Νικόλαος Γεωργίου : Ιδιόμελο Αγ. Νικολάου «Εὖ δοῦλε ἀγαθέ, καί πιστέ», Ήχος Πλ. Β'

Status
Not open for further replies.

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
παρα-Domesticus;87165 said:

Ξέρεις ποιό είναι το πρόβλημα με την δημοκρατία και την ελευθερία του λόγου; Ότι υπάρχει μόνο στα μυαλά μας. Και ότι όλοι την χρησιμοποιούμε κατα το συμφέρον μας. Και φυσικά όλοι έχουμε επιλεκτική κρίση και κατάκριση. Κι ας το παίζουμε δήθεν υπεράνω και "ακομμάτιστοι".

Εδώ ας πούμε όλοι (όσοι έγραψαν) ξεσπάθωσαν κατα του ψάλτη που λέει κάνει πολλούς μορφασμούς (με το ζουμ της κάμερας στα 50 εκατοστά!-ας ήταν λίγο μακρύτερα σιγά να μην βλέπατε τίποτα), ενώ σε αντίστοιχη περίπτωση ενός άλλου ψάλλοντος σε βίντεο που διευθύνει πανηγυρικά τον εαυτό του (και κοντεύει ν' απογειωθεί από το πολύ κουπί), όλοι έσπευσαν να υποστηρίξουν το ορθό και παραδοσιακό του πράγματος! Το μόνο που ειπώθηκε σ’ εκείνο το θέμα ήταν γιατί δεν λέμε τίποτα και για τους κουνιστούς της σατανοκίνητης σχολής!!!

Και λέει ακόμη δεν λέγονται έτσι οι καλοφωνικοί ειρμοί-λες και υπάρχει μόνο ένας και μοναδικός τρόπος που λέγονται! Και ο Στανίτσας ειπώθηκε για παράδειγμα. Λες και ο ίδιος ο Στανίτσα στον δίσκο της Εθνικής τράπεζας λέει με το ίδιο τρόπο τον καλοφωνικό ειρμό (που δεν ήταν στο παραδοσιακό ρεπερτόριο των πατριαρχικών) "Εν τη βροντώση" (που τον πάει νότα-νότα σχεδόν) και με τον ίδιο τρόπο λέει και τους υπόλοιπους. (που ψάχνεις να βρεις ένα σημείο στο κείμενο μπας και καταφέρεις να τον παρακολουθήσεις)

Λες και υπάρχει μόνο ο τρόπος εκτέλεσης της Κων/πολεως και το Άγ.Όρος δεν έχει διαφορετική εκτέλεση των καλοφωνικών ειρμών. Τον Φιρφιρή τον άκουσε κανείς να λέει καλοφωνικό; Αλλά αυτός είναι Αγγελοπουλικός είπαμε αφού τον ηχογράφησε ο Αγγελόπουλος.

Αλλά εμείς τα γνωρίζουμε όλα! (και με σφαίρες)

Κι ενώ εδώ κανείς δεν βγήκε να φωνάξει τι ρεζιλίκια είναι αυτά, αλλά έβαλαν και thanks από κάτω (άκουσε άραγε κανείς τι ευχαρίστησε;), στον άλλο την πέσαμε γιατί είναι καραϊκός! Άκουσε κανείς εκείνο το έρμο το «Αντανελείς», να ξεχάσει κι ότι ξέρει; Αλλά εκεί δεν μιλάει κανείς, σουτ και σώπενε είναι δικό μας το παιδί. Και οφικίαλος.

Αλλά επειδή δήθεν έχουμε ελευθερία του λόγου, εδώ επιλέγεις να σχολιάσεις αρνητικά ενώ από εκεί thanks.

Ελευθερία του λόγου...

Ναι έχουμε ελευθερία του λόγου, για να λέμε ότι θέλουμε-ώρα καλή. Τέτοια ελευθερία έχουμε. Και δεν μας αξίζει καμία καλύτερη.

παρα-Domesticus

Ἄν η ἐλευθερία τοῦ λόγου ἐδῶ μέσα ἦταν ΜΟΝΟ στὰ μυαλὰ μας, τώρα δὲν θὰ ἔγραφες τὸ μήνυμά σου οὕτε θὰ τὸ εἶχες ἀναρτήσει εἰς ἐπήκοον ὅλων. Ἁπλὰ θὰ εἶχε διαγραφεῖ, ΑΛΛΑ δὲν διαγράφηκε.

Ἐπίσης, ξέρεις, εἶναι δικαίωμα τοῦ καθενὸς νὰ σχολιάζει, νὰ κριτικάρει, νὰ κατακριτικάρει ὅ,τι νομίζει, δικαίωμά του, χωρὶς νὰ ὑποχρεώνει ἤ νὰ ὑποχρεώνεται ἀπὸ κανένα, δερβέν-αγάδες δὲν ἔχουμε έδῶ μέσα, κι αὐτὸ ἄλλωστε τὸ δικαίωμα ἐξασκεῖς πολὺ ἄνετα στὸ μήνυμά σου καὶ ΚΑΛΑ κάνεις. Βλέπω, ἀπολαμβάνεις πραγματικὰ τὴν ἐλευθερία τοῦ λόγου καὶ ὄχι μόνο στὸ μυαλό σου ἀλλὰ καὶ στὸ πληκτρολόγιό σου.

Αὐτὴ τὴν ἐλευθερία ἔχουμε ἐδῶ μέσα, ὥστε κι ἐσὺ νὰ λὲς ὅ,τι θέλεις καὶ ἐπιλεκτικὰ νὰ σχολιάζεις.

Αὐτὴν ἔχουμε καὶ ὄντως σοῦ ἀξίζει καὶ πάρα πολὺ μάλιστα.

Αὐτὰ γιὰ ἀρχὴ, μιὰ καὶ εἶναι τὸ πρῶτο μήνυμά σου στὸ χῶρο, φίλτατε συνονόματε ἀχρηστίδη μὲ ἄποψη.

ΥΓ. Κι ἀφοῦ σοῦ ἀρέσουν οἱ σφαῖρες, κατὰ πῶς διαβάζω στὸ μήνυμά σου, σοῦ συστήνω καὶ κάτι σχετικὸ μὲ πολλὲς, μὰ ... πάρα πολλὲς ... σφαῖρες.

