Νεώτερα (των αυθεντικών του Πέτρου) εκδοθέντα Δοξαστάρια. Εξέλιξη ή παραχάραξη;

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Τα παραπάνω (του Χρ. Τσακ.) θα ήταν απολύτως σωστά εφόσον ο σκοπός της ψαλτικής και της δικής μας, του καθενός μας, πορείας μέσα σ' αυτήν ήταν να ανακαλύψουμε ποιος είναι ο τρόπος που έψαλλε ο Πέτρος Π. Καλό κι αυτό, δεν λέω, αλλά μακράν από ιδανικό και πολύ περισσότερο αποκλειστικό σκοπό μας. Το κυρίως μελημά μας, για μένα κυρίως μιλάω, είναι να βρεθούμε όσο γίνεται στο κέντρο και στο βάθος, την βαθύτερη ουσία, της εκκλησιαστικής βυζαντινής μουσικής και να κάνουμε ο,τι περνάει απ' το χέρι μας για να παραμείνει και βυζαντινή και εκκλησιαστική. Να παραμείνουμε κρίκοι της αλυσίδας αυτής που ξεκινάει από το βάθος του παρελθόντος και φτάνει μέχρι τις μέρες μας. Στην αλυσίδα αυτή ο Πέτρος Π. είναι μόνο ένας κρίκος. Πολύ σημαντικός, αλλά ένας, και υπάρχουν και πολύ άλλοι μεταγενέστεροι που ακολουθώντας τους εξασφαλίζουμε την παραμονή στην ίδια αυτή αλυσίδα. Κι αν χάνονταν όλα τα γραπτά του Πέτρου, πάλι εμείς θα συνεχίσαμε στο ίδιο δρόμο.
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
[Σημείωμα συντονιστή] Αφού διαγράφηκαν μηνύματα επαναλήψεων και εκτός θέματος προσωπικά το θέμα επανέρχεται. Θεωρούμε ότι έχουν δοθεί οι δέουσες εξηγήσεις και απαντήσεις σε θέμα που άλλωστε άνοιξε με αφορμή δημοσίευσης άρθρου σε άλλο ιστοτόπο. Δεν κλείνουμε το θέμα αλλά πιστεύουμε ότι έχει καλυφθεί.
 
T

Tzanakos_B

Guest
Διαβάζοντας τα όσα εγράφησαν σχετικα με τον Ο.Φ.Ε.Λ.Π. , του οποίου η δημιουργία , ως '' Εμπνευσις και αφετηρία '' υπήρξε η Σπάρτη με πρωτεργάτην τον Παν. Τζανάκο , συνεπικουρούμενο και από τον , άγνωστο σε μένα , μαθητήν του και λαμπαδάριον του Μ. Ν. Σπάρτης Ευαγγ. Θεοδώρου, θα έλεγα με απόλυτη ειλικρίνεια ότι , το έργο τους αυτό καθ` εαυτό .ειναι αξιέπαινο και ωφέλιμο.!!! Ακούμε εκτελέσεις , βλέπουμε αυθενικά κείμενα του Π .Λ. κανουμε συγκρίσεις με νεώτερα βιβλία και καθορίζουμε , καθένας με το Τάλαντον πού διαθέτει την ψαλτική πορεία μας ...!!! Ο Ψαλτης , διαβάζει , ΑΚΟΥΕΙ .!!! , διαμορφώνει την Ψαλτική προσωπικότητά του και Ψ Α Λ Λ Ε Ι ..!!! [κρίνω εξ ιδιων ] ... ΟΙ Χαρακτηρισμοί και τα αυθαίρετα συμπεράσματα , δημιουργούν Αντιπαραθέσεις .... Το εχουν επισημάνει ήδη οι κ.κ. Συντονιστές και ο αείμνηστος Ευαγγ. Λιναρδάκης... Καλη δύναμη !!!! Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ
 
