Λειτουργία στην Τουρκικήν

NikolaosD

Νικόλαος Τσούκας
#1
Χαίρετε αγαπητοί φίλοι,
είμαι νέος χρήστης του αναλόγιου και θα ήθελα να σας ρωτήσω σχετικά με μια ηχογράφηση θείας λειτουργίας στην τουρκική που έπεσε στα χέρια μου χωρίς να έχω κάποια παραπάνω στοιχεία.
Δεν ξέρω αν μπορεί κανείς να βοηθήσει σχετικά με την προέλευση της καθώς δεν μπορώ να φανταστώ σε ποιο μερος της τουρκίας ή του υπόλοιπου κόσμου μπορεί να ψάλλεται σε αυτή τη γλώσσα. Μια υποψία που έχω είναι ότι μπορεί να πρόκειται για ηχογράφηση της εκκλησίας των τουρκοορθοδόξων (των ακόλουθων του παπα-Εφτίμ) της Πόλης.
Μου έκανε εντυπωση ότι κατά τη διάρκειά της, κάποια χωρία ψάλλονται στην αραβική, ενώ μνημονεύονται και τα ονόματα των Παύλου και Ιγνατίου.

Δεν ξερω αν επιτρέπεται, σε αντίθετη περίπτωση οι διαχειρισταί ας διαγράψουν το σύνδεσμο, παραθέτω το ηχητικό απόσπασμα:
http://rapidshare.com/files/189635117/liturgy-turkce.mp3.html
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#2
Τόσο περίεργο είναι να υπάρχει και στην Τουρκική? υπάρχει σε τόσες και τόσες άλλες γλώσσες γιατί να μην υπάρχει και σε μια γλώσσα που έχει σχέση με τον έδρα του Οικουμενικού μας πατριαρχείου και όχι μόνο...στην Καππαδοκία απ όσο γνωρίζω τελούταν και στα Τούρκικα...
Επισυνάπτω το κείμενο...
 

Attachments

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#3
Πάντως μνημονεύει πατριάρχη Ιγνάτιο και μητροπολίτη Παύλο...άρα πρόκειται μάλλον για την περιοχή Hatay της νότιας Τουρκίας (δεν θυμάμαι το αντίστοιχο Ρωμαϊκό - βυζαντινό όνομα της πόλης) στην οποία υπάρχει δεκάδα (ίσως και περισσότερα) ορθόδοξων χωριών υπαγόμενα στο πατριαρχείο της Αντιόχειας...η περιοχή αυτή μέχρι και το 1955 περίπου ανήκε στη Συρία η οποία τελικώς παραχώρησε την περιοχή στην Τουρκία...
Δεν είναι ολόκληρη στα Τούρκικα αλλά και στα Αραβικά λόγω του ότι τα χωριά εκείνα ανήκουν στην Τουρκία αλλά είναι Αραβόφωνοι...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#4

Κατ᾿ ἀρχήν σέ καλωσορίζουμε Νικόλαε Τσούκα καί σ᾿ εὐχαριστοῦμε.
Μια υποψία που έχω είναι ότι μπορεί να πρόκειται για ηχογράφηση της εκκλησίας των τουρκοορθοδόξων (των ακόλουθων του παπα-Εφτίμ) της Πόλης.
Δέν ὑπάρχουν πλέον αὐτοί, ὅπως μοῦ ἔλεγε προχθές Μητροπολίτης τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, πού στήν νέα ἀπό Μαρτίου Σύνοδο θά εἶναι μέλος. Ἄρπαξαν πράγματι κάποιους Ναούς, ἐπειδή εἶχαν περιουσία. Σήμερα εἶναι ἐγκαταλελειμμένοι.
Μου έκανε εντυπωση ότι κατά τη διάρκειά της, κάποια χωρία ψάλλονται στην αραβική, ενώ μνημονεύονται και τα ονόματα των Παύλου και Ιγνατίου.
Ἀκριβῶς, ὅπως ἔγραψε ὁ Χριστάκις πού τά ξέρει καλλίτερα, πρόκειται γιά λειτουργία ἀπό Ναό τοῦ Ἑλληνορθόδοξου Πατριαρχείου Ἀντιοχείας, πού ἔχει καί Μητροπόλεις στήν Τουρκία.
Ψάλλουν ἑλληνική/βυζαντινή ἐκκλησιαστική μουσική.
Τό ὅτι ψάλλουν καί στά ἑλληνικά τό Ἅγιος ὁ Θεός... Δύναμις δέν τό προσέξατε;
Ὡραία λειτουργία, κατανυκτική. Μέ τό Ἐξομολογεῖσθε... ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα... ἀντί κοινωνικοῦ ὅμως.


