Μυστική ανάγνωση ευχών

Status
Not open for further replies.

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Εμείς τα λέμε όλα και ο κλήρος και λαός ακόμα γουστάρει το παλιό σύστημα των 80's (επί παλιού ορθοδόξου ΠΑΣΟΚ :D )
Εσύ και οι υπόλοιποι πείτε μόνο τους συστατικούς λόγους του Κυρίου Λάβετε φάγετε και that's it! αφού όλα τα άλλα περιττεύουν.. κι όντως περιττεύουν για όποιον δεν του αρέσουν
Μπορείς να πεις και μήλο μου κόκκινο άμα έχεις παραγγελιὰ ἤ καλύτερα τοῦ Βοτανικοῦ ὁ μάγκας ... κανένα πρόβλημα.

Τὸ τὶ περιττεύει ἤ δὲν περιττεύει τὸ βλέπουμε στὶς καθημερινὲς. Τὸ Σαββάτο ἡ Θ. Λειτουργία 45 λεπτὰ (τὸ πολύ καὶ στανικῶς), τὴν Κυριακὴ ἡμέρα 90 λεπτά (καὶ ... στανιτσικῶς).

Τώρα τὸ τὶ γουστάρει ὁ κόσμος καὶ τὶ ὄχι, τὸ ξέρουμε ὅλοι. Δῶσε μὰ δῶσε Ἁγνὴ Παρθένε καὶ Γαϊτάνο μελὸ .... καὶ μετὰ κάτσε σὺ νὰ ψάλλεις ... τὸν τροχό ... καὶ τὸ μέγα ἴσον τοῦ Κουκουζέλη ...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Και ο θεομητορικός ύμνος δεν πάει καλά με την μνημόνευση εις επηκοον. Ενώ η παράλειψη του θα ήταν πλέον ασέβεια.

Είναι δύσκολο πράγμα η αποκατάσταση των παλαιών στοιχείων, αφού όλα είναι ρευστά και εξελίσσεται. Αν αλλάζεις ένα πράγμα, θα επηρεάζεις πολλά άλλα.

Ὁ θεομητορικὸς ὕμνος ψάλλεται καὶ εἱρμολογικῶς, ὅπως καὶ τὸ Ἐπί σοι χαίρει στὸν ὄρθρο του πλ. Δ΄.
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Ἅμα ὁ Βαγγέλης θεωρεῖ δεδομένο ὅτι ἡ ἐκκλησιαστικὴ μουσικὴ ἔχει (ἢ πρέπει νὰ ἔχει) προκαθορισμένη χρονικὴ ἀγωγὴ ἀντίστοιχη τοῦ allegro - adagio κ.λπ. καὶ αὑτὴ εἶναι ἡ ἐπικρατούσα ἄποψη φυσικὰ ὁ κόσμος θὰ ζητήσῃ τὸ Ἁγνὴ Παρθένε καὶ τὸν ἑθνικὸ ὕμνο διότι τὰ ἔχουν πολὺ καλύτερα.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Ὁ θεομητορικὸς ὕμνος ψάλλεται καὶ εἱρμολογικῶς,΄.


Αυτό και με μυστικές ευχές. Δεν υπάρχει λόγος να τον επιμηκύνεις αν ο παπάς προλαβαίνει στο μεταξύ να διαβάσει και είναι έτοιμος να πάει παρακάτω.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Μπορείς να πεις και μήλο μου κόκκινο άμα έχεις παραγγελιὰ ἤ καλύτερα τοῦ Βοτανικοῦ ὁ μάγκας ... κανένα πρόβλημα.

Τὸ τὶ περιττεύει ἤ δὲν περιττεύει τὸ βλέπουμε στὶς καθημερινὲς. Τὸ Σαββάτο ἡ Θ. Λειτουργία 45 λεπτὰ (τὸ πολύ καὶ στανικῶς), τὴν Κυριακὴ ἡμέρα 90 λεπτά (καὶ ... στανιτσικῶς).

