κλιτόν
Active member
Χαίρετε, θα ήθελα να επισημάνω λίαν συντόμως ότι τα δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος 2019 και συγκεκριμένα για την 20η Οκτωβρίου 2019, παρουσιάζουν την περίπτωση κατά την οποία συμψάλλουμε τις ακολουθίες των Αγίων Γερασίμου και Αρτεμίου (μετά της Αναστασίμου) στην τυπική τους διάταξη προτάσσοντας κυρίως τα του Αγίου Αρτεμίου έναντι του οσίου Γερασίμου, παρόλο που η ακολουθία του 2ου είναι "πλήρης" ενώ του πρώτου "απλουστέρα" από απόψεως τυπικού.
Εσπερινός:
- Τα δίπτυχα προτάσσουν προσόμοια πρώτα του μάρτυρος και μετά του οσίου, το Δόξα όμως του οσίου. Ίσως οφείλουν να ειπωθούν πρώτα του οσίου και μετά του μάρτυρος, γεγονός που τα δίπτυχα τηρούν διά τα Δοξαστικά: πρώτο του οσίου (στιχηρών) και μετά του μάρτυρος (αποστίχων).
- η χρήσις από τα δίπτυχα των αναγνωσμάτων που ανήκουν στον όσιο δεικνύουν χρήση της πλήρους ακολουθίας η οποία πάντοτε προτάσσεται «μικροτέρας» άνευ αναγνωσμάτων.
- απολυτίκια επίσης πρώτα του μάρτυρος υπαρχούσης πλήρους ακολουθίας του οσίου την οποία και ακολουθούμε ενώ 10 λεπτά ενωρίτερα διαβάσαμε τα αναγνώσματά του… Η πλήρης ακολουθία όμως προτάσσεται της απλουστέρας.
Όρθρος:
- τα δίπτυχα υποδεικνύουν πολυέλεο και τα ανάλογα καθίσματα από την ακολουθία του οσίου και ως γνωστόν όταν λέμε πολυέλεο τον λέμε επειδή ακολουθούμε κύρια-πλήρη ακολουθία και ΠΟΤΕ κάποια απλουστέρα. Εντούτοις λίγο μετά ξανά (λανθασμένα ίσως προτάσσεται ο κανών του μάρτυρος εκείνου του οσίου. Τελικά ποια ακολουθία οφείλει να ειπωθεί κατά προτεραιότητα;
- Μεσώδια καθίσματα: παρομοίως. Εξαποστειλάρια: παρομοίως. Απολυτίκια μετά την είσοδον: παρομοίως.
Παρακαλώ πολύ διά την γνώμην των καταρτισμένων επί θεμάτων τυπικών διατάξεων.
Κ.Ε. Θεσσαλονίκη
Εσπερινός:
- Τα δίπτυχα προτάσσουν προσόμοια πρώτα του μάρτυρος και μετά του οσίου, το Δόξα όμως του οσίου. Ίσως οφείλουν να ειπωθούν πρώτα του οσίου και μετά του μάρτυρος, γεγονός που τα δίπτυχα τηρούν διά τα Δοξαστικά: πρώτο του οσίου (στιχηρών) και μετά του μάρτυρος (αποστίχων).
- η χρήσις από τα δίπτυχα των αναγνωσμάτων που ανήκουν στον όσιο δεικνύουν χρήση της πλήρους ακολουθίας η οποία πάντοτε προτάσσεται «μικροτέρας» άνευ αναγνωσμάτων.
- απολυτίκια επίσης πρώτα του μάρτυρος υπαρχούσης πλήρους ακολουθίας του οσίου την οποία και ακολουθούμε ενώ 10 λεπτά ενωρίτερα διαβάσαμε τα αναγνώσματά του… Η πλήρης ακολουθία όμως προτάσσεται της απλουστέρας.
Όρθρος:
- τα δίπτυχα υποδεικνύουν πολυέλεο και τα ανάλογα καθίσματα από την ακολουθία του οσίου και ως γνωστόν όταν λέμε πολυέλεο τον λέμε επειδή ακολουθούμε κύρια-πλήρη ακολουθία και ΠΟΤΕ κάποια απλουστέρα. Εντούτοις λίγο μετά ξανά (λανθασμένα ίσως προτάσσεται ο κανών του μάρτυρος εκείνου του οσίου. Τελικά ποια ακολουθία οφείλει να ειπωθεί κατά προτεραιότητα;
- Μεσώδια καθίσματα: παρομοίως. Εξαποστειλάρια: παρομοίως. Απολυτίκια μετά την είσοδον: παρομοίως.
Παρακαλώ πολύ διά την γνώμην των καταρτισμένων επί θεμάτων τυπικών διατάξεων.
Κ.Ε. Θεσσαλονίκη
Last edited: