Νομολογία ΣΤΕ - Απόλυση ιεροψάλτη

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#21
Επίσης, καλό θα είναι να γνωρίζουμε ότι τα δικαστήρια κρίνουν νομικά ζητήματα και όχι μουσικά. Επομένως καμία ασάφεια δεν υπάρχει ως προς το θέμα της "διάνθισης των κοινωνικών", αφού κρίνονται πραγματικά περιστατικά που έχουν νομική σημασία και συγκεκριμένα η ύπαρξη ή μη διαφωνιών εξαιτίας της διάνθισης και όχι τι σημαίνει μουσικά η διάνθιση.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
#22
Nομίζω ότι η συζήτηση είναι περί όνου σκιάς, γι αυτό ας χαλαρώσουμε λίγο.Η υπόθεση είναι συνηθισμένη, η απόφαση άκαιρη και η Εκκλησία της Ελλάδος δεν ειναι σύλλογος για να προτρέπουμε κάποιον για αλλαγή περιβάλλοντος.Το Στε είναι σεβαστό, όπως και ο Πρόεδρος της δημοκρατίας, και γι αυτό πρέπει να είμαστε συγκρατημένοι στις εκφράσεις μας ακόμα και αν το γνωρίζουμε- ειδικά οι νεώτεροι- μέσα από αντιλαϊκές αποφάσεις.Πάντα γειά
 
Last edited:

Μελωδός

Αριστείδης Μιχελουδάκης
#23


Ἀναξιόπιστο τὸ ΣΤΕ; Κι ἀπὸ ποὺ τὸ 'χεις μάθει ἀυτό; Ἔχεις παρακολουθήσει καὶ διαβάσει ποτὲ τὶς ἀποφάσεις του γενικά, πέρα ἀπὸ τὰ παπαγαλίσματα τῆς τηλεόρασης τελευταία;

Ἐνδεικτικά, ἔχεις παρακολουθήσει τὶς τελευταίες ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ τὴν νομολογία τοῦ ΣΤΕ γιὰ τὸ περιβάλλον; Εἶνια τὸ ΜΟΝΟ δικαστήριο τελευταῖο ἀνάχωμα στην κρατικὴ ἐξουσία καὶ αὐθαιρεσία. Ἄλλο ἄν δὲν ταιριάζει μὲ τὰ συμφέροντα τοῦ καθενός.

Εἶνια ἀπαράδεκτο τὸ γενικὸ σχόλιό σου γιὰ τὸ ΣΤΕ, καὶ μάλιστα χωρὶς ἔρεισμα καὶ βάση. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ! Πρώτα ξεκίνα νὰ διαβάζεις τὶς ἀποφάσεις του, καὶ μετὰ νὰ προχωρᾶς σὲ τόσο ἀπαξιωτικὰ σχόλια.

Ἐπὶ τοῦ προκειμένου τώρα. Τὸ ΣΤΕ κρίνει μὲ βάση νομολογία τὴν ὁποία καὶ παραθέτει καὶ συγκεκριμένα τὸν τότε Κανονισμὸ τῆς Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ποὺ ὁρίζει συγκεκριμένα πράγματα, ἀλλὰ ἀκόμη καὶ σήμερα ὁ Νόμος περὶ ἱεροψαλτῶν τοῦ 2006 γράφει τὸ ἴδιο πράγμα. Ἀφοῦ λοιπὸν ἡ Ἐκκλησία ἐθέσπισε, τό ΣΤΕ εἶναι ὑποχρεωμένο νὰ κρίνει μέ βάση τὴν νομολογία. Δὲν εἶναι ἐκκλησιαστικο δικαστήριο ὥστε νὰ κρίνει μὲ βάση τοῦς Κανόνες ἀλλὰ κοσμικὸ καὶ κρίνει μέ βάση τοὺς νόμους τοῦ Κράτους. Ἄν λοιπὸν ἡ Ἐκκλησία ἔχει θεσπίσει κατὰ τὴ γνώμη σου λάθος Κανονισμό, τότε ΣΙΓΟΥΡΑ δὲν εὐθύνεται τὸ ΣΤΕ ποὺ τὸν ἐφαρμόζει. Κι ἄν δὲν σ' ἀρέσει ἡ Ἑκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἔχει κι ἄλλες ἐκκλησίες γιὰ νὰ συνταχθεῖς.

Γι' αὐτὸ νὰ στρέφεις τὰ πυρά σου ἐκεῖ ποὺ πρέπει καὶ ὁ λόγος σου νὰ εἶναι μετὰ γνώσεως.

