Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2009 Ηχος Πλάγιος του Τρίτου ή Βαρύς

koudounellis

Ευστράτιος Κουδουνέλλης
Καλημέρα σας. Καλή εβδομάδα σε όλους.

Ορθρος από Ιωάννη
Καταβασίες από Ιωάννη
Δοξαστικό άπό Γεώργιο Σύρκα.

θ. λειτουργία
Δύναμις Νικολάου Σμύρνης
Χερουβικό από Πέτρο Εφέσιο
Λειτουργικά από Γεώργιο Αγγελινάρα.

Στο τέλος ψάλλαμε τα προσόμοια από τον εσπερινό του αγίου Γρηγορίου.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Εγω τα ειπα ολα απ' εξω (και τιποτα αργο , διοτι αρτοκλασια , κηρυγμα , εγκυκλιοι , μνημοσυνο ''φαγανε'' τον χρονο) εκτος απο τα λειτουργικα και αξιον εστιν του Γ. Συρκα σε βαρυ εναρμονιο . Θα τα βρειτε στο ακολουθο λινγκ :
http://www.analogion.com/forum/showpost.php?p=26127&postcount=1
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Τα πρώτα από Ιωάννη, Δόξα Πέτρου Λαμπαδαρίου, δοξολογία Μανουήλ, τρισάγιον Βαρέως Πρίγγου, Δύναμις Καμαράδου (βλ. συλλογή σελ. 45.). Χερουβικός ύμνος Φωκαέως και λειτουργικά Θρ. Στανίτσα (σελ. 173). Αντί κοινωνικού ψάλθηκαν τα: εγκύκλιοι, κήρυγμα, μνημόσυνα ανακοινώσεις κ.λ.π.). Τι κρίμα, την ωραιότερη και ίσως ιερώτερη ώρα...

Ύ.Γ. Ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο θα ήθελα να με αξιώσει ο Θεός να δω έστω και μέσα από την μοναξιά της κόλασης τον Παράδεισο, θα ήταν για να βρεθώ σε μία λειτουργία που να έχει αυτό που λέγεται κατάνυξη :(.
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Αντί κοινωνικού ψάλθηκαν τα: εγκύκλιοι, κήρυγμα, μνημόσυνα ανακοινώσεις κ.λ.π.). Τι κρίμα, την ωραιότερη και ίσως ιερώτερη ώρα...

Το ίδιο και σε μας. Αφού διαβαστήκε εγκύκλιος και ανακοινώσεις, "Μετά φόβου" και στο καπάκι "Σώσον". Μετά το Είδομεν, με ρωτά ο αριστερός (που έρχεται δίπλα μου στη λειτουργία): "Θα πούμε Πληρωθήτω;" και εγώ του απαντάω: "Πολύ θάρρος σου δώσαμε εσένα! Τρεις γραμμές κοινωνικού σε αφήσαμε να πεις και τώρα άρχισες να παίρνεις και πρωτοβουλίες;". :D:D:D
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Πολύ λυπηρά αὐτά.
Καλά τἰ ἐγκύκλιο εἶχε ἡ Κρήτη καί ἡ Μητρόπολη τοῦ Στέφανου;
Καί μνημόσυνα στό κοινωνικό; Δέν τό πιστεύω.

Ἐγώ μνημόσυνα μετά τήν διανομή τοῦ ἀντιδώρου. Κι ἄς μοῦ λένε κάποιοι ὅτι συνδέονται μέ τή λειτουργία.
Ἡ ἀπάντησή μου; Καί τό Βάπτισμα καί ὁ Γάμος συνδέονται μέ τή λειτουργία !!!

Τό πρωί μοῦ ἔδειξε ὁ πρωτοψάλτης τό βιβλίο τῆς Σιμωνόπετρας «Ἀγγελικός χορός» καί μοῦ πρότεινε νά ποῦμε λειτουργικά ἀπό αὐτό γραμμένα πάνω στόν βαρύ ἐκ τοῦ ΓΑ, ὅπως τό Κατέλυσας καί τό Ἅγιοι Μάρτυρες, γιά ἀλλαγή...
Τελικά ἦταν ἀποτυχία. Στό Ἐν πρώτοις πατάω ΖΩ ἄνω μέχρι τόν κάτω καί τό γυρίσαμε στόν διατονικό.

Βέβαια τί τά θέλουμε ὅλ᾿ αὐτά τά λειτουργικά;
Καί ἀπό αὐτά Χρῆστο χαλάει ἡ κατάνυξη...
Ἀλλά τά ἔχουμε ξαναπεῖ...

 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Πολύ λυπηρά αὐτά.

Σύνηθες το φαινόμενον πάτερ...

Αρχίζω να αναρρωτιέμαι ΤΙ ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΟΥΝ οι διάφορες επιτροπές που συστήνονται περί του ενός, του άλλου και του παρ' άλλου θέματος της λειτουργικής ζωής της Εκκλησίας.

Σας λέω λοιπόν ότι ενώ έψελνα κάποτε σε κάποιον ναό (έχει πολύ καιρό) και έλεγα το κοινωνικό την ώρα που κοινωνούσε ο ιερέας, να 'σου ο άλλος ιερέας στην Ωραία Πύλη με το θυμιατό...

...κάνω πως δεν τον βλέπω και συνεχίζω το κοινωνικό (θεωρώ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ την διακοπή τρόπον τινά της Θείας Μεταλήψεως των πιστών. Μέχρι που λέμε και το ΔΙ'ΕΥΧΩΝ και οι πιστοί κοινωνούν ακόμα!!!).

...με κοιτάει, εγώ το "χαβά" μου. Τελικά αποφασίζει να πει "Σώσον ο Θεός...". Τον αφήνω να ολοκληρώσει και συνεχίζω το κοινωνικό.

Ε, μόλις πήρα μια αναπνοή μετά από λίγο νάτος πάλι "Παντοτε νυν και αει..."

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ;;;

Άνθρωπε του Θεού, αν έρχεσαι στην Εκκλησία για να φύγεις μια ώρα γρηγορότερα, ε, να μην ξανάρθεις! Μας ζημιώνεις πνευματικά!

Υ.Γ. Άλλη φορά θα το λέω με 1 ανάσα όλο :D
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
π. Μάξιμος;26154 said:

Πολύ λυπηρά αὐτά.
Καλά τἰ ἐγκύκλιο εἶχε ἡ Κρήτη καί ἡ Μητρόπολη τοῦ Στέφανου;

Στην Κρήτη, κάτι έγραψε ο Αρχιεπίσκοπος για την έναρξη εράνου για τον πόλεμο στη Γάζα. Τώρα τους θυμηθήκαμε κι αυτούς, όταν πάει κάπου ο τάδε Μητροπολίτης ή Πατριάρχης και πρέπει να γίνονται τα ακριβώτερα τραπέζια τους έχουμε...
Καί μνημόσυνα στό κοινωνικό; Δέν τό πιστεύω.
Η υπακοή γέροντα, έχει και τα κακά της... Ενώ το κουβέντιασα το θέμα, είναι λένε παράδοση, και μόλις ακούσει ο κόσμος το Κοινωνικό, ενώ υπάρχουν κόλιβα στο τραπεζάκι, κάτι τον πιάνει... Αυτό που μου τη σπάει περισσότερο απ' όλα, είναι αυτή η μόνιμη δικαιολογία του κόσμου. Ποιον διόρισε αυτή η διοικούσα (να μην επεκταθώ τώρα...) Εκκλησία ως πνευματικό καθοδηγητή, τον λαό;;;:mad::mad::mad: Σε ποια χριστιανική ή μοναστική λογική στέκει να κάνει ο Γέροντας υπακοή στον υποτακτικό;;;
Ἐγώ μνημόσυνα μετά τήν διανομή τοῦ ἀντιδώρου. Κι ἄς μοῦ λένε κάποιοι ὅτι συνδέονται μέ τή λειτουργία.
Α, δεν σας το είπα και αυτό, το αντίδωρο μοιράζεται κατά το "Άξιον εστίν" από τους επιτρόπους. Βέβαια, και εκεί που παλεύεις με τα δίγοργα και τα μακάμια, νά σου ο επίτροπος με το πανέρι, για να κάνεις και την επιλογή σου (ξέρετε, όχι ότι κι ότι αντίδωρο, από το ζημωτό). Και ενώ σκέφτομαι να σταματήσω τον ύμνο, για να πάρω την ευχή του επιτρόπου (ξέρω και γω, αντί του Σώματος και του Αίματος του Χριστού μου το δίνουν, να μην πάρω μία ευχή;) μπαίνουν στο μυαλό μου τα λόγια του Μεγαλυνάριου και απλώνω το χέρι στο καλάθι στα τυφλά...
Ἡ ἀπάντησή μου; Καί τό Βάπτισμα καί ὁ Γάμος συνδέονται μέ τή λειτουργία !!!
Αυτές οι απαντήσεις γέροντα, έχουν μία λογική, η οποία ισχύει εκεί που υπάρχει λογική. Σε πολλούς Ναούς και στο στρατό δεν...
Βέβαια τί τά θέλουμε ὅλ᾿ αὐτά τά λειτουργικά;
Καί ἀπό αὐτά Χρῆστο χαλάει ἡ κατάνυξη...
Ἀλλά τά ἔχουμε ξαναπεῖ...
Έχετε απόλυτο δίκιο, απλά η ψαλμώδηση των Λειτουργικών είναι σταγόνα στον ωκεανό, όταν σου επιβάλλουν το να μην προσευχηθείς :(. Όντως τα έχουμε ξαναπεί και η προσωπική μου θέση είναι:"τὴν ἀνομίαν μου ἐγὼ γινώσκω καὶ ἡ ἁμαρτία μου ἐνώπιόν μού ἐστι διὰ παντὸς"...