 

NikolaosD

Νικόλαος Τσούκας
#5
Τόσο περίεργο είναι να υπάρχει και στην Τουρκική? υπάρχει σε τόσες και τόσες άλλες γλώσσες γιατί να μην υπάρχει και σε μια γλώσσα που έχει σχέση με τον έδρα του Οικουμενικού μας πατριαρχείου και όχι μόνο...στην Καππαδοκία απ όσο γνωρίζω τελούταν και στα Τούρκικα...
Επισυνάπτω το κείμενο...
Αγαπητέ Χριστάκι,
ασφαλώς δεν μου έκανε εντύπωση η γλώσσα στην οποία τελείται η λειτουργία, αυτό που μου προξένησε το ενδιαφέρον ήταν η πιθανότητα να προκειται για ηχογραφηση απο τους "κατεχόμενους" ναούς του Καράκιοι. Σε πρόσφατη μου επίσκεψη στην Πόλη, πέρασα από την Παναγία την Καφατιανή, η οποία θεωρείται και έδρα του αυτόνομου τουρκοορθόδοξου πατριαρχείου και μολονοτι ήταν ανοιχτή και επισκέψιμη, ήταν φανερή η απουσία ποιμνίου γι αυτο και μου φάνηκε περίεργο να τελείται λειτουργία εκεί. Οι υπόλοιποι ναοί δεν είναι επισκέψιμοι και απο οτι κατάλαβα, διαχειρισταί (και ποίμνιο) είναι πλεον μονο τα λίγα εναπομείναντα μέλη της οικογένειας Ερενολ.
Για τουρκικους ορθόδοξους ναούς που υπάγονται στο πατριαρχειο Αντιοχείας δεν είχα υπόψη μου, θα προσπαθήσω να τους εντοπίσω σε μελλοντική μου επίσκεψη στην περιοχή της Αλεξανδρέττας.
 

μάρκελλος

Μάρκελλος Πιράρ, Γενικός συντονιστής
#6
Αγαπητέ Χριστάκι,
ασφαλώς δεν μου έκανε εντύπωση η γλώσσα στην οποία τελείται η λειτουργία, αυτό που μου προξένησε το ενδιαφέρον ήταν η πιθανότητα να προκειται για ηχογραφηση απο τους "κατεχόμενους" ναούς του Καράκιοι. Σε πρόσφατη μου επίσκεψη στην Πόλη, πέρασα από την Παναγία την Καφατιανή, η οποία θεωρείται και έδρα του αυτόνομου τουρκοορθόδοξου πατριαρχείου και μολονοτι ήταν ανοιχτή και επισκέψιμη, ήταν φανερή η απουσία ποιμνίου γι αυτο και μου φάνηκε περίεργο να τελείται λειτουργία εκεί. Οι υπόλοιποι ναοί δεν είναι επισκέψιμοι και απο οτι κατάλαβα, διαχειρισταί (και ποίμνιο) είναι πλεον μονο τα λίγα εναπομείναντα μέλη της οικογένειας Ερενολ.
Για τουρκικους ορθόδοξους ναούς που υπάγονται στο πατριαρχειο Αντιοχείας δεν είχα υπόψη μου, θα προσπαθήσω να τους εντοπίσω σε μελλοντική μου επίσκεψη στην περιοχή της Αλεξανδρέττας.
Ἀγαπητὲ Νικόλαε, Μπορεῖς νὰ ἐπικοινωνήσης μέσω e-mail μὲ τὴν Μητρόπολι Χαλεπίου (http://www.alepporthodox.org/modules/home/index.php
). Ὑπόψιν, ὁ μητροπολίτης Παῦλος εἶναι ἑλληνομαθής (arch@alepporthodox.org <arch@alepporthodox.org>).
 