Τώρα τὸ τὶ γουστάρει ὁ κόσμος καὶ τὶ ὄχι, τὸ ξέρουμε ὅλοι. Δῶσε μὰ δῶσε Ἁγνὴ Παρθένε καὶ Γαϊτάνο μελὸ .... καὶ μετὰ κάτσε σὺ νὰ ψάλλεις ... τὸν τροχό ... καὶ τὸ μέγα ἴσον τοῦ Κουκουζέλη ...
Και Γαϊτάνο λέμε και Αγνή Παρθένε λέμε και μαθήματα λέμε και τροχους και εκτροχιασμούς για όλα τα γουστα και John Williams άμα λάχει λέμε. , 🤩

Κι ο παπας σεμνός και μυστικώς για να ακούγονται όλα αυτά και να αγαλιάζεται και ευφραίνεται ο κόσμος
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Κι ἅμα πάρουμε τὴν Ἁγιὰ-Σαφιὰ θὰ ἀγαλλιαστῇ ἔτι περαιτέρω... τὸ μυστικῶς ἀνήκει στὴν ἴδια λογική, πιὸ σωστὸς χρόνος εἶναι ὁ πιὸ ἀργὸς καὶ ἡ πιὸ σωστὴ ἔνταση εἶναι ἡ πιὸ χαμηλή. Ἡ μετάβαση δὲν πρέπει νὰ γίνεται μὲ τὸ ζόρι. Ἄειντε!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Και Γαϊτάνο λέμε και Αγνή Παρθένε λέμε και μαθήματα λέμε και τροχους και εκτροχιασμούς για όλα τα γουστα και John Williams άμα λάχει λέμε. , 🤩

Κι ο παπας σεμνός και μυστικώς για να ακούγονται όλα αυτά και να αγαλιάζεται και ευφραίνεται ο κόσμος

Ἔτσι ἀκριβῶς. Ὁ καθεὶς τὰ γούστα του, τὴ μαγκιά του τὴν ψαλτικὴ, τὴν φωνὴ του τὴν ... πυκνωτικὴ κι ὅλα τ' ἄλλα σεμνῶς ... καὶ μυστικῶς ... γιὰ ποιὸν κόσμο ὅμως; Ἤ μόνον γιὰ τὸν ... διάκοσμο;
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Ἔτσι ἀκριβῶς. Ὁ καθεὶς τὰ γούστα του, τὴ μαγκιά του τὴν ψαλτικὴ, τὴν φωνὴ του τὴν ... πυκνωτικὴ κι ὅλα τ' ἄλλα σεμνῶς ... καὶ μυστικῶς ... γιὰ ποιὸν κόσμο ὅμως; Ἤ μόνον γιὰ τὸν ... διάκοσμο;
Οι πατέρες έβαλαν τον διάκοσμο (αρχιτεκτονική, αγιογραφία, ψαλτική) για να τραβήξουν τον κόσμο και να τους οδηγήσουν σκαλί σκαλί στα πνευματικά. Ολόκληρος πολιτισμός χρησιμοποιήθηκε επί αιώνες για την παιδεία των πιστών. Δεν νομίζω εμείς οι σημερινοί να είμαστε τόοοσο πιο πνευματικοί ώστε να μη μας νοιάζει το φάλτσο και να αρκεί μια απλή προσευχή και μόνο οι ευχούλες του πνευματικού.
Τι το πας στο άλλο άκρο και μου αντιπαραβάλλεις τους επιδειξίες φωνής και τους γκαρίλες ψάλτες..; υπάρχει τάξη στην εκκλησία για όλους, ψάλτες, λαό και ιερείς.
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Ὅλα αὑτὰ ὑπῆρχαν καὶ πρὸ Χριστοῦ. Τὸ θέμα εἶναι ποιὰ τάξη ἐγκαινιάζεται ἁπὸ τὸν Χριστό. Πόσες φορὲς θὰ σταυρωθῇ ὁ κακομοίρης; Εἶπε, οὔ φονεύσῃς ὄχι μόνο μὲ τὸ σῶμα ἁλλὰ καὶ τὸν νοῦ. Αὑτὸ `ἔχει καὶ αἱσθητικὲς προεκτάσεις! Γιὰ αὐτὸ καὶ ὅλες αὑτὲς οἱ ἑλληνικοῦρες εἶναι κυριολεκτικὰ γιὰ τὰ πανηγύρια. Ὁ κόσμος πάει στὴν ἑκκλησία νὰ βρῇ λύση. Ἅμα βρίσκει ἀπέξω τὸν σεκιουριτᾶ καὶ ἀπὸ μέσα τὸν μετρονόμο χορεύει καὶ προσεύχεται σὰν τὴν ἁρκούδα στὸ ταψί. Τί ἔχετε νὰ τοῦ προτείνετε ἑσεῖς σὰν τρόπο ζωῆς; Δίνετε τὸ παράδειγμα τοῦ καλοῦ χριστιανοῦ; Ἔχετε εὶρήνη μέσα σας, ὥστε νὰ βγῇ ἔξω σας; Μπαὐρόιτ θὰ τὴν κάνυμε τὴν ἑκκλησία κε Βαγγέλη καὶ ὁλικὸ ἔργο τέχνης καὶ Γκεζάμτκουνβερκ μὲ ἑπιλεκτικοὺς Πατέρες γιὰ σάλτσα;
 
Last edited by a moderator:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Οι πατέρες έβαλαν τον διάκοσμο (αρχιτεκτονική, αγιογραφία, ψαλτική) για να τραβήξουν τον κόσμο και να τους οδηγήσουν σκαλί σκαλί στα πνευματικά. Ολόκληρος πολιτισμός χρησιμοποιήθηκε επί αιώνες για την παιδεία των πιστών. Δεν νομίζω εμείς οι σημερινοί να είμαστε τόοοσο πιο πνευματικοί ώστε να μη μας νοιάζει το φάλτσο και να αρκεί μια απλή προσευχή και μόνο οι ευχούλες του πνευματικού.
Τι το πας στο άλλο άκρο και μου αντιπαραβάλλεις τους επιδειξίες φωνής και τους γκαρίλες ψάλτες..; υπάρχει τάξη στην εκκλησία για όλους, ψάλτες, λαό και ιερείς.
ΤΟΤΕ.

ΣΗΜΕΡΑ ὅμως ὁ διάκοσμος ἔγινε αὐτοσκοπός. Δὲν ἀποτελεῖ μέσο παιδείας ἀλλὰ μέσο ἐπιδειξης καὶ περιτύλιγμα γιὰ ... ραβανί. Ποιὸς καταλαβαίνει τὸ δογματικὸ περιεχόμενο τῶν εἰκόνων; Ποιὸς καταλαβαίνει τὴν γλώσσα καὶ κατὰ συνέπεια τὸ περιεχόμενο τῶν ὕμνων ἤ τῶν εὐχῶν; Τὰ ἀρχαία εἶναι ξένη γλῶσσα (δυστυχῶς). Καὶ μὴ μοῦ λὲς γιὰ ἀταβιστικὰ δῆθεν ψυχανεμίσματα τῆς ἀκολουθίας ... Ποιοὶ ἀκολουθοῦν τὸν ἀγροτικὸ τρόπο ζωῆς ποὺ κυριαρχοῦσε στὰ χρόνια τῶν παλαιῶν πατέρων; Καὶ τέλος ποιοὶ συγκινοῦνται ἀπὸ τὴν ψαλμωδία ὅταν τὰ καθημερινὰ ἀκούσματα πόρρω ἀπέχουν ἀπὸ τὰ ἐκκλησιαστικά; Γιατὶ νομίζεις πιάνει ὁ Γαϊτάνος;

Κινούμαστε σὲ ἄλλη χρονικὴ περίοδο, ἡ ὕστερη μεταβυζαντινὴ περίοδος τελείωσε τὸ 1912 ἤ μὲ τὸν πόλεμο τοῦ '40. Καὶ ἐνῶ τὸ μήνυμα τῆς Ἐκκλησίας παραμένει ἀναλλοίωτο καὶ ζωντανό, θαρρῶ πρέπει νὰ ξαναδοῦμε τὰ μέσα, ἀλλιῶς θὰ μείνει τὸ ... πουκάμισο ἀδειανό ... καὶ μεῖς μὲ τὸν ψηφιακὸ ἰσοκράτη ἤ καὶ ψάλτη στὸ χέρι τοῦ ... ἐπιτρόπου ...
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
ΤΟΤΕ.

