείτε την βούληση του θέσαντος το θέμα, τη συμμετοχή των συζητούντων σε συγκεκριμένη θεματολογία και μη προκαλείτε το κλείσιμο του θέματος.
Ευχαριστώ

ΥΓ. Δεν θα γίνει δεκτή απάντηση επ΄αυτού. Για οποιαδήποτε απορία απευθυνθείτε στον Διαχειριστή και τούς Συντονιστές σύμφωνα με τους κανόνες.
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
Δηλαδή, εσείς ακούτε ένα ανάστημα ιεροψαλτικό που μπορεί να συνεχίσει επάξια την παράδοση του Ναυπλιώτου, του Πρίγγου, του Στανίτσα, του Νικολαΐδη και του Αστέρη; Γιατί εγώ ακούω απλά ένα σοβαρό ψάλτη, χώρις να με συγκινεί ιδιαίτερα. Σίγουρα, δεμένο το άκουσμα, αλλά δεν κάνει τη διαφορά. Και μάλιστα, για έναν άνθρωπο που επί πόσα χρόνια ψάλλει δίπλα στον Πρωτοψάλτη που χαρακτηρίζεται από το πάθος, το λυρισμό και την εκφραστικότητα στην εκτέλεση, που όπως λένε όλοι είναι αυτός που έβαλε την καρδιά στα ψαλλόμενα του Πατριαρχείου, ο πήχης είναι ψηλά και οι απαιτήσεις αντίστοιχες. Ιδιαίτερα το Χερουβικό, το οποίο σχολιάστηκε πολύ ευμενώς, μου ακούγεται εξαιρετικά υποτονικό...

Domesticus, γιατί πρέπει να πηγάζει από κάπου η αντίδρασή μου; Δε δικαιούμαστε να εκφέρουμε άποψη; Αν μη τι άλλο, έχουμε κάποια ακούσματα Πατριαρχικών ψαλτών και εκ του σύνεγγυς ώστε να έχουμε αναπτύξει και κάποιο αισθητήριο.

Με σεβασμό, θα ήθελα να σας πώ ότι αναστήματα όπως του Ναυπλιώτη ή του Πρίγγου ή του Αστέρη ο Θεός μας τα δίνει με το σταγονόμετρο...
Πόσο μάλλον όταν και εκείνοι στην εποχή τους αμφισβητήθηκαν, όπως κάποιοι από εμάς αμφισβητούμε τους νεώτερους...
Εξάλλου πάντα κάποιος "νέος" σε μια καινούργια θέση, θέλει χρόνο για να "στρώσει".
Για μένα, η ψαλμώδηση ήταν πολύ καλή, σεμνή και παραδοσιακή.
 

Lakedaimonios

Ευάγγελος Θεοδώρου
Δηλαδή, εσείς ακούτε ένα ανάστημα ιεροψαλτικό που μπορεί να συνεχίσει επάξια την παράδοση του Ναυπλιώτου, του Πρίγγου, του Στανίτσα, του Νικολαΐδη και του Αστέρη;

Γνωρίζετε κάποιον με αυτά τα χαρακτηριστικά;
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Δηλαδή, εσείς ακούτε ένα ανάστημα ιεροψαλτικό που μπορεί να συνεχίσει επάξια την παράδοση του Ναυπλιώτου, του Πρίγγου, του Στανίτσα, του Νικολαΐδη και του Αστέρη; Γιατί εγώ ακούω απλά ένα σοβαρό ψάλτη, χώρις να με συγκινεί ιδιαίτερα. Σίγουρα, δεμένο το άκουσμα, αλλά δεν κάνει τη διαφορά. Και μάλιστα, για έναν άνθρωπο που επί πόσα χρόνια ψάλλει δίπλα στον Πρωτοψάλτη που χαρακτηρίζεται από το πάθος, το λυρισμό και την εκφραστικότητα στην εκτέλεση, που όπως λένε όλοι είναι αυτός που έβαλε την καρδιά στα ψαλλόμενα του Πατριαρχείου, ο πήχης είναι ψηλά και οι απαιτήσεις αντίστοιχες. Ιδιαίτερα το Χερουβικό, το οποίο σχολιάστηκε πολύ ευμενώς, μου ακούγεται εξαιρετικά υποτονικό...

Domesticus, γιατί πρέπει να πηγάζει από κάπου η αντίδρασή μου; Δε δικαιούμαστε να εκφέρουμε άποψη; Αν μη τι άλλο, έχουμε κάποια ακούσματα Πατριαρχικών ψαλτών και εκ του σύνεγγυς ώστε να έχουμε αναπτύξει και κάποιο αισθητήριο.

