Πασχάλιον παντοτινόν

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#21
π. Μάξιμος;61289 said:
Ἄσχετο!!!
Τί νά ποῦν καί οἱ ἀκολουθοῦντες τό π. ἡ. ὅπου ἡ ἑπομένη Κυριακή (24/11-1-2010) θά εἶναι Κυριακή μετά τά Φῶτα, Τελώνου καί Φαρισαίου καί Θεοδοσίου τοῦ Κοινοβιάρχου (πρβλ. ΤΜΕ, σ. 154/155);


Άσχετο 2:
Από Νηστεία σε Νηστεία!!! :D
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
#22
Άσχετο 2:
Από Νηστεία σε Νηστεία!!! :D
Εγώ από τη μία το βλέπω καλό. Ξανά σε εγκράτεια, μετά από ασυγκράτητα φαγοπότια. Και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Αλλά:
''Νηστεύοντες αδελφοί σωματικώς, νηστεύσωμεν και πνευματικώς...''
ας μη το ξεχνάμε :wink:
 
#23
Ἄσχετο!!!
Τί νά ποῦν καί οἱ ἀκολουθοῦντες τό π. ἡ. ὅπου ἡ ἑπομένη Κυριακή (24/11-1-2010) θά εἶναι Κυριακή μετά τά Φῶτα, Τελώνου καί Φαρισαίου καί Θεοδοσίου τοῦ Κοινοβιάρχου (πρβλ. ΤΜΕ, σ. 154/155);


Άντε παπούλη μου θα κάνετε και σεις νηστεία των αγίων Αποστόλων φέτος, βοήθειά σας!!
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#24
Άντε παπούλη μου θα κάνετε και σεις νηστεία των αγίων Αποστόλων φέτος, βοήθειά σας!!
Σέ ἄρθρο μου παλιότερα σέ εἰδικό περιοδικό ἔχω ὑποστηρίξει καί τήν διόρθωση τοῦ πασχαλίου. Ἡ κατά τό ἥμισυ, καί ὄχι ὁλοκληρωμένη, ἀλλαγή, ἔχει δημιουργήσει ἕνα ἀπό τά πολλά σύγχρονα λειτουργικά προβλήματα, τό ὁποῖο χρήζει ἐπιλύσεως.
Καί γιά τό θέμα τῆς νηστείας τῶν ἁγίων Ἀποστόλων ἔχω γράψει, πῶς αὐτό νά ἀντιμετωπίζεται στίς περιπτώσεις παντελοῦς καταλύσεώς της.

Καλά Θεοφάνεια!!!


 
#25
Σέ ἄρθρο μου παλιότερα σέ εἰδικό περιοδικό ἔχω ὑποστηρίξει καί τήν διόρθωση τοῦ πασχαλίου. Ἡ κατά τό ἥμισυ, καί ὄχι ὁλοκληρωμένη, ἀλλαγή, ἔχει δημιουργήσει ἕνα ἀπό τά πολλά σύγχρονα λειτουργικά προβλήματα, τό ὁποῖο χρήζει ἐπιλύσεως.
Καί γιά τό θέμα τῆς νηστείας τῶν ἁγίων Ἀποστόλων ἔχω γράψει, πῶς αὐτό νά ἀντιμετωπίζεται στίς περιπτώσεις παντελοῦς καταλύσεώς της.

Καλά Θεοφάνεια!!!


Η επιστροφή στα πατροπαράδοτα θα λύσει όλα τα προβλήματα. Για το Πασχάλιο η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος είναι ξεκάθαρη, τα ξέρετε καλύτερα. Ο Θεός ας φωτίσει τους ποιμένες να μην συνεχίσουν να κάνουν κακό στην Εκκλησία.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#26
Η επιστροφή στα πατροπαράδοτα θα λύσει όλα τα προβλήματα. Για το Πασχάλιο η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος είναι ξεκάθαρη, τα ξέρετε καλύτερα.
Ναί, μακάρι νά γυρίσουμε σ᾿ αὐτό πού ὥρισε ἡ Α΄ Οίκουμενική. Ἀλλά δέν εἶναι αὐτό πού νομίζεις. Ὁ σημερινός τρόπος ὑπολογισμοῦ τοῦ Πάσχα ἀπέχει μακράν ἀπό τούς ὅρους καί τούς σκοπούς τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Α΄ ἐν Νικαίᾳ Οἰκουμενικῆς Συνόδου.
Ἄφησέ το ὅμως. Ἡ μερική ἀλλαγή ἦταν λάθος. Ἀλλά εἶναι πολλοί οἱ συσχετισμοί γιά νά κρίνουμε ἐμεῖς ἀποφάσεις, μάλιστα ἐδῶ.


