"Κωνσταντινούπολη από τη γέννηση ως την Άλωση" (29-5-2014)

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
"Κωνσταντινούπολη από τη γέννηση ως την Άλωση"

Εκδήλωση του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ., σε συνεργασία με τη Σχολή Βυζαντινής Μουσικής «Ιωσήφ ο Υμνογράφος» της Ι.Μ. Νεαπόλεως-Σταυρουπόλεως με τίτλο:
«Κωνσταντινούπολη από τη γέννηση ως την Άλωση: Ένα μουσικο-ιστορικό χρονικό»
και με θέμα την ιστορία της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας από την ίδρυση της Κωνσταντινούπολης (324) ως την Άλωσή της (29 Μαΐου 1453), με αναφορά σε κορυφαία πρόσωπα, σε καθοριστικής σημασίας γεγονότα και σε μουσικοποιητικά έργα που αποτελούν σταθμό στην ιστορία του βυζαντινού μουσικού πολιτισμού θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 29 Μαΐου 2014, ώρα 19:30, στο Δημοτικό Θέατρο Νεαπόλεως (πρώην Δημαρχείο, περιοχή Στρεμπενιώτη), Θεσσαλονίκη

Υπεύθυνος επικοινωνίας:

Αλεξάνδρου Μαρία (Γιουάν) Επίκουρη Καθηγήτρια (Τμήμα Μουσικών Σπουδών)
URL: http://www.mus.auth.gr/cms/?q=node/2010
Τ: +30 2310 991838

Συνημμένα αρχεία:
eggrafa-icon.png
Αφίσα
eggrafa-icon.png
Πρόγραμμα
eggrafa-icon.png
Παρουσίαση-Πρόσκληση


Ημερομηνίες διεξαγωγής:
Πέμπτη, 29 Μάιος, 2014 - 19:30

Χώρος:
Δημοτικό Θέατρο Νεαπόλεως

(από εδώ).

Επισυνάπτεται το πρόγραμμα
 

Attachments

  • Programma.pdf
    557.1 KB · Views: 41
Επειδή στο πρόγραμμα της Εκκλησίας αναφέρεται ο αυτοκράτωρ Ιουστιανιανός(527-565 αν θυμάμαι καλά) ως Άγιος:
Ο Ιουστινιανός ήταν πολλάκις αιρετικός, απο τις φιλομονοφυσιτικές τάσεις του και ενισχύσεις αντίστοιχων κύκλων και ρευμάτων, την κατ΄ ουσίαν πρώιμη εικονομαχία που εμφανίστηκε στα χρόνια του στην Ανατολή σε αντιδιαστολή με τις χορηγίες του σε εικονογραφικά προγράμματα στη Δύση μέχρι τον αφθαρτοδοκητισμό.

Υπήρξε σκόπιμα μια μόνο σχετική αναφορά του σε Αγιολογικό Δίπτυχο της Εκκλησίας αλλά εννοείται πως δεν έμεινε έτσι, ως Άγιος δηλαδή.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Επειδή στο πρόγραμμα της Εκκλησίας αναφέρεται ο αυτοκράτωρ Ιουστιανιανός(527-565 αν θυμάμαι καλά) ως Άγιος:....

'Οντως έτσι αναφέρεται στο πρόγραμμα, προφανώς όμως πρόκειται για λάθος. Ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός μνημονεύεται την 2α Αυγούστου όχι ως άγιος αλλά ως "ευσεβής τη μνήμη" όπως και πολλοί άλλοι (και πολλές) αυτοκράτορες και αυτοκράτειρες, χωρίς παρ' όλα αυτά να τιμώνται ως άγιοι. (βλ. και εδώ).
 