 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Τώρα πρόσεξα κι εγώ το μήνυμα που σχολιάζει ο domesticus. Αφού επισημάνω ότι είναι το λιγότερο κακεντρέχια στο... πρώτο σου (!) μήνυμα σε ένα forum να διαλέγεις ως όνομα μια παράφραση ενός nickname άλλου μέλους με σκοπό μόνο και μόνο να τον ειρωνευτείς (μόνο και μόνο για το λόγο αυτό θεωρώ ότι συντρέχει λόγος για οριστικό ban του ονόματος αυτού), ας σχολιάσω μερικά από τα λεγόμενα του καινούργιου φίλου μας (καλωσήρθες καταρχήν, αν και το "καλώς" δεν φαίνεται να το θέλεις και πολύ...):
Εδώ ας πούμε όλοι (όσοι έγραψαν) ξεσπάθωσαν κατα του ψάλτη που λέει κάνει πολλούς μορφασμούς (με το ζουμ της κάμερας στα 50 εκατοστά!-ας ήταν λίγο μακρύτερα σιγά να μην βλέπατε τίποτα), ενώ σε αντίστοιχη περίπτωση ενός άλλου ψάλλοντος σε βίντεο που διευθύνει πανηγυρικά τον εαυτό του (και κοντεύει ν' απογειωθεί από το πολύ κουπί), όλοι έσπευσαν να υποστηρίξουν το ορθό και παραδοσιακό του πράγματος! Το μόνο που ειπώθηκε σ’ εκείνο το θέμα ήταν γιατί δεν λέμε τίποτα και για τους κουνιστούς της σατανοκίνητης σχολής!!!
Προφανώς δεν διάβασες αυτό που είχαμε γράψει προηγουμένως:
...ομολογώ ότι ο Δημήτρης έχει δίκιο όταν γράφει για τις "συσπάσεις", με την παρατήρηση ότι η αρρώστια αυτή ταλανίζει γενικώς τον ψαλτικό κλάδο ανεξαρτήτως σχολής...
Αλλά, για να πάμε στην ουσία, εάν ακούγαμε μια σοβαρή ερμηνεία καλοφωνικού ειρμού, τα οποιαδήποτε "κουνήματα" θα μας πείραζαν μόνο δευτερευόντως και δεν θα το κάναμε θέμα, αφού το κυρίως μουσικό θέμα είναι η ερμηνεία. Υπάρχει καμία σύγκριση της εμπειρίας του φίλου Βαγγέλη Σφακιανάκη (στο βίντεο του οποίου παρέπεμψες), που είναι χρόνια θιασώτης του ύφους του Στανίτσα, με το "ύφος" (;) του καλοφωνικού ειρμού αυτού;; Σαφώς και δεν θα σχολιάζαμε τους ψαλτικούς μορφασμούς (που είναι μεμπτοί φυσικά και στην περίπτωση του φίλου Βαγγέλη) εφόσον η ερμηνεία ήταν σε ύφος παραδοσιακό ή, τουλάχιστον, νορμάλ, χωρίς τα επιδεικτικά καραϊκά φωνητικά γυρίσματα. Αν ακούς κάτι καλό, από ευγένεια δεν κρίνεις την εξωτερική εικόνα, έστω κι αν δεν σου αρέσει (αν και, αφού επιμένεις, την κρίνουμε κι αυτήν αρνητικά). Αν όμως ακούς ένα τέτοιο πράγμα, η εξωτερική εικόνα το κάνει ακόμα πιο αποκρουστικό.
Λες και υπάρχει μόνο ο τρόπος εκτέλεσης της Κων/πολεως και το Άγ.Όρος δεν έχει διαφορετική εκτέλεση των καλοφωνικών ειρμών. Τον Φιρφιρή τον άκουσε κανείς να λέει καλοφωνικό; Αλλά αυτός είναι Αγγελοπουλικός είπαμε αφού τον ηχογράφησε ο Αγγελόπουλος.
Συγγνώμη, άκουσες ποτέ το Φιρφιρή να κάνει αυτά τα επιδεικτικά πράγματα που ακούσαμε στον καλοφωνικό αυτό ειρμό;; Αν τώρα ισχυριστεί κανείς ότι η ΕΛΒΥΧ, ο Τρόπος κλπ. ψέλνουν με το ύφος Φιρφιρή, το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να το πει αυτό στους πατέρες στο Όρος, που συνεχίζουν το ύφος του μακαριστού διακό-Διονύση, να δούμε για τι είδους ανέκδοτο θα το εκλάβουν...
Κι ενώ εδώ κανείς δεν βγήκε να φωνάξει τι ρεζιλίκια είναι αυτά, αλλά έβαλαν και thanks από κάτω (άκουσε άραγε κανείς τι ευχαρίστησε;), στον άλλο την πέσαμε γιατί είναι καραϊκός! Άκουσε κανείς εκείνο το έρμο το «Αντανελείς», να ξεχάσει κι ότι ξέρει; Αλλά εκεί δεν μιλάει κανείς, σουτ και σώπενε είναι δικό μας το παιδί. Και οφικίαλος.
Καλά, κι ο κ. Αγγελόπουλος είναι οφικίαλος, αυτό σημαίνει ότι οι εκτελέσεις του είναι παράδειγμα προς μίμηση;; Αλλά, συνάδελφοι, από περιέργεια ακούστε σας παρακαλώ την ερμηνεία του Γρηγόρη Νταραβάνογλου στο "Αντανελείς", έχοντας μπροστά σας και το κείμενο. Ο άνθρωπος ψέλνει ό,τι λέει μέσα, χωρίς τον παραμικρό αυτοσχεδιασμό και με σεβασμό στο κείμενο του Κουκουζέλη. Φυσικά και έβαλα ευχαριστήριο κι εγώ, αφού είναι όντως σπουδαίο μάθημα ν' ακούς τον Νταραβάνογλου να ψέλνει το μάθημα αυτό και να κοιτάς παράλληλα και το κείμενο. Εάν στο "Αντανελείς" αυτό, συνάδελφε, με το σεβασμό στο κείμενο που δείχνει ο εκτελεστής, "ξεχνάς κι αυτά που ξέρεις" (!!), τι να πούμε για τις κακοποιήσεις κλασσικών έργων, που έχουμε ακούσει από την ΕΛΒΥΧ, και για τις οποίες έχουν εκφραστεί επανειλημμένως μέχρι και οι πατέρες από το Άγιον Όρος;; (ακούστε ειδικά στο 5.50' που λέει ο σεβάσμιος γερο-Δανιήλ "επιδέχεται ο Ιάκωβος έλξεις;;" και φυσικά ήταν φως φανάρι πού αναφερόταν, το έχει διευκρινίσει κι ο ίδιος άλλωστε -δεν παραβλέπουμε φυσικά τη μεγάλη ασθένεια των "διασκευών" και των αυτοσχεδιασμών, στην οποία αναφέρεται προηγουμένως, και για τα οποία πράγματα έχουμε επανειλημμένως εκφραστεί καυστικά εδώ μέσα, όμως το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ άκουσμα του Γρηγόρη Νταραβάνογλου είναι σοβαρό και αποδίδει πιστά το μουσικό κείμενο του Κουκουζέλη και γι' αυτό αξίζει συγχαρητήρια απ' όλους, είναι το λιγότερο ντροπή να εκφράζεται κανείς έτσι για μια τέτοια εκτέλεση-).
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Αλλά, συνάδελφοι, από περιέργεια ακούστε σας παρακαλώ την ερμηνεία του Γρηγόρη Νταραβάνογλου στο "Αντανελείς",
..... όμως το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ άκουσμα του Γρηγόρη Νταραβάνογλου είναι σοβαρό και αποδίδει πιστά το μουσικό κείμενο του Κουκουζέλη
Δεν είναι ο Γρηγόρης, ο Χάρης είναι...
 