 
#27
Ναί, μακάρι νά γυρίσουμε σ᾿ αὐτό πού ὥρισε ἡ Α΄ Οίκουμενική. Ἀλλά δέν εἶναι αὐτό πού νομίζεις. Ὁ σημερινός τρόπος ὑπολογισμοῦ τοῦ Πάσχα ἀπέχει μακράν ἀπό τούς ὅρους καί τούς σκοπούς τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Α΄ ἐν Νικαίᾳ Οἰκουμενικῆς Συνόδου.
Ἄφησέ το ὅμως. Ἡ μερική ἀλλαγή ἦταν λάθος. Ἀλλά εἶναι πολλοί οἱ συσχετισμοί γιά νά κρίνουμε ἐμεῖς ἀποφάσεις, μάλιστα ἐδῶ.


Όλοι κρινόμαστε από την Ιστορία. Οι πατέρες γνώριζαν τις ατέλειες του ιουλιανού ημερολογίου και του χρόνου εν γένει, αλλά δεν τους ενδιέφερε η επιστημονική ακρίβεια (που ούτως ή άλλως δεν έχει ούτε το γρηγοριανό). Αυτοί που το άλλαξαν είχαν άλλους σκοπούς, που εξυπηρετούν και πολιτικές σκοπιμότητες (στην εγκύκλιο του 1920 είναι ξεκάθαροι) και προς τα εκεί οδεύουν και οι σημερινοί διάδοχοι:ένωση των εκκλησιών μέσα στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης. Εν πάση περιπτώση δεν είναι θέμα κατάκρισης (αλήθεια ο άγιος Μάξιμος κατηγορήθηκε για ιεροκατηγορία και ανυπακοή;), απλά εδώ δεν μπορούμε να το αναλύσουμε, συμφωνώ.
Καλό Τριώδιο πάτερ και καλή μετάνοια να έχουμε!
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#28
Όλοι κρινόμαστε από την Ιστορία. Οι πατέρες γνώριζαν τις ατέλειες του ιουλιανού ημερολογίου και του χρόνου εν γένει, αλλά δεν τους ενδιέφερε η επιστημονική ακρίβεια (που ούτως ή άλλως δεν έχει ούτε το γρηγοριανό). Αυτοί που το άλλαξαν είχαν άλλους σκοπούς, που εξυπηρετούν και πολιτικές σκοπιμότητες (στην εγκύκλιο του 1920 είναι ξεκάθαροι) και προς τα εκεί οδεύουν και οι σημερινοί διάδοχοι:ένωση των εκκλησιών μέσα στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης. Εν πάση περιπτώση δεν είναι θέμα κατάκρισης (αλήθεια ο άγιος Μάξιμος κατηγορήθηκε για ιεροκατηγορία και ανυπακοή;), απλά εδώ δεν μπορούμε να το αναλύσουμε, συμφωνώ.
Καλό Τριώδιο πάτερ και καλή μετάνοια να έχουμε!
Σωστό, ὅτι οἱ παλαιοημερολογῖτες γενικά γνωρίζουν τό λάθος τοῦ ἡμερολογίου· δέν τούς ἐνδιαφέρει αὐτό, ἀλλά ἐπικαλοῦνται τό ὅτι αὐτό ἦταν «ὑποταγή στόν Πάπα» καί ἄλλα παρόμοια πού ὑπονοεῖς. Ἑκατό χρόνια κοντά, εἶδες νά ἔχει γίνει κάτι τέτοιο;
Σωστό, ὅτι καί τό γρηγοριανό σήμερα μᾶλλον εἶναι λάθος.

