(Νέες Κυκλοφορίες) Ανάλεκτα Β΄ και Γ΄ της Σειράς Θεωρία & Πράξη της Εκκλησιαστικής Μουσικής σε Επιμέλεια Γεωργίου Ν. Κωνσταντίνου .

ΠΑΝΑΓΗΣ

Μέλος
... ήμουν κι εγώ θύμα του αρχαιοτροπικού μάρκετινγ.....
κ. Σολδάτε, αν κατάλαβα σωστά το σχόλιό σας, θεωρείτε πως όσοι συνάδελφοί σας ιεροψάλτες χρησιμοποιούν παλαιούς χαρακτήρες στην ψαλτική τους ανάγνωση είναι -αν μη τι άλλο -《μαρκετίστες》! Δηλαδή, απαταιώνες που εκμεταλεύονται ανυπεράσπιστα θύματα ;

Μπορεί να μην συμφωνείτε με την όποια σχολή, μπορεί να θεωρείτε τη δική σας σχολή ως τη μόνη αυθεντική, ωστόσο δεν σας δικαιώνει το γεγονός το να χαρακτηρίζετε με τον παραπάνω τρόπο όλους τους υπόλοιπους. Σχολές ψαλτικές υπήρχαν , υπάρχουν και ευτυχώς θα συνεχίσουν να υπάρχουν, γιατί αυτό είναι υγεία. Κάθε σχολή και μια παράδοση. Καμιά σχολή όμως, δεν είναι τέλεια γιατί απλά απαρτίζεται από ανθρώπους που αγωνίζονται - όπως κι εσείς - για την τελειότητα . Άνθρωποι ατελείς και θνησιγενείς, που έχουν ανάγκη το έλεος του Τριαδικού Θεού. Αυτώ η Δόξα εις τους αιώνες. Καλή χρονιά. Συγγνώμη αν σας κούρασα....
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
κ. Σολδάτε, αν κατάλαβα σωστά το σχόλιό σας, θεωρείτε πως όσοι συνάδελφοί σας ιεροψάλτες χρησιμοποιούν παλαιούς χαρακτήρες στην ψαλτική τους ανάγνωση είναι -αν μη τι άλλο -《μαρκετίστες》! Δηλαδή, απαταιώνες που εκμεταλεύονται ανυπεράσπιστα θύματα ;

Μπορεί να μην συμφωνείτε με την όποια σχολή, μπορεί να θεωρείτε τη δική σας σχολή ως τη μόνη αυθεντική, ωστόσο δεν σας δικαιώνει το γεγονός το να χαρακτηρίζετε με τον παραπάνω τρόπο όλους τους υπόλοιπους. Σχολές ψαλτικές υπήρχαν , υπάρχουν και ευτυχώς θα συνεχίσουν να υπάρχουν, γιατί αυτό είναι υγεία. Κάθε σχολή και μια παράδοση. Καμιά σχολή όμως, δεν είναι τέλεια γιατί απλά απαρτίζεται από ανθρώπους που αγωνίζονται - όπως κι εσείς - για την τελειότητα . Άνθρωποι ατελείς και θνησιγενείς, που έχουν ανάγκη το έλεος του Τριαδικού Θεού. Αυτώ η Δόξα εις τους αιώνες. Καλή χρονιά. Συγγνώμη αν σας κούρασα....
κ. Παναγή,
Όσοι χρησιμοποιούν οτιδήποτε, κατά την γνώμη μου, οφείλουν να το τεκμηριώνουν, να εξηγούν πως το βρήκαν και να αναφέρουν με ακρίβεια τις πηγές και τον συλλογισμό τους, αν θέλουν να λένε ότι κάνουν επιστημονική έρευνα και να παρουσιάζονται γνήσιοι φορείς της παράδοσης. Δεν λέω ότι είναι απατεώνες, έχω ολοκληρώσει με άριστα τον κύκλο σπουδών στο ωδείο Σκαλκώτα. Έχω υπάρξει συνεργάτης επί πενταετία της ΕΛΒΥΧ. Θύματα είναι της υπόθεσης Σ. Καρά ο οποίος προσπάθησε να επιβάλει όσα βρήκε με γνώμονα την φαντασία του σε όλο τον ψαλτικό κόσμο και εν μέρει το πέτυχε, χάρη στην αγάπη του για αυτό που έκανε και την πίστη του ότι ήταν όντως σωστό. Δεν ήταν όμως. Στους τυφλούς ο μονόφθαλμος βασιλεύει όπως έχει δηλώσει για τον Καρά ο Θρασύβουλος Στανίτσας πρωτοψάλτης. Ο καθένας ας χρησιμοποιεί οποία μουσική επιθυμεί για να προσευχηθεί όπως λέτε. Να λέει όμως την αλήθεια και να μην παρουσιάζει και πουλάει την οποία ιδεοληψία του για παραδοσιακό ψάλσιμο. Δεν φταίει όμως ο Καράς, αφού στην Ελλάδα οι πραγματικοί φορείς της παράδοσης δεν έλαβαν τον ρόλο που έπρεπε ώστε να υπάρχει γνήσιος φορέας πιστοποίησης της παραδοσιακής ψαλτικής τέχνης.
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
κ. Σολδάτε, αν κατάλαβα σωστά το σχόλιό σας, θεωρείτε πως όσοι συνάδελφοί σας ιεροψάλτες χρησιμοποιούν παλαιούς χαρακτήρες στην ψαλτική τους ανάγνωση είναι -αν μη τι άλλο -《μαρκετίστες》! Δηλαδή, απαταιώνες που εκμεταλεύονται ανυπεράσπιστα θύματα ;

