Η δοξολογία άρχισε και κατήντησε αγώνας 100 m απο τον ιεροψαλτη στο δεξιό αναλογιο.ας ακούσει πως ερμηνεύει( και χρονικά)ο τεράστιος πριγγος αργες δοξολογίες.(βλ.κοινοποιησεις απο τον κ μπουλμπουτζη.
Δεν ψάλλει στη θεσσαλονικη πλεον, ας το αντιληφθεί πια.(αν το αντιλαμβάνεται και θελει να υπηρετήσει οπως πρέπει τον ΠΠΝ πρέπει άμεσα να αναθεωρησει το σύνολο της ψαλτικής του.δεν θα καταντήσει τον ΠΠΝ,ναό της σειράς.για τον χρόνο της δοξολογίας αποδεικνύετε το ελάχιστο των γνώσεων σας.με ολο το σεβασμό.χαιρεσθε.
Ο πατριαρχης δεν δίνει γραμμή , δεν εχει ουτε ρόλο επι του θέματος ,ουτε γνώσεις.ο αριστερός στη δεδομένη περίοδο δεν με αφορά .αν "έπιανε "το δεξιό αναλογιο φυσικά και θα κρινόταν απο όλους για την ανάληψη της θεσεως.αυτη την περίοδο αλλος κρίνεται για την θέση που εκπροςωπει.με πρωτοψαλτεια μου περί τα 30ετη σε κεντρικό ναό ,συνεργασίες με πρώτο ψαλτες Αθηνών ,εκατοντάδες ώρες ηχογραφήσεων σε μονωδους και σύνολα,δεκάδες συναυλίες εντός και εκτός Ελλάδας ,θεωρώ οτι μου επιτρέπεται να υποστηρίζω οτι η δοξολογια(ες) δεν ψαλλονται σε αυτόν τον χρόνο.εκτος αν συντρέξουν λόγοι"ανωτέρας βίας".απο θεσσαλονικη μύριζε;δεν το νομίζω. προφανώς δεν συμπλεουμε ,έτερον εκατερον , χωρίς ίχνος αντιπαράθεσης και μείωσης προς το πρόσωπο σας ,κλείνω οριςτικως,απο πλευράς μου.και πάλι χαιρεσθε.
...θεωρώ οτι μου επιτρέπεται να υποστηρίζω οτι η δοξολογια(ες) δεν ψαλλονται σε αυτόν τον χρόνο.εκτος αν συντρέξουν λόγοι"ανωτέρας βίας".....
και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερα στοιχεία.
ας ακούσει πως ερμηνεύει( και χρονικά)ο τεράστιος πριγγος αργες δοξολογίες.
......................................
Για τον...αριστερό τι λετε?
Ωραία τότε! Επειδή με ενδιαφέρει η ως τώρα παράδοση συγκεκριμένα του Πατριαρχικού Ναού, παράπεμψέ με, σε παρακαλώ, σε ηχογραφήσεις αργών Δοξολογιών από ημέρα χωρίς εορτή.Το προφανές με τις ηχογραφήσεις που παραθέτεις φίλε Γιάννη είναι ότι αφενός μεν είναι πολύ λίγες, αφετέρου είναι παρμένες από ημέρες εορτών.
Ανάλογα με το πνεύμα της ημέρας είναι και το ψάλσιμο.
Αλλιώς ψάλλουμε σε γιορτή αλλιώς σε καθημερινή αλλιώς την κυριακή.
Οι δοξολογίες τόσο του Ιακώβου όσο και του Πέτρου είναι γραμμένες με τέτοιο τρόπο ώστε, μουσικά, να βγάζουν νόημα τόσο σε πιο αργούς όσο και γρηγορότερους ρυθμούς. Το θέμα είναι να μπορεί ο ψάλτης να ακολουθήσει τον γρήγορο ρυθμό χωρίς στραβοπατήματα.
