Παλαιά ηχογράφηση Λυκούργου Αγγελοπούλου - δίσκος "Musique Byzantine"

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#21
Κ.Νίκο έχω την αμυδρά εντύπωση πως αρέσκεστε στη διαμάχη αυτή
Εξαιτίας πάντως αυτής της "αρεσκείας" μου συνάδελφε, έχουν προκύψει παρεξηγήσεις ακόμα και με μέλη ιδίων, τυπικά, αντιλήψεων με μένα, με αποκορύφωμα μάλιστα την αποχώρηση από το forum ενός μέλους, το οποίο είχα παρατηρήσει ως συντονιστής επειδή... είχε καταφερθεί υπερβολικά εναντίον χορωδίας καραϊκής σχολής!! :eek:
οι συντονιστές (νομίζω ότι έχετε κ εσείς το προνόμιο αυτό σε κάποιο θέμα...)
Όχι πλέον, εδώ και αρκετό καιρό έχω παραιτηθεί από τη θέση του συντονιστή. Το μόνο που ζήτησα πρόσφατα και μου δόθηκε ήταν να έχω πρόσβαση στην κατηγορία "Εγκυκλοπαίδεια της Αρχαίας Ελληνικής Μουσικής", για να μπορώ να τροποποιώ κάποια μηνύματα, συμπληρώνοντας το περιεχόμενό τους, ώστε το σπουδαίο αυτό εγχείρημα του αθόρυβου και τα μέγιστα προσφέροντος συναδέλφου κ. Ζαμπέλη να καταστεί πιο πλήρες.
θα πρέπει μόλις βλέπουν ηχογραφήσεις Καρά-Αγγελόπουλου να το μεταθέτουν σε άλλο θέμα (Ψαλτική & εξωτερική μουσική).
Χωρίς πλάκα, έχω επισημάνει εδώ και καιρό όχι αυτό φυσικά, αλλά κάτι παρεμφερές: να υπάρχει χρονολογία γέννησης (και θανάτου) στην κατηγορία "Ιεροψάλτες", ώστε να μπορεί ο καθένας με μια ματιά να ξέρει εάν ο ιεροψάλτης είναι παλαιός, νεώτερος κλπ.
Δηλαδή πρέπει να αφήνουμε τον καθένα να σπιλώνει το όνομα των δασκάλων κ την προσφορά τους. Δεν νομίζω
Ούτε κι εγώ νομίζω ότι σπιλώνεται το όνομα των δασκάλων σας (ούτε των δικών μου) με την παραδοχή ότι μπορεί να είναι καλοί δάσκαλοι, όχι όμως και κορυφαίοι ψάλτες και ότι το ψάλσιμό τους δεν είναι παραδοσιακό.
Αυτό κ αν είναι σεβασμός προς το συνάδελφο (τουλάχιστον)!
Κοιτάξτε συνάδελφε, από τη μικρή σταδιοδρομία που έχουμε στο forum αυτό, έχουμε αποδείξει ότι έχουμε μάθει να λέμε τα πράγματα με τ' όνομά τους, χωρίς να προσβάλλουμε μεν (τουλάχιστον αυτός είναι ο στόχος μας) αλλά και χωρίς ψευτοευγένειες και γλειψίματα δε. Π.χ. έχω κατηγορήσει για τα διαστηματικά, με τα οποία έχω ασχοληθεί λιγάκι, ακόμα και το δάσκαλό μου, ανάμεσα σε πολλούς άλλους (από τον Ψάχο ως τον Ευθυμιάδη -και τον Καρά φυσικά...-). Έχω επίσης αναφερθεί επανειλημμένως στη σύγχρονη ασθένεια του "σκυλάδικως ψάλλειν" και κανένας "σεβασμός προς συνάδελφο" δεν μπορεί κατ' εμέ να αποτελέσει έναυσμα για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα.