Υ.Γ. Χίλια συγγνώμη για το ξέσπασμα :eek::eek:
 
Last edited:

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.

Πολύ λυπηρά αὐτά.
Καλά τἰ ἐγκύκλιο εἶχε ἡ Κρήτη καί ἡ Μητρόπολη τοῦ Στέφανου;

Βέβαια τί τά θέλουμε ὅλ᾿ αὐτά τά λειτουργικά;
Καί ἀπό αὐτά Χρῆστο χαλάει ἡ κατάνυξη...
Ἀλλά τά ἔχουμε ξαναπεῖ...


Πατερ
Οχι η Κρητη αλλα η Ιερα Αρχιεπισκοπη Κρητης (Ηρακλειο) . Δυο (οχι μια) εγκυκλιοι του Αρχιεπισκοπου Κρητης κ. Ειρηναιου .

Για τα λειτουργικα , οπως λετε , τα εχουμε ξαναπει .............. .

ΥΓ : Προς ΟΛΟΥΣ τους φιλους :
Τελικα νομιζω δεν εχει και τοση σημασια το τι θα ψαλλεις , ''κλασσικιο'' η μη , αλλα το πως θα το ψαλλεις .
 

George

Ιεροψάλτης
Εγώ σήμερα πήγα και βοήθεισα σε έναν νέο Ναό πιυ δεν έχουν κάνει ακόμα τα εγκαίνιά του, ο Ιερέας είναι πολύ φίλος μου.
Δεν είναι μουσικός, το μόνο που έχει είναι ένας Δι.
Έψαλα σχεδόν όλα από του Καραμάνη εκτός από τα Λειτουργικά που τα έψαλα από του Χρύσανθου.

Του είπα από το πρωί να μην βγεί να θυμιατήσει στον Απόστολο αλλά στο Αλλιλουάριο, δυστιχώς δεν το έκανε, του είχαν ετοιμάσει το θυμιατό και του το πήγανε στον Απόστολο.
Στο τέλος του το είπα και το μόνο που μου είπε ήταν "τί να κάνω? θα αρχίσουν να μουρμουράνε γιατί δεν έκανα αυτό γιατί άλαξα το άλλο κλπ" καταλαβαίνεται πόσο δύσκολο είναι να τους πείς να κάνουν το σωστό.

Όπου πάω και ψάλω προσπαθώ να τους επιβάλω το τυπικό, (στους πλάγιους ήχους μετά την δοξολογία το "Αναστάς εκ.....", τα σωστά Αντίφωνα, το Αλλιλουάριο κλπ). Αλλά όπως βλέπω είναι πολύ δύσκολο.
Ο Ιερέας αυτός φίλος μου, μου είπε κάτι που έγινε σε μία Ιερατική σύναξη στην Μητρόπολή μας, ο Μητροπολίτης είπε σε όλους τους Ιερείς ότι τις Κυριακές δεν πρέπει να γονατίζουν, κάποιος Αρχιμανδρίτης είπε τον Μητροπολίτη "Εγώ δεν μπορώ να το κάνω αυτό, είμαι 40 και βάλε χρόνια στο ράσσο και πάντα γονατίζω, τώρα θα μου το αλάξετε?"

Καταλαβαίνετε πόσο δύσκολο είναι να αλλάξουμε κάποιες συνήθειες σε κάποιους, είτε Ιερείς είναι αυτοί είτε ψάλτες.

Συγνώμη για το ίσως εκτός θέματος.
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Άλλος για το βιβλίο παραπόνων; :D

Πέρα από το αστείο του θέματος (υπάρχει όμως άραγε έστω και ίχνος αστείου...;) τα πράγματα σε γενικές γραμμές δείχνουν απελπισία, το φανερώνουν οι μαρτυρίες του καθενός μας. Αν έγραφαν δε όλα τα μέλη τα αντίστοιχα περιστατικά που βίωσαν θα μαζεύονταν τόσα φύλλα χαρτιού γραμμένα που να καλύψεις τον πλανήτη...

...υπερβάλω;;;

Βέβαια, φταίμε και εμείς που απλά δεν λέμε ένα ΟΧΙ κι ας στραβοκοιτάξει ο τάδε ή ο τάδε.

Πρέπει όμως να γίνουμε κακοί για να λυθεί το πρόβλημα; Άλλος τρόπος δεν υπάρχει;;;

Ελλάς ολέ...
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Προς συντονιστές:

Ας μεταφερθούν αν νομίζετε τα άσχετα με το θέμα μηνύματα σε άλλο θέμα...

Να δωθεί "εύστοχος" τίτλος παρακαλώ... :wink:
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Η υπακοή γέροντα, έχει και τα κακά της... Ενώ το κουβέντιασα το θέμα, είναι λένε παράδοση, και μόλις ακούσει ο κόσμος το Κοινωνικό, ενώ υπάρχουν κόλιβα στο τραπεζάκι, κάτι τον πιάνει... Αυτό που μου τη σπάει περισσότερο απ' όλα, είναι αυτή η μόνιμη δικαιολογία του κόσμου. Ποιον διόρισε αυτή η διοικούσα (να μην επεκταθώ τώρα...) Εκκλησία ως πνευματικό καθοδηγητή, τον λαό;;;:mad::mad::mad: Σε ποια χριστιανική ή μοναστική λογική στέκει να κάνει ο Γέροντας υπακοή στον υποτακτικό;;;
Ἀπό ποιμένες, ποιμενόμενοι...
Δές κι αὐτό.​

Α, δεν σας το είπα και αυτό, το αντίδωρο μοιράζεται κατά το "Άξιον εστίν" από τους επιτρόπους. Βέβαια, και εκεί που παλεύεις με τα δίγοργα και τα μακάμια, νά σου ο επίτροπος με το πανέρι, για να κάνεις και την επιλογή σου (ξέρετε, όχι ότι κι ότι αντίδωρο, από το ζημωτό). Και ενώ σκέφτομαι να σταματήσω τον ύμνο, για να πάρω την ευχή του επιτρόπου (ξέρω και γω, αντί του Σώματος και του Αίματος του Χριστού μου το δίνουν, να μην πάρω μία ευχή;) μπαίνουν στο μυαλό μου τα λόγια του Μεγαλυνάριου και απλώνω το χέρι στο καλάθι στα τυφλά...
Ἔχω φρικάρει...
Ὑποκατάστατο τῆς θείας μεταλήψεως τό ἀντίδωρο, προηγούμενο μάλιστα !!!.
Ὑποκατάστατο τοῦ ἱερέα ὁ ἐπίτροπος !!!
Φρίκη !!!
Διάλυση τῆς Θείας Λειτουργίας.
Θεέ μου συγχώρα με.​
Υ.Γ. Χίλια συγγνώμη για το ξέσπασμα :eek::eek:
Καί λίγο εἶναι.
Διάβασα πρό ἡμερῶν ἔνα παρόμοιο ξέσπασμα τοῦ μακαριστοῦ Φουντούλη σέ προσωπική ἐπιστολή πού εἶχε στείλει σ᾿ ἔνα ἰερέα καί τώρα τήν δημοσίευσε αὐτός μετά τόν θάνατό του, γιά νά δείξει τήν ἀγωνία τοῦ ἀειμνήστου.
Αἰωνία του ἡ μνήμη !!!​

 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Εχουμε λοιπόν.
Στο Κοινωνικό.
Ομιλίες, μνημόσυνα.
Συνήθως ομιλίες από κοσμικούς και όχι από τον ιερέα.

