Μ. Καπκίδη, Φ. Κόντογλου-Ἠ. Μπογδανόπουλος: Δύο ὑπέρμαχοι τῆς μονοφωνικῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
Μ. Καπκίδη Φ. Κόντογλου-Ἠ. Μπογδανόπουλος: Δύο ὑπέρμαχοι τῆς μονοφωνικῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς 2020.
 

Attachments

  • Μ. Καπκίδη Φ. Κόντογλου-Ἠ. Μπογδανόπουλος Δύο ὑπέρμαχοι τῆς μονοφωνικῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς.pdf
    2.6 MB · Views: 66

alex7305

Well-known member
"Ακόμη, κάθε απόπειρα μεταγραφής της βυζαντινής παρασημαντικής σε ευρωπαϊκή σημειογραφία ήταν για τον Κόντογλου κατακριτέα. Ωστόσο, ο Ι. Σακελλαρίδης με τη μεταφορά σε απλουστευμένη μορφή στο πεντάγραμμο μιας σειράς ακολουθιών της ΒΜ συνεισέφερε αναμφισβήτητα στη μετεξέλιξή της και την έκανε να αντηχεί σε όλες τις ορθόδοξες εκκλησίες, ώς την Αμερική. Αλλά και ο Ζακυνθινός μουσικοσυνθέτης Σπύρος Καψάσκης (1909-1967) που διαδέχτηκε τον Σακελλαρίδη το 1938, υιοθέτησε το δικό του σύστημα καταγραφής στις εναρμονισμένες του συνθέσεις για τέσσερις ανδρικές φωνές. Βέβαια, ακολούθησαν κι άλλοι σπουδαίοι μουσικοδιδάσκαλοι με παρόμοια συστήματα, όπως ο Κων/νος Ψάχος και π. Γιώργης Ρήγας.
Υπάρχουν επιπρόσθετες καταγραφές μελών πέραν των Μελωδημάτων Σκιάθου από τον Ρήγα, οπού παρεκκλίνει από την κλασική καταγραφή;
 
Top