Μετάφραση αναγνωσμάτων από το Σεβ. Δημητριάδος, κ. Ιγνάτιο - βίντεο!!!

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Ναι. Πέρα από τα ποιμαντικο-θεωρητικο-ϊδεολογικά (που μάλλον δεν μας παίρνει να τα συζητήσουμε γιατί θα θεωρηθεί offtopic, αλλά και για τα οποία δεν θέλω να έχω γνώμη) σχολιάζω μόνο κάτι αρκετά σημαντικό για τη δική μου νοοτροπία: ότι το βίντεο αυτό το τράβηξε "ζηλωτής" πιστός εν ώρα ακολουθίας ξέροντας ότι ο μητροπολίτης θα διαβάσει στη δημοτική και αμέσως μετά το ανήρτησε στο youtube με πηχυαίο τίτλο "16-1-11 ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΜΟΣ ΣΟΚ!! ΑΠΟ ΤΟΝ Μ.ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟ" εισπράττοντας 1.500 αναγνώσεις σε μια μέρα και βλέποντάς το να αναπαράγεται μετά αυτούσιο σε πρακτορεία εκκλησιαστικών ειδήσεων. (Ορισμός του στησίματος κατά την ταπεινή μου άποψη, που δεν δικαιολογείται ως μέθοδος από κανένα ευγενές ιδανικό).
 

Μακεδόνας

π. Νικόλαος
Σωστά, αλλά η είδηση είναι η μετάφραση του Ιγνατίου και όχι ποιός και γιατί βιντεοσκοπούσε. Είναι σωστό να προκαλείται η κοινή γνώμη (για να μην πω να σκανδαλίζονται έστω και λίγοι) όταν ακόμα και η ιερά Σύνοδος δεν ενθαρρύνει τέτοιες καινοτομίες; Περί μεταφράσεως έχουν ειπωθεί πολλά, οπότε σιωπώ....Εύχεσθε!
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Αγαπητέ φίλε, έχετε δίκιο. Αν και για πολλούς εξ ημών είδηση μπορεί να μην είναι η μετάφραση μόνο αλλά και ο (οργανωμένος και προετοιμασμένος) τρόπος που αντέδρασαν κάποιοι πιστοί εν ώρα ακολουθίας.

Τα υπόλοιπα (περί μεταφράσεως ευχών ή αναγνωσμάτων) πιστεύω τα έχουμε συζητήσει πολλές φορές και καλώς δεν μπαίνουμε σε αυτά.

Εγώ διευκρίνισα τι ακριβώς σχολιάζω και γιατί. Κι ο λόγος που το σχολιάζω είναι γιατί έχει γίνει λίγο της μόδας ως μέθοδος προβολής δίκαιων αιτημάτων και ανάδειξης ζητημάτων στο κοινό.

Παρόμοιο γεγονός έζησα ως αυτόπτης και αυτήκοος μάρτυς στην πρόσφατη (χριστουγεννιάτικη) συναυλία του αγίου Παντελεήμονα, όπου αυτοί που έκαναν τα επεισόδια βιντεοσκοπούσαν ταυτόχρονα και μετά ανέβασαν στο διαδίκτυο.

Εύχεσθε κι εσείς.
 

sotirio

Αναγνώστης
Τι κρίμα!!!

Κι όχι μόνο επί της ουσίας ( τα κείμενα, αποφάνθηκαν οι Άγιοι Πατέρες, έχουν αγιαστική χάρη όπως είναι γραμμένα στη Γραφή ) , αλλά και για τον τρόπο…

Έχει πνεύμα διακονίας η στάση αυτή του Δημητριάδος Ιγνατίου, ή αυταρχισμού;

Αν δεν νιώθεις τον Ιερέα του Θεού ως πατέρα σου, κι όλοι μαζί να υμνήσουμε τον Θεό μέσα στο Ναό, κι έξω από αυτόν κατόπιν, να αποδεικνύουμε στην πράξη την Πίστη μας, αλλά νιώθεις προδομένος, δεν είναι τραγικό;

Ένας Ιερέας προέτρεπε να ‘διωχθούν έξω’ όσοι από τους πιστούς σκανδαλίστηκαν από τον Δεσπότη;;
………..

