Μιχελουδάκης Αντώνης

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Φίλοι μου, μια επεξήγηση οφείλω σε αυτούς που άκουσαν τις καταβασίες που ανέβασα.Μου διατυπώθηκε η καλοπροαίρετη απορία από κάποιο καλό φίλο,γιατί στην Ε ωδή δεν εκτελώ την διαρκή ύφεση στην θέση-εν θρόνω....- .Θέλω λοιπόν να πω ότι σε αυτό το σημείο -ίσως και σε άλλα παρόμοια-δεν εκτελώ ας πούμε εναρμόνια αλλά διατονικά, βάζοντας την φθορά του Πα στην συλλαβή -Εν-.Ετσι σκέφτομαι αυτήν την θέση και έτσι την είπα την Κυριακή στην εκκλησσία.Γνωρίζω πως υπάρχουν διάφορες απόψεις και γι αυτό το θέμα.Εγώ πάντως σας καταθέτω την προτίμησή μου όταν ψάλλω Γ ήχο να σκέφτομαι πιό πολύ διατονικά.Τώρα το σωστό είναι σωστό και ειδικά στην θεωρία, αλλά δεν θα μάθει κανείς σωστά τις συγκεκριμένες καταβασίες ακουγοντας εμένα.Ευχαριστώ ιδιαίτερα τον φίλο μου ο οποίος και ο ίδιος ετσι εκτελεί σε εκείνο το σημείο, μου έδωσε όμως την αφορμή να εξηγηθώ απεναντί σας γιατί ισως και σε άλλους να δημιουργήθηκε η ίδια απορία
 

pano

Μέλος
"Νάματα ιορδάνεια", μελοποιηθέν παρά Αλεξάνδρου Βυζαντίου.

απλοτητα και κατανυξη κ.Μιχελουδακη..να ειστε παντα καλα..το ''κοσμον εκ πλανης'' μου ακουγεται λιγακι παραξενα,αλλαζει καπως το χρωμα του μελους?
 
"Νάματα ιορδάνεια", μελοποιηθέν παρά Αλεξάνδρου Βυζαντίου.

Δεν είμαι (πιστεύω) εριστικός.

Αλλά αυτό που άκουσα είναι ... θρακιώτικο τραγούδι (σε κάποια σημεία νόμιζα ότι άκουγα τον Χρόνη Αηδονίδη).

Καλλιτεχνικόν μεν πολύ, ιεροψαλτικόν δε ολίγον.

Τι την θέλετε την αντήχηση, την ηλεκτρονική συνήχηση, την υπερβολική ανάλυση, τις προκλητικές έλξεις, το απήχημα που διαφέρει τόσο από το υπόλοιπο δοξαστικό, αφού τα διαστήματα μάλλον προς τον λέγετο πηγαίνουν...

Ξέρω, η μουσική είναι τέχνη και επιστήμη.

Εκτός ναού μπορεί.

Στο ναό είναι υπηρέτρια (θεραπαινίς) του λόγου (και του Λόγου) και των αδελφών.

Σταματάω το κήρυγμα, γνώμη μου.

Οι καταβασίες της Υπαπαντής που άκουσα μετά με ανέπαυσαν περισσότερο.

Συγγνώμη, που δεν αρκέστηκα να σας ευχαριστήσω τυπικά.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
"Νάματα ιορδάνεια", μελοποιηθέν παρά Αλεξάνδρου Βυζαντίου.
Δεν είμαι (πιστεύω) εριστικός.

Αλλά αυτό που άκουσα είναι ... θρακιώτικο τραγούδι (σε κάποια σημεία νόμιζα ότι άκουγα τον Χρόνη Αηδονίδη).

Καλλιτεχνικόν μεν πολύ, ιεροψαλτικόν δε ολίγον.

Τι την θέλετε την αντήχηση, την ηλεκτρονική συνήχηση, την υπερβολική ανάλυση, τις προκλητικές έλξεις, το απήχημα που διαφέρει τόσο από το υπόλοιπο δοξαστικό, αφού τα διαστήματα μάλλον προς τον λέγετο πηγαίνουν...

Εγώ απορώ που βρήκες το τραγούδι (θρακιώτικο κιόλας;) τις υπερβολικές αναλύσεις και τις προκλητικές έλξεις. Εμένα μου φάνηκαν όλα πολύ φυσιολογικά και το αποτέλεσμα πολύ όμορφο και παραδοσιακό. Παραθέτω το κείμενο. Ίσως έτσι μπορέσεις να δικαιολογήσεις την άποψή σου, παραθέτοντας τα συγκεκριμένα σημεία που την υποστηρίζουν.
 

Attachments

  • Νάματα ιορδάνεια - Αλεξάνδρου Βυζαντίου.pdf
    841.5 KB · Views: 26

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Δεν είμαι (πιστεύω) εριστικός.

Αλλά αυτό που άκουσα είναι ... θρακιώτικο τραγούδι (σε κάποια σημεία νόμιζα ότι άκουγα τον Χρόνη Αηδονίδη).

Καλλιτεχνικόν μεν πολύ, ιεροψαλτικόν δε ολίγον.

Τι την θέλετε την αντήχηση, την ηλεκτρονική συνήχηση, την υπερβολική ανάλυση, τις προκλητικές έλξεις, το απήχημα που διαφέρει τόσο από το υπόλοιπο δοξαστικό, αφού τα διαστήματα μάλλον προς τον λέγετο πηγαίνουν...

Ξέρω, η μουσική είναι τέχνη και επιστήμη.

Εκτός ναού μπορεί.

Στο ναό είναι υπηρέτρια (θεραπαινίς) του λόγου (και του Λόγου) και των αδελφών.

Σταματάω το κήρυγμα, γνώμη μου.

Οι καταβασίες της Υπαπαντής που άκουσα μετά με ανέπαυσαν περισσότερο.

Συγγνώμη, που δεν αρκέστηκα να σας ευχαριστήσω τυπικά.
Αγαπητέ κύριε Παπαγιάννη, σας ευχαριστώ για την κριτική σας την καθόλα ωφέλιμη.Είμαι ένας κοσμικός- μέτριος ψάλτης, σε μια επαρχιακή πόλη, στην οποία δεν με ακούν συχνά γνώστες της μουσικής μας και αντιλαμβάνεσθε ότι κάθε άποψη για το ψαλσιμό μου και σπάνια είναι και ιδιαίτερα καλοδεχούμενη.Δεν μπορώ λόγω έλλειψης γνώσεων ακόμα να αντιληφθώ ολότελα την αποψή σας ,όμως θα προσπαθήσω.Αλλωστε η μουσική είναι ένα ταξίδι μάθησης χωρίς ποτέ τελειωμό.Και πάλι ευχαριστώ.Φίλε Νεοκλή σε ευχαριστώ και για την δική σου εκφρασθείσα άποψη η οποία και αυτή είναι καθόλα ειλικρινής απο μέρους σου.Πάντα Γειά
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Δεν είμαι (πιστεύω) εριστικός.

Αλλά αυτό που άκουσα είναι ... θρακιώτικο τραγούδι (σε κάποια σημεία νόμιζα ότι άκουγα τον Χρόνη Αηδονίδη).

Καλλιτεχνικόν μεν πολύ, ιεροψαλτικόν δε ολίγον.

Τι την θέλετε την αντήχηση, την ηλεκτρονική συνήχηση, την υπερβολική ανάλυση, τις προκλητικές έλξεις, το απήχημα που διαφέρει τόσο από το υπόλοιπο δοξαστικό, αφού τα διαστήματα μάλλον προς τον λέγετο πηγαίνουν...

Ξέρω, η μουσική είναι τέχνη και επιστήμη.

Εκτός ναού μπορεί.

Στο ναό είναι υπηρέτρια (θεραπαινίς) του λόγου (και του Λόγου) και των αδελφών.

Σταματάω το κήρυγμα, γνώμη μου.

Οι καταβασίες της Υπαπαντής που άκουσα μετά με ανέπαυσαν περισσότερο.

Συγγνώμη, που δεν αρκέστηκα να σας ευχαριστήσω τυπικά.
Φυσικά και είσαι εριστικός για τον απλό λόγο ότι προσπαθείς να κατηχήσεις , καλά το είπες "κήρυγμα", χωρίς παραδείγματα.
Δώσε μας ένα παράδειγμα πώς ψάλλεις εσύ για να καταλάβουμε τι εννοείς.
Μπορείτε να ψάλετε το ίδιο να συγκρίνουμε;
Στο πρώτο μήνυμα συνήθως λένε καλημέρα. Εκτός κι αν είστε παλιός με νέο όνομα.
 
Top