Ὁ ἅγιος Μάξιμος ὅμως καλύφθηκε ἀπό Συνόδους. Ἀπό τήν Σύνοδο τοῦ Λατερανοῦ τοῦ 649 ὑπό τόν Πάπα Μαρτῖνο τόν Α΄ τόν ῾Ομολογητή (ἡ μνήμη τοῦ ἁγίου Μαρτίνου, τιμᾶται τήν 13η ᾿Απριλίου) καί μετά ἀπό τήν ΣΤ΄ Οἰκουμενική Σύνοδο τοῦ 680/681, ἡ ὁποία συνεκλήθη στή Κωνσταντινούπολη, βασιλεύοντος Κωνσταντίνου Δ΄ τοῦ Πωγωνάτου (668-685), μέ τή συμμετοχή ἑκατόν ἑβδομήκοντα Πατέρων, ἡ ὁποία κατεδίκασε τόν μονοθελητισμό καί μονοενεργητισμό καί τούς ἐπιφανέστερους ἐκπροσώπους τους, τόν ἐπίσκοπο Φαράν Θεόδωρο, τόν πάπα Ρώμης ᾿Ονώριο Α΄, τούς πατριάρχες ΚΠόλεως Σέργιο, Παῦλο, Πύρρο καί Πέτρο, τόν πατριάρχη ᾿Αλεξανδρείας Κῦρο, τόν ᾿Αντιοχείας Μακάριο καί Στέφανο τόν μαθητή του, καί Πολυχρόνιο τόν νηπιόφρονα γέροντα "τούς τολμήσαντας ἕν θέλημα καί μίαν ἐνέργειαν δογματίσαι ἔχειν μετά τήν σάρκωσιν τόν Κύριον ἡμῶν ᾿Ιησοῦν Χριστόν· οὕς μετά τῶν συμφρονούντων αὐτοῖς ἐξέκοψε τῆς ᾿Εκκλησίας καί ἀνεθεμάτισεν ἡ ἁγία αὕτη σύνοδος · δύο θελήματα φυσικά, καί δύο ἐνεργείας ὁμοίως ἔχειν μετά τήν σάρκωσιν δογματίσασα, καί κυρώσασα, τόν Κύριον ἡμῶν ᾿Ιησοῦν Χριστόν, οὐκ ἐν διαιρέσει προσώπων, ἀλλ' ὅτι οὐδεμία φύσις τῶν δύο φύσεων ἐπί Χριστοῦ ἀθέλητος ἦν, ἤ ἀνενέργητος, ἵνα μή, τῶν ἰδιωμάτων τούτων ἑκατέρας τῆς φύσεως ἀναιρουμένων, τῆς ἐνεργείας καί τῆς θελήσεως, καί αἱ φύσεις, ὧν εἰσιν ἰδιώματα, συναναιρεῖσθαι δοκῶσιν".


 
#29
Σωστό, ὅτι οἱ παλαιοημερολογῖτες γενικά γνωρίζουν τό λάθος τοῦ ἡμερολογίου· δέν τούς ἐνδιαφέρει αὐτό, ἀλλά ἐπικαλοῦνται τό ὅτι αὐτό ἦταν «ὑποταγή στόν Πάπα» καί ἄλλα παρόμοια πού ὑπονοεῖς. Ἑκατό χρόνια κοντά, εἶδες νά ἔχει γίνει κάτι τέτοιο;
Σωστό, ὅτι καί τό γρηγοριανό σήμερα μᾶλλον εἶναι λάθος.

Ὁ ἅγιος Μάξιμος ὅμως καλύφθηκε ἀπό Συνόδους. Ἀπό τήν Σύνοδο τοῦ Λατερανοῦ τοῦ 649 ὑπό τόν Πάπα Μαρτῖνο τόν Α΄ τόν ῾Ομολογητή (ἡ μνήμη τοῦ ἁγίου Μαρτίνου, τιμᾶται τήν 13η ᾿Απριλίου) καί μετά ἀπό τήν ΣΤ΄ Οἰκουμενική Σύνοδο τοῦ 680/681, ἡ ὁποία συνεκλήθη στή Κωνσταντινούπολη, βασιλεύοντος Κωνσταντίνου Δ΄ τοῦ Πωγωνάτου (668-685), μέ τή συμμετοχή ἑκατόν ἑβδομήκοντα Πατέρων, ἡ ὁποία κατεδίκασε τόν μονοθελητισμό καί μονοενεργητισμό καί τούς ἐπιφανέστερους ἐκπροσώπους τους, τόν ἐπίσκοπο Φαράν Θεόδωρο, τόν πάπα Ρώμης ᾿Ονώριο Α΄, τούς πατριάρχες ΚΠόλεως Σέργιο, Παῦλο, Πύρρο καί Πέτρο, τόν πατριάρχη ᾿Αλεξανδρείας Κῦρο, τόν ᾿Αντιοχείας Μακάριο καί Στέφανο τόν μαθητή του, καί Πολυχρόνιο τόν νηπιόφρονα γέροντα "τούς τολμήσαντας ἕν θέλημα καί μίαν ἐνέργειαν δογματίσαι ἔχειν μετά τήν σάρκωσιν τόν Κύριον ἡμῶν ᾿Ιησοῦν Χριστόν· οὕς μετά τῶν συμφρονούντων αὐτοῖς ἐξέκοψε τῆς ᾿Εκκλησίας καί ἀνεθεμάτισεν ἡ ἁγία αὕτη σύνοδος · δύο θελήματα φυσικά, καί δύο ἐνεργείας ὁμοίως ἔχειν μετά τήν σάρκωσιν δογματίσασα, καί κυρώσασα, τόν Κύριον ἡμῶν ᾿Ιησοῦν Χριστόν, οὐκ ἐν διαιρέσει προσώπων, ἀλλ' ὅτι οὐδεμία φύσις τῶν δύο φύσεων ἐπί Χριστοῦ ἀθέλητος ἦν, ἤ ἀνενέργητος, ἵνα μή, τῶν ἰδιωμάτων τούτων ἑκατέρας τῆς φύσεως ἀναιρουμένων, τῆς ἐνεργείας καί τῆς θελήσεως, καί αἱ φύσεις, ὧν εἰσιν ἰδιώματα, συναναιρεῖσθαι δοκῶσιν".