Νομίζω ότι αυτό που χαρακτηρίζει τους περισσότερους (όχι όλους) από τη σχολή Καρά-Αγγελόπουλου και τις παρόμοιες, είναι η πολύ εύστοχη αυτή παρατήρηση:
6.Όταν δεν έχουμε την ικανότητα για κάτι, δε χρειάζεται να αισθανόμαστε μειονεκτικά, αλλά ούτε και να κατηγορούμε αυτό το κάτι επειδή δεν το κατέχουμε και να το αντικαθιστούμε με κάτι άλλο βαπτίζοντάς το πιο γνήσιο.
Με τη διαφορά ότι δεν νομίζω ότι πρόκειται για έλλειψη ικανότητας εκ φύσεως, αλλά για έλλειψη σωστής παιδείας και υπερβολική προσκόλληση ακόμα και στα λάθη του δασκάλου. Είπαμε, άλλο καλός δάσκαλος και άλλο καλός ψάλτης. Τιμούμε τους δασκάλους μας που μας έμαθαν μουσική, αλλά μέχρις εκεί. Η αναγόρευσή τους σε αυθεντίες επί παντός θεωρητικού και πρακτικού θέματος δεν κάνει καλό ούτε σ' αυτούς ούτε σε μας.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#22
Νομίζω ότι το σκυλάδικο κ τα παρεμφερή είναι απο μόνα τους "κοσμητικά επίθετα".
Προσκόλληση προφανώς έχετε διαγνώσει στα μέλη που χρησιμοποιούν τις ψευτοευγένειες κ τα γλειψίματα (αν κ δεν εχω καταλάβει ποιούς κολακεύουν-το γλείψιμο μου είναι λίγο απεχθές σαν λέξη,δεν είναι τόσο εύηχο μιας κ έχετε ασχοληθεί με τα μελωδικά διαστήματα) κ αναλόγως τα νουθετείτε (δικαίωμά σας).
Υπάρχουν τρόποι που δεν κατατάσσονται στην ψευτοευγένεια κ γλώσσα γραφής ουσιαστική κ ΟΧΙ προσβλητική. Η διδαχή στις σχολικές αίθουσες κ τα ωδεία πρέπει να συνάδει κ με μια ανάλογη παιδεία-ήθος (υποθέτω).
Έχω ξαναγράψει ότι το αλάθητο κ το θέσφατο το έχει μόνο ο Θεός (οπότε ούτε ο Αγγελόπουλος)!
Προφανώς δεν πολυτιμάτε το θεώρημα της μελέτης κ της έρευνας για να τονίζετε τα περί προσκόλλησης. Ερευνητής κ προσκολλώμενος μου ακούγονται ολίγον τι αντίθετα, δεν νομίζετε;
Κλείνοντας το θέμα "παλαιά ηχογράφηση Λ.Α" θεωρώ πως είναι μια καλή κ σπάνια ηχογράφηση που αξίζει να την έχει κανείς στο αρχείο του.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#24
Προφανώς δεν πολυτιμάτε το θεώρημα της μελέτης κ της έρευνας για να τονίζετε τα περί προσκόλλησης. Ερευνητής κ προσκολλώμενος μου ακούγονται ολίγον τι αντίθετα, δεν νομίζετε;
Καθόλου. Οι περισσότεροι ερευνητές της σχολής Καρά είναι προσκολλημένοι στα λάθη του Καρά, γι' αυτό και δεν προχωρούν γρι μπροστά (εξαίρεση ο κ. Αρβανίτης, ίσως και κάποιοι άλλοι). Έχει κάτσει λ.χ. κανείς να πει ότι οι λόγοι του μαλακού διατόνου στο θεωρητικό του Καρά είναι φάλτσοι γιατί δεν δίνουν πλήρες τετράχορδο; Για κάποιον που έχει ασχοληθεί έστω και ελάχιστα (εγώ δεν το ονομάζω αυτό ούτε καν έρευνα, απλώς ασχολία) αυτό είναι προφανές. Εφόσον λοιπόν δεν το λέει και θέλει να ονομάζεται και "ερευνητής", δεν μένει άλλη εξήγηση από το ότι είναι προσκολλημένος. Αν δεν είναι, τότε ας μην ονομάζεται ερευνητής... Δεν μπορεί να τα θέλουμε όλα δικά μας!
Υπάρχουν τρόποι που δεν κατατάσσονται στην ψευτοευγένεια κ γλώσσα γραφής ουσιαστική κ ΟΧΙ προσβλητική. Η διδαχή στις σχολικές αίθουσες κ τα ωδεία πρέπει να συνάδει κ με μια ανάλογη παιδεία-ήθος (υποθέτω).
Η παιδεία και το ήθος όμως δεν σε κάνει και παραδοσιακό ψάλτη.
Έχω ξαναγράψει ότι το αλάθητο κ το θέσφατο το έχει μόνο ο Θεός (οπότε ούτε ο Αγγελόπουλος)!
Κι εμείς που επισημαίνουμε λοιπόν τα λάθη, όπου υπάρχουν, είμαστε οι ασεβείς...
Κλείνοντας το θέμα "παλαιά ηχογράφηση Λ.Α" θεωρώ πως είναι μια καλή κ σπάνια ηχογράφηση που αξίζει να την έχει κανείς στο αρχείο του.
Σ' αυτό συμφωνούμε, έστω κι από διαφορετική οπτική γωνία...
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#25
Χαίρομαι που σε κάτι συμφωνούμε αν κ παραδέχομαι πως το γραπτό κείμενο πολλές φορές δεν αποδίδει τα μέγιστα σε ταχύτατους διαλόγους κ γρήγορες αντεγκλήσεις.
Δεν ξέρω αν το έχεις παρατηρήσει αλλά δεν έχω συμμετάσχει ούτε μια φορά σε συζητήσεις περί διαστημάτων, αν κ τις παρακολουθώ επισταμένα (κ με αγγίζουν οι προσεγγίσεις των κ.κ.Αρβανίτη,Συμεωνίδη) γιατί:

1) Υπάρχουν καλύτεροι κ εγκυρότεροι ερευνητές από την αφεντομουτσουνάρα μου
2) Δεν υπάρχει (ούτε κατά διάνοια) χρόνος για μελέτη
3) Θεωρώ πως κάποιες φορές η μονομανής ενασχόληση με τετράχορδα,τροχούς,παραχορδές,πλαγιάσματα ήχων,ακριβή ηχομόρια κ αναγωγές στη χορδή του Πυθαγόρα μας κάνει ΟΛΟΥΣ να ξεφεύγουμε λίγο από την ουσία που είναι;
Εκπροσωπούμε το λαό κ προσπαθούμε να τους κάνουμε να προσευχηθούν.

Χαίρομαι όμως που υπάρχει κ αυτή η οπτική προσέγγιση της αυστηρά "τεχνοκρατικής" σχολής (σε κάποια θεωρητικά θέματα) για να προσδίδεται ένα άρωμα πειθαρχίας κ σοβαρότητας.
 
Γ

Γεώργιος Κ. Σιαπερόπουλος

Guest
#26
Εκπροσωπούμε το λαό κ προσπαθούμε να τους κάνουμε να προσευχηθούν.

.
Αυτή ακριβώς πρέπει να είναι η μέριμνα και το λειτούργημα του Ιεροψάλτου. Να αναβιβάζει τον πιστό λαό του Θεού από της γης εις τα επουράνια.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#27
Αυτή ακριβώς πρέπει να είναι η μέριμνα και το λειτούργημα του Ιεροψάλτου. Να αναβιβάζει τον πιστό λαό του Θεού από της γης εις τα επουράνια.
Ουδείς αντιλέγει, ΑΛΛΑ πέρα από αυτό τί γίνεται όταν με κριτήρια διαφορετικά, καλλιτεχνικά, μουσικά κλπ κρίνεται ένα άκουσμα, είναι το θέμα....