Στο άξιον εστίν, αλλού μοιράζουν αντίδωρο και αλλού βγάζουν δίσκο.
Καλά που δεν βγάζουν δίσκο στο τα Σα εκ των Σων για να διακωμωδήσουν τα λεγόμενα.
Στο Άγιο Όρος οι πιστοί είναι γονατισμένοι στο άξιον εστίν. Εμείς καταδικάζουμε τους αιρετικούς που υπερ-τιμούν την Θεοτόκο αλλά με τις πράξεις μας γινόμαστε χειρότεροι απ αυτούς υποτιμώντας την.

Νομίζω ότι μετά το χερουβικό αρχίζει η πραγματική μυσταγωγία (οχι στο "τας θύρας" γιατί γίνεται προετοιμασία μέχρι να φτάσουμε εκεί) που δεν πρέπει να διακόπτεται από ομιλίες, σπρωξίματα για αντίδωρο, ανακοινώσεις για του πού θα σερβιριστεί ο καφές ή τα γεύματα προς τιμήν του κεκοιμημένου.

Δεν πρέπει να διακόπτεται και από αλλαγές ήχων.

Γιατί έτσι "σπάει " το αφτί του ακροατή. Χάνεται η συνέχεια, διακόπτεται η προσευχή.
Επειδή έψαλλα σε προσκύνημα και έχω αλλάξει 50 ιερείς, κάπου πέταξα τον τονοδότη και προσπάθησα να αφουγκραστώ την βάση και τις νότες του κάθε ιερέα ώστε να υπάρχει ενότητα μέχρι το τέλος.
Το πιο δύσκολο ήταν να εναρμονιστώ με ιερείς που έψαλλαν σε θεοσεβίστικο μοναστηριακό ή οργανωσιακό σύστημα που δεν έπιαναν κανένα ήχο ούτε αυτό το κλιτόν που στην άγνοιά τους περί μουσικής δεν προσπάθησαν να μιμηθούν κάποιον μουσικό ιερέα αλλά να μιμηθούν τους πόρω απέχοντες της του Δαμασκηνού τέχνης ιερείς έναντι "κάποιας" ιδεολογίας.

Πιστεύω ότι το να υπάρχει αρμονία και απρόσκοπτη συνέχεια στην θεία λειτουργία είναι μεγάλη τέχνη και υπηρετεί τον πόθο των πιστών.

Ποιός είπε ότι οι πιστοί θέλουν να φύγουν μια ώρα αρχύτερα;
 

koudounellis

Ευστράτιος Κουδουνέλλης
Την προηγούμενη Κυριακή ψάλλαμε το Χερουβικό κανανικά.
Ο ιερέας καθυστέρησε λίγο και ψάλλαμε και το ως τον βασιλέα.
Στο τέλος ήρθε και μας συγχάρηκε μια κυρία:
''Ήσασταν πολοί ωραίοι είπε στο χερουβικό''
Σήμερα με άλλον ιερέα ίσα που πρόλαβα του πετρου εφεσίου.
Με βρίσκει στο τέλος η κυρία και μου λέε ι σήμερα γιατί ''φάγατε'' το ως τον βασιλέα;
Τις λέω που καθόσουν;
Μου απαντά πίσω από το αριστερό ψαλτήρι.
Τον είδες τον ιερέα που βγήκε και περίμενε στο πάσαν νυν βιοτικήν;
Τον είδα μου απαντά.
Αν τον ξαναδείς να περιμένει να του πεις να μη βιάζεται της λέω.
 

ixadin

Ηχάδιν
Αν τον ξαναδείς να περιμένει να του πεις να μη βιάζεται της λέω.

Νομίζω ότι η μόνη λύση ,για να επανέλθει μια τάξη είναι να οργανωθεί το πλήρωμα της Εκκλησίας και να ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ από τους Ιερείς να επανέλθουμε στην κανονικότητα.

Τώρα στο θέμα:

Είπαμε την Κυριακή τους κανόνες εις 14
Αντίφωνα και τους Μακαρισμούς
Τρισάγιον και Δύναμις του Στανίτσα το Φερεχναχ
Χερουβικός σύντομος του Ανδρέα μοναχού
Λειτουργικά Βουρλή (επτάφωνα διατονικά)
Άξιον εστί Πρίγγου
Συμπλήρωσα το κοινωνικό του Αριστερού με το κράτημα εκ του ετέρου του Μπερεκέτου.

Η εγκύκλιος σε εμάς ήταν για να λέει ο κόσμος το Πάτερ ημών και το Πιστεύω, αλλά εγώ το εφαρμόζω εδώ και 3 ολόκληρα χρόνια
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis

Τό πρωί μοῦ ἔδειξε ὁ πρωτοψάλτης τό βιβλίο τῆς Σιμωνόπετρας «Ἀγγελικός χορός» καί μοῦ πρότεινε νά ποῦμε λειτουργικά ἀπό αὐτό γραμμένα πάνω στόν βαρύ ἐκ τοῦ ΓΑ, ὅπως τό Κατέλυσας καί τό Ἅγιοι Μάρτυρες, γιά ἀλλαγή...
Τελικά ἦταν ἀποτυχία.

Δεν τα γνωρίζω αυτά τα Λειτουργικά. Είχα γράψει κάτι παρόμοια.
Πλέον σπάνια ψάλλω λειτουργικά...
Αποτυχία ως προς την έμπνευση; ή αποτυχία ως προς την συνεργασία;

Στό Ἐν πρώτοις πατάω ΖΩ ἄνω μέχρι τόν κάτω καί τό γυρίσαμε στόν διατονικό.
Καλό μέτρο θα ήταν πάντως κι όταν ψαλλούν ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ να "αλλαχθεί" μετά το "Άξιον εστίν" σε κλιτόν. Έτσι και πιο σύντομοι γινόμαστε, και οι Ιερείς εκφωνούν πιο εύκολα (κι όταν μάλιστα λένε το "Εν πρώτοις...") και απαλλάσουν τους ψάλτες από το "κράτημα" του τόνου και μια ακουστική ποικιλία δημιουργείται. Αυτά καθαρά από άποψη αισθητικής.
Ας κάνουν εκ νέου απήχημα στο Κοινωνικόν.


Βέβαια τί τά θέλουμε ὅλ᾿ αὐτά τά λειτουργικά;
Καί ἀπό αὐτά Χρῆστο χαλάει ἡ κατάνυξη...
Ἀλλά τά ἔχουμε ξαναπεῖ...
Καλό είναι να δώσουμε το παράδειγμα και με τα έργα μας. Διαπιστώνω ότι λέμε πολλά και διάφορα αλλά στην πράξη "κολλάμε" σε ήχους κλπ. κλπ.
Πάντως το θέμα του Κοινωνικού όπως τέθηκε από τον εκλεκτό συνάδελφο Χρίστο Τσακίρογλου είναι τεράστιο.
Δυστυχώς οι Διοικούντες όχι μόνο δεν σκοπεύουν να πάρουν μέτρα για αυτή την μάστιγα... αλλά εισηγούνται και την ανάγνωση εγκυκλίων ή κήρυξη του Θείου Λόγου την ώρα του Κοινωνικού!!!

 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Δυστυχώς οι Διοικούντες όχι μόνο δεν σκοπεύουν να πάρουν μέτρα για αυτή την μάστιγα... αλλά εισηγούνται και την ανάγνωση εγκυκλίων ή κήρυξη του Θείου Λόγου την ώρα του Κοινωνικού!!!

