Οικονομικά θέματα χορωδιών

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
υπάρχουν άλλες χορωδίες ή σύλλογοι ψαλτών που να είναι αναγνωρισμένα νομικά πρόσωπα με ό,τι αυτό συνεπάγεται;
πιστεύω θα έχει ενδιαφέρον να το μάθουμε...:rolleyes:

Το «Ηδύμελον» , για το οποίο ξέρω, είναι. Για την ακριβή μορφή επιφυλάσσομαι.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος

Τι ωραία κατσίκα έχει ο γείτονας!
Η δική μου είναι άρρωστη και ετοιμαθάνατη
........................................................
Να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα!

(από διδακτικό ανέκδοτο του μακαριστού αρχιεπισκόπου μας κυρού Χριστοδούλου

για να δείξει την ΚΑΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ).

ΥΓ Προφανώς κάτι τέτοια είχε στο μυαλό του.


Δέν ἔχω κατσίκα.:( Δηλ. δέν συμμετέχω σέ χορωδίες ἐκτός ναοῦ ἐδῶ καί 20 χρόνια, ἀν αὐτό ἐννοεῖτε.
Δέν μου κάνει λοιπόν οὔτε κρύο οὔτε ζέστη.
Μιάς καί γράφετε περί ποιότητος χαρακτῆρος,
Ἴδιον τοῦ Ἕλληνα εἶναι νά δυσανασχετεῖ ὅταν ἀναφερόμαστε σέ οἰκονομικά θέματα.
Γιατί; Πρός τί αὐτή ἡ ἀποστροφή πρός τή διαύγεια;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Κάποτε με τους συναδέλφους μου θεωρούσαμε ότι πρέπει κανείς να έχει φίλο υπουργό και απαξιώναμε με καφενειακούς αφορισμούς όποιον ερευνητή στο χώρο μας (Πληροφορική) έχαιρε καλύτερης αντιμετώπισης. Κάποια στιγμή σοβαρευτήκαμε, μελετήσαμε τι παραπάνω κάνουν οι άλλοι από μας και στρωθήκαμε να δουλέψουμε για να καταθέσουμε και εμείς σοβαρή πρόταση (το 2005 στη ΓΓΕΤ). Πήραμε εύκολα 50.000 (τι σύμπτωση!!!) για ταξίδια, εξοπλισμό και αμοιβές, παρά τα ασαφή υποκειμενικά κριτήρια αξιολόγησης (αξιολόγηση από ερευνητές σχετικά με το διεθνές αντίκτυπο της πρότασής μας). Δεν καθίσαμε με σταυρωμένα χέρια να περιμένουμε τα λεφτά να πέσουν από τον ουρανό. Εργαστήκαμε, παράγαμε έργο με διεθνή απήχηση και αποδείξαμε ότι αξίζουμε την επιχορήγηση.

Μὲ ἀρέσουν τὰ γραπτά σας. Σὲ ποιὰ χώρα εἴπατε πὼς ζεῖτε;

Δε γνωρίζω αν η ΕΛΒΥΧ έχει πάρει κάποια επιχορήγηση πέραν των εξόδων των συναυλιών. Αν όμως όντως έχει πάρει, αντί να την κατακρίνετε, καθίστε και μελετήστε τι διαφορετικό κάνει για να έχει τέτοια διεθνή απήχηση και εργαστείτε για να αποδείξετε ότι αξίζετε και εσείς επιχορήγηση.

Μάλιστα, ἐνδιαφέρουσα παρότρυνση. Θὰ μελετηθεῖ φαντάζομαι ἀπὸ τὶς ἄλλες χορωδίες, ὥστε νὰ καταφέρουν τὰ ὑψηλότατα κριτήρια ἀξιολόγησης τῶν ἐπιχορηγήσεων καὶ νὰ προσεγγίσουν παρόμοια ποσά -ὅσα εἶναι γνωστὰ ἀπὸ ἀρχῆς τῆς Διαύγειας, θὰ τὰ βροῦμε ὥστε νὰ γνωρίζουν ὅλοι οἱ συνάδελφοι σὲ τὶ ἐπίπεδο μπορεῖ νὰ φθάσει τυχὸν οἰκονομικὴ κρατικὴ ἐνίσχυση, ἄν τὴν ἐπιδιώξουν. Εἶμαι βεβαιότατος, 100% πὼς θὰ τὴν λάβουν μὲ προσπάθεια ἀνάλογη τῆς ΕΛΒΥΧ.

Τόσα χρόνια κοπιάζουν οἱ ἄνθρωποι ἀμισθί, κατάφεραν μιὰ ἐπιδοτησούλα τὸ 2011 γιὰ λειτουργικὲς δαπάνες καὶ ἐκδηλώσεις. Δὲν χάθηκε κι ὁ κόσμος, λεφτὰ ὑπάρχουν ...
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
Ας σημειώσω κι εγώ μερικά.....