Και μια ερώτηση για όλους μας: Ιεράρχες, Ιερείς, ψάλτες, κ.λ.π.:

Η ‘’Ορθοδοξία μας’’ είναι μόνο καλλίφωνα ‘Κύριε ελέησον’ και θυμιάματα;;;
Μόνο αυτά;;;
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Ναι. Πέρα από τα ποιμαντικο-θεωρητικο-ϊδεολογικά (που μάλλον δεν μας παίρνει να τα συζητήσουμε γιατί θα θεωρηθεί offtopic, αλλά και για τα οποία δεν θέλω να έχω γνώμη) σχολιάζω μόνο κάτι αρκετά σημαντικό για τη δική μου νοοτροπία: ότι το βίντεο αυτό το τράβηξε "ζηλωτής" πιστός εν ώρα ακολουθίας ξέροντας ότι ο μητροπολίτης θα διαβάσει στη δημοτική και αμέσως μετά το ανήρτησε στο youtube με πηχυαίο τίτλο "16-1-11 ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΜΟΣ ΣΟΚ!! ΑΠΟ ΤΟΝ Μ.ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟ" εισπράττοντας 1.500 αναγνώσεις σε μια μέρα και βλέποντάς το να αναπαράγεται μετά αυτούσιο σε πρακτορεία εκκλησιαστικών ειδήσεων. (Ορισμός του στησίματος κατά την ταπεινή μου άποψη, που δεν δικαιολογείται ως μέθοδος από κανένα ευγενές ιδανικό).

δηλαδή αυτό που είπες Γιώργο είναι ontopic?

εννοείται ότι ήταν στημένο. Και ποιο ειναι το χειρότερο? αυτό που κάνει ή το ότι τον τραβούσαν βίντεο??? αυτό σε πείραξε εσένα?
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
...εννοείται ότι ήταν στημένο...

Για να είναι στημένο πάει να πει ότι το περίμεναν, και για να το περιμένουν πάει να πει ότι ο Σεβ/τος το κάνει συστηματικά(;) παρά τις περί του αντιθέτου συστάσεις και τις αντιδράσεις ...

Καλημέρα και καλή συνέχεια!
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Κι αυτό που είπα Κώστα offtopic ήταν, δίκιο έχεις. Απλώς δεν έχει συζητηθεί και ήθελα να το σχολιάσω.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Ωραίο το Πασχαλινό Μήνυμα του Σεβ/του, αλλά το κορδονάκι είναι σκηνοθετικά απαράδεκτο... :D
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Ο σήμερα εορταζόμενος Άγιος Μάρκος ο ευγενικός είπε το εξής:
Το καλό αν δεν γίνεται καλά, παύει να είναι καλό.
Ο καθένας ας το κατανοήσει αναλόγως.
Υ.Γ. Προς το μέλος sotirio: Είναι δεδομένο και τις πάσι γνωστό ότι Ορθοδοξία δεν είναι μόνο η ψαλτική, αλλά (πρέπει να) είναι επίσης δεδομένο ότι τα μέλη ενός forum με την ονομασία "ψαλτολόγιον" με αυτό τον τομέα της Ορδόδοξης λατρείας ασχολούνται. Προβληματισμός υπάρχει όπως συμβαίνει και σε κάθε πιστό, αυτό όμως δεν δικαιολογεί την ανάπτυξη καμίας συζήτησης για το θέμα στην κοινότητά μας, ιδιαιτέρως εφόσον δεν υπάρχει ενότητα off topic. Αυτό δεν μας κάνει ούτε περισσότερο, αλλά ούτε και λιγότερο ορθόδοξους. Απλά ανθρώπους με τακτική σκέψη. Αν σας ενδιαφέρει, σχολιάστε το βίντεο στον τόπο του ή σε κάποια κοινότητα που να ασχολείται με τα θέματα αυτά.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Απλούς ο λόγος της αληθείας έφυ:

1. 1+1

2. Επιπλέον

Τα περί λαού και πλήθους η εκάστοτε ιδεολογία ( μη σας τρομάζει ο όρος) φαίνεται να τα χρησιμοποιεί κατά το δοκούν. Πλήθος οργανωμένο επικύρωσε και την εφαρμογή Συνοδικών Αποφάσεων που είναι θεόπνευστες...

Προς προβληματισμόν,

Δ.

