''Ουράνιο'' ''ΤΕΡΙΡΕΜ'' Ψάλλει ο πρωτοψάλτης Ευγένιος Χαρδαβέλλας

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Εύγε συνάδελφε, ακολουθείται πάντα πιστά τις συμβουλές του σοφωτάτου Διδασκάλου κ. Αηδόνη προς επίρρωσιν των μουσικών και ψαλτικών προβληματισμών σας.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Εύγε συνάδελφε, ακολουθείται πάντα πιστά τις συμβουλές του σοφωτάτου Διδασκάλου κ. Αηδόνη προς επίρρωσιν των μουσικών και ψαλτικών προβληματισμών σας.
Νομίζω ότι αυτό που μετράει, συνάδελφε, είναι πάντα να "φιλοκαλούμε μετ' ευτελείας", τι λέτε; (πού και πού βέβαια παίζει και η συνέχεια...)
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Από τα ψαλλόμενα υπό του κ. Χαρδαβέλλα άκουσα μόνον το απολυτίκιον "Εν Ιορδάνη" και ολίγον από το αποστολικό ανάγνωσμα. Δεδομένης και της αυστηρά ωδειακής μουσικής παιδείας που έχω λάβει δεν μου άρεσαν. Το "Εν Ιορδάνη" είχε άκουσμα (για μένα πάντα) μακαμοειδές και το αποστολικό ανάγνωσμα εξετελείτο κατά τρόπον "αλλότριον". Η άποψή μου ήταν και παραμένει αυτή της απλουστάτης μελωδικής αναγνώσεως του Αποστόλου (φανταστείτε τον απ. Παύλο να κηρύττει "τραγουδώντας").

Ωστόσο, για να είμαι δίκαιος, να αναφέρω δύο θετικά: α) η φωνητική ικανότητα του κ. Χαρδαβέλλα είναι αξιοθαύμαστη και β) στο απολυτίκον των Θεοφανείων ΔΕΝ ΠΑΡΑΤΟΝΙΖΕΙ στη φράση "του λόγου το ασφαλές".
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
''Φανερών σεαυτόν'' ''Εν Ιορδάνη''
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Ευγένιος Χαρδαβέλλας

Λυπάμαι αλλά αυτό που άκουσα σήμερα δεν θέλω να το ξανακούσω:confused:
Μου θύμισε κάποια παλιά βιντεοταινία με το αείμνηστο Σ.Μουστάκα κ τα βιολιά στον ναό...

Φανερών:
Προφανώς δεν πρέπει να κοιτά μουσικό κείμενο (αν υπάρχει) γιατί τόσο γρήγορα που αλλάζει τα πλήκτρα στον ισοκράτη μπερδεύτηκα...
αλλά παραδέχομαι λόγω της ενασχόλησης του Κ.Χαρδαβέλλα με το πιάνο "φωτιά παίρνει" ο ισοκράτης.
Εν Ιορδάνη:
Δυστυχώς δεν ψάλλεται έτσι.
Απόστολος:
Για τα πανηγύρια σε χωριό που εντυπωσιάζονται οι κάτοικοί του με το echo:D

Λυπηθείτε μας κύριε Χαρδαβέλλα κ φτιάξτε μια προσωπική σελίδα αναρτήστε τις ηχογραφήσεις σας,βάλτε κ τις φωτογραφίες σας κ μη μας ταλαιπωρείτε!
 

N/A

Μέλος
Λυπάμαι αλλά αυτό που άκουσα σήμερα δεν θέλω να το ξανακούσω:confused:
Μου θύμισε κάποια παλιά βιντεοταινία με το αείμνηστο Σ.Μουστάκα κ τα βιολιά στον ναό...

