Κύριε των δυνάμεων… με όργανα από συναυλία Στ. Σπανουδάκη (υπό Γιώργου & Κωσταντίνου Μπιλάλη)

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Που αναφέρεται η δεικτική αντωνυμία; Στη συναυλία του Σταμάτη Σπανουδάκη στο Μέγαρο; Η θύραθεν τέχνη ανά τους αιώνες έχει δώσει αριστουργήματα θρησκευτικής αναφοράς ή θεματολογίας.
Μη συγχέουμε τα θέματα. Το ότι κάποιος είπε "φαντάσου κάποτε να μπουν αυτά στη λατρεία" δεν σημαίνει ότι το παραπάνω κομμάτι είναι βυζαντινή μουσική και ότι πρέπει να το κρίνουμε ως τέτοια (πολλώ μάλλον την όλη εκδήλωση).

Μὰ ποιὸς σοῦ εἶπε πὼς θέλουν βυζαντινὴ μουσικὴ;

Θέλουν τὴν ἐπίφαση αὐτῆς καὶ τὴν ὀνομασία της ἁπλά γιὰ ξεκάρφωμα. Δὲν εἶναι τυχαία ἡ συστηματικὴ καὶ κατὰ συρροὴ ὑπόθαλψη τοῦ Γαϊτάνου ἀπὸ ἱεράρχες ...

Ἄλλωστε ὅπως ἔχει φανεῖ τὸ μόνο κριτήριο εἶναι τὶ θέλει ὁ «λαός» ἀλλὰ καὶ τὰ ... παιδικὰ χρόνια τοῦ καθενός.

Τελικὰ, ὁ ... παλιμπαιδισμὸς τοῦ καθενὸς ὑπερκεράζει τὴν παράδοση ...:rolleyes:
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλο λόγο μην πείς!!!



:D:D:D


Ὅταν βέβαια συμπίπτει μὲ τὴν γραπτὴ διάταξη ... σὲ ἀντίθεση μὲ ... ἄλλα «κόλπα» ...

Εἰδέναι χρὴ ὅτι τῇ μεγάλῃ Τεσσαρακοστῇ οὐ λέγομεν τοὺς τῶν Τυπικῶν Ψαλμούς, ἀλλὰ μετὰ τὰς ἐν τῇ θ' Ὥρᾳ τρεῖς μεγάλας μετανοίας, ἀρχόμεθα εὐθὺς τῶν Μακαρισμῶν, ψάλλοντες ἕνα ἕκαστον αὐτῶν, εἰς Ἤχον πλ. δ',
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ἐκ τοῦ Γα;

Ἄφησε αὐτά Δομέστικε...:wink:

Τὰ εἱρμολογικὰ τοῦ πλ. δ΄ συχνά ψάλλονται ἐκ τοῦ ΓΑ. Ποῦ τὸ παράδοξο; Γιὰ νὰ πῶ μακαρισμοὺς δὲν κυττῶ μουσικὸ βιβλίο κι ἔτσι τοὺς λέω στὸν ἦχο τοῦ Ὡρολογίου, ὅπως αὐτὸ ὁρίζει. Συνήθως, δίνω προτεραιότητα στὴν ὁδηγία τοῦ βιβλίου παρὰ στὸ μουσικὸ κείμενο.

Κατὰ τὸν ἴδιο τρόπο ἰσχύει καὶ στὸ ἀλληλουϊάριο τῆς Μεγ. Ἑβδομάδος. Καὶ οἱ στίχοι καὶ τὸ ἐφύμνιο σὲ πλ. δ΄ ἐκ τοῦ ΝΗ γιὰ τὸ ἀργὸ -ἐφ' ὅσον λεχθεῖ- καὶ ἐκ τοῦ ΓΑ γιὰ τὸ σύντομο.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Στό ὅτι



:p


Μᾶλλον σεῖς βασίζεστε περισσότερο στὰ παιδικὰ σας χρόνια καὶ λιγότερο στὸ ... Ὡρολόγιο ...:rolleyes:

Μᾶλλον θὰ φταῖνε οἱ δεύτερες ... Λειτουργίες ... καὶ τὸ παραδοσιακότατο ἄκουσμά τους ...
 

tb---

τσοπάνης
Μᾶλλον σεῖς βασίζεστε περισσότερο στὰ παιδικὰ σας χρόνια καὶ λιγότερο στὸ ... Ὡρολόγιο ...:rolleyes:

Μᾶλλον θὰ φταῖνε οἱ δεύτερες ... Λειτουργίες ... καὶ τὸ παραδοσιακότατο ἄκουσμά τους ...