Η άρση των αναθεμάτων το 1969 και εκατοντάδες συμπροσευχές και συλλείτουργα με τον αδελφό εν Χριστώ Πάπα, όσο αυτός εμμένει στο πρωτείο και στις άλλες αιρέσεις δεν είναι υποταγή;
Ο Άγιος Μάξιμος καλύφθηκε από μία Σύνοδο όσο ζούσε: αυτήν του Λατερανού. Μετά δε από εικοσαετία από την κοίμησή του τον εδικαίωσε και η Στ΄ Οικουμενική Σύνοδος(680/681).
Οι παλαιοημερολογίτες καλύπτονται από τρεις Συνόδους μέχρι στιγμής, εκρεμεί η δικαίωσή τους από Οικουμενική: από τις τρεις Πανορθοδόξους Συνόδους στην Κωνσταντινούπολη τα έτη 1583, 1587, 1593 επί Πατριάρχου Ιερεμίου του Β΄ του Τρανού.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#30
Η άρση των αναθεμάτων το 1969 και εκατοντάδες συμπροσευχές και συλλείτουργα με τον αδελφό εν Χριστώ Πάπα, όσο αυτός εμμένει στο πρωτείο και στις άλλες αιρέσεις δεν είναι υποταγή;
Ο Άγιος Μάξιμος καλύφθηκε από μία Σύνοδο όσο ζούσε: αυτήν του Λατερανού. Μετά δε από εικοσαετία από την κοίμησή του τον εδικαίωσε και η Στ΄ Οικουμενική Σύνοδος(680/681).
Οι παλαιοημερολογίτες καλύπτονται από τρεις Συνόδους μέχρι στιγμής, εκρεμεί η δικαίωσή τους από Οικουμενική: από τις τρεις Πανορθοδόξους Συνόδους στην Κωνσταντινούπολη τα έτη 1583, 1587, 1593 επί Πατριάρχου Ιερεμίου του Β΄ του Τρανού.
Ἐγώ ξέρω ὅτι ἀπό τό 1924 μέχρι σήμερα ἡ Ὀρθοδοξία πορεύεται ἑνωμένη, εἴτε οἱ κατά τόπους Ἐκκλησίες ἀκολουθοῦν τό νέο εἴτε τό παλαιό ἡμερολόγιο, καί πάρα πολλοί ἅγιοι ἔζησαν καί ἀναδείχθηκαν αὐτά τά χρόνια, εἴτε τούς γνωρίζουμε εἴτε ὄχι. Μέ τήν ἐμπειρία καί τό παράδειγμα τῶν ἁγίων πορευόμεθα.

ΥΓ. Φέτος, ὅπως καί τοῦ χρόνου, ὅλος ὁ χριστιανικός κόσμος θά ἑορτάσει τήν ἴδια μέρα τό Πάσχα. Ἦταν μιά εὐκαιρία νά λυθεῖ τό πρόβλημα.


 

