Νέος Άρχων Πρωτοψάλτης της Μ.τ.Χ.Ε. ο κ. Παναγιώτης Νεοχωρίτης

#1
http://naxioimelistes.blogspot.gr/2016/11/blog-post_65.html

https://youtu.be/kJcgl4dKoiU
Η ανάρρηση του μέχρι πρότινος τοποτηρητή,στη διακεκριμένη θέση που κόσμησαν τιτάνες της Βυζαντινής μας παράδοσης,δικαιούται τα συγχαρητήρια και τις ευχές όλων μας για την ευόδωση της υψηλής αποστολής που αναλαμβάνει την ιστορική της συνέχεια ο κ. Νεοχωρίτης.Άξιος!
 
Last edited:

asxetos

έν οίδα ότι ουδέν οίδα
#11
Ο πλέων κατάλληλος στην κατάλληλη θέση!
Με ΗΘΟΣ ΚΑΙ ΥΦΟΣ!
ΑΞΙΟΣ! ΑΞΙΟΣ! ΑΞΙΟΣ!!!
 
#12
http://naxioimelistes.blogspot.gr/2016/11/blog-post_65.html

Η ανάρρηση του μέχρι πρότινος τοποτηρητή,στη διακεκριμένη θέση που κόσμησαν τιτάνες της Βυζαντινής μας παράδοσης,δικαιούται τα συγχαρητήρια και τις ευχές όλων μας για την ευόδωση της υψηλής αποστολής που αναλαμβάνει την ιστορική της συνέχεια ο κ. Νεοχωρίτης.Άξιος!
Συγχαρητήρια στον Ἄρχοντα Πρωτοψάλτη τῆς Α.τ.Χ.Μ.Ε. κ.Παναγιώτη Νεοχωρίτη καὶ εὐχές για καλή διακονία. ΑΞΙΟΣ!

Χρῆστος Μ. Δρεμέτσικας
Ἄρχων Μαϊστωρ τῆς Α.τ.Χ.Μ.Ε.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#13
Άξιος! από τελευταίες ηχογραφήσεις μου φαίνεται ότι μπαίνει λίγο στο κλίμα. Αν αποταχθεί όποια θεωρία* έχει στο μυαλό του και εμπιστευτεί τα ακούσματα και μόνο αυτά! τότε θα συνεχίσει την παράδοση, μακάρι. Είμαι ο τελευταίος που έχω λόγο ή να κρίνω, μιλώ σαν απλός ακροατής, φιλόμουσος εραστής της πατριαρχικής παράδοσης.
Αν συνεχίσει να λέει λχ χερουβικό άγια έτσι, τότε δεν μπορώ να πω ότι η παράδοση στην Πόλη θα συνεχιστεί https://youtu.be/2L02sIivzjE
για να γίνω αντιληπτός ορίστε τα σωστά διαστήματα ποια είναι, δεν εξετάζω έκφραση ερμηνεία κλπ, εξετάζω μόνο αν ψάλλουν την ίδια ή διαφορετική μουσική https://youtu.be/CSxxt2HjPvg
νομίζω ο πρώτος στόχος μας θα πρέπει να είναι η διατήρηση της ίδιας μουσικής και μετά η φωνητική καλλιέπεια, η έκφραση ακόμα και η "ταπείνωση" που πολλοί επικαλούνται

*Πρέπει να το καταλάβουμε καλά όλοι, όλες οι θεωρίες από το 1814 και μετά είναι λάθος! όσοι σκέφτονται με αυτές τις θεωρίες ψάλλουν άλλη μουσική. Η μουσική σώθηκε από αυτούς που άκουσαν και μόνο. Η λάθος θεωρία σαμποτάρει πολλούς όπως είναι και ο κ. Νεοχωρίτης, ο οποίος ναι μεν από το σύνολο των ηχογραφήσεων του που είναι διαθέσιμες φαίνεται ότι έχει σωστά ακούσματα αλλά αυτά που προσπαθεί να δείξει, μια στον άγια όπως εδώ, μια στον βαρύ όπως στην δοξολογία του Ιακώβου, στην προσπάθεια του να είναι συνεπής με μια λάθος θεωρία τον βγάζουν εκτός του αμπελώνα της παράδοσης.
 
