Νεό “Εγκόλπιον του Αναγνώστου”

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Είχα δει εδώ και μήνες το παρακάτω άρθρο που αφορά νέα έκδοση με τίτλο

“Εγκόλπιον του Αναγνώστου”

Από κάπου αλλού, που δεν μπορώ να εντοπίσω τώρα, είχα δει ότι είναι των εκδόσεων "ΓΝΟΦΟΣ"
Χθες το είδα σε βιβλιοπωλείο. Τιμάται 12 €. Δεν αναφέρει τίποτε περισσότερο για το ποιος το επιμελήθηκε, δεν έχει ούτε εισαγωγή. Διακινείται από τις εκδόσεις "Εν Πλω".
Έχει μήπως κανείς περισσότερες πληροφορίες;
 
Όντως Νεοκλη ,δεν γράφει απολύτως τίποτα .
Σπουδαία βιβλιοπαρουσίαση !
Σαφώς και το σπουδαιότερο ,παραμένει της Αποστολικής Διακονίας (επιμέλειας του μακαριστού πατρός Κων/νου Παπαγιαννη ) ,παρόλα τα όσα ατυχώς γράφτηκαν στο οικείο θέμα .
Πιστεύω ,πως μελλοντικά ,μόνο κάποια συλλογική προσπάθεια ,θα μπορούσε να το ξεπεράσει .
 
Είχε βρεθεί στα χέρια μου το καλοκαίρι ένα εγκόλπιο το οποίο ήθελε να μοιάσει το παλιό της ΑΔ. Είχε το ίδιο σχήμα, το ίδιο πάχος και τις ίδιες γραμματοσειρές, ΑΛΛΑ οι παράγραφοι άτακτοι, τα κόκκινα γράμματα σαν ξεπλυμένα, και δεν υπήρχε σωστή σελιδοποίηση. Να φανταστείτε, ήθελε να το αγοράσει ένας "φαν" του παλιού, αλλά απογοητεύτηκε και αυτός ο ίδιος.
Μάλλον ήλπιζαν να το πουλήσουν σε αυτούς που κρατάνε με νύχια και με δόντια:confused:, με κόλλες και συρραπτικό:eek:, με φωτοτυπίες και φυλλάδες:D το παλιό, το οποίο ονομάζουν και "ευαγγέλιο" δυστυχώς:(.
Ήταν μία πολύ κακή αντιγραφή τολμώ να πω.
Εάν είναι αυτό που διαφημίζεται, θα είναι μία παταγώδης αποτυχία...
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος


Ὑπάρχουν τὰ ἀπαραίτητα Ἀλληλούια ἀντὶ προκειμένων τοῦ ἑσπερινοῦ γιὰ τὶς μὴ ἑορτάσιμες ἡμέρες. Παραθέτει ἐσφαλμένα τὸ ἀλληλούια καὶ γιὰ τὴν Παρασκευὴ ἑσπέρας (ΤΑΣ κεφ. ε').

Προτάσσει ὀρθῶς τὸ «Σοφία» τῆς ἐπιγραφῆς τῶν ἀναγνωσμάτων, τῆς ὁποίας ἕπεται τό «Πρόσσχωμεν ».

Στὴν ἀρτοκλασία τῶν δεσποτικῶν καὶ θεομητορικῶν ἑορτῶν ὁρίζει ὀρθῶς ἀντὶ τοῦ «Θεοτόκε παρθένε...», τὸ ἀπολυτίκο.

Ὁρίζει ἐσφαλμένα ὅτι ὁ ἱερεὺς ἀρχίζει τὸν ὄρθρο ἐκτὸς τοῦ βήματος (ΤΑΣ κεφ. ε', λ', χφ. Σινὰ 1095 ΤΑΣ ιβ' αἰ. φ. 12r-v).

Ἡ ἀναστάσιμη ὑπακοὴ ὁρίζεται ὀρθῶς νὰ ψάλλεται (στὸν ὄρθρο).

Λείπει ὁ μεσόστιχος «Αἰνεῖτε τὸν Θεὸν ἐν τοῖς ἁγίοις αὐτοῦ...»» τοῦ πασαπνοαρίου πρὸ τοῦ Εὐαγγελίου.

Ὁρίζεται ἡ ὀρθὴ σειρὰ «Ἐκ τοῦ κατὰ...ἁγίου Εὐαγγελίου τὸ ἀνάγνωσμα - Δόξα σοι Κύριε - Πρόσσχωμεν ».

Ἐσφαλμένα ἀναγράφεται ὁ πλ. δ' ὡς ἦχος τοῦ «Ἀναστὰς ἐκ τοῦ μνήματος...», ἀντὶ τοῦ β'.

Προβλέπεται ὀρθῶς μετὰ τὴν μεγάλη δοξολογία ἀπολυτίκο τοῦ ἁγίου καὶ θεοτοκίον.

Αὐθαιρέτως προβλέπονται οἱ στίχοι «Θαυμαστὸς ὁ Θεὸς ἐν τοῖς ἁγίοις αὐτοῦ» καί «Τοῖς ἁγίοις τοῖς ἐν τῇ γῇ αὐτοῦ ἐθαυμάστωσεν ὁ Κύριος» γιὰ τοὺς αἴνους τῶν Σαββάτων.