Ότι βολεύει τον λαό, και δεύτεροι χαιρετισμοί και τρίτες θείες λειτουργίες... Το άσχημο είναι ότι δεν βάζουν πλήρη ορχήστρα , και οι καιροί είναι δύσκολοι για τους μουσικούς. Ενώ με την ώς άνω λύση θα είχαν ένα ακόμη μεροκάματα και μάλιστα σε άδειες ημέρες ~
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Ακουσα μόλις το ''Κύριε των δυνάμεων... '' , με συνοδεία οργάνων, αε ήχο πλ. α` και ομολογώ οτι εντυπωσιάστηκα πάρα πολύ !!
Tο είχα ακούσει στην οργανική του μορφή, αλλά όχι σε ζωντανή συναυλία. Θα πω ότι έμεινα ενεός.
Προσωπικά δεν με εντυπωσίασε καθόλου: είναι μια πολύ γνωστή και παλιά σύνθεση του Σταμάτη Σπανουδάκη, ο οποίος εδώ και καιρό δείχνει να έχει στερέψει συνθετικά και το μόνο που κάνει είναι να παρουσιάζει παλιές του συνθέσεις αλλαγμένες εκτελεστικά. Όχι ότι αυτό είναι απαραίτητα κακό: η εξέλιξη της τεχνολογίας άλλωστε μπορεί να δώσει καλύτερα ορχηστρικά αποτελέσματα σε παλιές συνθέσεις. Όταν όμως βγάζει κάποιος το ίδιο πράγμα 2 και 3 και 5 φορές σε "νέους" δίσκους, αναρωτιέσαι από μια φάση και πέρα τι νόημα έχει αυτό και τι νέο προσφέρει στη μουσική, εκτός των οικονομικών απολαβών, που μοιραία έρχονται λόγω του ονόματος που έχει φτιάξει (άξια, δεν αντιλέγω) ο συνθέτης.
Προκειμένου να ακούμε τις '' καντάδες και τον Πολυκράτη .. '' καλύτερα να ακούμε μελωδίες στηριγμενες σε Βυζαντινούς ήχους , έστω και με συνοδεία κάποιων παραδοσιακών οργάνων. Δεν το εύχομαι , αλλά μεταξύ δύο κακών , το μη χείρον βέλτιστον...!!! Κύριος οίδε τι μας επιφυλλάσσει το Μέλλον... Στη Ζωή αυτή όλα είναι ρευστά .!!!!! Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ
Αν και η πιο πρόχειρη απάντηση έχει ήδη δοθεί:
Εάν την παραπάνω μελωδία, που ακουστικά μας αρέσει & μας ικανοποιεί, σταδιακά την καθιερώσουμε, θα γίνει, μετά απο λίγα χρόνια το συνηθισμένο άκουσμα του συγκεκριμένου τροπαρίου.
Θα είναι αυτό παραδοσιακό μέλος?
...εγώ θα πάω και παρακάτω: κατά πρώτον, θεωρώ ότι σήμερα δεν υπάρχει ο κίνδυνος εισαγωγής της τετραφωνίας που υπήρχε παλαιότερα, οπότε δεν υπάρχει λόγος να "καταφύγουμε" σε... εξωτερικές συνθέσεις για να αντιμετωπίσουμε ενδεχόμενη επιβολή τετραφωνικών συνθέσεων στην εκκλησία. Άλλωστε το παρελθόν μάς έδειξε πώς αντιμετωπίζονται αυτά τα πράγματα: με την καλλιέργεια της μουσικής μας όπως μας τη δίδαξε η παράδοση. Και είδαμε απτά αποτελέσματα όταν έκανε αυτό ο Μέγας Θρασύβουλος Στανίτσας...

