Κύριε ελέησον της μεγάλης συναπτής.

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#1
Κύριε ελέησον της μεγάλης συναπτής, της εκτενούς, στίχοι, τα αντίφωνα και το Ο μονογενής Υιός.

Χειρόγραφα:
Λ. Αγγελόπουλου (Κύριε ελέησον),

Σ. Καρά (Κύριε Ελέησον, Αντίφωνα, Ο μονογενής Υιός),

Π. Παπά (στίχοι).
 

Attachments

Last edited by a moderator:
#2
Ας κάνουμε και λίγη ... αριθμητική!
22 διέσεις(εκτων οποίων 2 εις τον Κε) στο "Ο μονογενής"!!!! Σπάθιον μέλος (Σαμπάχ)70%, υπαρχόντων 10 φυσικών Γα (αναλλοιώτων), που μεώνουν το ... ποσοτό!
Πολύ θά 'θελα ν' ακούσω το "σαρκω-θη(Γα φυσικό)-ναι εκ (Γα μονόγραμμη δίεση ίσον)- της Α (Γα δίγραμμη δίεση ίσον).
Δηλαδή 5 Γα στη σειρά εκ των οποίων το πρώτο φυσικό τα 2 με μονόγραμμη και τα 2 τελευταία με δίγραμμη δίεση.
(Γραμμόφωνο που στο σαρκω διαπιστώνουμε πως θέλει κούρντισμα και μόλις αρχίζουμε να στρίβουμε τη μανιβέλα αυξάνει τις ... στροφές του .... τμηματικά, για να διαπιστώσουμε ότι φαλτσάρει!)
 
Last edited:

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#3
Πολύ θά 'θελα ν' ακούσω το "σαρκω-θη(Γα φυσικό)-ναι εκ (Γα μονόγραμμη δίεση ίσον)- της Α (Γα δίγραμμη δίεση ίσον).
Δηλαδή 5 Γα στη σειρά εκ των οποίων το πρώτο φυσικό τα 2 με μονόγραμμη και τα 2 τελευταία με δίγραμμη δίεση.
κ.Γιάννου θα ήθελα να σας πω ότι φυσικά και δεν πρόκειται για φθόγγους με διαφορετική εκτέλεση όσον αφορά τις διέσεις π.χ.ΓΑ φυσικό, ΓΑ μονόγραμη, ΓΑ δίγραμμη κτλ. πρόκειται για την γραφική απόδοση του γλυσάντου...δεν επιβάλλεται είναι όμως μια πρόταση...ξέρετε καμιά φορά αν δεν ακούσουμε και κάποιον να μας πει τι εννοεί και τον κρίνουμε ΜΟΝΟ από αυτά που βλέπουμε μπορεί να τον αδικήσουμε...και δυστυχώς έχει γίνει πολλές φορές αυτό...προφορική και γραπτή παράδοση μαζί...ούτε μόνο γραπτή αλλά ούτε και μόνο προφορική...επιμένω πως αν είχαμε καλή διάθεση θα διαπιστώναμε ότι τελικά στην ψαλτική δεν διαφωνούμε και τόσο πολύ οι διάφορες σχολές...πολλές φορές εννοούμε το ίδιο πράγμα με άλλα λόγια...π.χ.δεν έχει σημασία αν μια κίνηση φωνής εγώ την ονομάζω "τρομικόν" η ο άλλος το ονομάζει "ντομάτα" (είναι ένας κώδικας επικοινωνίας) αρκεί να συμφωνούμε ότι στην προφορική παράδοση υφίσταται αυτό το ποίκιλμα...μεγάλο θέμα που δεν έχω δυστυχώς τον χρόνο για περισσότερα...αλλά τελικά πιστεύω πως είναι πολύ ελάχιστα αυτά που πραγματικά "χωρίζουν" τους ψάλτες σε "οπαδούς" και "σχολές"...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#4

Ἐγώ ἤθελα νά παρατηρήσω τό ἑξῆς· δέν ξέρω ποίου εἶναι τό δεύτερο χειρόγραφο, ἀλλά τά Κύριε, ἐλέησον εἶναι τῆς μεγάλης συναπτῆς καί ὄχι τῆς ἐκτενοῦς...
Ὁπότε καί ὁ τίτλος θέλει διόρθωση.


 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
#5
Ας κάνουμε και λίγη ... αριθμητική!
22 διέσεις(εκτων οποίων 2 εις τον Κε) στο "Ο μονογενής"!!!! Σπάθιον μέλος (Σαμπάχ)70%, υπαρχόντων 10 φυσικών Γα (αναλλοιώτων), που μεώνουν το ... ποσοτό!
Επειδή δεν κατάλαβα ακριβώς ποιά Γα θέλουν, και ποιά δεν θέλουν δίεση θα θέλατε να γίνεται σαφέστερος; Το Κε θέλει ή όχι;
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#6
Δεν θέλω να γίνω αφορμή να δημιουργηθεί θέμα τώρα. Με τη βοήθεια του Θεού θα ανεβάσω και άλλα κείμενα πάλι σε δίχρωμη γραφή από διαφορετικά βιβλία όμως, που δε θα έχουν τόσες αλλοιώσεις των μουσικών διαστημάτων, αν και νομίζω πως είτε τις γράφουμε είτε όχι οι έλξεις πάντα θα υπάρχουν.

Το βασικό όμως είναι πως η μουσική αυτή δεν είναι τίποτα μα τίποτα άλλο παρά μέσο για τη σωτηρία της ψυχής μας. Αν γίνεται αφορμή για να χάνουμε την ψυχή μας και να αγανακτούμε τότε κάτι δεν πάει καλά. Ίσως θα πρέπει να μην ακούμε καθόλου μουσική εκκλησιαστική και να γίνουμε κομποσκοινάδες (π.χ. Ιωσήφ Ησυχαστής ; ). Άλλωστε το γνωρίζουμε όλοι πως καλύτερο πράγμα από την ευχούλα δεν υπάρχει.
Προσωπικά έχω ανάγκη την εκκλησιαστική μουσική όχι μόνο να την ακούω, αλλά και να ασχολούμαι μαζί της γιατί οι ...έλξεις μου προς το κακό και οι ...αλλοιώσεις μου είναι όχι είκοσι δύο αλλά είκοσι..δυάκις δύο.

Ακούω από Θεόδωρο Βασιλικό μέχρι Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία (για αρκετούς θεωρούνται τα δύο άκρα αν δεν κάνω λάθος). Στην προσευχή με βοηθά περισσότερο το ύφος πάντως της "σχολής" του Σ. Καρά. Και βρίσκω αρκετές ομοιότητες με την ψαλτική του αγίου όρους (π.χ. Δανιηλαίοι). Έχει κατάνυξη, έχει απλότητα, δεν σου επιτρέπει να κάνεις επίδειξη φωνής. Όταν σπούδαζα στην Αθήνα είχα πάει σε διάφορους ναούς, με γνωστούς ή λιγότερο γνωστούς ψάλτες. Δεν αναπαυόμουν πουθενά όσο στην Αγία Ειρήνη Αιόλου. Καθόμουν από κάτω, το πρώτο διάστημα τουλάχιστον, και τους άκουγα και δόξαζα το Θεό που μας επιτρέπει ακόμα να προσευχόμαστε και να ελπίζουμε για τη σωτηρία μας.
Από κει και πέρα όλοι είμαστε άνθρωποι και κάνουμε λάθη. Είδα και εγώ κάποια πράγματα που δε μου άρεσαν στην Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία και υπάρχουν στοιχεία που σίγουρα και Σ. Καράς έχει λάθος και οι μαθητές του. Αλλά επειδή δεν υπάρχει άνθρωπος χωρίς λάθη, δεν πρέπει να απορρίπτουμε αμέσως κάποιους. Τους δεχόμαστε όλους όπως μα δέχεται ο Θεός. Ο παπούλης ο Παΐσιος και σε barάκια, και στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ με τα τραγούδια θα είχε προσευχή. Και πρέπει να του μοιάσουμε για να γίνουμε και εμεις άγιοι.

Αυτά τα ....λίγα :) Συγνώμη για το "κήρυγμα" και για το ...μικρό μήνυμά μου

Υ.Γ. Το χειρόγραφο είναι του Σ. Καρά. Δηλαδή βρίσκεται στο δεύτερο τόμο του τετάρτου έτους, στον ήχο πλάγιο του τετάρτου και συγκεκριμένα στη σελίδα 320. Αλλά προφανώς να έχει κάνει κάποιο λάθος. Δεν ξέρω.

Γιατί να μην είναι τα κύριε ελέησον της εκτενούς δεήσεως;

Πάντως θα τον αλλάξω τον τίτλο γιατί τα πρώτα κύριε ελέησον τα λέμε μάλλον στην αρχή της Θείας Λειτουργίας, στα Ειρηνικά.
Σωστή παρατήρηση.
Ευχαριστώ.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#7
Υ.Γ. Το χειρόγραφο είναι του Σ. Καρά. Δηλαδή βρίσκεται στο δεύτερο τόμο του τετάρτου έτους, στον ήχο πλάγιο του τετάρτου και συγκεκριμένα στη σελίδα 320. Αλλά προφανώς να έχει κάνει κάποιο λάθος. Δεν ξέρω.

Γιατί να μην είναι τα κύριε ελέησον της εκτενούς δεήσεως;

Πάντως θα τον αλλάξω τον τίτλο γιατί τα πρώτα κύριε ελέησον τα λέμε μάλλον στην αρχή της Θείας Λειτουργίας, στα Ειρηνικά.
Σωστή παρατήρηση.
Ευχαριστώ.
Ἐκ παραδρομῆς ἐνδεχομένως.
Τῆς ἐκτενοῦς δεήσεως εἶναι τριπλά, ἐκτός τῶν δύο πρώτων –στόν τύπο πού ἀρχίζει μέ τό Εἴπωμεν πάντες– καί σίγουρα τοῦ τελευταίου (πρβλ. ἐδῶ).

ΥΓ. Δέν μπορεῖς νά ἀλλάξεις ἐσύ τόν τίτλο, παρά μόνον Συντονιστής. Εὐχαριστοῦμε.


 
#8
Επειδή δεν κατάλαβα ακριβώς ποιά Γα θέλουν, και ποιά δεν θέλουν δίεση θα θέλατε να γίνεται σαφέστερος; Το Κε θέλει ή όχι;
Αγαπητέ antonios,
Η Πανδέκτη του 1851 και η Συλλογή του Πρωγάκη της οποίας είναι η σελίδα που επισυνάπτεται μας δείχνει τη σωστή γραφή.
Απο κει και πέρα τι έλξεις θα κάνεις έγκειται στο αισθητήριό σου, που πρέπει να βασιστεί σε παραδοσιακή εκτέλεση ενός ύμνου και όχι στον ισοπεδωτή των διαστημάτων! (3,5 / 4,5 / π=3,14159....... μώρια:D)
Όταν ευκαιρήσω θα δώσω ενδιαφέρον ηχητικό για το πως .... διδάσκονται οι έλξεις!:D
(Να γελάσει κι ο κάθε πικραμένος και να καταλάβουμε τί είναι το .. γλυσάντο(;) που αναφέρει ο φίλος μας Hristakis και πως αποδίδεται ... χορωδιακώς, με παράλληλη άλλη εκτέλεση, για διευκόλυνση.)
 

Attachments

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#9
Καὶ ἄλλη μία ἁγιορείτικη καταγραφὴ ἀπὸ τὸν π. Ἱερόθεο (πρώην) Φιλοθεΐτη, ἀπὸ τὸ βιβλίο του ΑΘΩΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΘΟΔΕΣΜΗ (1991).

Μὲ λιγότερα «ποικίλματα» ἀπὸ τὴν προηγούμενη.
 

Attachments

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#10
Έχουν γίνει πολλά λογοπαίγνια με τις έλξεις και τις αλλοιώσεις, αλλά αυτό νομίζω είναι το καλύτερο:
Προσωπικά έχω ανάγκη την εκκλησιαστική μουσική όχι μόνο να την ακούω, αλλά και να ασχολούμαι μαζί της γιατί οι ...έλξεις μου προς το κακό και οι ...αλλοιώσεις μου είναι όχι είκοσι δύο αλλά είκοσι..δυάκις δύο.
Μπράβο, fujsiemens!
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#11
Η πρώτη καταγραφή (εννοώ αυτή που υπάρχει στην επισύναψη του πρώτου μηνύματος αυτής της συζήτησης) δεν είναι του κ.Λ.Αγγελόπουλου (αυτός απλά είναι ο γραφέας) όπως εσφαλμένα γράφτηκε, αλλά του γερο-Μελετίου του Συκεώτου (όπως ορθώς γράφει ο ίδιος ο κ.Αγγελόπουλος μέσα στο κείμενο), ο οποίος έχαιρε μεγάλης εκτιμήσεως από το σύνολο των ψαλτών και μάλιστα από τον μακαριστό διακο-Διονύση Φιρφιρή.

Στο Όρος (μιλώντας κυρίως για πανηγύρεις και όχι για καθημερινές) τα λένε πολύ πιο πεποικιλμένα ακόμα κι από αυτή την καταγραφή του γερο-Μελετίου πάντως...

Ευχαριστώ.
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#12
κ.Γιάννου θα ήθελα να σας πω ότι φυσικά και δεν πρόκειται για φθόγγους με διαφορετική εκτέλεση όσον αφορά τις διέσεις π.χ.ΓΑ φυσικό, ΓΑ μονόγραμη, ΓΑ δίγραμμη κτλ. πρόκειται για την γραφική απόδοση του γλυσάντου...
ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ;44123 said:
...και να καταλάβουμε τί είναι το .. γλυσάντο(;) που αναφέρει ο φίλος μας Hristakis
Για όποιον ενδεχομένως δεν έχει εξοικείωση με τον όρο αυτό, που προέρχεται από την ευρωπαϊκή μουσική (glissando ιταλικός όρος που προέρχεται όμως από τα γαλλικά) σημαίνει: το γλίστρημα από την μια νότα στην άλλη. Δηλαδή ο ορισμός της έλξης στην δική μας μουσική. (η αλήθεια είναι ότι ο ακριβώς αντίστοιχος όρος δεν είναι το glissando-που αναφέρεται κυρίως στο πιάνο, αλλά το continuous glissando (ή portamento) των εγχόρδων-όχι όμως ότι έχει ιδιαίτερη σημασία)

Ακόμα να θυμίσω ότι η καταγραφή της ενέργειας των έλξεων είναι ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ και όχι δεσμευτική. (άλλωστε το γλίστρημα πως να το καταγράψεις;)

Ευχαριστώ.
 
Last edited:

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
#13
ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ;44029 said:
22 διέσεις(εκτων οποίων 2 εις τον Κε) στο "Ο μονογενής"!!!!
ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ;44123 said:
Αγαπητέ antonios,
Η Πανδέκτη του 1851 και η Συλλογή του Πρωγάκη της οποίας είναι η σελίδα που επισυνάπτεται μας δείχνει τη σωστή γραφή.
Απο κει και πέρα τι έλξεις θα κάνεις έγκειται στο αισθητήριό σου
Ευχαριστώ για την ανταπόκριση στην απορία μου, αλλά δεν μου την λύσατε. Εγώ το δικό μου αισθητήριο, πάντως, δεν το εμπιστεύομαι καθόλου, ή καλλίτερα πολύ προσεκτικά, όσον αφορά την εκτέλεση (διαστήματα , έλξεις , φράσεις κτλ.), και προτιμώ αυτό των παλαιότερων εμού διδασκάλων (με την στενή και την ευρύτερη ένοια). Το αισθητήριό μου δεν μπορεί να είναι μέτρο εκτέλεσης. Τουλάχιστον όχι μόνο του. Αλλά προφανώς μου προτείνετε να απορρίψω το αισθητήριο αυτού που κατέγραψε τις εν λόγω έλξεις. Γι αυτό και ρωτάω. Να τις απορρίψω όλες; Μερικές; Ποιές;

ΥΓ.- Εδώ ο Πρωγάκης γράφει σωστά ή όχι ;(Είναι από τα προκείμενα των εσπερινών, οπού η Πανδέκτη δεν σημειώνει καμμία "υφεσοδίεση").
View attachment progakis2.bmp

View attachment Progakis1.bmp

ΥΓ.2- Εδώ ο Ψάχος;
View attachment Ψάχος 1.bmp

View attachment Ψάχος 2.bmp
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#14
Ευχαριστώ για την ανταπόκριση στην απορία μου, αλλά δεν μου την λύσατε. Εγώ το δικό μου αισθητήριο, πάντως, δεν το εμπιστεύομαι καθόλου, ή καλλίτερα πολύ προσεκτικά, όσον αφορά την εκτέλεση (διαστήματα , έλξεις , φράσεις κτλ.), και προτιμώ αυτό των παλαιότερων εμού διδασκάλων (με την στενή και την ευρύτερη ένοια). Το αισθητήριό μου δεν μπορεί να είναι μέτρο εκτέλεσης. Τουλάχιστον όχι μόνο του. Αλλά προφανώς μου προτείνετε να απορρίψω το αισθητήριο αυτού που κατέγραψε τις εν λόγω έλξεις. Γι αυτό και ρωτάω. Να τις απορρίψω όλες; Μερικές; Ποιές;

ΥΓ.- Εδώ ο Πρωγάκης γράφει σωστά ή όχι ;(Είναι από τα προκείμενα των εσπερινών, οπού η Πανδέκτη δεν σημειώνει καμμία "υφεσοδίεση").
View attachment 16136

View attachment 16137

ΥΓ.2- Εδώ ο Ψάχος;
View attachment 16138

View attachment 16140
Αντί απάντησης:

Η μουσική γραφή είναι φωνής το εκτύπωμα. Πρόβλημα υπάρχει όταν α) οι εκτελέσεις ενώς ολόιδιου κομματιού διαφέρουν δραματικά μεταξύ τους ανάμεσα σε διαφορετικούς χορούς ή ψάλτες, ώστε να δυσκολεύεται και το πλέον έμπειρο αυτί να τα εντάξει ακόμα και στο ίδιο χρώμα. Άλλο ιδιοπροσωπία, και άλλο παραμορφωτική ετερότητα.
και β) όταν τείνει να επιβληθεί ως συστηματοποιημένο κάτι που τμηματικώς και μάλλον αυθαιρέτως αντλεί στοιχεία πανταχόθεν, ώστε να δίνει αίσθηση μάλλον κράσεως ( ελληνιστί τουρλού τουρλού) παρά συγκροτημένου συνόλου.

Στη δημιουργία και όξυνση αυτών των θλιβερών φαινομένων συμβάλλει η μανιώδης ( μανιακή και εμμανής) καταγραφή και κυριότερα εκτρωματικά θλιβερή απόδοση των έλξεων. Πβ και εδώ


Δ.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#16
Ακόμα να θυμίσω ότι η καταγραφή της ενέργειας των έλξεων είναι ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ και όχι δεσμευτική. (άλλωστε το γλίστρημα πως να το καταγράψεις;)

Δηλαδὴ δὲν ὑποχρεοῦται ὁ ψάλτης νὰ τὶς ἐκτελέσει; Ἢ κατὰ τὸ δοκοῦν; Ἡ σήμανση γίνεται μόνο γιὰ ἐκπαιδευτικοὺς λόγους;

Εὐχαριστῶ.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#18
Ευχαριστώ για την ανταπόκριση στην απορία μου, αλλά δεν μου την λύσατε. Εγώ το δικό μου αισθητήριο, πάντως, δεν το εμπιστεύομαι καθόλου, ή καλλίτερα πολύ προσεκτικά, όσον αφορά την εκτέλεση (διαστήματα , έλξεις , φράσεις κτλ.), και προτιμώ αυτό των παλαιότερων εμού διδασκάλων (με την στενή και την ευρύτερη ένοια). Το αισθητήριό μου δεν μπορεί να είναι μέτρο εκτέλεσης. Τουλάχιστον όχι μόνο του. Αλλά προφανώς μου προτείνετε να απορρίψω το αισθητήριο αυτού που κατέγραψε τις εν λόγω έλξεις. Γι αυτό και ρωτάω. Να τις απορρίψω όλες; Μερικές; Ποιές;

ΥΓ.- Εδώ ο Πρωγάκης γράφει σωστά ή όχι ;(Είναι από τα προκείμενα των εσπερινών, οπού η Πανδέκτη δεν σημειώνει καμμία "υφεσοδίεση").
View attachment 16136

View attachment 16137

ΥΓ.2- Εδώ ο Ψάχος;
View attachment 16138

View attachment 16140
Συγγνώμη γιὰ τὴν παρέμβαση στὸν διάλογό σας μὲ τὸν κ. Γιάννου, ἀλλὰ νομίζω ὅτι σᾶς διέφυγε καίριο σημεῖο τῆς ἀπάντησής του. Ἔγραψε, τονίζοντας μὲ ἔντονη γραφὴ, γιὰ τὸ αἰσθητήριό σας «που πρέπει να βασιστεί σε παραδοσιακή εκτέλεση ενός ύμνου».
Ἔχω τὴν αἴσθηση ὅτι ἔτσι ἀπαντᾶ στὴν ἀπορία σας.

Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα, κατὰ τὴν προσωπική μου ἄποψη, ὁ καθορισμὸς τῆς καταγραφῆς τῶν ἔλξεων ἐξαρτᾶται πλέον καὶ ἀπὸ τὸ θεωρητικὸ σύγγραμμα ποὺ υἱοθετεῖ ὁ ἑκάστοτε καταγραφέας.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#19
Ευχαριστώ για την ανταπόκριση στην απορία μου, αλλά δεν μου την λύσατε. Εγώ το δικό μου αισθητήριο, πάντως, δεν το εμπιστεύομαι καθόλου, ή καλλίτερα πολύ προσεκτικά, όσον αφορά την εκτέλεση (διαστήματα , έλξεις , φράσεις κτλ.), και προτιμώ αυτό των παλαιότερων εμού διδασκάλων (με την στενή και την ευρύτερη ένοια). Το αισθητήριό μου δεν μπορεί να είναι μέτρο εκτέλεσης. Τουλάχιστον όχι μόνο του. Αλλά προφανώς μου προτείνετε να απορρίψω το αισθητήριο αυτού που κατέγραψε τις εν λόγω έλξεις. Γι αυτό και ρωτάω. Να τις απορρίψω όλες; Μερικές; Ποιές;

ΥΓ.- Εδώ ο Πρωγάκης γράφει σωστά ή όχι ;(Είναι από τα προκείμενα των εσπερινών, οπού η Πανδέκτη δεν σημειώνει καμμία "υφεσοδίεση").
ΥΓ.2- Εδώ ο Ψάχος;
Αν νομίζετε πως έχετε κάτι καινούριο και εποικοδομητικό να συνεισφέρετε στη συζήτηση Περί αναγραφής και εκτέλεσης των μελωδικών έλξεων, μπορείτε να το πράξετε στον οικείο χώρο, αφού διεξέλθετε τις 23 σελίδες (ήτοι 226 μηνύματα)!:wink:
Το να αποκόπτουμε και να ερμηνεύουμε κατά το δοκούν τα λεγόμενα των συνομιλητών μας όπως και τον τρόπο γραφής του Πρωγάκη (μέλους της περιβόητης Επιτροπής..), δεν ωφελεί, νομίζω, σε κάτι.
Η αντιπαραβολή οιασδήποτε κλασικής έκδοσης μουσικού κειμένου προς τα νεωτερικά χαλκεύματα (πρβλ. "Ο μονογενής"), αποτελεί κραυγαλέα απόδειξη της (φευ, εν ονόματι της "επιστήμης"..) παραχάραξης των κειμένων.

Ρητορική ερώτηση : Πώς είναι δυνατόν να "κόπτεται" κανείς για τους παλαιούς διδασκάλους και ταυτόχρονα να ασελγεί συστηματικά πάνω στο σώμα των κειμένων τους ; :confused:
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
#20
Αλλά προφανώς μου προτείνετε να απορρίψω το αισθητήριο αυτού που κατέγραψε τις εν λόγω έλξεις. Γι αυτό και ρωτάω. Να τις απορρίψω όλες; Μερικές; Ποιές;

ΥΓ.- Εδώ ο Πρωγάκης γράφει σωστά ή όχι ;(Είναι από τα προκείμενα των εσπερινών, οπού η Πανδέκτη δεν σημειώνει καμμία "υφεσοδίεση").
View attachment 16136

View attachment 16137

ΥΓ.2- Εδώ ο Ψάχος;
View attachment 16138

View attachment 16140
Τίτλος: Αισθήσεις, αισθητήρια, εξαρτήσεις και παραισθησιογόνα...

Αντί απάντησης:

Η μουσική γραφή είναι φωνής το εκτύπωμα. Πρόβλημα υπάρχει όταν α) οι εκτελέσεις ενώς ολόιδιου κομματιού διαφέρουν δραματικά μεταξύ τους ανάμεσα σε διαφορετικούς χορούς ή ψάλτες, ώστε να δυσκολεύεται και το πλέον έμπειρο αυτί να τα εντάξει ακόμα και στο ίδιο χρώμα. Άλλο ιδιοπροσωπία, και άλλο παραμορφωτική ετερότητα.
και β) όταν τείνει να επιβληθεί ως συστηματοποιημένο κάτι που τμηματικώς και μάλλον αυθαιρέτως αντλεί στοιχεία πανταχόθεν, ώστε να δίνει αίσθηση μάλλον κράσεως ( ελληνιστί τουρλού τουρλού) παρά συγκροτημένου συνόλου.

Στη δημιουργία και όξυνση αυτών των θλιβερών φαινομένων συμβάλλει η μανιώδης ( μανιακή και εμμανής) καταγραφή και κυριότερα εκτρωματικά θλιβερή απόδοση των έλξεων. Πβ και εδώ


Δ.
Αντιπαρερχόμενος τους τίτλους των "απαντήσεων", γιατί προθεσή μου δεν είναι η αντιπαράθεση, αλλά η συζήτηση (συν+ζητάω), στην οποία προφανώς με ενδιαφέρουν οι διαφορετικές οπτικές γωνίες, αλλιώς τί νόημα θα είχε, παραθέτω ξανά τό τί ρωτάω, και το τί απαντήθηκε. Προφανώς δεν έχω πάρει απάντηση σ'αυτό που ρωτάω. Για ακόμα μια φορά ευχαριστώ για την ανταπόκριση και για όσα με πληροφορήσατε πάντως. Και αναμένω λίγο μεγαλύτερη σαφήνεια. Αν θέλετε...
 
Top