Σύμφωνοι.1) Είναι ανακριβής στις βάσεις του. Ψάλλει χαρακτηριστικά χαμηλότερα σε σχέσει με την δοθείσα βάση στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Μερικές φορές κάποια μόρια. Κάποιες άλλες έως και μισό ημιτόνιο.Γίνεται εύκολα αντιληπτό και είναι ενοχλητικό για τον ακροατή
Εδώ έχω ένσταση. Το έχω ξαναπεί και ξαναϋποδείξει, σε ΚΑΜΙΑ παλαιά ηχογράφηση από τη νύχτα της Αναστάσεως δεν υπάρχει αυτό το κοπάνημα που δεν καταλαβαίνει κανείς τίποτα. Καλά κάνει και ψάλλει όπως τα ξέρει. Αυτός είναι ο μόνος πλέον πατριαρχικός εκεί μέσα, παρά τις αδυναμίες του, και αυτόν θα έπρεπε να έχει ο τοποτηρητής ως νυμφαγωγό στο ύφος, αφού άλλοι δομέστιχοι δεν υπάρχουν με πολυετή θητεία στο Πατριαρχείο. Μπορεί να έχει τις αδυναμίες του, αλλά κάποια πράγματα τα έχει υιοθετήσει σωστά με τη μακροχρόνια τριβή.2) Έχει πρόβλημα στον ρυθμό. Σε μέλη που ψάλλονται με ταχύτητα "λαχανιάζει" , δεν μπορεί να ακολουθήσει, ψάλλει άγαρμπα και επιβραδύνει.
Σε αυτό διαφωνώ απολύτως. Με τον Άρχοντα Πρωτοψάλτη έψαλλαν εν ενί στόματι. Προφανώς κάτι άλλο φταίει αν δεν ακούγεται ομοιογένεια.3) Δεν μπορεί να συμψάλλει.
Ο καλός μουσικός πρέπει απαραίτητα να μπορεί να συνυπάρξει. Ο καλός μουσικός έχει τα αυτιά του τεντωμένα και ακούει προσεκτικά τον συνεργάτη του και ψάλλει με τρόπο που να αναδικνύει την συνεργασία και όχι την προσωπική αντίληψη περί μουσικής. Τουτέστιν, το εγώ έρχεται δεύτερο.
Η ικανότητα κάποιου να μπορεί, μουσικά, να συνεργαστεί επιτυχώς είναι μείζονος σημασίας. Δείχνει ωριμότητα, βάθος κατανόησης και μια αρετή πολύ απαραίτητη για τον μουσικό και δει τον ψάλτη, ταπεινοφροσύνη και μετριοπάθεια.
Εμένα πάλι καθόλου, αλλά όχι για αυτά που λέτε.Για να μην μακρυγορώ, θέλω να τονίσω ότι ο λαμπαδάριος μου αρέσει πολύ σαν ψάλτης. Έχει στιγμές που είναι πραγματικά εκπληκτικός. Με όμορφη βαθιά φωνή και πολύ ωραίο ύφος. Απλά καταλαβαίνω γιατί δεν επιλέχτηκε για πρωτοψάλτης.
Και μέσα σε 2-3 χρόνια, δηλαδή, θα αντικατασταθούν ΟΛΟΙ οι Πατριαρχικοί ψάλτες με εξωτερικούς, χωρίς τη δυνατότητα διά ζώσης μυήσεως στο ύφος του Πατριαρχείου; Δεν είμαστε σοβαροί! Ακούστηκε, βέβαια, ότι κάποιοι το μεθόδευσαν έτσι ώστε να παραιτηθεί λόγω ευθιξίας, με έτοιμο και όνομα του αντικαταστάτη του, αλλά καλά κάνει ο άνθρωπος και κρατάει Θερμοπύλες.Όσο για το τρίτο από τα προβλήματα αυτό της ικανότητας της μουσικής συνεργασίας θα πω το εξής: Αν μπορεί κάποιος δεν μπορεί να συνεργαστεί και να παράγει ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα είτε παραιτείται εφόσον νοιώθει ότι θίγεται η μουσική του ακεραιότητα, είτε προσπαθεί να διορθωθεί και να προσαρμοστεί ώστε στο τέλος να μην υπάρχει χασμωδία και αταξία. Από ότι βλέπω τόσο απο προσωπικές παρατηρήσεις όσο και από σχόλια φίλων εδώ στο ψαλτολόγιο ισχύει το δεύτερο μάλλον.
Πάρα πολλά. Άλλωστε, η ψαλτική του Αστέρη πλησιάζει πάρα πολύ στην ψαλτική του Σάββα Αβραμίδη και του Γεωργίου Δάφφα, που κατά γενική ομολογία μιμούνταν το ψάλσιμο του Ναυπλιώτη. Αυτό που ενοχλεί τους κατηγόρους του είναι το ότι είναι τενόρος στη λυρική σκηνή, με αντίστοιχη φωνητική τοποθέτηση, αλλά στις τεχνικές λεπτομέρειες είναι γνήσιος διάδοχος του ύφους του Ναυπλιώτου, το οποίο τολμώ να πω ότι εν πολλοίς επανέφερε. Ιδίως στα τελευταία χρόνια που ασχολήθηκε αποκλειστικά με το αναλόγιο. Πχ, ποιος άλλος ιεροψάλτης κάνει αυτή την κορύφωση στις υψηλές συχνότητες με τόσο γεμάτη φωνή, πρακτική που προσδίδει αρχοντιά στην εκτέλεση;Δηλαδή ο Ναυπλιωτης με τον Αστερη.....έχουν κοινά?μην τρελαθούμε....
Last edited: