Κύριε ελέησον πλ. του Δ΄

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Τα κάτωθι είναι οι απαντήσεις των χορών στα ειρηνικά της Θείας Λειτουργίας, από μία εκλογή του Δημητρίου Καλπακίδη, τον οποίο θερμά ευχαριστούμε για την προσφορά.
 
Last edited:

paparatsi

Banned
ευχαριστούμε χρήστο εσένα για τον κόπο σου και τον Δημήτρη για την προσφορά . όπως και τα προηγούμενα μαθήματα, λιτά και κοντά στην παράδοση
 

panos Kareotis

Μέλος
ευχαριστούμε χρήστο εσένα για τον κόπο σου και τον Δημήτρη για την προσφορά . όπως και τα προηγούμενα μαθήματα, λιτά και κοντά στην παράδοση

-Εαν ανεβάσω σε χειρόγραφο του αειμνήστου Αρχοντος Θρ.Στανίτσα τα ανωτέρω Κύριεελέησον η σε ηχητικό από τον ίδιο τότε τι θα γίνει?Ας είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί ως συνθέτες....
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Τα παρακάτω, χωρίς να επιθυμώ να υποστηρίξω κανέναν:
-Εαν ανεβάσω σε χειρόγραφο του αειμνήστου Αρχοντος Θρ.Στανίτσα τα ανωτέρω Κύριεελέησον η σε ηχητικό από τον ίδιο τότε τι θα γίνει?Ας είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί ως συνθέτες....
Εφόσον ισχύει κάτι τέτοιο, θα παρακαλούσα να μας το καταθέσετε, ώστε να είμαστε πάνω απ' όλα ειλικρινείς με τους εαυτούς μέσα στην κοινότητα. Τα υπόλοιπα είναι θέμα του Δημήτρη. Δεν πιστεύω σε καμία περίπτωση να σφετερίζεται εσκεμένα μία σύνθεση του Στανίτσα, εκτός του ότι δεν το χρειάζεται, δεν είναι έντιμο και τέτοιες συμπεριφορές ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να υφίστανται εδώ. Ανεβάστε αυτό που αναφέρετε και ας πάρει ο καθένας τις ευθύνες του.

Φιλικά.
 
Ανεβάζω χειρόγραφο του Άρχοντα Θρασυβούλου από την ακολουθία του γάμου. Επίσης ο αρχικός εμπνευστής της σύνθεσης (σαν ιδέα) είναι ο Χατζηαθανασίου (βλ.Μουσική Ζωοδόχος Πηγή σελ.93)
 

Attachments

  • 1.jpg
    221.4 KB · Views: 236

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Επίσης ο αρχικός εμπνευστής της σύνθεσης (σαν ιδέα) είναι ο Χατζηαθανασίου (βλ.Μουσική Ζωοδόχος Πηγή σελ.93)

Καλησπέρα Νίκο! Αυτά λες, προφανώς.
 

Attachments

  • P1140014.JPG
    1.1 MB · Views: 162
  • P1140015.JPG
    1.1 MB · Views: 83

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Κύριοι.
Εγώ φταίω.
Πρέπει να επαναλαμβάνω συνεχώς τα ίδια και τα ίδια.
Και ίσως ήταν λάθος και η επιστροφή...

Επειδή ο αγαπητός Χρήστος προσφέρθηκε να γράψει στον Μελωδό τα κείμενα τα οποία χρησιμοποιώ, όπως τα της Αναφοράς της Θείας Λειτουργίας δεν επαναλαμβάνω κάποια δεδομένα που υπάρχουν στην σκέψη της συνθέσεως.
Προφανώς δεν έχω το εν λόγω χειρόγραφο...
Όσοι διαβάσατε πάντως προσεκτικά τα όσα γράφω στα λειτουργικά εδώ θα καταλάβετε ότι δεν προσπαθώ να σφετεριστώ κανενός σύνθεση.
Ίσως κι εκεί κάποιες "θέσεις" να χρησιμοποιούνται και από άλλους συνθέτες.
Κλασσικές γραμμές είναι οι οποίες δανείζονται.
Στην ψαλτική τέχνη δεν υπάρχει παρθενογέννηση.

Ας αποσύρει ο Χρήστος τα κύριε ελέησον αν θεωρείται ότι είναι προσβλητικό για την μνήμη του άρχοντος. Ευχαριστώ.
 
Last edited:

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Και ίσως ήταν λάθος και η επιστροφή...

Έλα βρε Δημήτρη! Για όνομα του Θεού, πάνω που χαρήκαμε που γύρισες πάλι. Περί παρεξηγήσεως πρόκειται το δίχως άλλο. Εξάλλου η σύνθεση είναι τόσο λιτή και στα πλαίσια της παραδόσεως (μέχρι και ο Σουρλαντζής έχει όμοια, αν δεν με απατά η μνήμη μου, έχω και την Θ.Λ. του στον ναό) που οι ομοιότητες είναι δικαιολογημένες!

Ας αποσύρει ο Χρήστος τα κύριε ελέησον αν θεωρείται ότι είναι προσβλητικό για την μνήμη του άρχοντος.