Δέν νομίζω !!!
Εγκύκλιος υπ. αρ. 2791
«Τό Θεῖον κήρυγμα πρέπει νά γίνεται ἀπαραιτήτως μετά τήν ἀνάγνωσιν τοῦ Εὐαγγελίου καί ὄχι κατά τήν ὥραν τοῦ Κοινωνικοῦ. Οἱ προβαλλόμενοι λόγοι τῆς ἐξοικονομήσεως χρόνου καί τῆς βραδύτητος τῆς προσελεύσεως τοῦ λαοῦ εἰς τήν Θείαν Λειτουργίαν δέν εὐσταθοῦν. ῾Η ἐξοικονόμησις χρόνου εἶναι δυνατή διά τῆς ἀποφυγῆς τῶν ἀργῶν μελῶν καί τῆς βραδείας ἀπαγγελίας τῶν δεήσεων· καί ἡ βραδύτης τῆς προσελεύσεως τῶν πιστῶν δύναται νά ἀντιμετωπισθῇ διά τῆς τελέσεως τῆς Θείας Λειτουργίας εἰς καταλληλοτέρας ὥρας καί τῆς βελτιώσεως τῆς ποιότητος τοῦ Θείου κηρύγματος, ὥστε αὐτό νά ἑλκύῃ τό ἐνδιαφέρον καί τήν προσοχήν τοῦ ἐκκλησιάσματος.
Διά τῆς ἐπαναφορᾶς τοῦ κηρύγματος εἰς τήν κανονικήν του θέσιν, οἱ μέν ἐκκλησιαζόμενοι, ἔχοντες πρόσφατον τήν ἀκρόασιν τῶν ἁγιογραφικῶν περικοπῶν θά ἀκούουν ἀμέσως καί τήν ἀνάπτυξίν των, ὁ δέ λειτουργός, ἀφοῦ ἱερουργήσῃ τό Εὐαγγέλιον, θά προχωρήσῃ ἀπερίσπαστος εἰς τήν τελεσιουργίαν τοῦ μυστηρίου τῆς Θείας Εὐχαριστίας».

Στἠν ἴδια Ἐγκύκλιο
«Νά ἐπαναφερθῇ ἡ ψαλμωδία τῶν προκειμένων τοῦ Ἀποστόλου, ἀλλά καί τῶν Ἀλληλουϊαρίων, τά ὁποῖα προηγοῦνται τοῦ Εὐαγγελίου. Τά δύο αὐτά ἀρχικῶς ἦσαν ὁλόκληροι ἤ σχεδόν ὁλόκληροι ψαλμοί, ἀπαγγελλόμενοι κατά στίχον, μετά τούς ὁποίους ἐψάλλετο τό προκείμενον ἤ τό τριπλοῦν Ἀλληλουϊάριον. Σήμερον ὅμως, τό μέν προκείμενον ἔχει περιορισθῆ εἰς δύο στίχους καί μάλιστα κολοβωμένους, τό δέ ἀλληλουϊάριον εἰς ἕν τριπλοῦν «Ἀλληλούια». ῾Η ἀποκατάστασις τῶν ἀνωτέρω εἰς τήν ἀρχαίαν τάξιν καί ἰδιαιτέρως ἡ ψαλμῳδία τοῦ ἀλληλουϊαρίου ἐκ τρίτου μετά τῶν στίχων συμπληρωμένων βεβαίως καί ὁλοκληρωμένων ἐπιβάλλεται καί διά νά καλύπτεται ὁ ἀπαιτούμενος χρόνος διά τήν πρό τοῦ Εὐαγγελίου θυμίασιν, τήν ἀνάγνωσιν τῆς σχετικῆς εὐχῆς καί τήν μετάβασιν τοῦ Διακόνου εἰς τόν ἄμβωνα, ὥστε νά μή γίνωνται ταῦτα κατά τήν ἀνάγνωσιν τοῦ Ἀποστόλου, καί διασποῦν τήν προσοχήν τῶν πιστῶν».


 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Η εγκύκλιος τα λέει πολύ καλά!

Το πρόβλημα είναι άλλο: βλέπω α) ότι είναι συνοδική β) ότι εξεδόθη το 2004.