Μπορεί να μην συμφωνείτε με την όποια σχολή, μπορεί να θεωρείτε τη δική σας σχολή ως τη μόνη αυθεντική, ωστόσο δεν σας δικαιώνει το γεγονός το να χαρακτηρίζετε με τον παραπάνω τρόπο όλους τους υπόλοιπους. Σχολές ψαλτικές υπήρχαν , υπάρχουν και ευτυχώς θα συνεχίσουν να υπάρχουν, γιατί αυτό είναι υγεία. Κάθε σχολή και μια παράδοση. Καμιά σχολή όμως, δεν είναι τέλεια γιατί απλά απαρτίζεται από ανθρώπους που αγωνίζονται - όπως κι εσείς - για την τελειότητα . Άνθρωποι ατελείς και θνησιγενείς, που έχουν ανάγκη το έλεος του Τριαδικού Θεού. Αυτώ η Δόξα εις τους αιώνες. Καλή χρονιά. Συγγνώμη αν σας κούρασα....

Συγγνώμη που επεμβαίνω, αλλά...
έχουμε ξαναπεί στο παρελθον, πως η ψαλτική τέχνη, επειδή στηρίζεται στη ζώσα παράδοση, δεν υπόκειται σε σχολές. Δεν είναι μια ιδέα, που στηρίζεται σε μια κατάσταση, διαδίδεται για συγκεκριμένους λόγους και να εξυπηρετίσει κάποιους σκοπούς... Η ζώσα παράδοση, είναι εντελώς κάτι διαφορετικό.. 'Οσοι άκουσαν γι' αυτήν, μπορούν να μιλούν γι' αυτήν και να την διαδίδουν... Οσοι δεν έχουν ακούσει, δημιουργούν σχολές... Μην μπερδεύεστε..
Επί του θέματος τώρα, φυσικά και είμαι αντίθετος σε τέτοιου είδους εκδόσεις.
Όποιος ακούει σωστά, διαβάζει σωστά, ερμηνεύει σωστά και δε χρειάζεται, τίποτ' άλλο...
 

geokasis

Νέο μέλος
Ποια η διαφορα κύριου τέταρτου του πενταχόρδου συστήματος κι τέταρτου του διαπασών (ο οποίος ταυτίζεται με τον πλάγιο πρώτο)?
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Ποια η διαφορα κύριου τέταρτου του πενταχόρδου συστήματος κι τέταρτου του διαπασών (ο οποίος ταυτίζεται με τον πλάγιο πρώτο)?
Ο του πενταχορδου τέταρτος είναι αυτός των παπαδικών κυρίως μελών, χερουβικά, κοινωνικά κλπ. Ο του διαπασων είναι στα στιχιραρικά μέλη
 

geokasis

Νέο μέλος
1α)Οι παραπανω ειναι διαφορές ως προς το συστημα ,αλλα δεν θα μπορουσαν να θεωρηθουν και ως προς την αρμονια?
1β)Για να παει απο συστημα πενταχορδου σε διαπασων πχ μεσα σε ενα χερουβικο,δεν θα επρεπε να το δηλωσει και με φθορα(αφου αν και δεν αλλλαζει το γενος,ωστοσο αλλαζουν οι ελξεις)?
2)αν καταλαβα καλα ,ο καθε ηχος μπορει να δουλευει σε οποιοδηποτε συστημα.Μπορειτε να μας πειτε ο γ ηχος σε ποιο ανηκει (λογικα στα χερουβικα στο τετραχορδο αλλα οταν καταληγει στον ανω Νη ,ειναι πενταχορδο )?
3)γενικα πως καταλαβαινουμε το συστημα που χρησιμοποιει σε καθε στιγμη ο ηχος ,μιας και ευκολα αλλαζει απο τη μια στιγμη στην αλλη?
4)Υπαρχει περιπτωση να αλλαζει το γενος και να μην βαλει φθορα ή και αντίθετα να μην αλλαζει το γενος αλλα μονον το συστημα και για να το δειξει να βαλει φθορα?
Ευχαριστω πολυ.
 

geokasis

Νέο μέλος
1 Επισης μερικοι ως λιχανο λενε τον δι αντι για τον γα,για ποιο λογο συμβαινει αυτο?
2 και γιατι οι κυριοι ηχοι λετε οτι χρησιμοποιουν τετράχορδο συνηθως?πχ ο β ηχος πενταχορδο δεν χρησιμοιει περισσοτερο?
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
1α)Οι παραπανω ειναι διαφορές ως προς το συστημα ,αλλα δεν θα μπορουσαν να θεωρηθουν και ως προς την αρμονια?
1β)Για να παει απο συστημα πενταχορδου σε διαπασων πχ μεσα σε ενα χερουβικο,δεν θα επρεπε να το δηλωσει και με φθορα(αφου αν και δεν αλλλαζει το γενος,ωστοσο αλλαζουν οι ελξεις)?
2)αν καταλαβα καλα ,ο καθε ηχος μπορει να δουλευει σε οποιοδηποτε συστημα.Μπορειτε να μας πειτε ο γ ηχος σε ποιο ανηκει (λογικα στα χερουβικα στο τετραχορδο αλλα οταν καταληγει στον ανω Νη ,ειναι πενταχορδο )?
3)γενικα πως καταλαβαινουμε το συστημα που χρησιμοποιει σε καθε στιγμη ο ηχος ,μιας και ευκολα αλλαζει απο τη μια στιγμη στην αλλη?
4)Υπαρχει περιπτωση να αλλαζει το γενος και να μην βαλει φθορα ή και αντίθετα να μην αλλαζει το γενος αλλα μονον το συστημα και για να το δειξει να βαλει φθορα?
Ευχαριστω πολυ.
1α) Φυσικά και αλλοιώνεται και η αρμονία, αυτό άλλωστε σημαίνει παραλλαγή=αλλοίωση
1β)Δεν χρειάζεται καμία φθορά, γιατί το καταλαβαίνεις εύκολα από το μέλος. Μέσα από την σπουδή των μαθημάτων και την εμπειρία είναι πολύ εύκολο να διακρίνεις τον πρώτο από τον πλάγιο πρώτο, τον τέταρτο, τον νενανώ. Μετά άρχισαν να φορτώνουν φθορές όταν η μουσική άρχισε να ξεχνιέται. Τελικά οι φόβοι του Αποστόλου Κώνστα επιβεβαιώθηκαν και ξεχάστηκε η παλιά θεωρία. Ευτυχώς που έμεινε η προφορική παράδοση χάρη σε εκείνους που δεν μελετούσαν θεωρία -ή την έγραφαν στα παλιά τους υποδήματα- αλλά λειτουργούσαν μόνο ακουστικά.
2) Ο γ ήχος οδεύει ανά τρεις γα-ζω-βου. Στον άνω νη καταλήγει πότε ως τέταρτος-πρώτος στο κατά τριφωνία ή ως τρίτος όπως είπες κατά πεντάχορδο, ο λεγόμενος διπλότριτος
3)Αν είσαι αρχάριος δεν καταλαβαίνεις, αν έχεις ξεσκονίσει κάποια μαθήματα και δίπλα σε κάποιον που ξέρει να σου δείξει τότε το καταλαβαίνεις εύκολα. Πάσα τριφωνία τον εαυτόν ήχο ποιεί, δεν υπάρχει δηλαδή ασύμφωνη τριφωνία αυτό σημαίνει ο κανόνας αυτός ο οποίος ισχύει παντού και πάντα! το ίδιο συμβαίνει και στην κλασική παραλλαγή του πενταχόρδου(του τροχού), εκεί φαίνεται και ποιο σύστημα θα παίξει κάθε φορά.
4)Δεν υπάρχουν φθορές που να αλλάζουν γένος. Πολύ κακώς όρισαν τα γένη οι θεωρητικοί του 19ου αιώνα με τον τρόπο που τα όρισαν. Τα γένη ήταν και είναι όπως τα ορίζουν οι αρχαίοι αρμονικοί. Όποιο μέλος μπορεί να είναι σε όποιο γένος, όσο χαμηλώνεις την παρανήτη ή λιχανό τόσο μαλακώνεις το διάτονο ή το χρωματίζεις μεταβαίνοντας στο χρωματικό γένος. Αν καταλάβεις το μέλος πως κινείται και ποιες θέσεις ανήκουν σε κάθε ήχο τότε δεν χρειάζονται φθορές. Επίσης θα καταλάβεις για ποιο λόγο βάζουν οι εξηγητές την κάθε φθορά, την κάθε ύφεση ή δίεση και αν δεις μια παρτιτούρα πειραγμένη θα ξέρεις ποιες διέσεις-υφέσεις είναι σωστές και ποιες λάθος όπως έδειξα σε αυτό το θέμα.

ΥΓ) Το όνομά σας είναι Γιώργος Καρακάσης; γιατί δεν μας συστήνεσαι; Όταν κάποιος ρωτά τόσα πράγματα νομίζω σωστό είναι να συστήνεται πρώτα
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
1 Επισης μερικοι ως λιχανο λενε τον δι αντι για τον γα,για ποιο λογο συμβαινει αυτο?
2 και γιατι οι κυριοι ηχοι λετε οτι χρησιμοποιουν τετράχορδο συνηθως?πχ ο β ηχος πενταχορδο δεν χρησιμοιει περισσοτερο?
1) Λένε "μερικοι ως λιχανο τον δι" ;!, εγώ το έχω πει αυτό. Το είδατε πουθενά αυτό εκτός από μένα; ενδιαφέρον ακούγεται, πείτε μας που το ακούσατε ή διαβάσατε! Όταν μετατίθεται ο πρώτος από τον Πα στον Κε τότε μεταφέρει όλες του τις ιδιότητες εκεί, άρα ο δι δεν είναι πια Δι αλλά Νη(λιχανός).
2) Οι κύριοι σπάνια εκτείνονται πέραν του τετραχόρδου, αλλιώς αλλοιώνονται και γίνονται πλάγιοι . Ο κύριος β ήχος ο νοούμενος στον δι κάνει κάποιες πτώσεις στον πλάγιο, σπάνια πιάνει άνω του πα
 
Last edited:
Όταν μετατίθεται ο πρώτος από τον Πα στον Κε τότε μεταφέρει όλες του τις ιδιότητες εκεί, άρα ο δι δεν είναι πια Δι αλλά Νη(λιχανός).
Κατά δύναμιν ναι, άλλως κατά θέσιν ο δι είναι πάντοτε εστώς, ως Μέση του Τελείου Αμεταβόλου Συστήματος

  • Και μια επι πλέον ονομασία από την αρχαιότητα για τον Νη (εκτός της λιχανού υπάτων) είναι "Διάπεμπτος" ως απέχοντος κατά το διαπέντε από την κορυφή του τετραχόρδου μέσων Πα-δι

ΑΚ
 
Last edited:
Λένε "μερικοι ως λιχανο τον δι"
Προφανώς ταυτίζουν τον δι με τη λιχανό μέσων όσοι θεωρούν ως Υπάτη μέσων τον Βου.
Άρα παρυπάτη=Γα, λιχανός=Δι και Μέση=κε.

Και δεν είναι απλώς "μερικοί". Δυστυχώς είναι πολλοί που δεν εννοούν να κατανοήσουν ότι για την καθ' ημάς μουσική αλλά και ολόκληρου του κόσμου της Εγγύς Ανατολής που ακολουθεί το αρχαίο Ελληνικό σύστημα, οι φθόγγοι Βου και ζω είναι κινητοί και όχι Εστώτες και επομένως δεν είναι δυνατόν να είναι βάσεις συστηματικών τετραχόρδων αλλά μόνον τροπικών.

ΑΚ
 

geokasis

Νέο μέλος
ΥΓ) Το όνομά σας είναι Γιώργος Καρακάσης; γιατί δεν μας συστήνεσαι; Όταν κάποιος ρωτά τόσα πράγματα νομίζω σωστό είναι να συστήνεται πρώτα
Ναι , Καρακασης Γεωργιος. Ευχαριστω πολυ και για τις απαντησεις...
 

geokasis

Νέο μέλος
2) Ο γ ήχος οδεύει ανά τρεις γα-ζω-βου. Στον άνω νη καταλήγει πότε ως τέταρτος-πρώτος στο κατά τριφωνία ή ως τρίτος όπως είπες κατά πεντάχορδο, ο λεγόμενος διπλότριτος
1Αρα ,ανα τρεις ειναι τεταρτος ή πρωτος ή τεταρτοπρωτος δηλ πλαγιος πρωτος?
2Γιατι λεγεται διπλότριτος ο του πενταχορδου?
 

geokasis

Νέο μέλος
1) Λένε "μερικοι ως λιχανο τον δι" ;!, εγώ το έχω πει αυτό. Το είδατε πουθενά αυτό εκτός από μένα; ενδιαφέρον ακούγεται, πείτε μας που το ακούσατε ή διαβάσατε! Όταν μετατίθεται ο πρώτος από τον Πα στον Κε τότε μεταφέρει όλες του τις ιδιότητες εκεί, άρα ο δι δεν είναι πια Δι αλλά Νη(λιχανός).
2) Οι κύριοι σπάνια εκτείνονται πέραν του τετραχόρδου, αλλιώς αλλοιώνονται και γίνονται πλάγιοι . Ο κύριος β ήχος ο νοούμενος στον δι κάνει κάποιες πτώσεις στον πλάγιο, σπάνια πιάνει άνω του πα

1)α οκ,νομιζα οτι συνηθως ο γα θεωρειται λιχανος και οχι δι ,- γιαυτο και καποιες φορες δεν ειναι σταθερος ο γα(πχ στον β ηχο).
ομως τοτε (αν ο γα ειναι λιχανος) ,τοτε η παρανητη και η νητη ποιοι φθογγοι ειναι ,και ο κατω Ζω τι θεωρειται?
2)ασχετο ,αλλα ,γιατι δεν λεμε τον β ηχο εκ του Ζω (ως διαδοχη ηχων κατα παραλλαγη εκ του Κε),αλλα μεταφεθηκε στον δι ?(μονο για λιγου φωνητικης εκτασης)? Επισης αφου κατεβηκαμε απο τον Κε ,θα μπορουσαμε να θεμελιωσουμε πλαγιο ηχο στον δι (δηλ πλβ) και οχι κυριο?
ευχαριστω πολυ και παλι για τις απαντησεις.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
1Αρα ,ανα τρεις ειναι τεταρτος ή πρωτος ή τεταρτοπρωτος δηλ πλαγιος πρωτος?
2Γιατι λεγεται διπλότριτος ο του πενταχορδου?

Ναι ο πλάγιος πρώτος είναι ο μέσος τρίτος.
Τον έχω συναντήσει τον όρο Διπλότριτος σε διάφορα σημεία, ίσως επειδή βρίσκεται μισή φωνή δίπλα από τον τρίτο της τριφωνίας(ζω) και να τον διακρίνει.