ΣΗΜΕΡΑ ὅμως ὁ διάκοσμος ἔγινε αὐτοσκοπός. Δὲν ἀποτελεῖ μέσο παιδείας ἀλλὰ μέσο ἐπιδειξης καὶ περιτύλιγμα γιὰ ... ραβανί. Ποιὸς καταλαβαίνει τὸ δογματικὸ περιεχόμενο τῶν εἰκόνων; Ποιὸς καταλαβαίνει τὴν γλώσσα καὶ κατὰ συνέπεια τὸ περιεχόμενο τῶν ὕμνων ἤ τῶν εὐχῶν; Τὰ ἀρχαία εἶναι ξένη γλῶσσα (δυστυχῶς). Καὶ μὴ μοῦ λὲς γιὰ ἀταβιστικὰ δῆθεν ψυχανεμίσματα τῆς ἀκολουθίας ... Ποιοὶ ἀκολουθοῦν τὸν ἀγροτικὸ τρόπο ζωῆς ποὺ κυριαρχοῦσε στὰ χρόνια τῶν παλαιῶν πατέρων; Καὶ τέλος ποιοὶ συγκινοῦνται ἀπὸ τὴν ψαλμωδία ὅταν τὰ καθημερινὰ ἀκούσματα πόρρω ἀπέχουν ἀπὸ τὰ ἐκκλησιαστικά; Γιατὶ νομίζεις πιάνει ὁ Γαϊτάνος;

Κινούμαστε σὲ ἄλλη χρονικὴ περίοδο, ἡ ὕστερη μεταβυζαντινὴ περίοδος τελείωσε τὸ 1912 ἤ μὲ τὸν πόλεμο τοῦ '40. Καὶ ἐνῶ τὸ μήνυμα τῆς Ἐκκλησίας παραμένει ἀναλλοίωτο καὶ ζωντανό, θαρρῶ πρέπει νὰ ξαναδοῦμε τὰ μέσα, ἀλλιῶς θὰ μείνει τὸ ... πουκάμισο ἀδειανό ... καὶ μεῖς μὲ τὸν ψηφιακὸ ἰσοκράτη ἤ καὶ ψάλτη στὸ χέρι τοῦ ... ἐπιτρόπου ...
Αυτά τα λένε οι ξένοι και οι αστοί που είναι άσχετοι.
Εμείς ακόμα δεν είμαστε έτσι, ευτυχώς, για αυτό μετακόμισα στην Σκιάθο και δεν κουνάω ρούπι!
Εδώ ψάλλω κοινωνικό Δανιήλ κι από κάτω είναι όλοι Παναγίες και παρακολουθούν, μετά με πιάνουν και μου λένε τα καλύτερα σύν τα χαρτζιλίκια της παλιάς εποχής που εδώ δεν είναι παλιά εποχή αλλά ακόμα ζωντανή πραγματικότητα.
Όλα είναι θέμα παιδείας που έχει εκλείψει από τα αστικά κέντρα εδώ και δεκαετίες, αυτό δεν σημαίνει ότι η καταστροφή έχει ολοκληρωθεί σε όλα τα μήκη και πλάτη, όπως λές..
 
Last edited:

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Domesticus, αυτό ισχύει και αντιστρόφως. Δηλαδή αυτοσκοπός και επίδειξη γίνεται και η σπουδή να τα κάνουμε όλα σωστά και να διορθώσουμε πράγματα, την ώρα που υπάρχουν σημαντικότερες προκλήσεις.

