Λύτρωσιν απέστειλε Μπαλασίου Ιερέως, Ήχος πλ. α', 25-12-2013 Αγία Γλυκερία Γαλατσίου

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#1
Αναρτούμε το Λύτρωσιν απέστειλε Μπαλασίου Ιερέως σε ήχο πλ. α' που εψάλλει την ημέρα των Χριστουγέννων στην Αγία Γλυκερία Γαλατσίου, από τον αριστερό χορό του ναού.

Το κείμενο μπορείτε το βρείτε στη συλλογή του Ευσταθίου Μεντζά , σελ. 314 του βιβλίου ή 318 του pdf

Είτε ως μεμονωμένο κείμενο κάπου στο Ψ., αλλά αν και έψαξα, δεν μπόρεσα να το βρω.

Είναι κοινωνικό "παλαιού τύπου", αργής ανάπτυξης και μεγάλης έκτασης (6 σελίδες στο παραπάνω αρχείο). Οι γραμμές του είναι απλές και επαναλαμβανόμενες, χωρίς ιδιαίτερους εντυπωσιασμούς. Η χρονική αγωγή είναι κάπως αργή στο Λύτρωσιν, επιταχύνεται κατά τι στο αλληλούια, και λίγο περισσότερο στο κράτημα. Ο ψαλμικός στίχος (Λύτρωσιν...) διεκπεραιώνεται γρήγορα σε μόλις 2 σελίδες (0 - 7:59 λεπτά). Το αλληλούια διαρκεί από το 8:00 ως το 15:50 και τελειώνει με το κράτημα (από το 15:50 ως το τέλος).

Πρέπει να είναι εξήγηση είτε της ομάδας Ηχάδιν, είτε του Δρ. Ιωάννη Αρβανίτη, δε γνωρίζω.

Στο 20:20, το κράτημα (και το μέλος) τερματίζεται κακήν κακώς γιατί η Θεία Μετάληψη τελείωνε και ήθελε να κοινωνήσει κ ο γράφων. Υπολειπόταν μια σελίδα περίπου.

Στο 3:30 έπρεπε να διαβαστεί η εγκύκλιος του Μακαριωτάτου...:(
Αν δεν ήταν αυτό, κατά πάσα πιθανότητα θα το ολοκληρώναμε.

Οι επιλογές στο ισοκράτημα είναι δικές μου. Το μασίνι (που λέει και ο tb) ήταν τύπου ΖΟΟΜ, τοποθετημένο 2 μέτρα περίπου από το αναλόγιο.

Ως αρχιπαλαίουρας του φόρουμ, κάνω ορισμένες προληπτικές επεξηγήσεις.

Κατ' αρχάς το αναρτούμε όχι για άλλο λόγο αλλά για να μοιραστούμε μαζί σας τη χαρά/ικανοποίησή μας για την ψαλμώδηση ενός πολύ ωραίου μουσουργήματος, εν ώρα ιερής ακολουθίας. Εξ άλλου, ούτε η εκτέλεση είναι τέλεια, ούτε το μάθημα αυτό προσφέρεται για φωνητικούς εντυπωσιασμούς.

Στις αλλαγές ισοκρατήματος υπάρχει μικρή καθυστέρηση γιατί οι 3 ισοκράτες είναι εξαιρετικά φιλότιμοι μεν, στη μουσική τους κατάρτιση δε "δεν έχουν φτάσει ακόμα τον Ιάκωβο", συνεπώς έπρεπε να τους δίνω τις αλλαγές, τις οποίες ωστόσο εκτελούσαν.

Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια γιατί επί 20 λεπτά ψαλμώδησης δεν τους έφυγε η βάση παρά τις αλλαγές (ακούστε την αρχή και το τέλος του μαθήματος).

Αυτά. Και εις άλλα με υγεία που λέν'
 