Ίσα - ίσα τιμά την μνήμη του Άρχοντος το να ακολουθεί κάποιος την υπ' αυτού πεπατημένη. Εξάλλου μην ξεχνάμε ότι "Μνήμη Αγίου, μίμησις Αγίου" (ας μου συγχωρηθεί ο παραλληλισμός)
 
Last edited:
Κύριοι.
Εγώ φταίω.
Πρέπει να επαναλαμβάνω συνεχώς τα ίδια και τα ίδια.
Και ίσως ήταν λάθος και η επιστροφή...

Επειδή ο αγαπητός Χρήστος προσφέρθηκε να γράψει στον Μελωδό τα κείμενα τα οποία χρησιμοποιώ, όπως τα της Αναφοράς της Θείας Λειτουργίας δεν επαναλαμβάνω κάποια δεδομένα που υπάρχουν στην σκέψη της συνθέσεως.
Προφανώς δεν έχω το εν λόγω χειρόγραφο...
Όσοι διαβάσατε πάντως προσεκτικά τα όσα γράφω στα λειτουργικά εδώ θα καταλάβετε ότι δεν προσπαθώ να σφαιτεριστώ κανενός σύνθεση.
Ίσως κι εκεί κάποιες "θέσεις" να χρησιμοποιούνται και από άλλους συνθέτες.
Κλασσικές γραμμές είναι οι οποίες δανείζονται.
Στην ψαλτική τέχνη δεν υπάρχει παρθενογέννηση.
QUOTE]

Πιστέψτε με κύριε Καλπακίδη σας καταλαβαίνω απόλυτα. Έχει τύχει και σε μένα και σε αρκετούς άλλους αυτό. Οι τιτάνες της πατριαρχικής παράδοσης έχουν καταγράψει τα πάντα και είναι δύσκολο για μας τους νεώτερους να πρωτοτυπήσουμε χωρίς να ξεφύγουμε από την παράδοση. Όντως στην τέχνη δεν υπάρχει παρθενογένεση. Δε νομίζω ότι σκέφτηκε κανείς (από μας που σας ξέρουμε τουλάχιστον) ότι υπήρχε θέμα σφετερισμού και κακώς που το λέω αυτό εκ των υστέρων. Συγχωρέστε με αν άθελά μου άφησα να εννοηθεί κάτι τέτοιο. Είμαι σίγουρος ότι δεν είχατε καν υπόψη σας το χειρόγραφο.
Καλώς ήρθατε!
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
Δεν νομίζω πως έγινε και τίποτα, πόσο μάλλον αν δεν είχε το χειρόγραφο μπροστά του ο κος Καλπακίδης.
Μήπως άλλα μαθήματα (συνθέτη με άλλο συνθέτη) δεν μοιάζουν μεταξύ τους πολλές φορές;
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Μετά από όσα αναφέρθηκαν, το πρώτο μήνυμα τροποποιήθηκε για να μην υπάρχουν υποψίες. Θα παρακαλούσα να τροποποιηθούν και τα μηνύματα που ακολούθησαν και περιέχουν εριστικό χαρακτήρα. Ας θεωρήσουμε ότι η όποια ομοιότητα είναι αποτέλεσμα σύμπτωσης (το βέβαιο κατ' εμέ), ή για όσους δεν είναι αρκετό, ένα ανθρώπινο λάθος. Όπως κι αν το βλέπει ο καθένας, αν και σίγουρα σεβαστό σαν άποψη, πρέπει να καταθίθεται κόσμια και χωρίς προσωπικές επιθέσεις, εφόσον δεν γνωρίζουμε με ποιον μιλάμε (όπως και εγώ δεν γνωρίζω τον Δημήτρη για να τον υποστηρίξω). Η ελευθερία της άποψης, δεν σημαίνει την έναρξη της αγένειας ή της προσωπικής επιθετικότητας. Ε[FONT=&quot]ὖ [FONT=&quot]ἀ[/FONT]γωνίζεσθαι[/FONT] λοιπόν.

Ας μην αμαυρώνουμε το κλίμα προσφοράς (δεν αναφέρομαι μόνο για το παρόν συμβάν, αλλά γενικότερα), εφόσον εδώ ότι προσφέρεται δεν έχει καμία απολαβή ούτε αποσκοπεί σε καμία εκμετάλευση οποιουδήποτε είδους.

Ευχαριστώ για τη συνεργασία.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Εγώ που λέτε παιδιά, μια φορά κι έναν καιρό, όταν ήμουν φαντάρος στη Σάμο (Βαθύ) (χιλιάδες χρόνια πριν δηλαδη :() άκουσα κάποια λειτουργικά που τόσο μου άρεσαν, ώστε το απόγευμα πήγα λαθραία στο ναό (άγιοι Θεόδωροι), βρήκα το βιβλίο (ένα άγνωστο βιβλίο λειτουργικών ενός Σαμίου δασκάλου με πρόλογο του επίσης Σαμίου κ. Πέττα), έψαξα, τα βρηκα και άρχισα να τα αντιγράφω πρόχειρα και γρήγορα σαν κλέφτης σε ένα μπλοκ φαντάρου (ξέρεις, από αυτά που χωράνε στις τσέπες του παντελονιού της παραλλαγής). Ήταν γραμμένα πάνω στο μοτίβο των ευλογηταρίων του Π. Λαμπαδάριου. Μου άρεσαν τόσο που τα έψελνα στις σκοπιές (όταν έβλεπα έφοδο σταματούσα). Φυσικά μετά από καιρό τα είχα παραλλάξει αρκετά, οπότε όταν γύρισα στην Αθήνα, τα έγραψα και επισήμως με τη δική μου διασκευή και με την ένδειξη "παλαιού διδασκάλου επι τη βάσει των λειτουργικών Πέτρου Λαμπαδαρίου".
Τι να σας πω λοιπόν; Ότι μετά από καιρό που τα χρησιμοποιούσα σε λειτουργίες και τα είχα διαδώσει μαλιστα και σε καμιά ντουζίνα φίλους, πέφτουν στα χέρια μου αντίστοιχα λειτουργικά με διασκευή του κ. Πέττα πανομοιότυπη με τη δική μου (μόνο το Άξιον εστί διέφερε); Φυσικά η πρώτη σκέψη ήταν να του κάνω μήνυση ότι μου τα υπέκλεψε (...πλάκα κάνω:D). Αλλά ούτε εγώ τα είχα υποκλέψει. Απλά διασκευάσαμε την ίδια πηγή με τον ίδιο τρόπο...

Αυτό που θέλω να πω με αυτήν την ανιαρή ιστορία είναι ότι μερικές φορές οι "δρόμοι" της διασκευής, όπως επίσης και της σύνθεσης, είναι στερεότυποι και δεν αποκλείονται απίστευτες συμπτώσεις, ειδικά σε απλά μέλη.

Και ως αντάλλαγμα που διαβάσατε αυτήν την ιστορία επισυνάπτω και τα λειτουργικά. Είναι απλώς υπέροχα. Να τα ψάλετε κι εσείς...
Καλά Χριστούγεννα!
 

Attachments

  • λειτουργικά πλ.α.pdf
    101.7 KB · Views: 187

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Εγώ που λέτε παιδιά, μια φορά κι έναν καιρό, όταν ήμουν φαντάρος στη Σάμο (Βαθύ) (χιλιάδες χρόνια πριν δηλαδη :()

Όταν ακόμα ήταν ρηχό δλδ.... :D:D:D:D
 

MISTIS

Παλαιό Μέλος
Αγαπητοί συνάδελφοι,
δεν νομίζω ότι χρειάζεται να κατηγορούμε τον αγαπητό και φίλο Δημήτρη Καλπακίδη,
για την συγγραφή του παραπάνω μουσικού κειμένου, αφού ο καθείς από μας θα μπορούσε να είχε γράψει το παραπάνω κείμενο λόγω του κανόνος μελοποιήσεως - απόσπασμα από την "Κρηπίς" Θ.Φωκαέως.
Έτσι κι αλλιώς ο Δημήτρης το παρουσίασε με αγαθή πρόθεση, για την ευκολία τη δικιά μας.
Ευχαριστούμε Δημήτρη.
 

Attachments

  • απόσπασμα από την (Κρηπίς Θ.Φωκαέως).jpg
    222.9 KB · Views: 48

paparatsi

Banned
όσοι γνωρίζουν τον κ. Καλπακίδη καταλαβαίνουν ότι δεν υπήρχε τέτοια πρόθεση.( ΄΄ασε που είναι χιλιοειπωμένο ότι δεν υπάρχει παρθενογέννεση στη μουσική.) εξαλλου όλες οι συνθέσεις που μας έχει παρουσιάσει (και ευγενώς έχει επιμεληθεί ο επίσης αγαπητός συνάδελφος κ. Χρήστος Τσακίρογλου) στο ψαλτολόγιο βασίζονται σε κλασικές γραμμές δανεισμένες από συνθέσεις των εξηγητών (όπως πολύ εύστοχα παρατηρούσε ο κ. Χρ Τσακ. σε ένα άλλο θέμα.)
Αυτό που εγώ δεν καταλαβαίνω και ενίσταμαι , είναι η χολή και η δόση ειρωνίας από το νεώτατο μέλος kareoti pano , προς τους προαναφερθέντες εκλεκτούς συναδέλφους.
 
Αυτό που εγώ δεν καταλαβαίνω και ενίσταμαι , είναι η χολή και η δόση ειρωνίας από το νεώτατο μέλος kareoti pano , προς τους προαναφερθέντες εκλεκτούς συναδέλφους.

Δεν νομίζω ότι είναι θέμα χολής και ειρωνίας. Ως νέο μέλος δεν γνώριζε τον κ.Καλπακίδη και ίσως ξύνισε λίγο ο τρόπος που εκφράστηκε, αλλά δε θεωρώ ότι το έκανε από κακία, αλλά από ζήλο. Νομίζω πάντως ότι το θέμα θεωρείται λήξαν:)
 
Top