Ἡ χορωδία ἰδρύθηκε τὸ 1977 ἀπὸ τὸν χοράρχη της ΘΕΟΔΩΡΟ ΒΑΣΙΛΙΚΟ,......
Πενῆντα χρόνια διαδίδει καὶ προβάλει τὴν Βυζαντινὴ μουσικὴ τέχνη εἴτε ὡς σολὶστ, εἴτε ὡς χοράρχης μὲ τὴν ἐξηκονταμελὴ χορωδία του καὶ εἶναι ἴσως ὁ πρῶτος σύγχρονος Ἕλλην πρωτοψάλτης ποὺ παρουσίασε γιὰ πρώτη φορὰ τὴν Βυζαντινὴ μουσικὴ στὸ ἐξωτερικὸ (Εὐρώπη - Βόρεια Ἀμερική - Αὐστραλία - Ἀφρική).

Ἡ χορωδία εἶχε μονίμους καὶ ἀποκλειστικοὺς χορηγοὺς γιὰ μία δεκαετία καὶ πλέον, τὴν ΙΟΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ - καὶ ἐν συνεχείᾳ τὸ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ.........
Στὸ ἐξωτερικὸ ἔχει ἠχογραφήσει για λογαριασμὸ τῆς Γαλλικὴς φωνογραφικῆς ἐταιρίας OCORA 25 διπλᾶ ἄλμπουμ .....κυκλοφοροὺν σὲ διαφόρους Πανεπιστημιακοὺς χώρους, Εὐρώπης - Ἀμερικῆς - Αὐστραλίας, σὲ μεγάλα Μουσεῖα ἀνὰ τὸν κόσμο, ὅπως στὸ μεγάλο Μουσεῖο τοῦ Λούβρου στὸ Παρίσι, καθὼς καὶ σὲ μεγάλα καταστήματα σοβαρῆς μουσικῆς....
(Από εδώ. Οι υπογραμμίσεις δικές μου)

Για να λέμε και του στραβού το δίκιο!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ἡ χορωδία εἶχε μονίμους καὶ ἀποκλειστικοὺς χορηγοὺς γιὰ μία δεκαετία καὶ πλέον, τὴν ΙΟΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ - καὶ ἐν συνεχείᾳ τὸ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ.........

Ἀποδείξεις κ. Λαοσυνάκτα, θέλουμε γραπτὲς, ἀτράνταχτες ἀποδείξεις κατὰ προτίμηση σφραγισμένες, ὑπογεγραμμένες καὶ πρωτοκολλημένες.

Μέχρι νὰ τὶς παρουσιάσετε, ἡ χορωδία προσέφερε ἀμισθί ...

Αὐτὸ τουλάχιστον ἀκούγαμε ἐδῶ καὶ χρόνια σὲ «ἄλλη» περίπτωση, ἤ ἀποδείξεις ἤ μούγκα, ἡ διασπορὰ «φημῶν» ἀπαγορεύεται.

Βέβαια ἡ ἐπίσημη θέση τοῦ Ψαλτολογίου εἶναι πλέον ἡ «πολιτικῶς ὀρθὴ», ὅπως εἴδαμε καὶ ἐδῶ ἀλλὰ καὶ σὲ ἄλλο θέμα, γι' αὐτὸ μᾶλλον θὰ πρέπει νὰ προσέχω πλέον ...

Πολιτικὴ ὀρθότης λοιπόν κύριοι συνάδελφοι ...
 
Last edited:

dimitris

Παλαιό Μέλος
Ἡ χορωδία εἶχε μονίμους καὶ ἀποκλειστικοὺς χορηγοὺς γιὰ μία δεκαετία καὶ πλέον, τὴν ΙΟΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ - καὶ ἐν συνεχείᾳ τὸ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ.........
Αὐτό μάλιστα!
Γνωρίζει τό μέλος τί παίζεται καί ἀποφασίζει.
Εἶναι διαφορετικό ἀπ τό μήν γνωρίζει τό μέλος γιά ξαφνικά κονδύλια.
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Αὐτό μάλιστα!
Γνωρίζει τό μέλος τί παίζεται καί ἀποφασίζει.
Εἶναι διαφορετικό ἀπ τό μήν γνωρίζει τό μέλος γιά ξαφνικά κονδύλια.

ενώ στην ελβυχ δε γνωρίζουν;;
ξαφνικό κονδύλι η δημοσιευμένη επιχορήγηση ύστερα από υποβολή (προφανώς) φακέλου - αίτησης;;
μην ψάχνετε να βγάλετε σε ό,τι κάνει η ελβυχ αμαρτωλές ιστορίες... έλεος.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
ενώ στην ελβυχ δε γνωρίζουν;;
ξαφνικό κονδύλι η δημοσιευμένη επιχορήγηση ύστερα από υποβολή (προφανώς) φακέλου - αίτησης;;
μην ψάχνετε να βγάλετε σε ό,τι κάνει η ελβυχ αμαρτωλές ιστορίες... έλεος.

Χαίρομαι ποὺ εἶναι γνωστὴ στὰ μέλη ἡ οἰκονομικὴ στήριξη καὶ δυνατότητα τῆς ΕΛΒΥΧ.

Μήπως τα μέλη τυχαίνει νὰ γνωρίζουν καὶ γιὰ παρελθόντα ἔτη καὶ ἄν ναὶ, ἔχουν τὴν πολὺ πάρα πολὺ εὐγενικὴ καλοσύνη νὰ μᾶς διαφωτίσουν ἄν φυσικὰ ὑπάρχει εὐλογία;
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος

Χαίρομαι ποὺ εἶναι γνωστὴ στὰ μέλη ἡ οἰκονομικὴ στήριξη καὶ δυνατότητα τῆς ΕΛΒΥΧ.