Κατά δεύτερο, η συγκεκριμένη μελωδία μπορεί σ' ένα βαθμό να μας ικανοποιεί ακουστικά σαν ορχηστρική μελωδία (όσο βέβαια ικανοποιεί τον καθένα, αφού όποιος ακούει ορχηστρική μουσική, soundtracks κλπ. γνωρίζει ότι υπάρχουν πολύ καλύτερες) αλλά επ' ουδενί δεν θα έλεγα ότι είναι "στηριγμένη σε βυζαντινούς ήχους". Γενικώς η σχέση του συνθέτη με τη βυζαντινή και παραδοσιακή μουσική είναι μάλλον επιφανειακή, όπως φαίνεται στις συνθέσεις του: απλώς του αρέσει σαν μουσική, χωρίς να την κατέχει. Όταν λοιπόν διανθίζει ορχηστρικά και πολύ πετυχημένα κάποιες βυζαντινές μελωδίες, θα πάρει απαραίτητα κάποιους λαϊκούς μουσικούς που μπορούν να τις αποδώσουν (όπως στο παλιό καλό "Ω γλυκύ μου έαρ") ενώ όταν συνθέτει ο ίδιος τη μουσική, αυτή δεν είναι βασισμένη ούτε σε βυζαντινούς ήχους ούτε σε παραδοσιακούς δρόμους, απλώς δανείζεται τις κλίμακες και φτιάχνει μια δική του ελεύθερη σύνθεση, που δεν υπακούει βέβαια στους κανόνες της βυζαντινής ή παραδοσιακής μουσικής (τετράχορδα, δεσπόζοντες φθόγγους, γραμμές συγκεκριμένου ήχου ή δρόμου κλπ.), απλώς είναι πετυχημένη σαν σύνθεση δυτικής μουσικής. Επομένως τα παρακάτω σχόλια:
Η Εκκλ. Βυζαντ. Μουσική , για πολλούς δεν είναι η μοναδική για να υμνολογείται ο Θεός ..!!! Και πιστεύω ότι έχουν δίκιο.. Τα εν χορδαίς και οργάνοις...., ίσως γίνουν πάλιν Πραγματικότητα... Κύριος οίδεν...!!!! Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ.
Συμπαθώ ιδιαίτερα τον Στ. Σπανουδακη. Οσα για τους αδελφούς Μπιλάλη , υπέροχες φωνές !!! Ταλαντούχοι όπως αυτοί θα καθιερώσουν σιγά σιγά σύγχρονες μελωδίες , με τη συνεργασία φωτισμένων συνθετών , όπως ο ευσεβής Σπανουδάκης, αντλώντας από την Παραδοσιακή Μουσική μας , οι οποίες [ μελωδίες ] θα λαμπρυνουν την μουσικη λατρευτική Παράδοσή μας , Το εύχομαι !!!! Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ
...ομολογώ ότι δεν τα καταλαβαίνω: δικαίωμα του καθενός είναι βέβαια να αρέσκεται σε ορισμένη μουσική. Αλλά από εκεί μέχρι να λέμε ότι η μουσική αυτή "αντλεί από την παραδοσιακή μας μουσική", ενώ πρόκειται για καθαρά δυτική σύνθεση, ή να λέμε ότι, επειδή ο συνθέτης είναι ταλαντούχος και "ευσεβής", μπορεί να φτιάξει μελωδίες για εκκλησιαστική χρήση, χωρίς να είναι γνώστης της βυζαντινής μουσικής και των μεγάλων μορφών που τη στήριξαν (συνθετικά και ερμηνευτικά), πάει πολύ... Αυτά τα πράγματα έχουν λυθεί εδώ και εκατοντάδες χρόνια και είναι γνωστοί οι λόγοι που δεν εισάγονται όργανα και εξωτερική μουσική στη λατρεία.

Σε τέτοια περίπτωση, δεν καταλαβαίνω σε τι υστερούν θρησκευτικές συνθέσεις όπως, λ.χ., το Requiem του Mozart ή η Missa Criolla των Ramirez/Ξαρχάκου (τελείως ενδεικτικά). Είναι προφανές ότι οι υπέροχες αυτές συνθέσεις απηχούν μια συναισθηματική αντιμετώπιση της λατρείας, όπως και οι συνθέσεις του Σταμάτη Σπανουδάκη, η οποία δεν έχει καμία σχέση με το βαθύτερο εκκλησιαστικό ορθόδοξο βίωμα (και το ρωμέικο γενικώς), που μόνο η φωνητική - καθαρή - παραδοσιακή βυζαντινή μουσική μπορεί να αποδώσει και δεν έχει να ζηλέψει ΤΙΠΟΤΑ από τα πράγματα αυτά! Αντιθέτως, οι άλλοι θα πρέπει να ζηλεύουν! Εδώ πέρα ολόκληρος Frantz Liszt, που έγραψε την τιτάνια σονάτα σε σι ελάσσονα λέγεται ότι, περνώντας από έναν ορθόδοξο ναό και ακούγοντας ένα Κύριε εκέκραξα, είπε: "ανταλλάσσω όλες μου τις συνθέσεις μ' αυτό το πράγμα!" κι εμείς τώρα καθόμαστε και... ζηλεύουμε συναισθηματικές προσεγγίσεις τύπου Σπανουδάκη για την ορθόδοξη λατρεία μας;; Έλεος...
 