Ἐσφαλμένα παραλείπει τὴν μικρὴ συναπτὴ πρὸ τῶν καθισμάτων (τροπαρίων) τῶν στιχολογιῶν τῶν καθημερινῶν τῆς Μ. Τεσσαρακοστῆς (ΤΜΕ σ. 326).

Ὀρθῶς ὁρίζεται μετὰ τὴν τιμιωτέρα νὰ ψάλλεται ἡ θ' ᾠδὴ τῶν κανόνων.

Σὲ μνήμη ἑορταζομένου ἁγίου σὲ Κυριακὴ σωστὰ προβλέπονται γιὰ τοὺς μακαρισμοὺς 6 ἀναστάσιμοι καὶ 4 τροπάρια τοῦ κανόνα τοῦ ἁγίου (Ἀπορούμενα ΤΑΣ κεφ. οθ', π').

Ἐσφαλμένα τὰ ἀρχαῖα ἀντίφωνα τῆς λειτουργίας «Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι...Ὁ Κύριος ἐβασίλευσεν...Δεῦτε ἀγαλλιασώμεθα τῷ Κύρίῳ...» ὁρίζονται γιὰ τὶς καθημερινές, ἐνῶ εἶναι τὰ ἀρχικὰ ἀντίφωνα κάθε λειτουργίας.

Ἐσφαλμένα προβλέπεται ἡ ψαλμωδία τῆς ὑπακοῆς τοῦ ἤχου στὴ λειτουργία. Τὰ παλαιὰ τυπικὰ δὲν τὴν προβλέπουν οὔτε γιὰ τὸ Πάσχα (Ἰ. Φουντούλη ᾿Απαντήσεις εἰς λειτουργικὰς ἀπορίας τ. 3 σ. 47).

Ὀρθὸ τὸ «...πᾶσαν νῦν βιοτικήν ἀποθώμεθα μέριμναν...».

Ἀπαράδεκτη εἶναι ἡ παρεμβολὴ μεγαλυναρίου τῆς ἡμέρας στὴν θεία λειτουργία (Ἰ. Φουντούλη Λειτουργικὴ Α’-Εἰσαγωγὴ στὴ θεία λατρεία σ. σ. 237). Γιὰ κάθε θεία εὐχαριστία ὁ Κύριος λέγει «τοῦτο ποιεῖτε εἰς τὴν ἐμὴν ἀνάμνησιν» (Λκ. κβ’ 19) ἀποκλειστικά.

Στὰ κοινωνικὰ ὁρίζεται ἀλληλούια ἁπλοῦν, ἀντὶ τριπλοῦν (ὀρθό· Βλ. Ἀκολουθία τοῦ ἀναγνώστου ἐκδ. 1635, 1780 κ. ἄ.).

Μετὰ τὸ διακονικὸ παράγγελμα «Ἐν εἰρήνῃ προέλθωμεν» λείπει ἡ ἀπάντηση τοῦ λαοῦ «Ἐν ὀνόματι Κυρίου».

Γιὰ τὸ κοντάκιο «Προστασία τῶν χριστιανῶν ἀκαταίσχυντε...» ὁρίζεται β' ἦχος, ἀντὶ τοῦ ὀρθοῦ πλ. β'
(χφφ. Σινὰ 925 κοντακάριο ι’ αἰ., Δρέσδης Α 104 πραξαπόστολος-τυπικὸ Μεγάλης Ἐκκλησίας α’ ἥμισυ ια’ αἰ. φ. 155v, Κανονάριο Νίκωνος Μαυροορείτου (~1085) σ. 27, τυπικὸ Μεσσήνης τοῦ ἔτους 1131 σ. 130, χφφ. Barb. gr. 350 τυπικὸ μονῆς ἁγίου Νικολάου τῶν Κασούλων τοῦ ἔτους 1205 φ. 33r, Βατοπεδίου 1202 ΤΑΣ μεταξὺ τῶν ἐτῶν 1223-1300 φ. 219r, Dmitrievskij τ. 2 εὐχολόγια σσ. 321, 523, Συνταγμάτιον ἔκδ. 1682 σ. 92 καὶ χφ. ΕΒΕ/Μ.Π.Τ. 706 φ. 324r).

Στὴν νεκρώσιμη ἐκτενή τὸ παράγγελμα «Τὰ ἐλέη τοῦ Θεοῦ, τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν...» τίθεται ὀρθῶς ὡς ξεχωριστὸς διακονικὸς στίχος
(Dmitrievskij τ. 2 εὐχολόγια σσ. 110, 261, 283, 327, 449, 450, 478, 479, 480, 521, 529, 564, 669, 728, 770, 847, 880).
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος


Δὲν περιλαμβάνει τοὺς ἐνδιάμεσους στίχους («μεσόστιχους») τῶν καθισμάτων τῶν καθημερινῶν τῆς παρακλητικῆς, τοὺς ὁποίους ἔχει τὸ Ἐγκόλπιο ἀναγνώστου καὶ ψάλτου.
 

Καλογιάννης Νέστορας

ᾌσω τῷ Κυρίῳ ἐν τῇ ζωῇ μου, ψαλῶ τῷ Θεῷ μου ἕως ὑπ
Έχει κυκλοφορήσει ένα εγκόλπιο του Αναγνώστου από τις εκδόσεις ΓΝΟΦΟΣ ,μήπως θα μπορούσαμε να έχουμε τα περιεχόμενά του ;;;;;
 
Top