Κυριακή ΙΑ' Ματθαίου Ήχος β', Εωθινόν ΙΑ' (04/09/2016) - Πατριαρχικός Ναός Αγίου Γεωργίου

Ευαγόρας1

Ευαγόρας
Κυριακή ΙΑ' Ματθαίου Ήχος β', Εωθινόν ΙΑ' (04/09/2016) - Πατριαρχικός Ναός Αγίου Γεωργίου
 

alogo

παμπαλαιο μελος
Ν σαι καλά για τον κόπο σου. Εντύπωση μ έκανε οτι στα αντίφωνα είπανε κ τους στίχους πριν... που μέχρι τώρα δεν... ακουγόταν.

Απλά κ μεγαλοπρεπή όλα.....πάντως...
 

Μάριος

Μέλος
Αυτό που επίσης ακούγεται είναι το γιατί αναγκάστηκαν να αναζητήσουν κάποιον εκ των έξω
 

Παπαδόπουλος Δαυίδ

Μπαντιλίκι,στον άνω πά.
Ο καλύτερος με διαφορά απειρη....ανοίξτε τα αυτιά σας εσείς οι μερικοί ο άνθρωπος γράφει ιστορία ξυπνήστε......
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αυτό που επίσης ακούγεται είναι το γιατί αναγκάστηκαν να αναζητήσουν κάποιον εκ των έξω
Ἀναγκάστηκαν; Δὲν νομίζω.

Πρόκειται γιὰ συνειδητὴ ἐπιλογὴ, ποὺ μάλιστα ὑπερασπίσθηκε μέλος τῆς Ἐπιτροπῆς ποὺ προσεκάλεσε τὸν τοποτηρητή. Ἀπὸ τὸν λόγο του φάνηκε πὼς ὑπάρχει συγκεκριμένη ἄποψη γιὰ τὴν ψαλτικὴ στὸ Φαναρι, ποὺ μᾶλλον δὲν συμφωνεῖ μὲ τὰ ὅσα διδάχθηκε ὁ νῦν Δομέστικος ἀπὸ τὸν δάσκαλό του, τὸν Ἄρχοντα Πρωτοψάλτη κ. Ἀστέρη, ὥστε νὰ τὸν διαδεχθεῖ στὸ ὕφος.

Ἀντ' αὐτοῦ προτιμήθηκε ἄλλο ὕφος, αὐτὸ τοῦ τοοτηρητοῦ, εξ οὗ καὶ ἡ διαφορὰ ποὺ ἀκούγεται εὐκρινῶς μεταξὺ τῶν ἀναλογίων. Τοῦ μαθητοῦ διαφέρει ἀπὸ τοῦ τοποτηρητοῦ σαφῶς καὶ γνωρίζουμε γιατί. Τὰ περὶ γέφυρας ποὺ γράφτηκαν ἀπὸ συναδέλφους, μᾶλλον ἀποτελοῦν φενάκη.

Τὰ ὑπόλοιπα τὰ 'χουμε πεῖ παραπάνω.

 

Μάριος

Μέλος
Αυτό που εννοώ είναι ότι ακούγοντας την ηχογράφηση καταλαβαίνει κανείς γιατί ο δομέστιχος παραμένει δομέστιχος.
Το ότι "αναγκάστηκαν" να αναζητήσουν ψάλτη οφείλεται προφανώς στην ανεπάρκειά του.
Κανένα "ύφος" και καμία μαθητεία οποιασδήποτε διάρκειας σε οποιονδήποτε δάσκαλο δεν είναι ικανή να αναπληρώσει συγκεκριμένη έλλειψη βασικών ικανοτήτων.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αυτό που εννοώ είναι ότι ακούγοντας την ηχογράφηση καταλαβαίνει κανείς γιατί ο δομέστιχος παραμένει δομέστιχος.
Το ότι "αναγκάστηκαν" να αναζητήσουν ψάλτη οφείλεται προφανώς στην ανεπάρκειά του.
Κανένα "ύφος" και καμία μαθητεία οποιασδήποτε διάρκειας σε οποιονδήποτε δάσκαλο δεν είναι ικανή να αναπληρώσει συγκεκριμένη έλλειψη βασικών ικανοτήτων.

Τὸ νὰ γίνεις Α΄δομέστιχος στὴ Μεγάλη Ἐκκλησία δὲν εἶναι μικρὸ πράγμα.

