Μουσικό Θεοτοκάριο Νικοδήμου Αγιορείτου

Γιώργος Χ.

Νέο μέλος
Γεια σας.
Με ενδιαφέρουν οι ειρμοί σε μουσικό κείμενο από το Θεοτοκάριο του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, ώστε να μπορώ να μάθω τα αντίστοιχα "προσόμοια".
Έχω ταυτοποιήσει αρκετους ειρμούς στο σύντομο ειρμολόγιο του Πετρου του πρωτοψαλτου του Βυζαντίου, στο ειρμολόγιο του Ιωάννου του πρωτοψάλτου, και στο Οκτάηχο Εβδομαδάριο του Καντουνακιώτου.

Μήπως έχει κανείς τα αντίστοιχα μουσικά κείμενα των ακόλουθων ειρμών που μου λείπουν ;
Σας παραθέτω τους άγνωστους προς εμέ ειρμούς κάτωθι :


Ήχος Β' --> Αβυσσος αμαρτηματων, Εισακήκοα Κύριε την ακοήν, Φώτισον τους οφθαλμούς μου , ότι νύξ των παθών περι εμέ , εν τη φλογοφόρω καμίνω , παίδες αιοι καμινω.
Ήχος Γ' --> τους εις τα τέλη, τον συμβολικώς, εν νομω σκιά, το πριν εικονι, Εύα μεν τω της παρακοής , ασεβεις ουκ οψονται.
Ήχος πλ Β' --> πολλά τα πλήθη.
Ήχος βαρύς --> τω εκτινάξαντι θεώ , εστερεώθη τη πίστει, μή της φθορας , την υπερ φυσιν μητέρα, τον οντως οντα θεον.

Στην περίπτωση που καποιος/καποιοι μου απαντησει/ουν σε ΟΛΑ (και ανεβάσει τα αντίστοιχα κείμενα), όταν θα βρω χρονο θα τα ενσωματωσω ολα σε ενα αρχειο pdf, και θα δημοσιευσω όλους τους ειρμούς του Θεοτοκάριου του Νικοδήμου στο Αναλογιο.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Αγαπητέ,

Θα σου φανώ αυστηρός, αλλά δεν νοείται να ψάχνεις το Μη της φθοράς και το Εν νόμω(ου) σκιά. Αν είσαι αρχάριος, βιάζεσαι πολύ. Αν είσαι προχωρημένος, κάτι άλλο φταίει. Πολύ σωστά επεσήμανε ο κ Θεοδωράκης το αυτονόητο...

Διάβασμα (προς όλους μας), εν σαρκί σταυρωθέντι και δι’ ημάς αναστάντι Κυρίω

δ
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Καί ασεβεις ουκ οψονται εἶναι εἱρμός δ΄ ἤχου.
Οὔτε Ήχος πλ Β' --> πολλά τα πλήθη εἶναι εἱρμός.

Συμφωνῶ μέ Δ. Σκρέκα καί ἐπιφυλάσσομαι συντονιστικῶς, καθόσον ὑπάρχει καί ἔλλειμμα γνώσεως ὁρολογίας (προσόμοια... στιχηρά...)
Ἔχει τεθεῖ τό θέμα καί σέ ἄσχετη ὑποενότητα ἐνῶ ὑπάρχει σχετική τῶν εἱρμῶν.
 

Γιώργος Χ.

Νέο μέλος
Οντως, εχετε δικιο σε αρκετά πραγματα :

Ειμαι σχετικα νεος σε αυτά τα πράγματα , και κάποια απο τα πραγματα που σας ειπα, ειναι λαθεμένα, πιθανώς από λάθος κατά την αντιγραφή.
Όντως τα "Εύα μεν τω της παρακοής" , "ασεβεις ουκ οψονται" είναι σε δ και όχι σε γ ήχο.
Τα "Μη της φθοράς" και "Εν νόμω(ου) σκιά" τα βρήκα στο βιβλίο του Πέτρου του Βυζαντίου.
Αλλά έτσι όπως ειναι γραμμένο ήταν λογικό να μου ξεφύγει, γιατί για παράδειγμα το εν νόμου σκια δεν είχε ουτε τον αντιστοιχο σελιδοδεικτη, και ουτε τα αντιστοιχα κενα που να δειχνουν οτι πηγαμε στον επομενο ειρμο (βλεπε επισυναπτομενη εικονα).
Ακόμη, όντως, το "πολλα τα πληθη" ειναι καθισμα (κατα το φτιαξιμο του βιβλιου, ειχα ξεχασει να το αντιγραψω το οτι ειναι καθισμα, και ετσι λανθασμενα σας το παρουσιασα ως ειρμο).
Μεσα σε ενα βιβλιο 214 σελιδων, αρκετά αρχαριος οντας (τελος του πρωτου ετους), είναι δυνατον να μην κανω κανενα λαθος ;

Επίσης, πιστεύετε με το χέρι στην καρδιά ότι όλα αυτά θα μπορούσε να τα μάθει κανείς μέσα σε μιά εκκλησία ;
Ειλικρινά, δεν το νομίζω, για πολλούς λόγους. Για αυτό το λόγο και ρωτάω αυτά εσάς, επειδή σας φαίνονται εύκολα, τα οποία όμως είναι δύσκολα για κάποιον αρχάριο σαν κι εμενα...

Σας ευχαριστώ για τη βοήθεια που μου παρείχατε, καθώς και για τις επισημάνσεις σας, οι οποίες μου φάνηκαν πάρα πολύ χρήσιμες.

Καλό Βράδυ.
 

Attachments

  • εν νομω σκια.JPG
    εν νομω σκια.JPG
    839.1 KB · Views: 94
  • πολλα τα πληθη.JPG
    πολλα τα πληθη.JPG
    1.1 MB · Views: 84
  • Θεοτοκάριον Νικοδήμου Μοναχού 1849 wb.pdf
    24.8 MB · Views: 627

Γιώργος Χ.

Νέο μέλος
Ευτυχώς κατάφερα να βρώ απαντήσεις σε αρκετά από τα προαναφερθέντα ζητούμενα (και από άλλα ειρμολόγια), παραμένουν ωστόσο κάποιοι ειρμοί που ακόμη δέν τους βρίσκω πουθενά :

Ήχος Γ-->
Τους εις τα τελη (των αιώνων) π.χ. βλέπε Ωδή ΣΤ των κανόνων της Παρακλητικής της Δευτέρας (ειρμός).
Το πριν εικόνι τη χρυσή π.χ. βλέπε Ωδή Ζ των κανόνων της Παρακλητικής της Τετάρτης (ειρμός).

Ήχος Βαρύς-->
Εστερεώθη τη πίστει π.χ. βλέπε Ωδή Γ των κανόνων της Παρακλητικής της Παρασκευής (ειρμός).

Αν κάποιος έχει χρόνο να τους στείλει, θα με βοηθούσε αρκετά .:)
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Ήχος Γ-->
Τους εις τα τελη (των αιώνων) π.χ. βλέπε Ωδή ΣΤ των κανόνων της Παρακλητικής της Δευτέρας (ειρμός).
Το πριν εικόνι τη χρυσή π.χ. βλέπε Ωδή Ζ των κανόνων της Παρακλητικής της Τετάρτης (ειρμός).

http://analogion.com/forum/index.ph...100601/&hash=4906a4259d47bc1b2ae168cbe646a9f5

Ήχος Βαρύς-->
Εστερεώθη τη πίστει π.χ. βλέπε Ωδή Γ των κανόνων της Παρακλητικής της Παρασκευής (ειρμός).

http://analogion.com/forum/index.ph...100602/&hash=4906a4259d47bc1b2ae168cbe646a9f5

**********
 

Attachments

  • tritos_tous-eis_to-prin.pdf
    69.3 KB · Views: 122
  • barys_Esterew8h.pdf
    29.2 KB · Views: 92

Γιώργος Χ.

Νέο μέλος
Για να σας ευχαριστήσω για τη βοήθεια όλων σας, όπως σας υποσχέθηκα, έφτιαξα και ανεβάζω το "Μουσικό Θεοτοκάριο".

Πρέπει να με συγχωρήσετε για τα πιθανώς αρκετά τυπογραφικά λάθη (και που δέν έβαζα τόνους στις λέξεις για να κερδίσω χρόνο),
και πιθανώς και σε αρκετά απρόβλεπτα λάθη λόγω της απειρίας μου στα της Βυζαντινής Μουσικής θέματα ή λάθη αβλεψίας.

Ελπίζω να μήν υπάρχει θέμα cοpyright που "πήρα" αυτούσια κείμενα από όλα τα αναφερθέντα βιβλία που αναγράφονται στην πρώτη σελίδα αυτού του βιβλίου και τα "κόλλησα" για να φτιάξω το θεοτοκάριο. Αν δημιουργηθεί οποιοδήποτε θέμα, μπορείτε να αφαιρέσετε το βιβλίο αυτό από το αναλόγιο χωρίς κανένα πρόβλημα (δεδομένου ότι δέν έχω ζητήσει την άδεια από κάποιον για να τα αντιγράψω σε αυτό το βιβλίο).

Επίσης, πρέπει να γνωρίζετε πως δέν έχω βάλει σελιδοδείκτες, γιατί χρειάζεται να βάλω ακόμα 3-4 ειρμούς για να ολοκληρωθεί το βιβλίο.

Θα παρατηρήσετε λοιπόν ότι λείπουν οι ακόλουθοι ειρμοί :
ήχος Β'--> Εν τη φλογοφόρω καμίνω (Ωδή Ζ' , Πέμπτη εσπέρας αυτού του Θεοτοκαρίου).
ήχος Γ'--> Τον συμβολικώς (εν ρίδει) (Ωδή Η', Δευτέρα εσπέρας αυτού του Θεοτοκαρίου).
ήχος Βαρύς --> Τον όντως όντα θεόν (Ωδή Η', Τρίτη εσπέρας αυτού του Θεοτοκάρίου).

Επίσης, δέ βρήκα κάπου στο Δ' ήχο τα "Εύα μεν τω της παρακοής" και το "ασεβείς ούκ όψονται", και για το λόγο αυτό, αντέγραψα προσόμοια ίδια με αυτά από το Μηναίο του μηνός Αυγούστου του Χαραλάμπους Καρακατσάνη.

Ελπίζω το βιβλίο αυτό να φανεί χρήσιμο.:)

Καλημέρα σας,

Γιώργος Χρας.

ΥΓ. Ελπίζω κάποιος να ανεβάσει αυτούς τους ειρμούς που μου λείπουν για να τους περάσω και αυτούς...

[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Νέο αρχείο στα επόμενα.
 
Last edited by a moderator:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
ήχος Γ'--> Τον συμβολικώς (εν ρίδει) (Ωδή Η', Δευτέρα εσπέρας αυτού του Θεοτοκαρίου).
ήχος Βαρύς --> Τον όντως όντα θεόν (Ωδή Η', Τρίτη εσπέρας αυτού του Θεοτοκάρίου).
Δ' ήχο τα "Εύα μεν τω της παρακοής" και το "ασεβείς ούκ όψονται"
 

Attachments

  • Ton_symbolikws.pdf
    30.2 KB · Views: 54
  • Ton_ontws_onta.pdf
    27.2 KB · Views: 43
  • Asebeis.pdf
    27.1 KB · Views: 39
  • EYA_MEN.pdf
    29.2 KB · Views: 59

Γιώργος Χ.

Νέο μέλος
Έβαλα σελιδοδείκτες και άλλαξα λίγο τη δομή, γιατί είχα κάνει ένα λάθος και δυστυχώς είχα βάλει κατά λάθος μερικούς ειρμούς σε λάθος ημέρα από κεκτημένη ταχύτητα.

Τώρα πιστεύω ότι το κείμενο είναι σωστό. Αν τύχει και δείτε κάποιο σοβαρό λάθος, παρακαλώ να με διορθώσετε για να το φτιάξω.

Τώρα υπάρχει μόνο κενό το "εν τη φλογοφόρω καμίνω", που λογικά είναι ένας σπάνιος ειρμός.
Παρακαλώ άν το έχει κάποιος να το αναρτήσει, μαζί με το ποιά είναι η πηγή του (από ποιό βιβλίο-χειρόγραφο).
Αν δέν υπάρχει επίσημα τέτοια καταγραφή (πράγμα που το βλέπω δύσκολο να ισχύει, μιας και υπάρχει το θεοτοκάριο), να μου το πείτε, για να φτιάξω ένα μουσικό κείμενο για αυτόν τον ειρμό στον υπολογιστή και να το ενσωματώσω στο βιβλίο.