Μήπως τα μέλη τυχαίνει νὰ γνωρίζουν καὶ γιὰ παρελθόντα ἔτη καὶ ἄν ναὶ, ἔχουν τὴν πολὺ πάρα πολὺ εὐγενικὴ καλοσύνη νὰ μᾶς διαφωτίσουν ἄν φυσικὰ ὑπάρχει εὐλογία;

μας προέκυψες κ ορκωτός λογιστής;;;;;
Δομέστιχε, ξεκόλλα.
ψάξε για άλλες χορωδίες τι έκαναν κ πως επιχορηγούνται κ όχι εκεί που τηρούν βιβλία σύμφωνα με το νόμο.
 

Χαίρομαι ποὺ εἶναι γνωστὴ στὰ μέλη ἡ οἰκονομικὴ στήριξη καὶ δυνατότητα τῆς ΕΛΒΥΧ.

Μήπως τα μέλη τυχαίνει νὰ γνωρίζουν καὶ γιὰ παρελθόντα ἔτη καὶ ἄν ναὶ, ἔχουν τὴν πολὺ πάρα πολὺ εὐγενικὴ καλοσύνη νὰ μᾶς διαφωτίσουν ἄν φυσικὰ ὑπάρχει εὐλογία;

Παλιότερα λένε, αν και δεν το πιστεύω, ότι η επιχορήγηση γινόταν απ' τον μεγαλέμπορα-επίτροπο, δίπλα απ' το Αναλόγιο με χαρτάκι παραγγελιά και η επιχορήγηση σε φακελάκι (λίρες για τους άρχοντες). Τώρα την κάνει το ΥΠ.ΠΟ.
Που είναι το κακό;;;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
μας προέκυψες κ ορκωτός λογιστής;;;;;
Δομέστιχε, ξεκόλλα.
ψάξε για άλλες χορωδίες τι έκαναν κ πως επιχορηγούνται κ όχι εκεί που τηρούν βιβλία σύμφωνα με το νόμο.

Παλιότερα λένε, αν και δεν το πιστεύω, ότι η επιχορήγηση γινόταν απ' τον μεγαλέμπορα-επίτροπο, δίπλα απ' το Αναλόγιο με χαρτάκι παραγγελιά και η επιχορήγηση σε φακελάκι (λίρες για τους άρχοντες). Τώρα την κάνει το ΥΠ.ΠΟ.
Που είναι το κακό;;;

Συνάδελφοι, ἡρεμῆστε, μὴν ἐξάπτεσθε ...

ΠΟΤΕ καὶ ΠΟΥΘΕΝΑ δὲν ἔγραψα πὼς οἱ ἐπιχορηγήσεις τῆς ΕΛΒΥΧ εἶναι παράνομες, εἶμαι σίγουρος πὼς εἶναι νομιμότατες, ἔχουν δημοσιευθεῖ κατὰ νόμον, γι' αὐτὸ καὶ συζητᾶμε.

Ἐμένα μ' ἐνδιάφερε ἁπλὰ ἡ ὕπαρξή τους καὶ μόνο, ἐπειδὴ στο παρελθὸν συνάδελφοι ποὺ -χωρὶς στοιχεία τότε- τὸ εἶχαν σχολιάσει, ἀντιμετωπίσθηκαν περίπου ὡς συκοφάντες.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος

Ἀποδείξεις κ. ΛΑοσυνάκτα, θέλουμε γραπτὲς, ἀτράνταχτες ἀποδείξεις κατὰ προτίμηση σφραγισμένες, ὑπογεγραμμένες καὶ πρωτοκολλημένες.

Μέχρι νὰ τὶς παρουσιάσετε, ἡ χορωδία προσέφερε ἀμισθί ...

Αὐτὸ τουλάχιστον ἀκούγαμε ἐδῶ καὶ χρόνια σὲ «ἄλλη» περίπτωση, ἤ ἀποδείξεις ἤ μούγκα, ἡ διασπορὰ «φημῶν» ἀπαγορεύεται.

Βέβαια ἡ ἐπίσημη θέση τοῦ Ψαλτολογίου εἶναι πλέον ἡ «πολιτικῶς ὀρθὴ», ὅπως εἴδαμε καὶ ἐδῶ ἀλλὰ καὶ σὲ ἄλλο θέμα, γι' αὐτὸ μᾶλλον θὰ πρέπει νὰ προσέχω πλέον ...

Πολιτικὴ ὀρθότης λοιπόν κύριοι συνάδελφοι ...
Κοίταξε, αν θές αποδείξεις, πήγαινε μόνος σου στο ΥΠΟΙΚ και ζήτα τες, διότι εγώ δεν τις έχω. Και δεν τις έχω, διότι δεν ενδιαφέρθηκα ποτέ να μάθω από πού παίρνει λεφτά ο Βασιλικός, ο Αγγελόπουλος, οι Μαΐστορες, ο Χ, ο Ψ. Δεν έκανα ποτέ κυνήγι μαγισσών.
Κι αν νομίζεις ότι έχω συμφέροντα από την ΕΛΒΥΧ, σε πληροφορώ ότι δεν έχω κανένα, ούτε χρηματικό, ούτε οτιδήποτε. Και σε ερευνητικά προγράμματα κλπ της ΕΛΒΥΧ δεν έχω καμμία συμμετοχή και ανάμειξη.
Όποιος θέλει να μάθει για λεφτά, ας πάει να ρωτήσει, κι όποιος θέλει να πάρει λεφτά, ας πάει να τα ζητήσει. Δε μ' ενδιαφέρει.
Εγώ φταίω που μπλέχτηκα σ' αυτή την ηλίθια συζήτηση.
Κυνηγήστε τις μάγισσες μόνοι σας. Γειά σας!

