Κυριακὴ μετὰ τὰ Φῶτα (καθίσματα - κανόνες)

Dendramis

Νέο μέλος
Συνήθης Ἀκολουθία Ὄρθρου, τροπάρια, ἀναγνώσματα Λειτουργίας doc & pdf.

Εχω την εντιπωση οτι στην σελ 2 στο και νυν το τροπαριο της εορτης ειναι λαθος.
 
Last edited by a moderator:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Εχω την εντιπωση οτι στην σελ 2 στο και νυν το τροπαριο της εορτης ειναι λαθος.

Αφού έχεις την εντύπωση, γιατί δεν γράφεις και πως προκύπτει αυτή;
Πάντως σωστό φαίνεται. Πρόκειται για το κάθισμα της εορτής μετά την β' στιχολογία της 12ης του μηνός.
 

Dendramis

Νέο μέλος
Αφού έχεις την εντύπωση, γιατί δεν γράφεις και πως προκύπτει αυτή;
Πάντως σωστό φαίνεται. Πρόκειται για το κάθισμα της εορτής μετά την β' στιχολογία της 12ης του μηνός.

Αν δειτε στην σελ 8 στην Κυριακη 12 /1 του κυριου Βασιλη Κιαμηλιδη εχει αλλο τροπαριο.Και δεν θυμαμαι να ψαλαμε αυτες τις ημερες τροπαριο σε ηχο πλ δ.Βεβαια στα δυπτιχα θα δουμε ποιο εχει......αλλα νομιζω οτι το σωστο ειναι του κυριου Κιαμηλιδη.....
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
......αλλα νομιζω οτι το σωστο ειναι του κυριου Κιαμηλιδη.....

Πάλι δεν γράφεις γιατί νομίζεις αυτό που νομίζεις. Εν πάση περιπτώσει, και τα δύο είναι δυνατές επιλογές, όπως έχει συζητηθεί και σε παλαιότερο θέμα.

...Και δεν θυμαμαι να ψαλαμε αυτες τις ημερες τροπαριο σε ηχο πλ δ.....

Αυτό πάλι τι σχέση έχει;
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
Εχω την εντιπωση οτι στην σελ 2 στο και νυν το τροπαριο της εορτης ειναι λαθος.
Το λάθος είναι στο δικό μου αρχείο, και οφείλεται στους παρακάτω λόγους:
1. Την έγραψα προ 3 μηνών που είχα χρόνο, και δεν είχε κυκλοφορήσει το νέο τυπικό.
2. Συμβουλεύτηκα τις σημειώσεις που είχα για το τυπικό του 1992 που συμπίπτουν ακριβώς οι ημερομηνίες, και ως κάθισμα της εορτής έβαλα της 6/01 & όχι της 12/01 όπως γράφει το φετινό τυπικό.
3. Από τυπικό να μην με εμπιστεύεστε, διότι και δεν το γνωρίζω καλά, αλλά κάνω και πολλά σφάλματα.
4. Πλέον ο καθένας ας κάνει μόνος του την διόρθωση, λόγω χρόνου.
Σας ευχαριστώ για την ανοχή σας.
 

tomasn54

Μέλος
Το τυπικό Βιολάκη προβλέπει στα καθίσματα αντι θεοτοκίων, της εορτής και όχι μεθέορτα (της 12-01) και στους αίνους αντι της εορτής, δ΄ μεθέορτα. Υπάρχει κάποιο άλλο τυπικό που πρέπει να ακολουθούμε και ποιό. Αυτή την απορία την είχα και σε άλλες περιπτώσεις όπου τα δίπτυχα είχαν διαφορά με το τυπικό Βιολάκη. Εννοείται ότι περιμένω απάντηση απο τους γνωρίζοντες. Ευχαριστώ
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Το τυπικό Βιολάκη προβλέπει στα καθίσματα αντι θεοτοκίων, της εορτής και όχι μεθέορτα (της 12-01) και στους αίνους αντι της εορτής, δ΄ μεθέορτα. Υπάρχει κάποιο άλλο τυπικό που πρέπει να ακολουθούμε και ποιό. Αυτή την απορία την είχα και σε άλλες περιπτώσεις όπου τα δίπτυχα είχαν διαφορά με το τυπικό Βιολάκη. Εννοείται ότι περιμένω απάντηση απο τους γνωρίζοντες. Ευχαριστώ

Αν διάβαζες στο παραπάνω μήνυμά μου την παραπομπή στο θέμα αυτό:

Καθίσματα προεορτίων και μεθεόρτων Κυριακών

ίσως να έπαιρνες απάντηση στο ερώτημά σου.
Και τα "μεθέορτα" είναι της εορτής.
Το τυπικό του Βιολάκη δεν διαβάζεται σαν "τυφλοσύρτης".
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Το τυπικό Βιολάκη προβλέπει στα καθίσματα αντι θεοτοκίων, της εορτής και όχι μεθέορτα (της 12-01) και στους αίνους αντι της εορτής, δ΄ μεθέορτα. Υπάρχει κάποιο άλλο τυπικό που πρέπει να ακολουθούμε και ποιό. Αυτή την απορία την είχα και σε άλλες περιπτώσεις όπου τα δίπτυχα είχαν διαφορά με το τυπικό Βιολάκη. Εννοείται ότι περιμένω απάντηση απο τους γνωρίζοντες. Ευχαριστώ

Τα ΔΙΠΤΥΧΑ πολύ σωστά τηρούν το πνεύμα των διατάξεων του ΤΜΕ κι όχι κατά γράμμα αυτό όπως πολύ σωστά ειπώθηκε από τον π. Μάξιμο σε άλλο θέμα στο οποίο και παραπέμπω παρακάτω. Κάποιες ερωτήσεις- προβληματισμούς:

1ον) Βλέπετε στα Καθίσματα ειδικά Μεθέορτα ή αυτά είναι τα της εορτής τα οποία ανακυκλώνονται τις μεθέορτες ημέρες;
2ον) Βλέπετε Αίνους στην 12η Ιανουαρίου - διότι εγώ βλέπω μόνο στιχηρά των Αποστίχων των Αίνων...


Διαβάστε στα παλαιά μηνύματα γιατί θα ανακυκλώνουμε τα ίδια:
Στο θέμα των Καθισμάτων:
http://analogion.com/forum/showthread.php?t=220

[Εδώ η προσωπική μου άποψη για το θέμα των Καθισμάτων που συμβαδίζει με το ΤΑΣ και το ΣΤ και έχει βάση στην πράξη των μεθεόρτων ημερών του Πεντηκοσταρίου δηλ. Σαμαρείτιδος και Πατέρων:
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=1358&postcount=1]
 
Last edited:

tomasn54

Μέλος
Το τυπικό του Βιολάκη δεν διαβάζεται σαν "τυφλοσύρτης".

Ευχαριστώ και τους δυό για τις απαντήσεις σας. Αλλη μία απορία: Άλλο το τυπικο Βιολάκη και άλλο το ΤΜΕ;(ισως απλοική)
 
Last edited by a moderator:

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Ευχαριστώ και τους δυό για τις απαντήσεις σας. Αλλη μία απορία: Άλλο το τυπικο Βιολάκη και άλλο το ΤΜΕ;

ΤΜΕ= Τυπικόν Μεγάλης Εκκλησίας (υπό Γ. Βιολάκη) ήτοι το ισχύον τυπικό.
 

Χρύσανθος80

Παλαιό Μέλος
Μου δημιουργήθηκε η εξής απορία οσο αφορά τους κανόνες της Κυριακής που μας πέρασε ( 11.1.2015)

Τα δίπτυχα της εκκλησίας αναφέρουν...Ο αναστάσιμος μετά των ειρμών , ο Α των Θεοφανίων άνευ ειρμών με στίχο μόνο Δόξα Σοι ο Θεός και ο του Οσίου ...σελ.98

Η απορία μου είναι η εξής:
Δεν θα έπρεπε να πούμε τον Β των Θεοφανίων αφού και οι καταβασίες πλέον ήταν οι ιαμβικές;

Να προσθέσω ότι δεν διαφωνώ με αυτά που διάβασα απλά είναι εγκυκλοπαιδική ερώτηση προσωπική μου
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Στις μεθέορτες ημέρες ψάλλονται οι κανόνες εναλλάξ, αρχίζοντας από τον α'. Την Κυριακή ήταν η σειρά του α'.
 

ψαλμός 50ός

Ελένη Ντόβα-Χατζή
[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Μετακίνηση μηνύματος από εδώ.

Καλημέρα, Καλή Χρονιά!
Έχω μία απορία που αφορά στους κανόνες της ερχομένης Κυριακής μετά τα Φώτα (12/1).
Στα Δίπτυχα γράφει ότι λέγεται ο Αναστάσιμος και ο β΄ της εορτής.
Στον Βιολάκη όμως γράφει ότι λέγεται ο αναστάσιμος και ο α΄ της εορτής.
Ποιό είναι το σωστό;;
 
Last edited by a moderator:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Ἀγαπητή Ἑλένη,
Γνωρίζεις καί ἀπό ἄλλες ἑορτές μέ δύο κανόνες ὅτι Στις μεθέορτες ημέρες ψάλλονται οι κανόνες εναλλάξ ὅπως γράφει ὁ Νεοκλῆς προηγουμένως.
Παλαιότερον ὑπῆρχε ἡ ἑξῆς σημ. στά Δίπτυχα:
Εἰς τὸν ὄρθρον ἄχρι τῆς ἀποδόσεως πρὸ τοῦ κανόνος τοῦ Μηναίου τὴν μὲν 8ην, 10ην καὶ 12ην τοῦ μηνὸς λέγεται ὁ β΄ κανὼν τῆς ἑορτῆς· τὴν δὲ 9ην, 11ην καὶ 13ην ὁ α΄ κανὼν αὐτῆς.

