Λειτουργικά Μιχαήλ Χατζηαθανασίου Ήχος «Φρύγιος»

phokaeus

Παλαιό Μέλος
Δεν είμαι σίγουρος αν αυτό είναι το σωστό όνομα για τα λειτουργικά αυτά, άλλα αν ξέρει κανείς που βρίσκονται τα λειτουργικά του ΜΧ, θα ήμουν ευγνώμων :)

Ευχαριστώ,
φ
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Φρύγιος εννοείς.
Στη "μουσικη Ζωοδόχος Πηγή" του Χατζηαθανασίου. Στη Λειτουργία του Πετρίδη.
στου Καρακατσάνη..... κ αλλού.......
ψηφιακα δε γνωρίζω να υπάρχει στο φόρουμ μέχρι στιγμής..........αλλά έγινε μεγάλη κουβέντα για τον ήχο στον οποίο είναι μελοποιημένα....βλ. μακαμ ατζεμ κιουρδι........:wink::wink::wink:
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Από το Σύλλογο Μουσικοφίλων Κωνσταντινουπόλεως.
 

Attachments

  • Λειτουργικά M. Χ'Aθανασίου - Ήχος πλ. α΄ (Φρύγιος).pdf
    762.9 KB · Views: 4,639
Last edited:

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Στο χειρόγραφο αυτό, επειδή είναι σκέτη ... γλύκα, είχε πέσει σμήνος ... μύγες και από τα .... στίγματα δεν φαινότανε:D. Αντίγραφο του αντιγράφου, τω αντιγράφω ώ φωτοτυπία που δεν καθάρισαν ... το τζάμι του μηχανήματος... :mad:
Όμως η ζωγραφική, η υπομονή, που μου γύρισαν τα μάτια ανάποδα, μέχρι που βλέπω ... μύγες:D έφεραν κάποιο αποτέλεσμα.
Σε επιστολόχαρτο του (τότε) άρχοντα Λαμπαδαρίου και κάτω από το Ελληνικό, Σλαβονικό(;) κείμενο.... κύριε Παναγιώτη, υπουργέ συντονισμού:D με κόκκινο χρώμα, που το μαύρισα γιατί δεν φαινόταν.
Κάπου υπάρχει ίσον με μια απλή από κάτω ενώ πρόκειται για διπλή. Η δεύτερη τελεία έπεσε ... άσπρο χρώμα κατά λάθος:D
 

Attachments

  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΦΡΥΓ 1-2 ΚΑΘΑΡΙΣΜΕΝΑ.pdf
    1.3 MB · Views: 2,493

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Στο χειρόγραφο αυτό, επειδή είναι σκέτη ... γλύκα, είχε πέσει σμήνος ... μύγες και από τα .... στίγματα δεν φαινότανε:D. Αντίγραφο του αντιγράφου, τω αντιγράφω ώ φωτοτυπία που δεν καθάρισαν ... το τζάμι του μηχανήματος... :mad:
Όμως η ζωγραφική, η υπομονή, που μου γύρισαν τα μάτια ανάποδα, μέχρι που βλέπω ... μύγες:D έφεραν κάποιο αποτέλεσμα.
Σε επιστολόχαρτο του (τότε) άρχοντα Λαμπαδαρίου και κάτω από το Ελληνικό, Σλαβονικό(;) κείμενο.... κύριε Παναγιώτη, υπουργέ συντονισμού:D με κόκκινο χρώμα, που το μαύρισα γιατί δεν φαινόταν.
Κάπου υπάρχει ίσον με μια απλή από κάτω ενώ πρόκειται για διπλή. Η δεύτερη τελεία έπεσε ... άσπρο χρώμα κατά λάθος:D

Θερμότατες οι ευχαριστίες, λείπει όμως το συνηθέστερο Άξιόν εστιν, χφ Ν Γιάννου, βεβαίως βεβαίως...Οι δε προσθήκες των Σλαβονικών με λατινικούς χαρακτήρες έγιναν μάλλον για να χρησιμοποιηθούν σε Θ. Λειτουργία όπου παρίστατο Σλαβόφωνος ιεράρχης. Η πιθανότερη ημερομηνία είναι η Κυριακή του Θωμά του 1959 οπότε επεσκέφθη ο τότε Σέρβος Πατριάρχης το Φανάρι. Ο Άρχων Λαμπαδάριος Θρ. Στανίτσας διηύθυνε υποδειγματικότατα τον χορό του Συλλόγου Μουσικοφίλων Κων/πόλεως, επιβεβαιώνοντας πανηγυρικότατα ότι αξίζει και μέλλει να διαδεχθεί τον Άρχοντα Πρωτοψάλτη Κ. Πρίγγο που είχε ήδη παραιτηθεί. Το Άξιόν εστιν δεν εψάλη εκείνη τη μέρα. Συνήθιζε να το ψάλλει μονοφωνάρικα στην Πόλη βέβαια (48'.24 κ εξ).

Δ.
 
Last edited by a moderator:

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
.. η Κυριακή του Θωμά του 1959 οπότε επεσκέφθη ο τότε Σέρβος Πατριάρχης το Φανάρι. Ο Άρχων Λαμπαδάριος Θρ. Στανίτσας διηύθυνε υποδειγματικότατα τον χορό του Συλλόγου Μουσικοφίλων Κων/πόλεως, επιβεβαιώνοντας πανηγυρικότατα ότι αξίζει και μέλλει να διαδεχθεί τον Άρχοντα Πρωτοψάλτη Κ. Πρίγγο που είχε ήδη παραιτηθεί. Το Άξιόν εστιν δεν εψάλη εκείνη τη μέρα. Συνήθιζε να το ψάλλει μονοφωνάρικα στην Πόλη βέβαια (48'.24 κ εξ).
Δ.

Σύμφωνα με μαρτυρία του Στ. Παπαμανωλάκη, είχε διευθύνει κ άλλοτε τον χορό των Μουσικοφίλων ("Μεγάλη Χορωδία"), παρισταμένου του Πρίγγου.
Όποιος δύναται, ας "ξεχωρίσει" κ αναρτήσει εδώ το Άξιον εστί. Αξίζει!
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Υπάρχουν και σε αυτή τη συλλογή (σελ. 154 κ.ε. ή 161 του αρχείου .pdf).
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Όποιος δύναται, ας "ξεχωρίσει" κ αναρτήσει εδώ το Άξιον εστί. Αξίζει!
Ξεχωρίστηκε καί ἀναρτήθηκε ἀπό τόν Γιάννη Μπουλμπουτζῆ.
«Άξιον εστίν», Μιχαήλ Χατζηαθανασίου, Ήχ. πλ. α' φρύγιος
Ὀ αὐτός σύνδεσμος τοῦ Γιάννη καί τοῦ Δ. Σκρέκα εἶναι ἀπό τήν ἱστοσελίδα τοῦ Π. Παπαδημητρίου (βλ. ἐδῶ) καί πρόκειται γιά τήν ὑπ᾿ ἀριθ. Α140 ἐκπομπή τοῦ μακαριστοῦ Εὐαγγ. Λιναρδάκη τῆς σειρᾶς «Ὀρθόδοξη Ἐκκλησιαστικὴ Μουσικὴ Παράδοση», ἡ ὁποία δέν ἔχει ἀναρτηθεῖ στό Ψ (Ορθόδοξη Εκκλησιαστική Μουσική Παράδοση).


 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
Παραθέτω μία μελέτη μου επί των Λειτουργικών αυτών, που βρίσκεται στις σελίδες 273 και 274 του Θεωρητικού μου. Καλό θα είναι να την διαβάσετε.
 

Attachments

  • Μελέτη για Φρύγιο .DOC
    15 KB · Views: 632

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Ανεβάζω τη διασκευή των λειτουργικών του Πλ.Α απο τον αείμνηστο Άρχοντα Στανίτσα.

Υ.Γ. Παρακαλώ τον κ. Γιάννου, μιας και αυτός μας προσέφερε τα χειρόγραφα αυτά, να μας πει εάν τα ισοκρατήματα στο 'Αξιον εστιν' είναι σωστά ή λείπουν κάποια λόγω φθοράς του κειμένου ή αν λειπει το οτιδήποτε άλλο (λόγω φθοράς παλι), ώστε να το συμπληρώσω - διορθώσω.


[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Νέο αρχείο στα επόμενα.
 
Last edited by a moderator:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Ανταποκρινόμενος ο κ. Γιαννου μου επεσήμανε κάποια μικρολαθάκια που υπήρχαν στο χειρόγραφο λόγο φθοράς τα οποία και διόρθωσα. Παρακαλώ όσοι έχετε κατεβάσει το αρχείο ξαναελέγξτε το.

[Σημ. συντ.] Υπόλοιπο μήνυμα εδώ.
 
Last edited by a moderator:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Ανεβάζω τη διασκευή των λειτουργικών του Πλ.Α απο τον αείμνηστο Άρχοντα Στανίτσα.

Υ.Γ. Παρακαλώ τον κ. Γιάννου, μιας και αυτός μας προσέφερε τα χειρόγραφα αυτά, να μας πει εάν τα ισοκρατήματα στο 'Αξιον εστιν' είναι σωστά ή λείπουν κάποια λόγω φθοράς του κειμένου ή αν λειπει το οτιδήποτε άλλο (λόγω φθοράς παλι), ώστε να το συμπληρώσω - διορθώσω.
Ανεβάζω ξανά τα Λειτουργικά διορθωμένα σε κάποια σημέια ως προς τη στοίχιση. Παρακαλώ οι συντονιστές ν'αντικαταστήσουν το αρχικό αρχείο. Ευχαριστώ.
 