Αλλά, συνάδελφοι, από περιέργεια ακούστε σας παρακαλώ την ερμηνεία του Γρηγόρη Νταραβάνογλου στο "Αντανελείς", έχοντας μπροστά σας και το κείμενο. Ο άνθρωπος ψέλνει ό,τι λέει μέσα, χωρίς τον παραμικρό αυτοσχεδιασμό και με σεβασμό στο κείμενο του Κουκουζέλη. Φυσικά και έβαλα ευχαριστήριο κι εγώ, αφού είναι όντως σπουδαίο μάθημα ν' ακούς τον Νταραβάνογλου να ψέλνει το μάθημα αυτό και να κοιτάς παράλληλα και το κείμενο. Εάν στο "Αντανελείς" αυτό, συνάδελφε, με το σεβασμό στο κείμενο που δείχνει ο εκτελεστής, "ξεχνάς κι αυτά που ξέρεις" (!!), τι να πούμε για τις κακοποιήσεις κλασσικών έργων, που έχουμε ακούσει από την ΕΛΒΥΧ, και για τις οποίες έχουν εκφραστεί επανειλημμένως μέχρι και οι πατέρες από το Άγιον Όρος;; (ακούστε ειδικά στο 5.50' που λέει ο σεβάσμιος γερο-Δανιήλ "επιδέχεται ο Ιάκωβος έλξεις;;" και φυσικά ήταν φως φανάρι πού αναφερόταν, το έχει διευκρινίσει κι ο ίδιος άλλωστε -δεν παραβλέπουμε φυσικά τη μεγάλη ασθένεια των "διασκευών" και των αυτοσχεδιασμών, στην οποία αναφέρεται προηγουμένως, και για τα οποία πράγματα έχουμε επανειλημμένως εκφραστεί καυστικά εδώ μέσα, όμως το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ άκουσμα του Γρηγόρη Νταραβάνογλου είναι σοβαρό και αποδίδει πιστά το μουσικό κείμενο του Κουκουζέλη και γι' αυτό αξίζει συγχαρητήρια απ' όλους, είναι το λιγότερο ντροπή να εκφράζεται κανείς έτσι για μια τέτοια εκτέλεση-).

Προφανώς κ.Θεοτοκάτε ούτε κι εσύ το χεις ξανακούσει αυτό το μέλος. Άσε λοιπόν το τι είναι ντροπή . Νομίζω ότι καλό θα ήταν αν το άκουγες πρώτα πως ψέλνεται σωστά με τις φθορές που έχει κι έπειτα να έλεγες τη γνώμη σου (για να μην γίνεις ρεζίλι- αλλά τώρα είναι μάλλον αργά γι αυτό) . Τόσες ηχογραφήσεις αγιορειτών έχει το φόρουμ. Κανείς δεν άκουσε να υπάρχει πρόβλημα; Βρε τι λέτε!

Τα υπόλοιπα δεν μ' ενδιαφέρουν γιατί τσιριμπιμ-τσιριμπομ πάει η συζήτηση και νόημα δεν βγαίνει. Εδώ δεν μπορείς ν' ακούσεις ξεκάθαρα πράγματα και έχεις κι άποψη γι αυτά. Δικαίωμά σου φυσικά. Τι είπαμε ότι έχουμε; Α ναι-δημοκρατία έχουμε (όπως είπε κι συνονόματος).

Δεν είναι ευγενικό στο πρώτο μήνυμα να την πέφτεις; Είναι ευγενικότερο όμως που την πεσατε εσεις σε πιτσιρικα ψάλτη που δεν ειναι και παρων στο φορουμ να μιλήσει.

Εγώ είμαι αχρηστίδης με άποψη και το λέω μόνος μου και πρωτος, ξέρεις πόσοι άλλοι είναι και δεν το ξέρουν και ποσοι το ξέρουν και κάνουν τον προφέσωρα;

χαιρετω
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος

Κανείς δεν άκουσε να υπάρχει πρόβλημα; Βρε τι λέτε!