ΥΓ Τελικώς στη Μητρόπολη Δημητριάδος στην τέλεση ΘΛ από μετάφραση τί μεταφράζεται και τί παραμένει αμετάφραστο; Ο Μητροπολίτης τονίζει ότι αν και θα μπορούσε να απαγγέλει τις ευχές τις ΘΛ μεταφρασμένες δεν το έχει κάνει ακόμα. Τότε τί απομένει που μεταφράζει ώστε να διερωτάται η φιλτάτη κ. Ντόβα εδώ; Μήπως ιερείς τελούν αλλά όχι ο ίδιος ο Επίσκοπος; Αν αυτό ισχύει, γιατί προκρίνεται μια τέτοια συμπεριφορά;
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Μα γιατί το κάνατε αυτό σεβασμιότατε; Η πρόθεση σας μπορεί να είναι αγαθή αλλά ο κόσμος έχει συνηθίσει αυτόν τον δρόμο της ψυχής να τον συνδέει μυστικά με το μεγαλείο του Θεού. "Δικαίων ψυχαί εν χειρί θεού" περιμένει ο κάθε χριστιανός να ακούσει στον εσπερινό κάθε μεγάλου αγίου μας, έχει αποτυπωθεί μέσα μας και δεν βγαίνει με τίποτα. Γιατί το ξεριζώνετε με το ζόρι; Μπορεί μερικοί να μην καταλαβαίνουν με τον νου ολοκληρωτικά το νόημα αλλά το καταλαβαίνουν με την καρδιά. Το "Δικαίων ψυχαί εν χειρί θεού" δεν είναι συνταγή μαγειρικής ούτε οδηγίες προς ναυτιλλόμενους για να μεταφραστεί. Το "Δικαίων ψυχαί εν χειρί θεού" σεβασμιότατε είναι ποίηση. Η ποίηση μπορεί να μεταφραστεί μόνο από ποιητές των οποίων η εποχή μας στερείται.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Μα γιατί το κάνατε αυτό σεβασμιότατε; Η πρόθεση σας μπορεί να είναι αγαθή αλλά ο κόσμος έχει συνηθίσει αυτόν τον δρόμο της ψυχής να τον συνδέει μυστικά με το μεγαλείο του Θεού. "Δικαίων ψυχαί εν χειρί θεού" περιμένει ο κάθε χριστιανός να ακούσει στον εσπερινό κάθε μεγάλου αγίου μας, έχει αποτυπωθεί μέσα μας και δεν βγαίνει με τίποτα. Γιατί το ξεριζώνετε με το ζόρι; Μπορεί μερικοί να μην καταλαβαίνουν με τον νου ολοκληρωτικά το νόημα αλλά το καταλαβαίνουν με την καρδιά. Το "Δικαίων ψυχαί εν χειρί θεού" δεν είναι συνταγή μαγειρικής ούτε οδηγίες προς ναυτιλλόμενους για να μεταφραστεί. Το "Δικαίων ψυχαί εν χειρί θεού" σεβασμιότατε είναι ποίηση. Η ποίηση μπορεί να μεταφραστεί μόνο από ποιητές των οποίων η εποχή μας στερείται.

Εἰναι κατά τη γνώμη μου από τις καλύτερες συμπυκνωμένες προσεγγίσεις του θέματος που έχουν γίνει. Συμφωνώ απόλυτα Ευάγγελε κι έχω εκφράσει δημόσια τις απόψεις μου στον οικείο χώρο.

Πάντως το θέμα εδώ είναι πιο σύνθετο, αρκετά σοβαρό από κοινωνική και εκκλησιαστική άποψη. Οι αντιδράσεις φαίνονται να ανήκουν σε εγκάθετη ομάδα, διαφορετικό πράγμα από τον "λαό" και το "πλήθος" που σωστά υπονοεί ο φίλος Δημήτρης παραπέμποντας σε ιστορικά δεδομένα.

Αν τελικά (αν, λέω, γιατί δεν ξέρω) είναι μια ομάδα 10 "ζηλωτών" που έχει πρόβλημα, τότε δεν δικαιούται επ' ουδενί να διακόπτει την ακολουθία, όπου συμμετέχουν 1000 άνθρωποι.

Ναι, η "φωνή του λαού". Αλλά εδώ ποιος είναι το πλήρωμα, ποιος ο λαός, ποιος το πλήθος, ποιος ο όχλος, ποιες οι ομάδες, ποιοι οι εγκάθετοι που κατασκευάζουν και προωθούν διαδικτυακό υλικό;

Όλα αυτά είναι πράγματα για τα οποία χρειαζόμαστε ενημέρωση από κάποιον της περιοχής και κανένα ασφαλές συμπέρασμα δεν βγαίνει από τα ρεπορτάζ του youtube.