Ευχαριστώ Πολύ !

Κατεβάστε το επόμενο αρχείο (των 13,5 ΜΒ), γιατί το προηγούμενο αρχείο (των 11,2 ΜΒ) έχει κάποια λάθη. Ευχαριστώ.
 
Last edited by a moderator:

Γιώργος Χ.

Νέο μέλος
Δεδομένου ότι κανείς δέν έχει το "Εν τη φλογοφόρω καμίνω", το έγραψα μόνος μου.
Επίσης, προσέθεσα το κοντάκιον "Τα άνω ζητών" σε μουσικό κείμενο, μιας και έλειπε.

Τώρα πλέον, το Θεοτοκάριο είναι υπερπλήρες.:)

Καλό Διάβασμα.
 

Attachments

  • Εν τη Φλογοφόρω Καμίνω.pdf
    495.6 KB · Views: 144
  • Μουσικό Θεοτοκάριο Νικοδήμου Αγιορείτου 20 10 2018.pdf
    13.5 MB · Views: 664

Γιώργος Χ.

Νέο μέλος
Ευχαριστώ για τα σχόλια σας.
Ο σκοπός μου ήταν να μπορώ να μάθω τους κανόνες στο περίπου, χωρίς να ξεφυλλιζω όλα τα ειρμολόγια που έχω. Δηλαδή ακριβώς αυτό που λέτε. Παρακαλώ.
Διαβάζοντας το τυπωμένο πλέον βιβλίο, είδα ότι κατά την αντιγραφή πιθανώς να έχω αντιγράψει μισό κάποιο κοντάκιο (αν θυμαμαι καλά), αλλά δεν πειράζει ελπίζω.
Γενικά, υπάρχουν καποια ανεπαισθητα λαθη κατα το copy-paste. Χαιρομαι πάντως που το βιβλιο σας ηταν χρησιμο.
 
Δεδομένου ότι κανείς δέν έχει το "Εν τη φλογοφόρω καμίνω", το έγραψα μόνος μου.
Επίσης, προσέθεσα το κοντάκιον "Τα άνω ζητών" σε μουσικό κείμενο, μιας και έλειπε.

Τώρα πλέον, το Θεοτοκάριο είναι υπερπλήρες.:)

Καλό Διάβασμα.
Μήπως τό Μουσικό Θεοτοκάριο θά ἒπρεπε νά ἒχει άλλον τίτλο ?
 

nektarioso

Νέο μέλος
Θα ήθελα να ρωτήσω αν σε αυτήν (όπως και σε παρόμοιες πολύ ωραίες συλλογές στο forum) τίθεται θέμα πνευματικών δικαιωμάτων για τα μέλη που προέρχονται από βιβλία σε κυκλοφορία. Ευχαριστώ!
 

Γιώργος Χ.

Νέο μέλος
Δεν το γνωριζω αυτό. Δυστυχώς, δέν έχω λάβει την άδεια από κανέναν για να τυπώσω αυτά που τύπωσα.
Αυτός είναι και ο λόγος που δέν πρόκειται να ανεβάσω το "Μουσικό Ειρμολόγιο Παρακλητικής" και άλλα βιβλία που έχω φτιάξει με παρόμοιο τρόπο και τα έχω για καθαρά προσωπική χρήση και που δέν υπάρχει περίπτωση να με μεταπείσει ΚΑΝΕΙΣ για να τα ανεβάσω στο αναλογιον...