Τὸ ΣΤΕ εἶναι τὸ ΜΟΝΑΔΙΚΟ διοικητικὸ δικαστήριο ποὺ ἐφαρμόζει τοὺς νόμους, εἰδικὰ στὸ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ καὶ στὰ δικαιώματα τοῦ πολίτη. Διάβασε πρώτα σχετικὰ καὶ μετὰ νὰ ἐκφέρεις γνώμη περὶ ΣΤΕ.

<<Από την προσωπική αυτή ανεξαρτησία (ισοβιότητα και βασική αυτοδιοίκηση του δικαστικού σώματος) το Σύνταγμα προβλέπει προπάντων την εξαίρεση, κατά την οποία, η προαγωγή στις θέσεις του προέδρου και των αντιπροέδρων του Συμβουλίου της επικρατείας, του Αρείου Πάγου και ελεγκτικού συνεδρίου, καθώς και του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, γίνεται με προεδρικό διάταγμα εκδιδόμενο προτάσει του Υπουργικού Συμβουλίου.>>: Π.Δ. Δαγτόγλου: "Διοικητικό Δικονομικό Δίκαιο" σελ. 78 Πέμπτη έκδοση, 2011.
Και παρακάτω στη σελίδα 107: <<Η μέθοδος αυτή καθορισμού της δικαστικής ηγεσίας του τόπου[...] φέρνει τους δικαστές σε απευθείας εξάρτηση από την εκάστοτε κυβέρνηση>>.
Τώρα όσον αφορά στη νομολογία του ΣτΕ, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που επιβεβαιώνουν τα γραφόμενα του κ. Δαγτόγλου αλλά επειδή δε θέλω να παίξω την κολοκυθιά αφού έχω ξεφύγει από τη νοοτροπία του δημοτικού εδώ και 9 χρόνια θα αναφέρω μόνο την τελευταία απόφαση σχετικά με την εξόρυξη χρυσού στις Σκουριές.
Από κεί και πέρα δεν πρόκειται να απαντήσω στις προτροπές περί ένταξης μου σε άλλη εκκλησία καθώς σέβομαι το φόρουμ και δε θέλω να δημιουργηθούν εντάσεις και φασαρίες σε προσωπικό επίπεδο.
Αυτή είναι η άποψή μου, αυτή η νοοτροπία μου και δεν πρόκειται να επιστρέψω στο συγκεκριμένο θέμα για να απαντήσω. Θεωρώ ότι με τη συζήτηση περί ΣτΕ βρισκόμαστε εκτός θέματος και αν οι συντονιστές το θεωρήσουν σκόπιμο ας διαγράψουν τα σχόλια μου.
Υ.Γ: Και εμένα μου αρέσει το malt Domesticus και όποτε θές μπορούμε να συζητήσουμε εν μέσω cardhu kai talisker!!!!:D
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#24
<<Από την προσωπική αυτή ανεξαρτησία (ισοβιότητα και βασική αυτοδιοίκηση του δικαστικού σώματος) το Σύνταγμα προβλέπει προπάντων την εξαίρεση, κατά την οποία, η προαγωγή στις θέσεις του προέδρου και των αντιπροέδρων του Συμβουλίου της επικρατείας, του Αρείου Πάγου και ελεγκτικού συνεδρίου, καθώς και του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, γίνεται με προεδρικό διάταγμα εκδιδόμενο προτάσει του Υπουργικού Συμβουλίου.>>: Π.Δ. Δαγτόγλου: "Διοικητικό Δικονομικό Δίκαιο" σελ. 78 Πέμπτη έκδοση, 2011.
Και παρακάτω στη σελίδα 107: <<Η μέθοδος αυτή καθορισμού της δικαστικής ηγεσίας του τόπου[...] φέρνει τους δικαστές σε απευθείας εξάρτηση από την εκάστοτε κυβέρνηση>>.
Τώρα όσον αφορά στη νομολογία του ΣτΕ, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που επιβεβαιώνουν τα γραφόμενα του κ. Δαγτόγλου αλλά επειδή δε θέλω να παίξω την κολοκυθιά αφού έχω ξεφύγει από τη νοοτροπία του δημοτικού εδώ και 9 χρόνια θα αναφέρω μόνο την τελευταία απόφαση σχετικά με την εξόρυξη χρυσού στις Σκουριές.
Από κεί και πέρα δεν πρόκειται να απαντήσω στις προτροπές περί ένταξης μου σε άλλη εκκλησία καθώς σέβομαι το φόρουμ και δε θέλω να δημιουργηθούν εντάσεις και φασαρίες σε προσωπικό επίπεδο.
Αυτή είναι η άποψή μου, αυτή η νοοτροπία μου και δεν πρόκειται να επιστρέψω στο συγκεκριμένο θέμα για να απαντήσω. Θεωρώ ότι με τη συζήτηση περί ΣτΕ βρισκόμαστε εκτός θέματος και αν οι συντονιστές το θεωρήσουν σκόπιμο ας διαγράψουν τα σχόλια μου.
Υ.Γ: Και εμένα μου αρέσει το malt Domesticus και όποτε θές μπορούμε να συζητήσουμε εν μέσω cardhu kai talisker!!!!:D