[Το κ. ΛΑοσυνάκτα επίτηδες τό' γραψες ή σου ξέφυγε;]
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Κοίταξε, αν θές αποδείξεις, πήγαινε μόνος σου στο ΥΠΟΙΚ και ζήτα τες, διότι εγώ δεν τις έχω. Και δεν τις έχω, διότι δεν ενδιαφέρθηκα ποτέ να μάθω από πού παίρνει λεφτά ο Βασιλικός, ο Αγγελόπουλος, οι Μαΐστορες, ο Χ, ο Ψ. Δεν έκανα ποτέ κυνήγι μαγισσών.
Κι αν νομίζεις ότι έχω συμφέροντα από την ΕΛΒΥΧ, σε πληροφορώ ότι δεν έχω κανένα, ούτε χρηματικό, ούτε οτιδήποτε. Και σε ερευνητικά προγράμματα κλπ της ΕΛΒΥΧ δεν έχω καμμία συμμετοχή και ανάμειξη.
Όποιος θέλει να μάθει για λεφτά, ας πάει να ρωτήσει, κι όποιος θέλει να πάρει λεφτά, ας πάει να τα ζητήσει. Δε μ' ενδιαφέρει.
Εγώ φταίω που μπλέχτηκα σ' αυτή την ηλίθια συζήτηση.
Κυνηγήστε τις μάγισσες μόνοι σας. Γειά σας!

[Το κ. ΛΑοσυνάκτα επίτηδες τό' γραψες ή σου ξέφυγε;]

Τὸ μήνυμά μου δὲν ἀπευθυνόταν σὲ σένα, εἶχε γενικοὺς ἀποδέκτες, ἁπλὰ ξέχασα τὶς φατσοῦλες. Τὸ ποιόν σου εἶναι γνωστό, δὲν χρειάζεται ἐπεξηγήσεις οὕτε σὲ μένα τὸν φαρμακόγλωσσο οὕτε σὲ κανένα ἄλλο.

Τὸ Ακεφαλαῖο μοῦ ξέφυγε λόγω βιασύνης, δὲν ἦταν σκόπιμο οὕτε ὑπονοεῖ κάτι. Τὸ διορθώνω ἄμεσα.
 
Aγαπητέ μου κ.Αετόπουλε,

μεταφερθήκαμε απο το ένα θέμα στο άλλο. Μετέφερα την θέση μου & την προσωπική μου εμπειρία απο το παρελθόν. Για να δώσω τις αναγκαίες διευκρινήσεις :

1.Για την λειτουργία ενός συστήματος απαιτούνται πόροι. Δεν είναι κακό να γίνει αποδεκτό ότι η ΕΛΒΥΧ νόμιμα έλαβε ώς επιχορήγηση το ποσό των 50.000 ευρώ απο το ΥΠΟΤ.

2.Το γεγονός πως παράγει έργο είναι προφανές.Προφανές είναι όμως ότι & άλλοι φορείς παράγουν έργο & δεν λαμβάνουν μετά τόσης ευκολίας χρήματα.

3.Και στο θέμα το οποίο έχει ανοίξει ετόνισα πως η αγάπη για την εργασία μας & για τον δάσκαλό μας δεν μας δίδει το δικαίωμα να γινόμαστε επιθετικοί ούτε να αγνοούμε την πραγματικότητα.

Θα παρακαλούσα να καταλάβετε αυτά που σας γράφω γιατί :

1.Το 1995 παρά τις διαβεβαιώσεις του τότε ΥΠΠΟ για επιχορήγηση απο ένα κύκλο Συναυλιών στο Λονδίνο ο φορέας που Διήθυνα όχι μόνο δεν επιχορηχήθηκε αλλά αντιθέτως ζημιώθηκε χωρίς ποτέ να δεί έστω & μια δραχμή τότε παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του τότε Γ.Γ.του Υπουργείου.

2. Το 2002 πλήρης πρόταση για ένταξη προγράμματος στο ΕΣΠΑ με αριθμό προτεραιότητος μάλιστα & μελέτη απο ειδικό όμιλο & πάλι παραπέμθηκε στις καλένδες. Το ζήτημα όπως & άλλα συναφή δεμεύθηκε η επόμενη πολιτική αρχή του ΥΠΠΟ να μελετήσει & με τα καμώματα του Ζαχόπουλου & πάλιι δεν αξιολογήθηκε.

3.Το 2002 το ίδιο Υπουργείο παρά το γεγονός ότι με απόφαση της Ι.Σ της Εκκλησίας της Ελλάδος θα συμμετείχε ο χορός που διευθύνω σε Φεστιβάλ Ορθοδόξων Χορωδιών στο Κίεβο τελευταία στιγμή δεν ανέλαβε την έκδοση των εισητηρίων όχι περισσοτέρων των 10 ατόμων.