Ἄν -ὅπως ἰσχυρίζεσαι- δὲν διαθέτει οὕτε κἄν βασικὲς ἰκανότητες, τότε γιατὶ προήχθη; Τὶ σημαίνει ἄραγε αὐτό γιὰ τοὺς ἰθυνοντες; Μήπως εἶναι οἱ ἴδιοι ποὺ προσεκάλεσαν τὸν τοποτηρητή;

Πάντως αὐτὸ ποὺ γράφεις γιὰ τὸν Α΄ δομέστιχο εἶναι ἀμετροεπές καὶ σαφῶς ΔΕΝ ἰσχύει.
 

δημητρης γαλλος

Παλαιό Μέλος
Αυτό που εννοώ είναι ότι ακούγοντας την ηχογράφηση καταλαβαίνει κανείς γιατί ο δομέστιχος παραμένει δομέστιχος.
Το ότι "αναγκάστηκαν" να αναζητήσουν ψάλτη οφείλεται προφανώς στην ανεπάρκειά του.
Κανένα "ύφος" και καμία μαθητεία οποιασδήποτε διάρκειας σε οποιονδήποτε δάσκαλο δεν είναι ικανή να αναπληρώσει συγκεκριμένη έλλειψη βασικών ικανοτήτων.

Αδυνατω να καταννοησω τη λογικη με την οποια καποιος ειναι ακαταλληλος για Πρωτοψαλτης αλλα ειναι καταλληλος για Λαμπαδαριος.
 

Μάριος

Μέλος
Τὸ νὰ γίνεις Α΄δομέστιχος στὴ Μεγάλη Ἐκκλησία δὲν εἶναι μικρὸ πράγμα.

Ἄν -ὅπως ἰσχυρίζεσαι- δὲν διαθέτει οὕτε κἄν βασικὲς ἰκανότητες, τότε γιατὶ προήχθη; Τὶ σημαίνει ἄραγε αὐτό γιὰ τοὺς ἰθυνοντες; Μήπως εἶναι οἱ ἴδιοι ποὺ προσεκάλεσαν τὸν τοποτηρητή;

Πάντως αὐτὸ ποὺ γράφεις γιὰ τὸν Α΄ δομέστιχο εἶναι ἀμετροεπές καὶ σαφῶς ΔΕΝ ἰσχύει.

Καταρχάς να ξεκαθαρίσω κάτι.
Δεν είπα ότι είναι μικρό πράγμα να γίνει κάποιος Ά δομέστιχος. Τουναντίον.
Σχετικά με τα υπόλοιπα. Ο Δομέστιχος έχει τουλάχιστον τρία (3) βασικά προβλήματα τα οποία μπορεί να τα καταλάβει και ένας αδαής ακούγοντας όχι μόνο την σημερινή αλλά και τις περισσότερες ηχογραφήσεις από τον πατριαρχικό ναό.
1) Είναι ανακριβής στις βάσεις του. Ψάλλει χαρακτηριστικά χαμηλότερα σε σχέσει με την δοθείσα βάση στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Μερικές φορές κάποια μόρια. Κάποιες άλλες έως και μισό ημιτόνιο.Γίνεται εύκολα αντιληπτό και είναι ενοχλητικό για τον ακροατή
2) Έχει πρόβλημα στον ρυθμό. Σε μέλη που ψάλλονται με ταχύτητα "λαχανιάζει" , δεν μπορεί να ακολουθήσει, ψάλλει άγαρμπα και επιβραδύνει.
3) Δεν μπορεί να συμψάλλει.
Ο καλός μουσικός πρέπει απαραίτητα να μπορεί να συνυπάρξει. Ο καλός μουσικός έχει τα αυτιά του τεντωμένα και ακούει προσεκτικά τον συνεργάτη του και ψάλλει με τρόπο που να αναδικνύει την συνεργασία και όχι την προσωπική αντίληψη περί μουσικής. Τουτέστιν, το εγώ έρχεται δεύτερο.
Η ικανότητα κάποιου να μπορεί, μουσικά, να συνεργαστεί επιτυχώς είναι μείζονος σημασίας. Δείχνει ωριμότητα, βάθος κατανόησης και μια αρετή πολύ απαραίτητη για τον μουσικό και δει τον ψάλτη, ταπεινοφροσύνη και μετριοπάθεια.

Για να μην μακρυγορώ, θέλω να τονίσω ότι ο λαμπαδάριος μου αρέσει πολύ σαν ψάλτης. Έχει στιγμές που είναι πραγματικά εκπληκτικός. Με όμορφη βαθιά φωνή και πολύ ωραίο ύφος. Απλά καταλαβαίνω γιατί δεν επιλέχτηκε για πρωτοψάλτης.
 

Παπαδόπουλος Δαυίδ

Μπαντιλίκι,στον άνω πά.
Καταρχάς να ξεκαθαρίσω κάτι.
Δεν είπα ότι είναι μικρό πράγμα να γίνει κάποιος Ά δομέστιχος. Τουναντίον.
Σχετικά με τα υπόλοιπα. Ο Δομέστιχος έχει τουλάχιστον τρία (3) βασικά προβλήματα τα οποία μπορεί να τα καταλάβει και ένας αδαής ακούγοντας όχι μόνο την σημερινή αλλά και τις περισσότερες ηχογραφήσεις από τον πατριαρχικό ναό.
1) Είναι ανακριβής στις βάσεις του. Ψάλλει χαρακτηριστικά χαμηλότερα σε σχέσει με την δοθείσα βάση στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Μερικές φορές κάποια μόρια. Κάποιες άλλες έως και μισό ημιτόνιο.Γίνεται εύκολα αντιληπτό και είναι ενοχλητικό για τον ακροατή
2) Έχει πρόβλημα στον ρυθμό. Σε μέλη που ψάλλονται με ταχύτητα "λαχανιάζει" , δεν μπορεί να ακολουθήσει, ψάλλει άγαρμπα και επιβραδύνει.
3) Δεν μπορεί να συμψάλλει.
Ο καλός μουσικός πρέπει απαραίτητα να μπορεί να συνυπάρξει. Ο καλός μουσικός έχει τα αυτιά του τεντωμένα και ακούει προσεκτικά τον συνεργάτη του και ψάλλει με τρόπο που να αναδικνύει την συνεργασία και όχι την προσωπική αντίληψη περί μουσικής. Τουτέστιν, το εγώ έρχεται δεύτερο.
Η ικανότητα κάποιου να μπορεί, μουσικά, να συνεργαστεί επιτυχώς είναι μείζονος σημασίας. Δείχνει ωριμότητα, βάθος κατανόησης και μια αρετή πολύ απαραίτητη για τον μουσικό και δει τον ψάλτη, ταπεινοφροσύνη και μετριοπάθεια.

Για να μην μακρυγορώ, θέλω να τονίσω ότι ο λαμπαδάριος μου αρέσει πολύ σαν ψάλτης. Έχει στιγμές που είναι πραγματικά εκπληκτικός. Με όμορφη βαθιά φωνή και πολύ ωραίο ύφος. Απλά καταλαβαίνω γιατί δεν επιλέχτηκε για πρωτοψάλτης.

Πολύ σωστά και γω που νόμιζα ότι ήμουν ο μόνος που πίστευα- πιστεύω ότι ειναι"φαλτσος"
Και άκρως ενοχλητικό που δεν ακολουθεί τον χρόνο του πρώτόψάλτή όπως παράδειγμα στα πασαπνοάρια αυτής της Κυριακής που επέμενε να τα ψαλει σε αργότερο χρόνο από τον πρωτοψαλτη,αλλά γενικά ο χρόνος του είναι πολύ μπερδεμενος όπως αυτοί που....τον υποστηρίζουν ταυτόχρονα ��. ..αλλά από κουφους-φαλτσους και τίποτε αλλο χορτάσαμε φτάνει ποια....
Ο κ.Νεοχωριτης γράφει ιστορία εξου και η δίψα του ιεροψαλτικού κόσμου για ηχογραφήσεις.....
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Καταρχάς να ξεκαθαρίσω κάτι.
Δεν είπα ότι είναι μικρό πράγμα να γίνει κάποιος Ά δομέστιχος. Τουναντίον.
Σχετικά με τα υπόλοιπα. Ο Δομέστιχος έχει τουλάχιστον τρία (3) βασικά προβλήματα τα οποία μπορεί να τα καταλάβει και ένας αδαής ακούγοντας όχι μόνο την σημερινή αλλά και τις περισσότερες ηχογραφήσεις από τον πατριαρχικό ναό.
1) Είναι ανακριβής στις βάσεις του. Ψάλλει χαρακτηριστικά χαμηλότερα σε σχέσει με την δοθείσα βάση στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Μερικές φορές κάποια μόρια. Κάποιες άλλες έως και μισό ημιτόνιο.Γίνεται εύκολα αντιληπτό και είναι ενοχλητικό για τον ακροατή
2) Έχει πρόβλημα στον ρυθμό. Σε μέλη που ψάλλονται με ταχύτητα "λαχανιάζει" , δεν μπορεί να ακολουθήσει, ψάλλει άγαρμπα και επιβραδύνει.
3) Δεν μπορεί να συμψάλλει.
Ο καλός μουσικός πρέπει απαραίτητα να μπορεί να συνυπάρξει. Ο καλός μουσικός έχει τα αυτιά του τεντωμένα και ακούει προσεκτικά τον συνεργάτη του και ψάλλει με τρόπο που να αναδικνύει την συνεργασία και όχι την προσωπική αντίληψη περί μουσικής. Τουτέστιν, το εγώ έρχεται δεύτερο.
Η ικανότητα κάποιου να μπορεί, μουσικά, να συνεργαστεί επιτυχώς είναι μείζονος σημασίας. Δείχνει ωριμότητα, βάθος κατανόησης και μια αρετή πολύ απαραίτητη για τον μουσικό και δει τον ψάλτη, ταπεινοφροσύνη και μετριοπάθεια.