T

Tzanakos_B

Guest
Αγαπητοί συνάδελφοι , φίλοι συντονιστές και ακροατές . Χριστός Ανέστη. !!! Το θέμα του Δοξασταρίου του Π. Λαμπαδαρίου , το οποίο προβάλλεται γραπτά και ηχητικά από τον Ο.Φ.Ε.Λ.Π. , επανήλθε , αν και έχει συζητηθεί πολύ... Χθες είδα με χαρά , ανηρτημένα στο Φόρουμ , πολλά μελωδήματα του Πεντηκοσταρίου , από μέλη - φίλους του εν λόγω ομίλου. Μου αρεσε πολύ , ενα δοξαστικό που ερμηνεύει ο π. Χρυσοβαλάντης Θεοδώρου. Φωνή και ύφος ηγεμονικά , ωραία εκτέλεσις , , ίσως η καλύτερη από όσες άκουσα..!!! Θερμότατα συγχαρητηρια..!!! Είναι και Λακεδαιμόνιος.... Νομίζω , πρέπει να είναι συγγενής του Ευαγγ. Θεοδώρου , λαμπαδαρίου του Μ . Ναού Σπάρτης. Αν έχεις τέτοιον ιερέα στο Ναό σου , τότε η ψαλμωδία γινεται ψυχική α π ό λ α υ σ ι ς.. !!!! Στο θέμα ειδικά των Δοξασταρίων , μου κάνει εντύπωση , γιατί δεν μνημονεύεται το Δοξαστάριον του Γ. Βιολάκη, το οποί ειναι Πατριαρχικό, επιμέλεια Ναυπλιώτη _Κλαββα , Δομεστίκων , εγκεκριμένο από το οικ. Πατριαρχείον, Εκδόσεως 1899. Το χρησιμοποιώ χρόνια , ειναι κατά την γνώμη μου το καλύτερον και σχεδόν όμοιον με το του Πέτρου Λαμπαδαρίου. Κύριοι , νομίζω ότι παραβιάζουμε , '' ανοιχτές θύρες ''.... Ολοι οι Μεγάλοι ερμηνευτές και Μελοποιοί , μετά τον Ναυπλιώτη [ Πρίγγος , Καραμάνης , Στανίτσας, Χρύσανθος , Φαρλέκας , Παναγιωτίδης , Ταλιαδώρος ] , πήραν ως βασιν τον Π. Λαμπ. και ανέλυσαν το Δοξαστάριόν του και άλλα μελωδήματα , τα οποία ειναι η εξελιγμένη Μουσική Παράδοσις !!!! Εκαστος από μας ψάλλει από Πέτρο μέχρι Ταλιαδώρο , σύμφωνα με τις δυνατότητές του ...!!!! Αυτά τα ολίγα , προς το Παρόν.. Β. ΤΖΑΝ.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Στο θέμα ειδικά των Δοξασταρίων , μου κάνει εντύπωση , γιατί δεν μνημονεύεται το Δοξαστάριον του Γ. Βιολάκη, το οποί ειναι Πατριαρχικό, επιμέλεια Ναυπλιώτη _Κλαββα , Δομεστίκων , εγκεκριμένο από το οικ. Πατριαρχείον, Εκδόσεως 1899. Το χρησιμοποιώ χρόνια , ειναι κατά την γνώμη μου το καλύτερον και σχεδόν όμοιον με το του Πέτρου Λαμπαδαρίου. Β. ΤΖΑΝ.

αναφέρεται από μέλος του Ψ
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=152563&postcount=5
 
T

Tzanakos_B

Guest
αναφέρεται από μέλος του Ψ
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=152563&postcount=5