Συμφωνῶ πὼς εἴμαστε ἑκτὸς θέματος, ἀλλὰ τὸ σχόλιό σου ἦταν ἐξαιρετικὰ ἐπικριτικὸ γιὰ ἕναν θεσμὸ ποὺ τὰ μέγιστα ὠφελεῖ.

Ὅσο γιὰ τὶς Σκουριές, διάβασε πρώτα τὴν ΜΠΕ ὁλόκληρη (προσωπικὰ τὴν ἔχω διαβάσει ΟΛΗ) καὶ μετὰ θὰ καταλάβεις πως τὸ ΣΤΕ ἀποφασίζει μὲ βάση τὴ νομοθεσία. Ὅταν ἡ ΜΠΕ εἶναι ΤΥΠΙΚΑ καὶ ΝΟΜΙΚΑ νόμιμη τὸ ΣΤΕ δὲν ἔχει ἄλλη ἐπιλογὴ παρὰ νὰ τὴν ἐπικυρώσει.

Τὸ ἴδιο ἐγινε καὶ στην περίπτωση τοῦ ἱεροψάλτη.

Μπορεῖ νὰ μὴ μᾶς ἀρέσει ἀλλὰ, dura lex, sed lex.
 
#25
Ειδικά, στις 'μέρες μας, που την ώρα "του Κοινωνικού", ψάλλουμε από Πολυελαίους, Πασαπνοάρια, έως Απόστιχα & "Αγνή Παρθένε", μια άναρχη, κατά "το δοκούν" τυπική θεώρηση, θα πρέπει να "μπει" μια τάξη, ώστε να είναι προβλεπόμενο το τί ακριβώς θα ψαλλεί!
Στην νησο Αιγινα το"Αγνη παρθενε Δεσποινα", "ψαλλομενο απο γυναικειο χορο...!!! " με αρχιερατικες & ιερατικες ευλογιες...!!! θυμιζει γλεντι σε ρουμελιωτικο γαμο,προσδιδει "τσιρκοειδη"αισθηση...!!!
 
#26
Στην νήσο Αίγινα το"Αγνή παρθένε Δέσποινα", "ψαλλομενο από γυναικείο χορό...!!! " με Αρχιερατικές & Ιερατικές ευλογίες...!!! θυμίζει γλέντι σε ρουμελιώτικο γάμο, προσδίδει "τσιρκοειδη" αίσθηση...!!!
Κατ' αρχάς, δεν συμφωνώ με τους χαρακτηρισμούς σας, διότι δεν περιγράφουν την πραγματικότητα.
Οι μοναχές ψάλλουν κατανυκτικά, με ευλάβεια και ιεροπρέπεια.
"Το Αγνή παρθένε...", επειδή είναι ποίημα του Αγίου Νεκταρίου, κατ' εξαίρεση, στην Αίγινα, θα μπορούσε να ψάλλεται πιο συχνά!
Εδώ, ψάλλεται σ' όλη την οικουμένη......................................
Κατά την ώρα του Κοινωνικού, δεν θα ήταν δόκιμο να ψαλλεί. Είναι αλήθεια ότι έχουμε χαλαρώσει, ή "ξεφύγει" σε πολλά......................................
Απαιτείται, εγρήγορση!
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#27
Δώστε στον κόσμο και στον προϊστάμενο ό,τι θέλει....
Να δέχεστε και παραγγελιές...
Π.χ. Παραμονές Χριστουγέννων πέρυσι, έρχεται μια κυρία πολύ ευσεβής και μου ζήτησε την επόμενη μέρα (Χριστούγεννα) αντί του Κοινωνικού να ψάλλω τα καθίσματα του όρθρου, διότι έχουν γλυκιά μελωδία κ επειδή δεν τα προλαβαίνουν να τα ακούσουν αργότερα.........
Δέχτηκα....

την επομένη έψαλα κοινωνικό!!!!!!!!!!!!!!

