Πέτρου Εφεσίου συντετμημένα Χερουβικά

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Το συντετμημένο χερουβικό του Β΄ήχου σε συνοπτική σελιδοποίηση για εκτύπωση.

Ομοίως και το του Γ' ήχου. Παραλείφθηκε η εισαγωγή.
 

Attachments

  • Xerouvikon_G_Petrou_Efesiou.pdf
    341.1 KB · Views: 206

andreasgon

Παλαιό Μέλος
Χερουβικός Ύμνος Δ Ήχος Πέτρου Εφεσίου, γραμμένο με το "Μουσικά Κείμενα".

Το "ξεσήκωσα" απ'αυτό το Βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=DNs0P2DQNUo
 

Attachments

  • ΧΕΡΟΥΒ Δ ΗΧΟΣ ΠΕΤΡΟΥ ΕΦΕΣΙΟΥ.pdf
    144.6 KB · Views: 109
  • ΧΕΡΟΥΒ Δ ΗΧΟΣ ΠΕΤΡΟΥ ΕΦΕΣΙΟΥ TABLET.pdf
    146.6 KB · Views: 67

Shota

Παλαιό Μέλος
Αυτά από το Θησαυρό του Νεκταρίου είναι αρχείο zip σε σχέση με το original και αδικούν τον Εφέσιο.

Βρήκα την σλαβονική προσαρμογή (μάλλον του Pop Todorov) ηχογραφημένη από την σερβική χορωδία Moisey Petrovich. 17 λεπτά, αν και με αργή χρονική αγωγή.

 

Shota

Παλαιό Μέλος
Κατέβασα κάπου ένα χφ. με χερουβικά του Εφεσίου. Αυτό το σερβικό είναι τελείως άλλο. Όμως ούτε με τον Νεκτάριο συμφωνεί (δεν είναι θέμα σύντμησης, έχει ολόκληρες διαφορετικές γραμμές). Ταυτίζεται σχεδόν απολύτως με ρουμανικές εκδοχές του Νεκταρίου Frimu (έντυπη Ανθολογία του ετ. 1840).

Θα επανέλθω όταν βρω λίγο χρόνο.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Όμως ούτε με τον Νεκτάριο συμφωνεί.

Έχω σχεδόν έτοιμο το χερουβικό του α´ ήχου. Εδώ θα γράψω πρώτα κάποιες παρατηρήσεις.

Είναι αυτό που στο Θησαυρό βαφτίζεται ως πλ. α´. Όμως ο Frimu, ο Pann και το χφ. συμφωνούν πως είναι πρώτος. Άρα είναι πρώτος, στην ονομασία. Ο Pann και το χφ. δεν έχουν το χερουβικό του πλ. α´. Ίσως δεν το έχει γράψει ο Εφέσιος. Υπάρχει στον Frimu στη πέμπτη θέση μια άλλη σύνθεση του Εφεσίου, αλλά έχει πάλι τη μαρτυρία του α´ ήχου.

Στο Θησαυρό παραλείπεται η εκτενέστατη εισαγωγή. Επίσης κάποια μικρότερα τμήματα εδώ και εκεί.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Έχω σχεδόν έτοιμο το χερουβικό του α´ ήχου.

Είναι αυτό που στο Θησαυρό βαφτίζεται σαν πλ. α´. Όμως το χφ., ο Frimu και o Pann συμφωνούν πως είναι πρώτος. Άρα είναι πρώτος, στην ονομασία. Το χφ. και ο Pann δεν παραθέτουν κάποιο χερουβικό Εφεσίου σε πλ. α´. Στον Frimu η πέμπτη κατα σειράν σύνθεση του Εφεσίου φέρει πάλι τη μαρτυρία του α´ ήχου.

Στο Θησαυρό λείπει μια εκτενέστατη εισαγωγή και μερικά μικρότερα πράγματα εδώ και εκεί.

Όλα τα χερουβικά του Εφεσίου τελειώνουν με το «μέριμναν». Όταν ο Pann συνεχίζει με το «Ως τον βασιλέα», σημειώνει πως είναι original, δηλαδή δικό του μέλος.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Το πρώτο προβληματικό σημείο του χφ. είναι αυτό. Που τελειώνει χρώμα; Η εκδοχή του Frimu (διατονική φθορά του Πα επάνω τη μαρτυρία) μου φάνηκε πιο λογική από αυτή του Pann. Δεκτές όμως σκέψεις.
 

Attachments

  • 36DFE441-BB3E-4ED6-B71D-D985F80ABFC8.jpeg
    36DFE441-BB3E-4ED6-B71D-D985F80ABFC8.jpeg
    477.9 KB · Views: 29
  • 7D0F6F9C-C625-4F62-9B0D-B1B6163B2537.jpeg
    7D0F6F9C-C625-4F62-9B0D-B1B6163B2537.jpeg
    2.2 MB · Views: 32
  • C27D3193-7A40-4E0C-840A-C3D0D0881F07.jpeg
    C27D3193-7A40-4E0C-840A-C3D0D0881F07.jpeg
    1.2 MB · Views: 25

Shota

Παλαιό Μέλος
Το δεύτερο προβληματικό σημείο είναι η λέξης «ύμνον». Στο χφ. υπάρχει μια σκληρή χρωματική φθορά του Δι η οποία έκπεσε από το Θησαυρό, μάλλον συνειδητά. Υπήρχε όμως σίγουρα στο Ελληνικό πρωτότυπο του Frimu, ο οποίος επίσης σίγουρα έχει αλλάξει κάτι εκεί.