Γιάννη, για πρώτη επίσημη, αξιοπρεπέστατη εμφάνιση έκανε ο δεξιός χορός.

Επειδή όμως δε σε καλύπτει, πες ποιός θα μπορούσε να αναπληρώσει καλύτερα... πες ποίος θα πλησίαζε στο άκουσμα της εποχής Νικολαΐδη και πίσω... περιμένω όνομα...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ήταν μια προσπάθεια προς την σωστή κατεύθυνση, ιδιαίτερα την Κυριακή το πρωί. Την προηγούμενη ημέρα δεν μου ακούστηκε τόσο καλά, στα απολυτίκια και την δοξολογία.
Μπράβο σε όσους συνέβαλαν σε αυτό. Θέλει υπομονή και δουλειά και μάλλον περισσότερο χορωδιακή απόδοση, τουλάχιστον στην αρχή, και ψαλμώδηση με βάση τα παλαιότερα ακούσματα. Αν περιμένουμε Αστέρη, Πρίγγο, Στανίτσα, Ναυπλιώτη, κλπ. θα περιμένουμε πολύ... Ας ελπίσουμε βέβαια, αλλά δεν φαίνεται. Μήπως δεν γνωρίζαμε ότι τέτοιοι δεν υπάρχουν; Μήπως δεν γνωρίζαμε ότι οι παλαιοί ήταν σε άλλο επίπεδο και ότι "έρχεται" μια άλλη εποχή;
Πρέπει αν στηριχθούν οι χοροί, και βέβαια ακόμη δεν έχουν ξεκαθαρίσει τα μέλη τους. Και πρέπει να στηριχθεί ο α' δομέστικος. Πέρα από προσωπικές θέσεις, αντιθέσεις, επιθυμίες, φιλοδοξίες, εύκολα λόγια.
Χάρηκα ακούγοντας και τον έντονο χρόνο και τονισμό στην ψαλμώδηση, ιδιαίτερα από τον χορό του κ. Δημοσθένη Παϊκόπουλου, αλλά και από τον δεξιό χορό. Ήταν κάτι που επίσης έδωσε άριστο πατριαρχικό χρώμα και δεν θα πρέπει να ξεχαστεί, ούτε να φτάσουμε (σε καμιά περίπτωση!) στα άρρυθμα και άχρονα πολλών... Και ας μην ξεχνούμε ότι από το 1964-65 και για περίπου 20 χρόνια κάποιος σήκωσε το βάρος χωρίς Πρίγγους, Στανίτσες, και Ναυπλιώτες. Υπάρχει ακόμη η ψαλτική στο Πατριαρχείο.

Πολὺ σωστὴ τοποθέτηση.

Νὰ προσθέσω ἐπίσης ὡς θετικὸ στοιχεῖο τὸ περισσότερο χορωδιακὸ ψάλσιμο τῶν χορῶν ἀπ' ὅτι εἴχαμε τὰ τελευταία χρόνια, ἀσχέτως λόγου καὶ αἰτίας.

Εὔχομαι νὰ συνεχιστεῖ αὐτὸ καὶ νὰ εὐοδωθεῖ.
 

teofilos3

Γεώργιος Παλιούρας
Δηλαδή, εσείς ακούτε ένα ανάστημα ιεροψαλτικό που μπορεί να συνεχίσει επάξια την παράδοση του Ναυπλιώτου, του Πρίγγου, του Στανίτσα, του Νικολαΐδη και του Αστέρη; Γιατί εγώ ακούω απλά ένα σοβαρό ψάλτη, χώρις να με συγκινεί ιδιαίτερα. Σίγουρα, δεμένο το άκουσμα, αλλά δεν κάνει τη διαφορά. Και μάλιστα, για έναν άνθρωπο που επί πόσα χρόνια ψάλλει δίπλα στον Πρωτοψάλτη που χαρακτηρίζεται από το πάθος, το λυρισμό και την εκφραστικότητα στην εκτέλεση, που όπως λένε όλοι είναι αυτός που έβαλε την καρδιά στα ψαλλόμενα του Πατριαρχείου, ο πήχης είναι ψηλά και οι απαιτήσεις αντίστοιχες. Ιδιαίτερα το Χερουβικό, το οποίο σχολιάστηκε πολύ ευμενώς, μου ακούγεται εξαιρετικά υποτονικό...

Domesticus, γιατί πρέπει να πηγάζει από κάπου η αντίδρασή μου; Δε δικαιούμαστε να εκφέρουμε άποψη; Αν μη τι άλλο, έχουμε κάποια ακούσματα Πατριαρχικών ψαλτών και εκ του σύνεγγυς ώστε να έχουμε αναπτύξει και κάποιο αισθητήριο.

