[Ψάχνω] Κύριε ελέησον τριπλά ήχος Πλάγιος του Πρώτου τα επονομαζόμενα Αγιορείτικα

#1
Αναζητώ Κύριε ελέησον τριπλά σε ήχο Πλάγιο του Πρώτου τα επονομαζόμενα Αγιορείτικα. Μήπως τα διαθέτει κάποιος σε ηλεκτρονική μορφή;
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
#4


Ὑπάρχουν καὶ στὸν Μουσικὸ θησαυρὸ τῆς θείας λειτουργίας Νεκταρίου μοναχοῦ τ. 1.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#7
Καὶ ἀπὸ τὴν Ἀθωνικὴ Μουσικὴ Ἀνθοδέσμη, Ἅγιον ὄρος 1991, τοῦ Ἱεροθέου.

Ἡ σύγκριση μὲ τοῦ κ. Τσερκέζη δείχνει καὶ τὶς ἀναλύσεις.
 

Attachments

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis / Δημήτριος Καλπακίδης
#9
Σε ομιλία του ο κ. Γεώργιος Αγγελιναράς στο Σχολείον Ψαλτικής αναφέρει μεταξύ άλλων:
"...το «Κύριε ελέησον» σε ήχο πλάγιο του πρώτου, το λεγόμενο Αγιορείτικον είναι χορευτικό και δεν έχει καμία θέση στις ιερές Ακολουθίες που πρέπει να προκαλούν την κατάνυξη και να ενισχύουν την προσευχητική διάθεση των πιστών. Όταν στις λατρευτικές Συνάξεις παρεμβάλλονται μελοδραματικές γλυκερότητες και χορευτικά τσακίσματα, τότε προκαλείται πνευματική σύγχυση και τελετουργικός εκτροχιασμός με αποτέλεσμα να αλλοτριώνεται το εκκλησιαστικό φρόνημα και το λειτουργικό ήθος των φιλακολούθων πιστών."

Από την σελίδα http://www.sholeionpsaltikis.gr/ind...d=60:ekdiloseis-sholeion-psaltikis&Itemid=102
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#10
Μιλά ο κ. Αγγελιναρας για
.... μελοδραματικές γλυκερότητες ...
Μήπως και το κούνημα του πολυελαίου σ' αυτή την κατηγορία δεν υπάγεται; Ταιριάζουν όμως τα δύο μεταξύ τους. Νομίζω ότι το παρατραβάμε το σκοινί
 
Last edited:

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis / Δημήτριος Καλπακίδης
#11
Μιλά ο κ. Αγγελιναρας για
Μήπως και το κούνημα του πολυελαίου σ' αυτή την κατηγορία δεν υπάγεται; Ταιριάζουν όμως τα δύο μεταξύ τους. Νομίζω ότι το παρατραβάμε το σκοινί
Εκφράζει μια άποψη ο κ. Γεώργιος Αγγελιναράς η οποία μπορεί - με τα σημερινά δεδομένα - να κρίνεται και ακραία.
Θεωρώ όμως πως η επιμονή ή εμμονή κάποιων να προβάλουν ως απαραίτητο και αναγκαστικό την ψαλμωδία του "Κύριε ελέησον" στο νεώτατο αγιορείτικο μέλος ανεξαιρέτως και χωρίς διάκριση τεράστιο πρόβλημα λειτουργικής αγωγής.
Ασχολούμαστε πλέον μόνο με αυτά στην λατρεία, πως θα "τραγουδήσουμε" τις εκφωνήσεις και τί ήχο θα πούμε το "Κύριε ελέησον" (και δεν γίνεται να κάνεις αγρυπνία "αγιορείτικη" -λες και δεν προβλέπει το ΤΑΣ λιτή ή αγρυπνία...- και να μή πείς το "Κύυριεε ελέεεησον...") ενώ οι ακολουθίες γίνονται αντικείμενο άγριας περικοπής...

Στις παρακλήσεις... έψαλλα μόνο στην πρώτη κι όχι στην ενορία όπου ψάλλω. Αλλού. Τίς υπόλοιπες μέρες πήγαινα σε ένα συγκεκριμένο ναό.
Κάθε φορά έψαλλαν το "αγιορείτικο" μετά την γ' και στ' ωδή και στο τέλος νωχελικά και αργά. Εμένα προσωπικά με "κούρασε"...

Σχετικά με τον πολυέλαιο:
Δεν τον καταλαβαίνω τον συλλογισμό...
Εφόσον "ταιριάζουν όμως τα δύο μεταξύ τους"...
να αρχίσουμε να τους κουνάμε τους πολυελαίους και στις Ενορίες;
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#12
......Σχετικά με τον πολυέλαιο:
Δεν τον καταλαβαίνω τον συλλογισμό...
Εφόσον "ταιριάζουν όμως τα δύο μεταξύ τους"...
να αρχίσουμε να τους κουνάμε τους πολυελαίους και στις Ενορίες;
Ούτε στο Άγιο όρος κουνάνε τους πολυελαίους κάθε μέρα. Χρειάζεται μέτρο και διάκριση. Χωρίς αυτά, ακόμη χύμα να τα λέμε, κάπου θα ξεφύγουμε.
 
#13
Ζητώ συγγνώμη που επαναφέρω αυτό το παλιό θέμα, αλλά ψάχνω την παραλλαγή του τριπλού Κύριε Ελέησον σε πλάγιο Α' όπως το λέει ο Νικόδημος Καβαρνός στο βίντεο
στο 1:35 μέχρι 2:00. Μοιάζει με τις παραλλαγές που έχουν αναρτήσει οι κύριοι Τσερκέζης και teofilos3 αλλά δεν είναι ίδια.
 
#14
Επιτέλους! Η λύση στο ιεροψαλτικό πρόβλημα! Ο ιερεύς να λέει και τις αιτήσεις και τις απαντήσεις (ενίοτε και η μία πάνω στην άλλη, με τη χρήση του κατάλληλου τεχνολογικού εξοπλισμού), ώστε εμείς να καθόμαστε ήσυχα στο σπίτι μας ή στο στασίδι μας και να μην κουραζόμαστε άδικα! Αυτός είναι ο σωστός και οικονομικός καταμερισμός εργασίας: "Αφού κάνεις που κάνεις τον κόπο, παππούλη, δε λες και τα δικά μου; Πού να σηκώνομαι πρωί-πρωί... Να γλυτώσεις και το χαρτζιλίκι..." Με ακόμη πιο προχωρημένη τεχνολογία, μάλιστα, θα μπορεί ο ιερεύς να προβάλλει το ολόγραμμά του στο ψαλτήρι, ώστε να καλύπτεται και το οπτικό κομμάτι του πράγματος...
 
Last edited:
Top