Σὰν θερμόμετρο ἢ ὑποδεκάμετρο. Θὰ προσέθετα: ποὺ δὲν μετράει μόνο δέκατα, ἀλλὰ καὶ ἑπτάδες, ντουζίνες, σὰν νὰ λέμε ὄχι μόνο κιλὰ ἀλλὰ καὶ ὀκάδες. Πάντως στὴν κλίμακα τοῦ 7 ἡ μυστηριώδης τριὰς 12:9:7 ποὺ δίνει ὀ Χρύσανθος (λανθασμένα) σὰν σχέση μείζονος-ἐλάσσονος-'ελαχίστου τόνου εἶναι : 12/7, 9/7, 7/7 τῆς χορδῆς, καὶ σὲ ἀλλαγὴ ὕψους τόνου αὐτὸ σημαίνει ἀντίστοιχα ἀνοιχτὴ χορδή, 9/8, 12/11. Μακάρι νὰ τὸ πετύχαμε! Πάντως αὐτὸ πρέπει νὰ εἶναι.... ὁ κανόνας, ποὺ ταιριάζει πολὺ σὲ χορῳδιακὰ θέματα, εἶναι φαίνεται ὁ ἑξῆς: δὲν μπορεῖς νὰ πᾷς σὲ ἄλλη ἁρμονικὴ ὀμάδα, λ.χ. ἀπὸ /2 στὸ /3, ἀπὸ /5 στὸ /7, ἀπὸ /7 στὸ 11, λ.χ. ἂν δὲν περάσῃς ἀπὸ τὸ ἀμέσως προηγούμενο σκαλοπάτι. Ταιριάζει ἀκριβῶς στὸ κενὸ ποὺ ἀφήνει ὀ Χρύσανθος, παραλείπει νὰ γράψῃ γιὰ αὐτὸ ἀκριβῶς τὸ προηγούμενο σκαλοπάτι. Και δὲν ταιριάζει μόνο σὲ κάθετες σχέσεις ἀλλὰ καὶ σὲ ὀριζόντιες, πῶς ἀντιλαμβ΄νονται δηλ. τὴν μελῳδικὴ διαδοχή. Οἱ Βυζαντινοὶ παρεμπιπτόνως κατὰ καιροὺς ἦταν πολὺ "σμάρτ", τοὺς ἄρεσαν τὰ διάφορα "γκάτζετς" κάτι ποὺ ἔχουν καὶ οἰ Ἄραβες καὶ εἶναι καὶ ἑλληνιστικό.