τα υπόλοιπα είναι περιττά.....
ανάλογα τί θέλεις να κάνεις και τί κ ποιόν να ικανοποιήσεις ή να κρατήσεις τη θέση σου........
εδώ έχουν καταστρατηγηθεί άλλα κ άλλα, το "Αγνή Παρθένε" μας πείραξε;;;;;;;
 
#28

Τὸ ΣΤΕ εἶναι τὸ ΜΟΝΑΔΙΚΟ διοικητικὸ δικαστήριο ποὺ ἐφαρμόζει τοὺς νόμους, εἰδικὰ στὸ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ καὶ στὰ δικαιώματα τοῦ πολίτη. Διάβασε πρώτα σχετικὰ καὶ μετὰ νὰ ἐκφέρεις γνώμη περὶ ΣΤΕ.
Μια και ανοίχθηκε πάλι αυτό το θέμα, ας αναφερθώ στην παραπάνω παλαιότερη ανάρτησή σας
Συμφωνώ με αυτό που γράφετε. Θα προσθέσω, μάλιστα, ότι όλα ανεξαιρέτως τα δικαστήρια αποφασίζουν με βάση το νόμο, δηλαδή με βάση τις ισχύουσες νομικές διατάξεις.
Υπάρχουν, όμως, και περιπτώσεις, που ξεφεύγουν από αυτό το υποχρεωτκό πλαίσιο, μέσα στο οποίο μπορούν και επιτρέπεται στα δικαστήρια να κινηθούν και να αποφασίσουν. Για παράδειγμα: κάποιες φορές τα δικαστήρια αποφαίνονται για την ερμηνεία κάποιας νομικής διάταξης κόντρα στο γράμμα και στο πνεύμα της ( όχι "εν νόμου σκιά και γράμματι..." για να αναφερθώ και σε εκκλησιαστικό κείμενο) και ως αποτέλεσμα αυτής της "ερμηνείας" τους είναι να ρυθμίζουν την υπόθεση που κρίνουν αντίθετα με όσα προβλέπονται στο νόμο και όπως ο νομοθέτης θέλησε να ρυθμίσει. Και αυτό κάποιες φορές δεν είναι αποτέλεσμα σφάλματος. (Αυτό, μεταξύ των νομικών, χαρακτηρίζεται ευφυώς ως "δικαστική νομοθεσία") Όπως αντιλαμβάνεσθε αυτό είναι επιεικώς απαράδεκτο και ανεπίτρεπτο, γιατί έτσι αντικαθίσταται η νομοθετική λειτουργία της Βουλής, από τη δικαστική λειτουργία.
Μια άλλη περίπτωση δικαστικής αυθαιρεσίας: Έχω στα χέρια μου απόφαση και μάλιστα Ανωτάτου, ατυχώς, δικαστηρίου (η οποία έχει σχέση και με εκκλησιαστικό ζήτημα), με την οποία αποφαίνεται για την αντισυνταγματικότητα ανύπαρκτου νόμου (!), λέγοντας ότι και αν εκδοθεί (ψηφισθεί) νόμος που να καθιστά προαιρετική τη σχέση που ρυθμίζει ως υποχρεωτική το ισχύον νομικό καθεστώς, αυτός ο (ανύπαρκτος) νόμος θα είναι αντισυνταγματικός. Τρομερό ολίσθημα (!). Και αν ακόμα μπορούσε να είναι έτσι, τα δικαστήρια δεν επιτρέπεται να προδικάζουν και να προεξοφλούν ποιος θα είναι ο νέος νόμος και με ποιες συγκεκριμένες προϋποθέσεις θα προβαίνει στη νέα ρύθμιση και αν θα είναι ή όχι σύμφωνος με το Σύνταγμα. Τα δικαστήρια δικάζουν με βάση τις ισχύουσες διατάξεις και επιλύουν τις υποθέσεις με βάση αυτές και δεν έχουν ούτε δικαιοδοσία ούτε και αρμοδιότητα για απόφασή τους επί μελλοντικών νομικών ρυθμίσειων, που είναι αποκλειστικό θέμα του νομοθέτη. Όταν, μάλιστα, αυτό γίνεται σκομίμως (όπως θεωρώ ότι συνέβη στην περίπτωση που αναφέρομαι) για να "προειδοποιηθεί" ο μελλοντικός νομοθέτης, τότε τον χαρακτηρισμό αυτής της δικαστικής αυθαιρεσίας, επιτρέψτε μου να τον αφήσω σε σας.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η προηγηθείσα ανάρτηση χωρίς κανένα περιεχόμενο έγινε από εσφαλμέμο χειρισμό μου και ζητώ συγνώμη.
 
