Μακάριος ανήρ σε Λέγετο

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Μετακίνηση μηνύματος από εδώ.

Εάν ευχαριστηθήκατε με την φαγομάρα, ρίξτε και μιά ματιά σε κάτι άλλο.
 

Attachments

  • Μακάριος ανήρ Λέγετος.pdf
    13.6 MB · Views: 204
Last edited by a moderator:

greek487

Tasos N.
[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Μετακίνηση μηνύματος από εδώ.

Εάν ευχαριστηθήκατε με την φαγομάρα, ρίξτε και μιά ματιά σε κάτι άλλο.

Όντως η ασήμαντη φαγομαρα δεν έχει νόημα. Ευχαριστούμε για την αλλαγή του θέματος.

Εκτιμώ, συγχαίρω, και τιμώ την μακρόχρονη προσφορά του Άρχοντα. Μακάρι να μπορέσουμε όλοι να υπηρετήσουμε για τόσα χρόνια.

Δυστυχώς όμως, διαφωνώ και καταδικάζω τα ισοκρατήματα της σύνθεσης και την πρακτική που παραδειγματίζουν.

Γνωρίζοντας τα παρακάτω ...

Επίσης μάθε, ότι τον Σύλλογο των ΥΠΕΡΜΑΧΩΝ για την Βυζαντινή Μουσική και Παράδοση που ιδρύθηκε αποκλειστικά για την "Μουσική αίρεση" του Καρά και των επιγόνων του, τον ίδρυσα εγώ και μάλιστα έχω γράψει και το Καταστατικό του.

... ποια ισοκρατήματα θα έβαζε ο αοίδιμος Καράς? Και ποια θα ήταν ποιο σωστά και παραδοσιακά? Της σύνθεσης ή του Καρα?

ΌΛΑ τα Νη και τα Γα και αρκετά Δι που βλέπουμε στα ίσα της σύνθεσης ΔΕΝ χρειάζονται. (Ακόμα και τα περισσότερα Μαζί δεν χρειάζονται. Ας περνάει το μέλος προσωρινά στο Νη. Δεν είναι αναγκαίο να διακόπτεται το Βου ισοκράτημα. Δεν αλλάζει τίποτα. Ακόμα Λέγετο έχουμε. Ας μην είναι τέρμα φόρτε το Βου ισοκράτημα. Μια χαρά συνεχίζεται.) Εμποδίζουν το μέλος, χαλάνε το καθαρό άκουσμα του Λεγετου, και τραβάνε την προσοχή των ακροατών σε μικρό-αρμονίες.

Να γίνονται συνέχεια αλλαγές στο ισοκράτημα χωρίς λόγο προπαντώς σε σύντομο κομμάτι όχι μόνο είναι σχεδόν αδύνατο να εκτελεσθούν λόγο του τέμπο, αλλά δεν αρμόζουν στην παραδοσιακή βυζαντινή μουσική. Αφού υπάρχουν ποιο σωστές και παραδοσιακές πρακτικές, γιατί να μην τις παραδεχτούμε?


. . .
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... ΌΛΑ τα Νη και τα Γα και αρκετά Δι που βλέπουμε στα ίσα της σύνθεσης ΔΕΝ χρειάζονται. (Ακόμα και τα περισσότερα Μαζί δεν χρειάζονται. Ας περνάει το μέλος προσωρινά στο Νη. Δεν είναι αναγκαίο να διακόπτεται το Βου ισοκράτημα. Δεν αλλάζει τίποτα. Ακόμα Λέγετο έχουμε....

Σου επισημάνθηκε κι άλλη φορά αυτό, ότι είναι λάθος, αλλά δεν έδωσες σημασία.

...Σύμφωνα με τα θέσφατα που πιστεύετε, το ισοκράτημα δείχνει πάντα και ήχο; Αυτό κι αν είναι λάθος! ...
 
Last edited:

greek487

Tasos N.
Σου επισημάνθηκε κι άλλη φορά αυτό, ότι είναι λάθος, αλλά δεν έδωσες σημασία.

Τι είναι λάθος? Η κριτική που κάνω στα ισοκρατήματα της σύνθεσης? Η τα ίδια τα ισοκρατήματα της σύνθεσης?

Ωστόσο, δεν νομίζω να είπα ότι το ίσο ΠΆΝΤΑ δείχνει τον ήχο. Ας αφήσουμε τα απόλυτα και τα αφηρημένα, και ας ασχοληθούμε με τα συγκεκριμένα θέματα. Τα ισοκρατήματα της σύνθεσης τα θεωρούμε παραδοσιακά και σωστά? Σίγουρα ΔΕΝ είναι.


. . .
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Τι είναι λάθος? Η κριτική που κάνω στα ισοκρατήματα της σύνθεσης? Η τα ίδια τα ισοκρατήματα της σύνθεσης?

Ωστόσο, δεν νομίζω να είπα ότι το ίσο ΠΆΝΤΑ δείχνει τον ήχο. Ας αφήσουμε τα απόλυτα και τα αφηρημένα, και ας ασχοληθούμε με τα συγκεκριμένα θέματα. Τα ισοκρατήματα της σύνθεσης τα θεωρούμε παραδοσιακά και σωστά? Σίγουρα ΔΕΝ είναι.


. . .

Δηλ. τι σε ενοχλει;
Οταν το μελος οδευει πανω απο τον δι,δεν θα χρησιμοποιησεις δι ισοκρατημα;
Αφου σου φωναζει το κομματι απο μονο του!....:wink:
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Οταν το μελος οδευει πανω απο τον δι,δεν θα χρησιμοποιησεις δι ισοκρατημα;

όχι πάντα... άν το άκουσμα είναι λεγετος...
πάρε για παράδειγμα τα λειτουργικά του Παπανικολάου.

Αφου σου φωναζει το κομματι απο μονο του
σίγουρα;;
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
''...όχι πάντα... άν το άκουσμα είναι λεγετος...
πάρε για παράδειγμα τα λειτουργικά του Παπανικολάου.. ''

Συμφωνω...Εκει,το μελος κινειται σε αλλη γραμμη...Απ'τις εξαιρεσεις,που δεν σκεφτηκα...

σίγουρα;;

Ετσι δειχνει...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
''''

Συμφωνω...Εκει,το μελος κινειται σε αλλη γραμμη...Απ'τις εξαιρεσεις,που δεν σκεφτηκα...

Αφου σου φωναζει το κομματι απο μονο του
Να ακούμε προσεχτικά έχοντας υπ' όψιν και τις εξαιρέσεις, που μάλλον είναι γενικός κανόνας.

σημ: απαντώ γενικότερα για το λέγετο κ όχι για το συγκεκριμένο πολυέλαιο.
 
Last edited:

greek487

Tasos N.
Δηλ. τι σε ενοχλει;
Για σας, τα ισοκρατήματα της σύνθεσης είναι σωστά και παραδοσιακά? Αυτά θα χρησιμοποιούσατε?

Το μήνυμα μου παραπάνω, (http://analogion.com/forum/showpost.php?p=143651&postcount=2) δεν περιγράφει τα πάμπολλα λαθοι στα ισοκρατήματα της σύνθεσης?

Οταν το μελος οδευει πανω απο τον δι,δεν θα χρησιμοποιησεις δι ισοκρατημα; Αφου σου φωναζει το κομματι απο μονο του!....:wink:

Δηλαδή με το να περνάει το μέλος πιο πάνω από το ΔΙ αμέσως αλλάζουμε το ίσο στο ΔΙ? Ακόμα και δύο νότες να κάνει πιο πάνω απ το ΔΙ, εξαναγκαστικά θα αλλάξουμε το ίσο στο ΔΙ και μετά αμέσως πάλι στο ΒΟΥ αφού γυρίσει πάλι το μέλος στο ΒΟΥ? Έτσι γίνονται τα ισοκρατήματα? Νότα-νότα? Εντελώς λάθος διδασκαλία.

Τι σας "φωνάζει το κομμάτι" στα παρακάτω σημεία (για να πάρουμε τα πιο αυτονόητα)? ΔΙ? Αυτό δηλώνουν οι φράσεις? Αυτό ακούτε?

Στο "εποΡΕΥθη", στο "εκριΠΤΕΙ", στα ΑΛΛηλούια των στίχων "Ινα τι εφρύαξαν", "Παρέστησαν οι βασιλείς", "Ο κατοικών", "Και νυν βασιλείς", "Δουλεύσατε".

Επίσης και στο "ΚΑΙ Αγίω" στο "Δόξα Πατρί".

Για όλα τα ΝΗ και τα ΓΑ ισοκρατήματα κανένας λόγος? Εντελώς αδικαίωτα.

Ευτυχώς που έχουμε τον αοίδιμο Καρα και "την γνωστή σχολή" για να καυχόμαστε ότι είμαστε εμείς σωστοί και παραδοσιακοί ... :rolleyes:

Θα μπορούσαμε όμως να βρούμε έστω και ΈΝΑΝ επαγγελματία από τη 'γνωστή σχολή' που να έκανε τόσα λαθοι σε μια μόνο σύνθεση? ΈΝΑΝ και μόνο? Αποκλείεται.


. . .
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης

Για σας, τα ισοκρατήματα της σύνθεσης είναι σωστά και παραδοσιακά? Αυτά θα χρησιμοποιούσατε?

Το μήνυμα μου παραπάνω, (http://analogion.com/forum/showpost.php?p=143651&postcount=2) δεν περιγράφει τα πάμπολλα λαθοι στα ισοκρατήματα της σύνθεσης?



Δηλαδή με το να περνάει το μέλος πιο πάνω από το ΔΙ αμέσως αλλάζουμε το ίσο στο ΔΙ? Ακόμα και δύο νότες να κάνει πιο πάνω απ το ΔΙ, εξαναγκαστικά θα αλλάξουμε το ίσο στο ΔΙ και μετά αμέσως πάλι στο ΒΟΥ αφού γυρίσει πάλι το μέλος στο ΒΟΥ? Έτσι γίνονται τα ισοκρατήματα? Νότα-νότα? Εντελώς λάθος διδασκαλία.

Τι σας "φωνάζει το κομμάτι" στα παρακάτω σημεία (για να πάρουμε τα πιο αυτονόητα)? ΔΙ? Αυτό δηλώνουν οι φράσεις? Αυτό ακούτε?

Στο "εποΡΕΥθη", στο "εκριΠΤΕΙ", στα ΑΛΛηλούια των στίχων "Ινα τι εφρύαξαν", "Παρέστησαν οι βασιλείς", "Ο κατοικών", "Και νυν βασιλείς", "Δουλεύσατε".

Επίσης και στο "ΚΑΙ Αγίω" στο "Δόξα Πατρί".

Για όλα τα ΝΗ και τα ΓΑ ισοκρατήματα κανένας λόγος? Εντελώς αδικαίωτα.

Ευτυχώς που έχουμε τον αοίδιμο Καρα και "την γνωστή σχολή" για να καυχόμαστε ότι είμαστε εμείς σωστοί και παραδοσιακοί ... :rolleyes:

Θα μπορούσαμε όμως να βρούμε έστω και ΈΝΑΝ επαγγελματία από τη 'γνωστή σχολή' που να έκανε τόσα λαθοι σε μια μόνο σύνθεση? ΈΝΑΝ και μόνο? Αποκλείεται.


. . .

Θεωρω οτι θα πρεπει να αρχισετε να μελετατε τη μουσικη σοβαρα και υπευθυνα...δεν θα σας κανει κακο πιστεψτε με!
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
''...Για σας, τα ισοκρατήματα της σύνθεσης είναι σωστά και παραδοσιακά? Αυτά θα χρησιμοποιούσατε?...''
Μπορει και ναι...Δεν εχω προβλημα...
Καλως ή κακως,εμαθα πρωτα να ισοκρατω και μετα να ψελνω.
Και απο την πειρα μου,εχω να σου πω,πως το ισο,σε γενικες γραμμες,δεν εχει συγκεκριμενους κανονες,χωρις αυτο να σημαινει,πως θα κανεις το βυζαντινο κομματι,τραγουδι,ετσι;...
Αν λοιπον,δεν εχω καποιον να ψαλλει την συγκεκριμενη συνθεση και να ισοκρατησω,δεν μπορω να σου πω αν ειναι,οχι σωστα,αλλα οπως εσυ θελεις να τ'ακουσεις....:wink:
Γι'αυτο λοιπον χαλαρωστε...Αν σας αρεσει η συνθεση,να την ψαλλετε στο Ναο σας...Αν δε σας αρεσει,δεν τρεχει τιποτα,αλλα μην στεκεστε τωρα σε λεπτομερειες,τυπου,δεν παει ετσι το ισο,παει ετσι,κλπ...
Στην τελικη,αν δεν σας αρεσουν τα ισα,μην τα χρεισιμοποιειτε...:wink:
 
Top