Παρασημαντική Καραμάνη

Οδυσσέας Εσκιτζής

Παλαιό Μέλος
Ήθελα να ρωτήσω τι είναι το νέο σύστημα παρασημαντικής (επτάριθμο με αντιστοιχία προς τους 7 φθόγγους), που εκπόνησε ο Άρχοντος Πρωτοψάλτης Αθανάσιος Καραμάνης που θεωρείται ως αναλυτικότερο και πληρέστερο από το σημερινό.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Δεν ειναι τωρινή η εκπόνιση και δεν ετυχε της αποδοχης....
καλό θα είναι να μη συνεχιστεί η συζητηση...
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Δεν ειναι τωρινή η εκπόνιση και δεν ετυχε της αποδοχης....
καλό θα είναι να μη συνεχιστεί η συζητηση...

Για ποιο λόγο; Στην ανάλυση, την ιστορική ενημέρωση και την έρευνα έχουν μπει έργα όπως του Αριστόξενου, του Χρυσάνθου, του Απόστολου Κώνστα, του Λεσβίου κ.α. νεώτερων, για τους οποίους μετρήθηκαν μόρια, έγιναν αναλύσεις επί αναλύσεων, έργα που είτε έγιναν αποδεκτά (εξ ολοκλήρου ή εν μέρει) είτε όχι. Η ερώτηση του Οδυσσέα ζητούσε μία ενημέρωση για την ιδέα προσφοράς του κ. Αθ. Καραμάνη στην παρασημαντική της τέχνης μας. Πόσο κακό ή λάθος μπορεί να είναι το αποτέλεσμα μίας συζήτησης επ' αυτού, εφόσον φυσικά δεν ξεκινάει με τη λογική: "Γι' αυτόν δε μιλάμε, εκτός κι αν πρόκειται για εγκώμιο"; Πιστεύω ότι η συζήτηση θα παρεκτραπεί (αν) μάλλον από τους οπαδούς. Οι φίλαθλοι παρετρέπονται (μάλλον διαφωνούν) επί του έργου και όχι επί των προσώπων (ή τουλάχιστον ελπίζω να συμβαίνει αυτό).

Όπως και νάχει, αν δεν προχωρήσει το θέμα λόγω των ανωτέρω και όχι λόγω έλλειψης στοιχείων, αποδεικνύεται έτη μία φορά αυτό που πιστεύουμε αρκετοί στην κοινότητα, περί του σκοταδιστικού άβατου κάποιων προσώπων, οι οποίοι είχαν όπως φαίνεται την μοναδική ευλογία (αυτοί και ο Θεάνθρωπος) να είναι αλάθητοι και αναμάρτητοι...
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Χωρίς προσωπικῶς νά γνωρίζω τίς προθέσεις τοῦ ἐρωτῶντος, παραπέμπω σέ σχετικό θέμα:
Γραφικά συστήματα που προτάθηκαν για την ερμηνεία της Βυζαντινής Μουσικής και γιατί δεν επικράτησαν

Καί παρόμοιο (μέ ἀναφορά):
Τσιαμούλης Χρίστος - Αριθμητικό Τροπικό Σύστημα της Ελληνικής Μουσικής

Σημ.: Ἄν βρεῖτε καί ἄλλη ἀναφορά, παραπέμψατε.


 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Για ποιο λόγο; Στην ανάλυση, την ιστορική ενημέρωση και την έρευνα έχουν μπει έργα όπως του Αριστόξενου, του Χρυσάνθου, του Απόστολου Κώνστα, του Λεσβίου κ.α. νεώτερων, για τους οποίους μετρήθηκαν μόρια, έγιναν αναλύσεις επί αναλύσεων, έργα που είτε έγιναν αποδεκτά (εξ ολοκλήρου ή εν μέρει) είτε όχι. Η ερώτηση του Οδυσσέα ζητούσε μία ενημέρωση για την ιδέα προσφοράς του κ. Αθ. Καραμάνη στην παρασημαντική της τέχνης μας. Πόσο κακό ή λάθος μπορεί να είναι το αποτέλεσμα μίας συζήτησης επ' αυτού, εφόσον φυσικά δεν ξεκινάει με τη λογική: "Γι' αυτόν δε μιλάμε, εκτός κι αν πρόκειται για εγκώμιο"; Πιστεύω ότι η συζήτηση θα παρεκτραπεί (αν) μάλλον από τους οπαδούς. Οι φίλαθλοι παρετρέπονται (μάλλον διαφωνούν) επί του έργου και όχι επί των προσώπων (ή τουλάχιστον ελπίζω να συμβαίνει αυτό).