Αν τα λατρευτικά μέσα που αναφέρεις θεωρούνται αναχρονιστικά, τότε τι σε κάνει να πιστεύεις ότι και με τις ευχές δε θα συμβεί το ίδιο και ότι δε θα είναι για τους πιστούς too much information? ή ότι τα χύμα λειτουργικά σε κλιττόν δε θα γίνουν πεδίο δόξης λαμπρό για χοτζάδικες ερμηνείες; και μετά θα αρχίσει κι ο παπάς και δε θα ξεχωρίζεις τι είπε ο ένας και τι ο άλλος.


Αν η εκκλησία του 1912 είναι αναχρονιστική, πόσο μάλλον αυτή που θα ανασυσταθεί βάσει στοιχείων του 1212 και του 212... και για τα οποία δεν είσαι σίγουρος σε τι φάση την πέτυχες την εκκλησία ή τι μεσολάβησε και δεν κράτησαν.

Και ακόμα κι από το 1940, πολλά πράγματα έχουν αλλάξει και αλλάζουν. Δε θα έπρεπε να έχεις παράπονο. Είναι η εκκλησιαστική τέχνη ίδια με του παρελθόντος; Ευρύτερα, όχι μόνο η ψαλτική. Εξελιγμένα είναι όλα και ακολουθούν τον κόσμο.


Ένα άλλο ζήτημα είναι ότι το ψάλσιμο, είναι σχεδιασμένο χορωδιακά. Και θεωρητικά, τα λειτουργικά μέλη μπορούν να τα ψάλουν όλοι ή τουλάχιστον μεγάλο ποσοστό των πιστών, συγκροτημένοι φυσικά σε χορούς, όχι σαν κοπάδι. Μπορούμε βέβαια να μην έχουμε και καθόλου αποκρίσεις, να τα ενσωματώσει ο ιερέας στις ευχές και να τα λέει όλα μόνος του.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Domesticus, αυτό ισχύει και αντιστρόφως. Δηλαδή αυτοσκοπός και επίδειξη γίνεται και η σπουδή να τα κάνουμε όλα σωστά και να διορθώσουμε πράγματα, την ώρα που υπάρχουν σημαντικότερες προκλήσεις.

Αν τα λατρευτικά μέσα που αναφέρεις θεωρούνται αναχρονιστικά, τότε τι σε κάνει να πιστεύεις ότι και με τις ευχές δε θα συμβεί το ίδιο και ότι δε θα είναι για τους πιστούς too much information? ή ότι τα χύμα λειτουργικά σε κλιττόν δε θα γίνουν πεδίο δόξης λαμπρό για χοτζάδικες ερμηνείες; και μετά θα αρχίσει κι ο παπάς και δε θα ξεχωρίζεις τι είπε ο ένας και τι ο άλλος.


Αν η εκκλησία του 1912 είναι αναχρονιστική, πόσο μάλλον αυτή που θα ανασυσταθεί βάσει στοιχείων του 1212 και του 212... και για τα οποία δεν είσαι σίγουρος σε τι φάση την πέτυχες την εκκλησία ή τι μεσολάβησε και δεν κράτησαν.

Και ακόμα κι από το 1940, πολλά πράγματα έχουν αλλάξει και αλλάζουν. Δε θα έπρεπε να έχεις παράπονο. Είναι η εκκλησιαστική τέχνη ίδια με του παρελθόντος; Ευρύτερα, όχι μόνο η ψαλτική. Εξελιγμένα είναι όλα και ακολουθούν τον κόσμο.


Ένα άλλο ζήτημα είναι ότι το ψάλσιμο, είναι σχεδιασμένο χορωδιακά. Και θεωρητικά, τα λειτουργικά μέλη μπορούν να τα ψάλουν όλοι ή τουλάχιστον μεγάλο ποσοστό των πιστών, συγκροτημένοι φυσικά σε χορούς, όχι σαν κοπάδι. Μπορούμε βέβαια να μην έχουμε και καθόλου αποκρίσεις, να τα ενσωματώσει ο ιερέας στις ευχές και να τα λέει όλα μόνος του.

Ἄν εἰλικρινὰ πιστεύεις πὼς κάτι ἔχει ἀλλάξει στὴν ἀνθρώπινη δομὴ τῆς Ἐκκλησίας πλανᾶσαι πλάνην οἰκτράν. Προσπαθοῦν οἱ περισσότεροι νὰ καλουπώσουν τὴν ὕστερη καὶ τὴν μεταβυζαντινὴ περίοδο στὴν σημερινὴ πραγματικότητα κι ἐπειδὴ δὲν γίνεται, τότε ἁπλὰ καὶ τυφλὰ προγονολατρεύουν ἐπιλεκτικὰ καὶ ἰδεαλιστικά, ἀντιγράφοντας ἀκαδημαϊκὰ καὶ στεγνὰ καὶ κατὰ συρροή.
Κι ἄν ἀναφέρεις κάτι διαφορετικὸ τότε γίνεται ἐπανάσταση μπὰς καὶ χάσουμε τὸ ... παχνὶ ... ἤ ἀναζητοῦμε μἐρη ποὺ δὲν ἔχουν «ἐπηρεαστεῖ» ἀπὸ τὸν Διαφωτισμό (πομφόλυγα στὴν ἐποχή τῆς ὁπτικῆς ἴνας καὶ τῶν ταχυτήτων τοῦ 5G) κατὰ φαντασίαν περίκλειστα μέρη (doomsday bunkers) ὅπου ἀπολαμβάνουμε τὴν ... «γνησιότητα» μὲ ... λουδιστικὸ μένος, ἀφοῦ βέβαια κάνουμε unwrapping στὸ νέο μας ἐκ Κίνας κινητό τηλέφωνο.

Something's gotta give, ἀργὰ ἤ γρήγορα ... Οἱ βιτριολικὲς καταστάσεις ἀποτελοῦν τὴν κορυφὴ τοῦ παγόβουνου καὶ ἀλὶ ὅταν λιώσει ὁ παγετώνας ...
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Προσπάθεια καλουπώματος δεν είναι και αυτό που αφορά την προγενέστερη περίοδο;
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Μερικοί κατηγορούν την εκκλησία για το ότι αντιτίθεται στον ορθό λόγο. Είναι φυσικά ανοησία. Όταν όμως βλέπω εδώ μέσα αλλά και αλλού ακόμα να συζητείται το αν οι πιστοί είναι καλό (γι' αυτούς) να ακούν και να καταλαβαίνουν οι ίδιοι χωρίς μεσάζοντες τα λόγια της λατρείας ή της Αγίας Γραφής, με πιάνει μια κάποια απελπισία.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Όταν όμως βλέπω εδώ μέσα αλλά και αλλού ακόμα να συζητείται το αν οι πιστοί είναι καλό (γι' αυτούς) να ακούν και να καταλαβαίνουν οι ίδιοι χωρίς μεσάζοντες τα λόγια της λατρείας ή της Αγίας Γραφής, με πιάνει μια κάποια απελπισία.

Εσύ μιλάς για τον Messi. Ο λαός όμως θέλει τον Κώστα τον Μήτρογλου.

Είναι περίπλοκη η πραγματικότητα. Ιδιαίτερα όταν κάτι γίνεται εδώ και 1000+ χρόνια με ένα συγκεκριμένο τρόπο και θέλεις να το αλλάζεις. Η εξέλιξη της λατρείας δεν ήταν γραμμική για να πας πίσω (η εμπρός) με ευκολία.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Εσύ μιλάς για τον Messi. Ο λαός όμως θέλει τον Κώστα τον Μήτρογλου.