Αναλυτικότερα :
Τυπικά από τους κάποιους ανθρώπους, δέ μπορώ να ζητήσω επίσημα άδεια, γιατί ούτως η άλλως βρίσκονται στην άλλη ζωή.
Από κάποιες σειρές βιβλίων, δέ μπορώ να ζητήσω επίσημα άδεια, γιατί δέ γράφτηκαν από έναν άνθρωπο, αλλά από μια πλειάδα ατόμων και με βάση πλούσια βιβλιογραφία.
Βέβαια, υπάρχουν και άνθρωποι όπως ο κ. Κωνσταντίνου, από τους οποίους δέν έχω ζητήσει επίσημα άδεια, αλλά θέλω να πιστεύω ότι δέν έχω προκαλέσει μεγάλη ζημιά, δεδομένου ότι έχω αντιγράψει ούτε καν το ένα χιλιοστό από τα βιβλία του από άποψης ποσότητας δεδομένων.
Το θέμα-βιβλίο όπως το έχω γράψει, είναι πολύ συγκεκριμένο. Δεν υπάρχει στην αγορά. Αν το βρείτε (με έτος παραγωγης έως και το 2018), και έχει μέσα τα ίδια περιεχόμενα, να μου το πείτε κι εμένα. Υπάρχει βιβλίο στην αγορά με παρόμοιο τίτλο, αλλά μέσα γράφει άσχετα πράγματα σε σχεση με το Θεοτοκαριο του Νικοδημου.
Εξάλλου, σε αυτό το βιβλίο, δέν παρουσιάζω τα κείμενα ώς δικά μου. Δεν ειναι δικα μου, εκτός από έναν ειρμό.
Οποιος θα διαβασει το βιβλίο, είναι ξεκάθαρο από την πρώτη ματιά, ποιά κομμάτια είναι από τον Πέτρο τον Πελοπονήσιο, ποιά είναι από τον Ιωάννη τον πρωτοψάλτη, ποιά είναι από τον κ. Κωνσταντίνου, ποιά είναι από τον Παπαχρόνη, ποιά από τον Παπαχρήστου, κτλ. Πρόκειται κυριολεκτικά για copy-paste από βιβλία με διαφορετικές γραμματοσειρές. Δεν αντέγραψα τα κείμενα με το χερι. Απεναντίας, τα φωτογράφισα κυριολεκτικά, τα έβαλα σε ένα αρχείο word, και τα έκανα αρχείο.

Επίσης, πρέπει να γνωρίζετε ότι η επιλογή των βιβλίων δέν έγινε με ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ σκοπιμότητα.
Ούτε έγινε με βάση το τί μου αρέσει εμένα καλύτερα ώς προς το τί θεωρώ πιό μουσικό.
Ούτε καν διάλεξα ως προς το από ποιόν συνθέτη μου αρέσει να ψέλνω.
Ούτε καν διάλεξα με βάση το αν το στυλ είναι Πατριαρχικό ή όχι. Ούτε αυτό με ενδιαφέρει.

Βασικά προσπαθώ να σας εξηγήσω ότι το έκανα γιατί αν κάποιος θέλει να ψάλλει το Θεοτοκάριο στα μοναστήρια ή στην εκκλησία τη Μεγάλη Σαρακοστή στο μεγάλο απόδειπνο, και είναι όντως αρχάριος σαν κι εμένα, δέ θα μπορεί, εκτός αν πάρει ένα τέτοιο βοήθημα, ή εκτός αν διαβάζει από το πρωί μέχρι το βράδυ και δέν κάνει καμία άλλη δουλειά για εβδομαδες.

Η επιλογή μου των κειμενων, έγινε ώς εξής :
Κυρια πηγή μου είναι ο Πέτρος ο Πελοπονήσιος, επειδή είναι ο αρχαιότερος από πλευράς κειμένων, μετά ο Ιωάννης (που τον έχω αγοράσει, τοσο το βιβλιο των εκδοσεων "Ζωης", όσο και του κ. Κωνσταντίνου).
Και ότι μου έλειπε, το συμπλήρωνα με διάφορα βιβλία που αναγκάστηκα να αγοράσω (Παπαχρόνης - εκδόσεις επέκταση, κτλ). Όλα τα βιβλία τα έχω αγοράσει προσωπικά ο ίδιος.
Και σε ότι βιβλία δέν έβρισκα, βλέπε Παπαχρήστου (απλά έχει εξαντληθεί), πήρα ότι μπορούσα από το αναλόγιον, το οποίο και ευχαριστώ πολύ.
Με ότι στοιχεία-βιβλία είχα, έφτιαξα αυτό το βιβλίο. Και για να μην χασετε όλο αυτο το χρονο και το χρημα που εχασα εγω, και επειδη χαρηκα που με βοηθησε το αναλογιο, σκεφτηκα να ανταποδωσω. Απο τη στιγμη που ειχα πλεον τις πληροφοριες αυτές, καταλαβαινετε πως δεν εχω κανενα ωφελος με το να βγαλω ενα βιβλιο στο ιντερνετ (απο τη στιγμη που δεν κερδιζω χρηματα, και που ηδη ξερω τί περιέχει το βιβλίο).

Στο κάτω κάτω όφειλα να το κάνω, από τη στιγμή που το υποσχέθηκα στο Αναλόγιο πως αν κάποιος με βοηθήσει να μαθω αυτα που δε βρισκω, θα τύπωνα όλο το βιβλίο. Και θα έλεγα οτι σχεδον παντα κραταω το λογο μου (εκτος λόγων ανωτερας βιας).
Αν κάποιος ήθελε να μην το τυπώσω, θα μπορούσε να μου πεί να μην το ανεβάσω, πριν καν το ανεβάσω, μιας και είχα ενημερώσει ότι θα το κάνω.
Πιστεύω πως εχω και την αδεια του διαχειριστή, αλλιώς όλη αυτή η συζήτηση θα είχε διαγραφεί εάν με την πάροδο του καιρού κάποιος έφερνε αντίρρηση.

Φυσικά, αν κάποιος από τους συγγραφείς βιβλίων ή εκδοτικός οίκος (από τη βιβλιογραφία που αναφέρω στην αρχή του βιβλίου) πιστεύει ότι καταπάτησα κάποιο πνευματικό δικαίωμα, μπορεί να αιτηθεί άμεσα να διαγραφεί το βιβλίο μου από τη λίστα.
Δέ θα με πείραζε καθόλου σας πληροφορώ.

Αν και νομιζω οτι χωρις να το εχω σκοπο, μαλλον ουσιαστικα τους κανω διαφημιση τα βιβλια τους χωρις να το θελω.
Οπότε δέ βλέπω πραγματικα για ποιό λόγο γίνεται μια τέτοια συζήτηση γενικότερα.
Γιατι πιστεύω ότι μια τέτοια συζήτηση αποπροσανατολιζει και προκαλεί λάθος εντυπώσεις.
Γι αυτο και δεν προκειται να ξαναστειλω τιποτα σε κανεναν, για να είναι ολοι "ευχαριστημενοι".
Εξάλλου, τώρα έχω πλέον αγοράσει τόσα βιβλία (και έχω ξοδέψει τόσα χρήματα), που μάλλον αποκλείεται να τα μάθω όλα αυτά μέσα στα επόμενα 10 χρόνια. Και δέ θα μου χρειαστούν και περισσότερα πράγματα έτσι και αλλιώς. Έχω γεμίσει μια βιβλιοθήκη.

Ο πραγματικός σκοπός μου ήτανε η λατρεία στο Θεό και την Παναγία μας. Πιστεύω πως αυτό είναι πασιφανές.

Αν ο διαχειριστης πιστεύει ότι υπάρχει θεμα πνευματικών δικαιωμάτων, μπορεί αυτομάτως να διαγράψει όλη τη σελίδα, και να μην την αναρτήσει ποτέ ξανά.

Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα προτιμούσα να μήν ξαναγίνει τέτοια συζήτηση με αναφορά στο θέμα πνευματικών δικαιωμάτων, από τη στιγμή που δέν έχω να κερδίσω ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ.

Σας ευχαριστω κ .Nektarioso.
 

dhmhgre

New member
Δεν το γνωριζω αυτό. Δυστυχώς, δέν έχω λάβει την άδεια από κανέναν για να τυπώσω αυτά που τύπωσα.
Αυτός είναι και ο λόγος που δέν πρόκειται να ανεβάσω το "Μουσικό Ειρμολόγιο Παρακλητικής" και άλλα βιβλία που έχω φτιάξει με παρόμοιο τρόπο και τα έχω για καθαρά προσωπική χρήση και που δέν υπάρχει περίπτωση να με μεταπείσει ΚΑΝΕΙΣ για να τα ανεβάσω στο αναλογιον...

Αναλυτικότερα :
Τυπικά από τους κάποιους ανθρώπους, δέ μπορώ να ζητήσω επίσημα άδεια, γιατί ούτως η άλλως βρίσκονται στην άλλη ζωή.
Από κάποιες σειρές βιβλίων, δέ μπορώ να ζητήσω επίσημα άδεια, γιατί δέ γράφτηκαν από έναν άνθρωπο, αλλά από μια πλειάδα ατόμων και με βάση πλούσια βιβλιογραφία.
Βέβαια, υπάρχουν και άνθρωποι όπως ο κ. Κωνσταντίνου, από τους οποίους δέν έχω ζητήσει επίσημα άδεια, αλλά θέλω να πιστεύω ότι δέν έχω προκαλέσει μεγάλη ζημιά, δεδομένου ότι έχω αντιγράψει ούτε καν το ένα χιλιοστό από τα βιβλία του από άποψης ποσότητας δεδομένων.
Το θέμα-βιβλίο όπως το έχω γράψει, είναι πολύ συγκεκριμένο. Δεν υπάρχει στην αγορά. Αν το βρείτε (με έτος παραγωγης έως και το 2018), και έχει μέσα τα ίδια περιεχόμενα, να μου το πείτε κι εμένα. Υπάρχει βιβλίο στην αγορά με παρόμοιο τίτλο, αλλά μέσα γράφει άσχετα πράγματα σε σχεση με το Θεοτοκαριο του Νικοδημου.
Εξάλλου, σε αυτό το βιβλίο, δέν παρουσιάζω τα κείμενα ώς δικά μου. Δεν ειναι δικα μου, εκτός από έναν ειρμό.
Οποιος θα διαβασει το βιβλίο, είναι ξεκάθαρο από την πρώτη ματιά, ποιά κομμάτια είναι από τον Πέτρο τον Πελοπονήσιο, ποιά είναι από τον Ιωάννη τον πρωτοψάλτη, ποιά είναι από τον κ. Κωνσταντίνου, ποιά είναι από τον Παπαχρόνη, ποιά από τον Παπαχρήστου, κτλ. Πρόκειται κυριολεκτικά για copy-paste από βιβλία με διαφορετικές γραμματοσειρές. Δεν αντέγραψα τα κείμενα με το χερι. Απεναντίας, τα φωτογράφισα κυριολεκτικά, τα έβαλα σε ένα αρχείο word, και τα έκανα αρχείο.

Επίσης, πρέπει να γνωρίζετε ότι η επιλογή των βιβλίων δέν έγινε με ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ σκοπιμότητα.
Ούτε έγινε με βάση το τί μου αρέσει εμένα καλύτερα ώς προς το τί θεωρώ πιό μουσικό.
Ούτε καν διάλεξα ως προς το από ποιόν συνθέτη μου αρέσει να ψέλνω.
Ούτε καν διάλεξα με βάση το αν το στυλ είναι Πατριαρχικό ή όχι. Ούτε αυτό με ενδιαφέρει.

Βασικά προσπαθώ να σας εξηγήσω ότι το έκανα γιατί αν κάποιος θέλει να ψάλλει το Θεοτοκάριο στα μοναστήρια ή στην εκκλησία τη Μεγάλη Σαρακοστή στο μεγάλο απόδειπνο, και είναι όντως αρχάριος σαν κι εμένα, δέ θα μπορεί, εκτός αν πάρει ένα τέτοιο βοήθημα, ή εκτός αν διαβάζει από το πρωί μέχρι το βράδυ και δέν κάνει καμία άλλη δουλειά για εβδομαδες.