E

emakris

Guest
Εδώ πέρα ολόκληρος Frantz Liszt, που έγραψε την τιτάνια σονάτα σε σι ελάσσονα λέγεται ότι, περνώντας από έναν ορθόδοξο ναό και ακούγοντας ένα Κύριε εκέκραξα, είπε: "ανταλλάσσω όλες μου τις συνθέσεις μ' αυτό το πράγμα!"
Την ίδια ιστορία έχουν πει για... όλους τους συνθέτες! Πρόσφατα την άκουσα για τον Γάλλο Σεν-Σανς (1835-1921). Εγώ θα έλεγα να αφήσουμε τους μπουρδολογικούς μεγαλοϊδεατισμούς [δεν αναφέρομαι στον κ. Θεοτοκάτο, απλώς παίρνω αφορμή από τη γνωστή διήγηση] και να προσγειωθούμε λίγο. Το γεγονός ότι ένα μικρό ποσοστό καλλιεργημένων Δυτικοευρωπαίων ακούει με ενδιαφέρον και τη δική μας μουσική (όταν εκτελείται με άρτιο τρόπο), δεν πρέπει να μας οδηγεί σε αισθήματα υπεροχής και αυτοϊκανοποίησης. Ας κοιτάζουμε απλώς να γίνουμε καλύτεροι σε αυτό που κάνουμε και ας ξεχάσουμε τον υποθετικό θαυμασμό που έτρεφε ο... Χάυντν για τον... Πέτρο!
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Την ίδια ιστορία έχουν πει για... όλους τους συνθέτες! Πρόσφατα την άκουσα για τον Γάλλο Σεν-Σανς (1835-1921). Εγώ θα έλεγα να αφήσουμε τους μπουρδολογικούς μεγαλοϊδεατισμούς [δεν αναφέρομαι στον κ. Θεοτοκάτο, απλώς παίρνω αφορμή από τη γνωστή διήγηση] και να προσγειωθούμε λίγο.
Έχετε απόλυτο δίκιο για το ράδιο-αρβύλα που ακούγεται σε πολλές... συχνότητες σχετικά με τους "μπουρδολογικούς μεγαλοϊδεατισμούς". Και πολλά τέτοια μάλιστα ακούγονται και για την αρχαία ελληνική μουσική, που έχουν βαλθεί ορισμένοι ντε και καλά να την κάνουν πρόγονο της εκκλησιαστικής... Για να πω την αλήθεια, είχα στο μυαλό μου μια αμφιβολία όταν έγραφα αυτό για τον Λιστ, αλλά θυμάμαι ότι το είχα δει σε δύο πηγές, μια "μεγαλοϊδεατίστικη" και μια σοβαρή και εξαιτίας της δεύτερης το έγραψα. Πάνε χρόνια όμως, αν βρω πού το είχα δει, θα επανέλθω. Ίσως και να είναι για τον Σαιντ-Σανς, που είχε εισάγει στη μουσική του στοιχεία από την Ανατολή.
Το γεγονός ότι ένα μικρό ποσοστό καλλιεργημένων Δυτικοευρωπαίων ακούει με ενδιαφέρον και τη δική μας μουσική (όταν εκτελείται με άρτιο τρόπο), δεν πρέπει να μας οδηγεί σε αισθήματα υπεροχής και αυτοϊκανοποίησης. Ας κοιτάζουμε απλώς να γίνουμε καλύτεροι σε αυτό που κάνουμε και ας ξεχάσουμε τον υποθετικό θαυμασμό που έτρεφε ο... Χάυντν για τον... Πέτρο!
Εννοείται, δεν το συζητάμε. Ο αείμνηστος Μάριος Μαυροειδής γράφει στο βιβλίο του "Οι μουσικοί τρόποι στην Ανατολική Μεσόγειο" ότι οι απόψεις περί υπεροχής της βυζαντινής μουσικής απέναντι στη δυτική, που στηρίζονται στην "τροπική υπεροχή" της πρώτης έναντι της "μονομέρειας του ματζόρε και μινόρε" της δεύτερης, "είναι απλώς φαιδρές και δεν χρήζουν περαιτέρω ενασχόλησης" (κάπως έτσι το λέει). Και έχει απόλυτο δίκιο: είναι δηλαδή προτιμότερες κάποιες συνθετικές μετριότητες συγχρόνων (αλλά και παλαιοτέρων, γιατί όχι;) βυζαντινών μελοποιών από τις συμφωνίες του Μπετόβεν, φερ' ειπείν; Μην τρελαθούμε... Και ο Ρος Ντέιλι σε μια συνέντευξή του έλεγε ότι "έχω ακούσει πολλές μπούρδες από άταστα παραδοσιακά όργανα και πολλά αριστουργήματα από ένα συγκερασμένο μπουζούκι". Έτσι είναι τα πράγματα για τον αντικειμενικό μουσικό.