Συμφωνω απόλυτα μαζύ σου δεν ήταν σαν τα παλιά ακουσματα του Πατριαρχειου από τους διατελέσαντες άρχοντες πρωτοψάλτες με το κάτι το ξεχωριστό από πλευράς φωνητικής.Σαν χορωδία κάλη ήταν .
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
PANROUST;1982621). said:
1). Παρ όλου όπου άκουσα πολύ λίγο και συγκεκριμένα μετά από τις εκφωνήσεις των διαφόρων εκεί μέσα,
2). ο δεξιός χορός μου άρεσε πάρα πολύ...................................
1). Οι εκφωνήσεις, που αναφέρεις, γίνονται σε χώρο λατρείας του Θεού, από λειτουργούς του Υψίστου. Θα ήταν κοσμιότερο ν' αναφέρεις εντός του Ιερού Ναού, παρά το "εκεί μέσα", γιατί μας παραπέμπει, απαξιωτικά, σε κάτι διαφορετικό.........
2.) Είμαι υπέρ "του χορωδιακώς ψάλλειν", που απλά εκτελώντας τα μαθήματα και χωρίς πολλά ποικίλματα και τσαλίμια, "ανεβάζει το εκκλησίασμα στον έβδομο ουρανό". Συγχαρητήρια και στους δύο χορούς!
Φιλικά & συναδελφικά.:wink:
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Επειδή ερωτήθηκα δις, γι' αυτό και μόνο θα τοποθετηθώ. Προσωπική μου άποψη είναι ότι ο μέχρι πρότεινος Α' Δομέστιχος κ. Μιλτιάδης Παππάς αποδίδει πολύ καλύτερα, με συνήρπαζε άλλωστε το ψάλσιμό του πολύ πριν τον πλησιάσω. Βέβαια, ενδεχομένως να θεωρήσετε ότι η μαθητεία και συνεργασία μου στο αναλόγιο μαζί του δε με καθιστά απολύτως αντικειμενικό, παρά την κατ' εμέ εξώφθαλμη ποιοτική διαφορά ενός ανθρώπου που ψάλλει με λεπτομέρειες και παίζει στα δάκτυλα καλοφωνικούς ειρμούς με έναν άνθρωπο που έχω ακούσει να χάνει τελείως το Κοινωνικό και που η ανάρτηση του Κεκραγαρίου του α' ήχου κρίθηκε στο παρελθόν απ' όλους μας προβληματική στην εκτέλεση, οπότε θα προτείνω και άλλο όνομα, αυτό του κ. Σαρρή, αν και απ' ότι ξέρω ο άνθρωπος δε διαθέτει το χρόνο. Πρόκειται για εξαιρετικά καλλίφωνο πρωτοψάλτη, μαθητή του Νικολαΐδη και επηρεασμένο, κατά τη γνώμη μου, και από το ύφος του Αστέρη. Ο εν λόγω ψάλτης είναι γέννημα-θρέμμα Πολίτης και διακρίνεται και από τη χαρακτηριστική Πολίτικη προφορά, ενώ στην εκτέλεσή του είναι πολύ γλυκύς και εκφραστικός.

Ξέρω ότι κάποιοι θα θεωρήσετε ότι κάνω προπαγάνδα για το δάσκαλό μου. Προσέξτε, όμως, ότι τοποθετήθηκα επί συγκεκριμένων προσώπων μόνο όταν μου ζητήθηκε και δεν απέκλεισα το ενδεχόμενο να υπάρχουν άλλοι κατάλληλοι. Δεν μπορώ να πω ότι θαυμάζω αυτό που βλέπω και πως θα ήθελα να παγιωθεί με τον τίτλο του Πρωτοψάλτη. Άλλωστε, έχω λάβει και μηνύματα ανθρώπων μελετημένων που αντιλαμβάνονται με τον ίδιο τρόπο τα πράγματα και προβληματίζονται με αυτό που βλέπουν. Ίσως κάποιοι ειδήμονες του Πατριαρχικού ψαλσίματος, με πρώτο, φυσικά, τον νυν Πρωτοψάλτη, να πρέπει να υποδείξουν τον μόνο κατάλληλο για να διαφυλαχθεί το ύφος, όπως έγινε και στο παρελθόν...
 