Η μία ερμηνεία είναι αυτή.
Μια άλλη είναι ότι δεν θέλησε κάποιος να σχολιάσει για να μην απαξιώσει το πρόσωπο.
Γιατί αν είναι κακό να "την πέφτεις"
σε πιτσιρικα ψάλτη που δεν ειναι και παρων στο φορουμ να μιλήσει
(είμαι μαζί σας σε αυτό) άλλο τόσο κακό είναι να "την πέφτεις" σε φτασμένο ψάλτη που επίσης δεν είναι παρών στο φόρουμ να μιλήσει.

Αν μπορέσουμε κάποια μέρα να ασκούμε καλοπροαίρετη κριτική, χωρίς να απαξιώνουμε πρόσωπα, ίσως τότε ωφελήσουμε περισσότερο με την κριτική μας και ίσως συνεννοηθούμε.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος

Προφανώς κ.Θεοτοκάτε ούτε κι εσύ το χεις ξανακούσει αυτό το μέλος. Άσε λοιπόν το τι είναι ντροπή . Νομίζω ότι καλό θα ήταν αν το άκουγες πρώτα πως ψέλνεται σωστά με τις φθορές που έχει κι έπειτα να έλεγες τη γνώμη σου (για να μην γίνεις ρεζίλι- αλλά τώρα είναι μάλλον αργά γι αυτό) . Τόσες ηχογραφήσεις αγιορειτών έχει το φόρουμ. Κανείς δεν άκουσε να υπάρχει πρόβλημα; Βρε τι λέτε!
Δεν με κατάλαβες φίλε μου: το να κάνει κάποιος λάθος σε μια φθορά σε ιδιωτική ηχογράφηση με μηχανικό ισοκράτη είναι ανθρώπινο. Κι εγώ έχω εμπορική κασσέτα με καλό ψάλτη, που κάνει λάθος σε πολύ πιο γνωστό κομμάτι (στο Άγιος ο Θεός του Αβαγιανού), που είναι ακόμα πιο καραμπινάτο από το "Αααα" (πριν από το δεύτερο "πνεύμα") και τη χρωματική φθορά στο "εκλείψουσι", στα οποία προφανώς αναφέρεσαι (και που, αν γνωρίζει κανείς από όμοια διφωνία, την οποία δεν αποδέχεται ο Καράς, το δεύτερο αυτό λάθος δεν γίνεται). Αυτό δεν δείχνει έλλειψη σεβασμού στο κείμενο, αλλά απλώς όχι καλό διάβασμα ή όχι καλά ακούσματα από τις πολλές χορωδιακές αγιορείτικες εκτελέσεις που υπάρχουν στο κομμάτι αυτό και που σωστά επισημαίνεις. Όμως το να λες το κείμενο αυτό με καραϊκά γυρίσματα και ανύπαρκτες "έλξεις", αυτό είναι που δείχνει ότι δεν το σέβεσαι.
Δεν είναι ευγενικό στο πρώτο μήνυμα να την πέφτεις; Είναι ευγενικότερο όμως που την πεσατε εσεις σε πιτσιρικα ψάλτη που δεν ειναι και παρων στο φορουμ να μιλήσει.
Σου έχουμε απαντήσει επανειλημμένα σ' αυτό: αν βγαίνεις σε συναυλία και λες τόσο δύσκολα μέλη, καλοφωνικούς ειρμούς, με τέτοιον τρόπο, τη στιγμή που άλλοι πολύ πιο έμπειροι ψάλτες δεν τα εκτελούν καν τα μέλη αυτά, είναι επόμενο να τ' ακούσεις σε ένα εξειδικευμένο forum, που πολλά μέλη του έχουν ακούσει τόσους καλοφωνικούς ειρμούς και γνωρίζουν τι εστί. Αν είχε σωστό ύφος και μπέρδευε μια φθορά δεν θα τον κακολογούσαμε (τουλάχιστον εγώ) : είναι ένα ανθρώπινο λάθος που ο οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει.
Εγώ είμαι αχρηστίδης με άποψη και το λέω μόνος μου και πρωτος, ξέρεις πόσοι άλλοι είναι και δεν το ξέρουν και ποσοι το ξέρουν και κάνουν τον προφέσωρα;
Το να ταπεινοφρονείς από τη μια και να ειρωνεύεσαι, από την άλλη, με το nickname σου τόσο άκομψα ένα εκλεκτό μέλος του forum μας, ο οποίος έχει ξενυχτίσει προσφέροντας τόσα και τόσα συγγράμματα εδώ μέσα, τότε που εσύ απλώς τα κλίκαρες και τα κατέβαζες, καταλαβαίνεις ότι δεν είναι και το καλύτερο για να μας πείσεις για τις αγαθές προθέσεις σου...
Θα έλεγα λοιπόν πρώτα να μάθεις να συμπεριφέρεσαι και ν' αλλάξεις ΑΜΕΣΑ το nickname σου, που προσβάλει συνάδελφό σου, και μετά βλέπουμε για τα υπόλοιπα. Είσαι καλοδεχούμενος στην παρέα μας, αλλά αυτό το πράγμα δεν έχει ξαναγίνει.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Αλλά, συνάδελφοι, από περιέργεια ακούστε σας παρακαλώ την ερμηνεία του Γρηγόρη Νταραβάνογλου στο "Αντανελείς", έχοντας μπροστά σας και το κείμενο. Ο άνθρωπος ψέλνει ό,τι λέει μέσα, χωρίς τον παραμικρό αυτοσχεδιασμό και με σεβασμό στο κείμενο του Κουκουζέλη. Φυσικά και έβαλα ευχαριστήριο κι εγώ, αφού είναι όντως σπουδαίο μάθημα ν' ακούς τον Νταραβάνογλου να ψέλνει το μάθημα αυτό και να κοιτάς παράλληλα και το κείμενο. Εάν στο "Αντανελείς" αυτό, συνάδελφε, με το σεβασμό στο κείμενο που δείχνει ο εκτελεστής, "ξεχνάς κι αυτά που ξέρεις" (!!), τι να πούμε για τις κακοποιήσεις κλασσικών έργων, που έχουμε ακούσει από την ΕΛΒΥΧ, και για τις οποίες έχουν εκφραστεί επανειλημμένως μέχρι και οι πατέρες από το Άγιον Όρος;; (ακούστε ειδικά στο 5.50' που λέει ο σεβάσμιος γερο-Δανιήλ "επιδέχεται ο Ιάκωβος έλξεις;;" και φυσικά ήταν φως φανάρι πού αναφερόταν, το έχει διευκρινίσει κι ο ίδιος άλλωστε -δεν παραβλέπουμε φυσικά τη μεγάλη ασθένεια των "διασκευών" και των αυτοσχεδιασμών, στην οποία αναφέρεται προηγουμένως, και για τα οποία πράγματα έχουμε επανειλημμένως εκφραστεί καυστικά εδώ μέσα, όμως το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ άκουσμα του Γρηγόρη Νταραβάνογλου είναι σοβαρό και αποδίδει πιστά το μουσικό κείμενο του Κουκουζέλη και γι' αυτό αξίζει συγχαρητήρια απ' όλους, είναι το λιγότερο ντροπή να εκφράζεται κανείς έτσι για μια τέτοια εκτέλεση-).

