π. Μάξιμος
Γενικός Συντονιστής
Μπράβο σας πού τελεῖτε Παράκληση καί τά ἀπογεύματα τῆς Κυριακῆς. Ὑπάρχει τέτοια δυνατότητα; Ὑπάρχει κόσμος πού εἶναι κοντά καί μπορεῖ νά ξαναέρθει τό ἀπόγευμα;Εδώ στα εξωτερικά....
Βασικά τη Μεγάλη Θα ήθελα μιας και θα τη λέω τα απογευματα της Κυριακής...
Γνωρίζω ὅτι παλαιά σέ Ναούς τοῦ Κέντρου τῶν Ἀθηνῶν, πού δέν ἔχουν ἐνορῖτες, ὑπάρχουν μόνον γραφεῖα καί καταστήματα, καί οἱ ἐκκλησιαζόμενοι πηγαίνουν ἀπό μακρυά, ἔψαλλαν τήν Παράκληση στό τέλος τῆς θ. Λειτουργίας. Δέν ξέρω τώρα ἄν γίνεται αὐτό σέ κάποιους Ναούς.
Τάξη Παρακλήσεως ἐντός τῆς θ. Λειτουργίας ὑπάρχει καταγεγραμένη στό «῾Αγιορειτικόν Τυπικόν τῆς ᾿Εκκλησιαστικῆς ᾿Ακολουθίας», ΙΕΡΟΝ ΚΕΛΛΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ, ΚΑΡΥΑΙ, ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ, ΑΘΗΝΑ 1995, σελ. 37-38.
Τήν παραθέτω (μέ μικρή προσαρμογή γιά τήν Μεγάλη Παράκληση), μέ τήν παράκληση νά μᾶς ἐνημερώσουν ὅσοι γνωρίζουν κάτι περί αὐτοῦ, ἰδίως οἱ ἐκ τοῦ ἐξωτερικοῦ.
ΤΑΞΙΣ ΤΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΚΛΗΣΕΩΣ ΤΑΣ ΚΥΡΙΑΚΑΣ ΕΙΣ ΤΟ ΠΕΡΑΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ.
Μετά τό «Πρόσχωμεν· τά ἅγια τοῖς ἁγίοις» καί τό «Εἷς ῞Αγιος, εἷς Κύριος...» εὐθύς τό «Κύριε εἰσάκουσον...» καί τά λοιπά τῆς Μεγάλης Παρακλήσεως ἕως καί τῆς ς΄ ᾠδῆς (ἄνευ αἰτήσεων), τό κοινωνικόν καί ὁ ῾Ιερεύς «Μετά φόβου...». Κοινωνικόν, «Σῶσον ὁ Θεός...», «Εἴδομεν τό φῶς...», «Πάντοτε...», «Πληρωθήτω...», «Ὀρθοί...» κ.λ.π.».
Μετά τήν ὀπισθάμβωνον εὐχήν, συνεχίζεται ἡ Παράκλησις ἀπό τοῦ «Προστασία τῶν χριστιανῶν...», Εὐαγγέλιον καί τά λοιπά (ὅπως εἰς τό ῾Ωρολόγιον), ἕως τῶν κατανυκτικῶν τροπαρίων καί τῆς ἐκτενοῦς δεήσεως ὑπό τοῦ ῾Ιερέως.
᾿Ακολούθως ψάλλεται τό «Εἴη τό ὄνομα Κυρίου» καί γίνεται ἡ ᾿Απόλυσις τῆς Λειτουργίας, ὡς συνήθως.
Πρό τοῦ «Δι᾿ εὐχῶν...» ψάλλονται τά «᾿Απόστολοι ἐκ περάτων»
῾Ο ῾Ιερεύς «Δι᾿ εὐχῶν» καί διανέμει τό ἀντίδωρον.