Παλαιά κοινωνικά

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#1
Επειδή κάποιοι μπορεί να μην έχουν το πολύ σπουδαίο βιβλίο "Εν άνθος της καθ' ημάς εκκλησιαστικής μουσικής" του Αγαθαγγέλου Κυριαζίδου (Κωνσταντινούπολη 1896) θα ανεβάσω εδώ όλα τα παλαιά κοινωνικά που περιέχονται σ αυτό καθώς και όποιο άλλο παλαιό κοινωνικό έχει ανέβει στο forum.
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#5
Ευχαριστούμε πολύ, φίλε Χρήστο, για τον κόπο που κατέβαλες. Μιας και είμαι λαμπαδάριος, θα μου χρειαστούν. Να 'σαι πάντα καλά και να μας προσφέρεις πάντα ό,τι καλύτερο έχεις από τον πλούτο της καρδιάς [και του αρχείου σου].
 

Bασίλης

Παλαιό Μέλος
#6
Ευχαρσιτούμε όλους πάρα πολύ. Να ρω΄τησω δύο πραγματα σας παρακαλώ:

Αυτά τα δίχρωμα και που είναι και αισθητικώς υπεροχα, υπαρχουν σε κάποιο βιβλίο;; Ποιανού είναι η εξήγηση; Η εξήγηση είχε πάνω οξείες;;

Πάντως όσο περνάει ο καιρός θεωρώ πολύ σημαντικό σε τέτοια μαθήματα αλλά και σε άλλα ποιο απλά να γράγεται ποιος ειναι ο εξηγητής και ίσως και το Χειρόγραφο ετσί παιδαγογούμαστε οι ψάλτες και σιγά σιγα θα διαμορφώνουμε και άποψη περί των εξηγητών και των χειρογράφων....

Ε΄τσι η θεωρία και η ερευνα θα έρχεται ποιο κοντά στη τέχνη (....και οι ανασφαλείς ψάλτες δεν θα αισθάνονται ότι απειλούνται.....συγγνώμη για το τρίτο πληθυντικό και όχι για το πρώτο αλλά αφού το απολαμβάνω και δεν απειλούμαι τι να κάνω!!!)
 

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
#8
Ένα "αινείτε" του Μπαλασίου ιερέως σε Α΄ ήχο εκ του κε.
Το μέλος αυτό ψάλλεται στο Αφιέρωμα του Ιδρύματος Βυζαντινής Μουσικολογίας στο Μπαλάσιο τον ιερέα (νομίζω το 1984) σε επιμέλεια του κ.Γρ.Στάθη.

View attachment AinBalasA'.pdf
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#10
Ένα πολύ ωραίο κοινωνικό για την ερχόμενη κυριακή του γ' ήχου για αυτούς που επιμένουν ακόμη στις παλαιές παραδόσεις και δη αυτήν του 14ου αιώνος...
 

Attachments

Last edited:

petros

Παλαιό Μέλος
#11
Κοινωνικά Κυριακών ή εορτών του Γερμανού Νέου Πατρών έχει κανείς υπόψη του; :wink:
 

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
#14
Μιας κι όντως δεν έχει ανέβει κανένα κοινωνικό του Γερμανού, στέλνω ένα κοινωνικό των Κυριακών σε ήχο πρώτο. Το έχω γράψει στον υπολογιστή από φωτοτυπία που είχα -αντιγραφή από τις εξηγήσεις του Χουρμουζίου.
 

Attachments

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#15
Μιας κι όντως δεν έχει ανέβει κανένα κοινωνικό του Γερμανού, στέλνω ένα κοινωνικό των Κυριακών σε ήχο πρώτο. Το έχω γράψει στον υπολογιστή από φωτοτυπία που είχα -αντιγραφή από τις εξηγήσεις του Χουρμουζίου.

Ευχαριστίες πολλές, αλλά μήπως η τελική κατάληξη είναι διαφορετική ( θεωρώ απίθανο το να χρησιμοποιεί δίγοργο...- μπορεί να κάνω και λάθος!
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
#16
Ευχαριστίες πολλές, αλλά μήπως η τελική κατάληξη είναι διαφορετική ( θεωρώ απίθανο το να χρησιμοποιεί δίγοργο...- μπορεί να κάνω και λάθος!
Όντως έχει δίγοργο.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#17
Μιας κι όντως δεν έχει ανέβει κανένα κοινωνικό του Γερμανού, στέλνω ένα κοινωνικό των Κυριακών σε ήχο πρώτο. Το έχω γράψει στον υπολογιστή από φωτοτυπία που είχα -αντιγραφή από τις εξηγήσεις του Χουρμουζίου.
Όντως έχει δίγοργο.
Ευχαριστούμε πολύ για τον κόπο σας. Κι εγώ άρχισα παλιά να κάνω αυτή τη δουλειά, αλλά στα τρία κοινωνικά τα παράτησα... Αν έχετε το αρχείο κειμένου, δεν το διορθώνετε να το ξανα-ανεβάσετε για να μην είναι λάθος;
 
Last edited:

Αθωνίτης

Παλαιό Μέλος
#18
Έχει εξίσου κοινωνικά μεγάλων συνθετών αλλά όχι του Γερμανού Νέου Πατρών :rolleyes:
Οριστε μερικά....μεχρι να κανω τα πολλα που χω αντιγραψει καποτε με τον Βυζαντινογράφο σε pdf
 

Attachments

petros

Παλαιό Μέλος
#19
Οριστε μερικά....μεχρι να κανω τα πολλα που χω αντιγραψει καποτε με τον Βυζαντινογράφο σε pdf
Πολλές ευχαριστίες σε όλους όσους μπήκαν στο κόπο ανεβάζοντας κείμενα ή και ακόμα σχολιάζοντάς τα...:rolleyes::p
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#20
Ευχαριστίες πολλές, αλλά μήπως η τελική κατάληξη είναι διαφορετική ( θεωρώ απίθανο το να χρησιμοποιεί δίγοργο...- μπορεί να κάνω και λάθος!
Καλή απορία...Ο Χουρμούζιος στις εξηγήσεις του σε καταλήξεις παπαδικού μέλους χρησιμοποιεί πολύ συχνά το δίγοργο ως ανάλυση σε κατάληξη (πλεονάζει σε α' ήχο)...φυσικά ο μελοποιός δεν εννοούσε μόνο κάτι τέτοιο, απλά ο εξηγητής προτιμά σε εκείνο το σημείο μια πιο αναλυτική καταγραφή, φυσικά πάντα σε λογικά πλαίσια...

Υ.Γ.στο "τον δεσπότην και αρχιερέα" ο ίδιος εξηγητής χρησιμοποιεί ως αναλυτική καταγραφή και τρίγοργο ακόμα, σε αντίθεση με τον Γρηγόριο που στην ίδια θέση προτιμά την συνοπτική εξήγηση...πάντα όμως επαναλαμβάνω σε λογικά πλαίσια, φαινόμενο που στον 20 αιώνα έφτασε σε ακραίες καταστάσεις...
 
Last edited:
Top