Για να μην μακρυγορώ, θέλω να τονίσω ότι ο λαμπαδάριος μου αρέσει πολύ σαν ψάλτης. Έχει στιγμές που είναι πραγματικά εκπληκτικός. Με όμορφη βαθιά φωνή και πολύ ωραίο ύφος. Απλά καταλαβαίνω γιατί δεν επιλέχτηκε για πρωτοψάλτης.

Ξεκινᾶτε τὸν λόγο σας ἀναγνωρίζοντας τὴν θέση τοῦ Α΄δομεστίχου. Συνεχίζετε ἀπαριθμῶντας τὰ τρία «πρόβλήματα», ποὺ οὐσιαστικὰ τὸν ὑποβιβάζουν στὸ ἐπίπεδο ἑνὸς ἁπλοῦ βοηθοῦ καὶ καταλήγεται πὼς σᾶς ἀρέσει ὡς ψάλτης. Παρατηρῶ κάποια ἀντίφαση.

Τέλος πάντων. Στὰ «προβλήματα» τώρα. Ὁ πυρήνας τὼν παρατηρήσεών σας ἔγκειται οὐσιαστικὰ στὴν συνεργασία μὲ τὸν ἔξωθεν προσκεκλημένο τοποτηρητή, στὸ ἴσο, στὸ ρυθμό κλπ

Ἔχετε ἀναρωτηθεῖ πὼς ἡ αἰτία εἶναι ἀλλοῦ, δηλαδὴ ἡ πρόθεση τοῦ προσκληθέντος τοποτηρητοῦ νὰ ΜΗΝ υἱοθετήσει τὸ ὕφος τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου, ποὺ σαφῶς ἔχει διδαχθεῖ ὁ Α΄δομέστιχος ἀπὸ τὸν Ἄρχοντα Πρωτοψάλτη κ. Ἀστέρη καὶ ὄχι ὁ τοποτηρητής; Πῶς νὰ συνεργασθοῦν ὁ μαθητὴς κι ὁ προσκληθείς; Ὁ πρῶτος ἔμαθε στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο, ὁ δεύτερος μακρὰν αὐτοῦ. Ὁ πρῶτος συνεχίζει τὴν παράδοση, ὁ δὲ δεύτερος ἀκολουθεῖ τὴν προσωπική του ἀντίληψη, ὅπως τὴν διαμόρφωσε ἐξ ἀποστάσεως τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου. Διαφέρουν ριζικὰ, ἀκούγεται καθαρὰ καὶ ἡ διαφορὰ θὰ παραμείνει, κατὰ πὼς φαίνεται. Κατὰ τὴ γνώμη μου εἶναι καλὸ αὐτό, γιὰ νὰ ξέρουμε ὅλοι τὶ πραγματικὰ συνέβη.

