Λειτουργικά Πλ. Α΄ (Δευτέρας Φυσικής Κλίμακος) Μ. Χατζηαθανασίου

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#2
Ευχαριστούμε πολύ για το σπάνιο κείμενο. Λίγο ανοίκεια στο άκουσμα, αλλά σίγουρα πολύ ενδιαφέροντα. (Ίσως θέλουν μια βάση στο Βου).
Αλλά το Άξιον εστί με τις έντονες αντιθέσεις και τα ανεβάσματα ψηλά αξιοποιεί πλήρως το ιδιαίτερο, σχεδόν μυστικοπαθές άκουσμα του ήχου. Ευχαριστούμε.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#3
Ευχαριστούμε πολύ για το σπάνιο κείμενο. Λίγο ανοίκεια στο άκουσμα, αλλά σίγουρα πολύ ενδιαφέροντα. (Ίσως θέλουν μια βάση στο Βου).
Αλλά το Άξιον εστί με τις έντονες αντιθέσεις και τα ανεβάσματα ψηλά αξιοποιεί πλήρως το ιδιαίτερο, σχεδόν μυστικοπαθές άκουσμα του ήχου. Ευχαριστούμε.
Οι Πολίτες και δη οι Μπαλουκλιώτες γνωρίζουν ότι αυτά τα λειτουργικά ενδείκνυνται για Σαββατιάτικες ( Νεκρώσιμες) Λειτουργίες. Νομίζω υπάρχει σχετική σημείωση στο ένθετο με τα Λειτουργικά του π. Γ. Τσέτση από τον κ. Μ. Χατζηγιακουμή. Το Άξιόν εστιν θυμίζει κατ'εμέ μεγάλο M. Nurettin Selcuk...

Χριστός ανέστη!

Δ.
 

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
#4
Θα μπορούσε κάποιος να μου εξηγήσει και εμένα τί ακριβώς είναι αυτή η κλίμακα γιατί δε γνωρίζω; Φαίνονται πάντως αρκετά ενδιαφέροντα τα συγκεκριμένα λειτουργικά.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#5
Θα μπορούσε κάποιος να μου εξηγήσει και εμένα τί ακριβώς είναι αυτή η κλίμακα γιατί δε γνωρίζω; Φαίνονται πάντως αρκετά ενδιαφέροντα τα συγκεκριμένα λειτουργικά.
Η αυθεντικότερη εν προκειμένω "εξήγηση" θα ήταν να τα ακούσει/διδαχθεί/εντυπώσει κανείς από παλιό Πολίτη ψάλτη και δη της "σχολής" Χ᾽Αθανασίου (π.χ. Στυλιανό Τσιλιβίδη). Έχουν ιδιαίτερο (ηχο)χρώμα, ύφος και ήθος.

Η όποια θεωρητική περιγραφή/εξήγηση άνευ εμπέδωσης του ακούσματος δεν θα ωφελήσει και πολύ...πράξις γαρ θεωρίας επίβασις! :wink:
 
#6
Η αυθεντικότερη εν προκειμένω "εξήγηση" θα ήταν να τα ακούσει/διδαχθεί/εντυπώσει κανείς από παλιό Πολίτη ψάλτη ...
Η όποια θεωρητική περιγραφή/εξήγηση άνευ εμπέδωσης του ακούσματος δεν θα ωφελήσει και πολύ...πράξις γαρ θεωρίας επίβασις! :wink:
Δημήτρη, απλό μινοράκι είναι χωρίς ψηλούς φθόγγους μέχρι Ζω ύφεση πάει.
Τα είχε πει ο άρχων Θρ. Στανίτσας στο 40ήμερο μνημόσυνο της μάνας του απο το φυλλάδιο που κυκλοφορούσε, σιγά - σιγά. Ήταν όντως υποβλητικά! Στο "Άξιόν εστιν" αλλάξαμε βάση..... Απ' το φυλλάδιο αυτό καταχωρήθηκαν στη Ζωοδόχο Πηγή.
 
Last edited:
P

PANROUST

Guest
#7
Τα εχει κανένας να τα ακούσουμε από κανένα ψάλτη;
 
#8
Αν δεν βρεθούν, θα σας τα πω εγώ, .... και να ετοιμάσετε ένα ευρώπουλο ο καθένας:D! Και πού 'σαστε να το στείλετε με κούριερ εξπρές:)!
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
#11
Παιδιά τα συγκεκριμένα λειτουργικά ,όπως το εντόπισε έμμεσα και ο αγαπητός κύριος Γιαννου ,έχουν ένα σημαντικό πρόβλημα ανομοιογένειας με το Αξιον εστί.Ετσι ενώ άνετα λέγονται σε μια υψηλη βάση ,(αν τα πουμε φυσικά χάνουν την ομορφιά τους)στο άξιον εστί τι κάνουμε;Ατυχής λοιπόν η σύλληψη του Αξιον εστί για τα συγκεκριμένα λειτουργικα.
 
#12
Παιδιά τα συγκεκριμένα λειτουργικά ,όπως το εντόπισε έμμεσα και ο αγαπητός Νίκος,έχουν ένα σημαντικό πρόβλημα ανομοιογένειας με το Αξιον εστί.Ετσι ενώ άνετα λέγονται σε μια υψηλη βάση ,(αν τα πουμε φυσικά χάνουν την ομορφιά τους)στο άξιον εστί τι κάνουμε;Ατυχής λοιπόν η σύλληψη του Αξιον εστί για τα συγκεκριμένα λειτουργικα.
Υπάρχει το Άξιόν εστιν των λειτουργικών Τιμωνίδη - Βασιάδου (συλλογής Καραμάνη) που ... δένει πολύ όμορφα! Δοκιμάστε το, ή παίρνουμε βάση τον ... μέσο όρο της αντοχής μας στους ψηλούς φθόγγους, άν δεν θέλουμε να αλλάξουμε βάση.
 

Απόστολος Χριστοφής

Απόστολος Χριστοφής
#14
Αγαπητά μέλη του forum, γεια και χαρά. Καθάρισα λίγο αυτά τα υπέροχα λειτουργικά του Μιχαήλ Χατζηαθανασίου με photoshop και τα μετέτρεψα σε pdf.
Στο φυλλάδιο του κέντρου ερευνών και εκδόσεων του κ. Χατζηγιακουμή, τα ψάλλει ο π. Γεώργιος Τσέτσης και τα εν λόγω λειτουργικά τα αναφέρει ως << Λυπητερά >>.

http://www.youtube.com/watch?v=ECEmuWYqHpQ
 

Attachments

Last edited by a moderator:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#16
Τα αυτά από τον Παναγιώτη Τζανάκο, που τα χαρακτηρίζει ως "των μνημοσύνων".

https://www.youtube.com/watch?v=ad-LYS7JENU
Αυτη είναι η παράδοση που διαμορφώθηκε στην Πόλη στους ενοριακούς ναούς κυρίως τα Σάββατα. Πβ και ''...του Μιχαήλ Χατζηαθανασίου, τα λεγόμενα «Λυπητερά» (μέλος «Δώριο»), ως κατάλληλα να ψάλλονται στις επιμνημόσυνες Ακολουθίες''.

δ.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#17
Top