4.Ο υποφαινόμενος λειτουργεί όχι ένα αλλά δύο χορωδιακά σχήματα με ετήσιο προυπολογισμό 10.000 ευρώ & μάλιστα για συνεχή λειτουργική συμμετοχή. Δεν νομίζω λοιπόν ότι 50.000 ευρώ σήμερα στις μέρες που ζούμε είναι λίγα χρήματα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι & πολλά.

Θα ήθελα λοιπόν φιλικά να σας πω πως ούτε πρέπει να απολογείτε οιοσδήποτε για το αν παίρνει χρήματα ούτε όμως πρέπει να θεωρεί πως αυτό γίνεται & αξιοκρατικά γιατί αγαπητέ μου στον τόπο αυτό μόνο αξιοκρατία δεν υπάρχει & αυτός που το ισχυρίζεται δημιουργεί θυμηδία. Στην προκειμένη περίπτωση & μεταξύ ενός συντεχνιακού χώρου που πολλοί άνθρωποι γνωρίζουν πολλά περισσότερα απο αυτά που γράφουν επειδή αυτό θεωρούν σωστό, προκαλεί εκρήξεις οι οποίες θα έλεγα είναι δικαιολογημένες ο ισχυρισμός ότι όλα συμβαίνουν αξιοκρατικά. Συμβαίνουν γιατί καλά ή κακά κάποιοι άνθρωποι είναι ικανότεροι των άλλων,κάποιοι έχουν καλύτερο δίκτυο επαφών,κάποιοι έχουν την χάρη του Θεού ( είναι και αυτό σημαντικό) & κάποιοι αείποτε & συνεχώς αποτελούν μέρος του συστήματος. Τίποτα απο όλα τα παραπάνω δεν είναι αξιόμεμπτα όπως & τίποτα απο τα ως άνω δύνανται να μας καθιστούν υπερήφανους. Το τελευταίο το δικαιολογώ εξαιρουμένης της Θείας χάριτος εκ της διαπιστώσεως πως η ζοφερή νεοελληνική πραγματικότητα μάλλον σκεπτικούς πρέπει να μας κάνει όταν αποτελούμε μέρος του συστήματος & μάλιστα ενός συστήματος που οι επιλογές του εχουν οδηγήσει την κοινωνία μας σε αδιέξοδα που σήμερα μόνο να ψηλαφήσουμε μπορούμε.

Ευχαριστώ.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
δεν ενδιαφέρθηκα ποτέ να μάθω από πού παίρνει λεφτά ο Βασιλικός, ο Αγγελόπουλος, οι Μαΐστορες, ο Χ, ο Ψ. Δεν έκανα ποτέ κυνήγι μαγισσών.

Μια που ανέφερες τα αρχικά μου ας γράψω και εγώ κάτι...
Κάποτε είχα δυο μαθητές στον σύλλογο ιεροψαλτών Εορδαίας...μετά από λίγο καιρό έρχονται οι μαθητές και μου εξομολογούνται ότι τους έπιασε ονομαστός ψάλτης της περιοχής (μέσω οικογενειακού φίλου) και τους είπε να φύγετε από αυτόν διότι χρηματοδοτείται από τους Εβραίους του Ισραήλ με σκοπό να αλλοτριώσει την Βυζαντινή μας μουσική...ας μην αναφέρω άλλα φαιδρά παρόμοια που είπε στα παιδιά διότι θέλω να σέβομαι τα χρόνια του και την φήμη που έχει διαμορφώσει στην περιοχή ως Μέγας πρωτοψάλτης...
Φυσικά μετά από αυτά πήγα κέρασα τα παιδιά από ένα γλυκό (όχι απ αυτά των Εβραίων:D).
Ευτυχώς οι γονείς τους ήξεραν την κατάσταση μου 8 χρόνια ωρομισθιλίκι στο σχολείο και δεν πίστεψαν τις βλακείες που πήγε είπε τα παιδιά αυτός που θα μπορούσε να έχει και την ηλικία του πατέρα μου...Ντροπή τίποτα άλλο!
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Αυτό που θα ήταν πραγματικά χρήσιμο ιδιαίτερα για νέες χορωδίες χωρίς πείρα σε θέματα χρηματοδότησης θα ήταν να αναφερθούν:

- επίσημες πηγές χρηματοδότησης (υπουργεία, οργανισμοί, φεστιβάλ κτλ.) με συνδέσμους προς ιστοσελίδες ή άλλες πληροφορίες αίτησης
- λίστα από δικαιολογητικά που απαιτούνται σε κάθε περίπτωση και συζήτηση επ'αυτών
- παραδείγματα επιτυχημένων αιτήσεων (με ανάλογη τεκμηρίωση)
- παραδείγματα αποτυχημένης χρηματοδότησης (με ανάλογη τεκμηρίωση)
- συζήτηση περί του τυπικού κόστους χορωδιακής συμμετοχής σε συναυλίες εσωτερικού/εξωτερικού
- συζήτηση περί της οργάνωσης χορωδίας σαν εταιρία/σωματείο και σχετική οικονομική νομοθεσία
- συζήτηση περί της προώθησης (marketing) του έργου μιας χορωδίας
- συζήτηση περί του πως γίνεται η χρηματοδότηση χορωδιών σε χώρες εκτός της Ελλάδας
- συζήτηση περί επαγγελματικών χορωδιών, πως αυτές λειτουργούν κτλ.
- λίστα από φεστιβάλ εντός και εκτός Ελλάδος που θα μπορούσε να συμμετάσχει μια Βυζαντινή Χορωδία
- συζήτηση περί της οικονομικής αντιμετώπισης Βυζαντινών χορωδιών σε σχέση με άλλα μουσικά σχήματα από επίσημους φορείς
- μηχανισμοί διαφάνειας οικονομικής διαχείρησης επιχορηγήσεων σε χορωδίες (π.χ. στην Αυστραλία, εάν πάρεις κυβερνητική επιχορήγηση πρέπει να δώσεις ακριβή αναφορά που θα πάνε τα χρήματα και κατόπιν εορτής που πήγαν τα χρήματα κτλ. πάντοτε υπό συγκεκριμένους όρους βλ. http://www.australiacouncil.gov.au/grants)
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αυτό που θα ήταν πραγματικά χρήσιμο ιδιαίτερα για νέες χορωδίες χωρίς πείρα σε θέματα χρηματοδότησης θα ήταν να αναφερθούν:

- επίσημες πηγές χρηματοδότησης (υπουργεία, οργανισμοί, φεστιβάλ κτλ.) με συνδέσμους προς ιστοσελίδες ή άλλες πληροφορίες αίτησης
- λίστα από δικαιολογητικά που απαιτούνται σε κάθε περίπτωση και συζήτηση επ'αυτών
- παραδείγματα επιτυχημένων αιτήσεων (με ανάλογη τεκμηρίωση)
- παραδείγματα αποτυχημένης χρηματοδότησης (με ανάλογη τεκμηρίωση)
- συζήτηση περί του τυπικού κόστους χορωδιακής συμμετοχής σε συναυλίες εσωτερικού/εξωτερικού
- συζήτηση περί της οργάνωσης χορωδίας σαν εταιρία/σωματείο και σχετική οικονομική νομοθεσία
- συζήτηση περί της προώθησης (marketing) του έργου μιας χορωδίας
- συζήτηση περί του πως γίνεται η χρηματοδότηση χορωδιών σε χώρες εκτός της Ελλάδας
- συζήτηση περί επαγγελματικών χορωδιών, πως αυτές λειτουργούν κτλ.
- λίστα από φεστιβάλ εντός και εκτός Ελλάδος που θα μπορούσε να συμμετάσχει μια Βυζαντινή Χορωδία
- συζήτηση περί της οικονομικής αντιμετώπισης Βυζαντινών χορωδιών σε σχέση με άλλα μουσικά σχήματα από επίσημους φορείς
- μηχανισμοί διαφάνειας οικονομικής διαχείρησης επιχορηγήσεων σε χορωδίες (π.χ. στην Αυστραλία, εάν πάρεις κυβερνητική επιχορήγηση πρέπει να δώσεις ακριβή αναφορά που θα πάνε τα χρήματα και κατόπιν εορτής που πήγαν τα χρήματα κτλ. πάντοτε υπό συγκεκριμένους όρους βλ. http://www.australiacouncil.gov.au/grants)

Ὅλα τὰ παραπάνω μὲ έξαίρεση τὸ ἐξωτερικὸ συζητοῦνται ἤδη στὸ παρὸν θέμα ποὺ ἐπιτηδείως καὶ μὲ ἐξαιρετικὴ ταχύτητα ἐκτέλεσης δημιούργησε ὁ Γενικός Συντονιστὴς.

Χρησιμοποιεῖται μάλιστα ὡς παράδειγμα μιὰ ἐξαιρετικὰ ἐπιτυχημένη στὸν συγκεκριμένο τομέα -τὸν οἰκονομικὸ δηλαδή- χορωδία, ἡ ΕΛΒΥΧ ποὺ τουλάχιστον γιὰ τὸ 2011 κατάφερε τὴν ἐπιχορήγηση σημαντικοῦ ποσοῦ γιὰ τὴν κάλυψη τῶν οἰκονομικῶν της ἀναγκῶν, ὥστε νὰ μὴν ἀντιμετωπίζει δυσκολίες στην ἐκτέλεση τοῦ ἔργου της καὶ παράλληλα τὰ μέλη της νὰ ἔχουν καὶ κάποιο κίνητρο πέραν τῆς ἀγνῆς φιλοτιμίας γιὰ τὴν εὐόδωση τῶν στόχων της.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Ὅλα τὰ παραπάνω μὲ έξαίρεση τὸ ἐξωτερικὸ συζητοῦνται ἤδη στὸ παρὸν θέμα ποὺ ἐπιτηδείως καὶ μὲ ἐξαιρετικὴ ταχύτητα ἐκτέλεσης δημιούργησε ὁ Γενικός Συντονιστὴς.

