Κυριακὴ Τυρινῆς 22-02-2015

nektar

νεοαρχάριος
Συνήθης Ἀκολουθία Ὄρθρου, τροπάρια, ἀναγνώσματα Λειτουργίας doc & pdf.
Συντεταγμένη φυλλάδα μὲ μουσικὰ κείμενα ἐδῶ & ἀντίστοιχα ἠχητικὰ ἐδῶ.
Τυπικὸν ἐδῶ. Ἁγιολογικὰ ἐδῶ & ἐδῶ. Εἰκόνες ἐδῶ & ἐδῶ. Κείμενα ἐδῶ & ἐδῶ.
Ἕτερα Τριῳδίου ἐκ τοῦ ἱστοχώρου nektarios.gr ἐδῶ, περὶ νηστείας Α, Β, Γ, Δ & Ε.
Ἱστορικὴ ὁμιλία τοῦ †Χαλκηδόνος Μελίτωνος: «Κατηγορῶ τὴν ὑποκρισίαν».
Ὑμνολογικὰ ἐκ τῆς ἀκολουθίας κείμενα & ἠχογραφήματα πατριαρχικὰ ἐδῶ.
*
Συνήθης Ἀκολουθία Ὄρθρου, τροπάρια, ἀναγνώσματα Λειτουργίας Σαββάτου Τυρινῆς doc & pdf.
*
Γράφει ὁ Μακρυγιάννης περὶ ...νηστείας: Ὅταν σκοτώθη ὁ Ἀλήπασσας οἱ Τοῦρκοι πῆραν μίαν γυναίκα του ὁποῦ ῾χε Ρωμαία, τὴν ἔλεγαν Κυρὰ Βασιλική, κι᾿ ἕναν ἀγαπημένον τοῦ Ἀλήπασσα, τὸν ἔλεγαν Θανάση Βάγια, καὶ τοὺς πῆγαν εἰς τὴν Κωσταντινόπολη. Αὐτὸν τὸν καλὸν ἄνθρωπον τὸν εἶχε ὁ Ἀλήπασσας, ὁποῦ ῾τρωγε τοὺς ἀνθρώπους καλύτερα ἀπὸ ψωμί. Ὅταν ἔφκειανε τὸ κάστρο τῶν Γιαννίνων, ἐπιστατοῦσε αὐτὸς ὁ καλὸς ἄνθρωπος. Πόσους ἀνθρώπους ἔρριξε εἰς τὸν ἀσβέστη καὶ κάηκαν κι᾿ ἄλλους τοὺς τρύπαγε εἰς τ᾿ αὐτιὰ καὶ τοὺς κάρφωνε! Αὐτὸς ὁ καλὸς ἄνθρωπος λάδι τὴν Τετράδη καὶ Παρασκευὴ δὲν ἔτρωγε, τοὺς ἀνθρώπους τοὺς ροκάναγε...
*
Ἐξ ἀφορμῆς τῆς ἐξορίας Ἀδάμ, τινὸς γόνου προσφύγων καὶ εἰσέτι ἐξορίστου,
«λογισμοὶ ἰπτάμενοι» καὶ διάφοροι ἐκδοχαὶ τοῦ πολυελέου τῆς Τυρινῆς ἐδῶ.

*
Καὶ ὁ ὑπὸ τοῦ π. Μαξίμου καταρτισθεὶς πίναξ μὲ τὰ
Προκείμενα καὶ Ἀλληλουϊάρια Κυριακῶν Τριῳδίου
{ἐκ τῶν βιβλίων «Τριῴδιον» καὶ «Ἀπόστολος»}
Τελώνου καὶ Φαρισαίου: τοῦ τυχόντος ἤχου τῆς ἑβδομάδος.
Ἀσώτου: τοῦ τυχόντος ἤχου τῆς ἑβδομάδος.
Ἀπόκρεω: ὡς ἐν τῷ Τριωδίῳ καὶ οὐχὶ τὰ ἐν τῷ Ἀποστόλῳ.
Τυρινῆς: ὡς ἐν τῷ Τριωδίῳ καὶ οὐχὶ τὰ ἐν τῷ Ἀποστόλῳ.
Α´ Νηστειῶν: ὡς ἐν τῷ Τριωδίῳ καὶ τῷ Ἀποστόλῳ (Τριῶν Παίδων).
Β´ Νηστειῶν: τοῦ τυχόντος ἤχου τῆς ἑβδομάδος.
Γ´ Νηστειῶν: ὡς ἐν τῷ Τριωδίῳ καὶ τῷ Ἀποστόλῳ.
Δ´ Νηστειῶν: τοῦ τυχόντος ἤχου τῆς ἑβδομάδος.
Ε´ Νηστειῶν: τοῦ τυχόντος ἤχου τῆς ἑβδομάδος.
*
Πολυέλεος «Ἐπὶ τῶν ποταμῶν» (Ἦχος πλ. δ´) Πέτρου Λαμπαδαρίου, ἐξήγησις Σίμωνος Καρᾶ mp3 καὶ pdf.

*
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Γράφει ὁ Μακρυγιάννης περὶ ...νηστείας: Ὅταν σκοτώθη ὁ Ἀλήπασσας οἱ Τοῦρκοι πῆραν μίαν γυναίκα του ὁποῦ ῾χε Ρωμαία, τὴν ἔλεγαν Κυρὰ Βασιλική, κι᾿ ἕναν ἀγαπημένον τοῦ Ἀλήπασσα, τὸν ἔλεγαν Θανάση Βάγια, καὶ τοὺς πῆγαν εἰς τὴν Κωσταντινόπολη. Αὐτὸν τὸν καλὸν ἄνθρωπον τὸν εἶχε ὁ Ἀλήπασσας, ὁποῦ ῾τρωγε τοὺς ἀνθρώπους καλύτερα ἀπὸ ψωμί. Ὅταν ἔφκειανε τὸ κάστρο τῶν Γιαννίνων, ἐπιστατοῦσε αὐτὸς ὁ καλὸς ἄνθρωπος. Πόσους ἀνθρώπους ἔρριξε εἰς τὸν ἀσβέστη καὶ κάηκαν κι᾿ ἄλλους τοὺς τρύπαγε εἰς τ᾿ αὐτιὰ καὶ τοὺς κάρφωνε! Αὐτὸς ὁ καλὸς ἄνθρωπος λάδι τὴν Τετράδη καὶ Παρασκευὴ δὲν ἔτρωγε, τοὺς ἀνθρώπους τοὺς ροκάναγε...
Τόσο καλή φήμη άφησε πίσω του αυτός ο άγιος άνθρωπος!!! Όλα ανεξαιρέτως τα ιστορικά έργα του θεάτρου σκιών τον έχουνε ως την προσωποποίηση του χαφιέ των Τούρκων! Είναι κλασική φιγούρα στα έργα της Επαναστάσεως. Τα πρόσωπα των πρωταγωνιστών μεγάλων ηρώων αλλάζουν, ο Θανάσης Βάγιας παραμένει! Και ο Βαλαωρίτης, που παραπέμπετε, έχει αρκετά εκτενέστερο ποίημα όλο για πάρτη του! Πώς νοιάζονταν οι Αρχαίοι για την υστεροφημία; Ακριβώς το αντίθετο! Όπως και ο Εφιάλτης. Αυτοί δε σβήνονται από την ιστορική μνήμη όσοι αιώνες και να περάσουν! Ας το έχουν υπόψη τους και οι εκάστοτε κυβερνώντες...
 
Top