Last edited by a moderator:

PANROUST

Μέλος
1). ...γίνονται σε χώρο λατρείας του Θεού, από λειτουργούς του Υψίστου. ... Θα ήταν κοσμιότερο ν' αναφέρεις εντός του Ιερού Ναού, παρά το "εκεί μέσα", γιατί μας παραπέμπει, απαξιωτικά, σε κάτι διαφορετικό
...τον οποίον δεν έχουν φόβου Θεού.(Θα πρόσθετα εγώ)
Πίστεψε με ότι δεν ήθελα να απαξιώσω τον χώρο λατρείας. Είπα να μην γράψω κάτι εκτός θέματος στο προηγούμενο μνμ μου αλλά τώρα με προκάλεσες. :)
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Επειδή ερωτήθηκα δις, γι' αυτό και μόνο θα τοποθετηθώ. Προσωπική μου άποψη είναι ότι ο μέχρι πρότεινος Α' Δομέστιχος κ. Μιλτιάδης Παππάς αποδίδει πολύ καλύτερα, με συνήρπαζε άλλωστε το ψάλσιμό του πολύ πριν τον πλησιάσω. Βέβαια, ενδεχομένως να θεωρήσετε ότι η μαθητεία και συνεργασία μου στο αναλόγιο μαζί του δε με καθιστά απολύτως αντικειμενικό, παρά την κατ' εμέ εξώφθαλμη ποιοτική διαφορά ενός ανθρώπου που ψάλλει με λεπτομέρειες και παίζει στα δάκτυλα καλοφωνικούς ειρμούς με έναν άνθρωπο που έχω ακούσει να χάνει τελείως το Κοινωνικό και που η ανάρτηση του Κεκραγαρίου του α' ήχου κρίθηκε στο παρελθόν απ' όλους μας προβληματική στην εκτέλεση, οπότε θα προτείνω και άλλο όνομα, αυτό του κ. Σαρρή, αν και απ' ότι ξέρω ο άνθρωπος δε διαθέτει το χρόνο. Πρόκειται για εξαιρετικά καλλίφωνο πρωτοψάλτη, μαθητή του Νικολαΐδη και επηρεασμένο, κατά τη γνώμη μου, και από το ύφος του Αστέρη. Ο εν λόγω ψάλτης είναι γέννημα-θρέμμα Πολίτης και διακρίνεται και από τη χαρακτηριστική Πολίτικη προφορά, ενώ στην εκτέλεσή του είναι πολύ γλυκύς και εκφραστικός.

Ξέρω ότι κάποιοι θα θεωρήσετε ότι κάνω προπαγάνδα για το δάσκαλό μου. Προσέξτε, όμως, ότι τοποθετήθηκα επί συγκεκριμένων προσώπων μόνο όταν μου ζητήθηκε και δεν απέκλεισα το ενδεχόμενο να υπάρχουν άλλοι κατάλληλοι. Δεν μπορώ να πω ότι θαυμάζω αυτό που βλέπω και πως θα ήθελα να παγιωθεί με τον τίτλο του Πρωτοψάλτη. Άλλωστε, έχω λάβει και μηνύματα ανθρώπων μελετημένων που αντιλαμβάνονται με τον ίδιο τρόπο τα πράγματα και προβληματίζονται με αυτό που βλέπουν. Ίσως κάποιοι ειδήμονες του Πατριαρχικού ψαλσίματος, με πρώτο, φυσικά, τον νυν Πρωτοψάλτη, να πρέπει να υποδείξουν τον μόνο κατάλληλο για να διαφυλαχθεί το ύφος, όπως έγινε και στο παρελθόν...

Μολονότι δὲν συμφωνῶ σὲ ὅλα καὶ πιστεύω πὼς τὰ πράγματα δὲν εἶναι ἀκριβῶς ἔτσι, τοποθετήθηκες τίμια καὶ στὸ ἀναγνωρίζω.
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Επειδή ερωτήθηκα δις, γι' αυτό και μόνο θα τοποθετηθώ. Προσωπική μου άποψη είναι ότι ο μέχρι πρότεινος Α' Δομέστιχος κ. Μιλτιάδης Παππάς αποδίδει πολύ καλύτερα, με συνήρπαζε άλλωστε το ψάλσιμό του πολύ πριν τον πλησιάσω. Βέβαια, ενδεχομένως να θεωρήσετε ότι η μαθητεία και συνεργασία μου στο αναλόγιο μαζί του δε με καθιστά απολύτως αντικειμενικό, παρά την κατ' εμέ εξώφθαλμη ποιοτική διαφορά ενός ανθρώπου που ψάλλει με λεπτομέρειες και παίζει στα δάκτυλα καλοφωνικούς ειρμούς με έναν άνθρωπο που έχω ακούσει να χάνει τελείως το Κοινωνικό και που η ανάρτηση του Κεκραγαρίου του α' ήχου κρίθηκε στο παρελθόν απ' όλους μας προβληματική στην εκτέλεση, οπότε θα προτείνω και άλλο όνομα, αυτό του κ. Σαρρή, αν και απ' ότι ξέρω ο άνθρωπος δε διαθέτει το χρόνο. Πρόκειται για εξαιρετικά καλλίφωνο πρωτοψάλτη, μαθητή του Νικολαΐδη και επηρεασμένο, κατά τη γνώμη μου, και από το ύφος του Αστέρη. Ο εν λόγω ψάλτης είναι γέννημα-θρέμμα Πολίτης και διακρίνεται και από τη χαρακτηριστική Πολίτικη προφορά, ενώ στην εκτέλεσή του είναι πολύ γλυκύς και εκφραστικός.