Ε είπα να μην γράψω άλλο στο φόρουμ έτσι όπως κατάντησε με τους "Μουρατίδηδες" και τους "Ψηνάκηδες" λες και κάποιοι είναι καλύτεροι (μια βόλτα από τα αναλόγια τους θα δείξει πολλά) αλλά δεν άντεξα μετά από αυτό το μήνυμα του Νίκου...
Καλά πλάκα μας κάνεις έτσι???
Τι σχέση έχει αυτή η ερμηνεία από άποψη φθορών με αυτή των Αγιορειτών πατέρων που τόσο εύκολα επικαλείσαι???
Μπορώ να σου στείλω πολλές ηχογραφήσεις αν σου λείπουν...και ειλικρινά μην μου πεις ότι δεν διακρίνεις την διαφορά και την παρερμηνεία των φθορών?
Άλλα κι άλλα ξέρεις κατ ευθείαν να τα ακούς...
Όσο για τα σχόλια σου για την ΕΛΒΥΧ έχω την αγαθή περιέργεια...ανάμεσα στον κ.Νταραβάνογλου και στην ΕΛΒΥΧ δηλαδή δεν υπάρχουν άλλοι? Τέτοιες συγκρίσεις σε εξυπηρετούν?
Από καραμέλες καλά πάμε...
Συγχωρέστε με και να ξεκαθαρίσω πως δεν έχω κάτι με τον κ.Νταραβάνογλου απλά αντιδρώ σε κάποιες προκαταλήψεις...
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Ε είπα να μην γράψω άλλο στο φόρουμ έτσι όπως κατάντησε με τους "Μουρατίδηδες" και τους "Ψηνάκηδες" λες και κάποιοι είναι καλύτεροι (μια βόλτα από τα αναλόγια τους θα δείξει πολλά) αλλά δεν άντεξα μετά από αυτό το μήνυμα του Νίκου...
Προφανώς δεν διάβασες αυτό:
-δεν παραβλέπουμε φυσικά τη μεγάλη ασθένεια των "διασκευών" και των αυτοσχεδιασμών, στην οποία αναφέρεται προηγουμένως, και για τα οποία πράγματα έχουμε επανειλημμένως εκφραστεί καυστικά εδώ μέσα
καλά πλάκα μας κάνεις έτσι???
Τι σχέση έχει αυτή η ερμηνεία από άποψη φθορών με αυτή των Αγιορειτών πατέρων που τόσο εύκολα επικαλείσαι???
Μπορώ να σου στείλω πολλές ηχογραφήσεις αν σου λείπουν...και ειλικρινά μην μου πεις ότι δεν διακρίνεις την διαφορά και την παρερμηνεία των φθορών?
Άλλα κι άλλα ξέρεις κατ ευθείαν να τα ακούς...
Προφανώς ούτε αυτό διάβασες:
Δεν με κατάλαβες φίλε μου: το να κάνει κάποιος λάθος σε μια φθορά σε ιδιωτική ηχογράφηση με μηχανικό ισοκράτη είναι ανθρώπινο. Κι εγώ έχω εμπορική κασσέτα με καλό ψάλτη, που κάνει λάθος σε πολύ πιο γνωστό κομμάτι (στο Άγιος ο Θεός του Αβαγιανού), που είναι ακόμα πιο καραμπινάτο από το "Αααα" (πριν από το δεύτερο "πνεύμα") και τη χρωματική φθορά στο "εκλείψουσι", στα οποία προφανώς αναφέρεσαι (και που, αν γνωρίζει κανείς από όμοια διφωνία, την οποία δεν αποδέχεται ο Καράς, το δεύτερο αυτό λάθος δεν γίνεται). Αυτό δεν δείχνει έλλειψη σεβασμού στο κείμενο, αλλά απλώς όχι καλό διάβασμα ή όχι καλά ακούσματα από τις πολλές χορωδιακές αγιορείτικες εκτελέσεις που υπάρχουν στο κομμάτι αυτό και που σωστά επισημαίνεις. Όμως το να λες το κείμενο αυτό με καραϊκά γυρίσματα και ανύπαρκτες "έλξεις", αυτό είναι που δείχνει ότι δεν το σέβεσαι.
Και μη μου πεις ότι δεν έχεις ακούσει αγιορείτες να κάνουν λάθη σε φθορές...
Όσο για τα σχόλια σου για την ΕΛΒΥΧ έχω την περιέργεια αγαθή περιέργεια...ανάμεσα στον κ.Νταραβάνογλου και στην ΕΛΒΥΧ δηλαδή δεν υπάρχουν άλλοι? Τέτοιες συγκρίσεις σε εξυπηρετούν?
Από καραμέλες καλά πάμε...
Χρίστο, πάλι έμπλεξες τ' αυγά με τα πασχάλια, δεν μπορώ να συνεννοηθώ μαζί σου, ως συνήθως. Αν θεωρείς ακραίο άκουσμα αυτό της ΕΛΒΥΧ, απλώς πες το μας να ξέρουμε τι πρεσβεύεις. Απλώς σου υπενθυμίζω ότι το σχόλιό μου για την ΕΛΒΥΧ αφορούσε όχι σύγκρισή της με τον Νταραβάνογλου, αλλά ενδεχόμενη ομοιότητά της (!) με αγιορείτικα ακούσματα. Ορίστε ο διάλογος, για να κάνεις μια επανάληψη (μας βάζεις να κάνουμε copy-paste βραδυάτικα) :
παρα-Domesticus;87165 said:
Λες και υπάρχει μόνο ο τρόπος εκτέλεσης της Κων/πολεως και το Άγ.Όρος δεν έχει διαφορετική εκτέλεση των καλοφωνικών ειρμών. Τον Φιρφιρή τον άκουσε κανείς να λέει καλοφωνικό; Αλλά αυτός είναι Αγγελοπουλικός είπαμε αφού τον ηχογράφησε ο Αγγελόπουλος.
Συγγνώμη, άκουσες ποτέ το Φιρφιρή να κάνει αυτά τα επιδεικτικά πράγματα που ακούσαμε στον καλοφωνικό αυτό ειρμό;; Αν τώρα ισχυριστεί κανείς ότι η ΕΛΒΥΧ, ο Τρόπος κλπ. ψέλνουν με το ύφος Φιρφιρή, το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να το πει αυτό στους πατέρες στο Όρος, που συνεχίζουν το ύφος του μακαριστού διακό-Διονύση, να δούμε για τι είδους ανέκδοτο θα το εκλάβουν...
Στο συγκεκριμένο δε θέμα δεν σε παίρνει καθόλου να μιλάς, γιατί, αν θυμάσαι, εσύ ήσουν αυτός που αμφισβητούσε αν ο γερο-Δανιήλ, μιλώντας για τις έλξεις στον Ιάκωβο, εννοούσε τη γνωστή σχολή, πράγμα που μου το επιβεβαίωσε ο ίδιος αυτοπροσώπως.
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημείωμα συντονιστή (τελευταίο)] Το θέμα αυτό παρεκτράπηκε σε ανταλλαγή ...πυρών ήδη και μετά από δύο συντονιστικά μηνύματα. Θα κλείσω το θέμα σε λίγο, αφήνω μια τελευταία κουβέντα και δυνατότητα επεξεργασίας μηνυμάτων. Τα περί του «Αντανελείς» διαστηματικά στο εξής στο οικείο θέμα που είχα ανοίξει εδώ και μερικούς μήνες Τα διαστήματα του αργού «Αντανελείς» (σύντμηση Χουρμουζίου). Είναι εκτός θέματος εδώ. Ειρωνικά μηνύματα και υποννοούμενα παρακαλώ να τροποποιηθούν/αποσυρθούν καθώς δεν περιποιούν τιμή σε κανέναν.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Ειρωνικά μηνύματα και υποννοούμενα παρακαλώ να τροποποιηθούν/αποσυρθούν καθώς δεν περιποιούν τιμή σε κανέναν.
Συγγνώμη Δημήτρη, αλλά αυτή τη σιγή ιχυός από όλους σχετικά με το απαράδεκτο nickname που προσβάλει άμεσα συνάδελφο-συμφορουμίτη, δεν μπορώ να την καταλάβω. Εγώ με το Χρίστο μια ζωή διαξιφιζόμαστε στο Ψαλτολόγιο, μάς έχει γίνει σχεδόν... δεύτερη φύση, δεν έχουμε όμως τίποτα ο ένας με τον άλλον, οπότε μην ανησυχείς (με το Γιώργο τον Κωνσταντίνου, που συμβαίνει το ίδιο, μέχρι και καφέ έχουμε πιεί και θα ξαναπιούμε). Με την τακτική όμως της παράφρασης nickname γνωστού μέλους, ακόμα και τίποτα να μην γράψει ο φίλος μας σε ένα μήνυμά του, είναι σαν να δηλώνει απλώς ότι διαφωνεί μονίμως με ό,τι και να γράψει ένα συγκεκριμένο μέλος!