Εμένα μου αρκεί η παραπομπή στον Πρίγγο ως στοιχείο. Τι άλλο θέλατε να προσκομίσει ο άνθρωπος; Εγώ θα σας παραπέμψω και σε εκτελέσεις με το Στανίτσα από Ακολουθία του 1964 και εκτός εκκλησίας το 1957 με τον Πέττα (Στην τελευταία είναι σίγουρα πεσμένες οι στροφές, αλλά πόσο γοργότερο θα μπορούσε να είναι; ) Έψαξα και με τον Αστέρη, αλλά δε βρήκα το β' του Ιακώβου.
Μήπως τότε θα έπρεπε να αναθεωρήσετε τα συμπεράσματά σας μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου; Γιατί σε μέρες πλην των εορτών, θα βρείτε από όλους τους πατριαρχικούς να ψάλλουνε σύντομες Δοξολογίες, δεν είναι κακό. Τις αργές, όμως, τις λένε πάντοτε με άνεση και αρχοντιά στο χρόνο. Και σε άλλους παλαιούς ψάλτες απ' αυτούς που επικαλούνταν πατριαρχική παράδοση αν ανατρέξετε, όπως στο γνωστό κύλινδρο φωνογράφου του Ψάχου ή το δίσκο γραμμοφώνου του Μητροπολίτου Σάμου κυρού Ειρηναίου στη Μερλιέ, την ίδια άνεση χρόνου θα ακούσετε στις αργές Δοξολογίες, κι ας ήταν σφιχτοί οι χρονικοί περιορισμοί των ηχογραφήσεων.Αν είχα θα το έκανα.
Για αυτό όμως και δεν απαξιώνω την γρήγορη εκτέλεση η οποία μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα. Το σημαντικό είναι να είναι ακριβής στον ρυθμό με τον οποίο θα ξεκινήσει καθώς επίσης και στα διαστήματα.
...Ο δε Κωνσταντίνος Πρίγγος στον πρόλογο του της Μουσικής Κυψέλης, χαρακτηρίζει το ύφος το πατριαρχικό «σεμνό, απέριττο, μυστικοπαθές», και για την μετάδοσή του με την ακοή όμως λέγει στην απαθανατίζουσα την φωνή του κασσέτα ο ίδιος τα εξής: «... διότι σε σας αν τα πω και τ’ ακούσετε, θα τα λέτε μεθαύριο σαν κι εμένα». Και άλλη φορά πάλι: «...μπράβο ρέ Μήτσο, ωραία τα κατάφερες μα εσύ με μιμείσαι χωρίς να με έχεις ακούσει , μπράβο παιδί μου, φαίνεται ότι είσαι γεννημένος για ψάλτης». Kαι άλλοτε πάλι μας διηγήθηκε ο ίδιος: Σ' ένα ταξίδι του στην Ελλάδα από την Κωνσταντινούπολη και μετά από μια Λειτουργία μαζεύτηκαν στο τέλος στην αίθουσα του ναoύ οι ψάλτες και συζητούσαν γύρω από την ψαλτική τέχνη. Όπως συνήθιζε, τους έψαλε μερικά μαθήματα. Οι ακροατές του Πρωτοψάλτες κ.λπ. του είπαν σε μια στιγμή vα ψάλλουν κι αυτοί, να τους ακούσει, για να τους πει τη γνώμη του. Πράγματι έψαλαν και αυτοί διάφορα μαθήματα και στο τέλος περίμεναν όλοι να ακούσουν τη γνώμη του Μεγάλου Δάσκαλου που τους είπε: «Βρε παιδιά, όλοι σας καλλίφωνοι είσθε, όλοι σας μουσικά ξέρετε, όλοι σας στις εκκλησίες ψάλλετε, αλλά Ψάλτες δεν είσθε. Γ ι α τ ί; Γιατί δεν ΑΚΟΥΣΑΤΕ. Και για vα γίνει πιο αντιληπτός χρησιμοποιούσε την παρομοίωση μιας ξένης γλώσσας και της προφοράς της, που δε γράφεται και ούτε διαβάζεται, παρά μόνο με το ΑΥΤΙ αποκτάται.