Αγαπητέ Νίκο, έχεις δίκιο, το αναφέρει ο Απ. Καλπακίδης.. Εγώ πάντως το χρησιμοποιώ συχνα . Και ξέρεις από ποιόν το προμηθεύτηκα ?? Από τον αδελφό μου Παναγιώτη Τζανάκο πριν αρκετά χρόνια..... Εφαρμόζω την τακτική της μέλισσας.... Διαλέγω , συνθέτω, εκτελώ...!!!! Χριστός Ανέστη.!!!! Βασιλης Τζανάκος.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αγαπητοί συνάδελφοι , φίλοι συντονιστές και ακροατές . Χριστός Ανέστη. !!! Το θέμα του Δοξασταρίου του Π. Λαμπαδαρίου , το οποίο προβάλλεται γραπτά και ηχητικά από τον Ο.Φ.Ε.Λ.Π. , επανήλθε , αν και έχει συζητηθεί πολύ... Χθες είδα με χαρά , ανηρτημένα στο Φόρουμ , πολλά μελωδήματα του Πεντηκοσταρίου , από μέλη - φίλους του εν λόγω ομίλου. Μου αρεσε πολύ , ενα δοξαστικό που ερμηνεύει ο π. Χρυσοβαλάντης Θεοδώρου. Φωνή και ύφος ηγεμονικά , ωραία εκτέλεσις , , ίσως η καλύτερη από όσες άκουσα..!!! Θερμότατα συγχαρητηρια..!!! Είναι και Λακεδαιμόνιος.... Νομίζω , πρέπει να είναι συγγενής του Ευαγγ. Θεοδώρου , λαμπαδαρίου του Μ . Ναού Σπάρτης. Αν έχεις τέτοιον ιερέα στο Ναό σου , τότε η ψαλμωδία γινεται ψυχική α π ό λ α υ σ ι ς.. !!!! Στο θέμα ειδικά των Δοξασταρίων , μου κάνει εντύπωση , γιατί δεν μνημονεύεται το Δοξαστάριον του Γ. Βιολάκη, το οποί ειναι Πατριαρχικό, επιμέλεια Ναυπλιώτη _Κλαββα , Δομεστίκων , εγκεκριμένο από το οικ. Πατριαρχείον, Εκδόσεως 1899. Το χρησιμοποιώ χρόνια , ειναι κατά την γνώμη μου το καλύτερον και σχεδόν όμοιον με το του Πέτρου Λαμπαδαρίου. Κύριοι , νομίζω ότι παραβιάζουμε , '' ανοιχτές θύρες ''.... Ολοι οι Μεγάλοι ερμηνευτές και Μελοποιοί , μετά τον Ναυπλιώτη [ Πρίγγος , Καραμάνης , Στανίτσας, Χρύσανθος , Φαρλέκας , Παναγιωτίδης , Ταλιαδώρος ] , πήραν ως βασιν τον Π. Λαμπ. και ανέλυσαν το Δοξαστάριόν του και άλλα μελωδήματα , τα οποία ειναι η εξελιγμένη Μουσική Παράδοσις !!!! Εκαστος από μας ψάλλει από Πέτρο μέχρι Ταλιαδώρο , σύμφωνα με τις δυνατότητές του ...!!!! Αυτά τα ολίγα , προς το Παρόν.. Β. ΤΖΑΝ.

Καλὴ ἡ ἐκτέλεση, ἀλλὰ κάπου ὁ λαιμὸς πήγαινε στὸ μέλος τοῦ Ἰωάννου ἀφοῦ οἱ διαφορὲς εἶναι μεγάλες.

Τὰ ἁπλὰ κείμενα συνήθως κρύβουν παγίδες.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ Νίκο, έχεις δίκιο, το αναφέρει ο Απ. Καλπακίδης.. Εγώ πάντως το χρησιμοποιώ συχνα . Και ξέρεις από ποιόν το προμηθεύτηκα ?? Από τον αδελφό μου Παναγιώτη Τζανάκο πριν αρκετά χρόνια..... Εφαρμόζω την τακτική της μέλισσας.... Διαλέγω , συνθέτω, εκτελώ...!!!! Χριστός Ανέστη.!!!! Βασιλης Τζανάκος.

Προσωπικά χρησιμοποιώ κυρίως του Κηλτζανίδη (η άλλη πλευρά της εξηγησης του Πέτρου, απ΄ αυτή της Κυψέλης) και με βγάζει πάντα ασπροπρόσωπο, όπως και του Πρίγγου, που το θεωρώ γόνιμη εξέλιξη.
Η τακτική της μέλισσας είναι η καλύτερη, καθώς μπορείς να βάλεις μια "άλλη" θέση για να σπάσεις, αν θες, το ίδιο μοτίβο των μελών του Πέτρου.
 
Top