[Ερώτηση] Μαθήματα Βυζαντινής Μουσικής σε κορίτσια Δημοτικού

pafou

Νέο μέλος
Μου δίνεται η ευκαιρία να παραδώσω μαθήματα Βυζαντινής Μουσικής σε 2 κοριτσάκια Δημοτικού. Σας παρακαλώ αν κάποιος έχει σχετική εμπειρία ας με βοηθήσει να τα προσεγγίσω με τον κατάλληλο τρόπο. Γνωρίζεται κάποιο βιβλίο ειδικά για τους μικρούς μαθητές; Έχει κανείς έστω ένα δείγμα υλικού κατάλληλο προσαρμοσμένο; Περιμένω τις σκέψεις και τις ιδέες σας :)
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
Μου δίνεται η ευκαιρία να παραδώσω μαθήματα Βυζαντινής Μουσικής σε 2 κοριτσάκια Δημοτικού. Σας παρακαλώ αν κάποιος έχει σχετική εμπειρία ας με βοηθήσει να τα προσεγγίσω με τον κατάλληλο τρόπο. Γνωρίζεται κάποιο βιβλίο ειδικά για τους μικρούς μαθητές; Έχει κανείς έστω ένα δείγμα υλικού κατάλληλο προσαρμοσμένο; Περιμένω τις σκέψεις και τις ιδέες σας :)


Με το καλό φίλε μου
Ο κάθε δάσκαλος η άνθρωπος έχει την δική του μέθοδο από τον δάσκαλο του η από κάπου αλλού που του αρέσει
Εμείς στο ωδείο και εκτός ωδείου στο σπίτι κάνουμε σε παιδιά αυτής της ηλικίας που γραφείς το βιβλίο του Γεωργίου Κωνσταντίνου
Ένα αξιόλογο βιβλίο και νομίζω πολύ κατατοπιστικό με θεωρία ασκήσεις κ.τ.λ.
Τώρα επειδή η γυναικεία φωνή είναι πολύ διαφορετική από των αντρών θα προσέξεις με του ήχους
Και θα χρειαστεί να κάνεις λίγο υπομονή και μεγαλύτερη προσπάθεια
Βάλτους να έχουν ακούσματα πολύ σημαντικό και βεβαίως να πηγαίνουν εκκλησιά για να έχουν μία ιδέα
 

pafou

Νέο μέλος
Με το καλό φίλε μου
Ο κάθε δάσκαλος η άνθρωπος έχει την δική του μέθοδο από τον δάσκαλο του η από κάπου αλλού που του αρέσει
Εμείς στο ωδείο και εκτός ωδείου στο σπίτι κάνουμε σε παιδιά αυτής της ηλικίας που γραφείς το βιβλίο του Γεωργίου Κωνσταντίνου
Ένα αξιόλογο βιβλίο και νομίζω πολύ κατατοπιστικό με θεωρία ασκήσεις κ.τ.λ.
Τώρα επειδή η γυναικεία φωνή είναι πολύ διαφορετική από των αντρών θα προσέξεις με του ήχους
Και θα χρειαστεί να κάνεις λίγο υπομονή και μεγαλύτερη προσπάθεια
Βάλτους να έχουν ακούσματα πολύ σημαντικό και βεβαίως να πηγαίνουν εκκλησιά για να έχουν μία ιδέα

Σας ευχαριστώ που μου θυμήσατε το βιβλίο του κ. Κωνσταντίνου! Ίσως ξαναχρειαστώ τις πολύτιμες συμβουλές σας στην πορεία...

Σημείωση: Είμαι φίλη, όχι φίλος :)
 

evaggelosgeorgiou

Νέο μέλος
Καλησπέρα!
Έχουμε ξεκινήσει εδώ και 2 χρόνια τη διδασκαλία της Ψαλτικής στη νεοσύστατη Ι.Μ.Τριμυθούντος και ήδη από την αρχή δημιουργήθηκε μια δυναμική για τη ψαλτική από κορίτσια. Η ομαδική διδασκαλία βυζαντινής σε κορίτσια δημοτικού δε μας πέτυχε λόγω του ανώριμου της ηλικίας και των πολλών κοριτσιών στην τάξη. Εντούτοις κάποια παιδιά ξεχώρισαν και εφαρμόσαμε τη διδασκαλία σε μικρά τμήματα- η περίπτωσή σας ανήκει στη συγκεκριμένη.. Στην αρχή ξεκινήσαμε γράφοντας με μολύβι τα ονόματα των φθόγγων κάτω από το μουσικό κείμενο και στη συνέχεια τους έγραψα απλές ασκήσεις με τα 3 πρώτα φθογγόσημα ισον ολίγον και απόστροφο για να τις λένε χωρίς να γράφουν από κάτω.Η μέθοδος του κ. Δ. Ηλιόπουλου είναι αρκετά απλή και τη χρησιμοποιούμε.Παράλληλα κάνουμε και κάλαντα και παραδοσιακά για να κάνουν πιο "εύπεπτη" την όλη προσπάθεια. Εί ναι επίσης πολύ σημαντικό να στηρίζουν και οι οικογένειες των παιδιών την προσπάθειά σας. Μπορείτε να τις προσεγγίσετε (τις οικογένειες) λέγοντας ότι αν τα παιδιά συνεχίσουν, μπορούν να αποκτήσουν πτυχίο Β.Μ. το οποίο είναι ισότιμο των κλασσικών οργάνων.
Μακάρι να ευοδώσει η προσπάθειά σας.Εύχομαι τα καλύτερα. Νομίζω ότι υπάρχει πεδίον δόξης λαμπρόν για παρουσίαση εκκλ. ρεπερτορίου από σοβαρούς γυναικείους χορούς ειδικά από γυναίκες που καλλιεργήθηκαν από μικρές μέσα στη Ψαλτική...Προσωπικά επενδύω ένα μέρος της προσπάθειάς μου προς αυτή την κατεύθυνση.Καλή συνέχεια!
 

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
Μου δίνεται η ευκαιρία να παραδώσω μαθήματα Βυζαντινής Μουσικής σε 2 κοριτσάκια Δημοτικού. Σας παρακαλώ αν κάποιος έχει σχετική εμπειρία ας με βοηθήσει να τα προσεγγίσω με τον κατάλληλο τρόπο. Γνωρίζεται κάποιο βιβλίο ειδικά για τους μικρούς μαθητές; Έχει κανείς έστω ένα δείγμα υλικού κατάλληλο προσαρμοσμένο; Περιμένω τις σκέψεις και τις ιδέες σας :)

Καλημερα!

Λιγο ως πολυ τα κοριτσακια του δημοτικου εχουν την ιδια εκταση φωνης και την ιδια αντιληψη με τα αγορακια της ηλικιας...
ειναι και πιο επιμελη συνηθως...
Δυστυχως δεν εχει πεσει στην αντιληψη μου καποια μεθοδος που ειναι πιο προσιτη στα παιδια...

Τα παιδια, παντως απ οτι εχω καταλάβει εγω χρειαζονται παραδειγματα απο την καθημερινη τους ζωη για να κατανοησουν καποιες εννοιες και πολλη υπομονη. (μεχρι να μαλλιασει η γλωσσα...:))

καλη επιτυχια στην προσπαθεια


ΥΓ Με την ευκαιρια, νομιζω οτι το θεμα εχει τοποθετηθει σε λαθος σημειο. Εδω ειναι ηχογραφησεις. ισως στα περι διδασκαλιας , στα γενικα περι ψαλτικης...
 

pafou

Νέο μέλος
Έχω ξεκινήσει τη δημιουργία σημειώσεων για τα μαθήματα των κοριτσιών χρησιμοποιώντας αρκετά απο τα εισαγωγικά βιβλία για την Βυζαντινή μας Μουσική (Copy - Paste). Οι σημειώσεις αποτελούνται απο δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος προσπαθώ να συμπεριλάβω θεωρία χωρίς πολλές λεπτομέρειες και απλές ασκήσεις, ενώ το δεύτερο μέρος περιέχει σε πολυτονικό κείμενο απλά τροπάρια (π.χ. ευλογητάρια, απολυτίκια κτλ.) τα οποία παράλληλα τα ηχογραφώ στον ΗΥ και τα δίνω στα παιδιά για να τα ακούνε και να τα μαθαίνουν.

Στο πρώτο μέρος δυσκολεύομαι να βρω μουσικά κείμενα τα οποία θα μπορούσαν να τους κεντρίσουν το ενδιαφέρον. Π.χ. θέλω αρχικά να περιοριστώ στην παρουσίαση μόνο του ίσου, του ολίγου και της αποστρόφου. Είναι εύκολο να βρω απλές ασκήσεις, αλλά τροπάρια ή τραγουδάκια; Φαντάζομαι καταλαβαίνετε τι εννοώ...

Στο δεύτερο μέρος τα πράγματα είναι πιο εύκολα μιας και τα παιδιά αυτά εκκλησιάζονται και μάλιστα έχουν καλά ακούσματα. Tην ιδέα να μαθαίνουν κάποια τροπάρια "απ΄ έξω" μου την έδωσε ένα μέλος του φόρουμ και τον ευχαριστώ.

Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τις σκέψεις και τις ιδέες που καταθέτετε!

Υ.Γ. Έχετε δίκιο για την λάθος τοποθέτηση του μηνύματος. Το συνειδητοποίησα εκ των υστέρων :(
 

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
Στο πρώτο μέρος δυσκολεύομαι να βρω μουσικά κείμενα τα οποία θα μπορούσαν να τους κεντρίσουν το ενδιαφέρον. Π.χ. θέλω αρχικά να περιοριστώ στην παρουσίαση μόνο του ίσου, του ολίγου και της αποστρόφου. Είναι εύκολο να βρω απλές ασκήσεις, αλλά τροπάρια ή τραγουδάκια; Φαντάζομαι καταλαβαίνετε τι εννοώ...

:(

Μπορειτε να παρετε μερη - φρασεις απο υμνους που εχουν μονο ισοτητα, αναβαση κ καταβαση μιας φωνης. Μονο που θα ειναι δυσκολο να αρχιζει και να τελειωνει στον ιδιο φθογγο.

Υπαρχουν τετοιες μουσικες φρασεις στο θεωρητικο του Παναγιωτοπουλου Κουρου εκδ Ζωης, για καθε ηχο και ειδος μελους ξεχωριστα. Για αρχη προφανως μονο ειρμολογικο, αλλά στη συνεχεια και τα αλλα ειδη...

Εχω μια μικρη "ενσταση" σχετικα με τις ηχογραφησεις, διοτι μ αυτο τον τροπο ενδεχεται οι μαθητες να μην χρησιμοποιουν το μυαλο τους για την ανοδο και καθοδο των φθογγων αλλά μονο το αυτι τους, με αποτελεσμα να "παπαγαλιζουν". Βεβαια, ολοι λιγο πολυ χρησιμοποιουμε την τεχνολογια...

Αυτα.
 

pafou

Νέο μέλος
Μπορειτε να παρετε μερη - φρασεις απο υμνους που εχουν μονο ισοτητα, αναβαση κ καταβαση μιας φωνης. Μονο που θα ειναι δυσκολο να αρχιζει και να τελειωνει στον ιδιο φθογγο.

Χμ! Πολύ λογικό!

Υπαρχουν τετοιες μουσικες φρασεις στο θεωρητικο του Παναγιωτοπουλου Κουρου εκδ Ζωης, για καθε ηχο και ειδος μελους ξεχωριστα. Για αρχη προφανως μονο ειρμολογικο, αλλά στη συνεχεια και τα αλλα ειδη...

Δεν είχα υπόψη μου αυτό το βιβλίο...

Εχω μια μικρη "ενσταση" σχετικα με τις ηχογραφησεις, διοτι μ αυτο τον τροπο ενδεχεται οι μαθητες να μην χρησιμοποιουν το μυαλο τους για την ανοδο και καθοδο των φθογγων αλλά μονο το αυτι τους, με αποτελεσμα να "παπαγαλιζουν". Βεβαια, ολοι λιγο πολυ χρησιμοποιουμε την τεχνολογια...

Αυτα.

Σχετικά με τις ηχογραφήσεις, θα συμφωνούσα αν αυτές αφορούσαν την παραλλαγή και το μέλος στη συνέχεια. Οι ταπεινές ηχογραφήσεις μου γίνονται μόνο και μόνο συγκαταβατικά λόγω της μικρής ηλικίας των παιδιών που έχω αναλάβει. Το βλέπω ως ένα μικρό δόλωμα. Τα παιδιά χαίρονται μαθαίνοντας ακουστικά τροπάρια, ψαλτοτράγουδα κλπ. και έτσι ενθαρρύνονται να συνεχίσουν και με τα "μουσικά".

Πάντως καλό είναι που υπενθυμίζετε το θέμα της "παπαγαλίας". Χρειάζεται πολύ προσοχή...

Σας ευχαριστώ.
 
Top