Last edited:

μάρκελλος

Μάρκελλος Πιράρ, Γενικός συντονιστής
#7
Ναοί του πατριαρχείου Αντιοχείας
στη νοτια Τουρκια (περιοχή Αλεξανδρέττας)


(Ναός, ιερέας, αριθμός οικογενειειών, τηλέφωνο, τοποθεσία)

01. Mariamite Cathedral Father George Saada 800 5424400 Tale Sadik

02. St. John Damascene Father Paul Baden Bab Touma

03. Holy Cross Archimandrite Isaac 1,000, Barakat 800, Father Simeon 300, Hailoun 500, Father Peter Esber, Father Joseph Naser, 5427752, Kassaa

04. St. Georges Archimandrite Tony Yaziji 450, Father Sami Sayaf, Father Ignatius Darrouj 195, 2236324, Eastern Tijara

05. Archangel Michael 300, Father Meletios Zafaran 150, Father John Lati, 4447126, Tijara

06. St. Elias Archimandrite George Jilo Father Mathews Haddad Father Nicholas Khoury, 2000, 5419453, Tabbaleh

07. St. Antonios Archimandrite Elian Sneij Father Photios Issa Father George Hassad 2500 5615002 Jaramana

08. St. Ananias Father Khalil Hana 120 8881528 Midan

09. St. Demetrius Archimandrite Peter Peter Father George Makdisi 228 3331617 Salhieh

10. St. Nicholas Father Nizar Mabardi 300 6663915 Mazzeh

11. St. Georges (the Cemetery) Father Simeon Hamwi Father Khalil Hana 5435445 5436090 Bab Sharki

12. St. Ignatius Father Mathews Rizk 40 Malki

13. Doummar Parish Father Fidaa Jabbour 122
Συγγνώμη ἀδελφέ, ὅλοι αὐτοὶ οἱ ναοὶ βρίσκονται στὴν περιοχὴ τῆς Δαμασκοῦ ... Ὁ πρῶτος εἶναι ὁ πατριαρχικὸς ναός.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#8
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βερροίας (Χαλεπίου) και Αλεξανδρέττας, κ. Παύλος.
Ἱστοσελίδα τῆς Μητροπόλεως
http://www.alepporthodox.org/modules/home/index.php

Ἐπίσης στήν Ἱστοσελίδα τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στίς Εἰδήσεις τοῦ Μηνός Ἰουνίου 2008 διαβάζουμε
Η πρώτη ιστοσελίδα Ορθόδοξης κατήχησης στην Τουρκική γλώσσα
23/6/2008
Η πρώτη ιστοσελίδα Ορθόδοξης κατήχησης στην Τουρκική γλώσσα είναι γεγονός. Η Ιερά Μητρόπολη Χαλεπίου και Αλεξανδρέττας για τις ποιμαντικές ανάγκες του τουρκόφωνου ποιμνίου της που βρίσκεται στην Τουρκία, προέβη στη μετάφραση και προβολή της Ορθόδοξης πίστεως στην Τουρκική γλώσσα στο διαδίκτυο. Την ευθύνη του όλου εγχειρήματος έχει ο π. Ιγνάτιος Γιαπιτζίογλου.
http://www.ortodoksluk.org/index.htm
 

NikolaosD

Νικόλαος Τσούκας
#9
Ευχαριστώ π. Μάξιμε,
επισκεπτόμενος το δεσμό που παραθέσατε μου ελύθησαν οι απορίες.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#10
Επειδή ο σύνδεσμος δεν επιτρέπει να κατεβάσει κανείς πλέον, μπορεί κάποιος να το επισυνάψει εδώ ή κάπου αλλού; Ευχαριστώ.
 

