Ο ήχος του τροπαρίου Μνήσθητι Κύριε ὡς ἀγαθὸς...

Ο ήχος του τροπαρίου είναι ο βˊ, όπως μαρτυρείται και από την Παρακλητική, όπου βρίσκεται ως κάθισμα κατά το Σάββατο του βˊ ήχου (βλ. εδώ), και όχι ο πλ. δˊ (ΓΑ), όπως συνηθίζεται να ψάλλεται μετά την είσοδο της λειτουργίας όταν υπάρχει μνημόσυνο.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Το ίδιο και κατά την περίοδο του Τριωδίου όπου έχει θέση Απολυτικίου (βλ. εδώ). Το έχω δει όμως και στον πλάγιου του Δ΄ στο Ωρολόγιον, στην ακολουθία του Μεσονυκτικού:

View attachment Εικόνα.jpg

Το ίδιο συνάντησα και σε παλαιότερες εκδόσεις όπως του 1900 και του 1851.
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
http://analogion.com/forum/showthread.php?p=12157#post12157
Νά ποῦμε δέ ὅτι τό τροπάριον "Μνήσθητι, Κύριε, ὡς ἀγαθὸς τῶν δούλων σου, καὶ ὅσα ἐν βίῳ ἥμαρτον, συγχώρησον· οὐδεὶς γὰρ ἀναμάρτητος, εἰμὴ σὺ ὁ δυνάμενος, καὶ τοῖς μεταστᾶσι δοῦναι τήν ἀνάπαυσιν" εἶναι τροπάριον τοῦ καθ᾿ ἡμέραν Μεσονυκτικοῦ καί τοῦ Σαββάτου (Ὡρολόγιον).
 
Στο ωρόλογιον Βενετίας του 1563, ο ήχος του τροπαρίου επιγράφεται βˊκαι στην ακολουθία του καθ' ημέραν μεσονυκτικού. Στις μεταγενέστερες εκδόσεις, πιθανόν ο ήχος να τυπώθηκε λανθασμένα πλ. Δˊ εξ επιρροής των λοιπών τριών τροπαρίων που έπονται, τα οποία ψάλλονται σε ήχο πλ. δˊ.
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος


«Ἦχος β'. Μνήσθητι Κύριε ὡς ἀγαθὸς τῶν δούλων σου...»

(Ὅσο ἀφορᾶ τὰ ὡρολόγια: χφ. Βατοπεδίου 1248 ὡρολόγιον ι'-ια' αἰ. φ. 26v, Ὡρολόγιον ἐκδ. 1563 καὶ 1584).
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Καί τί; Θά τό ἀλλάξουμε ὅπως τό ψάλλουμε;
Νά βάλετε καί μαρτυρίες μουσικῶν κειμένων.

Πάντως ἔχει παγιωθεῖ ἔτσι να ψάλλεται μετά την είσοδο της λειτουργίας όταν υπάρχει μνημόσυνο.


 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος


Σὲ ἦχο β' τὸ ἔχει τονισμένο καὶ ὁ Ἀπ. Παπαχρήστου στὸ Νέον Εἱρμολόγιον σ. 442 γιὰ τὰ Σάββατα, ὁμοίως στὸ Ὀκτάηχον Ἑβδομαδάριον καὶ τὴ Μουσικὴ Παρακλητική.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Το άλλο περίεργο είναι ότι στην ψαλμώδηση του εν λόγω ύμνου η κατάληξη απ' ότι ακούω γίνεται στον Βου και με μελωδική κίνηση Δ΄ ήχου και όχι στον Δι του Β΄. Δεν ξέρω εάν έτσι ψάλλεται παντού...
 

Attachments

  • document.pdf
    51.5 KB · Views: 134
Last edited:

Klaus Vlastos

Infant Member
Αν έχει κάποιος το
Μνήσθητι Κύριε ως αγαθός..
σε μουσικό και σε ήχο πλ. Δ', θα μπορούσε να το ανεβάσει; Ευχαριστώ.
 
Last edited:

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Αποκλείεται ένας ύμνος να υπάρχει σε δύο ήχους ταυτόχρονα; Συμβαίνει ήδη στο ειρμολογιο, γιατί όχι και αλλού;

Επιπλέον, οι δύο περιπτώσεις έχουν διαφορετική χρήση.
 