Οι ειδήμονες των καταχρηστικών φθορών ας μας πουν τι ήθελε ο ποιητής για τον Γα (Βου).
 

Attachments

  • F6F96EF2-E2BE-4747-B96C-02C552C2F316.jpeg
    F6F96EF2-E2BE-4747-B96C-02C552C2F316.jpeg
    459 KB · Views: 35
  • 776E2391-4708-4ECD-99F9-16793E219A6C.jpeg
    776E2391-4708-4ECD-99F9-16793E219A6C.jpeg
    472.7 KB · Views: 34
  • FA019FE4-33B5-44B6-B9D4-724792F3D275.jpeg
    FA019FE4-33B5-44B6-B9D4-724792F3D275.jpeg
    2 MB · Views: 27
  • 2EE31E21-118A-4812-AD82-32445C0BA111.jpeg
    2EE31E21-118A-4812-AD82-32445C0BA111.jpeg
    1.9 MB · Views: 25
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος
Η πηγή από την οποία έγινε αντιγραφή του χερουβικού του α´ ήχου είναι χφ. 5629 της Μονής Σταυροπόλεως Βουκουρεστίου. Βλ. σσ. 121-124 του pdf.

https://www.stavropoleos.ro/wp-cont...oxologieaxioane_pnecolaeduhovnicu_1841_c5.pdf

Όσα λάθη μένουν, είναι δικά μου. Δακτυλογράφηση δεν την αναλαμβάνω, έχετε έτοιμο το κείμενο.

Η ανθολογία του Frimu υπάρχει εδώ (για τον εν λόγω χερουβικό βλ. σ. 52 του pdf).

https://www.stavropoleos.ro/wp-cont...eche/nectarie_frimu_antologhie_neamt_1840.pdf

Βλ. επίσης το Χερουβικάριο του Pann, σ. 4 του pdf.

https://www.stavropoleos.ro/wp-cont.../pann_heruvicochinonicar_vol2_buc_1847_c5.pdf
 

Attachments

  • petrouephesiou_cheroubikon_a.pdf
    584.6 KB · Views: 53

emakris

Μέλος
Το δεύτερο προβληματικό σημείο είναι η λέξης «ύμνον». Στο χφ. υπάρχει μια σκληρή χρωματική φθορά του Δι η οποία έκπεσε από το Θησαυρό, μάλλον συνειδητά. Υπήρχε όμως σίγουρα στο Ελληνικό πρωτότυπο του Frimu, ο οποίος επίσης σίγουρα έχει αλλάξει κάτι εκεί.

Οι ειδήμονες των καταχρηστικών φθορών ας μας πουν τι ήθελε ο ποιητής για τον Γα (Βου).
Μας μπερδεύετε λίγο, ενώ είναι απλό. Πρόκειται για δύο διαφορετικές εκδοχές της θέσης: Στην πρώτη περίπτωση (Νεκτάριος) είναι Κε-Κε-Γα-Κε, ενώ στη δεύτερη (Firmu) είναι Κε-Κε-Δι-Γα-Δι-Κε, οπότε μπαίνει η χρωματική φθορά στον Δι για να δείξει τον Γα εν διέσει. Στο χειρόγραφο αναμειγνύονται οι δύο εκδοχές και μπαίνει η χρωματική φθορά στον Κε, που είναι προφανώς λάθος, δεν έχει νόημα.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Μας μπερδεύετε λίγο, ενώ είναι απλό. Πρόκειται για δύο διαφορετικές εκδοχές της θέσης: Στην πρώτη περίπτωση (Νεκτάριος) είναι Κε-Κε-Γα-Κε, ενώ στη δεύτερη (Firmu) είναι Κε-Κε-Δι-Γα-Δι-Κε, οπότε μπαίνει η χρωματική φθορά στον Δι για να δείξει τον Γα εν διέσει. Στο χειρόγραφο αναμειγνύονται οι δύο εκδοχές και μπαίνει η χρωματική φθορά στον Κε, που είναι προφανώς λάθος, δεν έχει νόημα.

Υπάρχει σε 3 άλλα χφφ. Ένα είναι μάλλον του ίδιου γραφέα, όχι όμως τα άλλα 2.

Όποτε είτε ο ίδιος ο Εφέσιος έκανε λάθος αντιγραφής, είτε κάνει εκεί κάτι περίεργο.
 

Attachments

  • 9F165745-2BDA-4AAC-BF48-2CFADE10262B.jpeg
    9F165745-2BDA-4AAC-BF48-2CFADE10262B.jpeg
    1.3 MB · Views: 17
  • 25A5FDCD-58B5-41E4-A98F-B799FFB361B4.jpeg
    25A5FDCD-58B5-41E4-A98F-B799FFB361B4.jpeg
    1.6 MB · Views: 17
  • 41E585E3-74B5-4820-B707-B367CB9A27FC.jpeg
    41E585E3-74B5-4820-B707-B367CB9A27FC.jpeg
    1.2 MB · Views: 16

zoslen

Βύρων Αναγνωστόπουλος
Νομίζω ότι εν προκειμένω η φθορά δεν θα πρέπει να εννοηθεί ως δι, αλλά ως ζω. Δηλαδή εννοείται 3η μικρή επί το βαρύ, η διφωνη κατάβαση θέλει τον γα δίεση.
 
Top