#29
Κατ' αρχάς, δεν συμφωνώ με τους χαρακτηρισμούς σας, διότι δεν περιγράφουν την πραγματικότητα.
Οι μοναχές ψάλλουν κατανυκτικά, με ευλάβεια και ιεροπρέπεια.
"Το Αγνή παρθένε...", επειδή είναι ποίημα του Αγίου Νεκταρίου, κατ' εξαίρεση, στην Αίγινα, θα μπορούσε να ψάλλεται πιο συχνά!
Εδώ, ψάλλεται σ' όλη την οικουμένη......................................
Κατά την ώρα του Κοινωνικού, δεν θα ήταν δόκιμο να ψαλλεί. Είναι αλήθεια ότι έχουμε χαλαρώσει, ή "ξεφύγει" σε πολλά......................................
Απαιτείται, εγρήγορση!
Xαιρεται κ. Κουγια.Ειμαι απο τους πρωτους αν οχι ο πρωτος που παρουσιασε το "ΑΓΝΗ ΠΑΡΘΕΝΕ ΔΕΣΠΟΙΝΑ " στην Αιγινα.Συμφωνω και εγω οτι πρεπει να το ψαλλουμε σε καποιες περιπτωσεις, ισως και ως ποιημα του πολιουχου μας ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ!Αυτο ομως ειναι τελειος διαφορετικο απο το να στο επιβαλουν να το ψαλλεις σε καθε θεια Λειτουργιςα απαραιτητως.Στις Δεσποτικες εορτες,μπορει να ψαλλει...?Οσο για τους βαρεις χαρακτηρισμους,αν ακουγατε καιεσεις αυτα που ακουγα εγω νομιζω οτι θα με δικαιολογουσατε!Λανθασμενοι χειρισμοι προισταμενου ιερεως σε σχεση με εμενα οδηγησαν στην "παραμορφωση"του οντως τοσο ομορφου αυτου Θεομητορικου Υμνου απο τον γυναικειο "χορο".Με Εκτιμηση Νικος Φουρναρακος,Αιγινα.6978192667
 
#30
Κατ' αρχάς, δεν συμφωνώ με τους χαρακτηρισμούς σας, διότι δεν περιγράφουν την πραγματικότητα.
Οι μοναχές ψάλλουν κατανυκτικά, με ευλάβεια και ιεροπρέπεια.
"Το Αγνή παρθένε...", επειδή είναι ποίημα του Αγίου Νεκταρίου, κατ' εξαίρεση, στην Αίγινα, θα μπορούσε να ψάλλεται πιο συχνά!
Εδώ, ψάλλεται σ' όλη την οικουμένη......................................
Κατά την ώρα του Κοινωνικού, δεν θα ήταν δόκιμο να ψαλλεί. Είναι αλήθεια ότι έχουμε χαλαρώσει, ή "ξεφύγει" σε πολλά......................................
Απαιτείται, εγρήγορση!
Οι μοναχες ωντως ψαλλουν πολυ ομορφα, τις θαυμαζω και εγω.Αναφερομαι σε αυτοκλητες θιασωτριες της Θειας του Δαμασκηνου Τεχνης.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#31
.
....Κατά την ώρα του Κοινωνικού, δεν θα ήταν δόκιμο να ψαλλεί.
Δεν θα ηταν δοκιμο να ψαλλεί σε οποιαδήποτε στιγμη. Προκειται για ψαλμοτραγουδο και όποιος πιστευει το αντιθετο ας ερευνησει εαν και κατα ποσο το ψαλλουν πρωτοι οι Αγιορειτες πατερες οι οποιοι και το μελοποιησαν.:wink:
Είναι αλήθεια ότι έχουμε χαλαρώσει, ή "ξεφύγει" σε πολλά..
Και λιγα λετε.
Απαιτείται, εγρήγορση!
Και επισης σοβαρότης.

Ως προς την απορια καποιων τωρα για το τι αναφερουν οι γραφες (Ευαγγελιο, ιεροί Πατερες κτλ.) περι της συμμετοχης των γυναικων στα αναλογια και γενικοτερα στη λατρεια (δεν αναφερομαι στις μοναχες και να μην συγχεουν καποιοι ηθελημένα ισως τους λαικούς με τους μοναχους προκειμενου να στηριξουν το οτιδηποτε), ας ανατρεξουν στα κειμενα να ενημερωθουν.:)
 
Top