#14
Άξιος! από τελευταίες ηχογραφήσεις μου φαίνεται ότι μπαίνει λίγο στο κλίμα. Αν αποταχθεί όποια θεωρία* έχει στο μυαλό του και εμπιστευτεί τα ακούσματα και μόνο αυτά! τότε θα συνεχίσει την παράδοση, μακάρι. Είμαι ο τελευταίος που έχω λόγο ή να κρίνω, μιλώ σαν απλός ακροατής, φιλόμουσος εραστής της πατριαρχικής παράδοσης.
Αν συνεχίσει να λέει λχ χερουβικό άγια έτσι, τότε δεν μπορώ να πω ότι η παράδοση στην Πόλη θα συνεχιστεί https://youtu.be/2L02sIivzjE
για να γίνω αντιληπτός ορίστε τα σωστά διαστήματα ποια είναι, δεν εξετάζω έκφραση ερμηνεία κλπ, εξετάζω μόνο αν ψάλλουν την ίδια ή διαφορετική μουσική https://youtu.be/CSxxt2HjPvg
νομίζω ο πρώτος στόχος μας θα πρέπει να είναι η διατήρηση της ίδιας μουσικής και μετά η φωνητική καλλιέπεια, η έκφραση ακόμα και η "ταπείνωση" που πολλοί επικαλούνται

*Πρέπει να το καταλάβουμε καλά όλοι, όλες οι θεωρίες από το 1814 και μετά είναι λάθος! όσοι σκέφτονται με αυτές τις θεωρίες ψάλλουν άλλη μουσική. Η μουσική σώθηκε από αυτούς που άκουσαν και μόνο. Η λάθος θεωρία σαμποτάρει πολλούς όπως είναι και ο κ. Νεοχωρίτης, ο οποίος ναι μεν από το σύνολο των ηχογραφήσεων του που είναι διαθέσιμες φαίνεται ότι έχει σωστά ακούσματα αλλά αυτά που προσπαθεί να δείξει, μια στον άγια όπως εδώ, μια στον βαρύ όπως στην δοξολογία του Ιακώβου, στην προσπάθεια του να είναι συνεπής με μια λάθος θεωρία τον βγάζουν εκτός του αμπελώνα της παράδοσης.
Τα πάντα εξελίσσονται. Η παράδοση λοιπόν δεν μπορεί να μείνει για πάντα στατική.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#15
Τα πάντα εξελίσσονται. Η παράδοση λοιπόν δεν μπορεί να μείνει για πάντα στατική.
Τα πάντα εξελίσσονται, συμφωνώ. Εξέλιξη είναι η βελτίωση ή αλλοίωση του προ-υπάρχοντος, εδώ έχουμε όμως παράλληλα καταστρατήγηση των ορισμών της αρμονικής. Φανταστείτε κάποιον μουσικό της δυτικής Ευρώπης να τραγουδά ένα τραγούδι που είναι κανονικά majore, να το λέει σε minore και να ισχυρίζεται ότι είπε majore. Μπορεί να το είπε ωραία αλλά είναι λάθος, αλλάζει τους ορισμούς της μουσικής.

Ας το ψάλλει λοιπόν όπως θέλει ο κ. Νεοχωρίτης στα πλαίσια της "εξέλιξης"- μπορεί να είναι και πιο ωραίο στην αισθητική αρκετών, δεν αντιλέγω αλλά να το ονομάσει αλλιώς αφού λέει κάτι άλλο "εξελιγμένο". Καταχρηστικώς θα ονόμαζα αυτό που ψάλλει κάτι σαν μείξη φεραχνάκ- πουσελίκ αλλά όχι άγια δ ήχο.

Να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, το λάθος δεν είναι εξέλιξη.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#16
Τέλος πάντων είμαι αισιόδοξος και πιστεύω ότι θα συνεχιστεί η παράδοση στο πατριαρχείο γιατί ο νέος Πρωτοψάλτης φαίνεται άνθρωπος σοφός, διαλλακτικός και λογικός και θα καταλάβει. Εκεί ποντάρουμε όλοι μας.
 