Ξέρω ότι κάποιοι θα θεωρήσετε ότι κάνω προπαγάνδα για το δάσκαλό μου. Προσέξτε, όμως, ότι τοποθετήθηκα επί συγκεκριμένων προσώπων μόνο όταν μου ζητήθηκε και δεν απέκλεισα το ενδεχόμενο να υπάρχουν άλλοι κατάλληλοι. Δεν μπορώ να πω ότι θαυμάζω αυτό που βλέπω και πως θα ήθελα να παγιωθεί με τον τίτλο του Πρωτοψάλτη. Άλλωστε, έχω λάβει και μηνύματα ανθρώπων μελετημένων που αντιλαμβάνονται με τον ίδιο τρόπο τα πράγματα και προβληματίζονται με αυτό που βλέπουν. Ίσως κάποιοι ειδήμονες του Πατριαρχικού ψαλσίματος, με πρώτο, φυσικά, τον νυν Πρωτοψάλτη, να πρέπει να υποδείξουν τον μόνο κατάλληλο για να διαφυλαχθεί το ύφος, όπως έγινε και στο παρελθόν...
Αν και δε γνωριζω κανεναν απο τους προαναφερθεντες, θα συμφωνησω μαζι σου καθως και για μενα ο κ. Μιλτιαδης Παππας, ως ακουσμα και μονο, περα απο την τελεια βυζαντινη φωνη του πιστευω πως οντως εχει αλλο αερα, μια ξεχωριστη ανεση που προφανως πηγαζει απο τη βαθιά γνώση του πανω στην ψαλτικη.
Υ.Γ. Συγχαρητηρια και για το θαρρος της γνωμης σου.
Υ.Γ. 2 Μηπως θα ηταν καλη ιδεα να ανεβαιναν καποια κομματια αποκομμενα απο το βιντεο σε μορφη ηχου, οπως το χερουβικο και ενα δυο ακομα;
 
Last edited:

gpsevdos

Παλαιό Μέλος
Ειχα τη τυχη να ημουν μεσα στο Ναο στον εσπερινο-δοξολογια και στη Θ.Λειτουργια. Πιστευω ακουγοντας τους χορους εχω τις εξεις εντυπωσεις. Ο χορος του κ. Φλοικου πειθαρχειμενος, ολοι εκοβαν ταυτοχρονα (και οι ισοκρατες), μου αρεσε ο ρυθμος στο πεντηκοστο ψαλμο, τα αργα ευλογηταρια στο χρονο που ψαλθηκαν, το χερουβικο και το αργο αγαπησωμεν αψογες εκτελεσεις. ο πρωτοψαλτης εχει απιστευτη δυνατη φωνη, που φανηκε στο καθε σολο που ειπε. και το μικροφωνο ενα και μονο στη μεση και μακρια απο τον πρωτοψαλτη.
Ο χορος του Παικοπουλου απεδωσε ενα πολυ ωραιο κοινωνικο. το οποιο δεν εχει δημοσιευθει ακομα! μου ειπαν συντομα θα το δουμε σε νεο βιβλιο που θα εκδοσει ο Παικοπουλος.

πιστευω οτι ο Παπας πηρε την καλυτερη δυνατη γευση απο βυζαντινη μουσικη μεσα στο πατριαρχειο μας απο δυο αριστους χορους.

Ειλικρινα αυτες οι εμπειριες απο το πατριαρχειο που γιορταζε την Θρονικη Εορτη, θα μου μεινους αξεχαστες.
 

Kostas Tsig

Μαθητευόμενος Ιεροψάλτης
Μήπως ηχογράφησε κάποιος και την αναμετάδοση της ακολουθίας από την "Ηχώ της Πόλης" ;
 
Top