Attachments

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#2
Συγχαρητήρια Μιχάλη!
1. Μέ μόνιμη ἀνακατεύθυνση μεταφέρθηκε σέ διάφορες ἑνότητες.
2. Ὑπῆρχε ὡς μεμονωμένο...
3. Ἡ ἐξήγηση Χουρμουζίου.
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#3
... Η χρονική αγωγή είναι κάπως αργή στο Λύτρωσιν, επιταχύνεται κατά τι στο αλληλούια, και λίγο περισσότερο στο κράτημα.
Σας ευχαριστούμε για την ανάρτηση. Να έχετε πάντα την ίδια διάθεση για την ψαλτική σας εύχομαι.
Και εμείς αυτό ψάλαμε και όντως δε το ολοκληρώσαμε για πολύ λίγο. Αλλά ευτυχώς κάθε Κυριακή έχουμε χρόνο και λέμε άνετα τα κοινωνικά του Βυζαντίου, αρκετές Κυριακές μάλιστα και δύο φορές τα επαναλαμβάνουμε.
Αυτό που δεν ήξερα είναι τα περί χρονικής αγωγής. Επειδή και εμείς αυτό ψάλλουμε κάθε χρόνο, την πρώτη χρονιά το έψαλλα όπως στην χρονική αγωγή των παπαδικων (χερουβικά, κοινωνικά) και στο κράτημα σύντομος ρυθμός όπως έχουμε συνηθίσει να γίνεται σε ανάλογα κομμάτια. Ωστόσο επειδή αφενός ήταν κουραστικό γιατί δεν πρόκειται για μικρό κράτημα, αλλά για πολύ μεγάλο και αφετέρου επειδή δεν είδα τίποτα να αναγράφεται επάνω στο κείμενο, έκτοτε το ψάλλω όλο το κοινωνικό στην ίδια αργή χρονική αγωγή.
Θα πρέπει όντως να προσπαθούμε και σε τέτοια μέλη να τηρούμε αυτή τη χρονική αγωγή που μας λέτε; Εν τω μεταξύ υπάρχει και η παρόμοια περίπτωση με το κοινωνικό του Μπαλασίου, Ποτήριον, το οποίο μοιάζει αρκετά κατά κάποιον τρόπο με αυτό το συγκεκριμένο, και έχω ακούσει που το ψάλλουν σε ένα CD της ιεράς μονής Χιλανδαρίου και το λένε νομίζω όλο το μέλος από την αρχή ως το τέλος στην ίδια χρονική αγωγή. Προσωπικά μου αρέσει και με ξεκουράζει καλύτερα έτσι το αργό, ωστόσο δε ξέρω αν είναι και το σωστό.
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#4
Προσωπικά μου αρέσει και με ξεκουράζει καλύτερα έτσι το αργό, ωστόσο δε ξέρω αν είναι και το σωστό.
Αδερφέ συμφωνώ με την τελική σου πρόταση, η οποία είναι και κατακλείδα του μηνύματός σου. Προσωπικά μου αρέσει και με ξεκουράζει η μικρή, σχεδόν ανεπαίσθητη επιτάχυνση, ωστόσο δεν ξέρω αν είναι και το σωστό.

Γεννάται το ερώτημα "τι είναι σωστό". Με το δικό μου μυαλό, "σωστό" είναι όπως το έψαλλε ο Μπαλάσιος, ή ένας παραδοσιακός ψάλτης της εποχής του. Επειδή όμως δεν έχουμε ηχητικά τεκμήρια, βασίζεται καθένας κυρίως στα ακούσματα του, αλλά και στο αισθητήριό του. Με βάση τα δικά μου, επιτρέπεται μια μικρή επιτάχυνση, εφόσον μιλάμε για παπαδικό μέλος, το οποίο συνοδεύεται από κράτημα.

ΥΓ. "Επιτρέπεται". Όχι "σωστό" ή "λάθος".
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#6
....

Κατ' αρχάς το αναρτούμε όχι για άλλο λόγο αλλά για να μοιραστούμε μαζί σας τη χαρά/ικανοποίησή μας για την ψαλμώδηση ενός πολύ ωραίου μουσουργήματος, εν ώρα ιερής ακολουθίας. Εξ άλλου, ούτε η εκτέλεση είναι τέλεια, ούτε το μάθημα αυτό προσφέρεται για φωνητικούς εντυπωσιασμούς.

...
Ἀγαπητὲ συνάδελφε, Χρόνια Πολλά!

Τὸ παραπάνω ποὺ ἔγραψες βρίσκεται ἀκριβῶς στὸν πυρῆνα της ὕπαρξης τοῦ παρόντος forum.

Μακάρι καὶ ἄλλοι νέοι καὶ ... πρόσφατοι στὴν ψαλτικὴ συνάδελφοι νὰ ἀκολουθοῦσαν τὸ παράδειγμά σου, ἀποφεύγοντας ἀκαδημαϊσμοὺς καὶ πάσης φύσεως ἐκλεκτικισμοὺς ...
 
Top