Έχω δουλέψει πάνω από 7 χρόνια πάνω στα Δίπτυχα της Εκκλησίας, ετοιμάζω και μια σχετική έκδοση, παράλληλα με την συγγραφή Εκκλησιαστικής Ιστορίας. Μια μελέτη μου μάλιστα είχε καταπιαστεί ακριβώς με την ύπαρξη βασιλέων Αγίων στα Διπτυχα, που δεν είναι λίγοι και εκεί ασχολήθηκα και αγιολογικά με την περίπτωση, πραγματική ή ληστρική του Ιουστιανιανού.
Αγιολογικά ο Ιουστιανιανός αναφέρεται σε ένα μόνο Δίπτυχο ή Κώδικα (νομίζω ότι αυτός αναφέρεται στο εξαιρετικό Μηναίο του Σιμωνοπετρίτη Μοναχού), κατάλοιπο προφανώς κάποιας σκόπιμης τοποθετήσεώς του ως "ευσεβούς βασιλέως" όπως περιγράφεται.
Ιστορικά και Θεολογικά η Εκκλησία μόνο με μελανά γράμματα θα μπορούσε να χαρακτηρίσει τον Ιουστινιανό, μεγάλο κατά τα άλλα ως ηγέτη. Υπήρξε σαφώς πολέμιος της Εκκλησίας, συνέστησε ληστρική Σύνοδο, οι κύκλοι του υπήρξαν σαφώς άντρα των Μονοφυσιτών, λόγω των τελευταίων δεν υπήρξαν χορηγίες για εκτέλεση μνημειωδών καλλιτεχνικών προγραμμάτων στους μεγάλους Ναούς που οικοδομήθηκαν κατα τον ΣΤ΄αιώνα, εισήγαγε δε το δόγμα του αφθαρτοδοκητισμού για το οποίο υπήρξε Συνοδική καταδίκη. Υπάρχει όντως αυτή η "ευσεβής" ληστρική μνήμη στον αιρετικό αυτό οπορτουνιστή αυτοκράτορα ο οποίος "πουλούσε" την Ορθοδοξία αρκεί να κερδίσει γεωστρατηγικά ανατολικές ή Αιγυπτιακές επαρχίες με ροπή στον μονοφυσιτισμό και την εικονομαχία, αλλά αποτελεί μια και μοναδική αγιολογική και επισφαλής μαρτυρία, την οποία η Ορθόδοξη Εκκλησία ουδέποτε απεδέχθη.

Σε αυτό βέβαια δεν φταίνε οι αξιόλογοι καθ΄όλα διοργανωτές, οι οποίοι μάλιστα προς τιμήν τους συνέταξαν αναλυτικό πρόγραμμα.
Θα παρακαλούσα αν κάποιος θα ήθελε επιπλέον πληροφορίες για το θέμα ή έχει να διατυπώσει ενστάσεις να μου γράψει σε π.μ. για να μην καταστρατηγηθεί το θέμα.
Με εκτίμηση Κωνσταντίνος
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
.... στον αιρετικό αυτό οπορτουνιστή αυτοκράτορα ο οποίος "πουλούσε" την Ορθοδοξία αρκεί να κερδίσει γεωστρατηγικά ανατολικές ή Αιγυπτιακές επαρχίες με ροπή στον μονοφυσιτισμό και την εικονομαχία, αλλά αποτελεί μια και μοναδική αγιολογική και επισφαλής μαρτυρία, την οποία η Ορθόδοξη Εκκλησία ουδέποτε απεδέχθη.

...

Δὲν ἦταν κι ὁ μοναδικὸς ξέρετε, θυμηθεῖτε τὶ καὶ ποιὸν θυμόμαστε σήμερα.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Έχω δουλέψει πάνω από 7 χρόνια πάνω στα Δίπτυχα της Εκκλησίας, ετοιμάζω και μια σχετική έκδοση, παράλληλα με την συγγραφή Εκκλησιαστικής Ιστορίας. Μια μελέτη μου μάλιστα είχε καταπιαστεί ακριβώς με την ύπαρξη βασιλέων Αγίων στα Διπτυχα, που δεν είναι λίγοι και εκεί ασχολήθηκα και αγιολογικά με την περίπτωση, πραγματική ή ληστρική του Ιουστιανιανού.
Αγιολογικά ο Ιουστιανιανός αναφέρεται σε ένα μόνο Δίπτυχο ή Κώδικα (νομίζω ότι αυτός αναφέρεται στο εξαιρετικό Μηναίο του Σιμωνοπετρίτη Μοναχού), κατάλοιπο προφανώς κάποιας σκόπιμης τοποθετήσεώς του ως "ευσεβούς βασιλέως" όπως περιγράφεται.
Ιστορικά και Θεολογικά η Εκκλησία μόνο με μελανά γράμματα θα μπορούσε να χαρακτηρίσει τον Ιουστινιανό, μεγάλο κατά τα άλλα ως ηγέτη. Υπήρξε σαφώς πολέμιος της Εκκλησίας, συνέστησε ληστρική Σύνοδο, οι κύκλοι του υπήρξαν σαφώς άντρα των Μονοφυσιτών, λόγω των τελευταίων δεν υπήρξαν χορηγίες για εκτέλεση μνημειωδών καλλιτεχνικών προγραμμάτων στους μεγάλους Ναούς που οικοδομήθηκαν κατα τον ΣΤ΄αιώνα, εισήγαγε δε το δόγμα του αφθαρτοδοκητισμού για το οποίο υπήρξε Συνοδική καταδίκη. Υπάρχει όντως αυτή η "ευσεβής" ληστρική μνήμη στον αιρετικό αυτό οπορτουνιστή αυτοκράτορα ο οποίος "πουλούσε" την Ορθοδοξία αρκεί να κερδίσει γεωστρατηγικά ανατολικές ή Αιγυπτιακές επαρχίες με ροπή στον μονοφυσιτισμό και την εικονομαχία, αλλά αποτελεί μια και μοναδική αγιολογική και επισφαλής μαρτυρία, την οποία η Ορθόδοξη Εκκλησία ουδέποτε απεδέχθη.

Σε αυτό βέβαια δεν φταίνε οι αξιόλογοι καθ΄όλα διοργανωτές, οι οποίοι μάλιστα προς τιμήν τους συνέταξαν αναλυτικό πρόγραμμα.
Θα παρακαλούσα αν κάποιος θα ήθελε επιπλέον πληροφορίες για το θέμα ή έχει να διατυπώσει ενστάσεις να μου γράψει σε π.μ. για να μην καταστρατηγηθεί το θέμα.
Με εκτίμηση Κωνσταντίνος

Μόλις τὸ πρόσεξα, θὰ σᾶς χρειαστεῖ στὴν ἐργασία σας.
http://www.romfea.gr/foni-ierarxon/24593-b
του Αρχιμανδρίτου Αλεξάνδρου Κανταράκια

Από μικρό παιδί έμαθα να αγαπώ τον ευλογημένο και Θεοπρόβλητο θεσμό της Βασιλείας. Σ΄αυτό συνήργησε ο καλός ευχέτης του νησιού μας π. Γεώργιος Σταματάς, ο οποίος αποτελεί το καύχημα και τον πνευματικό θησαυρό της Σκιάθου.

Για το λόγο αυτό θέλησα να εργαστώ σχετικά με τους αγίους Βασιλείς, οι οποίοι εδόξασαν το στέμμα τους.

Τούτη την μικρή εργασία την δημοσιοποιώ ώστε οι σεβαστοί αδελφοί κληρικοί και οι φιλάγιοι λαϊκοί να έχουν την δυνατότητα, εφόσον το επιθυμούν, να επικαλούνται την προς τον Θεό μεσιτεία Τους.

Το δημοσιευόμενο, αποτελεί τμήμα μια μεγαλύτερης εργασίας η οποία Θεού θέλοντος θα εκδοθεί μαζί με τις ακολουθίες των Αγίων Βασιλέων Ιουστινιανού Α΄ του Μεγάλου (+14.11.565) και Νικηφόρου Β΄ του Φωκά (+10.12.969).

Επιπρόσθετα και επειδή πλησιάζει η αποφράδα ημέρα της αλώσεως της Πόλεως αναδημοσιεύω την ακολουθία που εξεδόθη επί Αθηνών Ιερωνύμου του Α΄ επί τη αλώση της Βασιλευούσης και που παραχωρήθηκε σε μένα από τον π. Γεώργιο.

Κατάλογος των αγίων ενδόξων ευσεβών βασιλέων και βασιλισσών·

Παρατίθεται σε γενική πτώση προς χρήσιν κατά την μνημόνευση

.....
 
Δεν διαφωνώ. Παρά την επικρατούσα άποψη περί θεοκρατικού Βυζαντίου, στη μελέτη μου πάνω στην Εκκλησιαστική Ιστορία συνάντησα πολλές και εύφημες περιπτώσεις αυτοκρατόρων που μόνο ευσεβείς δεν ήταν. Και αυτές οι περιπτώσεις ήταν πολλές, ο Ιουστινιανός από τις πιο χαρακτηριστικές.
Όσον αφορά την λίστα των βασιλέων θα την μελετήσω αναλυτικά. Αναμφίβολα είναι ενημερωμένη, δεδομένου πως η αγιοκατάταξη του Δαυίδ της Τραπεζούντος έγινε μόλις μέσα στο 2013.
Ευχαριστώ για το link.
 

alexchrys

Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος
Επειδή ενδιαφέρει πολλούς, υποθέτω, αυτό το ζήτημα (μεταξύ τους και εμένα), ίσως θα ήταν χρήσιμο σε κάποια ενότητα του φόρουμ πιο σχετική να εκθέσετε κάποια συμπεράσματα από την έρευνά σας, τα οποία να αφορούν τα κύρια "αμφιλεγόμενα" πρόσωπα από τον θρόνο του Βυζαντίου.
Προσωπικά θα σας ήμουν ευγνώμων... αν και ξέρω ότι αυτό το αίτημα είναι/φαίνεται κάπως απαράδεκτο (από την οπτική του να ζητάς "μασημένη τροφή" από κάποιον που έχει αναλωθεί στην έρευνα και μάλιστα να του ζητάς δωρεάν αυτό που δικαίως θέλει να εκδώσει).
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Επειδή ενδιαφέρει πολλούς, υποθέτω, αυτό το ζήτημα (μεταξύ τους και εμένα), ίσως θα ήταν χρήσιμο σε κάποια ενότητα του φόρουμ πιο σχετική να εκθέσετε κάποια συμπεράσματα από την έρευνά σας, τα οποία να αφορούν τα κύρια "αμφιλεγόμενα" πρόσωπα από τον θρόνο του Βυζαντίου.
Προσωπικά θα σας ήμουν ευγνώμων... αν και ξέρω ότι αυτό το αίτημα είναι/φαίνεται κάπως απαράδεκτο (από την οπτική του να ζητάς "μασημένη τροφή" από κάποιον που έχει αναλωθεί στην έρευνα και μάλιστα να του ζητάς δωρεάν αυτό που δικαίως θέλει να εκδώσει).

Τὰ πάντα «ἀμφιλέγονται» κι ἐξαρτᾶται ἀπὸ ποὺ τὸ βλέπεις.

Ὁ Ἰουστινιανὸς Α΄ εἶχε τὰ στραβά του καὶ σὲ θέματα πίστεως, ὅμως ὁ Θεοφάνης στὴν Χρονογραφία του τὸν ἀναφέρει εἰσηγητὴ τοῦ γνωστοῦ τροπαρίου ὁ μονογενὴς Ὑιὸς ποὺ ψάλλουμε μέχρι σήμερα ἀδιαλέιπτως. Ἁνασύστησε τὴν παλαιὰ ρωμαϊκὴ αὐτοκρατορία, ἔχτισε τὴν Ἁγία Σοφία ἀλλὰ τίναξε τὰ οἰκονομικὰ τοῦ κράτους στὸν ἀέρα καὶ μόλις πέθανε πῆγαν ὅλα κατὰ διαόλου.

Ἄς δοῦμε κι εὐσεβεῖς αὐτοκράτορες. Ὁ Ἀνδρόνικος Β΄ Παλαιολόγος ἦταν εὐσεβὴς, προικοδότησε μοναστήρια, ἔκτισε ναοὺς, ἀλλὰ ἔκανε τεράστια λάθη μὲ συνέπειες μακρπρόθεσμες, ὅπως ἡ κατάργηση τοῦ στόλου. Τὶ νὰ τὴν κάνεις τὴν εὐσέβεια ὅταν ρήμαζαν τὴν ἐπικράτεια οἱ Καταλανοὶ μισθοφόροι ποὺ ὁ ἴδιος προσέλαβε;

Νικηφόρος Φωκᾶς, εὐεργέτης τῆς Λαύρας, παντρεύτηκε τὴν γυναίκα τοῦ προακατοχου του Ρωμανοῦ Β΄, η ὁποία λέγόταν πὼς δηλητητηρίασε τὸν τελευταῖο. Ὑπῆρξε ὅμως ἐξαίρετος, γενναῖος καὶ σοφὸς αὐτοκράτορας

Ὁ Ἰωάννης Τζιμισκῆς, εὐεργέτης τῆς Λαύρας, σκότωσε τὸν θεῖο του Νικηφόρο Φωκᾶ καὶ παντρεύτηκε τὴν γυναίκα του Θεοφανώ. Κι αὐτὸς ἀνήκει στοὺς καλοὺς αὐτοκράτορες.

Ὁ ἀγαπημένος μου Βασίλειος Β΄ ὁ Βουλγαροκτόνος ἀνασκολόπισε (παλούκωσε) μερικοὺς ἐπαναστάτες καὶ βέβαια τύφλωσε 15000 βουλγάρους αἰχμαλώτους. Παρ' ὅλα αὐτὰ ὑπῆρξε πολὺ καλὸς κυβερνήτης καὶ ἄξιος σ]την ὑπεράσπιση καὶ διοίκηση τῆς αὐτοκρατορίας.

Ὁ δὲ Κωνσταντίνος ΙΑ΄ὁ Παλαιολόγος (αἰωνία ἡ μνήμη του) εἶχε ὑποστηρίξει τὴν Ἔνωση μόνο καὶ μόνο γιὰ νὰ ἐξασφαλίσει στρατεύματα.

Ἄντε νὰ βγάλεις ἄκρη ποιὸς εἶναι ὀρθόδοξος, ποιὸς ἁμαρτωλὸς. Γι' αὐτὸ διαβάζουμε σφαιρικὰ τὴν ἱστορία μας καὶ τὶς πηγές της κι ἑρμηνεύουμε καθε τὶ στον καιρό του, ὄχι τὸ χθὲς μὲ τὸ σήμερα.
 
Last edited:

alexchrys

Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος


Τὰ πάντα «ἀμφιλέγονται» κι ἐξαρτᾶται ἀπὸ ποὺ τὸ βλέπεις.

Ὁ Ἰουστινιανὸς Α΄ εἶχε τὰ στραβά του καὶ σὲ θέματα πίστεως, ὅμως ὁ Θεοφάνης στὴν Χρονογραφία του τὸν ἀναφέρει εἰσηγητὴ τοῦ γνωστοῦ τροπαρίου ὁ μονογενὴς Ὑιὸς ποὺ ψάλλουμε μέχρι σήμερα ἀδιαλέιπτως. Ἁνασύστησε τὴν παλαιὰ ρωμαϊκὴ αὐτοκρατορία, ἔχτισε τὴν Ἁγία Σοφία ἀλλὰ τίναξε τὰ οἰκονομικὰ τοῦ κράτους στὸν ἀέρα καὶ μόλις πέθανε πῆγαν ὅλα κατὰ διαόλου.