Χώρια δε που η τακτική του είναι εξαιρετικά περίεργη: προηγουμένως φάνηκε γνώστης παλαιών αγιορείτικων ηχογραφήσεων του forum, συνιστώντας μάλιστα σε παλιά μέλη να τα κατεβάσουν. Αυτός όμως δεν μπορεί να τα έχει κατεβάσει και να τα έχει ακούσει, εάν δεν είναι ήδη μέλος! Αυτό όμως δεν συνάδει με ημερομηνία εγγραφής την 1-10-2010... Το δε ύφος του φανερώνει μια εξοικείωση με τα περιεχόμενα του forum, όχι μόνο με αυτά που φαίνονται στους επισκέπτες, αλλά και με τις ηχογραφήσεις που αναρτώνται για τα μέλη. Εγώ το πρώτο που θα έκανα θα ήταν ένα ip check με γνωστά μέλη. Όχι φυσικά ότι κάποιος που θέλει να κάνει τη ζημιά δεν μπορεί να το παρακάμψει, αλλά μια τόσο επιθετική "πρώτη" (!) είσοδο στο forum με αναφορές από συνημμένα αρχεία, εμένα μου φαίνεται το λιγότερο ύποπτη, συγχωρέστε με συνάδελφοι.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Το έχω υπόψην μου. Εάν όντως πρόκειται για διπλό λογαριασμό, αργά ή γρήγορα θα φανεί όπως έγινε και σε άλλες περιπτώσεις και θα διαγραφεί.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Ὁπωσδήποτε πρέπει νά ζητηθεῖ ἡ ἀλλαγή ὀνόματος χρήστη, καθόσον εἶναι προσβλητικό καί προκλητικό γιά ἄλλο μέλος. Κι ἄν δέν ὑπῆρχε αὐτή ἡ πρόθεση... αὐτό πάντως φαίνεται...
Ὁπότε... μέ διασταλτική ἑρμηνεία συγκεκριμένου κανόνος συμμετοχῆς (ἀριθ. 10) αὐτό συνιστᾶ παράβαση κανόνος.

ΥΓ. Δέν ἀναφέρομαι σέ περιεχόμενο μηνύματος.