Ἄς ὑποθέσουμε ὅμως πὼς ὁ Α΄ δομέστιχος ἔχει τὰ δύο παραπάνω τεχνικὰ «προβλήματα» ποὺ ἀπαριθμήστατε. Τότε αὐτὸ τὶ σημαίνει γιὰ κείνους στὸ Φανάρι ποὺ τὸν προήγαγαν καὶ τὸν Ἄρχοντα Πρωτοψάλτη ποὺ τὸν δέχθηκε δίπλα του; Πὼς ἦταν μήπως «κουφοί»; Πὼς ἦταν μήπως «ἄμουσοι»; Πὼς μήπως ἦταν ψαλτικῶς «ἄσχετοι»;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Πολύ σωστά και γω που νόμιζα ότι ήμουν ο μόνος που πίστευα- πιστεύω ότι ειναι"φαλτσος"
Και άκρως ενοχλητικό που δεν ακολουθεί τον χρόνο του πρώτόψάλτή όπως παράδειγμα στα πασαπνοάρια αυτής της Κυριακής που επέμενε να τα ψαλει σε αργότερο χρόνο από τον πρωτοψαλτη,αλλά γενικά ο χρόνος του είναι πολύ μπερδεμενος όπως αυτοί που....τον υποστηρίζουν ταυτόχρονα ��. ..αλλά από κουφους-φαλτσους και τίποτε αλλο χορτάσαμε φτάνει ποια....
Ο κ.Νεοχωριτης γράφει ιστορία εξου και η δίψα του ιεροψαλτικού κόσμου για ηχογραφήσεις.....

Φυσικὰ καὶ εἶναι ἐνοχλητικὸς ὅσο δὲν ὑποτάσσεται στὸ νέο ὕφος τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου.

Ἡ ἱστορία στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο ἔχει γραφτεῖ ἐδῶ καὶ καιρό, δὲν περιμέναμε ἐν ἔτει 2016 νὰ ἀκούσουμε πατριαρχικὸ ψάλσιμο. Αὐτὸ ποὺ ἀκοῦμε εἶναι τὸ ψάλσιμο τοῦ κ. Νεοχωρίτη κι ἔτσι θὰ παραμείνει, καθὼς ἠ ἱστορία ἔχει ἤδη γραφεῖ.
 

Μάριος

Μέλος

Ξεκινᾶτε τὸν λόγο σας ἀναγνωρίζοντας τὴν θέση τοῦ Α΄δομεστίχου. Συνεχίζετε ἀπαριθμῶντας τὰ τρία «πρόβλήματα», ποὺ οὐσιαστικὰ τὸν ὑποβιβάζουν στὸ ἐπίπεδο ἑνὸς ἁπλοῦ βοηθοῦ καὶ καταλήγεται πὼς σᾶς ἀρέσει ὡς ψάλτης. Παρατηρῶ κάποια ἀντίφαση.

Δεν βλέπω κάποια αντίφαση στο να μου αρέσει κάποιος παρόλο που έχει κάποιες αδυναμίες στην εκτέλεσή του.
Δεν είναι τόσο μεγάλες που να τον καταστρέφουν σαν ψάλτη ούτε τόσο ανυπόφορες που να μην επιτρέπουν την ακρόασή του. Είναι ωστόσο υπαρκτές και είναι αυτές που πιθανότατα τον κρατάνε στην θέση του δομέστιχου.

Τέλος πάντων. Στὰ «προβλήματα» τώρα. Ὁ πυρήνας τὼν παρατηρήσεών σας ἔγκειται οὐσιαστικὰ στὴν συνεργασία μὲ τὸν ἔξωθεν προσκεκλημένο τοποτηρητή, στὸ ἴσο, στὸ ρυθμό κλπ

Ἔχετε ἀναρωτηθεῖ πὼς ἡ αἰτία εἶναι ἀλλοῦ, δηλαδὴ ἡ πρόθεση τοῦ προσκληθέντος τοποτηρητοῦ νὰ ΜΗΝ υἱοθετήσει τὸ ὕφος τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου, ποὺ σαφῶς ἔχει διδαχθεῖ ὁ Α΄δομέστιχος ἀπὸ τὸν Ἄρχοντα Πρωτοψάλτη κ. Ἀστέρη καὶ ὄχι ὁ τοποτηρητής; Πῶς νὰ συνεργασθοῦν ὁ μαθητὴς κι ὁ προσκληθείς; Ὁ πρῶτος ἔμαθε στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο, ὁ δεύτερος μακρὰν αὐτοῦ. Ὁ πρῶτος συνεχίζει τὴν παράδοση, ὁ δὲ δεύτερος ἀκολουθεῖ τὴν προσωπική του ἀντίληψη, ὅπως τὴν διαμόρφωσε ἐξ ἀποστάσεως τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου. Διαφέρουν ριζικὰ, ἀκούγεται καθαρὰ καὶ ἡ διαφορὰ θὰ παραμείνει, κατὰ πὼς φαίνεται. Κατὰ τὴ γνώμη μου εἶναι καλὸ αὐτό, γιὰ νὰ ξέρουμε ὅλοι τὶ πραγματικὰ συνέβη.

Είναι απολύτως λογικό να διαφέρουν ριζικά και καθαρά όταν ψάλλουν σε διαφορετική βάση και με διαφορετικό ρυθμό.

Σε κάθε περίπτωση το πρώτο από αυτά που αναφέρω δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το αν θέλει να είναι συνεχιστής του ύφους που παρέλαβε από τον Αστέρη ή οχι. Η ικανότητα να ψάλλει στην δοθείσα βάση είναι ανεξάρτητη του αν θα αποδοθεί το ύφος ή οχι. Είναι καθαρά θέμα ακοής και ικανότητας.

Το δεύτερο είναι επίσης σε μεγάλο βαθμό άσχετο με την απόδοση του πατριαρχικού ύφους. Οι γρήγοροι ρυθμοί απαιτούν τέλεια γνώση του κειμένου και φωνητική ευελιξία.

Εκτός και αν υποννοείς ότι στο πατριαρχικό ύφος δεν συμπεριλαμβάνονται γρήγοροι ρυθμοί και είναι ανεκτή η παραφωνία...

Όσο για το τρίτο από τα προβλήματα αυτό της ικανότητας της μουσικής συνεργασίας θα πω το εξής: Αν μπορεί κάποιος δεν μπορεί να συνεργαστεί και να παράγει ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα είτε παραιτείται εφόσον νοιώθει ότι θίγεται η μουσική του ακεραιότητα, είτε προσπαθεί να διορθωθεί και να προσαρμοστεί ώστε στο τέλος να μην υπάρχει χασμωδία και αταξία. Από ότι βλέπω τόσο απο προσωπικές παρατηρήσεις όσο και από σχόλια φίλων εδώ στο ψαλτολόγιο ισχύει το δεύτερο μάλλον.


Ἄς ὑποθέσουμε ὅμως πὼς ὁ Α΄ δομέστιχος ἔχει τὰ δύο παραπάνω τεχνικὰ «προβλήματα» ποὺ ἀπαριθμήστατε. Τότε αὐτὸ τὶ σημαίνει γιὰ κείνους στὸ Φανάρι ποὺ τὸν προήγαγαν καὶ τὸν Ἄρχοντα Πρωτοψάλτη ποὺ τὸν δέχθηκε δίπλα του; Πὼς ἦταν μήπως «κουφοί»; Πὼς ἦταν μήπως «ἄμουσοι»; Πὼς μήπως ἦταν ψαλτικῶς «ἄσχετοι»;

Δεν υπάρχει καμία απολύτως υπόθεση σχετικά με την ύπαρξη αυτών των προβλημάτων. Είναι υπαρκτά ανεξαρτήτως της προσωπικής άποψης οποιουδήποτε.
Η υπόθεσή μου σχετικά με αυτούς που τον προήγαγαν αλλά και συμψάλλουν μαζί του, είναι ότι ζύγισαν τα θετικά και τα αρνητικά του σαν ψάλτη και έκριναν ότι τα θετικά ήταν ικανά να τον προάγουν στην θέση του δομέστιχου παρόλα τα αρνητικά.
Μια σκέψη απόλυτα κατανοητή, για εμένα τουλάχιστον, γιατί όπως είπα ήδη πολλές φορές ο Δομέστιχος μου αρέσει σαν ψάλτης. Έχει χάρισμα φωνής, έχει όμορφο ύφος και καλή γνώση της βυζαντινής μουσικής.
Πρέπει δηλαδή ή να είναι πρωτοψάλτης ή τίποτα; Δεν υπάρχει ενδιάμεση κατάσταση; Είναι αδύνατο κάποιος με αδυναμίες να μας αρέσει; Είναι όλα άσπρα ή μαύρα; Συγγνώμη αλλά αυτή την λογική δεν την καταλαβαίνω.
 