Ἄς δοῦμε κι εὐσεβεῖς αὐτοκράτορες. Ὁ Ἀνδρόνικος Β΄ Παλαιολόγος ἦταν εὐσεβὴς, προικοδότησε μοναστήρια, ἔκτισε ναοὺς, ἀλλὰ ἔκανε τεράστια λάθη μὲ συνέπειες μακρπρόθεσμες, ὅπως ἡ κατάργηση τοῦ στόλου. Τὶ νὰ τὴν κάνεις τὴν εὐσέβεια ὅταν ρήμαζαν τὴν ἐπικράτεια οἱ Καταλανοὶ μισθοφόροι ποὺ ὁ ἴδιος προσέλαβε;

Νικηφόρος Φωκᾶς, εὐεργέτης τῆς Λαύρας, παντρεύτηκε τὴν γυναίκα τοῦ προακατοχου του Ρωμανοῦ Β΄, η ὁποία λέγόταν πὼς δηλητητηρίασε τὸν τελευταῖο. Ὑπῆρξε ὅμως ἐξαίρετος, γενναῖος καὶ σοφὸς αὐτοκράτορας

Ὁ Ἰωάννης Τζιμισκῆς, εὐεργέτης τῆς Λαύρας, σκότωσε τὸν θεῖο του Νικηφόρο Φωκᾶ καὶ παντρεύτηκε τὴν γυναίκα του Θεοφανώ. Κι αὐτὸς ἀνήκει στοὺς καλοὺς αὐτοκράτορες.

Ὁ ἀγαπημένος μου Βασίλειος Β΄ ὁ Βουλγαροκτόνος ἀνασκολόπισε (παλούκωσε) μερικοὺς ἐπαναστάτες καὶ βέβαια τύφωσε 15000 βουλγάρους αἰχμαλώτους. Παρ' ὅλα αὐτὰ ὑπῆρξε πολὺ καλὸς κυβερνήτης καὶ ἄξιος σ]την ὑπεράσπιση καὶ διοίκηση τῆς αὐτοκρατορίας.

Ὁ δὲ Κωνσταντίνος ΙΑ΄ὁ Παλαιολόγος (αἰωνία ἡ μνήμη του) εἶχε ὑποστηρίξει τὴν Ἔνωση μόνο καὶ μόνο γιὰ νὰ ἐξασφαλίσει στρατεύματα.

Ἄντε νὰ βγάλεις ἄκρη ποιὸς εἶναι ὀρθόδοξος, ποιὸς ἁμαρτωλὸς. Γι' αὐτὸ διαβάζουμε σφαιρικὰ τὴν ἱστορία μας καὶ τὶς πηγές της κι ἑρμηνεύουμε καθε τὶ στον καιρό του, ὄχι τὸ χθὲς μὲ τὸ σήμερα.

Η κατακλείδα του μηνύματός σου τα λέει όλα. Γι' αυτό πιστεύω πως θα ήταν χρήσιμο κάτι τέτοιο, καθώς βοηθά στην σφαιρική θεώρηση - ειδικά αν κάποιος έχει ερευνήσει πολύ, σίγουρα τα συμπεράσματά του σε βοηθούν στο να δεις και πλευρές που δεν είχες σκεφθεί, ανεξάρτητα από το αν συμφωνείς μαζί του.
 


Τὰ πάντα «ἀμφιλέγονται» κι ἐξαρτᾶται ἀπὸ ποὺ τὸ βλέπεις.

Ὁ Ἰουστινιανὸς Α΄ εἶχε τὰ στραβά του καὶ σὲ θέματα πίστεως, ὅμως ὁ Θεοφάνης στὴν Χρονογραφία του τὸν ἀναφέρει εἰσηγητὴ τοῦ γνωστοῦ τροπαρίου ὁ μονογενὴς Ὑιὸς ποὺ ψάλλουμε μέχρι σήμερα ἀδιαλέιπτως. Ἁνασύστησε τὴν παλαιὰ ρωμαϊκὴ αὐτοκρατορία, ἔχτισε τὴν Ἁγία Σοφία ἀλλὰ τίναξε τὰ οἰκονομικὰ τοῦ κράτους στὸν ἀέρα καὶ μόλις πέθανε πῆγαν ὅλα κατὰ διαόλου.