μάρκελλος

Μάρκελλος Πιράρ, Γενικός συντονιστής
#12
Ἡ θεία Λειτουργία τελεῖται στὴν Ἀντιόχεια (Antakya). Ψάλλονται λίγοι ὕμνοι καὶ στὰ ἀραβικὰ καὶ στὰ ἑλληνικά (Οἱ Χριστιανοὶ τῆς περιοχῆς εἶναι βασικὰ ἀραβόφωνοι, ἀλλὰ ἡ τουρκικὴ γλώσσα ἔχει πλέον ἐπιβληθῆ ὕστερα ἀπὸ τόσα χρόνια κατοχῆς). Μνημονεύονται ὁ πατριάρχης Ἀντιοχείας, κ. Ἰγνάτιος, καὶ ὁ μητροπολίτης Χαλεπίου, κ. Παῦλος (ὁ ὁποῖος ἔχει τὴν ποιμενικὴ φροντίδα τῶν Χριστιανῶν τῆς περιοχῆς).
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#13
Ἡ θεία Λειτουργία τελεῖται στὴν Ἀντιόχεια (Antakya). Ψάλλονται λίγοι ὕμνοι καὶ στὰ ἀραβικὰ καὶ στὰ ἑλληνικά (Οἱ Χριστιανοὶ τῆς περιοχῆς εἶναι βασικὰ ἀραβόφωνοι, ἀλλὰ ἡ τουρκικὴ γλώσσα ἔχει πλέον ἐπιβληθῆ ὕστερα ἀπὸ τόσα χρόνια κατοχῆς). Μνημονεύονται ὁ πατριάρχης Ἀντιοχείας, κ. Ἰγνατίου, καὶ ὁ μητροπολίτης Χαλεπίου, κ. Παῦλος (ὁ ὁποῖος ἔχει τὴν ποιμενικὴ φροντίδα τῶν Χριστιανῶν τῆς περιοχῆς).
Ἀγαπητέ μου κ. Μάρκελλε,
Ὁ σύνδεσμος εἶναι ἀκριβῶς ὁ ἴδιος μέ αὐτά πού περιεῖχε ὁ τοῦ πρώτου μηνύματος αὐτοῦ τοῦ θέματος καί ἱσχύουν ὅσα εἴχαμε συζητήσει στά προηγούμενα. Ἐγώ ἁπλῶς ξανα-ανέβασα τό ὑλικό, καθ᾿ ὅσον —ὅπως εἶχε διαπιστώσει καί ὁ Διαχειριστής— δέν λειτουργοῦσε πλέον.
Πάντως εὐχαριστοῦμε πολύ, πού κάνατε πάλι μία συγκεντρωτική περιγραφή τοῦ περιεχομένου τῆς ἠχογράφησης καί ὑπόμνηση τῶν ἄλλων σημαντικῶν πληροφοριῶν.

 
Last edited by a moderator:
#14
Πάντως μνημονεύει πατριάρχη Ιγνάτιο και μητροπολίτη Παύλο...άρα πρόκειται μάλλον για την περιοχή Hatay της νότιας Τουρκίας (δεν θυμάμαι το αντίστοιχο Ρωμαϊκό - βυζαντινό όνομα της πόλης) στην οποία υπάρχει δεκάδα (ίσως και περισσότερα) ορθόδοξων χωριών υπαγόμενα στο πατριαρχείο της Αντιόχειας...η περιοχή αυτή μέχρι και το 1955 περίπου ανήκε στη Συρία η οποία τελικώς παραχώρησε την περιοχή στην Τουρκία...
Δεν είναι ολόκληρη στα Τούρκικα αλλά και στα Αραβικά λόγω του ότι τα χωριά εκείνα ανήκουν στην Τουρκία αλλά είναι Αραβόφωνοι...
Αυτή λειτουργεία τελείται στην Αλεξανδρέττα (Ισκεντερουν) της Αντιοχείας (Χαταγ) από τον πατερα Δημήτριο Γιλδιριμ υπαγεται η περιοχει στην δικαιοδοσία του πατριαρχείου Αντιοχείας
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#15
Αυτή λειτουργεία τελείται στην Αλεξανδρέττα (Ισκεντερουν) της Αντιοχείας (Χαταγ) από τον πατερα Δημήτριο Γιλδιριμ υπαγεται η περιοχει στην δικαιοδοσία του πατριαρχείου Αντιοχείας
Πάτερ,
Εὐχαριστοῦμε πολύ γιά τίς συμπληρωματικές σημαντικές πληροφορίες.


 
#16
Σεβαστοί και αγαπητοί πατέρες και αδελφοί,
στην παραπάνω συζήτηση παρατήρησα ότι αναφέρεστε μόνον στους αντιοχειανούς τουρκόφωνους γιατί μάλλον αγνοείτε την ύπαρξη ορθοδόξων τουρκόφωνων που συνέονται με το Πατριαρχείο Κωνσαντινουπόλεως. Τα τελευταία χρόνια υπάχει μια ενδιαφέρουσα αναζήτηση της Ορθοδοξίας από νέους κυρίως ανρθώπους μέσα στην Τουρκία αλλά και εκτός αυτής. Αν θέλετε να πάρετε μια "γεύση" του φαινομένου διαβάστε εδώ:

http://www.oodegr.com/oode/ierapostoli/xwres/tourkia/forum_1.htm

http://www.oodegr.com/oode/ierapostoli/xwres/tourkia/polymerws_polytropws1.htm

http://www.oodegr.com/oode/ierapostoli/xwres/tourkia/tourkoi_xristianoi_1.htm

Επίσης θα ήθελα να επισημάνω ότι η πρώτη τουρκόφωνη ορθόδοξη ιστοσελίδα είναι η:

http://www.oodegr.com/tourkika/index.htm

Εκεί θα βρείτε τη θεία Λειτουργία και πολλά άλλα κείμενα.
Σύντομα θα "ανεβάσουμε" τα μέλη της Θ.Λ. ψαλμένα από ορθόδοξους τουρκόφωνους ψάλτες.
(καμία σχέση με παπα-ευθύμ...)