Παπαδόπουλος Δαυίδ

Μπαντιλίκι,στον άνω πά.
Φυσικὰ καὶ εἶναι ἐνοχλητικὸς ὅσο δὲν ὑποτάσσεται στὸ νέο ὕφος τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου.

Ἡ ἱστορία στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο ἔχει γραφτεῖ ἐδῶ καὶ καιρό, δὲν περιμέναμε ἐν ἔτει 2016 νὰ ἀκούσουμε πατριαρχικὸ ψάλσιμο. Αὐτὸ ποὺ ἀκοῦμε εἶναι τὸ ψάλσιμο τοῦ κ. Νεοχωρίτη κι ἔτσι θὰ παραμείνει, καθὼς ἠ ἱστορία ἔχει ἤδη γραφεῖ.

Δεν υπάρχεις!
Όσο δεν υπάρχει βέβαια και το ύφος που συνέχεια αναφέρεις...το υφος!υφος;
Απλά είναι η απέριττη ερμηνεία οπως πολυ σωστα ερμηνεύει ο κ.Νεοχωρίτης και όχι τα τενορίστικα στοιχεία με την πλήρως παραμόρφωση της φωνής στα οποια εξελίχθηκε,οπως και στα γαίδουρι-στικα πετάγματα και απότομα κοψίματα....
Δηλαδή ο Ναυπλιωτης με τον Αστερη.....έχουν κοινά?μην τρελαθούμε....
Domesticus είσαι αρχηγος!αρχηγός στον κόσμο σου!
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Φίλε Δαυίδ δεν είναι τρόπος αυτός. Μιλάς με στυλ "έχω δίκιο οπωσδήποτε, εσύ domesticus που διαφωνείς είσαι τουλάχιστον παρανοϊκός".

Εγώ προσωπικά ΑΥΤΟ είναι που δεν ανέχομαι στο θέμα Νεοχωρίτης ή μη-Νεοχωρίτης.

Μάλλον δεν υφίσταται θέμα καθώς η επιλογή έχει γίνει και το Πατριαρχείο είναι ο μόνος αρμόδιος να αποφασίσει, όπως και αποφάσισε, αλλά....ξε-Καβάλα (ξεΚαβαλήστε) λιγάκι.
 
Last edited:

Lampadarios

Καλαφάτης Θανάσης
Όπως και να 'χει πάντως, καθένας από τους δύο σεβαστούς ψάλλοντες (με τις αδυναμίες του ο καθένας) γράφει την ιστορία του κι ας το δεχτούμε έτσι. Οι ηχογραφήσεις όντως θα δείχνουν το τί πραγματικά έκανε ο καθένας.

Πάντως για να είμαστε ειλικρινείς, η παράδοση που ας πούμε εκπροσωπεί ο Α΄ Δομέστικος (γιατί έτσι έχει τεθεί), δεν αποτελεί και προϊόν διδασκαλίας από τον έναν Πρωτοψάλτη στον άλλον. Πόσοι και πόσοι έχουν κληθεί έξωθεν και άφησαν την προσωπική τους σφραγίδα από αιώνες κι όχι μόνο οι Πρίγγος, Στανίτσας και Αστέρης. Θα κολλήσουμε στον νυν προσκληθέντα που στο κάτω κάτω είναι και πολύ καλός; Μήπως να κατακρίνουμε και την αλλαγή στη μελοποιία των παπαδικών μελών από τον 17ο αιώνα ως μή κατάλληλη; Ή μήπως οι αλλαγές των παραπάνω αναφερομένων και των προκατόχων τους δεν ήταν αλλαγές;

Στο τέλος μετά από χρόνια, κανείς δεν θα θυμάται και θα μείνει μια γραφική διαφωνία ύφους, οπότε...
 
Last edited:

Παπαδόπουλος Δαυίδ

Μπαντιλίκι,στον άνω πά.
Φίλε Δαυίδ δεν είναι τρόπος αυτός. Μιλάς με στυλ "έχω δίκιο οπωσδήποτε, εσύ domesticus που διαφωνείς είσαι τουλάχιστον παρανοϊκός".

Εγώ προσωπικά ΑΥΤΟ είναι που δεν ανέχομαι στο θέμα Νεοχωρίτης ή μη-Νεοχωρίτης.

Μάλλον δεν υφίσταται θέμα καθώς η επιλογή έχει γίνει και το Πατριαρχείο είναι ο μόνος αρμόδιος να αποφασίσει, όπως και αποφάσισε, αλλά....ξε-Καβάλα (ξεΚαβαλήστε) λιγάκι.

Δεν ειναι;......;εγώ _________ θα'γραφα καλύτερα....Αλλά για μένα είναι _________ (____________!)!
γραφεις λες και είμαι κάνας οπαδός καμίας ομαδας,τι να ξεκαβαλησω;δεν καβαλησα τιποτα εν αντιθέση με...καποιους αλλους,τόσο καιρό παρακολουθώ τόσες και τόσες _________ που έχουν γράφει πάνω σε ύφοι κλπ....Τα έχετε μηδένηση ολα ελεος ποιά..την _________ ΟΛΟΙ σας?
Τον άνθρωπο ουτε τον γνωρίζω ούτε αξιώθηκα να τον ακούσω ζωντανά αλλά κάποιος με κάποια γνώση και ακουσματα πολλάάάά ακουσματα καταλαβαίνει αμέσως ότι ο άνθρωπος είναι αλλού...ακούτε να μάθετε δεν είναι κακο...
Και γω αυτό κανω...
Και πραγματικά το Πατριαρχείο ήξερε τι έκανε,απλά τσίμπησε τον καλύτερο και τέλος.
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
[Σημείωμα συντονιστή] Παρακαλώ, αφού διαβάσετε τους Κανόνες λειτουργίας, να τροποποιήσετε μηνύματα με προσωπικούς χαρακτηρισμούς, προσωπικές αντιπαραθέσεις, προσωπικές απευθύνσεις και υποτιμητικές εκφράσεις, πριν συντονιστούν μηνύματα ή αποσυρθεί η συζήτηση. Ευχαριστώ.
 

anagnostis 12

Νέο μέλος
Καταρχάς να ξεκαθαρίσω κάτι.
Δεν είπα ότι είναι μικρό πράγμα να γίνει κάποιος Ά δομέστιχος. Τουναντίον.
Σχετικά με τα υπόλοιπα. Ο Δομέστιχος έχει τουλάχιστον τρία (3) βασικά προβλήματα τα οποία μπορεί να τα καταλάβει και ένας αδαής ακούγοντας όχι μόνο την σημερινή αλλά και τις περισσότερες ηχογραφήσεις από τον πατριαρχικό ναό.
1) Είναι ανακριβής στις βάσεις του. Ψάλλει χαρακτηριστικά χαμηλότερα σε σχέσει με την δοθείσα βάση στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Μερικές φορές κάποια μόρια. Κάποιες άλλες έως και μισό ημιτόνιο.Γίνεται εύκολα αντιληπτό και είναι ενοχλητικό για τον ακροατή
2) Έχει πρόβλημα στον ρυθμό. Σε μέλη που ψάλλονται με ταχύτητα "λαχανιάζει" , δεν μπορεί να ακολουθήσει, ψάλλει άγαρμπα και επιβραδύνει.
3) Δεν μπορεί να συμψάλλει.
Ο καλός μουσικός πρέπει απαραίτητα να μπορεί να συνυπάρξει. Ο καλός μουσικός έχει τα αυτιά του τεντωμένα και ακούει προσεκτικά τον συνεργάτη του και ψάλλει με τρόπο που να αναδικνύει την συνεργασία και όχι την προσωπική αντίληψη περί μουσικής. Τουτέστιν, το εγώ έρχεται δεύτερο.
Η ικανότητα κάποιου να μπορεί, μουσικά, να συνεργαστεί επιτυχώς είναι μείζονος σημασίας. Δείχνει ωριμότητα, βάθος κατανόησης και μια αρετή πολύ απαραίτητη για τον μουσικό και δει τον ψάλτη, ταπεινοφροσύνη και μετριοπάθεια.

Για να μην μακρυγορώ, θέλω να τονίσω ότι ο λαμπαδάριος μου αρέσει πολύ σαν ψάλτης. Έχει στιγμές που είναι πραγματικά εκπληκτικός. Με όμορφη βαθιά φωνή και πολύ ωραίο ύφος. Απλά καταλαβαίνω γιατί δεν επιλέχτηκε για πρωτοψάλτης.
Εύστοχες παρατηρήσεις και με ωραίο τρόπο δοσμένες για να ωφεληθεί και ο άρχων Δομέστικος και να βελτιωθεί.Ειδικά στο θέμα των βάσεων.
 
Top