Shota

Παλαιό Μέλος
#31

Ὁ ἅγιος Μάξιμος ὅμως καλύφθηκε ἀπό Συνόδους. Ἀπό τήν Σύνοδο τοῦ Λατερανοῦ τοῦ 649 ὑπό τόν Πάπα Μαρτῖνο τόν Α΄ τόν ῾Ομολογητή (ἡ μνήμη τοῦ ἁγίου Μαρτίνου, τιμᾶται τήν 13η ᾿Απριλίου) καί μετά ἀπό τήν ΣΤ΄ Οἰκουμενική Σύνοδο τοῦ 680/681, ἡ ὁποία συνεκλήθη στή Κωνσταντινούπολη, βασιλεύοντος Κωνσταντίνου Δ΄ τοῦ Πωγωνάτου (668-685)
Λίγο άσχετο, αλλά απ'ότι θυμάμαι το όνομα του Αγίου Μαξίμου δεν αναφέρεται στο συνοδικό του ΣΤ' Συνοδου :eek:
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#32
Λίγο άσχετο, αλλά απ'ότι θυμάμαι το όνομα του Αγίου Μαξίμου δεν αναφέρεται στο συνοδικό του ΣΤ' Συνοδου :eek:
Τί σχέση (ἄσχετο) ἔχει αὐτό;
Ἡ ΣΤ΄ Οἰκουμενική Σύνοδος κατεδίκασε τόν μονοθελητισμό καί μονοενεργητισμό, πού ὁ ἅγιος Μάξιμος κατέκρινε διά τῶν συγγραμμάτων του καί τῆς ὅλης ἀντιαιρετικῆς πολεμικῆς του καί ἐπικύρωσε τήν τοπική Σύνοδο τοῦ Λατερανοῦ, πού ὁ ἅγιος Μάξιμος προκάλεσε.

Τὸν δι᾿ οἶκτον γενόμενον, ὡς εὐδόκησεν ἄνθρωπον, ἐν δυσὶ θελήσεσιν ἐνεργείαις τε, κατανοούμενον Ὅσιε, ἐκήρυξας Μάξιμε, ἀποφράττων μιαρῶν, τὰ ἀπύλωτα στόματα, μονοθέλητον, μονενέργητον τοῦτον δοξαζόντων, ἐπηρείᾳ διαβόλου, τοῦ τὴν κακίαν τεκτήναντος.


 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#34
Λίγο άσχετο, αλλά απ'ότι θυμάμαι το όνομα του Αγίου Μαξίμου δεν αναφέρεται στο συνοδικό του ΣΤ' Συνοδου :eek:
Πάτερ, δεν αμφιβάλλω τη σημασία του Αγίου Μαξίμου.
Ἐντάξει· αὐτό φάνηκε. Τό Συνοδικό τό ἔγραψα. Ἀπό ἐδῶ φαίνεται καί κάτι ἄλλο σημαντικό. Ὅτι μιά Οἰκουμενική Σύνοδος δέν προβάλλει πρόσωπα, ἀλλά διατυπώνει καί κατοχυρώνει τό δόγμα. Αὐτός εἶναι ὁ σκοπός της. Ἡ ἐνέργεια τοῦ Ἁγίου Πνεύματος (Ἰω. ιδ΄, 26) καί ὄχι ἡ προσωποληψία. Στίς καταδίκες βέβαια ἀναφέρει τά ὀνόματα τῶν αἱρετικῶν.


 

Angelos940

Νέο μέλος
#35
Το "Πασχάλιον παντοτινόν" που βρήκε ο Νικ. Γιάννου σε παλιό βιβλίο για ναυτικούς είναι και σήημερα χρησιμοποιήσιμο, αρκεί να θυμάται κανείς τα εξής:
"ηλίου κύκλοι" του έτους Τ είναι το υπόλοιπο της διαίρεσης του Τ-8 (ή, αν προτιμάτε, του Τ-1996) διά 28. Για το 2010 π.χ. είναι 14. Αν βγαίνει μηδέν, λέμε 28.
"σελήνης κύκλοι" του έτους Τ είναι το υπόλοιπο της διαίρεσης του Τ-2 (ή, αν προτιμάτε, του Τ-1997) διά 19. Για το 2010 π.χ. είναι 13. Αν βγαίνει μηδέν, λέμε 19.
Κοιτάζουμε στον πίνακα που δίνει το βιβλίο και εκεί που διασταυρώνεται η σειρά "κύκλοι σελήνης 13" με τη στήλη "κύκλοι ηλίου 14" βρίσκουμε ημερομηνία "Μαρτίου 22". Σ'αυτήν προσθέτουμε 13 ημέρες για να βρούμε την ημερομηνία του Πάσχα με το Γρηγοριανό ημερολόγιο, και βγαίνει 35 Μαρτίου = 4 Απριλίου.
Αν κάνουμε το ίδιο για πέρυσι (2009), έχουμε κύκλους σελήνης 12 και κύκλους ηλίου 13, που βγάζει 6 Απριλίου με το Ιουλιανό και 6+13=19 Απριλίου με το γρηγοριανό ημερολόγιο.
Αυτά φυσικά ισχύουν για τον 20ό αιώνα (από τη διόρθωση του ημερολογίου και μετά) και για τον 21ο. Από το 2100 και για άλλα 100 χρόνια, θα πρέπει να προσθέτουμε 14 ημέρες. Αλλά μάλλον δεν χρειάζεται να μας απασχολεί αυτό :)
 
Top