Ἄς δοῦμε κι εὐσεβεῖς αὐτοκράτορες. Ὁ Ἀνδρόνικος Β΄ Παλαιολόγος ἦταν εὐσεβὴς, προικοδότησε μοναστήρια, ἔκτισε ναοὺς, ἀλλὰ ἔκανε τεράστια λάθη μὲ συνέπειες μακρπρόθεσμες, ὅπως ἡ κατάργηση τοῦ στόλου. Τὶ νὰ τὴν κάνεις τὴν εὐσέβεια ὅταν ρήμαζαν τὴν ἐπικράτεια οἱ Καταλανοὶ μισθοφόροι ποὺ ὁ ἴδιος προσέλαβε;

Νικηφόρος Φωκᾶς, εὐεργέτης τῆς Λαύρας, παντρεύτηκε τὴν γυναίκα τοῦ προακατοχου του Ρωμανοῦ Β΄, η ὁποία λέγόταν πὼς δηλητητηρίασε τὸν τελευταῖο. Ὑπῆρξε ὅμως ἐξαίρετος, γενναῖος καὶ σοφὸς αὐτοκράτορας

Ὁ Ἰωάννης Τζιμισκῆς, εὐεργέτης τῆς Λαύρας, σκότωσε τὸν θεῖο του Νικηφόρο Φωκᾶ καὶ παντρεύτηκε τὴν γυναίκα του Θεοφανώ. Κι αὐτὸς ἀνήκει στοὺς καλοὺς αὐτοκράτορες.

Ὁ ἀγαπημένος μου Βασίλειος Β΄ ὁ Βουλγαροκτόνος ἀνασκολόπισε (παλούκωσε) μερικοὺς ἐπαναστάτες καὶ βέβαια τύφωσε 15000 βουλγάρους αἰχμαλώτους. Παρ' ὅλα αὐτὰ ὑπῆρξε πολὺ καλὸς κυβερνήτης καὶ ἄξιος σ]την ὑπεράσπιση καὶ διοίκηση τῆς αὐτοκρατορίας.

Ὁ δὲ Κωνσταντίνος ΙΑ΄ὁ Παλαιολόγος (αἰωνία ἡ μνήμη του) εἶχε ὑποστηρίξει τὴν Ἔνωση μόνο καὶ μόνο γιὰ νὰ ἐξασφαλίσει στρατεύματα.

Ἄντε νὰ βγάλεις ἄκρη ποιὸς εἶναι ὀρθόδοξος, ποιὸς ἁμαρτωλὸς. Γι' αὐτὸ διαβάζουμε σφαιρικὰ τὴν ἱστορία μας καὶ τὶς πηγές της κι ἑρμηνεύουμε καθε τὶ στον καιρό του, ὄχι τὸ χθὲς μὲ τὸ σήμερα.

Αν και φοβάμαι ότι το παρόν θέμα θα εξαφανιστεί ως εκτός θεματολογίας του φόρουμ (και γι' αυτόν τον λόγο δεν θα κάνω τον κόπο να γράψω όσα θέλω να γράψω), να συμπληρώσω στο μήνυμα του φίλου Δομέστικου και κάτι σημαντικό κατά τη γνώμη μου: στην εποχή μας έχουν αλλοιωθεί τα κριτήρια της Αγιότητας εξαιτίας του Ευσεβισμού - αλλά και για άλλους λόγους, σε άλλες περιπτώσεις - ώστε να θεωρούνται ως Άγιοι οι "καλοί" άνθρωποι και ως αμαρτωλοί οι "κακοί". Γι' αυτό βλέπουμε για παράδειγμα πόσο πολεμούνται περιπτώσεις Αγίων, όπως ο Μέγας Κωνσταντίνος.
Υ.Γ. Επειδή δεν αναφέρθηκε να συμπληρωθεί πως ο Ιουστινιανός συγκάλεσε την Ε΄ Οικουμενική Σύνοδο.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Ναί, ὄντως εἶναι ἐκτός θεματολογίας, ἀλλ᾿ ἀφοῦ ἀναφέρεται σέ πρόγραμμα σχετιζόμενο μέ τή θεματολογία θά παραμείνει καί γιά τόν λόγο ὅτι κατά καιρούς βλέπουμε θέματα στό Ψ ἀναφορᾶς ἁγίων παλαιῶν ἤ κυρίως νεοφανῶν, συγχρόνων, ἤ ἄλλων πού ἐπίκειται ἡ ἀνακήρυξη..., πού εἶπαν κάτι γιά τή βυζαντινή μουσική κλπ.. καί νομίζουμε ὅτι εἶναι «δογματικοί ὅροι πίστεως»... καί ὀφείλουμε ὑποταγή...

Ὄντως ἔχουμε χάσει τό νόημα τοῦ ἁγίου καί τί σημαίνει ἅγιος. Κι ἐγώ δέν θά γράψω ὅ,τι ἔχουμε μάθει καί ἀπό τό πανεπιστήμιο, μόνον θά παραπέμψω σέ κάποιο ἄρθρο/κήρυγμα πού βρῆκα στό δίκτυο ἐνῶ ἔψαχνα πρό ἡμερῶν κάτι γιά τόν ἅγιο Ἱερώνυμο.

http://pmeletios.com/ar_meletios/agioi/diamaxi_aygoustinou_ieronimou.html

Ξεχωρίζω, ἐνῶ καλόν εἶναι νά τό διαβάσετε ὅλο.

Και όμως η Εκκλησία, επειδή γνωρίζει ότι «είς άγιος, είς Κύριος, Ιησούς Χριστός», και ότι οι άγιοι δεν παύουν να είναι και άνθρωποι και μετά το βάπτισμά τους, και δεν παύουν να έχουν κάποιες ατέλειες που μόνο ο θάνατος θα τους δώσει τέλος,...
Βέβαια η Εκκλησία δεν αμνηστεύει τις διαμάχες, ούτε μας ενθαρρύνει να μιμηθούμε τα τυχόν ελαττώματα των αγίων· απλώς αναγνωρίζει την προσφορά τους, βλέπει ότι το ενεργητικό ήταν μεγαλύτερο από το παθητικό τους, και δίδει μέσα στο αγιολόγιό της την ενότητα που θα επικρατήσει απόλυτα στον ουρανό.
Ας μη ξεχνάμε επίσης, ότι «ατέλεστος η τελειότης» στον χριστιανισμό και ότι στην πράξη διαφέρει το δέον από το ον.

Συμφωνῶ γιά τά ὅσα ἔχουν πεῖ... γιά τόν ἅγιο Κωνσταντῖνο.

 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος



Νικηφόρος Φωκᾶς, εὐεργέτης τῆς Λαύρας, παντρεύτηκε τὴν γυναίκα τοῦ προακατοχου του Ρωμανοῦ Β΄, η ὁποία λέγόταν πὼς δηλητητηρίασε τὸν τελευταῖο. Ὑπῆρξε ὅμως ἐξαίρετος, γενναῖος καὶ σοφὸς αὐτοκράτορας

Ὁ Ἰωάννης Τζιμισκῆς, εὐεργέτης τῆς Λαύρας, σκότωσε τὸν θεῖο του Νικηφόρο Φωκᾶ καὶ παντρεύτηκε τὴν γυναίκα του Θεοφανώ. Κι αὐτὸς ἀνήκει στοὺς καλοὺς αὐτοκράτορες.

Η ίδια γυναίκα παντρεύτηκε τρείς αυτοκράτορες... Αυτή ήταν Πολιτικός...
Οι Αυτοκράτορες πέφτουνε κι η γυναίκα μένει...
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Η ίδια γυναίκα παντρεύτηκε τρείς αυτοκράτορες... Αυτή ήταν Πολιτικός...
Οι Αυτοκράτορες πέφτουνε κι η γυναίκα μένει...
Προσοχή λοιπόν οι παντρεμένοι...:)
 
Top