 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium



Τα υπόλοιπα δεν μ' ενδιαφέρουν γιατί τσιριμπιμ-τσιριμπομ πάει η συζήτηση και νόημα δεν βγαίνει. Εδώ δεν μπορείς ν' ακούσεις ξεκάθαρα πράγματα και έχεις κι άποψη γι αυτά. Δικαίωμά σου φυσικά. Τι είπαμε ότι έχουμε; Α ναι-δημοκρατία έχουμε (όπως είπε κι συνονόματος).

Δεν είναι ευγενικό στο πρώτο μήνυμα να την πέφτεις; Είναι ευγενικότερο όμως που την πεσατε εσεις σε πιτσιρικα ψάλτη που δεν ειναι και παρων στο φορουμ να μιλήσει.

Εγώ είμαι αχρηστίδης με άποψη και το λέω μόνος μου και πρωτος, ξέρεις πόσοι άλλοι είναι και δεν το ξέρουν και ποσοι το ξέρουν και κάνουν τον προφέσωρα;

χαιρετω


Τὸ νὰ λέει κάποιος πὼς εἶναι ἄχρηστος εἶναι ἕνα πράγμα, ἡ αὐτομεμψία δὲν εἶναι πάντα κακή, βοηθᾶ καὶ στὴν αὐτοβελτίωση, τὸ νὰ ἐπιδεικνύει ὄμως ὅτι εἶναι κιόλας, ἔ νομίζω ὅτι αὐτὸ αποτελεῖ πλέον ὄχι μόνο αὐτοεπιβεβαίωση ἀλλὰ καὶ ἐπιβεβαίωση τοῦ χαρακτηρισμοῦ.
Ἄλλωστε ὅταν κάποιος γράφει χωρὶς νὰ ἔχει πρῶτα ἀσχοληθεῖ πραγματικὰ μὲ τὸ forum καὶ τὸ τὶ ἔχει γραφεῖ κατὰ καιροὺς, μᾶλλον ἐπιβεβαιώνει τὸν αὐτοχαρακτηρισμό του. Δὲν χρειάζεται νὰ εἶσαι προφέσορας γιὰ νὰ τὸ καταλάβεις.
Πάντως, ἀπ᾿ ὅτι βλέπω τὴν γλεντᾶς τὴν ἐλευθερία λόγου εδῶ μέσα ... Δὲν σ᾿ ἀρέσει ἀλλὰ τὴν ἀπολαμβάνεις ... Ἄλλωστε, συνονόματε ἀχρηστίδη μὲ ἄποψη, δημοκρατία ἔχουμε κι ἀπ᾿ ὅτι φαίνεται τὸ 'χεις πιάσει τὸ νόημά της ἐδῶ μέσα, σ' ἀρέσει δὲν σ᾿ ἀρέσει.
Γιὰ τὰ μουσικὰ δὲν θὰ ἀσχοληθῶ, δὲν εἶμαι εἰδικός, ἄλλωστε ὅπως δηλώνεις:


Τα υπόλοιπα δεν μ' ενδιαφέρουν γιατί τσιριμπιμ-τσιριμπομ πάει η συζήτηση και νόημα δεν βγαίνει. Εδώ δεν μπορείς ν' ακούσεις ξεκάθαρα πράγματα και έχεις κι άποψη γι αυτά.

Ἡ τελευταία πρότασή σου πάντως καταδεικνύει ἄνθρωπο μὲ μεγάλη αὐτογνωσία, πέραν τῆς αὐτομεμψίας, θὰ 'ναι κρίμα νὰ σὲ χάσουμε, «δημοκράτη» ἄνθρωπο ...
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Κ.κ. Διαχειριστές αυτό που συμβαίνει με το διπλό λογαριασμό του παρα-Domesticus πρέπει να σταματήσει κ να μας πείτε ποιό μέλος είναι για να του συμπεριφερθούμε ανάλογα, θα τον αγνοήσουμε και θα τελειώσει το θέμα με τον "εμπρηστή". Το μέλος Domesticus μπορεί να μη είναι συμπαθής για τις απόψεις του (για μένα πανάξια-με το σπαθί του φίλος) αλλά τουλάχιστον έχει άποψη, την τεκμηριώνει κ έχει κ χιούμορ. Νομίζω ότι το οφείλετε σε όλους μας.
Ευχαριστώ
 
Εμένανε κύριοι δεν με νοιάζει να υποστηρίξω τον Αγγελόπουλο ή την ΕΒΧ με τις αναλύσεις της κονσέρβας και τις έλξεις από 8γραμμη κι επάνω. Ας υποστηρίξει αυτός τον εαυτό του και τις επιλογές του. Δεν θα το κάνω εγώ.

Αλλά με χαλάει όσο να ναι από την μια να την πέφτουμε στους μεν ενω οι δε να ειναι στο απυρόβλητο.

Τόσα μπορεί ο Αγγελόπουλος τόσα λέει. Πες τα καλύτερα εσύ ή βάλε καλύτερη ηχογράφηση κι άστον να κάνει ότι νομίζει. Αυτός που καταλαβαίνει θα δει τη διαφορά.

Τόσα καταλαβαίνει ο Δανιήλ τόσα λέει. (επιδέχετε ο Ιάκωβος έλξεις;-άλλο που αυτός τις κάνει και με το παραπάνω) Τόσα καταλαβαίνουν κι αυτοί που τον τσιγκλάνε επι τούτου να τον κάνουν με το ζόρι θεωρητικό. Βάλτον να σου ψάλλει κι άστα τα υπόλοιπα.


Τόσα ακούτε κι εσείς και γράφετε ότι γράφετε. Βέβαια καλό είναι κ.Θεοτοκάτο που άκουσες τι γίνεται σ' εκείνο το αντανελείς. Αλλά άμα είναι σωστό το ύφος δεν πειράζει να λες την νερατζούλα, αντί για το αντανελείς. Γούστα είναι αυτά.


Και αν ήταν λέει το ύφος του πιτσιρικά στον καλοφωνικό σωστό δεν θα λέγαμε τίποτα! Τι μας λες;


Δηλαδή δεν μου λες, εδω βγαινουν και λένε καλοφωνικό χορωδιακά (χορωδιακή καλοφωνία-άλλο κι αυτό)και δεν σηκώθηκε ΕΝΑΣ να πει τι είναι αυτά τα πράγματα, και λες για το ύφος. Αλλα βλέπεις το έκανε ο Στανίτσας. Και θα πέσει φωτιά να τονε κάψει όποιος μιλήση για πιθανό λάθος του Στανίτσα.