Όπως και νάχει, αν δεν προχωρήσει το θέμα λόγω των ανωτέρω και όχι λόγω έλλειψης στοιχείων, αποδεικνύεται έτη μία φορά αυτό που πιστεύουμε αρκετοί στην κοινότητα, περί του σκοταδιστικού άβατου κάποιων προσώπων, οι οποίοι είχαν όπως φαίνεται την μοναδική ευλογία (αυτοί και ο Θεάνθρωπος) να είναι αλάθητοι και αναμάρτητοι...
Χρήστο, για καλό είπα να μην ανοιχτεί τέτοιου είδους συζητηση, καθώς μαντεύω ισως την κατάληξη...
αν κανω λάθος, συχωρα με...
όποιος θέλει μπορεί να διατυπώσει τις απόψεις του για την εν λόγω παρασημαντική.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Υπαρχουν σχετικα στοιχεια για την παρασημαντικη αυτη και κατα ποσο αραγε,ειναι εφαρμοσιμη;
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
Υπαρχουν σχετικα στοιχεια για την παρασημαντικη αυτη και κατα ποσο αραγε,ειναι εφαρμοσιμη;
Την έχω μελετήσει σχετικά και την θεωρώ μή εφαρμόσιμη από μένα, και νομίζω πως είναι η γνώση μίας ακόμη γλώσσας με χαρακτηριστικά μισοΒυζαντινής / μισοΕυρωπαϊκής και πτωχώτατης δε, διευκρινίζοντας ενημερωτικά πως είδα και ένα τευχίδιο εκδοθέν υπό Ιερομονάχου τινός με παρόμοιο σύστημα, στο οποίο έγραψε τα προσόμοια, και δεν νομίζω πως θα με βοηθούσε σε τίποτε.
 

destur

Παλαιό Μέλος
Την έχω μελετήσει σχετικά και την θεωρώ μή εφαρμόσιμη από μένα, και νομίζω πως είναι η γνώση μίας ακόμη γλώσσας με χαρακτηριστικά μισοΒυζαντινής / μισοΕυρωπαϊκής και πτωχώτατης δε, διευκρινίζοντας ενημερωτικά πως είδα και ένα τευχίδιο εκδοθέν υπό Ιερομονάχου τινός με παρόμοιο σύστημα, στο οποίο έγραψε τα προσόμοια, και δεν νομίζω πως θα με βοηθούσε σε τίποτε.

Βιάζεστε να κρίνετε κάτι το οποίο δεν κυκλοφόρησε ακόμη και κυρίως δεν αναφέρεστε στις λεπτομέρειες. Ποιο είναι το μισοευρωπαϊκό και φτωχότατο; το αριθμητικό που είναι πανομοιότυπο των αρχαίων ή κάτι άλλο; Καλό θα είναι να μας κάνετε μια αναφορά, αφού το γνωρίζετε. Και πρέπει να γνωρίζετε ότι ο εφευρέτης δεν είχε ουδέποτε την απαίτηση και την ελπίδα ότι θα αντικατασταθεί το παρόν σύστημα με το δικό του, αλλά το θεώρησε έναν από τους καρπούς της πείρας του, το οποίο θα δοθεί στη δημοσιότητα, αφού προηγηθεί το εξαιρετικό θεωρητικό του (άσχετο με την παρασημαντική του) σε λίγο καιρό.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... θα δοθεί στη δημοσιότητα, αφού προηγηθεί το εξαιρετικό θεωρητικό του (...) σε λίγο καιρό.

Έχεις περισσότερες πληροφορίες γι' αυτό;
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
"Γι' αυτόν δε μιλάμε, εκτός κι αν πρόκειται για εγκώμιο";
Όπως και νάχει, αν δεν προχωρήσει το θέμα λόγω των ανωτέρω και όχι λόγω έλλειψης στοιχείων, αποδεικνύεται έτη μία φορά αυτό που πιστεύουμε αρκετοί στην κοινότητα, περί του σκοταδιστικού άβατου κάποιων προσώπων, οι οποίοι είχαν όπως φαίνεται την μοναδική ευλογία (αυτοί και ο Θεάνθρωπος) να είναι αλάθητοι και αναμάρτητοι...
Χρήστο συμφωνω απόλυτα...

Αρχικό μήνυμα απο ilias nektarios
Υπαρχουν σχετικα στοιχεια για την παρασημαντικη αυτη και κατα ποσο αραγε,ειναι εφαρμοσιμη;
το ζητημα δεν ειναι αν ειναι εφαρμοσιμη, αλλά αν μοιαζει εστω κ λιγο με τη σημειογραφια που χρησιμοποιουμε... το ολιγον=1, τα κεντηματα= ;;
απο τα λίγα που γνωριζω, κ αν εχω λάθος, συγχωρεστε με, δείχνει κίνηση φωνής ή ύψος νοτας;

Αρχικό μήνυμα απο destur
Και πρέπει να γνωρίζετε ότι ο εφευρέτης δεν είχε ουδέποτε την απαίτηση και την ελπίδα ότι θα αντικατασταθεί το παρόν σύστημα με το δικό του, αλλά το θεώρησε έναν από τους καρπούς της πείρας του, το οποίο θα δοθεί στη δημοσιότητα, αφού προηγηθεί το εξαιρετικό θεωρητικό του (άσχετο με την παρασημαντική του) σε λίγο καιρό.
ας περιμενουμε το θεωρητικό, αλλά ο ανθρωπος που σημαδεψε τη βυζαντινη μουσικη το β΄ μισό του 20ου αι. ισως δεν θα επρεπε να προβει σε τετοια ενεργεια αλλαγης της παρασημαντικης.
θα ήθελα να εχω ολοκληρο το σχεδιο της παρασημαντικης για να μπορω να εχω ολοκληρωμενη αποψη κ σταματω εδω.
 
Top