Παραθέτω καί ἀπόσπασμα ἀπό τήν σελ. 290 τοῦ ΣΤ, στήν ὁποία πρόσθεσα τήν ια᾿ πού λείπει.

ST,p290.jpg
 

Attachments

  • ST,p290.pdf
    945.8 KB · Views: 16

ψαλμός 50ός

Ελένη Ντόβα-Χατζή
Ἀγαπητή Ἑλένη,
Γνωρίζεις καί ἀπό ἄλλες ἑορτές μέ δύο κανόνες ὅτι Στις μεθέορτες ημέρες ψάλλονται οι κανόνες εναλλάξ ὅπως γράφει ὁ Νεοκλῆς προηγουμένως.
Παλαιότερον ὑπῆρχε ἡ ἑξῆς σημ. στά Δίπτυχα:
Εἰς τὸν ὄρθρον ἄχρι τῆς ἀποδόσεως πρὸ τοῦ κανόνος τοῦ Μηναίου τὴν μὲν 8ην, 10ην καὶ 12ην τοῦ μηνὸς λέγεται ὁ β΄ κανὼν τῆς ἑορτῆς· τὴν δὲ 9ην, 11ην καὶ 13ην ὁ α΄ κανὼν αὐτῆς.

Παραθέτω καί ἀπόσπασμα ἀπό τήν σελ. 290 τοῦ ΣΤ, στήν ὁποία πρόσθεσα τήν ια᾿ πού λείπει.

View attachment 104958
Ευχαριστώ πολύ πάτερ!!!
Εύχεσθε!!
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Η απορία μου είναι η εξής:
Δεν θα έπρεπε να πούμε τον Β των Θεοφανίων αφού και οι καταβασίες πλέον ήταν οι ιαμβικές;
Δέν φανταζόμουν ποτέ ὅτι αὐτή ἡ σκέψη θά ἦταν τυπική διάταξη... :rolleyes::eek::oops:o_O

http://www.ec-patr.org/gr/typikon/2020/2020-01-12.htm
12η Ἰανουαρίου 2020
14. Ψάλλεται ὁ β΄ Κανών τῆς Ἑορτῆς ἀντί τοῦ α΄, ὅν ὁρίζει τό ΤΜΕ, σελ. 147 § 9, διά τήν συμφωνίαν μετά τῶν Καταβασιῶν (Εἱρμοί β΄ Κανόνος), αἵτινες θά ψαλῶσι ἐν συνεχείᾳ.
 

ΣταύροςΛ.

Νέο μέλος
Είναι δυνατόν στην εορτή οι κανόνες να είναι άνευ στίχου και σήμερα με στίχο δόξα Σόι ο Θεός? Ποια είναι δηλαδή η διαφορά.. π. Μαξιμε
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Είναι δυνατόν στην εορτή οι κανόνες να είναι άνευ στίχου και σήμερα με στίχο δόξα Σόι ο Θεός? Ποια είναι δηλαδή η διαφορά.. π. Μαξιμε
Ἡ διαφορά τῆς α΄ ἡμέρας μέ τίς μεθέορτες.
Τήν α΄ ἡμέρα δέν ἔχουμε στιχολογία ᾠδῶν, γι΄ αὐτό αὐτή ἡ διάταξη τοῦ ΤΜΕ (Προθεωρία § 24).
 

Χρύσανθος80

Παλαιό Μέλος
Δέν φανταζόμουν ποτέ ὅτι αὐτή ἡ σκέψη θά ἦταν τυπική διάταξη... :rolleyes::eek::oops:o_O

http://www.ec-patr.org/gr/typikon/2020/2020-01-12.htm
12η Ἰανουαρίου 2020
14. Ψάλλεται ὁ β΄ Κανών τῆς Ἑορτῆς ἀντί τοῦ α΄, ὅν ὁρίζει τό ΤΜΕ, σελ. 147 § 9, διά τήν συμφωνίαν μετά τῶν Καταβασιῶν (Εἱρμοί β΄ Κανόνος), αἵτινες θά ψαλῶσι ἐν συνεχείᾳ.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Top