Φανερών:
Προφανώς δεν πρέπει να κοιτά μουσικό κείμενο (αν υπάρχει) γιατί τόσο γρήγορα που αλλάζει τα πλήκτρα στον ισοκράτη μπερδεύτηκα...
αλλά παραδέχομαι λόγω της ενασχόλησης του Κ.Χαρδαβέλλα με το πιάνο "φωτιά παίρνει" ο ισοκράτης.
Εν Ιορδάνη:
Δυστυχώς δεν ψάλλεται έτσι.
Απόστολος:
Για τα πανηγύρια σε χωριό που εντυπωσιάζονται οι κάτοικοί του με το echo:D

Λυπηθείτε μας κύριε Χαρδαβέλλα κ φτιάξτε μια προσωπική σελίδα αναρτήστε τις ηχογραφήσεις σας,βάλτε κ τις φωτογραφίες σας κ μη μας ταλαιπωρείτε!
Και ξανά πάλη από την αρχή το ίδιο τροπάριο. Θα μπορούσατε να μην τα ακούσετε καθόλου τα κομμάτια που προσαρτήθηκαν τη στιγμή που γνωρίζετε τον τρόπο που ψέλνει έτσι ώστε να μην χρειαστεί να γράψετε αυτό το υπέροχο σχόλιο που σίγουρα θα ωφελήσει κατά τη προσωπική σας γνώμη.
 
Last edited:

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Ηρεμία συνάδελφοι. Μήπως πρόκειται ποτέ να ψάλλει ο Χαρδαβέλλας Ευγένιος (παραδοσιακά); Και το πιο κακόγουστο σχόλιο να γίνει θα αλλάξει κάτι; Συνεπώς, μην ταράζεσθε. Δεν υπάρχει λόγος. Άλλωστε, όπως γράφει κάπου και ο κ. Συμεών, δεν υποχρεώνεται κανείς να τον ακούσει με το ζόρι... Καλό βράδυ σε όλους και καλή δύναμη αύριο στα αναλόγιά σας. Α.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
''Φανερών σεαυτόν'' ''Εν Ιορδάνη''
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Ευγένιος Χαρδαβέλλας

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=98154&postcount=30

Το ίδιο φυσικά (πρέπει να) ισχύει και εδώ και παντού αλλά... Το θέμα βέβαια είναι αν σκεφτόμαστε αυτόν που θα θελήσει να βρει αποσπάσπαμα από τον συγκεκριμένο ψάλτη ή αν απλά ανεβάζουμε σκόρπια εδώ κι εκεί ότι έχει ο σκληρός δίσκος. Κατά την γνώμη μου στο θέμα της οργάνωσης του υλικού και μόνο (εφόσον το παρών φαινόμενο γίνεται εκούσια) πρέπει να επέμβει η ομάδα των συντονιστών. Στο θέμα της αισθητικής ο καθένας μπορεί ελεύθερα να παίρνει θέση, αλλά όταν για να βρει κανείς το "Φανερόν σεαυτόν" πρέπει να μπει στο θέμα του "ουράνιου τερριρέμ" πιστεύω ότι το πράγμα αλλάζει.
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
Λυπάμαι αλλά αυτό που άκουσα σήμερα δεν θέλω να το ξανακούσω:confused:
Μου θύμισε κάποια παλιά βιντεοταινία με το αείμνηστο Σ.Μουστάκα κ τα βιολιά στον ναό...

Φανερών:
Προφανώς δεν πρέπει να κοιτά μουσικό κείμενο (αν υπάρχει) γιατί τόσο γρήγορα που αλλάζει τα πλήκτρα στον ισοκράτη μπερδεύτηκα...
αλλά παραδέχομαι λόγω της ενασχόλησης του Κ.Χαρδαβέλλα με το πιάνο "φωτιά παίρνει" ο ισοκράτης.
Εν Ιορδάνη:
Δυστυχώς δεν ψάλλεται έτσι.
Απόστολος:
Για τα πανηγύρια σε χωριό που εντυπωσιάζονται οι κάτοικοί του με το echo:D

Λυπηθείτε μας κύριε Χαρδαβέλλα κ φτιάξτε μια προσωπική σελίδα αναρτήστε τις ηχογραφήσεις σας,βάλτε κ τις φωτογραφίες σας κ μη μας ταλαιπωρείτε!
:D:D:D:D:D
 
Last edited:

Παπαδόπουλος Δαυίδ

Μπαντιλίκι,στον άνω πά.
''Φανερών σεαυτόν'' ''Εν Ιορδάνη''
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Ευγένιος Χαρδαβέλλας
εαν ημουν ο χαρδαβελας θα σε κυνηγουσα....φτανει επιτελους τον εχεις ξεφτιλισει τον ανθρωπο[αραγε ειναι εις γνωση του?]....
 

filomousos

Παλαιό Μέλος
Απλή υπενθύμιση της εδώ(εις το Υ.Γ.) πρότασης του κ.Συντονιστή το εν λόγω κράτημα ''να μεταφερθεί στην ενότητα της εξωτερικής μουσικής ''.

Και γιατί όχι να διενεργηθεί και σχετική δημοσκόπηση.

Ευχαριστώ
 

ypsifonix

Ντερέκης Απόστολος
''Ουράνιο'' ''ΤΕΡΙΡΕΜ'' Ψάλλει ο πρωτοψάλτης Ευγένιος Χαρδαβέλλας

Με συγχωρείς φίλτατε αλλά αυτό που ανέβασες δεν είναι ψαλμωδία, η συγχορδία ισοκράτου και ψάλτου μου θυμίζει μουσικές υποκρούσεις ελληνικών ταινιών , παρά ψάλσιμο.
 
Χωρίς πρόθεση ειρωνείας αλλά καθαρής παράθεσης της γνώμης μου, θα ήθελα να πώ ότι οι ηχογραφήσεις του κατά τ'άλλα καλλιφωνοτάτου κ. Ευγενίου μας βοηθούν να εκτιμήσουμε την πραγματική "βυζαντινή" μουσική, όταν σε σύγκριση με αυτές ακούσουμε τούς πατριαρχικούς ψάλτας.
Πόσο μακριά είμαστε σήμερα από την παραδοσή μας!
Πού είσαι βρέ Άρχοντα Πρίγγο! Πού ακόμα και στην επιθανάτια κλίνη σου φώναζες ότι με "τραγουδάκια" ο κόσμος δέν μπορεί να προσευχηθεί!
Αιωνία σου η μνήμη!

small_%CE%A0%CE%A1%CE%99%CE%93%CE%93%CE%9F%CE%A3.jpg.jpg
 
ευχαριστούμε για το άκουσμα, γιατί εγώ πραγματικά πρώτη φορά άκουσα τον κ Χαρδαβέλα. Όσο και καλή φωνή να έχει και προσόντα, αυτό που ανεβάσατε δεν έχει καμιά σχέση με βυζαντινή εκκλησιαστική μελωδία. ας αφήσουμε το ύφος, γιατί δεν φαίνεται να καταλαβαίνει ότι βρίσκεται σε Ναό!!!!
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
ευχαριστούμε για το άκουσμα, γιατί εγώ πραγματικά πρώτη φορά άκουσα τον κ Χαρδαβέλα. Όσο και καλή φωνή να έχει και προσόντα, αυτό που ανεβάσατε δεν έχει καμιά σχέση με βυζαντινή εκκλησιαστική μελωδία. ας αφήσουμε το ύφος, γιατί δεν φαίνεται να καταλαβαίνει ότι βρίσκεται σε Ναό!!!!
http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=39346&d=1294686173Για ακούστε και ένα τεριρέμ από τον Μέγιστο Εμμανουήλ Χατζημάρκο…..
 