Έκατσε κανείς να δει πως λέει ο Στανίτσας τους καλοφωνικούς μόνος του και πως τον λέει με τη χορωδία; Είπε κανείς τίποτα γι αυτό; Μήπως επειδή είχε σωστό ύφος η χορωδία κι έτσι δεν πειράζει; Μάλλον.


Αμα δεν σ' αρέσει το ύφος μην το ακούς. Κι εγώ το ίδιο κάνω. Αλλά ποιός είσαι εσύ κι εγώ που θα βάλεις όρια στο ύφος και θα διαχωρίσεις από δω το καλό κι από κει το κακό; Άλλο μ' αρέσει και δεν μ' αρέσει. Άλλο αυτό. Αυτό κι εγω το κάνω για πάρτι μου.


Που τα άκουσε λέει ο Καράς και που υπήρχε ψάλτης που έψελνε σαν τον Καρά. Και δε μου λες; Εγώ σου λέω, που τα άκουσε έτσι ο Στανίτσας και που υπήρχε ψάλτης πριν τον Στανίτσα που έψελνε με τους λαριγγισμούς του Στανίτσα; Φέρε μου κι εσύ ηχογράφηση να με φωτίσεις. Δεν υπάρχει τοσο παλιά; (εκτός και έχεις κάτι)


Ε λοιπόν για το Στανίτσα γιατί το δέχεσαι ότι μπορεί να υπάρχουν παλαιότεροι ψάλτες που έψαλλαν όπως αυτός και να μην έχουμε ηχογραφήσεις τους, ενώ για τον Καρά δεν το δέχεσαι; Και τα γυρίσματα του Στανίτσα είναι παραδοσιακά, ενώ του Καρά επιδικτικά.


Κι εμένα δεν μ' αρέσει ο Καράς, και προτιμώ τον Στανίτσα. Ε και τι μ' αυτό; Θα τον βγάλω λάθος επειδή δεν μ' αρέσει; Πολυ τελειωτικοί είσαστε μου φαίνετε. Βάλτε και λίγο νεράκι γιατί το σύμπαν δεν κρίνεται στην γνώση μας και μόνο. Εγώ απλά λέω δεν μ' αρεσει ή μ' αρεσει και τελος. Αμα μ' αρεσει παιρνω κι ότι καλό μπορώ κι από δω παν κι άλλοι.


Τι δουλειά έχουν οι αδερφές στη Χαγη; Μήπως γράφεις από το κουτούκι που έχεις στο μότο σου κι έχεις μπερδέψει τις καταστάσεις; Λεω εγώ. Και ποιές είναι οι αδερφές σου;


Δεν κατατάλαβα όμως τι πρόβλημα υπάρχει με το όνομά μου. Ο παρα-Domesticus ήταν παρα τω δομεστίκω και ο όρος χρησιμοποιείται στα ψαλτικά μέχρι και σήμερα, δεν κατάλαβα που το πρόβλημα; Εγώ δεν θέλω ν' αλλάξω, αλλά αμα είναι τόσο προβλημα πια αλλάξτε το σε αχρηστίδης σκέτο (γίνεται νομίζω). Τα ονόματα μας μαράνανε στο φινάλε.

 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Αν ένας επισκέπτης έρθει για πρώτη φορά στο σπίτι μου και πριν πει το όνομα του και απευθύνει κάποιου είδους χαιρετισμό στους οικοδεσπότες, αρχίσει να κριτικάρει τις κουρτίνες τα χαλιά, τη διακόσμηση, το φωτισμό, τα έπιπλα και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, το πρώτο πράγμα που θα κάνω θα είναι να τον πετάξω έξω, ακόμη κι αν όλα όσα ειπε ήταν σωστά.
Σε ένα που τον ξέρω από παλιά θα ανεχθώ κι αυτά που δεν μ' αρέσουν, και πάλι μέχρι κάποιο όριο.
Αν λοιπόν το μέλος παρα-Domesticus, είναι όντως νέο μέλος, όφειλε πρώτα να συστηθεί, να δεχθεί τα καλοσωρίσματα, να περιηγηθεί, να γνωρίσει τα μέλη και τις συνήθειές τους, κι αν μετά έχει και κάποια γνώμη ας την πει, με σεβασμό όμως και τακτ. Κι αν πετά πό καιρό παραγνωρισθεί με κάποιους ας πει και κάτι παραπάνω.
Όταν όμως αυτό το παραπάνω είναι η πρώτη κουβέντα που ξεστομίζει, τότε αυτό συνιστώ επιεικώς αγένεια. Δεν έχει σημασία μόνο τι λες (κι ας είναι σωστό, πράγμα που εδώ αμφισβητείται) αλλά κι ο τρόπος που το λες, σε ποιον το λες και οι συνθήκες κάθε φορά.
 

D_NENTAS

ΝΕΝΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
εδώ όμως δεν είναι σπίτι και ούτε και έρχεται κανείς για εθιμοτυπική επίσκεψη.
Επιπλέον αυτού, ο καθένας λέει την άποψή του. Εκτός και αν θεωρείτε ότι υπάρχουν πρεσβείασε όσους εγγράφονται στο φορουμ. Στο κάτω κάτω θεωρώ ότι είναι πολύ πιο προσβλητικές φράσεις όπως Στη Χάγη αδελφές μου στη Χάγη για τίς οποίες όμως κανείς δεν είπε κάτι, και ακόμα απορώ τι ρόλο έχουν σε ένα θέμα για τον κ.Γεωργίου.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι αν το μέλος παρα-Domesticus ασκούσε κριτική σε επίπεδο μορφασμού τότε πάλι δεν θα είχαμε προβλημα ούτε για όσα γράφει, ούτε για τον τρόπο με τον οποίο τα γράφει, ούτα για το όνομα που χρησιμοποιεί.
 
Status
Not open for further replies.
Top