Η επιλογή μου των κειμενων, έγινε ώς εξής :
Κυρια πηγή μου είναι ο Πέτρος ο Πελοπονήσιος, επειδή είναι ο αρχαιότερος από πλευράς κειμένων, μετά ο Ιωάννης (που τον έχω αγοράσει, τοσο το βιβλιο των εκδοσεων "Ζωης", όσο και του κ. Κωνσταντίνου).
Και ότι μου έλειπε, το συμπλήρωνα με διάφορα βιβλία που αναγκάστηκα να αγοράσω (Παπαχρόνης - εκδόσεις επέκταση, κτλ). Όλα τα βιβλία τα έχω αγοράσει προσωπικά ο ίδιος.
Και σε ότι βιβλία δέν έβρισκα, βλέπε Παπαχρήστου (απλά έχει εξαντληθεί), πήρα ότι μπορούσα από το αναλόγιον, το οποίο και ευχαριστώ πολύ.
Με ότι στοιχεία-βιβλία είχα, έφτιαξα αυτό το βιβλίο. Και για να μην χασετε όλο αυτο το χρονο και το χρημα που εχασα εγω, και επειδη χαρηκα που με βοηθησε το αναλογιο, σκεφτηκα να ανταποδωσω. Απο τη στιγμη που ειχα πλεον τις πληροφοριες αυτές, καταλαβαινετε πως δεν εχω κανενα ωφελος με το να βγαλω ενα βιβλιο στο ιντερνετ (απο τη στιγμη που δεν κερδιζω χρηματα, και που ηδη ξερω τί περιέχει το βιβλίο).

Στο κάτω κάτω όφειλα να το κάνω, από τη στιγμή που το υποσχέθηκα στο Αναλόγιο πως αν κάποιος με βοηθήσει να μαθω αυτα που δε βρισκω, θα τύπωνα όλο το βιβλίο. Και θα έλεγα οτι σχεδον παντα κραταω το λογο μου (εκτος λόγων ανωτερας βιας).
Αν κάποιος ήθελε να μην το τυπώσω, θα μπορούσε να μου πεί να μην το ανεβάσω, πριν καν το ανεβάσω, μιας και είχα ενημερώσει ότι θα το κάνω.
Πιστεύω πως εχω και την αδεια του διαχειριστή, αλλιώς όλη αυτή η συζήτηση θα είχε διαγραφεί εάν με την πάροδο του καιρού κάποιος έφερνε αντίρρηση.

Φυσικά, αν κάποιος από τους συγγραφείς βιβλίων ή εκδοτικός οίκος (από τη βιβλιογραφία που αναφέρω στην αρχή του βιβλίου) πιστεύει ότι καταπάτησα κάποιο πνευματικό δικαίωμα, μπορεί να αιτηθεί άμεσα να διαγραφεί το βιβλίο μου από τη λίστα.
Δέ θα με πείραζε καθόλου σας πληροφορώ.

Αν και νομιζω οτι χωρις να το εχω σκοπο, μαλλον ουσιαστικα τους κανω διαφημιση τα βιβλια τους χωρις να το θελω.
Οπότε δέ βλέπω πραγματικα για ποιό λόγο γίνεται μια τέτοια συζήτηση γενικότερα.
Γιατι πιστεύω ότι μια τέτοια συζήτηση αποπροσανατολιζει και προκαλεί λάθος εντυπώσεις.
Γι αυτο και δεν προκειται να ξαναστειλω τιποτα σε κανεναν, για να είναι ολοι "ευχαριστημενοι".
Εξάλλου, τώρα έχω πλέον αγοράσει τόσα βιβλία (και έχω ξοδέψει τόσα χρήματα), που μάλλον αποκλείεται να τα μάθω όλα αυτά μέσα στα επόμενα 10 χρόνια. Και δέ θα μου χρειαστούν και περισσότερα πράγματα έτσι και αλλιώς. Έχω γεμίσει μια βιβλιοθήκη.

Ο πραγματικός σκοπός μου ήτανε η λατρεία στο Θεό και την Παναγία μας. Πιστεύω πως αυτό είναι πασιφανές.

Αν ο διαχειριστης πιστεύει ότι υπάρχει θεμα πνευματικών δικαιωμάτων, μπορεί αυτομάτως να διαγράψει όλη τη σελίδα, και να μην την αναρτήσει ποτέ ξανά.

Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα προτιμούσα να μήν ξαναγίνει τέτοια συζήτηση με αναφορά στο θέμα πνευματικών δικαιωμάτων, από τη στιγμή που δέν έχω να κερδίσω ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ.

Σας ευχαριστω κ .Nektarioso.

Κατα την γνώμη μου η δουλεία σου είναι πολύ αξιόλογη και αφιλοκερδής. Απο εμένα μπράβο
 
Top