ΥΓ Επαναλαμβάνω ότι επί της αρχής για το θέμα της μετάφρασης αναγνωσμάτων και ευχών συμφωνώ με τον Ευάγγελο.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Εἰναι κατά τη γνώμη μου από τις καλύτερες συμπυκνωμένες προσεγγίσεις του θέματος που έχουν γίνει. Συμφωνώ απόλυτα Ευάγγελε κι έχω εκφράσει δημόσια τις απόψεις μου στον οικείο χώρο.

Πάντως το θέμα εδώ είναι πιο σύνθετο, αρκετά σοβαρό από κοινωνική και εκκλησιαστική άποψη. Οι αντιδράσεις φαίνονται να ανήκουν σε εγκάθετη ομάδα, διαφορετικό πράγμα από τον "λαό" και το "πλήθος" που σωστά υπονοεί ο φίλος Δημήτρης παραπέμποντας σε ιστορικά δεδομένα.

Αν τελικά (αν, λέω, γιατί δεν ξέρω) είναι μια ομάδα 10 "ζηλωτών" που έχει πρόβλημα, τότε δεν δικαιούται επ' ουδενί να διακόπτει την ακολουθία, όπου συμμετέχουν 1000 άνθρωποι.

Ναι, η "φωνή του λαού". Αλλά εδώ ποιος είναι το πλήρωμα, ποιος ο λαός, ποιος το πλήθος, ποιος ο όχλος, ποιες οι ομάδες, ποιοι οι εγκάθετοι που κατασκευάζουν και προωθούν διαδικτυακό υλικό;

Όλα αυτά είναι πράγματα για τα οποία χρειαζόμαστε ενημέρωση από κάποιον της περιοχής και κανένα ασφαλές συμπέρασμα δεν βγαίνει από τα ρεπορτάζ του youtube.

ΥΓ Επαναλαμβάνω ότι επί της αρχής για το θέμα της μετάφρασης αναγνωσμάτων και ευχών συμφωνώ με τον Ευάγγελο.

Το γεγονός είναι γεγονός άσχετα από ποίους αναρτήθηκε και τι πρόθεση έχουν.
Όσων αφορά όμως αυτούς, τους ζηλωτές παλαιοημερολογήτες ή ό τι άλλο μιας και αναφέρθηκες: ήταν στο χέρι των πνευματικών μας πατέρων να μην υπάρχουν αυτά τα βλακώδη σχίσματα. Οι πατέρες μας όμως παρά τις αντιδράσεις προτίμησαν να αλλάξουν για παράδειγμα το ημερολόγιο αδιαφορώντας για την διχόνοια που προέκυψε από αυτήν τους την κίνηση. Γιατί λοιπόν δεν ακολουθούμε πάλι σαν πιο σώφρονες το παλαιό ημερολόγιο αφού δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά από τους ακολούθους του παλαιού ημερολογίου ώστε να ξαναβρεί η εκκλησία μας την ενότητα η οποία είναι πάνω από τα ημερολόγια και τους τύπους;
Γιατί να γίνονται πάλι τέτοιες επιπόλαιες κινήσεις από ποιμένες της εκκλησίας και να διασκορπίζεται η ποίμνη;
 
Γιατί να γίνονται πάλι τέτοιες επιπόλαιες κινήσεις από ποιμένες της εκκλησίας και να διασκορπίζεται η ποίμνη;

Εχω την υποψία ότι όσοι έχουν το "μικρόβιο" του σχίσματος θα βρούν αφορμή ούτως ή άλλως.
Η αιτία όμως για το σχίσμα είναι ο "απολέμητος εγωισμός" που καραδοκεί να μας ρίξει και που "σκοτίζει" το νού στις δύσκολες ώρες ώστε να πάρει και τη συμβουλή κανενός
 

ioan

Μέλος
Αν και από επώνυμο μέλος απαγορεύεται να έχουν άποψη και να σχολιάζουν οι ανώνυμοι, τολμώ (στηριζόμενος στην μακροθυμία του και στην εξόφθαλμη αγάπη του) να γράψω ότι η ανάγνωση στην δημοτική ίσως διδακτικά και κατηχητικά να βοηθήσει ανθρώπους που δεν γνωρίζουν αρχαία ελληνικά, από την άλλη όμως φοβάμαι αν αυτό όλο "το κατ οικονομίαν"
που λένε όλοι γεννήσει και άλλα πράγματα, όπως την ανάγνωση των ευχών στην δημοτική, την αντικατάσταση των ψαλτών από οργανοπαίκτες,την κατάργηση της καμπάνας (ως ηχορυπαντικής) κτλ κτλ.
 
Top