[Ερώτηση] Μυστήριο του Βαπτίσματος στη διακαινήσιμο εβδομάδα

Γιώργος Πυργάκης

Γιώργος Πυργάκης
#1
Αύριο στην ενορία μου έχουμε βάπτιση και θα ήθελα να ρωτήσω αν αλλάζει κάτι στο μυστήριο, λόγω του ότι είναι διακαινήσιμος εβδομάδα.
Ευχαριστώ!!!
 
#2
Μετά τα χρόνια πολλά για τη γιορτή σου, να απαντήσω στην απειρία σου... από την εμπειρία μου....:D
Μετά το Ευλογητός ο Θεός ... και το Ευλογημένη η Βασιλεία, Χριστός ανέστη (τρις), όταν ντύνουν το νήπιο καταβασίες Αναστάσεως ημέρα (αντί Σταυρόν χαράξας) και προ του Χριστός ανέστη (αντί του Δι ευχών) Πάτερ Παντοκράτορ και Λόγε και Πνεύμα τρισίν ενιζομένη εν υποστάσεσι φύσις .... (από την Η ωδή του κανόνος της Αναστάσεως)...
Εάν κανείς άλλος γνωρίζει κάτι περισσότερο, ας το καταθέσει ... να το μάθω κι εγώ!:D
 

Γιώργος Πυργάκης

Γιώργος Πυργάκης
#3
Και κάτι άλλο γιατί ψαχνόμασταν τελευταία στιγμή! (Η ερώτηση απευθύνεται κυρίως σε ιερείς) κατά τη διακαινήσιμο εβδομάδα στο Μυστήριο του Βαπτίσματος λέμε κανονικά το Ευαγγέλιο του Μυστηρίου ή της ημέρας;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#4
Και κάτι άλλο γιατί ψαχνόμασταν τελευταία στιγμή! (Η ερώτηση απευθύνεται κυρίως σε ιερείς) κατά τη διακαινήσιμο εβδομάδα στο Μυστήριο του Βαπτίσματος λέμε κανονικά το Ευαγγέλιο του Μυστηρίου ή της ημέρας;
Γιά τόν Ἀπόστολο δέν «ψαχνόσασταν»; Δέν πᾶνε μαζί αὐτά;

Ἄν τό βάπτισμα ἐτελεῖτο στή θ. λειτουργία θά εἴχαμε διπλά ἀναγνώσματα (μυστηρίου καί ἡμέρας). Ἐκτός αὐτῆς λέγονται τοῦ μυστηρίου.

Δέν πρέπει νά συγχέεται τό μυστήριον τοῦ βαπτίσματος μέ τήν νεκρώσιμον ἀκολουθία, ἄν καί ἐκεῖ ὑπάρχει ἀσάφεια.

Γενικότερα γιά τό θέμα πού ἄνοιξες, θά ἔλεγα ὅτι διακαινήσιμος = βάπτισμα καί βάπτισμα = διακαινήσιμος. Τό ὅτι καθημερινά ψάλλεται τό «Ὅσοι εἰς Χριστόν» τί ἄλλο ἔπρεπε νά ἀλλάζει;

Τό «Ὅσοι εἰς Χριστόν» βέβαια ψάλλεται ἀπό τήν ἑσπερινή (νυκτερινή κάποτε) βαπτισματική λειτουργία τοῦ Μ. Σαββάτου, πού «πρώτη ἀνάσταση» εἶναι τό βάπτισμά μας.

 
Last edited:
Top