Από την ημερομηνία εκδόσεώς της έχω υπηρετήσει σε δύο διαφορετικούς ναούς σε δύο διαφορετικές μητροπόλεις του νομού Αττικής και έχω εκκλησιαστεί σε αρκετούς άλλους ναούς του λεκανοπεδίου όπου τα οριζόμενα στην εγκύκλιο δεν ετηρήθησαν καθόλου. :eek: Γιατί η εγκύκλιος δεν εφαρμόζεται; Είναι και αυτή σαν το σύνταγμα η τήρησις του οποίου επαφίεται εις τον πατριωτισμόν των Ελλήνων;
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Καλά τα λέει η εγκύκλιος αλλά δυστυχώς είναι μόνο για να υπάρχει και να λένε ότι έκαναν το καθήκον τους...οι ίδιοι οι επίσκοποι καταργούν αυτά τα οποία έχουν υπογράψει στην σύνοδο...
Κλασικό παράδειγμα (όσον αφορά την κατάντια του "θείου κηρύγματος") είναι ο άγιος Θεσσαλονίκης...τα βλέπουμε στις τηλεοράσεις ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας...και το θέμα των κηρυγμάτων??? ας μην το σχολιάσουμε καλύτερα...περί Ελληνικότητος της Μακεδονίας, σχολιασμός της επικαιρότητας της χώρας, επίθεση σε πολιτικά πρόσωπα και πολλά άλλα "κουλά" και άτοπα με το μυστήριο της θ.μεταλήψεως και αληθείας που πρόκειται να πραγματοποιηθεί λίγο μετά το "θείον κήρυγμα"...
Είχα ρωτήσει κάποτε έναν επίσκοπο για την θέση του κηρύγματος "μα σεβασμιώτατε άλλά υπογράφετε στις διάφορες εγκυκλίους και άλλα πράττετε" και απαντά "έλα βρε καημένε με τι κάθεσαι και ασχολείσαι τώρα...προσγειώσου μην γίνεσαι ΓΡΑΦΙΚΟΣ"...!!!!
Γι αυτό ας μην μας ξεγελούν οι διάφορες ανακοινώσεις (γιατί στην ουσία δεν μοιάζουν με εγκυκλιους) της ανήσυχης κατά τ άλλα διά τα λειτουργικά θέματα συνόδου..."είναι και αυτό ένα ακόμα δείγμα της βαθιάς εκοσμίκευσης και αλλοτρίωσης της Ελλαδικής εκκλησίας"...
 
Last edited:

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Πολύ ορθώς λοιπόν παραπονούμαστε (και με τι δίκιο μας!), όμως γεννάται η εξής απορία:

Επί της ουσίας (ασχέτως του γεγονότος ό,τι ήμαστε υποχρεωμένοι να εκφράσουμε την άποψή μας τοποθετώντας τα πράγματα εκεί που πρέπει), εδώ μιλάμε για μια κουβέντα σε ένα Φόρουμ στο Ίντερνετ που καλώς ή κακώς θα τα γράψουμε και οι αρμόδιοι απλά θα μας γράψουν κανονικά εκεί που...

Με ποιον τρόπο μπορούν να "πιάσουν τόπο" οι φωνές μας; Απ'ότι φαίνεται με κανέναν καθώς οι ιθύνοντες κοιμούνται ή θέλουν να κοιμούνται όρθιοι.

Προσωπικά νομίζω ότι (πρακτικά) υπάρχει μόνον ένας τρόπος, αυτός του προσωπικού τελικά καλού πείσματος του καθενός μας. Αν ΔΕΝ διακόψω το κοινωνικό και βγει ο ιεροκύρηκας, ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ; Θα αρχίσει να μιλάει όταν εγώ θα ψέλνω; Θα σταματήσει λίγα δευτερόλεπτα μετά...

Βέβαια, αυτό θα έχει ενδεχομένως συνέπειες αλλά:

1. ΔΕΝ πρέπει να μας νοιάζουν (ΑΝ θέλουμε να έχουμε αγωνιστικό και όχι μαλθακό πνεύμα)

2. ΔΕΝ θα πρέπει να έχει ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ συνέπεια καθώς ΔΕΝ ΣΤΕΚΕΙ να πας να εφαρμόσεις το σωστό και να βρεις και το μπελά σου. Οι τυχόν αντιρρησίες που θα το "παίξουν" έξυπνοι και θα προσπαθήσουν να επιβάλλουν οτιδήποτε απλά ονομάζονται από εμένα ελεϊνοί κακομοίριδες άνθρωποι...

Όποιος έρχεται στην Εκκλησία για να φύγει μια ώρα νωρίτερα να κάτσει ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ να συνεχίσει να κοιμάται τον ύπνο του δικαίου...

...Αν είστε έτσι, ΔΕ ΣΑΣ ΘΕΛΟΥΜΕ. Προσγειωθείτε!


Το πρόβλημα ΟΜΩΣ είναι ότι το 60-70% των ψαλτών ΔΕΝ έχουν αγωνιστικό πνεύμα και απλά συμβιβάζονται με τις καταστάσεις, οπότε δικαίως τα τραβάμε αφού δεν αγωνιζόμαστε...

Υ.Γ. Περιμένω μετά την Κυριακή το αποτέλεσμα από τον καθένα... :cool:
 
Top