Σημείωση: Όλα αυτά που συζητάμε ξεκίνησαν κι έχουν σχέση με το θέμα γιατί αφορούν την επιστήμη του μέλους την οποία πραγματεύονται τα μαθήματα που περιλαμβάνουν τα βιβλία της έκδοσης "Ανάλεκτα". Παρατίθενται στοιχεία και συλλογισμοί για το κατά πόσο οι έλξεις και οι φθορές που τοποθετούν οι εξηγητές της νέας μεθόδου του 19ου αιώνα έχουν σχέση με την ιδέα περί έλξεων όπως παρουσιάζεται στο θεωρητικό του Σίμωνα Καρά και κατ' επέκταση στο θεωρητικό του κ. Γ. Κωνσταντίνου και στις εκδόσεις αυτές.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
1)α οκ,νομιζα οτι συνηθως ο γα θεωρειται λιχανος και οχι δι ,- γιαυτο και καποιες φορες δεν ειναι σταθερος ο γα(πχ στον β ηχο).
ομως τοτε (αν ο γα ειναι λιχανος) ,τοτε η παρανητη και η νητη ποιοι φθογγοι ειναι ,και ο κατω Ζω τι θεωρειται?
2)ασχετο ,αλλα ,γιατι δεν λεμε τον β ηχο εκ του Ζω (ως διαδοχη ηχων κατα παραλλαγη εκ του Κε),αλλα μεταφεθηκε στον δι ?(μονο για λιγου φωνητικης εκτασης)? Επισης αφου κατεβηκαμε απο τον Κε ,θα μπορουσαμε να θεμελιωσουμε πλαγιο ηχο στον δι (δηλ πλβ) και οχι κυριο?
ευχαριστω πολυ και παλι για τις απαντησεις.
1) καλά νόμιζες, ο Γα είναι λιχανός μέσων κι ο Νη λιχανός υπάτων. Ο Δι είναι η μέση χορδή. Στο σύστημα το πεντάχορδο ο Κε γίνεται Πα άρα ο Δι γίνεται Νη, τόσο απλό! Δες την εργασία μου έχω σχήμα για όλες τις χορδές ποιες είναι Δες την εργασία μου έχω σχήμα για όλες τις χορδές ποιες είναι
2)Στον Ζω είναι ο αρχικός β ήχος με την προσθήκη του προσλαμβανόμενου γίνεται τρίτος. Δεύτερος είναι και ο βου. Ο β ήχος οδεύει ανά δύο, εξηγώ πάλι στην εργασία μου πως. Έτσι κι ο δι είναι δεύτερος. Δεν έχουμε πάντα μετάθεση εκεί είναι πάντα οι ήχοι και παραλλάσονται (αλλοιώνονται) κάθε φορά σύμφωνα με το μέλος.

Παρατήρηση: Σταματάμε εδώ, γιατί έχουμε εξωκείλει σε καθαρά θεωρητική συζήτηση γενικά περί παραλλαγής των ήχων. Δεν είναι σωστό να κάνουμε δωρεάν σεμινάρια Παραλλαγής όταν συνάδελφοι χρεώνουν για αυτά, τόσα μεταπτυχιακά σεμινάρια διοργανώνονται. Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μου να συμμετέχετε στα σεμινάρια που διοργανώνω και γίνονται είτε κατά ομάδες είτε κατ' ιδίαν, τιμές πολύ λογικές. Αλλιώς πηγαίνετε και πληρώστε τα μεταπτυχιακά σεμινάρια άλλων αν δεν σας ικανοποιεί η δική μου θεώρηση. Για να μάθεις πρέπει να δουλέψεις και να πληρώσεις.
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Θέλω να ευχαριστήσω όλους αυτούς που σχετίζονται με οποιοδήποτε τρόπο με την έκδοση των βιβλίων, Ανάλεκτα Β και Ανάλεκτα Γ.
Μόλις τώρα κατόρθωσα να προμηθευτω τα βιβλία και ακόμα δε τα έχω δει αναλυτικά, απλά με ένα ξεφύλλισμα έπεσε το μάτι μου στη σειρά των χερουβικων του Πέτρου Βυζαντίου.
Είχα ξοδέψει χρόνο και χρόνο προσπαθώντας να τα χωρίσω και όλα τα σχετικά ώστε να μπορώ να τα ψάλλω όσο πιο σωστά γίνεται, είχα ανοίξει και σχετικό θέμα εδώ στο ψαλτολογιο πριν χρόνια και τελικά ξεφυλίγοντας το βιβλίο Ανάλεκτα Γ είδα τα χερουβικά του Πέτρου Βυζαντίου χωρισμένα, δίχρωμα με τις έλξεις τους με ισοκρατηματα και τα πάντα!
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ.
Το ευχαριστώ στους δημιουργούς του βιβλίου δε λέει τίποτα. Ευγνωμοσύνη και ακόμα περισσότερα.
Και τα δύο βιβλία τα πήρα μόλις τριάντα ευρώ από το μετόχι της ιεράς μονής Βατοπαιδίου στη λιμνη Βισθονιδας, Άγιος Νικόλαος.
Λίγο πολύ ίδια τιμή το έχουν και τα βιβλιοπωλεία ανά την Ελλάδα.
Η γνώμη μου είναι όχι τριάντα αλλά και τριακόσια ευρώ λίγα είναι για τέτοιες εκδόσεις.
Πολλές πολλές ευχαριστίες. Να είστε πάντα δημιουργικοί σας εύχομαι και η προσφορά σας στην ψαλτική είναι ανεκτίμητη.
 
Top