Αυτό όμως, αγαπητέ κ. Μακρή, δεν σημαίνει ότι θα πάμε στο άλλο άκρο, να θεωρούμε δηλ. μια δυτική συναισθηματική σύνθεση όχι μόνο όμορφη ακουστικά (ως εδώ καμία αντίρρηση), αλλά και... υποψήφια εισαγωγής στη λατρεία μας και να δίνεται η εντύπωση ότι μπορεί να αντικαταστήσει τα γνωστά μας Κύριε των δυνάμεων, είτε σε πλ. β' είτε σε γ', δεν με απασχολεί καθόλου το θέμα, που έχουν δοκιμαστεί όμως αμφότερα, έχουν γίνει μέρος της ψαλτικής μας παράδοσης και κατανύσσουν τους πιστούς νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων! Άλλωστε ο κάθε σοβαρός μουσικός της δυτικής μουσικής τρέφει πάντα θαυμασμό για την παραδοσιακή μουσική, είναι δε γνωστές οι ρήσεις μεγάλων δυτικών συνθετών για την παραδοσιακή μουσική (και αυτά δεν είναι ράδιο-αρβύλα...). Δεν τίθεται λοιπόν θέμα "υπεροχής" κάποιας μουσικής. Απλώς: όπως εκείνοι δεν ζηλεύουν τους αμανέδες των ψαλτών, έτσι κι εμείς δεν ζηλεύουμε τους ρομαντικούς συναισθηματισμούς τους!
 
Last edited:

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
Που αναφέρεται η δεικτική αντωνυμία; Στη συναυλία του Σταμάτη Σπανουδάκη στο Μέγαρο; Η θύραθεν τέχνη ανά τους αιώνες έχει δώσει αριστουργήματα θρησκευτικής αναφοράς ή θεματολογίας.
Μη συγχέουμε τα θέματα. Το ότι κάποιος είπε "φαντάσου κάποτε να μπουν αυτά στη λατρεία" δεν σημαίνει ότι το παραπάνω κομμάτι είναι βυζαντινή μουσική και ότι πρέπει να το κρίνουμε ως τέτοια (πολλώ μάλλον την όλη εκδήλωση).

Ναι και σε αυτό, αλλά και σε άλλα σαν και αυτό.

Με κάλυψαν οι απαντήσεις του Δομέστιχου και του nikosthe.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Πάντως, ''υπό την αιγίδα'' πολλών μητροπόλεων κατά καιρούς λαμβάνουν χώρα σε ναούς και πνευματικά κέντρα τέτοια φεστιβάλ αποδόμησης της ιερότητας και του χαρακτήρα της Β.Μ.
Που αναφέρεται η δεικτική αντωνυμία; Στη συναυλία του Σταμάτη Σπανουδάκη στο Μέγαρο;
Ναι και σε αυτό, αλλά και σε άλλα σαν και αυτό.

Με κάλυψαν οι απαντήσεις του Δομέστιχου και του nikosthe.

Όμως, σας λέω, γιατί μάλλον δεν έγινε αντιληπτό, πως δεν πρόκειται για κάποια εκκλησιαστική εκδήλωση, αλλά για συναυλία έντεχνης μουσικής. (Η ενότητα στην οποία βρισκόμαστε το λέει ξεκάθαρα). Οι απαντήσεις που σας "κάλυψαν" αναφέρονται στην (ενδεχόμενη;) εκκλησιαστική χρήση τέτοιων μελωδιών.

Θα ήταν εικονοκλαστικό μένος και όχι τήρηση της παράδοσης, αν θέλαμε να εξοβελίσουμε από την θύραθεν τέχνη τη θρησκευτική έμπνευση, αναφορά ή θεματολογία.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Όμως, σας λέω, γιατί μάλλον δεν έγινε αντιληπτό, πως δεν πρόκειται για κάποια εκκλησιαστική εκδήλωση, αλλά για συναυλία έντεχνης μουσικής. (Η ενότητα στην οποία βρισκόμαστε το λέει ξεκάθαρα). Οι απαντήσεις που σας "κάλυψαν" αναφέρονται στην (ενδεχόμενη;) εκκλησιαστική χρήση τέτοιων μελωδιών.

Θα ήταν εικονοκλαστικό μένος και όχι τήρηση της παράδοσης, αν θέλαμε να εξοβελίσουμε από την θύραθεν τέχνη τη θρησκευτική έμπνευση, αναφορά ή θεματολογία.

Θὰ ἦταν ὅμως καὶ εἰκονολατρικὸς ζηλωτισμὸς ἄν θέλουμε νὰ εἰσάξουμε ἀπὸ τὴν θύραθεν τέχνη τὴν θρησκευτικὴ ἔμπνευση στὴν ἐξ ὁρισμοῦ ἐκκλησιαστικὴ μας μουσική, ἐπιδιώκοντας νὰ μεταφράσουμε τὰ ἐκκλησιαστικὰ μέλη σὲ εὔπεπτες pop εὐρωπαϊκὲς μελωδίες δῆθεν ἀπὸ ἔγνοια γιὰ τὸ «λαό», ὑποκρύπτοντας έπιμελῶς ἐγωϊστικὲς ἰδεολογίες καὶ ἀτομικὰ βιώματα ἐλεγχόμενης ἐκκλησιαστικῆς (;) προέλευσης.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής

.......
εἰκονολατρικὸς ζηλωτισμὸς ...
εὔπεπτες pop εὐρωπαϊκὲς μελωδίες ....
ἐγωϊστικὲς ἰδεολογίες ...
ἀτομικὰ βιώματα ἐλεγχόμενης ἐκκλησιαστικῆς (;) προέλευσης.....

Θα ασχολούμαστε με τις ιδεοληψίες του καθενός, ή θα κάνουμε σοβαρή και υπεύθυνη συζήτηση;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Θα ασχολούμαστε με τις ιδεοληψίες του καθενός, ή θα κάνουμε σοβαρή και υπεύθυνη συζήτηση;

Στὸ σπίτι τοῦ κρεμασμένου δὲν μιλᾶνε γιὰ σχοινί ...

Στὸ προηγούμενο μνμ τοῦ Γιώργου Μ. δὲν σὲ εἶδα νὰ διαρρηγνύεις τὰ ἱμάτιά σου ... ἀλλὰ περὶ ἰδεοληψίας ὁ λόγος ...:rolleyes:
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... Στὸ προηγούμενο μνμ τοῦ Γιώργου Μ. δὲν σὲ εἶδα νὰ διαρρηγνύεις τὰ ἱμάτιά σου ...
Δεν είδες γιατί κι εγώ δεν είδα τίποτε περίεργο. Αν έχεις κάτι όμως συγκεκριμένο, μπορείς να απαντήσει σε συγκεκριμένο σημείο για να καταλάβω κι εγώ τι εννοείς. Οι γενικόλογοι αφορισμοί συσκοτίζουν την κουβέντα.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Θα ήταν εικονοκλαστικό μένος και όχι τήρηση της παράδοσης, αν θέλαμε να εξοβελίσουμε από την θύραθεν τέχνη τη θρησκευτική έμπνευση, αναφορά ή θεματολογία.

Eιλικρινά, Δομέστικε, διακρίνεις κάποια ιδεοληψία στην παραπάνω διατύπωση;
 
Top