dkalpakidis
Dimitrios Kalpakidis
Άλλη μια "προτίμηση" του ΤΜΕ σε κάτι διαφορετικό από το αρχαίον Τυπικόν του Αγίου Σάββα.
Εδώ βέβαια ίσως έχουμε μια "αντικατάσταση" των ανατολικών (που ούτως ή άλλως ψάλλονται όλο το έτος- εκτός από τις μνήμες των αγίων εν Κυριακή)
με τα απόστιχα του Πάσχα.
Προσωπικά δεν βλέπω άσκοπη την αντικατάσταση αυτή τις μεθέορτες Κυριακές του Πεντηκοσταρίου.
Μοιάζει η διάταξη και λίγο με τα μεθέορτα των Δεσποτικών εορτών όπου ψάλλουμε μετά τα αναστάσιμα και τα της α' ημέρας της εορτής.
Άλλωστε όλο το "κλίμα" των ακολουθιών του Πεντηκοσταρίου έχει επηρεαστεί από το Πάσχα:
Κανόνες, Θ' ωδή, Εξαποστειλάρια, Αντίφωνα-Εισοδικόν, Καταβασία θ' ωδής αντί του "Άξιον εστίν" και "Σώμα Χριστού"
Εδώ βέβαια ίσως έχουμε μια "αντικατάσταση" των ανατολικών (που ούτως ή άλλως ψάλλονται όλο το έτος- εκτός από τις μνήμες των αγίων εν Κυριακή)
με τα απόστιχα του Πάσχα.
Προσωπικά δεν βλέπω άσκοπη την αντικατάσταση αυτή τις μεθέορτες Κυριακές του Πεντηκοσταρίου.
Μοιάζει η διάταξη και λίγο με τα μεθέορτα των Δεσποτικών εορτών όπου ψάλλουμε μετά τα αναστάσιμα και τα της α' ημέρας της εορτής.
Άλλωστε όλο το "κλίμα" των ακολουθιών του Πεντηκοσταρίου έχει επηρεαστεί από το Πάσχα:
Κανόνες, Θ' ωδή, Εξαποστειλάρια, Αντίφωνα-Εισοδικόν, Καταβασία θ' ωδής αντί του "Άξιον εστίν" και "Σώμα Χριστού"
Last edited: