Μέ ποιά ἔννοια ὑπάρχει ἡ λέξη «Ἕλληνες» στά ὑμνογραφικά καί κανονικά κείμενα

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Τι εστι Μπεξης και τι Ιχωρ,τελοσπαντων;
Σαν πολλοι ''ιστορικοι'' μαζευτηκαν....
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Τι εστι Μπεξης και τι Ιχωρ,τελοσπαντων;
Σαν πολλοι ''ιστορικοι'' μαζευτηκαν....
http://www.oodegr.com/neopaganismos/index.htm

Ἄν μπεῖ στήν Ὑμνολογία, ἴσως νά εἶναι ἐντός θεματολογίας τοῦ φόρουμ.

Πάντως, πῶς τό ἀκοῦνε αὐτοί στήν ἐκκλησία καί ὄχι ἐμεῖς;

Ἔχει κανείς αὐτό τό κοντάκιο ὁλόκληρο (ἄν περί αὐτοῦ πρόκειται) γιά νά δοῦμε;

Σημ.: Βέβαια, ἐμεῖς γνωρίζουμε μέ ποιά ἔννοια ὑπάρχει ἡ λέξη «Ἕλληνες» στά ὑμνογραφικά καί κανονικά κείμενα, τήν ὁποία ἀποκρύπτουν, καί ποιός διέσωσε ὅλη τήν ἀρχαιοελληνική γραμματεία.​

 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Αυτοί σαν κύρια επιστήμη για να αποδείξουν τα αναπόδεικτα έχουν την ειρωνία.
Ειρωνεύονται ότι βρούν μπροστά τους, πρώτα την πίστη των γονιών τους και έπειτα ότι πιάσει ο κοντόφθαλμη αντίληψή τους.
Για παράδειγμα εδώ ειρωνεύονται τον Στανίτσα και τον π. Γεώργιο.
http://www.youtube.com/watch?v=wmK4FdrX40w&feature=related

Φυσικά αντί πινακίου φακής. Να πουλήσουν βιβλία και να εκμεταλευτούν αφελείς και αδιάβαστους που τους ακολουθούν.

Καλό θα ήταν να σβηστεί το παρόν θέμα γιατί δεν μας αφορά.
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Πληροφορείται ο συγκεκριμένος Έλληνας ότι κάποιοι Έλληνες έδωσαν την ζωή τους προκειμένου το ελληνικό αυτό κράτος να γεννηθεί για να εκφράζει αυτός ελεύθερα σήμερα τι σημαίνει ελληνισμός. Η ελληνική σκέψη πρωτοστάτησε στον χώρο της φιλοσοφίας, των αξιών και των ιδεών. Και ελληνική σκέψη δέχθηκε το κήρυγμα του Παύλου στην Αθήνα. Αλλά και μία ελληνική σκέψη πίστευε στις ασεβέστατες ασέλγειες του Δία και των υπολοίπων σαρκολατρών θεοτήτων που ο "πλάνος" Σωκράτης στηλίτευσε. Και από την ελληνική σκέψη πήγασε η απόφαση της καταδίκης του σε θάνατο... Ωστόσο, η ελληνική σκέψη που πρωτοστάτησε στον χώρο των γραμμάτων και της φιλοσοφίας και που ο Ρωμανός καυτηριάζει, δέχθηκε τον Χριστό και το Ευαγγέλιό του. Ή μήπως η ελληνική σκέψη πλανήθηκε και παρασύρθηκε σε λάθος μονοπάτια; Ιδού λοιπόν ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ κ. ΜΠΕΞΗ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΔΑΞΕΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ Ο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΥΜΝΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΧΙΛΙΕΤΟΥΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΟ ΑΝΑΦΕΡΘΕΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΩΘΗΣΑΝ ΤΟΥΣ ΜΟΝΑΧΟΥΣ (ΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΜΕΜΦΕΤΑΙ ΣΦΟΔΡΑ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ!) ΝΑ ΑΓΙΟΓΡΑΦΗΣΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΑΡΘΗΚΕΣ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΜΟΝΩΝ ΤΟΥΣ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ, ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΩΚΡΑΤΗ!! Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΙΔΑΣΚΕ:

"Όταν προβαίνουμε σε μία κρίση, συγκρίνουμε δύο ιδέες. Για να είναι λοιπόν σωστή η σύγκριση, είναι φανερό πως οι ιδέες αυτές πρέπει να είναι σαφείς και ευδιάκριτες. Η ΠΛΑΝΗ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΑΚΑΘΟΡΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΑΦΩΝ ΙΔΕΩΝ."


Αλλά επειδή είναι γνωστές οι παγανιστικοσαρκολατρικές απόψεις του ΕΛΛΗΝΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ κ. ΜΠΕΞΗ, αφού πρώτα μας εξηγήσει και διδάξει με κατανόηση τους πεπλανημένους εμάς και αμαθείς Έλληνες ποιο ακριβώς είναι το ελληνικό ιδεώδες και ο χαρακτήρας της ελληνικής σκέψης, θα του διδάξουμε και εμείς με κατανόηση ότι πόρρω απέχει η ευαγγελική διδασκαλία του Χριστού από τις διεστραμμένες, ειδεχθέστατες σαρκολατρικές συνήθειες και "πίστες" των αρχαίων Ελλήνων και των θεοτήτων τους που ενστερνίζεται και μάχεται μανιωδώς υπέρ αυτών, κατά την Παύλεια διδαχή: «ὑμεῖς δὲ οὐκ ἐστὲ ἐν σαρκὶ, ἀλλ’ ἐν πνεύματι, εἴπερ Πνεῦμα Θεοῦ οἰκεῖ ἐν ὑμῖν· εἰ δέ τις Πνεῦμα Χριστοῦ οὐκ ἔχει, οὗτος οὐκ ἔστιν αὐτοῦ. εἰ δὲ Χριστὸς ἐν ὑμῖν, τὸ μὲν σῶμα νεκρὸν δι’ ἁμαρτίαν, τὸ δὲ πνεῦμα ζωὴ διὰ δικαιοσύνην. εἰ δὲ τὸ Πνεῦμα τοῦ ἐγείραντος τὸν Ἰησοῦν ἐκ νεκρῶν οἰκεῖ ἐν ὑμῖν, ὁ ἐγείρας τὸν Χριστὸν ἐκ νεκρῶν ζῳοποιήσει καὶ τὰ θνητὰ σώματα ὑμῶν διὰ τὸ ἐνοικοῦν αὐτοῦ Πνεύμα ἐν ὑμῖν. Ἄρα οὖν, ἀδελφοί, ὀφειλέται ἐσμέν, οὐ τῇ σαρκὶ τοῦ κατὰ σάρκα ζῆν· εἰ γὰρ κατὰ σάρκα ζῆτε, μέλλετε ἀποθνῄσκειν· εἰ δὲ Πνεύματι τὰς πράξεις τοῦ σώματος θανατοῦτε ζήσεσθε». Και επειδή κατά πάσα πιθανότητα δεν θα καταφέρει ούτε να μας εξηγήσει ποιο ακριβώς είναι το ελληνικό πνεύμα και πώς εξελίχθηκε η ελληνική σκέψη διά μέσου των αιώνων και υποτάχθηκε στην ανωτερότητα της διδασκαλίας του Ευαγγελίου του Χριστού, αλλά ούτε θα καταλάβει τι θα διδαχθεί από τον ημέτερο αντίλογο, τον σχετικό με τα ασεβέστατα ήθη και έθιμα των Ελλήνων της αρχαιότητας, ο Ματθαίος (δηλ. το Άγιο Πναύμα) μας υποδεικνύει ποια θα πρέπει να είναι η στάση μας απέναντι σε τυφλούς: «ἄφετε αὐτούς· ὁδηγοί εἰσι τυφλοί τυφλῶν· τυφλὸς δὲ τυφλὸν ἐὰν ὁδηγῇ, ἀμφότεροι εἰς βόθυνον πεσοῦνται».



Ταύτα έγραψεν η ελληνική ιστορία
σε έναν Έλληνα ιστορικό...
 
Last edited:

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Ευχαριστούμε τον κ. Ρουστέμη Παναγιώτη που έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουν αυτοί που δεν γνώριζαν τον αξιόλογο Έλληνα ιστορικό, κ. Μπεξή...
 
Last edited:

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
π. Μάξιμος;104451 said:

Ἔχει κανείς αὐτό τό κοντάκιο ὁλόκληρο (ἄν περί αὐτοῦ πρόκειται) γιά νά δοῦμε;



Πάτερ μου τι να δούμε; Είναι σαν το "Χαίρε φιλοσόφους ασόφους δεικνύουσα, χαίρε τεχνολόγους αλόγους ελέγξασα" και "Χαίρε των Αθηναίων τας πλοκάς διασπώσα".

Και μας το λέει λες και είναι άγνωστο και θα μας καταπλήξει με την ανακάλυψή του.

Αντιγράφω: "Ελέχθη ήδη ότι ο Ρωμανός απεδοκίμασεν ονομαστικώς τους Έλληνας συγγραφείς. Ιδού πώς εκφράζεται περί των Αποστόλων:
'Οὐκοῦν εδόθη αὐτοῖς πάντων περιγενέσθαι/δι' ὧν λαλοῦσι γλωσσῶν;/καὶ τί φιλονεικοῦσιν οἱ ἔξω ληροῦντες;/τί φυσῶσι καὶ βαμβεύουσιν οἱ Ἕλληνες;/Τί φαντάζονται πρὸς Ἄρατον τὸν τρισκατάρατον;/Τί πλανῶνται πρὸς Πλάτωνα;/Τί Δημοσθένην στέργουσι τὸν ἀσθενῆ;/Τί μὴ ὁρῶσιν Ὅμηρον ὄνειρον ἀργόν;/Τί Πυθαγόραν θρυλλοῦσι τὸν δικαίως φιμωθέντα;/Τί δὲ καὶ μὴ τρέχουσι και σέβουσιν οἷς ἐνεφανίσθη/τὸ Πανάγιον Πνεῦμα;' (Εις Πεντηκοστήν οίκος ιζ΄). Και αλλαχού: 'οὐ χαίρω τοῖς πλατωνίζουσιν/τὰ μωρὰ γὰρ τοῦ κόσμου ἠγάπησα/ὁ μόνος γινώσκων τὰ ἐγκάρδια'. Και περαιτέρω εις τον αυτόν ύμνον 'λόγος ἡμῶν σοβεῖ Δημοσθένην καὶ ἡττῶνται Ἀθηναῖοι τοῖς Γαλιλαίοις./παύσει λοιπὸν συγγραφὰς ὁ Κηφᾶς ἐξαγγέλων ἐμέ./ἀμέτρους γὰρ λέξεις καὶ μύθους/ἀμαυροῖ τὸ ῥητὸν τοῦ μαρὰν ἀθά./ἡ Ναζαρὲτ δονεῖ Κόρινθον./οἱ λαλοῦντες ὑμεῖς καὶ ὁ πείθων ἐγώ,/ὁ μόνος γινώσκων τὰ ἐγκάρδια' (Των Αγίων Αποστόλων Του ταπεινού Ρωμανού ο ψαλμός).

Διά της άνω καταδίκης του αρχαίου κόσμου, ο Ρωμανός κατέκρινε το πνεύμα της αρχαίας φιλοσοφίας και γνώσεως, ό τι οι άνθρωποι του έκτου αιώνος, υπό την επήρειαν των απολογητών του Χριστιανισμού, εκάλουν ακόμη ε ι δ ω λ ο λ α τ ρ ί α ν. Τούτο δ' ωφείλετο εις την δογματικήν ανάγκην του ασυμβιβάστου μεταξύ της κοσμοθεωρίας των αρχαίων και της κατά Χριστόν πίστεως".

Ν. Τωμαδάκη, Η Βυζαντινή Υμνογραφία και Ποίησις, Θεσσαλονίκη, εκδ. Πουρνάρα, 1993, 122.

Μα για Λακεδαιμονίους να μιλούμε τώρα!

ΥΓ. Εκπληκτικά τα παραπάνω αποσπάσματα σε ομορφιά και νοήματα.​
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Ο Μ. Βασίλειος προτρέπει τους νέους να διαβάζουν ελληνική φιλοσοφία σε ένα βιβλίο του στο ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ, ΠΩΣ ΝΑ ΩΦΕΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ.
Γράφει, ὅποιος δὲν θέλει νὰ βουλιάξει στὸ βόρβορο τῶν σωματικῶν ἡδονῶν, πρέπει νὰ περιφρονήσει ὅλο τὸ σῶμα ἡ νὰ τὸ φροντίζει τόσο μονάχα ὅσο τοῦ χρειάζεται γιὰ νὰ τὸ ἔχει βοηθὸ στὴ φιλοσοφία, ὅπως λέγει ὁ Πλάτων κι ὅπως λέγει ὁ Παῦλος συμβουλεύοντας νὰ μὴ φροντίζουμε γιὰ τὸ σῶμα κατὰ τρόπο ποὺ νὰ δίνει λαβὴ σὲ ἐπιθυμίες.
Γράφει ότι πρέπει να μιμούνται τον Μωυσή που σπούδασε στην Αίγυπτο τη σοφία των Φαραώ και τον Δανιήλ στη Βαβυλώνα τη σοφία των Χαλδαίων.
Οι ίδιοι τρείς Ιεράρχες σπούδασαν στην Αθήνα.
Ο Μωυσής κατά τον βυζαντινό ιστορικό Ι. Μαλάλα είχε γυναίκα την κόρη του αρχιερέως της Αιγύπτου που ήταν Έλληνας (αναφέρει και το όνομά της).
Στην ίδια σχολή είχε φοιτήσει και ο Πυθαγόρας όπως μας αναφέρει ο Πλατωνικός Ιάμβλιχος που έγραψε τον βίο του και μάλιστα αναφέρει ότι ποτέ δεν έθυε στα είδωλα και δεν έφαγε κρέας. Όλες τις επιστήμες τις καλλιέργησε μέσα σε ένα μοναστήρι που είχε ιδρύσει με σκοπό την θεολογία. (Σχέσεις γεωμετρίας μαθηματικών με το θείο, κάτι που βλέπουμε και σε βυζαντινούς).
Οι πυθαγόρειοι όφειλαν να μη μιλούν σαν μύστες γιαυτό πολλά του Πλάτωνος είναι παραβολικά.
Άλλοτε μιλά για μετεμψύχωση και άλλοτε για θεό κριτή που στέλνει του καλούς δεξιά και τους κακούς αριστερά σε κόλαση.
Πίστευε φυσικά στις αρχές του Σωκράτη που καταδικάστηκε σε θάνατο γιατί δεν πίστευε στους θεούς της πόλης, του Ησιόδου δηλ. που ίσως και αυτός να μην πίστευε με τη σειρά του σε αυτά που έγραφε όπως τα έγραφε.

Στο Βυζάντιο έχουμε ενδείξεις χριστιανών να τρέχουν στα μαντεία με ειδωλολατρικά αφιερώματα. Ίσως συνέχιζαν να πιστεύουν στην μετεμψύχωση και σε άλλα.
Ακόμη και σήμερα βλέπουμε να κρεμούν ρούχα στα δέντρα του Αη-Βλάση.
Μάλλον γιαυτό οι πατέρες ήσαν αυστηροί και έτσι θα πρεπε προκειμένου να ξεκολλήσουν απ τις ειδωλολατρικές εμμονές και συνήθειες του παρελθόντος.

Το βιβλίο του Μ.Βασιλείου προς τους νέους
εδώ






 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Το ότι υπήρχε εμπάθεια από μια όχι μικρή μερίδα των χριστιανών εναντίων προς όλο τον παλαιό εθνικό Ελληνικό πολιτισμό είναι ένα γεγονός. Η έννοια εθνικός και παγανιστής ταυτίστηκε με την έννοια έλληνας λόγω αυτής της εμπάθειας. Νομίζω ότι αυτή ήταν και η αιτία του τόσο μεγάλου και αδιάκριτου διωγμού κατά των χριστιανών από τους κατά τα άλλα πολιτισμένους Ρωμαίους. Έτσι εξηγείται πως για αυτήν την εμπάθεια των χριστιανών κατά των εθνικών και το αντίστροφο, κατά την βασιλεία για παράδειγμα του Μάρκου Αυρηλίου, ενός επιφανέστατου στωικού φιλοσόφου, έγιναν τόσοι σκληροί διωγμοί.. Εάν διαβάσουμε τα έργα του Μάρκου Αυρηλίου και τον τρόπο σκέψης δεν θα συναντήσουμε κανένα αιμοσταγή και άδικο βασιλέα. Μην ωραιοποιούμε όλο το χριστιανικό κίνημα λοιπόν. Υπήρχαν και κολλημένοι-εμπαθείς "άγιοι μάρτυρες" τους οποίους θέλω να πιστεύω ότι δεν τιμά η Εκκλησία μας. Βέβαια αυτός ο μεγάλος φιλόσοφος Μάρκος Αυρήλιος μαζί με τα ξερά έκαψε και τα χλωρά όπως η Αγία Παρασκευή και άλλοι Άγιοι. Τέλος πάντων αν είναι στην κόλαση τώρα ο Μάρκος Αυρήλιος ή στον παράδεισο μόνο ο Θεός το γνωρίζει.

Υπήρχε φυσικά η μεγαλύτερη μερίδα, που αναγνώρισε την συνέχεια του ελληνισμού στον Λόγο τον Ιησού Χριστού όπως οι Τρεις Ιεράρχες και πλήθος των Πατέρων της Εκκλησίας. Αυτή είναι και η ορθόδοξη τοποθέτηση της πίστεως μας. Μην ξεχνάμε το γεγονός ότι ο ίδιος ο Κύριος αναγνωρίζει το αρχαίο Ελληνικό πνεύμα :

"Ἦσαν δέ τινες Ἕλληνες ἐκ τῶν ἀναβαινόντων ἵνα προσκυνήσωσιν ἐν τῇ ἑορτῇ.
οὗτοι οὖν προσῆλθον Φιλίππῳ τῷ ἀπὸ Βηθσαϊδὰ τῆς Γαλιλαίας, καὶ ἠρώτων αὐτὸν λέγοντες· κύριε, θέλομεν τὸν Ἰησοῦν ἰδεῖν.ἔρχεται Φίλιππος καὶ λέγει τῷ Ἀνδρέᾳ, καὶ πάλιν Ἀνδρέας καὶ Φίλιππος λέγουσι τῷ Ἰησοῦ·
ὁ δὲ Ἰησοῦς ἀπεκρίνατο αὐτοῖς λέγων· ἐλήλυθεν ἡ ὥρα ἵνα δοξασθῇ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου. "

Σε καμία περίπτωση λοιπόν ο Κύριος δεν θα χαρακτήριζε τον Όμηρο "όνειρον αργόν" ή τον Πλάτωνα "πλάνη" ή θα φίμωνε τον Πυθαγόρα.
Βέβαια μην ξεχνάμε ότι τότε στην εποχή του Ρωμανού του μελωδού μεσουρανούσε και το κίνημα-αίρεση του νεοπλατωνισμού και των γνωστικών. Αυτοί ήταν όντως πλανεμένοι διότι η πολλή φιλοσοφία αντί να τους οδηγήσει στην αλήθεια τους απομάκρυνε τελικά από αυτήν.
Ένα τέτοιο παράδειγμα ο παρά λίγο άγιος Ωριγένης. Με βάση τον νεοπλατωνισμό παρουσιάστηκαν άλλες ακρότητες και εμπάθειες των ελλήνων-εθνικών αυτή τη φορά, εναντίων των χριστιανών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αιτίας αυτής της πόλωσης ο Πορφύριος, μαθητής του Ωριγένη, φιλόσοφος και μουσικός ο οποίος έγραψε το "Κατά Χριστιανών". Αυτό το δεύτερο κίνημα και η εμπάθεια-revenge των εθνικών ήταν η αιτία του διωγμού του χριστιανού αυτή τη φορά Ρωμαίου αυτοκράτορα Θεοδοσίου κατά των εθνικών.

Όλες αυτές οι εντάσεις και ακρότητες υπήρξαν όντως και η αιτία ήταν ο φανατισμός και η έλλειψη παιδείας και από τις δύο πλευρές. Δεν τιμά ούτε την χριστιανική ούτε την ελληνική ιστορία αυτές οι ακρότητες.
Ο Χριστός είναι η Αλήθεια και αυτή η Αλήθεια φυσικό είναι να υπάρχει διασπαρμένη παντού κι όποιος την έχει έστω και λίγο καταλάβει μπορεί να την διακρίνει σε όλους τους πολιτισμούς φιλοσοφίες και θρησκείες.
Στον κύριο Μπεξή δε και σε όλους τους αρχαιόπληκτους θέλω να θυμίσω την του Περικλέους ρήση "φιλοκαλούμεν μετ' ευτελείας και φιλοσοφούμεν άνευ μαλακίας"
 
Last edited:
Top