Theodoros-ks

Παλαιό Μέλος
#17
Τέλος πάντων είμαι αισιόδοξος και πιστεύω ότι θα συνεχιστεί η παράδοση στο πατριαρχείο γιατί ο νέος Πρωτοψάλτης φαίνεται άνθρωπος σοφός, διαλλακτικός και λογικός και θα καταλάβει. Εκεί ποντάρουμε όλοι μας.
Άκουσα και τις δύο ερμηνείες με προσοχή χωρίς να μπορέσω να αντιληφθώ τις διαφορές [μόνο στο ΓΑ-ΒΟΥ στη κατάβαση μου εδίδιδετο η εντύπωση ακούσματος κλιτού από τον κ. Νεοχωρίτη] Θα θέλατε να μας αναλύσετε τις διαφορές στα δύο ακούσματα, καθότι δυσκολεύομαι να τις αντιληφθώ ίσως λόγω χαμηλής στάθμης γνώσεων. Θα είμαι ευγνώμων αν μας διευκρινίζατε τις διαφορές? Σας ευχαριστώ!
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#18
Άκουσα και τις δύο ερμηνείες με προσοχή χωρίς να μπορέσω να αντιληφθώ τις διαφορές [μόνο στο ΓΑ-ΒΟΥ στη κατάβαση μου εδίδιδετο η εντύπωση ακούσματος κλιτού από τον κ. Νεοχωρίτη] Θα θέλατε να μας αναλύσετε τις διαφορές στα δύο ακούσματα, καθότι δυσκολεύομαι να τις αντιληφθώ ίσως λόγω χαμηλής στάθμης γνώσεων. Θα είμαι ευγνώμων αν μας διευκρινίζατε τις διαφορές? Σας ευχαριστώ!
Νεοχωρίτης
Εκτελεί το μέλος κάποιες φορές με χρώα κλιτού, όπως είπατε, το οποίο σημαίνει τέταρτος ήχος με μέλος τρίτου ήχου. Θυμίζει την χρόα του τετάρτου ήχου η οποία ακολουθεί αρμονία πλαγίου του τετάρτου, τετράφωνος πλ δ ή Φεραχνάκ όπως είναι γνωστό με τον ζω πιο ψηλά από εκεί που είναι στον άγια. Άλλες φορές το εκτελεί μινόρε με δι-κε απλό μείζονα τόνο και δι-ζω τρίτη μικρή, το οποίο είναι επίσης περίπτωση του τετάρτου ήχου αλλά ασυνήθιστο στις θέσεις που το κάνει ο κ. Νεοχωρίτης.

Στανίτσας και λοιποί
Ο κύριος τέταρτος ήχος στα παπαδικά μέλη κάνει τον κε κατά μία δίεση υψωμένο (βλ Στοιχειώδης Διδασκαλία της Εκκλησιαστικής Μουσικής - Κωνσταντινούπολις 1888 σελ 17). Ο δι-κε δηλαδή είναι μεγάλος και στο ανέβασμα και στο κατέβασμα και δεν είναι αποτέλεσμα έλξης να τον πηγαίνουν πάνω κάτω όπως εσφαλμένα νομίζουν κάποιοι. Η τρίτη δι-ζω είναι μεσαία τρίτη, ούτε μείζων ούτε ελάσσων. Κατά αυτόν τον τρόπο έχουν σώσει το άκουσμα η συντριπτική πλειοψηφία των παραδοσιακών ψαλτών όπως και ο Θ. Στανίτσας.
 
Last edited:
#19
....Στανίτσας και λοιποί
Ο κύριος τέταρτος ήχος στα παπαδικά μέλη κάνει τον κε κατά μία δίεση υψωμένο (βλ Στοιχειώδης Διδασκαλία της Εκκλησιαστικής Μουσικής - Κωνσταντινούπολις 1888 σελ 17). Ο δι-κε δηλαδή είναι μεγάλος και στο ανέβασμα και στο κατέβασμα και δεν είναι αποτέλεσμα έλξης να τον πηγαίνουν πάνω κάτω όπως εσφαλμένα νομίζουν κάποιοι.
Στο χερουβικό που λέει ο Στανίτσας στο 1:22 στο μυστικώς το κε χαμηλωμένο στο εικονίζοντες ψηλό. Σε όλα τα παρόμοια σημεία συμπεριφέρεται με ίδιο τρόπο.
Τι θεωρίες είναι αυτές περί μονίμου κε δίεσης?
 

Theodoros-ks

Παλαιό Μέλος
#20
Νεοχωρίτης
Εκτελεί το μέλος κάποιες φορές με χρώα κλιτού, όπως είπατε, το οποίο σημαίνει τέταρτος ήχος με μέλος τρίτου ήχου. Θυμίζει την χρόα του τετάρτου ήχου η οποία ακολουθεί αρμονία πλαγίου του τετάρτου, τετράφωνος πλ δ ή Φεραχνάκ όπως είναι γνωστό με τον ζω πιο ψηλά από εκεί που είναι στον άγια. Άλλες φορές το εκτελεί μινόρε με δι-κε απλό μείζονα τόνο και δι-ζω τρίτη μικρή, το οποίο είναι επίσης περίπτωση του τετάρτου ήχου αλλά ασυνήθιστο στις θέσεις που το κάνει ο κ. Νεοχωρίτης.

Στανίτσας και λοιποί
Ο κύριος τέταρτος ήχος στα παπαδικά μέλη κάνει τον κε κατά μία δίεση υψωμένο (βλ Στοιχειώδης Διδασκαλία της Εκκλησιαστικής Μουσικής - Κωνσταντινούπολις 1888 σελ 17). Ο δι-κε δηλαδή είναι μεγάλος και στο ανέβασμα και στο κατέβασμα και δεν είναι αποτέλεσμα έλξης να τον πηγαίνουν πάνω κάτω όπως εσφαλμένα νομίζουν κάποιοι. Η τρίτη δι-ζω είναι μεσαία τρίτη, ούτε μείζων ούτε ελάσσων. Κατά αυτόν τον τρόπο έχουν σώσει το άκουσμα η συντριπτική πλειοψηφία των παραδοσιακών ψαλτών όπως και ο Θ. Στανίτσας.
Έτσι τα λέτε αλλά στο << Οι τα Χερουβειμ Ο Στανίτσας εκτελεί τον ΚΕ φυσικό και τον ΖΩ εν υφέσει,,,ίδια ερμηνεία και σε οποιδήποτε παρόμοια θέση---ΣΩΣΤΗ ΑΠΟΛΥΤΑ...Πράγματι ο τέταρτος Άγια έχει έλξεις του ΓΑ προς τον ΔΙ, του ΚΕ προς τον ΖΩ και στον άνω ΝΗ προς τον ΠΑ όταν τετραφωνεί.Ο ΖΩ ειναι φυσικός όταν η μελωδία τον ξεπερνά ή περιστρεφεται σ' αυτόν.Είναι όμως εν υφέσει όταν φθάνει μέχρι αυτόν και κατεβαίνει.Επομένως στη περίπτωση του χερουβικού η δίεση στον ΚΕ και η φυσική θέση του ΖΩ ερμηνεύεται μόνον στις θέσεις που το μέλος περνάει τον ΖΩ ,ενώ για τον ΓΑ μπορούμε να πούμε ότι παίρνει απλή δίεση ή και καθόλου όταν κατεβαίνει κάτω από αυτόν και μονόγραμμη ή δίγραμη δίεση όταν ανεβαίνει προς τον ΔΙ .Αυτά έχω κατά νουν και τα καταθέτω. Άλλωστε αυτά περιλαμβάνει η θεωρία για τον Δ΄της παπαδικής.Τα ίδια πράγματα εκτελεί και ο Στανίτσας και ο Νεοχωρίτης, με παρένθεση τις διέσεις που βαζει και στον ΓΑ και στον ΒΟΥ στη κατάβαση (άκουσμα ΚΛΙΤΟΝ), όπως τα ανέφερα στη πρώτη μου παρέμβαση.Σας ευχαριστώ και πάλι...
 
Top