Δ.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#28
Ο Γαλιλαίος υποστήριξε τη θεωρία του Κέπλερ κ του Κοπέρνικου ότι η Γη κινείται κ φυλακίστηκε για τη "τρελλή" του εμμονή, η Ιστορία τον διακαίωσε.
Κι αφού δεν μπορούσε να τους πείσει ότι η γη κινείται,
"ο Γαλιλαίος έλεγε, βάλτε κρασί να πιείτε,
για να διαπιστώσετε, ότι η γη κινείται." :D
 
Γ

Γεώργιος Κ. Σιαπερόπουλος

Guest
#29
Ουδείς αντιλέγει, ΑΛΛΑ πέρα από αυτό τί γίνεται όταν με κριτήρια διαφορετικά, καλλιτεχνικά, μουσικά κλπ κρίνεται ένα άκουσμα, είναι το θέμα....

Δ.
Το θέμα είναι να μη τρωγώμαστε μεταξύ μας κάθε φορά που ανακύπτει ένα θέμα.
 

eleftheriou

Ανδρέας Ελευθερίου
#30
Υποθέτω ότι βουρκώνεις προφανώς για το κατάντημα της μουσικής...

ΟΚ, πλάκα κάνω, έτσι αυθόρμητα ήρθε το σχόλιο, οι απόψεις μου άλλωστε είναι γνωστές στους περιοικούντες το Ψαλτολόγιο. Παιδιά ας σταματήσουμε εδώ, μην καταλήξει κι αυτό το θέμα αντικαραϊκή διαμάχη, νομίζω υπάρχουν αρκετές στο Ψαλτολόγιο, αν μη τι άλλο... Δεν είναι σωστό άλλωστε να τρομάζει ο άλλος να αναρτήσει ηχητικό από τη σχολή Καρά από φόβο μήπως τ' ακούσει! Όσο κι αν το ύφος και η ερμηνεία είναι ξένα προς την ψαλτική παράδοση, σαν ανάρτηση στο Ψαλτολόγιο είναι ενδιαφέρουσα. Άλλωστε υπάρχουν και άλλες αναρτήσεις ξένες προς την παράδοση κι από άλλες σχολές. Όπως λοιπόν υπάρχει συγκράτηση από πολλούς (και εγώ ανάμεσά τους) και δεν σχολιάζονται ηχογραφήσεις που θυμίζουν παράσταση από σκυλάδικο, θα παρακαλέσω συνάδελφοι να συγκρατείστε και να μη σχολιάζετε αρνητικά αναρτήσεις της σχολής Καρά. Όχι ότι έχετε άδικο, αλλά ας είμαστε ακριβοδίκαιοι κι ας σεβαστούμε στον κάτω-κάτω και τον κόπο του συναδέλφου που έκατσε και καθάρισε το δίσκο, για να μας τον προσφέρει.
Όχι, εκείνο που με συγκινεί ιδιαίτερα είναι τραγούδια της πατρίδας μου (Ήπειρος) σε πεντατονική, και μάλιστα όταν η φωνή ή το όργανο γυρίζει (πετάει) πάνω από διάστημα τρίτης χωρίς να πατάει σε φθόγγους της συγκερασμένης.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#31
Όχι, εκείνο που με συγκινεί ιδιαίτερα είναι τραγούδια της πατρίδας μου (Ήπειρος) σε πεντατονική, και μάλιστα όταν η φωνή ή το όργανο γυρίζει (πετάει) πάνω από διάστημα τρίτης χωρίς να πατάει σε φθόγγους της συγκερασμένης.
Αν εννοούσες αυτά, πάω πάσο, κι εγώ μαζί σου είμαι! Νόμιζα ότι εννοούσες ότι βουρκώνεις με τον Καρά και το Λυκούργο...
 
#33
Σαν ψαλτης δεν λεει τιποτα...Αποψη μου

Μια ζωή λέει, και πολλή ωραία μάλιστα. Γι αυτό είναι και Άρχων Πρωτοψάλτης της Αγιωτάτης Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως. :)


. . .
 
Top