Χρησιμοποιεῖται μάλιστα ὡς παράδειγμα μιὰ ἐξαιρετικὰ ἐπιτυχημένη στὸν συγκεκριμένο τομέα -τὸν οἰκονομικὸ δηλαδή- χορωδία, ἡ ΕΛΒΥΧ ποὺ τουλάχιστον γιὰ τὸ 2011 κατάφερε τὴν ἐπιχορήγηση σημαντικοῦ ποσοῦ γιὰ τὴν κάλυψη τῶν οἰκονομικῶν της ἀναγκῶν, ὥστε νὰ μὴν ἀντιμετωπίζει δυσκολίες στην ἐκτέλεση τοῦ ἔργου της καὶ παράλληλα τὰ μέλη της νὰ ἔχουν καὶ κάποιο κίνητρο πέραν τῆς ἀγνῆς φιλοτιμίας γιὰ τὴν εὐόδωση τῶν στόχων της.

ασχολίαστο, Δομέστιχε.... ειδικά για τα μέλη.
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Ὅλα τὰ παραπάνω μὲ έξαίρεση τὸ ἐξωτερικὸ συζητοῦνται ἤδη στὸ παρὸν θέμα ποὺ ἐπιτηδείως καὶ μὲ ἐξαιρετικὴ ταχύτητα ἐκτέλεσης δημιούργησε ὁ Γενικός Συντονιστὴς.

Χρησιμοποιεῖται μάλιστα ὡς παράδειγμα μιὰ ἐξαιρετικὰ ἐπιτυχημένη στὸν συγκεκριμένο τομέα -τὸν οἰκονομικὸ δηλαδή- χορωδία, ἡ ΕΛΒΥΧ ποὺ τουλάχιστον γιὰ τὸ 2011 κατάφερε τὴν ἐπιχορήγηση σημαντικοῦ ποσοῦ γιὰ τὴν κάλυψη τῶν οἰκονομικῶν της ἀναγκῶν, ὥστε νὰ μὴν ἀντιμετωπίζει δυσκολίες στην ἐκτέλεση τοῦ ἔργου της καὶ παράλληλα τὰ μέλη της νὰ ἔχουν καὶ κάποιο κίνητρο πέραν τῆς ἀγνῆς φιλοτιμίας γιὰ τὴν εὐόδωση τῶν στόχων της.

Ως μέλος της ΕΛ.ΒΥ.Χ. που δεν είχα, δεν έχω, και η αλήθεια είναι πως δεν φιλοδοξώ να έχω ΚΑΝΕΝΑ οικονομικό όφελος από την συμμετοχή μου στην χορωδία (όπως και τα υπόλοιπα μέλη της βεβαίως), αντιθέτως έχω καταθέσει πολύ χρόνο, ενίοτε εις βάρος της οικογένειάς μου, και κόπο με συχνά δύσκολες συνθήκες θεωρώ αυτό μήνυμα τουλάχιστον... για τα πανηγύρια. Προφανώς ο domesticus κρίνει εξ'ιδίων τα αλλότρια. Εμείς θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε ο, τι μπορούμε για τους λόγους που το κάναμε μέχρι σήμερα. Από αγάπη για την μουσική μας και τον πολιτισμό μας. Και το κάναμε με ευχαρίστηση μη προσδοκώντας κανένα όφελος, πολλώ δε μάλλον οικονομικό.

ΥΓ. Είναι ευχής έργο να αρχίσει το κράτος να υποστηρίζει τον σημαντικό τομέα του πολιτισμού μας, την Βυζαντινή Μουσική. Ένας τρόπος είναι να επιχορηγεί φορείς που μπορούν, θέλουν, και έχουν το σχεδιασμό για να επιτύχουν συγκεκριμένο έργο.
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Aγαπητέ μου κ.Αετόπουλε,

μεταφερθήκαμε απο το ένα θέμα στο άλλο. Μετέφερα την θέση μου & την προσωπική μου εμπειρία απο το παρελθόν. Για να δώσω τις αναγκαίες διευκρινήσεις :

1.Για την λειτουργία ενός συστήματος απαιτούνται πόροι. Δεν είναι κακό να γίνει αποδεκτό ότι η ΕΛΒΥΧ νόμιμα έλαβε ώς επιχορήγηση το ποσό των 50.000 ευρώ απο το ΥΠΟΤ.

2.Το γεγονός πως παράγει έργο είναι προφανές.Προφανές είναι όμως ότι & άλλοι φορείς παράγουν έργο & δεν λαμβάνουν μετά τόσης ευκολίας χρήματα.

3.Και στο θέμα το οποίο έχει ανοίξει ετόνισα πως η αγάπη για την εργασία μας & για τον δάσκαλό μας δεν μας δίδει το δικαίωμα να γινόμαστε επιθετικοί ούτε να αγνοούμε την πραγματικότητα.

Θα παρακαλούσα να καταλάβετε αυτά που σας γράφω γιατί :

1.Το 1995 παρά τις διαβεβαιώσεις του τότε ΥΠΠΟ για επιχορήγηση απο ένα κύκλο Συναυλιών στο Λονδίνο ο φορέας που Διήθυνα όχι μόνο δεν επιχορηχήθηκε αλλά αντιθέτως ζημιώθηκε χωρίς ποτέ να δεί έστω & μια δραχμή τότε παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του τότε Γ.Γ.του Υπουργείου.

2. Το 2002 πλήρης πρόταση για ένταξη προγράμματος στο ΕΣΠΑ με αριθμό προτεραιότητος μάλιστα & μελέτη απο ειδικό όμιλο & πάλι παραπέμθηκε στις καλένδες. Το ζήτημα όπως & άλλα συναφή δεμεύθηκε η επόμενη πολιτική αρχή του ΥΠΠΟ να μελετήσει & με τα καμώματα του Ζαχόπουλου & πάλιι δεν αξιολογήθηκε.

