Μουσικό κείμενο του "Αναστάς εκ του μνήματος"

paganus

Παλαιόν μέλι
#1
Χαιρετε! Στο τέλος του όρθρου προτείνει το εγκόλπιον του αναγνώστου (εκδ. Αποστολικής Διακονίας, 2005) να λέγεται στους πλαγίους ήχους το "Αναστάς εκ του μνήματος". Υπάρχει πουθενά μουσικό κείμενο του ύμνου αυτού;
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#2
Χαιρετε! Στο τέλος του όρθρου προτείνει το εγκόλπιον του αναγνώστου (εκδ. Αποστολικής Διακονίας, 2005) να λέγεται στους πλαγίους ήχους το "Αναστάς εκ του μνήματος". Υπάρχει πουθενά μουσικό κείμενο του ύμνου αυτού;
Υπάρχει σίγουρα στον Αγγελικό Χορό της Σιμωνόπετρας- νομίζω τόμος 2, όρθρος. Πιθανότατα να τον έχει μελοποιήσει και ο π. Κων/νος Παπαγιάννης στη Μουσική Παρακλητική του.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#3
Χαιρετε! Στο τέλος του όρθρου προτείνει το εγκόλπιον του αναγνώστου (εκδ. Αποστολικής Διακονίας, 2005)
Καί τά ΔΙΠΤΥΧΑ παρακαλῶ !
Ἐμεῖς τό ψάλλουμε σέ πλ. δ΄, ὅπως ἡ ΕΒΧ.
Ἄς ἀνεβάσει κανείς κείμενο καί ἄκουσμα.
Δέστε κι ἐδῶ
http://www.analogion.com/forum/showthread.php?t=245
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#5
Βρήκα το παραπάνω συννημένο...:p
Το μεν "Σήμερον σωτηρία" εις ήχον δ'
(με μαλακό χρώμα- αφού είναι απολυτίκιον-
δείτε π.χ. πώς το έχει ο Αθ. Καραμάνης)

Το δε "Αναστάς εκ του μνήματος" εις ήχον β'.
Απαντά εις τα Καθίσματα της εβδομάδος των Μυροφόρων.
Το επισημαίνει το λάθος ο μακαριστός π. Γεώργιος Ρήγας και την άποψη αυτή έχει και ο π. Κωνσταντίνος Παπαγιάννης στο Σύστημα Τυπικού αλλά και το Νέον Εγκόλπιον της Αποστολικής Διακονίας.
 
#9
Και άλλο ένα από το βιβλίο του κ. Παναγιώτη Παππά.
Ανεβάστε και ηχητικό. Εκείνο το "πάντας εκ των παγίδων" με ανάβαση του Γα ανά δύο μόρια με απλή, μονόγραμμη και δίγραμμη δίεση θά 'θελα να το ακούσω!
 

petros

Παλαιό Μέλος
#10
Ανεβάστε και ηχητικό. Εκείνο το "πάντας εκ των παγίδων" με ανάβαση του Γα ανά δύο μόρια με απλή, μονόγραμμη και δίγραμμη δίεση θά 'θελα να το ακούσω!
Καλά καλά δεν σβήσανε οι φωτιές... :)εσύ πάλι :rolleyes:.... φωτιές βάζεις...:D Όχι άλλο κάρβουνοοοο
 

filomousos

Παλαιό Μέλος
#11

Attachments

#12
Οι διέσεις είναι οι σπίθες και εμπρηστής αυτός που τις ... ανακάλυψε στα σημεία που τίθενται.
Είναι η απάντηση για τον φίλο Πέτρο, που λέει ότι ανάβω φωτιές!
Κακό είναι να θέλω να ακούσω την εκτέλεση του ... γλι...τέτοιου;:D
 
Last edited:

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#13
Νομίζω πως για να μπορεί κάποιος να ψάλει, το βασικότερο και σημαντικότερο είναι η πίστη στο Θεό. Από κει και πέρα άλλα πράγματα που χρειάζεται κάποιος είναι , όπως και σε κάθε τέχνη και επιστήμη, η γνώση και η εμπειρία.
Εσείς κ. Γιάννου τα έχετε αυτά. Και γνώσεις παραπάνω από μένα έχετε, αλλά κυρίως εμπειρία που είναι και το βασικότερο σε όλα, όπως και στην προσευχή.
Έτσι λοιπόν πέρα από τεχνικούς λόγους γιατί δεν έχω τη δυνατότητα προς το παρόν να ηχογραφώ τον εαυτό μου, δεν θα μπορούσα ποτέ να σας δείξω πως εκτελείται το κομμάτι εκείνο με την απλή, μονόγραμμη και δίγραμμη δίεση. Γι' αυτό κάθισα λίγο, έψαξα και βρήκα κάτι σχετικό από τη Μεγίστη Μονή του Βατοπαιδίου.

http://www.4shared.com/file/128636892/3719b085/Vatopaidiou_-_Stixiron01_-_Christmas.html mp3

http://www.4shared.com/file/128637685/2445e08/Vatopaidiou_-_Stixiron01_-_Christmas.html pdf


Το πρώτο στιχηρό των Χριστουγέννων και υπάρχουν δύο τρεις περιπτώσεις μέσα στο κομμάτι, όπου υπάρχουν δύο διέσεις, μονόγραμμη και δίγραμμη στον Γα ο οποίος έλκεται από τον Δι. Κάπως ανάλογα λοιπόν εκτελείται και το κομμάτι αυτό εδώ το "Αναστάς εκ του μνήματος".
Είναι βέβαια δύο διέσεις συνεχόμενες μόνο. Αλλά φαίνεται καθαρά νομίζω το πως έλκεται ο Γα από τον Δι. Κάπως προοδευτικά δηλαδή όταν έχουμε δύο ή τρία ίσον πριν το Δι.
 
Last edited:

Fraristos ioannis

Παλαιό Μέλος
#17
Θα ήθελα κάποιος να με πληροφορήσει σε ποιο σημείο του τυπικού βρίσκεται η διάταξη για το ότι πρέπει να ψάλλεται το Αναστάς εκ του μνήματος ; (εκτός από την Παρακλητική).
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#19
Θα ήθελα κάποιος να με πληροφορήσει σε ποιο σημείο του τυπικού βρίσκεται η διάταξη για το ότι πρέπει να ψάλλεται το Αναστάς εκ του μνήματος ; (εκτός από την Παρακλητική).
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Στὸ β' κεφάλαιο τοῦ τυπικοῦ τοῦ ἁγίου Σάβα.
Ἐπειδή, Μανόλη, καταλαβαίνω ὅτι ὁ Fraristos ioannis ἀναφέρεται στό ΤΜΕ (καί μόνον -ὡς «γνήσια» καί μόνη πηγή-) καλύτερα νά ὁδηγηθεῖ στό ὑπάρχον θέμα τοῦ τυπικοῦ [ἐδῶ], ὅπου πρέπει νά μεταφερθοῦν καί αὐτά, καί νά διαβάσει περισσότερο τήν τελευταῖα σελίδα.

Τό θεωροῦμε ἰσχύουσα διάταξη. Καί δέν ἀπαντᾶται μόνον στήν Παρακλητική...


 
Top