Εύχεστε για τους κατηχούμενους που καθημερινά αυξάνονται...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#17
Αναστασία;71988 said:
... ύπαρξη ορθοδόξων τουρκόφωνων που συνδέονται με το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.

(καμία σχέση με παπα-ευθύμ...)

Εύχεστε για τους κατηχούμενους που καθημερινά αυξάνονται...
Εὐχαριστοῦμε πολύ γιά τίς πληροφορίες.

Μπορεῖτε νά μᾶς ἐξηγήσετε πῶς συνδέονται μέ τό Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως;

Διάβασα γιά κάποιους πού τούς ἔδωσαν τήν Ἁγία Γραφή καί τούς μίλησαν γιά τόν Χριστό, ὅτι γίνονται βαπτίσεις (πῶς, ποῦ καί ἀπό ποιόν) καί γιά μιά περιφορά ἐπιταφίου «μέ τόν ἱερέα μας». Μποροῦμε νά ἔχουμε περισσότερα στοιχεῖα ἤ θά ἦταν ἀδιάκριτο;

 
Last edited:
#18
Π. Μάξιμε και λοιποί αδελφοί και πατέρες,
Η Ιερά Μητρόπολη Γλυφάδας έχει οργανώσει τις πρώτες κατηχήσεις τουρκόφωνων ορθοδόξων στην Αθήνα, με τη βοήθεια Κωνσταντινουπολίτη ιερέα που κατηχεί στην τουρκική. Εκτός όμως και από αυτό, το Πατριαρχείο μας έχει ορίσει τουρκόφωνο ορθόδοξο ιερέα στην Πόλη που ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με τις κατηχήσεις των τούρκων που θέλουν να βαπτιστούν και οι οποίοι δεν είναι λίγοι! Ο Θεός επιτρέπει εκπληκτικά θαύματα, δοξασμένο το Όνομά Του! Θα σας πω μονάχα αυτό: είμαι κωνσταντινουπολίτισσα και η οικογένειά μου έφυγε άρον άρον κυνηγημένη από τους τούρκους αφήνοντας πίσω ανθρώπους αγαπημένους που δεν τους ξαναείδαμε και περιουσίες που δεν τις ξαναπήραμε. Ο Κύριος όμως επιτρέπει αυτή τη στιγμή, οι τούρκοι ορθόδοξοι αδελφοί μου να δίνουν τρισάγιο στους τάφους των προγόνων μου! Θα το πίστευε ποτέ κανείς αυτό;

Παρακάτω σας παραθέτω λίγα στοιχεία για κάποια αδελφή μας από τη Προύσσα. Τα προσωπικά στοιχεία είναι αλλαγμένα αλλά θα προτιμούσα να μην αναδημοσιευτεί η μαρτυρία και να παραμείνει μόνο μέσα στο φόρουμ αυτό, για ευνόητους λόγους.