3.Το 2002 το ίδιο Υπουργείο παρά το γεγονός ότι με απόφαση της Ι.Σ της Εκκλησίας της Ελλάδος θα συμμετείχε ο χορός που διευθύνω σε Φεστιβάλ Ορθοδόξων Χορωδιών στο Κίεβο τελευταία στιγμή δεν ανέλαβε την έκδοση των εισητηρίων όχι περισσοτέρων των 10 ατόμων.

4.Ο υποφαινόμενος λειτουργεί όχι ένα αλλά δύο χορωδιακά σχήματα με ετήσιο προυπολογισμό 10.000 ευρώ & μάλιστα για συνεχή λειτουργική συμμετοχή. Δεν νομίζω λοιπόν ότι 50.000 ευρώ σήμερα στις μέρες που ζούμε είναι λίγα χρήματα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι & πολλά.

Θα ήθελα λοιπόν φιλικά να σας πω πως ούτε πρέπει να απολογείτε οιοσδήποτε για το αν παίρνει χρήματα ούτε όμως πρέπει να θεωρεί πως αυτό γίνεται & αξιοκρατικά γιατί αγαπητέ μου στον τόπο αυτό μόνο αξιοκρατία δεν υπάρχει & αυτός που το ισχυρίζεται δημιουργεί θυμηδία. Στην προκειμένη περίπτωση & μεταξύ ενός συντεχνιακού χώρου που πολλοί άνθρωποι γνωρίζουν πολλά περισσότερα απο αυτά που γράφουν επειδή αυτό θεωρούν σωστό, προκαλεί εκρήξεις οι οποίες θα έλεγα είναι δικαιολογημένες ο ισχυρισμός ότι όλα συμβαίνουν αξιοκρατικά. Συμβαίνουν γιατί καλά ή κακά κάποιοι άνθρωποι είναι ικανότεροι των άλλων,κάποιοι έχουν καλύτερο δίκτυο επαφών,κάποιοι έχουν την χάρη του Θεού ( είναι και αυτό σημαντικό) & κάποιοι αείποτε & συνεχώς αποτελούν μέρος του συστήματος. Τίποτα απο όλα τα παραπάνω δεν είναι αξιόμεμπτα όπως & τίποτα απο τα ως άνω δύνανται να μας καθιστούν υπερήφανους. Το τελευταίο το δικαιολογώ εξαιρουμένης της Θείας χάριτος εκ της διαπιστώσεως πως η ζοφερή νεοελληνική πραγματικότητα μάλλον σκεπτικούς πρέπει να μας κάνει όταν αποτελούμε μέρος του συστήματος & μάλιστα ενός συστήματος που οι επιλογές του εχουν οδηγήσει την κοινωνία μας σε αδιέξοδα που σήμερα μόνο να ψηλαφήσουμε μπορούμε.

Ευχαριστώ.

Αγαπητέ μου κε Ρεδιάδη-Τούμπα,

Αυτό που μπορώ με βεβαιότητα να σας καταθέσω είναι η προσωπική μου εμπειρία από την συμμετοχή μου στην ΕΛ.ΒΥ.Χ. από το 2000 έως σήμερα. Αυτή λέει πως το έργο που έχει παρουσιάσει η χορωδία αυτά τα χρόνια (και είναι πολύ σημαντικό, γνωστό και άγνωστο στο ευρύ κοινό) έχει γίνει με ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ κόπο και σε πολύ δύσκολες συνθήκες, ενίοτε κυριολεκτικά αντίξοες. Αν ξέρατε τον τρόπο με τον οποίο κατάφερε η ΕΛ.ΒΥ.Χ. να ανταπεξέλθει επιτυχώς στις καλλιτεχνικές της "υποχρεώσεις" δεν θα τολμούσατε ούτε για αστείο να λέτε αυτά που λέτε. Πάρα πολύ μόχθο και θυσίες από τα μέλη, και ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΘΥΣΙΕΣ από τον χοράρχη. Σε όλους τους τομείς. Η βοήθεια που είχε ο χορωδία ήταν η επιμονή και υπομονή του χοράρχη στις αντιξοότητες (και τις οικονομικές) , και η αγάπη των χορωδών για το αντικείμενο. Όσοι ήταν παρόντες στις εξαντλητικές και πολυάριθμες πρόβες γνωρίζουν σε τι συνθήκες (ακόμα και ασφυξίας) έγιναν αυτές. Χωρίς οικονομικό όφελος ούτε της χορωδίας, ούτε των χορωδών. Θυμηδία λοιπόν προκαλούν τα διάφορα ανυπόστατα περί αναξιοκρατίας που αναφέρετε. Ξέρετε κάτι που δεν ξέρω; Ενημερώστε με. Αλλιώς ανήκουν στην σφαίρα της νοσηρής φαντασίας, αν όχι και χειρότερα.

Με ειλικρινείς ευχές να πετύχετε στο έργο σας - άλλωστε θα είναι προς όφελος όλων- σε όλους του τομείς που δραστηριοποιείστε, και χωρίς ίχνος επιθετικότητας.

Να μου προσέχετε τον καλό φίλο Νίκο
 
Top