Είναι περίπλοκη η πραγματικότητα. Ιδιαίτερα όταν κάτι γίνεται εδώ και 1000+ χρόνια με ένα συγκεκριμένο τρόπο και θέλεις να το αλλάζεις. Η εξέλιξη της λατρείας δεν ήταν γραμμική για να πας πίσω (η εμπρός) με ευκολία.
Δεν ξέρω αν ο πιο σωστός δρόμος είναι μπρος, πίσω ή πλάγια. Φοβάμαι όμως ότι ούτε ο στόχος, ο σκοπός δεν είναι πια ορατός. Απλώς βαδίζουμε από συνήθεια και κατά αρέσκεια.
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Tὁ πρόβλημα μὲ τὶς εὑχὲς ἁνέδειξε ἕνα δομικὸ πρόβλημα: ὑπάρχει φαίνεται ἕνας πυρήνας στὴν ἑκκλησία ποὺ πρέρχεται ἁπὸ τὴν ἐποχὴ πρὶν αὑτὴ γίνῃ μέρος τῆς κανονικῆς ζωῆς τῆς ῥ. Αὑτοκρατορίας. Κράτος καὶ ἑκκλησία εἶναι λάδι καὶ νερὸ στὸ καντῆλι. Τὸ κράτος αὐτὸ δὲν τὸ ἔχει ξεχάση καὶ προσπαθεῖ νὰ ἑλέγξῃ τὴν ἑκκλησία.

Ὸ πυρήνας αὑτὸς ἔχει δύο στοιχεῖα. 1) τὴν συγκεκριμένη πίστη 2) μιὰ μυητικὴ δομή, πάνω στὴν ὁποία ὁργανώνει τὶς διάφορες λειτουργίες ποὺ ἀνέφερε παραπάνω ὁ Βαγγέλης.

Τὸ πρόβλημα δὲν εἶναι τὸ δίλημμα παλαιό-νεό, προβιομηχανικός-βιομηχανικὸς πολιτισμὸς ἁλλὰ βία-μὴ βία.

Μουσικὰ αὺτὸ σημαίνει νὰ ξεφύγουμε ἁπὸ τὴν τεχνικὴ καὶ τὴν λάθος παιδεία φάλτσο-μὴ φάλτσο. Αὑτὸ σχετίζεται μὲ τὶς προβιομηχανικὲς (καὶ προΧρυσανθινὲς!) μεθόδους ὲκμάθησης, ποὺ ἦταν καὶ αὑτὲς μυητικές, ἁλλὰ δὲν ταὑτίζεται μαζι τους. Ἡ πίστη εἶναι πιὸ ἱσχυρὴ ἁπὸ τὴν παράδοση ἁρκεῖ νὰ μὴν τὰ βάζει μαζί της.Τὸ φάλτσο εἶναι τὸ μουσικὸ ἀντίστοιχο τοῦ τελώνη, τῆς γυναίκας ἑλαφριῶν ἡθῶν, γενικὰ τοῦ ἀπόκληρου. Ἡ τεχν ικὴ εἶναι τὸ πρόβλημα: πρέπει νὰ ἀντικατασταθῇ ἀπὸ τὴν κατανόηση.
 
Last edited by a moderator:
Κ

Κωσταντής1

Guest
τεχν ικὴ εἶναι τὸ πρόβλημα: πρέπει νὰ ἀντικατασταθῇ ἀπὸ τὴν κατανόηση.
υγ. Αὑτὸς εἶναι ὁ δρόμος. Ἁλλιῶς εἶναι Κούνγκ-Φού Μάστερ (βλ. παραπάνω) καὶ ἅρα στρατεύσιμο. Δὲν εἶναι θέαμα, εἶναι μιὰ μυητικὴ διαδικασία. Τὰ λειτυργικὰ κείμενα λένε - πρῶτα ἑσὺ θὰ κάνεις αὑτό... μετὰ ὲσὺ τὸ ἄλλο... μεσλαβοῦν παύσεις.
 
Last edited by a moderator:

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Βέβαια η εκκλησία δεν είναι εμπορική επιχείρηση για να πρέπει να έχει μόνιμα οδικό χάρτη και νέα προϊόντα. Αλλαγές θα γίνουν όταν κάποιο σοβαρό εκκλησιαστικό ή εθνικό θέμα αναδείξει το δίκιο αυτού που τις εισηγείται σε συνδυασμό βέβαια και με την καλή μαρτυρία σε καιρούς αγώνων και διώξεων.

Κοινώς, αυτά τα πράγματα είναι και του Θεού, εμείς καλώς τα μελετάμε, αλλά το πλοίο το οδηγεί άλλος.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Top