Λυπηθήκαμε που δεν κατάφερε να έρθει η Θ. στις κατηχήσεις παρ’ όλο που το επιθυμούσε διακαώς. Είπα στους αδελφούς της ενορίας μας ότι κλαίει απαρηγόρητη και βέβαια εκείνοι έβαλαν τα «μεγάλα μέσα». Άρχισαν προσευχή για την ίδια και τον άντρα της. Όλοι προσεύχονταν και για αυτούς που έφυγαν αλλά και για τη Θ. με τον άντρα της και για όσους δεν κατάφεραν να έρθουν στις κατηχήσεις λες να τους γνώριζαν χρόνια κι ας μην τους είχαν δει ποτέ στη ζωή τους. Τελικά μετά από ένα μήνα μια ευχάριστη έκπληξη μας περίμενε: ξαφνικά εμφανίστηκαν στην ενορία η Θ. και ο άντρας της! Ο ίδιος άνθρωπος που πριν ένα μήνα της απαγόρευσε να έρθει για κατήχηση στην Αθήνα, ο ίδιος άνθρωπος την έφερε με τα ίδια του τα χέρια! Πολύ ζεστοί άνθρωποι. Ο Σ. παρ’ όλο που επίσημα δεν δήλωσε κατηχούμενος μόλις είδε τον γέροντά μας τον αγκάλιασε θερμά και μόνο που δεν τον σήκωσε στην αγκαλιά του. Κουβέντιασαν μαζί του και η καρδιά τους γέμισε χαρά και ελπίδα. Όλοι μείναμε κατάπληκτοι πάλι με τις εύστοχες απορίες τους και την πίστη τους. Η Θ. λέει ότι θέλει να κάνουν παιδιά μετά τη βάπτιση.
Μας διηγήθηκαν ότι σε ένα ταξίδι τους στο Αϊβαλή είχαν καθίσει έξω από ένα παλιό ορθόδοξο ναό που έχει μετατραπεί σε τζαμί και κοιτούσαν σκεπτικοί το μεγάλο καμπαναριό που είχε χρόνια να χτυπήσει. Επειδή ο χώρος είναι τζαμί οι ιμάμηδες έχουν βγάλει το σήμαντρο από την καμπάνα. Την ώρα λοιπόν που η Θ. σκεφτόταν τι ωραίες λειτουργίες θα γίνονταν κάποτε εδώ, ξαφνικά χτυπάει τρεις φορές καθαρά και δυνατά η καμπάνα!!! «νταν! Νταν! Νταν!» Ο ιμάμης, οι «πιστοί» και οι γύρω περαστικοί τρέχουν έντρομοι κάτω από το καμπαναριό να δουν τι γίνεται. Κανένας δεν μπορεί να εξηγήσει πως χτύπησε μια καμπάνα χωρίς σήμαντρο που ήταν σε αχρηστία πάνω από 80 έτη. Οι συζητήσεις φούντωσαν και δεν έλεγαν να κοπάσουν για πολύ ώρα μεταξύ των περαστικών και των παρευρισκομένων. Όλους τους κατέλαβε ρίγος. Και τότε ο Σ. λέει στη Θ.: ο Θεός είδε την πίστη σου. Η εκκλησία σε υποδέχεται, για σένα έγινε αυτό.
Μια άλλη φορά πάλι επισκέφτηκαν τον Ταξιάρχη στα Μοσχονήσια. Όλη την ώρα η Θ. προσευχόταν στον έρημο ναό με δάκρυα. Μια έντονη μυρωδιά από λιβάνι της τρυπούσε τα ρουθούνια που μάταια έψαχνε να βρει από πού έρχεται. Σκέφτηκε να το πει στον σύζυγό της αλλά δεν το έκανε γιατί φοβόταν μην την πει φαντασιόπληκτη. Και τότε εκείνος τη ρωτάει: μα από πού έρχεται αυτή η ωραία μυρωδιά; Δεν βρήκαν ποτέ την «πηγή» της.
Η Θ.μας διηγήθηκε πώς ένα ταξίδι της στην Ελλάδα την έκανε σαν τρελή να θέλει να γίνει χριστιανή. Την δυσκολία τους να πλησιάσουν το Πατριαρχείο, τον φόβο της απόρριψης, την άγνοιά τους και για τα πιο βασικά πράγματα, τις πόρτες που τους άνοιξε ο Θεός, το πρώτο τους Πάσχα στο ναό…
Όταν γύρισαν σπίτι στην Προύσα, το μικρό τους ανιψάκι επέμενε η θεία του να το πάει στην Εκκλησία. Το παιδάκι αυτό δείχνει μεγάλο ενθουσιασμό και ενδιαφέρον για τη θρησκεία της θείας του. Χωρίς εκείνη να του λέει κάτι ιδιαίτερο, το παιδάκι αναπαύεται στο να την αντιγράφει.

Αυτά και πολλά άλλα συμβαίνουν στη γειτονική μας Τουρκία.
Αν υπάρχει ΜΙΑ ελπίδα αληθινής ειρήνης ανάμεσα στους λαούς, αυτή είναι Ο ΧΡΙΣΤΟΣ.
Εύχεστε
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#19
Επειδή ο σύνδεσμος δεν επιτρέπει να κατεβάσει κανείς πλέον, μπορεί κάποιος να το επισυνάψει εδώ ή κάπου αλλού; Ευχαριστώ.
Μᾶς εἰδοποίησαν ὅτι βρίσκεται στόν παρακάτω σύνδεσμο:
http://www.omilies.oodegr.com/turkce/

(δίνω τόν σύνδεσμο μόνον χωρίς νά ἔχω ανοίξει τά ἀρχεῖα)

 
Top