Attachments

  • Λειτουργικά-Πλ.A'(Φρύγιος)Διασκευή Θ.Στανίτσας.pdf
    71.2 KB · Views: 787

vagoss2006

Νέο μέλος
Χερουβικο, Λειτουγικα και Αξιον Εστιν - Πλ. α Φρυγιος

Ειναι Διασκευη του Κυριου Γιωργιου Παπανικολαος απο Σαμο, καθηγητης βυζαντινης μουσικης σε PDF. Τα Youtube Video πανε μαζι με το PDF που εχω ανεβαση. Ευχομαι να σας βοηθησουν.

Χερουβικο πλ. α φρυγιος - Γιωργιος Παπανικολαος

Λειτουργικα πλ. α φρυγιος - Γιωργιος Παπανικολαος

Αξιον Εστιν πλ. α φρυγιος - Γιωργιος Παπανικολαος
 

Attachments

  • Χερουβικο-λειτουργικα-Αξιον Εστιν-πλ.α-Φρυγιος-Χατζηαθανασιου.pdf
    3 MB · Views: 358
Ειναι Διασκευη του Κυριου Γιωργιου Παπανικολαος απο Σαμο, καθηγητης βυζαντινης μουσικης σε PDF.

Και για όσους προτιμούν το PDF με ενσωματωμένα τα ηχητικά.
  • Για να τα ακούσουμε πιέζουμε στην αντίστοιχη φωτογραφία και επιτρέπουμε την εκτέλεση από το πρόγραμμα ανάγνωσης
ΑΚ
 

Attachments

  • Χερουβικο-λειτουργικα-Αξιον Εστιν-πλ.α-διασκ. Γ.Παπανικολάου-MP3.pdf
    15.5 MB · Views: 371

vagoss2006

Νέο μέλος
Χερουβικο, Λειτουγικα και Αξιον Εστιν - Πλ. α Φρυγιος

Ειναι Διασκευη του Κυριου Γιωργιου Παπανικολαος απο Σαμο, καθηγητης βυζαντινης μουσικης σε PDF. Τα Youtube Video πανε μαζι με το PDF που εχω ανεβαση. Ευχομαι να σας βοηθησουν.

Χερουβικο πλ. α φρυγιος - Γιωργιος Παπανικολαος

Λειτουργικα πλ. α φρυγιος - Γιωργιος Παπανικολαος

Αξιον Εστιν πλ. α φρυγιος - Γιωργιος Παπανικολαος


Ξεχασα να σας πω αδελφια, οτι, ιδιος ο Κυριος Παπανικολαος ψαλει το Χερουβικο, λειτουργικα και Αξιον εστιν στα Youtube Video στο τελευταιο μυνημα μου.

Τον ήξερα τον Κύριο Γεωργιο Παπανικολάος. Είχε έρθει στο Τορόντο, Καναδα, πριν 11 χρόνια νομίζω, το έτος 2008. Και έψαλε στο ναό του Αγίου Νεκτάριου στο Τορόντο, Καναδά. Ειταν εδώ για 2 χρόνια και μας εκανε μαθήματα βυζαντινής μουσικής και θεωρία. Απο αυτόν έμαθα την βυζαντινή μουσική. Ειταν πολύ καλός ψάλτις και δυνατή φωνή και πολύ βαρύτονος. Η φωνή του είταν σαν 5 φωνές να ψελνουν μαζί. Φοβερος!
 
Last edited:

DemetriosGr

Γρηγορόπουλος Δημήτριος
Παραθέτω μία μελέτη μου επί των Λειτουργικών αυτών, που βρίσκεται στις σελίδες 273 και 274 του Θεωρητικού μου. Καλό θα είναι να την διαβάσετε.

Σεβαστή η άποψη του μακαριστού Άρχοντος κ. Ιωαννίδη, και είναι σωστή από την οπτική γωνία με την οποία ερευνά το ζήτημα. Όμως να προσθέσω και να επισημάνω ότι στην ευρωπαϊκή μουσική, PHRYGIAN MODE/SCALE λέγεται η κλίμακα που έχει ως βάση τη νότα MI, η οποία είναι η 3η κατά σειρά (ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ). Αν πούμε ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ ΛΑ ΣΙ ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ, θα ακούσουμε τα διαστήματα που χρησιμοποιεί ο "Φρύγιος". Συμπεραίνουμε ότι ο Χατζηαθανασίου ήταν εμβριθής γνώστης της μουσικής, ανατολικής, ημετέρας και δυτικής, και, κατά τη γνώμη μου, ήξερε πολύ καλά πώς ονόμαζε τα λειτουργικά του. Μια αναζήτηση στο youtube θα σας πείσει.
 
Top