Attachments

  • imagesCAM2T7W4.jpg
    6.3 KB · Views: 97
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Το μνμ #5 του κ. Γιωργου Μ. με καλυψε πληρως. Οπωσδηποτε ορισμενες μουσικες θεσεις της συγκεκριμενης συνθεσεις αλλα και το υφος που αποκτα λογω αυτων των θεσεων ξεφευγουν απο τα πλαισια της Β. μουσικης. Απο'κει και περα περα πιστευω πως θα μπορουσε -με καποιες μικρες ισως ''διορθωσεις'' οπως η ελλειψη δευτερης φωνης- να αποτελεσει ιδανικο συναυλιακο κομματι που θα εδειχνε προς τα εξω τη δυναμικη αυτης της πατρωας μας μουσικης. Εχει καποιες πολυ ομορφες μουσικες θεσεις που προσωπικα με αναπαυουν οπως το σημειο 4:00-4:35 το οποιο εχω ξεχωρισει. Αλλα και ολο το κομματι απο πλευρας συνθεσης το θεωρω πολυ ομορφο και δεν συμμεριζομαι ουτε τα λεγομενα καποιων περι απαραδεκτης μελοποιιας (ασχετα απο το υφος) και πολυ περισσοτερο ο ''κορωνιστικος'' τροπος με τον οποιο εκφραζονται τετοιες αποψεις.
Δεν μπορω να καταλαβω την αδυναμια καποιων να εκφραστουν χωρις ειρωνια και προκλητικο τροπο. Δεν καταλαβαινετε πως ετσι δεν οικοδομειται τιποτα παρα μονο προκαλειται βαβουρα χωρις κανενα οφελος. Αν ο φιλος Jinxsalonica υπερβαλλει σε καποια σημεια στο χερι των υπολοιπων ειναι να του δωσουμε να καταλαβει το λαθος του με ηρεμια και διαθεση να βοηθησουμε τοσο αυτον οπως και οποιονδηποτε αλλον απο εμας κανει καποιο λαθος κατα τη συμμετοχη του στο φορουμ. Συγχωρεστε με αλλα δεν μπορουμε απο τη μια να λεμε σε διαφορα αλλα θεματα ''εγω ο ελαχιστος που δεν ξερω τιποτα... δεν κρινω κανεναν'' και τετοιες αλλες ηθικιστικες ανευ αντικρισματος κουβεντες και την ιδια στιγμη οταν ακουσουμε κατι που δεν μας αρεσει να βγαζουμε αλλαζονια και συμπεριφορα ανωτατου δικαστου. Ειλικρινα καποια πραγματα δεν συμβιαβαζονται.
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=39346&d=1294686173Για ακούστε και ένα τεριρέμ από τον Μέγιστο Εμμανουήλ Χατζημάρκο…..

Φιλε μου θα πρεπει να ξεδιαλυνεις καποια πραγματα ως προς τη Β.Μουσικη πριν συγκρινεις τον Μεγιστο Μανωλη Χατζημαρκο με τον κ. Χαρδαβελλα υπονοωντας πως το αυτο υφος ειχε και ο Χατζημαρκος στα κρατηματα. Στο λεω με καθε καλη διαθεση διοτι το κολλημα δεν βοηθησε ποτε κανεναν.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Έκαστος στο είδος του και ο Χατζημάρκος στα κρατήματα.:D
Ήταν άπαιχτος.
Ευχαριστούμε.
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
Φιλε μου θα πρεπει να ξεδιαλυνεις καποια πραγματα ως προς τη Β.Μουσικη πριν συγκρινεις τον Μεγιστο Μανωλη Χατζημαρκο με τον κ. Χαρδαβελλα υπονοωντας πως το αυτο υφος ειχε και ο Χατζημαρκος στα κρατηματα. Στο λεω με καθε καλη διαθεση διοτι το κολλημα δεν βοηθησε ποτε κανεναν.
Δεν συγκρίνω……. Απλώς με τον γνώμονα που κρίνουν αρκετοί εδώ μέσα ας μας πούν αν αυτό είναι βυζαντινή μουσική……
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Δεν συγκρίνω……. Απλώς με τον γνώμονα που κρίνουν αρκετοί εδώ μέσα ας μας πούν αν αυτό είναι βυζαντινή μουσική……

εννοείται και είναι βυζαντινή μουσική!
δηλαδή, θεωρείτε το ύφος παρόμοιο με του κ. Χαρδαβέλλα?

Κατ' αρχάς πρόκειται για μία απ τις καλύτερες συνθέσεις του Πέτρου Πελοποννησίου, ίσως από τα καλύτερα κρατήματα που υπάρχουν γενικά...
 
Top