Ο «Άμωμος»

#21
Και η τρίτη στάση της αμώμου για να έχουμε πλήρη εικόνα , αφού κάναμε την αρχή και ανεβάσαμε και την β .

Αφιερώνεται στον λίαν αγαπητό και εκλεκτό συνάδελφο Ευστάθιο Μακρή .



Υ.Γ.(τι μαλαγάνα είμαι , για να τον προλάβω να μην γράψει τίποτα )
(αλλά από την άλλη , μακάβρια αφιέρωση βρήκα να κάνω . Την άμωμο ;
Τέλος πάντων,επιφυλάσσομαι ... )
 

Attachments

E

emakris

Guest
#22
Άκουσα το ηχητικό, μελέτησα και το μουσικό κείμενο και εγώ προσωπικά πήρα κατά την γνώμη μου τις αρκετές σωστές απαντήσεις σε απορίες που είχα για την σωστή απόδοση των μελών αυτών.
Στην 2η στάση.
1.Μπορεί να αρχίζω από τον Πα του πλ. α΄με διαστήματα διατονικά πλ. α΄ , όμως τα διαστήματα ψάλλω πάνω από τον Δι είναι σε Αγια, επίσης και η κατάληξη που κάνω στον Δι είναι Αγια με την σχετική δίεση στον γα.
Έτσι νομίζω πως η μόνη διαφορά είναι πως ξεκινά ως Αγια εκ του Δι και όχι εκ του Πα ως πλ. α.
2. Στην 3η στάση σε και στο κάτω 4χορδο νη-γα ψάλλω με κλιτό στον Γα ως Δι όταν Δεσπόζων είναι ο Γα, ενώ όταν ψάλλω το μέλος το οποίο ανεβαίνει μέχρι τον ζω, τότε ψάλλω πλ.δ. κατά 3φωνία.
Σας ευχαριστώ πολύ όλους Σας για τις πιό πάνω πολύτιμες πληροφορίες Σας.
Αγαπητέ μου, μη συγχέετε τις έλξεις με τις αλλαγές ήχων! Τότε και η κατάληξη του "Χριστός ανέστη" είναι σε Άγια! Δεν πάει έτσι όμως. Εκτός εάν εννοείτε τους αρχαίους φθόγγους της παραλλαγής (δηλ. ονομάζετε Άγια τον Δι). Αλλοιώς είναι λανθασμένος τρόπος σκέψης. Δηλ. από τον Δι και πάνω δεν είναι διατονικά διαστήματα στον Άγια; Και όταν το μέλος περιστρέφεται περί τον Γα στον πλ. δ΄ κατά τριφωνίαν, τότε γίνεται... κλιτόν;
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#25
Και η τρίτη στάση της αμώμου για να έχουμε πλήρη εικόνα , αφού κάναμε την αρχή και ανεβάσαμε και την β .

Αφιερώνεται στον λίαν αγαπητό και εκλεκτό συνάδελφο Ευστάθιο Μακρή .



Υ.Γ.(τι μαλαγάνα είμαι , για να τον προλάβω να μην γράψει τίποτα )
(αλλά από την άλλη , μακάβρια αφιέρωση βρήκα να κάνω . Την άμωμο ;
Τέλος πάντων,επιφυλάσσομαι ... )

Βάλε και την Α΄ Στάση, με τα υπόλοιπα αν γίνεται...κ μην επιφυλάσσεσαι..

Δ.
 
#26
Βάλε και την Α΄ Στάση, με τα υπόλοιπα αν γίνεται...κ μην επιφυλάσσεσαι..

Δ.
Α! θέλεις και εσύ μακάβρια αφιέρωση ;

Αν και η ενότητα είναι των ηχογραφήσεων , το ανεβάζω και ας τα τακτοποιήσουν ανάλογα οι συντονιστές
 

Attachments

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#27
Α! θέλεις και εσύ μακάβρια αφιέρωση ;

Αν και η ενότητα είναι των ηχογραφήσεων , το ανεβάζω και ας τα τακτοποιήσουν ανάλογα οι συντονιστές
Ευχαριστώ πολύ! Βάλε και τα ιδιόμελα, με τα υπόλοιπα να ολοκληρωθεί το καλό όμως...

Δ.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#29
και τα τροπάρια
Ευχαριστίες, αλλά πού είναι τα Μετά πνευμάτων, Αιωνία η μνήμη, Μετά των Αγίων, Δεύτε τελευταίον...-και το είπε τόσο ωραία και το ακολουθούν ιδιόμελο στην εξόδιο του Άρχ. Θρ. Στανίτσα...

Δ.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#32
Αν και το θέμα είναι ηχογραφήσεις του Αμώμου και μάλιστα της εξοδίου Ακολουθίας έχω κάποιους προβληματισμούς:
Ο Άμωμος των Κυριακών (εννοώ προ των Αναστασίμων Ευλογηταρίων) πως ψάλλεται; έχουμε δείγματα από τρόπο ψαλμωδίας του; ή απλά στιχολογείται; και τί είναι αυτή η στιχολογία τελικά; υποδηλώνει και μέλος; κι αυτή η "επιτομή" των στίχων (της εξοδίου ακολουθίας) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ακολουθία των Κυριακών;
 
Last edited:
#33
Ο Γεώργιος Μιχαλάκης μου έστειλε ηχογράφηση από τον Ι. Ν. Τιμίου Προδρόμου Νεαπόλεως Θεσ/νίκης. Τον "Άμωμο" ψάλλει ο Δημήτριος Κακανάς. Εντύπωση μου έκανε οτι τη Β' και Γ' στάση του Αμώμου την ψάλλει σε ένα είδος Τετάρτου Παπαδικού Άγια ήχου (μάλιστα κάνει και απήχημα Άγια! στη Β' στάση).

[http://www.analogion.com/Amwmos-B-Agia-PanagiwtisGounas-INTimiouProdromouNeapolis-Aug2008.mp3, 5.5 Μb]

Ο Γεώργιος με πληροφόρησε οτι ο Στυλιανός Τσολακίδης (κανονάρχος του Ι. Ναυπλιώτη) έλεγε τη Β' στάση σε Πλ. Α' και όχι σε ΄Αγια.

Η αλήθεια είναι πως στον παλαιό άμωμο του Χρυσάφη η Β' στάση είναι σε πλ. Α'!
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#35
Υπάρχουν ηχογραφήσεις από το Αγ. Όρος;
Καμμία σχέση μέ τήν ὑπό τοῦ ΤΜΕ ὁρισθεῖσα νεκρώσιμον ἀκολουθίαν καί μέ τήν καθιέρωση τῶν τριῶν στάσεων ἀπό ἐκλογή στίχων τοῦ 118 ψαλμοῦ (Ἀμώμου). Ἐκεῖ στιχολογεῖται σέ δύο στάσεις καί ψάλλεται ὁ τελευταῖος στῖχος ἐκ τρίτου (πρβλ. ἐδῶ). Αὐτό προβλέπεται ὑπό τοῦ ΤΜΕ γιά τά Ψυχοσάββατα (ἄν καί δέν τηρεῖται στίς ἐνορίες). Δές ἐδῶ
2. Ὅταν τό τυπικό ἀναφέρεται στίς δύο στάσεις τοῦ Ἀμώμου, πρόκειται περί ψαλτηρίου ἀναγινωσκομένου, καί δέν ἔχει καμμία σχέση μέ τίς διαμορφωθεῖσες (τρεῖς) στάσεις στήν ἀκολουθία τῆς κηδείας

 

Shota

Παλαιό Μέλος
#36
Καμμία σχέση μέ τήν ὑπό τοῦ ΤΜΕ ὁρισθεῖσα νεκρώσιμον ἀκολουθίαν καί μέ τήν καθιέρωση τῶν τριῶν στάσεων ἀπό ἐκλογή στίχων τοῦ 118 ψαλμοῦ (Ἀμώμου). Ἐκεῖ στιχολογεῖται σέ δύο στάσεις καί ψάλλεται ὁ τελευταῖος στῖχος ἐκ τρίτου (πρβλ. ἐδῶ). Αὐτό προβλέπεται ὑπό τοῦ ΤΜΕ γιά τά Ψυχοσάββατα (ἄν καί δέν τηρεῖται στίς ἐνορίες). Δές ἐδῶ
Το Ευχολόγιο (για την μοναχική ακολουθία μιλάω) ορίζει αλλαγή του ήχου από τον στίχο "Ἐπίβλεψον ἐπ' ἐμέ" (αντιστοιχεί με την γ' στάση). Σε ποιο ήχο λέγεται το αρχικό μέρος δεν το ξεκαθαρίζει.
 

Attachments

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#37
Το Ευχολόγιο (για την μοναχική ακολουθία μιλάω) ορίζει αλλαγή του ήχου από τον στίχο "Ἐπίβλεψον ἐπ' ἐμέ" (αντιστοιχεί με την γ' στάση). Σε ποιο ήχο λέγεται το αρχικό μέρος δεν το ξεκαθαρίζει.
Ναί, ὁρίζει γ΄ ἦχο. Ἀλλά αὐτό δέν τηρεῖται. Ὅλα ψάλλονται συνεχόμενα καί ἀπό τήν α΄ στάση σέ πλ. α΄ ἐκ τοῦ Κε, ὅπως τά σύντομα εὐλογητάρια, ὅπως εἶπα στόν κ. Νέγρη (καί ἀνέβασε νέο ἀρχεῖο –ἐκεῖ πού παρέπεμψα–) καί ὅπως γράφει ὁ π. Κων. Παπαγιάννης στό ΣΤ (σελ. 109 ὑποσημ. 170) καί διαφαίνεται καί στό Ὡρολόγιον.


 
Top