Klaus Vlastos

Infant Member
Από έκδοση Αποστολικής Διακονίας.
Αν είναι τυπογραφικό το λάθος να το διορθώσω.
Ευχαριστώ.
IMG_20211119_191941.jpg
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Αν έχει κάποιος το Μνήσθητι Κύριε ως αγαθός..
σε μουσικό και σε ήχο πλ. Δ', θα μπορούσε να το ανεβάσει; Ευχαριστώ.
Ἀπό Λειτουργία Καραμάνη. Σαφῶς θά ὑπάρχει καί σέ ἄλλων Λειτουργίες.

ΚΑΡΑΜΑΝΗ-ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΝΗΣΘΗΤΙ_Σελίδα_1.jpg
ΚΑΡΑΜΑΝΗ-ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΝΗΣΘΗΤΙ_Σελίδα_2.jpg
 

Attachments

  • ΚΑΡΑΜΑΝΗ-ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΝΗΣΘΗΤΙ.pdf
    258.6 KB · Views: 49
Last edited:

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
«Ἦχος β’. Μνήσθητι Κύριε ὡς ἀγαθὸς τῶν δούλων σου καὶ εἴ τι ἐν κόσμῳ ἥμαρτον συγχώρησον, οὐδεὶς γὰρ ἀναμάρτητος, εἰ μὴ σὺ ὁ δυνάμενος καὶ τοῖς μεταστᾶσιν δοῦναι τὴν ἀνάπαυσιν»

(χφ. Σινὰ 734 τριῴδιο ι’ αἰ. φ. 11r, χφφ. παρακλητικὲς Σινὰ 781 ι’-ια’ αἰ. φ. 81r, Σινὰ 778 ια’ αἰ. φ. 14r, Σινὰ 780 ια’ αἰ. φφ. 9v-10r, Σινὰ 792 ια’ αἰ. φ. 43r).



«Ἦχος β’. Μνήσθητι Κύριε ὡς ἀγαθὸς τῶν δούλων σου καὶ ὅσα ἐν κόσμῳ ἥμαρτον συγχώρησον, οὐδεὶς γὰρ ἀναμάρτητος, εἰ μὴ σὺ ὁ δυνάμενος καὶ τοῖς μεταστᾶσιν δοῦναι τὴν ἀνάπαυσιν»

(χφφ. παρακλητικὲς Σινὰ 779 ι’ αἰ. φ. 31v, Σινὰ 790 ια’ αἰ. φ. 30r, Σινὰ 799 ια’-ιβ’ αἰ. φ. 8v).



«Ἦχος β’. Μνήσθητι Κύριε ὡς ἀγαθὸς τῶν δούλων σου καὶ ὅσα ἐν βίῳ ἥμαρτον συγχώρησον, οὐδεὶς γὰρ ἀναμάρτητος, εἰ μὴ σὺ ὁ δυνάμενος καὶ τοῖς μεταστᾶσιν δοῦναι τὴν ἀνάπαυσιν»

(χφφ. Βατοπαιδίου 1248 ὡρολόγιον τοῦ ἔτους 1077 φ. 26v, Μ. Λαύρας Δ-45 παρακλητικὴ ια’-ιβ’ αἰ. φ. 348v).



«Ἦχος β’. Μνήσθητι Κύριε ὡς ἀγαθὸς τῶν δούλων σου καὶ εἴ τι ἐν βίῳ ἥμαρτον συγχώρησον, οὐδεὶς γὰρ ἀναμάρτητος, εἰ μὴ σὺ ὁ δυνάμενος καὶ τοῖς μεταστᾶσιν δοῦναι τὴν ἀνάπαυσιν»

(χφ. Barb. gr. 593 παρακλητικὴ ια’-ιβ’ αἰ. φ. 32r).



«Ὅμοιον.

Σύγγνωθι Κύριε ἐκ τῶν πταισμάτων τοῖς δούλοις σου, καὶ εἴ τι ὡς ἄνθρωποι ὤφλησαν συγχώρησον, οὐδεὶς γὰρ πάντῃ ἄμωμος, εἰ μὴ σὺ ὁ δυνάμενος, καὶ τοῖς μεταστᾶσι δοῦναι τὴν ἀνάπαυσιν»

(χφ. Σινὰ 734 τριῴδιο ι’ αἰ. φ. 11r).
 
Top